Po rokoch, kedy spotrebitelia dopredu predpokladali a brali za samozrejmé, že všetko, teda aj luxusný tovar, bol vyrobený niekde v Ázii, luxusné značky prehodnocujú a pracujú oveľa tvrdšie na tom, aby deklarovali kvalitu svojich tovarov. Dnes už módna forma či sezónny trend náročnému spotrebiteľovi luxusného oblečenia nestačí.
Spotrebiteľ luxusného módneho oblečenia a doplnkov chce mať dnes takpovediac pod kontrolou celý proces výroby a tak mnohé, najmä európske značky, odkrývajú svoje doteraz prísne strážené výrobné procesy. Hlásia sa k transparentnému a priamemu riadeniu procesov výroby, vracajú výrobu do Európy, odkrývajú svojich dodávateľov surovín a v mnohých prípadoch kupujú, resp. vstupujú do firiem, od ktorých potrebné najmä prírodné suroviny ako vlna a hodváb odoberajú, aby si zabezpečili tú najvyššiu kvalitu. A vstupujú aj do textilných firiem, aby tam zachovali tradičné techniky tkania, resp. materiály na svoje luxusné modely.
Dobre vedia, že dnes je punc luxusu zakódovaný najmä v materiáloch, v ich dokonalom spracovaní so všetkými technologickými bonusmi na mieru náročného spotrebiteľa. Ako príklad možno uviesť renomovanú taliansku firmu na spracovanie prírodných surovín Loro Piana , ktorá kúpila hodvábnu farmu v Mjanmarsku, angažuje sa na záchranu chovu vikuní v Peru a pri chove kašmírskych kôz v Mongolsku, aby si zabezpečila také suroviny, ktoré môže deklarovať ako tie najkvalitnejšie na svete. Nuž a do Lory Piany pred časom vstúpila spoločnosť LVMH, ktorá zastrešuje tie najluxusnejšie módne značky na svete ako Christian Dior, Louis Vuitton, Givenchy a mnohé ďalšie. Odpoveď na otázku prečo, je jednoduchá. Pretože luxus je predovšetkým luxusný prírodný materiál.
Niektoré priekopnícke značky okrem toho, že odkrývajú svoje dodávateľské reťazce, zdôrazňujú aj etický rozmer výroby a to všetko s cieľom posilniť pocit luxusu. Návrhár Bruno Pieters, ktorý predtým pracoval pre značku Hugo Boss, v rámci svojej novej značky Honest by Bruno Pieters zverejňuje každý detail o procese výroby, či už ide o prítomnosť škodlivých látok vo výrobkoch, o tvorbe cien či o každom detaile výroby. Je to odvážny krok, keď zoberieme do úvahy, koľko značiek nechce vyzradiť svoje výrobné tajomstvá, ale... transparentnosť bude v oblasti luxusného tovaru nevyhnutná. V súčasnosti, v 21. storočí, nejasný pôvod surovín a netransparentný proces výroby ovplyvňuje vnímanie značky a to aj tej najluxusnejšej.