Domov » Žurnál+ » Autor: Dominika Barabasová

Žurnál+

100ková TABUĽKA, čo s ňou? návod

Dominika B. » Nové výrobky / 2017-09-06 07:37:05 /  2 komentáre / 6 lajkov

Keď som objavila túto pomôcku, jej vlastnosti a možnosti, hneď som vedela, že by určite mala byť súčasťou našej ponuky pre Vás.
Pre mňa veru matematika a čísla nie sú veľmi obľúbené. Ale myslím si, že ak by som sa ako dieťa stretla s takouto tabuľkou, mohlo to byť inak :)

Tak Vám teraz rada v tomto žurnály ukážem/napíšem, ako s ňou môžme pracovať. Jej súčasťou je niekoľko ďalších pomôcok, ktoré Vám tu postupne predstavím.
Celá pomôcka obsahuje 3 tabuľky. Jedna je základná s číslami od 1-100.
Druhá tabuľka je farebná. Farebné pásy sú čísla väčšie vždy +10, alebo smerom hore menšie o -10 :)
Tretia tabuľka je "čistá" bez čísel. Tiež je však 10x10 štvorcová. Slúži ako pomocná podložka pre aktivity.

1. AKTIVITA

Zoznamujeme sa s číslami, s ich umiesnením v základnej tabuľke. Povieme si, že v celej stovke sa nachádzajú vlastne všetky predošlé čísla a je to z tejto tabuľky najväčšie číslo. No a jednotka je prvá a predstavuje najmenšiu hodnotu. Každý riadok zas znázorňuje desiatku. Môžme si hovoriť čísla a prstom ich rýchlo v tabuľke pohľadať. Hráme sa :)

2. AKTIVITA

Pri tejto pomôcke máme aj čísla "do ruky". Tiež všetky od 1-100. Pri týchto číslach sa tiež dá ukázať "koľko" je to JEDEN a "koľko" STO. 

3. AKTIVITA

Teraz môžme použiť čísla a základnú tabuľku s číslami. Dieťa si vyukladá všetky čísla "na čísla". Nemusí to byť samozrejme pekne zaradom od jednotky po stovku, kedže máme pomôcku - základnú tabuľku, ktorá nám pomôže vyskladať všetky správne.

4. AKTIVITA

Ďalej môžme čísla použiť na čistej tabuľke, kde už to ukladanie môže byť pekne od začiatku do konca. No časom možno aj tiež voľne, podľa toho aké číslo nám prvé príde pod ruku.

5. AKTIVITA

Teraz môžme použiť opäť základnú tabuľku a čísla "do ruky". Na tabuľku položíme niekoľko čísel opačnou stranou a úlohou bude prísť na to, aké číslo je pod ním.

6. AKTIVITA

Pri ďalšej aktivite použijeme priesvitné farebné štvorce a čistú tabuľku. Po ruke (pre overenie) máme aj základnú tabuľku. Na čistú tabuľku uložíme štvorce (je ich 5ks) na rôzne miesta a potom prídeme na to, aké čísla sa tam vlastne nachádzajú.

7. AKTIVITA

Teraz si môžme vziať farebnú tabuľku a ďalšiu pomôcku, ja som ju nazvala "plus/mínus" a ukladáme plus/mínus na čísla. Predtým ako odkryjeme výsledok, skúsime prísť "bez pomoci" na to, aké číslo sa tam bude skrývať.

8. AKTIVITA

Vezmeme si základnú tabuľku a ďalšiu pomôcku - PUZZLE. Máme 3 druhy. Žlté sú vytvorené z 5 častí, zelené sú z 8 častí a oranžové z 15 častí.

9. AKTIVITA

Ďalej skúsime poskladať puzzle na čistú tabuľku, kde už nebudeme mať pomôcku ako pri prvej základnej tabuľke, teda predpísané čísla.

10. AKTIVITA

Pri tejto aktivite si vezmeme poslednú pomôcku TVARY z machovej gumy. Budeme z nich vytvárať obrazy. Najprv si však neprečítame aký tvar to bude, iba podľa prelohy budeme diktovať dieťaťu akú farbu má na aké číslo uložiť a nakoniec vznikne obraz. K dispozícií sú 3 druhy obrázkov a potrebných tvarov z machovej gumy k nim. Samozrejme, že sa dá si vymyslieť aj vlastné obrazy a zapísať si, kde sa aká farba nachádza. Fantázií sa medze nekladú! Ako pri každej montessori pomôcke.

Ešte dodám, že tabuľka je vytvorená samozrejme celá ručne. Tabuľky majú podklad z kartónu, na ktorom sú zaoblené rohy. Na kartóne je obojstrannou lepiacou páskou prilepená tabuľka, ktorá je vytlačená a zalaminovaná. Čísla "do ruky" sú vytlačené na tvrdom papieri, aby boli pevnejšie a sú tiež zalaminované.

Verím, že aspoň niektorým z Vás "ulahodí" táto pomôcka ako mne. :)
Príjemné zoznámenie sa s číslami a matematikou!

dominika

Komentáre

slamienka 100vková tabuľka je perfektná vecička aj pre veľkáčov :) Naši majú radi aj šifrovanie 14,16,25,35,43,47,54,55,56.

2017-09-06 08:56:201x

handmadePOPPY TO JE SUPEER :) hned som si to sifrovanie musela odsifrovat, aj mi to chvilu trvalo, ale doslo mi , hehe...smajlik, uzasne, DAKUJEME!

2017-09-06 13:35:10

Vecičky nájdete

V žurnáli sú spomínané:

 - Hľadanie čísel/MONTEmatematika - 9887235_Hľadanie čísel/MONTEmatematika by handmadePOPPY
 Páči sa 5 ľudom
8,- €
 - HLÁSKY /rozdelenie - 8773224_HLÁSKY /rozdelenie by handmadePOPPY
 Páči sa 8 ľudom
9,- €
 - montessori KALENDÁR - 8165158_montessori KALENDÁR by handmadePOPPY
 Páči sa 27 ľudom
20,- €
 - tabuľka NÁSOBILKA - 8773100_tabuľka NÁSOBILKA by handmadePOPPY
 Páči sa 16 ľudom
8,50 €

TOP Žurnál - Týždeň

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »