VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
1. Údaje o prevádzkovateľovi www.sashe.sk/jurka a www.sashe.sk/jurkaart
ďalej len „predávajúci“.
1.1 Predávajúcim je Mgr.Juraja Scheinerová – Jurka, adresa: Agátová 487/28, 90045 Malinovo. V živnostenskom registri zapísal: Obvodný úrad Senec, Odbor živnostenského podnikania, číslo živnostenského registra: 406-8090, IČO: 36883344 , DIČ: 1039598637, tel.č.: +421903789134, (ďalej len „predávajúci“).
1.2 Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje
predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru,ktorý predávajúci ponúka.
1.3 Používaním web-stránok internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky dáva
kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.
1.4 Tieto obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
2. Cena tovaru
2.1 Predávajúci nie je platcom DPH.
2.2 Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané bez
DPH / nie sme platcami DPH/).
2.3 K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký spôsob
doručenia si kupujúci vyberie.
3. Objednávka tovaru
3.1 Tovar môže kupujúci objednávať nasledovne:
a) Prostredníctvom nákupného košíka na www.sashe.sk/jurka,
www.sashe.sk/jurkaart
3.2 Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom
doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu
potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. §3
ods. 1 zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov /ďalej len ako "Zákon o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru“/. Na Vami uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v
prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky.
3.3 Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar
dohodnutú cenu.
3.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa
objednávky.
3.5 Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné do odoslania tovaru bez udania dôvodu.
Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky alebo e-mailom. Po overení splnenia podmienok
zrušenia objednávky potvrdí predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo
telefonicky. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, predávajúci zašle
peniaze späť na bankový účet kupujúceho.
3.6 Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný
tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu
ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí. Predávajúci má právo
zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim /chybne uvedené
alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, .../.
3.7 Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil
svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia § 3 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na ďiaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých
zákonov.
4. Platobné a dodacie podmienky
4.1 Platiť za tovar môže kupujúci na dobierku alebo prevodom na účet predávajúceho na základe
proforma /zálohovej/ faktúry. Na základe odoslanej objednávky vystaví predávajúci proforma
/zálohovú/ faktúru, ktorú pošle spolu s potvrdením objednávky e-mailom. Túto platbu môže
kupujúci uskutočniť nasledovne:
- prevodným príkazom zo svojho účtu,
- priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho,
- platba prostredníctvom platobnej brány GoPay /platba platobnou kartou alebo online bankovým prevodom/
4.2 Platba je možná v mene EUR.
4.3 Daňový doklad /faktúru/ posiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom.
4.4 Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho, ktorý je skladom je vo väčšine prípadov do 1
až 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky, doba dodania sa po dohode s kupujúcim môže
predĺžiť – v prípade tovaru na objednávku, alebo ak tovar nie je skladom. / Tovar je pred
odoslaním starostlivo kontrolovaný a preto sa pri výskyte väčšieho množstva chybných kusov,
ktoré budú samozrejme vyradené, môže stať, že nebude dostatočné množstvo skladom./
O predĺženej dodacej lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho
informovať pri potvrdení objednávky e-mailom. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená
predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s bodom 3.6 týchto
Obchodných podmienok.
4.5 O odoslaní / expedovaní/ tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho e-mailom.
4.6 Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných
možností v objednávke:
- kuriérskou službou,
- na výdajné miesto zásielkovne,
- Slovenskou poštou.
4.7 Cena za dopravu tovaru na určené miesto je nasledovná:
- dodanie kuriérskou službou prostredníctvom Zásielkovne, Toptrans alebo Slovenskou poštou: 5,70 €,
- dodanie kuriérskou službou prostredníctvom Zásielkovne, Toptrans alebo Slovenskou poštou na dobierku: 6,90 €,
- dodanie Slovenskou poštou - Doporučená listová zásielka 1.trieda: 2,90 €,
- dodanie Slovenskou poštou - Doporučená listová zásielka 1.trieda - Dobierka: 4,10 €,
- dodanie na výdajné miesto prostredníctvom Zásielkovne - : 3,90 €,
- dodanie na výdajné miesto prostredníctvom Zásielkovne - Dobierka: 5,20 €,
- dodanie na výdajné miesto v ČR prostredníctvom Zásielkovne - : 4,90 €,
- dodanie na výdajné miesto v ČR prostredníctvom Zásielkovne - Dobierka: 5,90 €,
- dodanie kuriérskou službou do ČR prostredníctvom Zásielkovne, DPD: 6,40 €,
- dodanie kuriérskou službou do ČR prostredníctvom Zásielkovne, DPD na dobierku: 7,60 €,
- Poštovné mimo Slovenskej republiky - ČR, EU, Svet - Doporučená listová zásielka
1.trieda: 7 € .
4.8 Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa
považuje dodanie tovaru na určené miesto.
4.9 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru
Skontrolovať neporušenosť zásielky a vprípade poškodenia zásielku neprebrať od doručovateľa.
Kupujúci aj predávajúci sa takto vyhnú zbytočným nákladom na prípadnú reklamáciu tovaru.
4.10 Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu faktúru /daňový doklad/. Faktúra slúži zároveň
ako dodací list. Predávajúci taktiež dodá spolu s tovarom návod na obsluhu a záručný list ak to
vyžaduje povaha tovaru. Ako sa starať o predávané komponenty a šperky je kupujúci
informovaný predávajúcim na tomto odkaze:
https://www.sashe.sk/jurka?new&text=starostlivost-o-komponenty
4.11 Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za
Prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou
dopravcu prevezme objednaný tovar.
4.12 V prípade väčšieho záujmu sa môže stať, že predávajúci bude mať nedostatok tovaru
skladom a tak objednaný tovar môže kupujúcemu dodať v niekoľkých balíkoch, pričom
poštovné platí kupujúci ako za jeden balík.
5. Odstúpenie od zmluvy. Vrátenie tovaru
5.1 Kupujúci je v súlade so zákonom 102/2014 §7 ods.1, oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť
od vybavenej objednávky /podľa zákona "od kúpnej zmluvy", ak už kupujúci prevzal tovar/ do
14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
5.2 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods.1 u predávajúceho
v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Kupujúci môže použiť
formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý predávajúci zverejňuje na web-stránke
https://www.sashe.sk/jurka?new&text=odstupenie-od-zmluvy
5.3 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať všetok tovar
z objednávky späť predávajúcemu.
5.4 Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa Odstúpenia od zmluvy,
vráti späť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti
s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým
nie je dotknuté ustanovenie §8 odst. 5. Uvedené v odsekoch 5.5 a 5.6 a ceny za službu, ak je
predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
5.5 Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil
iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil
kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
5.6 Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. To
neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa
§3 ods.1 písm. i.
5.7 Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený
alebo pred tým ako mu zákazník odošle potvrdenie, že bol tovar zaslaný späť.
5.8 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a
kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo
na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu
služby,
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného
na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
c) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
d) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré kupujúci výslovne požiadal
predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj
iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli
uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto služby alebo
tovary vopred neobjednal,
e) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov,
kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci tento obal
rozbalil,
f) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
6. Reklamácie a záručné podmienky
6.1 Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným
zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi.
6.2 Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je 24
mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za chyby
(reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o
zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník
ho stratil.
6.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním,
mechanické poškodenia výrobku spôsobené kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s
výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, zanedbaním starostlivosti
a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, používaním tovaru v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo zodpovednosti sú
taktiež vyňaté chyby alebo poškodenia výrobku, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
6.4 Kupujúci má právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak
chyba nesmie súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu.
6.5 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený,
s kópiou faktúry, prípadne dodacieho či záručného listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom
zaslať aj popis chyby vo formulári, ktorý poskytuje predávajúci na stiahnutie na
https://www.sashe.sk/jurka?new&text=reklamacny-formular
6.6 V prípade reklamácie predávajúci nezodpovedá za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú
stratou dát, ktoré boli uložené v zariadení. Kupujúci si je povinný pred reklamáciou dáta sám
zálohovať.
6.7 Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní
od dátumu doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto
lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový
výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania
reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový,
potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie..
6.8 POSTUP KUPUJÚCEHO PRI REKLAMÁCII:
6.8.1 Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle tento výrobok doporučene na
adresu predávajúceho uvedenú v bode 1 spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným
protokolom s popisom chyby výrobku.
6.8.2 V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému stredisku, koná
kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne
chrániť, vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými
symbolmi.
Adresa na zasielanie reklamácií:
Mgr. Juraja Scheinerová – Jurka, Agátová 487/28, 90045 Malinovo
6.9 V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou,
dopravné náklady spojene s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci.
Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady.
Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť kupujúceho
hradí kupujúci.
6.10 Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku kupujúcemu po oprave, výmene
alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.
6.11 Informácia o alternatívnom riešení sporov - ARS
Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie
zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.
391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je
napríklad Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27,
http://www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej
republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na
ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Kupujúci sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov on-line (ďalej len ako „RSO“) na
riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci môže na alternatívne riešenie svojho
sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage .
Kupujúci pri predkladaní podania v platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti.
Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu
alternatívneho riešenia sporov on-line. Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej
sťažnosti.
7. Ochrana osobných údajov
V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov - Nariadenia
Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní
osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES
(všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na
zabezpečenie súladu firmy Mgr.Juraja Scheinerová - Jurka s GDPR ako aj so súvisiacimi
príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č.
18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vyhlášky
Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky), všeobecnú informačnú povinnosť
ohľadne ochrany osobných údajov nájdu zákazníci na stránke:
https://www.sashe.sk/jurka?new&text=gdpr
8. Záverečné ustanovenia
8.1 Dozor nad poskytovaním služieb vykonáva: Inšpektorát SOI (Slovenská obchodná inšpekcia)
pre Bratislavský kraj. Prievozská 32. P.O. Box 5. 820 07 Bratislava 27. E-mail: ba@soi.sk.
8.2 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné
ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o
zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach
ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z.
v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku.
8.3 Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi
súhlasí.
8.4 Tieto obchodné podmienky sú platné od 02.6.2019.
V Malinove, dňa 09.05.2022
A som späť. Začala som tvoriť. Bližšie info v žurnáli. Moje živicové šperky s kúskom prírody nájdete v galérii pod menom JurkaArt, kde vás srdečne pozývam. Teším sa opäť na vás. :-)