Domov » Žurnál+ » Autor: Margita Leitnerová

Žurnál+

Je to mnou, alebo?

Margita L. » Osobné Blogy / 2017-03-08 15:37:10 /  14 komentárov / 8 lajkov

Minule mi známa dohovarala že nemám veci nechať len tak ale mám ich riešiť a aj ked sú to maličkosti. Hovorila som jej o tom že tento rok mi už traja ľudia nezaplatili za to čo som im poslala, nejde o veľkú sumu spolu  iba okolo 15 eur. Povedala že ja ako invalid ledva vyžijem a neviem si pýtať to čo mi patrí.

Takže vám opíšem jeden prípad aj z tejto stránky, dotyčná si objednala servítky, ja som akurát bola chorá a brala som ATB, vedela som že mám niečo s kartou a mám prísť na pobočku do mesta že mi dajú novú, tak som napísala že neviem skontrolovať či mi platba prišla lebo sa neviem dostať na internet banking, ale verím že mi to už vyplatila a tak jej servitky posielam.Odkontrolovala som že servítky boli prevzaté a najbližšie ked som išla do mesta som sa pýtala aj na to či mi boli pripísané tie malé platby, boli okrem tejto jednej. Napísala som dotyčnej aby mi peniaze poslala, lebo neevidujem platbu. Žiadna odpoved iba ma ohodnotila ako predajcu, že všetko ok. Myslela som že zabudla a peniaze posiela teraz, v pondelok som konečne bola na pobočke a tam mi naozaj znovu povedali že takú platbu nemám, kartu si mám vyzdvihnúť zajtra a tak som napísala ďalšiu správu, aby mi uhradila platbu, lebo vyvodím z toho dôsledky. Konečne mi prišla odpoveď - vo veľmi prísnom tóne v takomto nejakom znení - Vážená, ja som platbu odoslala22.2. a dokonca sme vám dali aj osobné hodnotenie a vy takto.

Verte či nie, ale ja v tu chvíľu som sa cítila vinná aj za to že dýcham, odrazu som si uvedomila že ja som nevidela na vlastné oči či platba prišla alebo nie a už som videla ako som zazmätkovala a ublížila niekomu.

Hned som odpísovala a ospravedlňovala sa, že aj to je možné že som to ja poriadne nedosledovala.

No odrazu som si spomenula že som zo schránky vybrala výpis a utekala som skontrolovať, ešte som si aj telefonický potvrdila že ani tento mesiac taká platba neprišla. Napísala som znovu a tak ako aj vtedy, žiadna odpoved. Nerozumiem, ale naozaj si niekto myslí že som taká naivná že nebudem kontrolovať platby a stačí ma ošialiť rožkom, alebo?

Mrzí ma ale aj ten môj prístup, odrazu som uverila že to ja som spackala a bolo mi hrozne, dokonca  som mala pocit že aj to je moja vina že ju musím nútiť aby zaplatila za to čo objednala. Naozaj s tým musím niečo robiť, vždy som chcela aby bolo všetko v poriadku.

Takže z mojich troch  tohtoročných nezaplatených objednávok mám už jednú zaplatenú aj ked bez ospravedlnenia, jednú - vraj mi posiela peniaze doporučene a túto na Sashe zrejme už neuvidím. Neviem kde to žijeme ak človek musí dokazovať a doprosovať sa aby mu ten čo si niečo  objedná aj zaplatil.

Nepáči sa mi ale ani prístup iných, ktorí vehementne obhajujú takýchto, neprevzatá dobierka? - beda ak niekto napíše meno nezodpovednej,  nie je dosť citlivý a pod., darmo vysvetľujem že sú iba dva dôvody na okamžité vrátenie dobierky - úmrtie - a to určite všetci pochopime, alebo zásielka odmietnutá adresatom. Takže žiadne také že je možno chorý či odcestovaný  alebo niečo podobné, jednoducho sú ľudia ktorí veľmi radi nakupujú ale nepreberajú zásielky. Raz som volala na dodaciu poštu, lebo mi neprevzala dobierku pani  z tejto stránky  a tam som dostala odpoved - nie som jediná ktorej posielajú dobierku naspäť. Iba raz za čas niečo preberie.

Nevedela som kde tento žurnál zaradiť a tak som ho dala ako osobný blog. Možno aj vy mate pododbné skúsenosti a viete ich lepšie riešiť a poradite mi.

Komentáre

tanilie To mi je ľúto, že sa Vám toto stalo. Predajca sa občas žiaľ s takýmito nakupujúcimu stretne:(

Keď sa neviete dostať k internet bankingu, odporúčam si zájsť do banky, aby Vám aktivovali sms pri pohyboch na účte. Síce sa v nich zobrazuje len prijatá suma a číslo účtu, ale budete mať aspoň prehľad, či Vám prišli peniaze na účet (príp. podľa sumy môžete určiť, či sú to peniaze zo zákazky) a nemusíte sa chodiť pýtať na pobočku. Toto je dobré pri platbe vopred.

2017-03-08 17:13:132x

tanilie Pri dobierke odporúčam používať elektronický hárok, ktorý je na stránke pošty (vhodné ak máte tlačiareň). Tam sa dá vypísať číslo účtu, na ktoré Vám pošta po vyzdvihnutí dobierky pošle peniaze (na účet nabehnú po troch dňoch od vyzdvihnutia dobierky). Ak si aktivujete tie sms, tak Vám príde sms, že Vám nabehli peniažky. Navyše si viete odkontrolovať na stránke pošty, či balík došiel a kde sa nachádza.

2017-03-08 17:20:44

tatamo Sms mi chodia ale z našej banky len od 10 eur tak preto som nevedela zachytiť tieto drobné platby. Inak nemám problém, to len teraz sa mi stalo s tou kartou a v tatrabanke to ide cez kartu to prihlasenie.

2017-03-08 17:36:37

Vigan mne tiez neprebrali par krat dobierky a zbytocne som vyhodila 7e za postovne, mala som strasnu zlost, lebo aj ked som im pisala co z balikom kde je ci ho maju a podobne tak to neriesili. preto som dobierky zrusila a posielam len ked mam peniaze na ucte skor nie, pretoze uz som mala pripad ze si zakaznik objednal vecicku a cakala som mesiac na platbu a nic, medzi tym som mu poslala asi 5 upozorneni, ziadna reakcia, tak som balik stornovala. treba sa chranit ako predajca, viem ze sa hovori nas zakaznik nas pan, ale ak moj system vyhovuje 10 ludom a jednemu nie tak bohuzial. nemozem sa prisposobit vsetkym. netreba mat vycitky lebo ludia su vselijaky a hlavne velmi radi vymyslaju :D

2017-03-08 17:53:42

tatamo Ďakujem, myslím že naozaj musím prejsť na iný postoj, počkať a naozaj až potom posielať. Dobierky som nemala prevzaté dve tu na stránke a jednu na Fb, no stále som ešte nezrušila dobierku. Poznám ľudí ktorí sú chorí alebo pre niečo iné im lepšie vyhovuje dobierka, len keby to človek vedel zistiť dopredu na akého natrafi.

2017-03-08 17:57:29

tanilie V tatrabanke idu nastavit sms od 1€. Áno, cez ňu to všetko funguje.

2017-03-08 18:44:15

tatamo No ja neviem mne povedali že od 10 ale to bolo už pár rokov dozadu tak sa budem informovať.

2017-03-08 18:48:40

tanilie Ja ju mám a dávala som si to pred dvomi rokmi.

2017-03-08 18:49:41

Skyrra Zrušiť možnosť dobierky (ja osobne posielam na dobierku len ľuďom, ktorých poznám alebo u mňa už urobili nákup) a vždy na peniaze počkať... v prípade špeci zákazky požadovať zálohu vopred aspoň za materiál a aj s výrobou počkať aspoň kým tie peniaze neprídu.

V mojej banke tiež zmenili posielanie sms a keď mám na účte prevod do 20 euro tak mi nepríde upozornenie, čo je dosť škoda, ale snažím sa sledovať to pravidelne na internet bankingu.

Tieto podmienky som si zaviedla hneď ako som začala predávať a za tých 6 rokov sa mi nikdy nestalo, že by mi niekto niečo neprevzal. Klop, klop, klop :).

2017-03-08 19:18:431x

tatamo Tak to máš šťastie Skyrra, aj ja som si to myslela, vždy som mala prevzaté zásielky, vyplatené až pred dvomi rokmi prvá neprebraná dobierka a odvtedy teda už viackrát.

2017-03-08 20:58:41

AtelierByTara Dobrý večer, veľmi ťažko sa radí..., každý sa zrejme musí poučiť z vlastných skúseností. A tak je to aj so mnou. Posielam len doporučene a iba v prípade, ak prebehne platba, ktorú si vopred skontrolujem.

2017-03-08 21:05:23

tatamo To hej, ani neviem čo ma viacej mrzí, asi to klamstvo že peniaze poslala ma bolí viac.

2017-03-08 21:07:28

ModraPupava To je veru nepríjemné, Tatamo :( Ale aj Vy máte možnosť ohodnotiť kupujúceho tu na Sashe - takýto prípad tam síce nie je, ale je tam že "neuhradené vôbec - storno", tak dajte aspoň tú. A prípadne sa ešte raz opýtajte kupujúcej, či Vám môže poslať kópiu výpisu z účtu o zaplatení a číslo účtu, na ktorý sumu uhradila... Možno nič nedosiahnete, ale možno zistíte, že došlo len k omylu (a svet bude aspoň trochu lepší), alebo možno aspoň trochu rozvírite svedomie dotyčnej. Držím Vám palce, nech máte takýchto skúseností čo najmenej!

2017-03-08 21:38:32

tatamo Modrá Pupava prosila som ju o zaslanie nejakého podkladu že platbu uhradila, ona sa odrazu hra na mrtvého chrobáka, ale včera som jej presne dala to - neuhradené vôbec a storno a odrazu správa, vraj si pomýlila číslo ale teraz už posiela, v zápäti druhá správa ale kedže ona mala napísaná že je uhradené tak jej mám jednu platbu vrátiť, - no proste zavádzanie, zbytočne som písala že ja nakoľko som to odoslala tak som jej musela odsúhlasiť aj to že zaplatené, ale to som jej predsa napísala ihned v ten deň kedy som posielala a aj dôvod prečo som to urobila že som chorá . Už viem že to nemám robiť, po pravde ani neviem či verím že to včera zaplatila. Je škoda že od kupujúcich toho veľa nevidime, ona nemala žiaden nákup.

Viete naozaj to nie je nič veľa, ale už to poštovné som musela zaplatiť, ale aj to že som ju nechcela nechať týždeň čakať kým by som si overila platbu. Naozaj sa musím poučiť, že netreba byť až taký ústretový, elbo ako sa hovorí - za dobrotu na žobrotu - a ja si za to môžem naozaj sama.

2017-03-09 07:45:32

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »