Domov » Žurnál+ » Autor: Helena Krausová

Žurnál+

biznis

Helena K. » Rady a info / 2013-02-07 00:02:33 /  55 komentárov / 33 lajkov / 1004x zobrazený

Som tá, ktorá netvorí - ale kupuje. Nechodím "juchať" do galérií sasheniek, a odkukávať, ako to urobiť alebo len proste sa nadchýňať. Moja rola je : vyznám sa, páči sa mi, investujem.

Štve ma, že sa sa tu všetci bez rozdielu, považujú za vyššiu klassu umenia - vy ste predávajúci svoju prácu, ja od vás kupujem za cenu svojej práce váš produkt. Vy sa ma nepýtate, akú mám hodinovú mzdu - ja sa vás nepýtam, čo vás to stálo. Ja som ten, ktorého chcete získať. V zásade ma nezaujímajú vaše hodiny práce - ako vás nezaujíma hodnota mojej práce.

Je nezmyslom, si myslieť, že sa uživíte výrobou hand made šperkov -nemôže a nikdy nebude, že bižutka prevalcuje šperky. A myšlienka, že niektorá "slávna" osoba vám zaistí trvalý úspech a biznis - je naivná.

A áno, spojenie so slávnym návrhárom, môže zaistiť propagáciu a vyšší kredit v rámci postu, či to je umenie alebo nie...ale nezaistí profit.

Podľa mojho skromného názoru, majte  také ambície aké vám trh a kúpna sila tých, ktorým to určujete, dovolí.

Howgh.

Mám rada ručnú prácu ale nechcem v nej chodiť od päty po vrch, a nechcem v nej uplne ani žiť.

Helena

Komentáre

Tinks heluska pridavam sa k tebe. Tiez si niekedy klepem na celo ako sa tu niektori predajcovia nechaju uplne pohltit takymi vecami ktore su uplne irelevantne, alebo nelogicke, alebo neriesitelne, alebo absolutne niesu v zaujme redakcie ich riesit (a ani by nemali byt a zrejme nikdy ani nebudu). Sashe je biznis, tako vsetko ostatne okolo nas. A to ze niekto zacne fnukat kolko ho to stalo prace nieco vytvorit a ze sa to ludom zda drahe, toz to len ukazuje ze clovek si plava v ruzovych oblacikoch. Ludia volia penazenkou, nekupuju zo sucitu k predajcom kolko ich to len stalo prace vytvorit.

2013-02-07 00:51:3111x

Tinks A schvalujem aj predavanie pod cenu, ak si to dany predajca sam zela, lebo tvori len pre radost a doma sa mu kopia veci, tak neviem preco by sa do nho mali vsetci obuvat ako supi za to ze im vytvara konkurenciu a oni ''kvoli nemu'' teraz nepredavaju lebo su drahi. TRT. Mozu robit nieco originalnejsie, a potom sa budu lisit hlavne dizajnom. Ked niekto robi to iste co milion inych ludi tak je jasne ze si budu konkurovat, a nech teda nefnuka.

2013-02-07 00:53:5011x

heluska si absolutne presna, pochopila si trh a jeho system, a co viac- pochopila si princip TVORBY, ...cena sa neodvija umerne namahe, to tak v umeni je...nebudem platit cloveku za to, ze mu dam napad, myslienku, a motiv - a on to remeselne prevedie, a potom mi zarata, kolko ho stalo, aby to previedol do realizacie...

2013-02-07 02:03:574x

Tinks teraz este pockat na zajtra na tie lyncujuce komentare :-DDDD

2013-02-07 02:31:231x

heluska konecne bude pekne rano, s usmevom :-) dam si s tebou kavu, o kolkej si to precitame? navrhujem 8.00, to zapinam PC...:-)

2013-02-07 02:37:521x

bobek nuz,podla seba ,sudim teba....lyncujuce komentare nie su nutne. plny sud viac nenaplnis.

2013-02-07 06:48:4317x

mina No však aj kupujúci sú rôzni :)

2013-02-07 08:12:552x

Atelier.Rynarec Plácání do větru.Vašek

2013-02-07 08:30:4417x

Hanulina Nie každý, kto tu predáva, si myslí, že robí umenie. Napríklad ja som tú ambíciu nikdy nemala, narozdiel od mojich rodinných príslušníkov nemám ten správny "umelecký" cit. Mojím cieľom je skôr poctivo zvládnuť remeslo - najmä čo sa týka techniky a kvality prevedenia.

Na druhej strane nechcem odsudzovať ani predchádzajúce príspevky, mnohé boli pôvodne práve o tej kvalite, ale diskusia sa potom zvrhla...

Ale s článkom úplne súhlasím. V podstate si to vystihla - asi preto, že si "len" kupujúca.

2013-02-07 08:39:173x

-katula- myslím, že lynčovania sa nemusíš obávať, lebo každý kto handmade robí sa nad týmto postojom musí len pousmiať - zbytočné je niečo vysvetľovať a rozoberať! pekný deň všetkým!

2013-02-07 08:45:178x

-GINA- hm,tak my sa tu všetci bez rozdielu považujeme za vyššiu klassu umenia .......no čo už......keď sa tak vyznáš....

2013-02-07 09:00:288x

Pere No, vzhľadom na to, koľko je tu nickov obsahujúcich slovo art, niečo na tom byť môže. :-)))

2013-02-07 09:08:205x

drotar.mlich Tu vyssiu klasu nemysli ona, ale mnohy co su tuna ako autori.

2013-02-07 09:08:432x

drotar.mlich Este dodam,vcetne mna.

2013-02-07 09:09:302x

Majec Netreba hádzať všetkých do jedneho vreca! Ani predávajúcich a ani kupujúcich! To je môj skromný názor....

2013-02-07 09:17:325x

Atelier.Rynarec Jako vždy a tradičně,negativní žurnál sběrače lajků.Není prd jako prd.Vašek

2013-02-07 09:17:3916x

natalyss Ja som tu už písala žurnály o umení, a tiež aj o tom čo je umenie (tento článok nebol moc pochopený), lebo za umelca sa tu považuje už snáď aj ten čo spojí háčik s korálkou, to mi nevyplýva len z nickov, ale aj z článkov a komentárov, treba si uvedomiť, že reálneho, oficiálneho umenia je na sashe možno 2%, a ani ja sa do umenia samozrejme neradím, aby to nebolo zle pochopené. Je rozdiel medzi umením a ručnou prácou, remeslom...

2013-02-07 10:01:097x

heluska dobry den :-) tak predovsetkym nie som zberac lajkov, nakolko toto je moj prvy prispevok :-) potom, je to len rozsirenejsia odpoved na isty zurnal a jeho diskuziu, pojednavajuci o biznise , po tretie,vidim, ze poniektori z tu reagujucich zjavne reaguju na nieco uplne ine, nez je obsah prispevku :-)

2013-02-07 10:07:211x

heluska natalyss dakujem, keby som tusila, co pises, nemusela som pisat ja :-)

2013-02-07 10:08:371x

natalyss Heluska, v pohode, ja som svoj žurnál deaktivovala, lebo nemal moc význam, písala som ho viac vysvetlujúco a tak aby som nikoho neurazila, ale moc to nepomohlo

2013-02-07 10:17:181x

Pere Rynarec, a prečo by tu mali byť len žurnály pozitívne? Ľudia, vypustite už konečne z hlavy vašu predstavu o Kráľovstve nebeskom na Sashe! Na Sashe fungujú ľudia, nie anjeli.

Heluska, tvoje tvrdenie, že sa všetci bez rozdielu považujú za vyššiu klassu umenia, je prisilná káva. Píš len veci, ktoré môžeš dokázať. A toto tvrdenie dokázať nemôžeš.

2013-02-07 10:31:508x

Atelier.Rynarec Proč pořád poukazovat na něco negativního,je to tak,když sousedovi chcípne koza všichni ve vsi máme radost.Sashe není kralovství nebezké,Dřív tady byla zologická zahrada ,každý zajíček dostal miska jídla,doba se změnilateď se každý zajíček musí starat sám aby se nažral a nikdo ho nesežral.Vašek

2013-02-07 10:44:168x

Majec Plne súhlasím s Pere...

2013-02-07 10:44:522x

Pere Rynarec, a prečo na to nepoukazovať???!!! Tým, že nepoukážeš na problém, tento nezmizne. Naopak, mnohokrát narastie do obrovských problémov.

2013-02-07 11:02:275x

Pere ...do obrovských rozmerov.

2013-02-07 11:03:04

Karolina44 "Štve ma, že sa sa tu všetci bez rozdielu, považujú za vyššiu klassu umenia...." subjektívne hodnotenie a dost spatne kedze sem chodite nakupovot ako pisete tak ste si mali vsimnut, ze sa tu predava velke mnozstvo veci za cenu rucnych prac , ktore asi autori za umelecke diela nepovazuju ked ich predavaju za 3,- Eura , alebo 100,-Eur, za take ceny sa skutocne umenie nekupuje, ale za to originalne veci sa tu daju kupit a casom mozu byt aj hodnotne...

2013-02-07 11:22:212x

Hajinka No ja osobne sa za umelca nepovažujem... Síce tento postoj chápem, ale ak nie ste s tých kupujúcich ktorí začnú vzdychať nad "predraženosťou výrobku" tak mi potom nie je celkom jasné o čom to tu je. Pretože sama píšete že cenu udanú predávajúcim uhradíte pokiaľ vás výrobok osloví. A to je vlastne celá filozofia predaja... chceš kúp? nechceš, tak nekúp. Neviem či to zachádza do nejakého biznisu... Ok možno v niektorých prípadoch, ale drvivá väčšina je na sashe rada že môže svoje veci ukázať, niečo o nich napísať... a ak sa niečo kúpi tak má sviatok (ako ja) a je rád že sa mu vôbec vrátilo za materiál. A myslím že veľa ľudí je tu nie kôli zisku, ale kôli tomu že ich hand made jednoducho baví. Veď inak by to hádam nikto ani nerobil... toľko zase môj skromný názor.

2013-02-07 11:27:265x

motyjel Od rana bojujem sama so sebou ci reagovat alebo nereagovat. No neda mi, hadam by som ani nezaspala :)

Heluska preco by mna ako predavajucu mala zaujmat tvoja hodinova mzda ako kupujucej? Ale keby som chcela aby si mi usila saty, namalovala obraz, opravila sifon tak prinajmensom sa nad tym zamyslim, prinajlepsom opytam. Toto nie je Tesco kde prides, nahadzes do kosika, zaplatis a neriesis. A ak to vnimas aj tu tak, tak ti je skoda tu aj nakupovat.Poviem priklad. Mala som zakazku ktorej uskutocnenie mi trvalo mesiac. Dotycna mohla nabehnut do obchodu, nakupit ...... ale chcela ine. A musela sa zamysliet aj nad tym ze kolko mi to bude trvat, aka je asi moja hodinova mzda a musela si byt toho vedoma.

Tvoja nestastna veta " Štve ma, že sa sa tu všetci bez rozdielu, považujú za vyššiu klassu umenia " Je tu vela umelcov ktori ci si to o sebe myslia alebo nie, pre mna umelcami a vyssou kassou su. A neskromne musim priznat ze za amaterkseho UMELCA sa povazujem aj ja :) Za vyssiu kasu nie, nevyvysujem sa nad inych.

No a veta... " Mám rada ručnú prácu ale nechcem v nej chodiť od päty po vrch, a nechcem v nej uplne ani žiť " To ako keby som citala prispevok na FB kde ludia naozaj vyhlasia do eteru veci ze sa cloveku rozum zastava. Niekto ti drzi nozik pod krkom ze musis? Ved ked nechces tak nechces.Ani ja nechcem nosit veci zo zvierat... tak ich jednoducho nenosim :)

Suhlasim jedine s tym ne na rucnej vyrobe bizuterie sa zbohatnut neda.

Ospravedlnujem sa tescu ze som ho uviedla ako priklad. Tesco mam rada a rada tam nakupujem. A ospravedlnujem sa FB, clovek sa tam dozvie aj zaujimave a uzitocne veci :)

A na zaver mam jedno prianie. Zakaznikov pre seba aj pre ostatnych amaterskych umelcov len takych, ktori si uvedomuju co vsetko do dielka vkladame.

2013-02-07 11:39:3318x

heluska Pere, ok, mas pravdu, to bola skor stylisticka metafora nez statisticky udaj :-)))) faktom je, ze z predoslych viet je, myslim, jasne, ze som tu uz nejake euraciky nechala a necham, a nepisala som, prosim, ze sa tu nenajdu kvalitne veci a kvalitni vyrobcovia. A aj umenie. :-)

Ale prispevok bol predsa o INOM a NIE na temu:" Je na Sashe umenie alebo nie???"

2013-02-07 11:40:351x

lubacreate VEĽMO DOBRÉ! A Katu-Hula pridala k tomu v vžurnáli čerešničku!

2013-02-07 11:52:221x

lubacreate ale ver tomu, že ľudia, ktorí by si tieto vecky kúpili, nemajú o tomto handmade priestore šajnu. NECHODIA SEM! Je to pre nich strata času, ich život je inde z hocakých dôvodov! Ich kšefty a biznis ide inými kanálmi. Ja teraz nehovorím o zazobancoch. Keby videli výrobkky Ekodeli niektorí, tak by im sánka padla. Ale títo ľudkovia sa nestretnú s náušami z bižu.... zo Sashe. Nepomôže zdieľnie Sashe na face, zdieľate konkurenciu, nie seba. Ale byť na Sashe a zdieľať sashe na face má napriek tomu jednu obrovskú výhodu! (dve)

2013-02-07 11:57:471x

lubacreate reaguješ na môj žurnál - ale vôbec si ho nepochopila! Nezberám sa trapne strkať Bartoške do ruky exkluzívnu kabelku...pointa unikla. Ja hovorím v žurnáli o tom, že AK nájdeme niekoho a MAME kvalitnú produkciu a AK nás niekto propaguje, a AK...atď. Veď takto propagovalo na začiatku Sashe úplne neznáme kamarátky, ktoré by bez Sashe boli možno známe, ale menej známe, alebo známe za dlhšiu dobu, xapeme sa dúfam.

2013-02-07 12:02:483x

Atelier.Rynarec Pere,mejsem bonzák,ani vyvolený abych mohl hodnotit.

2013-02-07 12:21:06

Pere Rynarec, aha, takže držme hubu a krok a nechajme si kadiť na hlavu. Ale potom buď dôsledný a nepoukazuj ani na nekvalitu vašich poslancov a senátorov. Pretože podľa tvojej logiky sa tým stávaš bonzákom (alebo vyvoleným?). Alebo je iný dôvod, prečo ich chceš darovať zadarmo vo vedľajšom fóre?

2013-02-07 12:29:27

Nemerajasi ... majme také ambície aké nám trh dovolí a aká je kúpna sila kupujúcich ... neviem či som pochopila správne a nakoniec, ako to zvyčajne v podobných žurnáloch a reakciách býva, autor žurnálu sa zvyčajne, aspoň podľa svojho názoru, stretne u diskutujúcich s nepochopením ... niekedy mám z toho však pocit, že je to skôr neschopnosť autorov sa zmieriť s vyjadrením nesúhlasu diskutujúcich ... ale to nie je podstatné... len som chcela, že vlastne možno som nepochopila, ale zaujala ma tá veta s prispôsobením sa tržným podmienkam ... pokiaľ by sme sa mali prispôsobovať tržným podmienkam a hmotným podmienkam kupujúcich, museli by sme asi výrobky podceňovať alebo zdarma rozdávať ... môj názor je, že minimálne na Slovensku sme ešte nezvládli doceniť kvality a charakter ručných prác (o umení už ani nehovorím) ... je predsa rozdiel medzi výrobkom, ktorý je prezentovaný na Sashe, a ktorý nájdeme v regáli obchodného reťazca alebo predajni vychýrených "značiek" ... za týmto výrobkom je človek, jeho príbeh, jeho tvorivosť, jeho láska a snaha (ó sorry trocha pátosu) ... za výrobkom made in China, Banghlades alebo made in Polland (európska čína) je neznáma osôbka, ktorá drie kvôli svojim základným životným potrebám, nie kvôli mne, aby mi spravila radosť (ani jej to nevyčítam ... mňa by to tiež v jej podmienkach nebavilo), takže príbeh je, ale skôr nešťastný ... v takom prípade, pri nákladoch aké veľkovýrobca má a akú mzdu platí svojim zamestnancom a aké náklady má predávajúci, teda reťazec (predavačky predsa tiež drú a dostanú prd) si myslím, že ich ceny za daných podmienok možno považovať za nekresťanské ... preto dávam prednosť handmade, kľudne a najradšej by som si ho nahodila od hlavy po päty, preto preferujem všetko vyrobené u nás a keď nemáme my, tak nájdem u česky mluvících susedov ... preto si kľudne za handmade "priplatím" ... samozrejme selektujem a vyhľadávam, nekupujem zo súcitu, ale z presvedčenia ... a pokiaľ na to nemám, našetrím ... odpustím si čajna šmejdy a doprajem si vec s príbehom :) ... toď riešenie pre tých, ktorí by sa chceli oháňať argumentom, že predsa na to nemám, preto kupujem u "Číňana" alebo vo výpredajoch (sorry číňan, sorry výpredaj) ... a možno som sa vám aj vykoľajila od témy a možno aj nie ... ako chcete, takto si to ja myslím ...

2013-02-07 13:02:488x

motyjel a este nieco.... rada chodim " juchat" k inym sashenkam. Vazim si ich pracu, obdivujem, dokazem v dielku vidiet hodiny prace, snazenia, vlozenie niecoho zo seba, rada sashenky spoznavam podla diela, skor ako si precitam kto to vyrobil, vnimam ich rukopis. Preco im to nedat vediet???? A mam rada ked chodia ostatne " juchat" do mojej galerky :) Posuva to, potesi, clovek ma pocit ze jeho praca nie je nadarmo. Samozrejme "jucham"opodstatnene. Preco sa mam spravat paci-nepaci, kupim-nekupim. A neriesit. Tvorim..... takze riesim ostatnych.... a velmi rada :)

2013-02-07 13:19:148x

motyjel Rynarec a laiky nemusis riesit. Clovek da zurnalu laik aj preto aby sa mu v zaplave dalsich zurnalov nahodou nestratil. Lebo chce sledovat situaciu :) a nemusi s nim suhlasit

2013-02-07 13:27:315x

Atelier.Rynarec Krásný případ jak se dá ze žurnálu udělat pavlač nebo dětské pískoviště.Jinak jsem myslel bonzáka stylu,že neumím na někoho žalovat a vůbec nejsem schopen hodnotit po kreativní stránce kolegy.Jinak když spolu glosují dva moudří chlapy ,tak moudrá dáma pouze naslouchá.Vašek

2013-02-07 14:44:212x

Pere Ak nie si niečoho schopný, neznamená to, že to je nemožné. To by mal múdry chlap vedieť.

2013-02-07 15:01:09

ZinaZita A znova si tu tí istí našli priestor na svoje "juchanie", ešte že im vždy niekto pripraví živnú pôdu... reči, reči.. chlapi, že sa nehanbíte, choďte sa radšej prejsť...

2013-02-07 18:59:252x

BabkinKredenc Heluska, to Ti tak býva. Začneš debatu o modrej oblohe, a skončíš niekde... úplne inde. :)

Pere, jasné že máš pravdu (ako na 99%) ale musíš pri tom tasiť zbrane? Však tiež mám radšej pravdu ako faloš, ale s nadhľadom a vtipom by to trošku nešlo? Či?

Vašku, ak múdry chlap vstúpi do debaty, ktorú začala žena, mal by očakávať všetky radosti pandorinej skrinky včetne tornáda. ;)

2013-02-07 19:16:169x

heluska Dobry vecer vsetkym, som tu dobre na diskuzii k mojmu clanku???? :-))) Sa mi tak zda, ako keby som bola na inych forach k inym temam - ale nevadi, zoznamujem sa aspon s prostredim - BabkinKredenc, si ty ale dobry mediator :-), vidno, ze skusena zena :-))) roznymi forami "protřelá", ci?? To ti skladam poklonu, nie ze to zase niekto pochopi inak...

2013-02-07 20:22:42

BabkinKredenc ;) neboj ništ.

2013-02-07 21:16:17

Pere Vieš, BabkinKredenc, ak ťa mnohí považujú za nepriateľa len z dôvodu, že s nimi nesúhlasíš, potom končí každá sranda. Zatiaľ som zbrane nevytasil, používam len suspenzor. Proti podpásovkám.

2013-02-07 22:12:273x

BabkinKredenc Ale Pere... netýkavky vždy vyprsknú.

Len som Ti chcela povedať, že je v Tvojich (pravdivých) vyjadreniach veľa zbytočne ostrých hrán,

a keď sa o ne udrú aj tí, čo sa nemuseli, tak potom na Teba škaredo pozerajú.

(myslím, že nejde o pravdu ako takú, či súhlasíš alebo nie, ale skôr o spôsob akým to podávaš. netreba mašličky a šľahačku, ale ani zbytočne negatívne vyhrocovanie)

Normálne sa ľudia vedia dohodnúť (a vysvetliť si postoje) aj ked spolu nesúhlasia.

(keď práve neprší, nestojí im niekto na otlaku, nie sú hladní, nemajú chuť pohádať sa s celým svetom...) ...:)))

2013-02-07 23:01:434x

Pere A prečo si sa (aspoň zatiaľ) neudrela aj ty?

2013-02-08 08:18:581x

BabkinKredenc Já Ti nevím Karle.... asi som sa nikdy necítila ako skupina, na ktorú bol zacielený nejaký výkričník alebo čosik také v Tvojich komentoch.

Len som si povedala, že je večná škoda, ak má tento chlap (to akože Ty) toľkú pravdu, a celá debata, ktorá by aj niečo mohla riešiť (aspoň pre úzky okruh ľudí), zahučí na ostrejších slovách.

Ale nakoniec, možno je všetko úplne inak.

Heluška, sorky že sa Ti tu takto vykecávam mimo tému, Tvoj žurnál som vzala na vedomie, aj všetky komenty som poprečitovala. ;)

2013-02-08 18:02:03

heluska mily kredencik, v pohode, ja som uz asi tak pred 24 hodinami stratila kontext debaty medzi panmi, myslim, ze sa hrali na inom "pieskovisku" nez na mojom ...nevadi, vzhladom na moj vek a skusenosti viem, kedy "moudrá dáma pouze naslochá".... :-)))))))

2013-02-08 21:32:53

heluska ...naslouchá....

2013-02-08 21:33:56

Pere Nie, Heluska, ty nie si tou "moudrou dámou", tou mám byť ja. "Moudrému pánovi" sa minuli argumenty tak ukázal svoje "slunce v duši".

2013-02-08 22:40:48

heluska nuz, ked myslis :-) ...ja len viem, ze vo väcsine, kde chybaju argumenty - nechybaju expresivne emocie - zialbohu pre tych, co tie argumenty maju...

2013-02-08 23:00:57

Atelier.Rynarec Tak jste si pofoukali bebíčka.Vašek

2013-02-09 07:19:042x

Atelier.Rynarec Končím na tomto žurnálu svoje komentáře,mám puštěný soustruh a toto je plácání prázdné slámy.

Vašek

2013-02-09 07:43:141x

Pere A myslíš, že v iných žurnáloch ju plácať nebudeš?

2013-02-09 08:25:54

Dussi Ja sa nepovažujem za vyššiu klassu umenia. Musela som to napísať, aby bolo jasné :-)))))

2013-05-18 18:35:201x

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »