Prajem vám príjemný deň,
myslím, že môžem konštatovať, že takmer každý žurnál, ktorý pojednáva o radách, ako predať a presadiť sa, prezentuje dôležitosť kvalitnej fotografie ako nosný piliér. Nechcem v tomto článku zachádzať do detailov známeho výroku, že reklama je navoňaná zdochlina, chcem sa s vami podeliť o úsmevnú stránku toho, čo by sme mohli nazvať "otázkou správneho uhla pohľadu".
Pred časom som narazila na článok, ktorý pojednáva o kvalite fotografie, kompozície, uhla a zasadenia do kontextu. Poukazuje na to veľmi "rukolapným" spôsobom a to porovnaním notoricky známych miest a atrakcií v tej podobe, v akej ich poznáme z katalógov a na druhej strane ich ukazuje v ich skutočnom prostredí, bez príkras.
Ďalej už nechám rozprávať fotografie samé za seba.
Pyramídy v Gíze
Stonehenge
Taj Mahal
Brandenburská brána
Sagrada Familia
Niagarské vodopády
Akropolis
Mount Rushmore
Zakázné mesto
Hollywood
Santorini
Mona Lisa
Central Park
Víťazný oblúk
Malá morská víla
Ahaaa, takže už viem, prečo sú niektoré atrakcie, či destinácie snímané vždy z toho istého uhla :)
Aká je vaš skúsenosť? Zažili ste prekvapenie, keď ste zistili, že miesto, o ktorom ste toľko snívali a teraz ho vidíte naozaj, je vlastne úplne iné? Alebo naopak, zažili ste príjemné prekvapenie?
Ktorá z dvojíc fotografií vás najviac zaujala?
Keďže sa blíži dovolenkové obdobie a téma cestovania je nanajvýš aktuálna, budem rada ak nakuknete do mojej galérie na cestovateľské albumy a zápisníky. Aj keď je to dnes už možno prežitok, ale ja patrím k ľuďom, ktorí, čo nenapíšu vlastnou rukou, to neprecítia naplno. Bez príkras - naozaj som si aj v dospelom veku viedla cestovateľský denník a aj dnes do neho rada nahliadnem.
Čítame sa nabudúce,
Alenka
Zdroj foto: http://www.boredpanda.com/famous-landmarks-zoomed-out/