Storno zákazky

Ak uzatvorený obchod neprebehol, teda napríklad kupujúci svoj balík neuhradil v stanovenej lehote ani napriek upozorneniam, alebo kupujúci neprebral balík na dobierku a k odovzdaniu tovaru ani peňazí nedošlo, predajca má možnosť požiadať redakciu o prešetrenie stavu a komunikácie s kupujúcim.

Túto možnosť nájde predajca v menu Zobraziť možnosti balíka ako Žiadosť o storno. Súčasťou žiadosti je opísanie dôvodu pre ktorý obchod neprebehol. Dôvod žiadosti bude použitý ako hodnotenie kupujúceho. Dôvod možno stručne opísať v popise žiadosti a je povinný len v prípade, že predajca zvolí ako dôvod možnosť Iné.

Pri žiadosti o storno je možné zaškrtnúť políčko vrátiť veci späť do ponuky. Toto navýši počet ks k dispozícii o stornovaný počet ks, v prípade schválenia žiadosti o storno.

Po odoslaní žiadosti bude preverená komunikácia medzi predajcom a kupujúcim. Na základe toho bude storno potvrdené alebo zamietnuté. Redakcia vybavuje tieto žiadosti priebežne, max. do 1-2 pracovných dní.

Ak boli provízie za stornovaný balík už predajcovi vyfakturované, budú mu vrátené formou odpočtu z najbližšej faktúry.

Vrátenie peňazí kupujúcemu

Ak kupujúci už za balík zaplatil, je pri storne zväčša potrebné mu vrátiť aj peniaze. (Nie je to potrebné len ak ste sa dohodli, že si objedná niečo iné a podobne.)

Ak platba prebehla prevodom, vracia predajca peniaze priamo na účet kupujúceho, teda spravidla na účet z ktorého peniaze prišli, ak sa nedohodnete inak. Pri dobierke si predajca vyžiada od kupujúceho číslo účtu cez SAShE správu.

Ak platba prebehla platobnou kartou, je možné po dohode vrátiť peniaze na účet kupujúceho prevodom, predajca si vyžiada číslo účtu SAShE správou. Je to rýchlejšia a jednoduchšia možnosť.

Je aj možnosť vrátiť peniaze späť na kartu kupujúceho. Túto možnosť nájdete v možnostiach balíka ako "Refundovať platbu kartou". Tam môžu nastať dve možnosti

  1. Platba už bola odoslaná na váš účet (to nastáva v ráno ďalšieho pracovného dňa po momente ako kupujúci zaplatí kartou). V tomto prípade sa vám zobrazí číslo účtu a variabilný symbol, kam platbu vrátiť a tá bude následne automaticky vrátená na kartu kupujúceho.
  2. Platba ešte nebola odoslaná predajcovi (to znamená je ešte stále deň alebo noc objednania). Vtedy stačí potvrdiť refundáciu. Ak platby refundujete často, je možné si vyplácanie na váš účet pozdržať o niekoľko dní a vtedy máte predĺžený čas na refundáciu bez toho, aby ste museli prevádzať peniaze hore dole.