Minule mi známa dohovarala že nemám veci nechať len tak ale mám ich riešiť a aj ked sú to maličkosti. Hovorila som jej o tom že tento rok mi už traja ľudia nezaplatili za to čo som im poslala, nejde o veľkú sumu spolu iba okolo 15 eur. Povedala že ja ako invalid ledva vyžijem a neviem si pýtať to čo mi patrí.
Takže vám opíšem jeden prípad aj z tejto stránky, dotyčná si objednala servítky, ja som akurát bola chorá a brala som ATB, vedela som že mám niečo s kartou a mám prísť na pobočku do mesta že mi dajú novú, tak som napísala že neviem skontrolovať či mi platba prišla lebo sa neviem dostať na internet banking, ale verím že mi to už vyplatila a tak jej servitky posielam.Odkontrolovala som že servítky boli prevzaté a najbližšie ked som išla do mesta som sa pýtala aj na to či mi boli pripísané tie malé platby, boli okrem tejto jednej. Napísala som dotyčnej aby mi peniaze poslala, lebo neevidujem platbu. Žiadna odpoved iba ma ohodnotila ako predajcu, že všetko ok. Myslela som že zabudla a peniaze posiela teraz, v pondelok som konečne bola na pobočke a tam mi naozaj znovu povedali že takú platbu nemám, kartu si mám vyzdvihnúť zajtra a tak som napísala ďalšiu správu, aby mi uhradila platbu, lebo vyvodím z toho dôsledky. Konečne mi prišla odpoveď - vo veľmi prísnom tóne v takomto nejakom znení - Vážená, ja som platbu odoslala22.2. a dokonca sme vám dali aj osobné hodnotenie a vy takto.
Verte či nie, ale ja v tu chvíľu som sa cítila vinná aj za to že dýcham, odrazu som si uvedomila že ja som nevidela na vlastné oči či platba prišla alebo nie a už som videla ako som zazmätkovala a ublížila niekomu.
Hned som odpísovala a ospravedlňovala sa, že aj to je možné že som to ja poriadne nedosledovala.
No odrazu som si spomenula že som zo schránky vybrala výpis a utekala som skontrolovať, ešte som si aj telefonický potvrdila že ani tento mesiac taká platba neprišla. Napísala som znovu a tak ako aj vtedy, žiadna odpoved. Nerozumiem, ale naozaj si niekto myslí že som taká naivná že nebudem kontrolovať platby a stačí ma ošialiť rožkom, alebo?
Mrzí ma ale aj ten môj prístup, odrazu som uverila že to ja som spackala a bolo mi hrozne, dokonca som mala pocit že aj to je moja vina že ju musím nútiť aby zaplatila za to čo objednala. Naozaj s tým musím niečo robiť, vždy som chcela aby bolo všetko v poriadku.
Takže z mojich troch tohtoročných nezaplatených objednávok mám už jednú zaplatenú aj ked bez ospravedlnenia, jednú - vraj mi posiela peniaze doporučene a túto na Sashe zrejme už neuvidím. Neviem kde to žijeme ak človek musí dokazovať a doprosovať sa aby mu ten čo si niečo objedná aj zaplatil.
Nepáči sa mi ale ani prístup iných, ktorí vehementne obhajujú takýchto, neprevzatá dobierka? - beda ak niekto napíše meno nezodpovednej, nie je dosť citlivý a pod., darmo vysvetľujem že sú iba dva dôvody na okamžité vrátenie dobierky - úmrtie - a to určite všetci pochopime, alebo zásielka odmietnutá adresatom. Takže žiadne také že je možno chorý či odcestovaný alebo niečo podobné, jednoducho sú ľudia ktorí veľmi radi nakupujú ale nepreberajú zásielky. Raz som volala na dodaciu poštu, lebo mi neprevzala dobierku pani z tejto stránky a tam som dostala odpoved - nie som jediná ktorej posielajú dobierku naspäť. Iba raz za čas niečo preberie.
Nevedela som kde tento žurnál zaradiť a tak som ho dala ako osobný blog. Možno aj vy mate pododbné skúsenosti a viete ich lepšie riešiť a poradite mi.