Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu
(ďalej len e-shopu)
pre kúpne zmluvy uzavierané na diaľku prostredníctvom systému elektronického
obchodu a prevádzkový poriadok internetovej stránky predávajúceho.
Článok I. - Všeobecné ustanovenie a vymedzenie pojmov
1.1 Registráciu v e-shope predávajúcom tovar vyrobený na mieru a nákup tovaru
prostredníctvom e-shopu môžu uskutočňovať fyzické a právnické osoby bez
obmedzenia za predpokladu, že sa budú riadiť týmito Všeobecnými obchodnými
podmienkami.
1.2 Predávajúcim a prevádzkovateľom (ďalej len „predávajúci“ alebo
„prevádzkovateľ“ – pre účely týchto Všeobecných obchodných podmienok a vznik
záväzkov sú oba tvary rovnocenné) e-shopu (ďalej len „e-shop“ alebo „stránka“) je
podnikateľský subjekt Jana Červená - Bc. Jana Červená, Hlavná 51, 951
93 Topoľčianky, Slovenská republika, IČO: 52 338 886 DIČ: 1121414030
1.3 Návštevníkom e-shopu je každá osoba, ktorá navštívi webovú stránku
predávajúceho (ďalej len „návštevník“).
1.4 Registrovanou osobou v e-shope sa rozumie každá osoba, ktorá vyplnila
a odoslala registračný formulár so svojimi osobnými údajmi.
1.5 Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila a odoslala
objednávkový formulár prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, obdržala
oznámenie o prijatí objednávky e-mailom a uhradila kúpnu cenu.
1.6 V prípade ak kupujúci nie je spotrebiteľom, a teda sa jedná o nákup tovaru za
účelom podnikania, tak sa zmluvné vzťahy riadia ustanoveniami zákona č. 513/1991
Zb. Obchodného zákonníka v platnom znení.
1.7 Predmetom objednávky (ďalej len „produkt“) sú všetky tovary a služby zverejnené
na stránkach e-shopu.
Článok II. - Cena
2.1 Všetky uvádzané ceny pri produktoch sú pre spotrebiteľa konečné. Predávajúci
nie je platcom DPH.
2.2 Cenou produktov uvedenou na stránke e-shopu sa rozumie cena v momente
vytvárania objednávky.
2.3 Celková cena pri objednávke je celková cena objednaných produktov, vrátane
nákladov na dopravu. Cena za dopravu sa odvíja na základe požadovaného množstva
tovaru, rozmerov a celkovej hmotnosti a vybraného spôsobu dopravy. Cena za prepravu
bude vypočítaná v procese vytvárania objednávky.
2.4 Všetky akciové ceny platia len do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom
výrobku nie je výslovne uvedené inak. Predávajúci je povinný kupujúceho bezodkladne
upozorniť, ak akciový tovar bol v čase odoslania objednávky vypredaný a z tohto
dôvodu nie je možné kupujúcemu tovar doručiť. Kupujúci je oprávnený po oznámení
tejto skutočnosti od zmluvy odstúpiť.
Článok III. - Objednávka
3.1 Objednávka vzniká výberom tovaru kupujúcim, vyplnením objednávkového
formuláru a následným potvrdením procesu objednávania v e-shope. Pre korektné
vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si
možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby. O doručení objednávky
informuje predávajúci kupujúceho potvrdzovacím e-mailom.
3.2 Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a
teda objednávka sa stáva pre kupujúceho záväznou.
3.3 Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je
možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a
predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
3.4 Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny
objednaného tovaru.
3.5 Kupujúci súhlasí s vystavením faktúry alebo zálohovej faktúry v elektronickej
forme, ktorá bude odoslaná na jeho e-mailovú adresu, ktorú uviedol vo svojej
objednávke.
3.6 Kupujúci berie na vedomie, že farba tovaru na fotografiách v e-shope môže byť
mierne odlišná od skutočnosti v závislosti od nastavenia monitora, na ktorom sa mu
fotografie zobrazujú.
3.7 Špeciálne požiadavky, úpravy tovaru na zákazku, alebo iné zmeny na
ponúkaných veciach je kupujúci povinný dohodnúť s predávajúcim vopred, pred začatím výroby.
Článok IV. - Platobné podmienky
4.1 Za objednaný tovar v e-shope je možné zaplatiť:
- bankovým prevodom,
Článok V. - Dodacie podmienky
5.1 Predávajúci je povinný do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu
tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
Zvyčajná dodacia doba je 2-4 týždne.
5.2 V prípade, že hrozí, že dodanie tovaru presiahne dohodnutú dobu z dôvodu
neočakávaného predĺženia výrobnej doby tovaru, je predávajúci povinný oznámiť túto
skutočnosť kupujúcemu. Predávajúci kupujúceho vyzve (e-mailom a telefonicky)
k súhlasu s predĺžením dodacej doby. Kupujúci je povinný vyjadriť sa bezodkladne.
5.3 Prepravu tovaru zabezpečuje predávajúci prostredníctvom Slovenskej pošty.
Termín doručenia tovaru sa riadi podmienkami konkrétneho prepravcu. Kupujúci má
možnosť tovar sledovať prostredníctvom sledovacieho kódu zásielky (Tracking code).
5.4 Spolu s tovarom je kupujúcemu vystavená faktúra (daňový doklad).
5.5 Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný (ak nie je
v objednávke uvedené inak).
5.6 Kupujúci je povinný obal tovaru pri preberaní vizuálne skontrolovať.
5.7 Ak je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je kupujúcemu sa
odporúča vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Výhradu k tovaru
uvedie kupujúci buď na preberací list, alebo vyhotoví s prepravcom škodový zápis. Na
základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavretí škodnej udalosti
s dopravcom, dodaný nový výrobok bez závad alebo mu bude poskytnutá primeraná
zľava, ak s tým bude kupujúci súhlasiť v zmysle reklamačných podmienok.
5.8 Kupujúci je v prípade dodania poškodeného tovaru oprávnený odstúpiť od
zmluvy.
Článok VI. - Záručná doba
6.1 Záručné podmienky sa riadia ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho
zákonníka v platnom znení. Základná záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov a
začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.
6.2 Zo záruky sú vyňaté vady, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť (bod 1.5, 1.6 a 1.7
Reklamačných podmienok) alebo vady, ktoré súvisia s chybnými inštrukciami alebo
nekvalitnými podkladmi dodanými kupujúcim pre výrobu.
6.3 V prípade, že kupujúcim nie je spotrebiteľ (článok 1, bod 1.6) záručná doba na
tovar určený pre podnikateľské účely je 12 mesiacov.
Článok VII. - Prevod vlastníckeho práva
7.1 Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom
zaplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
7.2 Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si
predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v
momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
Článok VIII. - Odstúpenie od zmluvy
8.1 Všetky úkony súvisiace s odstúpením od zmluvy sa riadia Zákonom č. 102/2014
Z. z.
Odstúpenie od zmluvy je potrebné vykonať bezodkladne a to písomnou formou
prostredníctvom elektronickej pošty na adresu ja.cervena@gmail.com alebo
telefonicky na telefónnom čísle uvedenom v kontaktných údajoch predávajúceho.
Nepoškodený tovar je potrebné bezodkladne odoslať na adresu predávajúceho spolu s
vyplneným formulárom.
Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
Podľa § 7 čl. 6c - Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy ak je tovar zhotovený
podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, vyrobený na mieru, určený osobitne
pre jedného spotrebiteľa.
8.2 Pri odstúpení od zmluvy je do formulára potrebné uviesť číslo objednávky, úplné
kontaktné údaje kupujúceho.
8.3 V prípade, že platba za tovar bola uhradená na účet predávajúceho pred
zadaním výroby a teda predávajúcemu nevzniknú náklady spojené so zadaním
objednaného tovaru do výroby, bude kupujúcemu táto suma bez storno poplatku
vrátená do 14 dní bankovým prevodom na účet určený kupujúcim (je potrebné zadať
názov banky, číslo účtu a číslo banky), pokiaľ sa s kupujúcim predávajúci nedohodne
inak.
8.4 Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom (článok 1, bod 1.6), právo na storno
kúpnej zmluvy bez poplatku nevzniká. V tomto prípade môže kupujúci vrátiť tovar po
predchádzajúcej dohode s predávajúcim. Tovar musí byť nepoškodený, bez známok
užívania. Kupujúcemu je v prípade storna účtovaný poplatok vo výške 100% z predajnej
ceny tovaru, ak sa s predávajúcim nedohodne inak.
8.5 Pokiaľ zákazník platil kartou prostredníctvom platobnej brány GoPay, bude mu
platba refundovaná na jeho účet.
Článok IX. - Práva a povinnosti zmluvných strán
9.1 Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
9.2 Kupujúci je povinný:
prevziať objednaný tovar,
zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru vrátane nákladov na doručenie tovaru.
9.3 Predávajúci je povinný:
dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
spolu s tovarom zaslať zákazníkovi faktúru za tovar, prípadne návod na použitiestarostlivosť o výrobok (odporúčaný spôsob ošetrovania a pod.).
Článok X. - Ochrana osobných údajov
10.1 Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov v znení neskorších predpisov a v súlade Nariadením Európskeho
parlamentu a Rady EÚ 2016/679 (ďalej len „GDPR“). Pre účely Všeobecných
obchodných podmienok poskytovateľa sa v zmysle týchto podmienok osobou, ktorej
osobné údaje sú spracúvané, rozumie „dotknutá osoba“.
10.2 Poskytovateľ prehlasuje, že osobné údaje registrovanej osoby slúžia na účely
uzatvorenia, plnenia, príp. vykonávania zmien v zmluve uzavretej na diaľku, ktorú
uzatvára objednávateľ s poskytovateľom a tieto neposkytuje tretej osobe, s výnimkou
štátnych orgánov v prípade kontroly.
10.3 Poskytovateľ vyhlasuje, že vo vzťahu k spracovávaniu osobných údajov
dotknutých osôb sa nebudú uplatňovať rozhodnutia založené na výlučne
automatizovaných prostriedkoch spracovávania osobných údajov a ani tzv. profilovanie
v zmysle článku 22 ods. 1 a 4 GDPR.
10.4 Poskytovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením
neoprávneným osobám. Povinnosťou poskytovateľa je oznámiť každé podstatnejšie
narušenie či únik osobných údajov Úradu na ochranu osobných údajov, a to najneskôr
do 72 hodín od zistenia takéhoto bezpečnostného incidentu.
10.5. Dotknutá osoba má pri podozrení o neoprávnenom spracovaní jej osobných
údajov poskytovateľom právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných
údajov Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky
(www.dataprotection.gov.sk).
10.6 Ak návštevník stránky pri registrovaní vyjadril súhlas so spracovaním osobných
údajov pre marketingové účely (zaškrtnutím osobitného políčka), dobrovoľne vyjadril
výslovný súhlas so zasielaním predovšetkým e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú
adresu, telefonickým kontaktovaním alebo zasielaním adresnej pošty na kontaktnú
adresu.
10.7 Dotknutá osoba môže svoj súhlas so spracovaním osobných údajov kedykoľvek
písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracovaním osobných údajov poskytovateľovi
poštou alebo e-mailom.
10.8 Dotknutá osoba môže využiť svoje práva a poskytovateľa požiadať o bezplatné
získanie informácií o svojich osobných údajoch, ktoré poskytovateľ e-shopu spracúva,
opravu, vymazanie svojich osobných údajov alebo o ich prenos.
10.9 Osobnými údajmi, ktoré poskytovateľ spracúva sú:
- meno a priezvisko,
- adresa trvalého pobytu,
- telefónne číslo,
- e-mail.
10.10 Podrobnejšie sú práva dotknutej osoby, ako aj účel a spôsob spracúvania
osobných údajov uvedené v osobitnom predpise na stránke prevádzkovateľa.
10.11 Portál prevádzkovateľa využíva údaje cookies len pre štatistické účely. Údaje
cookies v anonymnej podobe nie je možné použiť pre jednoznačnú identifikáciu
dotknutej osoby. Údaje cookies slúžia predovšetkým pre zjednodušenie vyhľadávania,
nastavenie ponúk či iné užívateľské využitie. V prípade, že si používateľ neželá tieto
údaje používať, môže používanie cookies odmietnuť, zablokovať ich, alebo jestvujúce
údaje vo svojom počítači zmazať. Môže tak vykonať v nastavení svojho webového
prehliadača. Ďalšou z možností je stránka http://www.networkadvertising.org/choices/.
Článok XI. - Alternatívne riešenie sporov (ARS)
11.1 Predávajúci v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
podomovom a zásielkovom predaji a zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov s účinnosťou od 1.2.2016 informuje kupujúceho (spotrebiteľa),
že v prípade, že nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, alebo sa
domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má tento právo obrátiť sa so žiadosťou
o nápravu a to prostredníctvom poštovej adresy alebo elektronickej
adresy ja.cervena@gmail.com
11.2 Ak predávajúci odpovie na žiadosť o nápravu zamietavo alebo na ňu neodpovie
do 30 dní od jej odoslania, má kupujúci (spotrebiteľ) právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (subjekt ARS).
Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické
osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z.. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov
môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
11.3 Kupujúci (spotrebiteľ) môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy
alternatívneho riešenia sporov RSO (RSO = riešenie sporov online), ktorá je dostupná
online na tejto adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
11.4 Alternatívne riešenie sporov (ARS) môže využiť len spotrebiteľ. Alternatívne
riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim (spotrebiteľom) a predávajúcim,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne
riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu je nižšia ako sumu 20 EUR.
Subjekt Alternatívne riešenie sporov ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu
poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Článok XII. - Záverečné ustanovenia
12.1 Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto Všeobecné obchodné
podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia
kupujúceho. V prípade zmeny Všeobecných obchodných podmienok alebo
reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých
Všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania
objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
12.2 Neoddeliteľnou súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok sú aj
Reklamačné podmienky.
12.3 Odoslaním objednávky si kupujúci prečítal Všeobecné obchodné podmienky ako
aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
12.4 Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú zverejnené
na internetovej stránke e-shopu.
12.5 Pre riešenie cezhraničných zmluvných vzťahov podľa Nariadenia Európskeho
parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné
záväzky (Rím I), si zmluvné strany dojednávajú slovenské rozhodné právo.
12.6 Inak neupravené vzťahy v týchto Všeobecných obchodných podmienkach ako v
ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení
predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 513/1991 Z.z., Zákona č. 108/2000 Z.z.,
Zákona č. 22/2004 Z.z., Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č.
391/2015, Zákona č. 18/2018 Z.z., a ich novelizácií, a v súlade Nariadením Európskeho
parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679.
12.7 V prípade, že bude niektoré z jednotlivých ustanovení zmluvy považované za
neplatné, nevymáhateľné či neúplné, nebude mať táto skutočnosť vplyv na platnosť
zostávajúcich ustanovení zmluvy.
12.8 Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí
nadobúdajú platnosť a účinnosť 22. septembra 2018.
ORGÁN DOZORU:
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 037/772 02 16
fax č. 037/772 00 24
PREDÁVAJÚCI:
Jana Červená - Bc. Jana Červená
Hlavná 51
951 93 Topoľčianky
Slovenská republika
IČO: 52 338 886
Bankové spojenie:
Fio Banka EUR - SK09 8330 0000 0022 0165 8692
Fio Banka CZK - 2201658692/2010
Kontaktné informácie:
ja.cervena@gmail.com
+421 907 317 157 – Slovensko
Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
1.1 Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený od predávajúceho a ktorý je
vlastníctvom kupujúceho.
1.2 V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho,
kupujúci si v zmysle platnej legislatívy reklamáciu môže vybaviť až po úplnej úhrade v
zmysle § 151 a nasl. Občianskeho zákonníka.
1.3 Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď
po zistení vady.
1.4 Reklamácie mechanického poškodenia obalu výrobku, ktoré nebolo zjavné pri
prevzatí zásielky, je nutné uplatniť okamžite po prevzatí zásielky (článok 5, bod 5.8
Všeobecných obchodných podmienok).
1.5 Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými
a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním.
1.6 Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej
pohrome.
1.7 Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo
jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno
považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
1.8 Reklamovaný tovar je potrebné doručiť na adresu dodávateľa. Dodávateľ tovar
posúdi a následne postúpi tovar na posúdenie výrobcovi. Tovar je potrebné vhodne
zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať
doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu
dokladu o kúpe (faktúru) a odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár.
Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou emailu).
1.9 Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o
uplatnení reklamácie tovaru v písomnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa
považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď,
musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
1.10 Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých
prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä
ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu
predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo
odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na
výmenu tovaru za nový.
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných
podmienok.
Hodnotenia predajcu JanaCervena od kupujúcich
Nadherna praca! Dakujem za prekrasnu brosnu:-)
Náušničky sú krásne. Dúfam, že budú skvelým darčekom.
Nádherné šperky, krásne zabalené, všetko tip top!
krásny šperk, jedinečný, som veľmi spokojná
Krásny a originálny šperk, priam magický :)
Vitajte v mojej galérii,
venujem sa tvorbe šperkov z prírodných materiálov a medi technikou galvanoplastika/electroforming.
Verím, že sa vám u mňa bude páčiť a ďakujem za každý prejav podpory.:)
Pôvodné meno janacervena