Žurnál+

10 overených rád ako na úspešný biznis

P
magaela15017 predaných ks, 4032 hodnotení

Michaela Ď. » Rady predajcom / 2022-07-23 17:00:02 /  17 komentárov / 101 lajkov / 1532x zobrazený

Handmade zažíva znovuzrodenie. Na Slovensku i po celom svete je však mnoho predajcov, ktorí sa ručnou prácou živia. Možno sa živia presne tým, čo robíte aj vy... Otázkou teda je, ako byť úspešným, ako sa spomedzi konkurencie dostať na oči, byť jedinečným a získať si publikum. Spísala som vám pár rád, ktoré vychádzajú z mojich skúseností, ktoré aj po deviatich rokov na trhu ešte stále zbieram... Dúfam, že vám pomôžu...

 

 

1. vytvor tzv. "lovebranding"

Určite ste toto slovo už počuli. Znamená to vytvoriť značku, ktorú ľudia milujú, je pre nich viac ako len obchod či eshop. Je to miesto, kam sa radi vracajú, sú to veci alebo ľudia, ktorých radi sledujú. Ako na to? Zodpovedz si otázku: stojím si za mojou značkou? Ako pôsobím navonok? Mám tvár značky? Som ňou ja alebo je ňou niekto iný?

 

2. poznaj svoju cieľovku

Zodpovedz si otázku, pre koho sú tvoje produkty určené a venuj tejto skupine ľudí pozornosť. Komunikácia s publikom je nesmierne dôležitá. Musíš poznať svojich zákazníkov, vedieť, čo majú radi, aké sú ich nálady. Musíš ich počúvať, oni sa tvojej značke neprispôsobia, ty sa musíš im.

 

3. hraj sa s vizuálom

Nestačí len logo, dôležité sú aj tlačoviny, vizitky, nálepky, reklamné predmety. Vytvor si charakteristický podpis svojej značky.

 

4. váž si svojich zákazníkov a previdelne ich odmeňuj 

Pamätáš si na svoju prvú zákazku? Že nie? Chyba! Zákazník nemá byť len nástroj, ako vymeniť tvoju tvorbu za peniaze. Zákazník má byť tvojim najlepším priateľom. Je dôležité mu ukázať, že si ho vážiš. Poďakuj za každú objednávku, priprav si vernostný program. Zákazníkov, ktorí sa k tebe neustále vracajú, odmeň darčekom. Nezabudni ani na zľavy pre verných. Odmeniť ich môžeš aj niečim špeciálnym - napríklad DIY videjkom s návodom, ako si doma niečo pekné vyrobiť.

 

5. komunikuj

Vytvor si so zákazníkom priateľský vzťah. Pochváľ ho, poďakuj, povzbuď, ak to potrebuje. Žijeme v rýchlej dobe a komunikácia značiek sa často obmedzuje len na strohé automatické odpovede. Zákazník však potrebuje pocit, že sa oňho naozaj zaujímaš, že ti záleží na jeho spokojnosti. Venuj čas a buď osobnejší. Poďakuj za objednávku, preveruj, či balíček došiel v poriadku, či je zákazník spokojný, ak nie, čo mu vadilo. Daj mu najavo, že na jeho názore ti záleží, či je už pozitívny alebo negatívny. Spoločne môžete vybudovať lepšiu značku.

 

6. vytvor si jedinečnú prezentáciu, odlíš sa v mori rýb

Inšpiruj sa tými najväčšími značkami, ktoré sú pre teba inšpiráciou, tými, ktorí v tom vedia chodiť. Sleduj konkurenciu. No pozor, inšpirovať sa neznamená kopírovať. Sledovať konkurenciu neznamená opakovať jej tvorbu či prezentáciu. Hľadaj si vlastnú cestu, biele miesto na mape. Polož si otázku, v čom je tvoja tvorba iná, aké sú jej prednosti. Ak robíš to, čo ďalších xyz ľudí, snaž sa zistiť, čo môžeš urobiť lepšie, ako oni... Možno im chýba osobné balenie, foto prezentácia, možno majú slabšie sociálne siete... Zameraj sa na seba, svoju značku. Ver jej a zodpovedz si na otázku, v čom môže byť najlepšia, ak ešte nie je. A choď za tým.

 

7. vymýšľaj špeciálne a limitované ponuky

Áno, je fajn mať v ponuke produkt, ktorý sa predáva 10x za deň. No nezabúdaj na zákazníkov, ktorí sa chcú odlíšiť, ktorí chcú byť jedineční. Zaraď pre nich do svojej ponuky aj špeciálne a limitované ponuky. Urob zo svojho produktu niečo jedinečné, čo rozhorí v zákazníkovi oheň a s objednávkou nebude otáľať. Priprav si špeciálne zľavy a akcie, promo uvádzacie ceny.

 

8. ak svojej tvorbe veríš, stoj za ňou

Nebuď smutný, ak sa niečo nepredá hneď. Ak si za tým produktom stojíš, musíš mu dopriať potrebnú prezentáciu. Nám sa  kolekcie predávajú niekedy aj o rok neskôr... Novinky, ktoré prinesieme, sa začnú masovo predávať až po pár mesiacoch. Ak produktu veríš, vidíš jeho potenciál, no nepredáva sa, zamysli sa nad tým, či si pre jeho predaj urobil všetko. Má dobrú a správnu produktovú fotku? Je cena nastavená správne? Venoval si dostatok priestoru na jeho prezentáciu? Zaplatil si reklamu? Ak nie, tak to urob...

 

9. maj finančný plán. Plánuj svoju tvorbu

Sleduj svoje výdaje a príjmy, ak ti to nesedí, prekop cenotvorbu. Rada odo mňa - menej je viac... bestsellery stoja menej. Sú to produkty, ktoré dokážeš vyrábať "na kilá" a ktoré sú všeobecne obľúbené, no maj v ponuke aj drahšie jedinečné veci... Maj plán predaja aspoň na rok dopredu, mysli na ročné obdobia, sviatky, akcie, výpredaje, limitky, jedinečné projekty, spolupráce. Sleduj trendy, na jar maj hotovú letnú kolekciu a pripravuj sa na jeseň. Načrtni si, čo a kedy chceš ponúknuť a prispôsob tomu aj prezentáciu.

 

10. spolupracuj a spájaj sa s inými predajcami

U nás za tie roky vznikli pekné spolupráce, ako napríklad limitka mikín a smaltovaných hrnčekov v spolupráci s Imani či kvetinkové tenisky TIKOKI, kvetinové dizajny a zápisníky od Ndizajn, kvetinové oblečenie... Neboj sa oslovovať a spájať s inými šikovnými ľuďmi. Vďaka tomu rozširuješ  povedomie o značke a posúvaš svoje možnosti predaja. Svojho zákazníka, hlavne toho stáleho, si udržíš, lebo nestagnuješ a prekvapuješ.

 

 

Vaša Miška/Magaela 

Komentáre

DRAWINGwithLOVE Super rady aj žurnál!

2022-07-22 15:49:062x

magaela Ďakujeme veľmi pekne :)

2022-07-22 17:47:281x

Trihrasky Celkom pekne zhrnuté rady, ďakujem, určite si ich beriem k srdcu ♥️

2022-07-23 17:15:111x

hollymi.rukami Juuj, ďakujeme :))

2022-07-23 17:16:022x

SusanRosy krásne napísané ❤️

2022-07-24 11:17:181x

Dreamstore Veľmi užitočný žurnál, ďakujem za tipy a podnety :) Monika

2022-07-24 17:10:431x

Inferet Ďakujem, budem sa snažit este viac a nezúfať si ❤️

2022-07-25 08:44:021x

hrudkova Krásny žurnál! Ja som si raz chcela kúpiť drahú, hoci minimalistickú vec z dreva za cca 60 eur. Spýtala som sa k nej otázku, výrobca prečítal poštu a tým to haslo. Možno zabudol odpovedať, no na mňa to tak negatívne zaposobilo, že som od kúpy upustila :DDD

2022-07-25 12:51:461x

Dania-Art Ďakujeme pekne ❤️

2022-07-25 15:49:081x

Dania-Art Ďakujeme pekne ❤️

2022-07-25 15:49:201x

Kaaty Výborný článok❤

2022-07-26 10:00:471x

magaela Ďakujem veľmi pekne za premilé reakcie, teším sa, že článoček pomohol a inšpiroval :)

2022-07-26 10:40:45

magaela @hrudkova nebojte sa pripomenúť. Nám sa tiež často stane, že sa správička zapotroší alebo aj odpovieme, rýchlo odošleme a sme v tom, že správa poslaná, ale občas zlyhá pripojenie a až potom, čo nás zákazník znovu osloví, si všimneme, že sa k nemu odpoveď nedostala...

2022-07-26 10:46:401x

ButterflyHandMade Ďakujeme ❤️

2022-07-26 16:30:142x

AtelierKrasno WAU! Super rady na nezaplatenie! Ďakujem veľmi pekne za zdieľanie skúseností aj za inšpirácie v biznise. Učiť sa treba od najlepších! Ďakujem Miška, robíš to dobre, lebo si ťa pamätám od prvej návštevy na Sashe! A stále napreduješ a žiariš! Je v tom všetkom Tvoje veľké čisté srdce ❤️

2022-07-27 16:50:39

AdharaDecor Vďaka za rady. Ja ale počítam s tým, že moja tvorba sa najviac predáva takmer o rok po jej vytvorení. Som totiž sezónny človek, na jar nedokážem uvažovať nad jeseňou, atmosféra toho obdobia ma navádza vyrábať jarné vecičky. No kým ich dokončím a dám do ponuky, sezóna je už v polovici, ak nie pri konci. Nevadí, aj o rok je jar. :-)

2022-08-01 16:29:01

ATELIER-RADOVAN Výborné rady

2022-08-14 07:41:45
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »