SAShE - slovenský handmade design.




Ako viac predávať

Ak chcete, aby sa na SAShE predávalo viac vašich výtvorov, musíte sa naučiť využiť vlastnosti SAShE systému vo váš prospech. Preto sme pre vás zhrnuli informácie, ktoré vám pomôžu správne nahrávať výrobky do ponuky na SAShE. Ak budete postupovať podľa týchto pokynov, tak výrazne uľahčíte kupujúcim nájsť, to, čo hľadajú. Zvýšite svoje šance ocitnúť sa na prvých miestach vo výsledkoch vyhľadávania na SAShE alebo Google. To naozaj stojí za to, tak teda poďme na to.

 

1. Jasné názvy produktov

Pri nahrávaní výrobkov na SAShE je najlepšie im dať jednoduché, výstižné a pravdivé názvy. Metaforické názvy nie sú vhodné pre optimálne fungovanie akejkoľvek databázy e-shopu. Prílišná kreativita môže byť v tomto prípade naozaj viac na škodu. Kreativita v tvorbe je v poriadku, vyhľadávanie vo veľkom e-shop systéme je iná vec. Tu je potrebné zákazníkovi zjednodušiť cestu k výsledku vyhľadávania a to najmä trefným názvom výrobku.

Nesprávne: Trblietanie v machu

Správne: Strieborné náušnice s ružovým zirkónom / napichovačky Ag 925

Môže sa to zdať trochu príkre, ale má to jednoduchý dôvod. Vaše výrobky sa budú dať ľahšie nájsť, nielen na SAShE ale aj cez Google. Vaše náušnice sa so správnym názvom ocitnú vyššie vo výsledkoch vyhľadávania a nájde ich tak viac zákazníkov. Keď niekto hľadá ružové, trblietavé náušnice, nenapadne mu napísať do vyhľadávača slovo “mach”.

 

2. Rôzne slová v popise výrobku

Popis výrobku je to miesto, kde sa oplatí opísať váš výrobok rôznymi vhodnými slovami. Správny popis by mal obsahovať všetky praktické informácie a zároveň by mal vypichnúť všetky unikátne vlastnosti vášho výrobku. Práve tie unikátne slová, ktoré sa s výrobkom spájajú, vytvoria vodítka pre vašich zákazníkov, pomocou ktorých vás nájdu.

Nesprávne: Šaty so zaujímavou aplikáciou. Dĺžku prispôsobím podľa potreby.

Správne: Romantické dlhé šaty ušité z bieleho hodvábneho saténu, s krátkymi čipkovanými rukávmi. Na jemne vystuženom živôtiku sú z krémových perličiek vyšité ľalie so shibori lupienkami. Kvety majú asi 7 cm šírku. Sukňa má čipkovanú bordúru. Podšívka je nepriesvitná a priedušná, šaty sú vhodné do teplého počasia. Zips je skrytý. V ponuke mám aj závoj a kabelku s rovnakou čipkou.

Strih týchto šiat je vhodný pre vysoké nevesty, no môžeme ho prispôsobiť vašej postave. Šaty vám ušijem na mieru. Farbu látky a čipky si môžete vybrať z môjho vzorkovníka.

Tento popis obsahuje veľa rozličných slov; každé z nich si môže kupujúci napísať do vyhľadávania a objaviť tak práve vaše šaty. Zároveň poskytuje dostatok informácií, ktoré by nositeľku šiat mohli zaujímať a dáva najavo vašu ochotu prispôsobiť sa jej požiadavkám.

 

3. Nezabudnite na odporúčané výrobky

Keď svoje výrobky zverejníte, nezabudnite k nim nahodiť aj odporúčané produkty. Pomôžu vaším zákazníkom objaviť aj iné výrobky, ktoré máte v ponuke. Môžu to byť veci z rovnakej kolekcie alebo s rovnakým motívom. Tieto výrobky sa zobrazia v detaile produktu, ktorý si zákazník práve prezerá, ako malé obrázky. Je dobré, ak sú všetky prelinkované výrobky podobnej farby, zákazníka to nerozptyľuje od kúpy.

Pomocou takéhoto prelinkovania budujete prepojenia a to lákate návštevníkov vašej galérie k ďalšiemu prezeraniu vašich výrobkov.

 

4. Kľúčové slová starostlivo vyplňte

Tieto slová môžu priviesť zákazníka k vášmu výrobku, keď ich zadá do vyhľadávača na SAShE stránke. Mali by to byť všeobecné slová, ktoré ľudia často používajú. Starostlivo vyplnené kľúčové slová vás dostanú vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Skúste si vždy predstaviť, čo by ste do vyhľadávania napísali vy, ak by ste chceli nájsť vlastné veci.

Nesnažte sa byť originálni! Nemali by ste používať zvláštne tvary slov, ako napríklad vtáča, ale radšej všeobecne používané, ako napríklad vtáčik. Taktiež by nemali byť príliš špecifické, ako napríklad slávik. Menej ľudí napíše do vyhľadávania špecifický výraz. Špecifické slovo si môžete dovoliť použiť, ak použijete aj všeobecnú verziu slova.

Do kľúčových slov nemusíte písať nasledovné slová - váš názov predajcu, kategóriu, farbu ani materiál. Tieto slová sa prehľadávajú automaticky, zostane vám viac miesta pre špecifické slová.

Pre predstavu, najhľadanejšie slová za posledný mesiac: modrotlač, svadobné pierka, svadobné oznámenia, tutu sukna, jarné vence na dvere, folk, valentín, velká noc, tylova sukna, svadobne pohare, veľkonočné dekorácie, quiet book, veľká noc, srdce, veniec na dvere, vintage, anjel, velka noc, svadba, soutache, kraslice, jarný veniec, ľudový motív, vankúš, hackovane hracky, látky metráž, folklor, drevo, veniec, sova, velkonocny veniec, obrus, šperkovnica, obrazy, deka, manžetové gombíky, svadobné šaty, veľkonočné vajíčka, lampa, patchwork, folklór, srdiečko, kroj, háčkovanie, srdiečka, svadobné menovky

 

5. Nezabudnite na interpunkciu

Maximálne zdôrazňujeme, že je dôležité používať diakritiku. Inak SAShE systém nevie, čo je základ slova a nevie slovo skloňovať a neponúkne vaše výrobky ľudom, ktorí použili pri vyhľadávaní iný tvar slova. Napríklad ľudia často vyhľadávajú výraz "levanduľová/levanduľový/levanduľové", preto ak chcete napríklad vyplniť ako kľúčové slovo levanduľa, nezabudnite ho dať s diakritikou.

 

6. Vlastné kategórie

Využite možnosť vytvoriť si vlastné kategórie a podkategórie aj s popismi. Túto možnosť má každá galéria na SAShE, nájdete ju na záložke v Moje veci. Správe zvolené slová vám pomôžu ocitnúť sa na vyšších priečkach výsledkov vyhľadávania na SAShE a aj na Google.

Do názvov je vhodné znova písať všeobecné a opisné slová, podobne, ako v kľúčových slovách alebo názvoch. Do popisu kategórie je vhodný text, ktorý zákazníkovi vysvetlí, aké veci sa v kategórii nachádzajú.

Nesprávne: Hrejivky

Správne: Zimné detské čiapky

Vlastné kategórie sú ďalší spôsob, ktorým pomôžete vašej galérii získať návštevnosť z vyhľadávania a sprehľadniť svoju ponuku.

 

7. Poriadok v galérii

Za jednu z kľúčových podmienok úspechu predaja na SAShE považujeme konzistentnosť ponuky v galérii. O čo ide? Je vždy dobré, pokiaľ výrobky vo vašej ponuky spolu "hrajú". Spája ich základná technika, téma, rozpoznateľný štýl, autorský rukopis. Takéto galérie lahodia oku, pôsobia dôveryhodne, ľudia si ich automaticky spájajú s názvom značky a majú väčšiu tendenciu tu nakupovať. 

Ak každý tretí výrobok vo vašej galérii reprezentuje inú techniku, či štýl, celá galéria potom pôsobí ako keby ste stále len skúšali a strieľali od boku.

Premyslite si, na ktoré výrobky by sa vám oplatilo najviac sa sústrediť, v ktorých ste najlepší. Skúste sa zamerať na jednu techniku, nájdite svoj typický rukopis, ktorý vás odlíši od iných a urobí vašu galériu na prvý pohľad rozpoznateľnou. Ostatné pokusy radšej skryte do archívu. 

Je veľmi profesionálne, pokiaľ raz za čas, napríklad pred novou sezónou, pripravíte a ponúknete na SAShE naraz celú kolekciu výrobkov. Teda nahodíte do ponuky naraz napríklad 10 výrobkov, ktoré evidentne spája rovnaká inšpirácia, technika, motív.

 

8. Žurnály o nových výrobkoch

Ak pridáte do galérie naraz celú kolekciu výrobkov, je vhodné, aby ste na jej predstavenie a zviditeľnenie na SAShE využili Žurnál, teda článok, kde kolekciu predstavíte, napíšete niečo o jej vzniku, inšpirácii, procese tvorby, použitej technológii a unikátnosti vašich výrobkov.

Ideálne článok doplňte zákulisnými fotografiami s tvorby kolekcie a zopár produktovými fotkami. Ako na to sa môžete inšpirovať v našom Žurnálne o produktovom fotení. S kvalitnými fotkami sa ľahko dostane do pozornosti SAShE kupujúcich priamo na titulke SAShE, cez newsletter alebo facebook.

 

 

8. Aktualizovanie starších vecičiek

Nepredané výrobky je vhodné znova odfotiť a prezentovať v inom svetle. Ak ste výrobok prefotili, odporúčame ho nenahrávať ako novú vec, ale len pridať nové fotky. Výrobok si tak zachová svoje lajky, komentáre a počet predaných kusov, čo mu zas pomôže zobrazovať sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

 

9. Priebežne pridávajte výrobky do ponuky

Ak chcete svoju značku vryť do povedomia kupujúcich, mali by ste sa pravidelne pripomínať. Doba medzi tým, ako pridávate výrobky by nemala byť príliš dlhá, odporúčame pridať nový výrobok minimálne raz za mesiac. Objaví sa v Práve pridané na hlavnej stránke SAShE, v Novinkách od obľúbených predajcov, ktoré sú veľmi navštevované a príde aj v Newslettri všetkým kupujúcim, ktorí ho odoberajú. To máte hneď tri extra plochy, kde je výrobok vidno. 

Ak sa nejedná o ucelenú kolekciu, ktorú chcete promovať výraznou kampaňou, neodporúčame pridávať výrobky nárazovo. Odporúčame nájsť di pravidelný rytmus zodpovedajúci vašej mesačnej produkcii nových výrobkov.

Ak dlhšie nepridávate výrobky, je možné, že na vás zákazník začne zabúdať. Vy chcete docieliť, aby si vás váš potenciálny zákazník vnímal ako aktívneho a ústretového tvorcu. Okrem pravidelného pridávania výrobkov to môžete dosiahnuť najmä prívetivými textami, promptnou komunikáciu cez poštu a rýchlym vybavovaním zákaziek.