Žurnál+

Púpava v čase korony: skutočne pozitívny príbeh na Forbes.sk

P
ModraPupava6665 predaných ks, 2040 hodnotení

Elena K. » Blogy / 2020-05-12 07:00:01 /  7 komentárov / 40 lajkov / 457x zobrazený

„Zaujímalo by ma, akým spôsobom ovplyvnil Váš biznis nový koronavírus a rovnako ma zaujala aj osveta, ktorú robíte ohľadom ochorenia Covid-19. Rada by som o Vás napísala článok pre Forbes.sk.“
Takto sa na nás cca. pred 2-ma týždňami obrátila sympatická redaktorka magazínu Forbes. 

Špeciálne sa pýtala na našu „dezinfekčnú kalkulačku“ (pomôcku na výpočet správneho množstva surovín pre účinnú dezinfekciu rúk), o ktorej sme v marci písali aj tu na Sashe, zaujali ju tiež naše ďalšie osvetové aktivity, a takisto naše novo-vyvinuté dezinfekčné prípravky, ktoré v sebe spájajú účinnú dezinfekciu s kozmetickou starostlivosťou o pokožku rúk.

 

 

Prečo ale o tom píšem žurnál tu, na Sashe?  (okrem toho, že sa chcem trošku aj pochváliť... :o) Najmä by som však chcela upriamiť pozornosť na možný pozitívny prístup v čase "koronakrízy", ktorá sa nás všetkých drobných podnikateľov a výrobcov existenčne dotýka...

Na šírenie dôvery v to, že „cesta von z pandémie existuje, že ju dokážeme nájsť a že vieme po nej ísť“ založili vo Forbes novú rubriku s názvom „Reštart“. V rámci nej prinášajú príbehy firiem, ktoré prispôsobili svoje podnikanie pandémii, ako aj návody, ako sa so situáciou úspešne vysporiadať. Redakcia Forbes tiež vyzýva k posielaniu tipov na slovenské firmy, ktoré sa inšpiratívnym spôsobom postavili čelom ku krízovej situácii.

A Modrá púpava zďaleka nie je prvá zo Sashe-komunity, ktorej „koronapríbeh“ si vo Forbes všimli. V podobnom pozitívnom duchu písali napríklad aj o značkách Rivica, Two cosmetics, Ammyla či Abraka.

 

Pozitíva koronakrízy

Je veľa oblastí, kde má súčasná situácia veľmi nepriaznivý dopad, ale niekde sa to zase môže prejaviť aj pozitívne. Negatíva sú zrejmé, o tých teraz písať nechcem. Pripomeniem radšej tie pozitíva - tak ako ich vnímame my v Modrej púpave. Zo všeobecných napríklad to, že v tejto situácii majú ľudia väčšiu motiváciu nakupovať od lokálnych, slovenských výrobcov. Že si viac ľudí (aj staršie ročníky) zvyká na nakupovanie online.

A z našich konkrétnych, že sme si vzhľadom na chýbajúce kolegyne - mamičky, boli nútení stanoviť výrobné priority a maximálne zracionalizovať všetky výrobné procesy (aby sme dokázali fungovať s obmedzenou ľudskou kapacitou). Že nás, našťastie, držia "nad vodou" verní zákazníci, ktorí si objednávajú aj v tomto neistom období. A v neposlednom rade, že nám dokonca pribudli noví zákazníci - čo pripisujem našej špecifickej osvetovej činnosti.

 

"Goodvertising" alebo sociálny marketing

V prvom rade sme v tejto situácii cítili potrebu, či dokonca povinnosť, nejako prispieť, byť užitoční. Ideálne v oblasti, kde máme najviac vedomostí a skúseností. Švagriná - psychologička má teóriu, že je to vlastne akási prirodzená psychohygiena: tým, že sa človek snaží byť prospešný, odpútava svoju pozornosť od vlastného strachu. Tým, že sa sústredí na niečo pozitívne a konštruktívne, prekonáva svoje vlastné obavy.

Potom som sa niekde dočítala, že pre to existujú špeciálne pojmy aj v obchodnej sfére. Ide o "goodvertising", sociálny marketing. Hlavným cieľom tohto marketingu je dosiahnutie „sociálneho dobra“ (tradičné ciele marketingu sú primárne finančné, hoci aj tak môžu mať pozitívne spoločenské účinky). Sociálny marketing v kontexte verejného zdravia napríklad podporuje všeobecné zdravie, informovanosť a pozitívne zmeny v správaní.

 

  

  1. Ako doma spojiť príjemné s užitočným

Najprv sme úplne prirodzene rozšírili našu bežnú osvetu v oblasti "Slow beauty" na zmysluplné využitie času nútene tráveného doma. V rámci žurnálov, blogov, alebo krátkych tipov na sociálnych sieťach sa snažím ponúkať inšpirácie ohľadne vedomej starostlivosti o seba - o svoje zdravie a krásu. Čas domácej karantény sa dá ideálne využiť aj ako čas na spomalenie, na rôzne wellness rituály, jednoducho: čas na nenáhlivú krásu :)

 

  2. Pomoc pri hľadaní lieku na Covid-19

Ďalším konštruktívnym zámerom bolo naše rozhodnutie spropagovať projekt „Folding at home“, ktorého cieľom je skúmať možnosti liečby rôznych civilizačných ochorení (teraz prioritne práve Covid-19) pomocou masívneho zapojenia výpočtovej techniky. Päť týždňov trvajúcou súťažou sme ľudí motivovali k zapojeniu sa do projektu. Každý, kto pripojil svoj počítač, mohol priebežne vyhrať niečo z našej kozmetiky.
(viac info tu: Spoločne proti koronavírusu - pomôžme nájsť liek)

 

  3. Dezinfekcia účinná pri Covid-19

Ďalej sme vyvinuli špeciálnu kalkulačku na prepočet surovín potrebných na výrobu účinnej dezinfekcie rúk. Prečo sme to považovali za potrebné?

Od začiatku pandémie sa totiž na internete objavovali rôzne recepty na výrobu domácej dezinfekcie. Ich častým spoločným znakom bolo, že výsledný produkt evidentne nemohol fungovať dezinfekčne, najmä čo sa týka vírusov. To nás ako ľudí „od fachu“ doslova vyburcovalo k tomu, aby sme o tom písali a vysvetľovali. Naša kalkulačka vychádza z receptu Svetovej zdravotníckej organizácie. Vyvinul ho pre ňu jeden lekár a zadarmo ho dal k dispozícii pre situácie nedostatku a núdze.
(Viac tu: Aká dezinfekcia funguje na koronavírus?)

 

Vývoj a registrácia vlastných dezinfekčných prípravkov

Chceli sme však ľuďom ponúknuť viac než len núdzové riešenie. Začali sme vývoj vlastných, sofistikovaných prípravkov, v ktorých sme okrem primárneho dezinfekčného účinku chceli mať aj ten kozmetický - ochranu a ošetrenie pokožky rúk.
Aj to je dôležité, lebo pri častej dezinfekcii hrozí rukám vysušenie a popraskanie. Drobnými rankami sa potom môže infekcia dostať priamo do krvi. Siahli sme preto po osvedčených zvlhčujúcich a ošetrujúcich látkach: pantenol, glycerín, kyselina hyalurónová, tymián či aloe kapské.

 

 

Po vývoji nás čakalo laboratórne testovanie a schvaľovanie výrobkov. Každý dezinfekčný prípravok je potrebné riadne zaregistrovať spolu s doložením jeho účinkov - antibakteriálnych aj protivírusových. Prihliada sa tiež na jeho ekologickú bezpečnosť.

Je na pováženie, že drvivá väčšina dezinfekčných výrobkov na trhu, toto absolútne nespĺňa. Niektorí výrobcovia „obchádzajú systém“ inými názvami, ako napr. „čistiaci gél“ alebo „hygienický sprej“, hoci je jasné, že ich hlavným účelom má byť dezinfekcia (niektorí sa neobťažujú ani s takýmto „slovíčkarením“). Rozoznať či ide o legálny alebo nelegálny produkt je však veľmi jednoduché. Legálny dezinfekčný prípravok má na obale uvedené registračné číslo, ktoré mu po schválení pridelilo Ministerstvo hospodárstva.

Trvalo to síce o pár týždňov dlhšie, no nakoniec sme mohli s čistým štítom zaradiť do našej ponuky schválené dezinfekčné prípravky. Ak sa nám a našim zákazníkom osvedčia, ponecháme si ich v ponuke aj po skončení pandémie. Zídu sa na letné cestovanie či zimné chrípkové obdobia.

Tak to je náš "pozitívny príbeh v čase korony", ktorý sme s bratom porozprávali aj pre Forbes.sk. Snáď vás aspoň trochu inšpiroval :)

Všetko dobré a skoré skončenie ťažkých časov nám všetkým želá,

vaša Eňa.

Komentáre

HenrietaMocova Teda ... gratulujem! Ste neskutoční..a za mňa môžem dodať, že táko dvojka je super pozitívna ;-) a veľ mi príjemná aj pri osobnom kontakte. Držím palce aj naďalej!

2020-05-12 08:07:221x

ModraPupava Ďakujeme krásne, Heni! Pre mňa si zase prototypom pozitívnosti ty ;)

2020-05-12 11:28:181x

VYSIMA Krása

2020-05-12 16:44:321x

MirianaOli Super:)

2020-05-12 20:26:251x

ModraPupava Ďakujem krásne, milé dámy! :)

2020-05-12 21:34:051x

soul.LIGHT Ste úžasní a inšpiratívni♥️ ďakujem za zdieľanie a držím palce!

2020-05-13 21:03:291x

ModraPupava Srdečne ďakujeme, vážime si to!

2020-05-14 14:56:28
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

Vecičky nájdete

V žurnáli sú spomínané:

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »