Domov » Žurnál+ » Autor: Mária Reváková

Žurnál+

2. časť: Čo s poškodeným svetrom? Vyrobte si nákrčník!

Mária R. » Fotopostupy a Návody / 2020-10-11 18:34:44 /  Pridaj komentár / 9 lajkov

Možno ste už čítali môj návod na výrobu čiapky z dvoch svetrov a návod na výrobu rukavíc, na ktorých si v minulosti pochutnali mole. Na výrobu tejto čiapky som použila len časť svetra a nejaký materiál sa zvýšil. Napríklad rukávy. Jeden bol čiastočne deravý, ale to som vyriešila ručným zašitím a druhý bol v poriadku. Napadlo mi, že k čiapke by sa hodil aj teplý nákrčník, tak som sa pustila do práce.

Nápady na upcykláciu starého svetra

Ako vyrobiť z rukávov svetra teplý nákrčník? Čítajte ďalej.

Návod na výrobu teplého nákrčníka

Pred tým, ako som začnete robiť nákrčník, si zmerajte obvod hlavy, aby ste cez ňu nákrčník bez problémov pretiahli. Môj obvod hlavy je 55 cm, takže som zvolila šírku okolo 60 cm s tým, že asi 5 cm odšijem pri šití, takže výsledný obvod priekrčníka bude 55 cm. Výšku nákrčníka určuje strana, ktorá má v tomto návode dĺžku 58 cm. Výsledná výška a obvod nákrčníka bude v tomto prípade rovnaká. Pokiaľ potrebujete vyšší alebo nižší, užší alebo širší nákrčník, smelo pridajte toľko centimetrov, koľko chcete.

1. krok: odstrihnúť manžetu

Čo so svetrpm, ktorý rozožrali mole?

2. Naznačiť obdĺžnik, z ktorého bude vystrihnutý nákrčník.

Zúžitkovanie starého svetra

3. Vystrihnúť obdĺžniky z oboch rukávov.

4. Máme 2 obdĺžniky, pretože nárkčník bude mať 2 vrstvy.

5. Rozložíme vystrihnuté obdĺžniky z rukávov, na obrázku je znázornená veľkosť jednotlivých strán.

6. Zošijeme strany, ktoré majú dĺžku 58 cm. Viď. obrázok pod odsekom – strana označená špendlíkmi sa bude zošívať. Ponechanú záložku môžeme obnitkovať, aby sa nám materiál nestrapil.

7. Rozložíme zošité diely, šev je v strede – nákres:

8. Dáme kratšie diely k sebe (lícom k lícu), zošijeme ich, prípadne aj obnitkujeme.

(Príprava na ďalší krok, popísaný v bode 9.)

9. Následne zošijeme vrchnú a spodnú stranu. Diely zložíme lícom k sebe (ako je znázornená v obrázku nad týmto odsekom) a šijeme s tým, že v ktorejkoľvek časti prerušíme šitie a necháme nezašitú aspoň 5 centimetrovú medzeru. Nezošitú medzeru alebo dieru tam nechávame preto, aby sme cez ňu prevrátili nákrčník z rubu na líce.

(Pred zošitím)

(Po zošití)

10. Prevrátime nákrčník na líce.

11. Ručne zošijeme dieru / otvor, cez ktorý sme to prevrátili.

Nákrčník je hotový.

Nápady na prerobenie starého poškodeného svetra

Máte nejaké otázky? Spokojne mi napíšte. Podarilo sa vám ušiť nákrčník podľa tohto návodu? Pochváľte sa v komentári :)

Zaujímajú vás ďalšie návody, alebo aj iné články od Majoranky? Čítajte TU.

Upcyklované, ale aj nové vlastnoručne ušité oblečenie z mojej tvorby nájdete v obchode Majoranka.

Za pozornosť a zdieľania ďakujem.

Mária / majoranka

Komentáre

TOP Žurnál - Týždeň

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »