Domov » Fórum » Kritika » Úprimnosť na objektívna kritika na Sashe

Úprimnosť na objektívna kritika na Sashe

Kritika

 
Okoladen | 2018-11-05 20:35:1411x

Keď si pozerám hodnotenia výrobkov tu na Sashe, stretávam sa s výlučne s tým, že kupujúci ohodnotia výrobok piatimi hviezdičkami. Zriedka narazím na štyri, s troma som sa stretla iba raz. To sú naozaj všetky výrobky také úžasne alebo sa len kupujúci boja reálne vyjadriť svoj názor? Nestráca tým možnosť pridať hodnotenie výrobku opodstatnenie? Boli ste niekedy neskokojní s výrobkami, ktoré vám prišli, nespĺňalo niečo vaše očakávania? (Nevyzývam teraz na konkrétne menovanie predajcov, hon na čarodejnice, :) skôr si robím malý prieskum o prostredí a kultúre na Sashe)

remix | 2018-11-05 21:15:424x

priznávam, že ak som nebola úplne spokojná s výrobkom, radšej som hodnotenie nedala

Handmade.Dafi | 2018-11-05 21:16:542x

Zákazník má možnosť vidieť viacero fotiek produktu, taktiež si prečíta popis a tiež rozmery a napokon sa SÁM rozhodne, či si to kúpi. Nekupuje teda "mačku vo vreci". Samozrejme, sú ľudia, ktorí musia produkt vidieť naživo a ohmatať si ho. Taktiež je trošku rozdiel, či sa jedná napr. o už vyrobený prstienok, ktorý je na obrázku, alebo o šaty šité naslepo podľa rozmerov, prípadne podľa spísaných požiadaviek zákazníkov. Tam môže byť nejaká nespokojnosť, už som tu zahliadla takúto situáciu. No na vine môže byť aj komunikácia a nepochopenie. Ja sama mám už viacero nákupov na sashe a zatiaľ som bola so všetkým spokojná :)

campanula | 2018-11-05 22:42:261x

Mňa to tiež trápi. Mohlo by tu byť niečo ako anketa, formulár s otázkami, ktoré si s formuluje predávajúci sám a kupujúci len vyplní, prebehne to iba medzi nimi. Ja mám zopár drahších výrobkov a hodnotenia nechodia, tak neviem, či výrobok za 60 euro niekto hodí na spodok skrine, pretože sa mu nepáči.(???)

Dunkelwolke | 2018-11-06 09:47:165x

Uprimne, uz sa mi stalo, ze som si kupila vyrobok, aj na zaklade vybornych recenzii a potom som sa cudovala, preco take dobre hodnotenia, ked mi domov prisiel srot. Ci som len ja taka narocna alebo ostatni taki nenarocni, alebo len ja som dostala nic moc vyrobok. Som len kupujuca, takze nemusim mat strach, ze by sa mi nejaka dusa chcela za horsie hodnotenie mstit. Niektore veci co som si objednavala boli velmi dobre spracovane a predavajuca si na nich dala zalezat, ale po kratkom case sa pokazili...faktory, ktore hand made predajkyna moc nevie ovplyvnit...lepidlo, zips....v priemysle pouzivaju ine lepidla, ku ktorym sa normalny smrtelnik tak lahko nedostane asi. V takych pripadoch neviem, ako mam dotycnu ohodnotit. Tak som to vyriesila tak, ze uz podstatne menej na sashe nakupujem.

campanula | 2018-11-06 09:56:581x

:(( dunkenwolke

Momino | 2018-11-06 11:02:451x

AHojte, ono ja myslim, ze za nespokojnost s vyrobkom mozu aj umelecke fotografie:)) -- vyrobok vyzera inak nez potom v skutocnosti. Mozno by pomohla nejaka predpisana sablona fotiek -- spredu, zboku, zozadu koniec. Mne osobne sa pisanie nelichotivych hodnoteni prieci (pokial nejde o vysloveny podvod), pripada mi to take nesocialne. Navyse, ludia sa ucia hodnotit niekoho podla nazorov inych ludi, co, myslim si, nie je spravne.

pletana | 2018-11-06 11:19:271x

nezabúdajte že sashe je komunita a čo by ste nepomohli virtuálnej kamarátke a hlavne ak je milá,vidieť to aj pri komentároch,myslím však že za posledné roky je komunita hladná,takže nákupov medzi sebou je pomenej aj podobné hodnotenia budú zriedkavejšie

Donna | 2018-11-06 12:11:185x

@Dunkelwolke viem, ako si to myslela, že niektoré veci kúpené na Sashe sa ti po krátkom čase pokazili. Ale chcem sa opýtať - produkty, ktoré vyprodukuje priemysel sa ti nikdy nepokazili? Nevyrývam, len sa pýtam, pretože ja mám opačnú skúsenosť.

Ručne šitú kabelku, topánky, peňaženku, šaty mám niekoľko rokov ako nové, zatiaľ čo masovo vyrábané produkty kupované v obchode vydržali x-násobne menej. A to nehovorím o kvalitie spracovania, šitia, lepenia materiálu a pod...

pletana | 2018-11-06 12:14:502x

Donna ale pre zákazníka je tu už problém zorientovať sa čo je tu ručná práca a čo doslova priemysel ,laik to často nerozlíši...a čo sa týka produktov už to začína byť pol na pol

Donna | 2018-11-06 12:24:135x

@pletana máš pravdu. Niektorí sa tu prezentujú tak, že vyrábajú vecičky div nie na kolene a v skutočnosti to už nemá s hanmade produkciou nič spoločné. Ale zdá sa mi trošku nefér zatracovať predajcov na Sashe, pretože sa na niečom pokazí zips.

em-er-ka | 2018-11-06 12:53:066x

Nemám problém napísať kladné hodnotenie s plným počtom hviezdičiek, zatiaľ som sa s "odfláknutou" prácou nestretla, je však pravda, že vyberám dlho a snažím sa dôkladne. Ako predajca sa stretávam s opačnými reakciami (opačný asi nie je najvhodnejší výraz, ale neviem narýchlo nájsť lepší), zákazníčky napíšu poďakovanie a nešetria pochvalou mimo oficiálneho hodnotenia, takže hviezdičky sa neobjavia. Chápem to, nie každý potrebuje zverejňovať svoje nákupy.

Dunkelwolke | 2018-11-06 13:00:136x

@Donna taky priklad...kupila som ruksak pre moju dceru. Po par krat pouzitiach sa pokazil zips. V obchode som kupila kvalitny znackovy ruksak a ten si dedia moje decka po sebe, nie je na nom ziadna chyba, akurat farebne sa mojej dcere nepaci. Alebo klipy na topanky. Nalepeny swarowski kristal. Cena 20 eur. Po roku mi ten kristal vypadol dakde vonku. Potom sa pytam, preco mam platit ako zakaznik tak vela penazi za nieco, co mi dlho nevydrzi? Za viac penazi chcem viac, aby tie veci boli trvacnejsie ako tie priemyselne...A ked sme uz pri tych stuzkach...tiez si viem vyrobit pekne veci, kupila som si najlepsie lepidlo, ake je na trhu pre zakaznikov ako ja. Ale zistila som, ze tie moje veci sa kazia. Nemohla by som ich predavat, ked viem, ze lepido povoli a potom by bol moj produkt pre zakaznika nepouzitelny. Hlavne, ked zan zaplati vela penazi.

.Kvietok. | 2018-11-06 13:02:235x

ja som sa už tiež popálila. Fotky pri výrobku boli ako z katalogu, hodnotenia výborné ale v skutočnosti som bola veľmi sklamaná. Bolo to navyše u dosť vychytenej predajkyni, tak som sa tiež pýtala, či tým ľudom nevadí zatečené lepidlo, alebo som len ja taká náročná. Výrobok som vrátila, peniaze mi boli vrátené, ale hodnotenie som nedala. Viac u nej nenakúpim.

lovkynaperal | 2018-11-06 14:40:002x

...suhlasim s Remix, aj ja som radsej jedno podstatne hodnotenie nedala, ako by som mala dat negativne. A to som v ten jeden raz mala chut dat take zle ohodnotenie! Podotykam, ak by som dala negativne ohodnotenie, tak zo vsetkych nákupov tu na sashe - mozno 2x by som dala negativne- co je zanedbatelne!Pretoze sa tu stretavam LEN s pozitívnymi kupami.Raz som si dala na mieru vyrobit salky, a mali byt cierne, vsade v popisoch boli cierne ... nakoniec nielen, ze objem bol na 3 vecickach 2nasobny, ale ta farba v skutocnosti bola modra, tmavsia modra, ale ziadna cierna.Asi si viete predstavit to sklamanie , ked Vam pride nieco, na co cakate, kym sa vyrobi.Tym padom si zaplatite aj viac a aj postovne nie je lacne, kedze je to objemove a clovek sa pri prevoze obava,aby sa nieco nerozbilo..a sklamanie - este to nikam nepasuje.Urcite nie k ciernej linke so zelenymi doplnkami.Na to mi vyrobca, ze mozem poslat nazad... ale o to nejde, ide o princip.Keby som vedela, ze su modre, ani lma len nezaujimaju.Mam to dodnes, ale nemam to vôbec rada.Ale luto mi je to vyhodit, alebo niekomu dat,pretoze take xxl velkosti nie su pre kazdeho... Vtedy si asi uvedomil predajca(po mojej vnutornej sprave), ze naozaj to je tmavo modra a nie cierna, a tak aj zmenil nazov vyrobkov.Ale mne stale v tom case tvrdil , ze je to cierna, no cierna bola stale len moja kuchynska linka,ale vyrobky urcite modre... Preto je mozno lepsie napisat ohodnotenie, nech je akekolvek. Pretoze moze upozornit na to, co mozno dalsi zakaznik vnima ako podstatne vo svojom nakupe. Ja si ronako ako pozitivne ,ale aj negativne ohodnotenia citam.Uz len z dovodu, ze tam velakrat najdem odpovede na moje otazky,ktore mam este pred kupou.Nehovoriac o tom, ze jasne, ze sa pytam aj predajcu, A myslim si, ze niekedy su nestranne, ale nikdy si nerobim zaver LEN z jedneho ohodnotenia. Takze dvakrát meraj a raz strihaj sa nehovori nadarmo. Zas na druhej strane si viem predstavit to sklamanie predajcu, ked dostane zle ohodnotenie. A nech mi nik nevravi, ze to niekoho nezamrzi.Kazdeho. A horsie je, ze niekedy su velmi neobjektivne tie ohodnotenia. Kazdy z nas ma rozne predstavy a rovnaku vec vidi inými ocami,preto by som aj niektore hodnotenia brala s nadhladom, ci uz vela pozitívnych,alebo aj par negatívnych. Kazdy si musi spravit vlastny obraz.Ved nakoniec aj ten moze byt skresleny. : ) toto asi nikomu moc nepomohlo, ale za pokus to stalo :)

pletana | 2018-11-06 15:46:5611x

ja sa priznám hodnotenia nečítam,lebo ľudský faktor je ľudský faktor a po rovnako nie milých skúsenostiach s vychyteným neskutočne tu propagovaným predajcom s premrštenou cenou ,kde som kupovala darček do zahraničia a verte hambila som sa zaň ja ako pes...nekupujem u predajcov na prednej stránke a tým nechcem nikoho uraziť,hrabem sa radšej hodiny v bahne ako to ja volám a určite ulovím lepšieho kapra ako toho na hladine

katarinagh | 2018-11-07 08:05:054x

Dobrý deň prajem. Ja som len kupujúca , všetky darčeky kupujem len tu na Sashe. Stalo sa mi ,že som bola nespokojná s tovarom...bol krásny , drahý ale nepraktický , takže doma mám pár nefunkčných ale dokoračných kúskov. Hodnotenie som radšej nedala. Ale bolo aj tak,že som s výrobkom maximálne spokojná a hodnotenie som zabudla dať.

Najviac ma vytáčajú umelecké,retušované fotografie ( viem že foto predáva) kde poriadne nevidím farbu ani materiál. Sklamaná som najmä z popisu šperkov, kde každý kameň je Swarovski, pričom vidieť že je to sklo,inak brúsené,často poškriabané ,vo farbe aká ani neexistuje. Predávajúce majú úžasné hodnotenie, chválospevy a ja už na foto vidím krivé šitie,lep, vytŕčajúcu niť , symetria žiadna. Ale si to iným nevadí...

babkarstvo | 2018-11-07 09:36:275x

Už dávno som tu nič nepísala...žiaľ aj najmenšia kritika tu funguje ako bumerang, tak prečo sama sebe škodiť, že?

Ale teraz mi to nedá.

Áno...fotografie, všade píšu, že treba jasné, ostré kvalitné produktové fotografie...ale to čo vidím dennodenne na nástenkách a výkladoch má naozaj k produktovej fotografii na míle ďaleko. Presne ako píšu kupujúci...fotografie sú skôr umelecké, upravované, retušované. Takže podľa nich sa veľmi ťažko nakupuje. A potom nasleduje sklamanie.

Nakúpila som tu len málo ale spokojná som nebola...no nenapísala som nič. Nešlo ani tak o kvalitu výrobku, skôr o celkový dojem. na fotke sa mi výrobok zdal úžasný ale skutočnosť bola ....no proste sklamanie.

Tiež ma odrádzajú tie šialené ceny...keďže sa pohybujem vo svete hand made už veľmi dlho mám akú takú predstavu čo je naozaj poctivá ručná práca a čo s tým nemá ale vôbec nič spoločné alebo ešte horšie ide o nákup - predaj.

Som veľmi rada, že sa ozvali nakupujúci, pretože ma to už veľmi dlho trápi ale....no veď na začiatku som napísala ako to tu funguje.

Gitoleia | 2018-11-07 11:14:2214x

Ahojte, tiež tu fungujem ako zákazníčka, dlhoročná, zväčša spokojná až nadšená. Bolo tomu tak vo väčšine mojich nákupov.

Aj ja sa ale priznám, že som žiaden z negatívnych zážitkov nepretavila do negatívnej recenzie (to bolo pred rokmi, keď mi to prišlo také "blbé"), dnes už by som to riešila inak - ak by som bola nespokojná, skúšala by som to riešiť prv s predajcom. Už mám overenú skupinu predajcov, od ktorých nielen nakupujem, ale im aj veľmi fandím a sledujem ich tvorbu a ich pokroky a keď sa dá, omrknem ich výrobky na trhoch a zistím, že sme si s tou vecičkou skutočne súdené :) Takže sa snažím o takúto miniprevenciu.

Tiež na rôznych sociálnych sieťach podporujem miestnych predajcov, s ktorými mám osobnú skúsenosť, a tak sa ma aj moji priatelia a známi pýtajú na odporúčania a rady, čomu sa vyvarovať, prípadne na kadejaké tipy. Nedávno som presne o mojich negatívnych skúsenostiach písala aj na blog. Nemala som veľa nepríjemných skúseností, ale dodnes si každú "čiernu ovcu" pamätám :)

Podľa mňa je vždy fajn si prejsť recenzie (to, či má nejaká pre mňa pridanú hodnotu, viem posúdiť sama - trebárs keď sa spomína dlhočizná dodacia doba, nulová komunikácia,... a predajca na to ani nereaguje a nie je to výnimočná reakcia - takéto mi vedia pomôcť v rozhodovaní). Tiež si myslím, že netreba až tak dať na fotky, či ide o spomínané snové snímky, kde sa predáva náramok, ale vy na fotke vidíte lesnú vílu z diaľky, obdivujete jej vlasy, zamýšľate sa, prečo váš šampón nerobí takú hrivu z tých vašich - a náramok? Aký náramok? Má tu byť nejaký?

Často ma pozitívne prekvapili vecičky, ktoré neboli až tak profi odfotené, ale v realite sú skvelé a slúžia dodnes. Tiež sa odosobňujem od kvetnatých metaforických popisov, ktoré ale o materiáli, o strihu a pod. nič nevypovedajú. Trebárs "pulóvre upletené z nadýchanej šľahačky s malinovou penou a vôňou cukrárne z vášho detstva a feelingom objatí za nedeľných poobedí u babičky" mi prídu ešte hoden doplnenia informácií :D Veľmi mi je sympatické, keď nejaký predajca skrz sociálne siete jemne ukazuje zákulisie tvorby, prípadne aj nejaký detail, trebárs ako za daždivého dňa ručne prišíva nejaký gombík a hneď máte pohľad na čistotu práce a nahliadnete aj na prístup (wow, tak tá si dáva záležať a ešte ju to aj baví, tak krásne o tom rozpráva. Tuším jej už aj káva na stole vychladla.).

Vôbec som inak netušila o bumerangovom efekte hodnotení medzi predajcami, to mi príde také kontraproduktívne - však aj konštruktívna negatívna kritika vie tvorcu posunúť, aby zamakal na sebe v určitej oblasti, aby mal tie hodnotenia samé pozitívne z dôvodu samej spokojnosti zákazníkov.

Uf, som sa nejak rozpísala...

babkarstvo | 2018-11-07 11:20:481x

@Gitoleia Skvelo a výstižne napísané, tuším si nájdem Váš blog....

Barsi | 2018-11-07 11:52:122x

Asi 2 krát sa mi stalo, že som s objednaným výrobkom nebola úplne spokojná, ale negatívne hodnotenie som nedala. Čo ma však asi na tom mrzelo najviac bolo, keď mi jedna predávajúca už ani neodpísala na správu. Tovar som nechcela vrátiť, len som ju informovala, že tam niečo chýba a že je to veľmi nepraktické.

Chápem, že výrobok môže na fotkách vyzerať ináč, najviac mi príde, že sú skreslené šperky, lebo odfotiť skutočnú veľkosť nie je možné a na fotkách vyzerajú všetky oveľa väčšie, ako v skutočnosti.

Či sú recenzie úplne objektívne posúdiť neviem, videla som však už aj negatívne, alebo že niekto odobral z nejakého dôvodu napr. jednu hviezdičku, ale je toho minimum.

Každopádne veľmi dobre to popísali @katarinagh a @Gitoleia, s tým sa dá úplne súhlasiť a vnímam to rovnako :)

Gitoleia | 2018-11-07 16:33:571x

@babkarstvo Jéj, ďakujem, milá Renatka, budem sa tešiť :)

@Barsi Milá Silvia, ďakujem :) Šperky musia byť veru ťažký oriešok - podľa mňa i pre predajcov a hlavne, čo sa nafotenia týka.

Skyrra | 2018-11-07 21:29:251x

Ja mám tiež podobnú skúsenosť, bohužiaľ :(. Tiež som viackrát nakúpila u skvelého predajcu s nekonečne veľa výbornými hodnoteniami. Tuším zo dvakrát som hodnotenie radšej nedala lebo mi to bolo trochu hlúpe. Všetci dávajú tip top hodnotenie a ja čierna ovca by som dala zlé. Je to zvláštne, kvôli niečomu mi to bolo nepríjemné. Ale inak sa snažím písať popravde, aj keď nie som spokojná.

suzina | 2018-11-08 09:01:094x

Žienky keď sa tu tak rozvinula diskusia mňa by napr. zaujímalo či zohľadňujete pri kúpe aj to či má predajca P alebo U pri mene? :) a či sa vám tie negatívne skúsenosti stali s takými čo to P/U majú alebo nemajú? Potom by ma zaujímala jedna vec @Dunkelwolke ale aj iné čo ste sem písali, ak sa vám napr. niečo po čase pokazí skúšate kontaktovať predajcu alebo nie? Ak nie, tak prečo? Veď to je predsa tá jedna z mnohých prídavných hodnôt. Veľakrát naozaj ani sám predajca nemá ako vedieť, že daný dodávateľ má napr. ako sa spomenul menej kvalitný zips a pod. No a keby mal testovať každý jeden kúsok, tak zaradenie do ponuky by niekedy trvalo roky :( Je to naozaj veľakrát aj o tej komunikácii samozrejme nie je predajca ako predajca. No a k tým foto osobne sa snažím ako predajca robiť tak, že jedna tá titulná foto je práve tá "umelecká" a ostatné aby boli produktové ( robím to ale na svojej druhej značke, keďže toto mám už len taký "dopredaj" ak by ste sa čudovali o čom točím) nech kupujúci vidí náhrdelník detailnejšie. Práve preto aj keď nakupujem vo väčšine prípadov vyberám podľa fotiek, tj. zaujme titulná foto s "príbehom" prezriem ostatné na detaily, ak takéto foto nemá predajca tak väčšinou nekupujem. Napríklad také diáre, peňaženky a pod. ak nemajú foto zvnútra ani nenakúpim. Nechcem predsa mačku vo vreci.

Čo sa týka skúsenosti väčšina z nich je pozitívna avšak po dvoch naozaj zlých skúsenostiach, rozostup veru pár rokov, som práve zhodnotila nákupy. Stálavo sa mi skôr to väčšie očakávanie na spracovanie produktu. Preto som sa vás aj na začiatku pýtala či pozeráte na P/U. Lebo väčšinou sklamanie nastalo u mňa u predajcov bez oprávnení. Proste to prepracovanie produktu nebolo také ako u tých čo to robia s papiermi. Možno som len mala v tomto smolu neviem. No viem s istotou, že predajca ktorý robí tvorbu ofic. vás s prepáčením nepošle kade-ľahšie lebo nemôže. Zákony proste nepustia a kupujúci na to právo má a potom nevzniknú takéto naťahovačky napr. ako mala bohužiaľ @Gitoleia lebo kupujúci sa vie oprieť o zákony a paragrafy, keď už je najhoršie.

TOYSbyJANE | 2018-11-08 10:53:1610x

Ahojte, tak ja som tu ako predajca P, ale aj veľa nakupujem. Osobne vždy pozerám na to, či ten človiečik má oprávnenie. Príde mi nefér, že

tí " bezpapieroví " predajcovia fungujú vo veľkom a keď kukám na hodnotenia, tak ma dokážu nahnevať vety ako: konečne predajca, ktorý nemá predražené veci ako ostatní.... Kupujúci si zrejme neuvedomujú, že my, podnikajúci v súlade so zákonmi musíme platiť dane a poistenie. Ja chodím aj do práce a výrobu hračiek mám aj tak zlegalizovanú, takže platím dane a odvody dvakrát..... Ale to už je o inom :)

Momino | 2018-11-08 14:31:0911x

Ahojte, predavaju tu napr. urcite aj dochodcovia ci invalidni dochodcovia, ktori si mozu privyrabat. Preto si nemyslim, ze treba nakupovat len u podnikatelov ci umelcov. Niekto nesiel na VSVU nie pre nedostatok talentu, ale preto, ze planoval uzivit sa niecim inym... a moze predavat kvalitne vecicky. Majte sa:))

.danicka | 2018-11-08 21:33:551x

Ja na Sashe nakupujem veľmi rada, pretože okrem produktu zísakavam aj určitú pridanú hodnotu a páči sa mi prístup predajcov, ktorí si ma ako zákazníka vážia. Stalo sa mi, že som s produktom nebola na 100% spokojná, no nikdy som nemala zlú skúsenosť s neochotou, skôr naopak, vždy som sa stretla s maximálnou ochotou situáciu riešiť. Tiež som raz produkt reklamovala a v priebehu týždňa som mala nový.

suzina | 2018-11-09 08:23:562x

@Momino pokiaľ viem tak dôchodcovia ci invalidní dôchodcovia majú možnosť mať živnosť alebo byť umelcom, čiže tvoriť legálne, oficiálne. Handmade tvorba nie je braná nikdy ako privýrobok hovorí o tom aj táto kočka (https://somhandmadetvorca.sk/najcastejsie-otazky-z-handmade-prednasky-v-nitre/), takže niečo ako privýrobok už nejak neakceptujem ako "ospravedlnenie" toho že tu niekto nemá P/U, ďalšia vec je že ja som práve s takýmito predajcami mala to sklamanie, bohužiaľ...

DOMOV1 | 2018-11-09 08:27:462x

Tu budem oponovať v kvalite to nie je ani o P ani o U,ja som mala opačné skúsenosti s nákupmi...Problém živnosti je už druhá téma kde ma hnevajú rovnaké veci ako všetkých živnostníkov ,ale to by bol boj s veternými mlynmi na ktorý je zbytočne mrhať s energiou.

Dunkelwolke | 2018-11-09 10:30:571x

@suzina na to su recenzie. Svoje si napisem. Pokazene veci do 20-30 eur neriesim, bud ich vyhodim alebo si ich opravim sama, ked je to mozne. Neoplati sa mi dodatocna namaha a vyhadzovat vysoke postovne zo zahranicia kvoli malickostiam. Predajca si ma sam vyhodnotit, kolko investuje do kvality komponentov a sam si skusat svoj produkt. Ja tu od toho nie som. Ja si z toho odnasam poznatok, do coho sa mi oplati investovat a do coho nie, co si viem vyrobit sama a tak...

kuchar | 2018-11-09 11:04:294x

Je to jednoduché.Netreba sa báť,dávať negatívne hodnotenia! O tom to celé je!

suzina | 2018-11-09 12:54:413x

@Dunkelwolke chápem, že to poštovné asi odrádza ale nikdy človek nemôže vopred vedieť ako sa k tomu postaví predajca, či náhodou nebude ochotný preplatiť poštovné. V každom prípade nezastávam predajcov celkovo (sú naozaj rôzne povahy) ale handmade by som neprirovnávala veľkým značkám, lebo síce predajca môže roky používať kvalitný materiál ale môže sa zmeniť proces výroby a on to ani nezistí lebo mu to dodávateľ neoznámi. Ja som napríklad už dlhšiu dobu používala jedno magnetické zapínanie na svojich výrobkoch. Vždy bolo bezproblémové, dokonca mám sama jeden na ktorom som magnet testovala pri nosení. Všetko bolo ok, no naposlednej varke som len vďaka kupujúcim zistila, že magnet v nich je slabší a pri nosení sa rozopína. pritom na vystavených bustách bez pohybu v pohode drží. No mňa ako predajcu by mrzelo, žeby napríklad na mňa kupujúca ako značku zanevrela, len na základe toho, že kúpila náhrdelník, ktorý je problematický v zapínaní. Samozrejme nemám problém, ak sa mi ozvú, že im ho vymením za druhý bez nákladov. No a to sú presne tie drobnosti, ktoré handmade delí od veľkých firiem. 90% predajcov naozaj chce spätnú väzbu, chcú vedieť či je všetko ok aj po rokoch a nechcú aby ich tvorba skončila na kôpke s ostatnými výrobkami v skrini na samom spodku. Dokonca je mnoho značiek, ktoré nemajú problém aj po rokoch váš kúsok "zachrániť" a dostať do pôvodného stavu. Aj preto ma veľmi mrzí ak má kupujúci nejakú zlú skúsenosť a nepodelí sa o tom s predajcom prv ako by dal zlé hodnotenie alebo žiadne.

Mne napríklad, nedalo nenapísať kočke od ktorej som raz dávno kupovala naušky z fima, že to ako ich zabalila vôbec nebolo bezpečné z pohľadu dopravy. Tak sa aj stalo jedny sa zlomili. Ospravedlnila sa, či si chybu uvedomila neviem. Cena bola síce smiešna lebo mala výpredaj svojich výrobkov. Sklamalo to však aj tak a nedalo mi to neupozorniť ju na to. Samozrejme každý predajca s tou info naloží podľa svojho uváženia ale aj tak... Každý z nás sa predsa učí na vlastných chybách a stať sa môže naozaj čokoľvek.

janca210 | 2019-02-22 10:09:254x

Ja sa tiež priznám, že málokedy kritizujem, skôr sa snažím vyzdvihnúť pozitíva, na druhej strane, nemávam s nákupom vyslovene zlé skúsenosti. Raz som dala jednej chránenej dielni 4 hviezdicky ako hodnotenie predajcu (čiže nie výrobku, ten prišiel ok) s tým, že som veľmi slušne napísala, že mi v balíku chýbala jedna vec a mali by o tom informovať, v prípade, že ju nemajú a chcú doposlať neskôr, alebo ak sa vyskytne čokoľvek neočakávané. Aj na začiatku som mala problém sa s nimi skontaktovať, takže v ďalšom nákupe som sa už nepokúšala realizovať svoje predstavy a jednoducho som si vybrala z toho, čo bolo v ponuke a všetko bolo OK. Kvôli tým 4 hviezdičkám mi potom pani zavolala, že či viem, že oni sú chránená dielňa a aké to je pracovať s hendikepovanými a že klienti sú šťastní, keď dostanú dobré hodnotenie a tak. Samozrejme to všetko chápem a nevadilo by mi, že niečo zabudli poslať, ale veľmi nám viazla v celom tom procese komunikácia. Druhá vec, ktorá je pre mňa "zradná" a už na to dávam veľký pozor sú fotky. Všade sa veľmi zdôrazňuje, že treba mať profesionálne fotky, ktoré oslovia (a s tým aj súhlasím), ale niekedy sa stane, že vec proste "nestíha". Čo vôbec neznamená, že je zlá alebo nekvalitná, len proste na fotke pôsobí až nadpozemsky dobre a v realite sa to asi ani nedá... Čo v takom prípade? Vyčítať predajcovi, že má až príliš dobré fotky? Snažím sa teraz vyberať veci, ktoré ponúkajú aj neupravenú fotku, možno nejakú vec potom nekúpim, ale na druhej strane, stáva sa mi, že v skutočnosti je tá vec lepšia ako na fotke, a tým pádom sa k predajcovi pravdepodobne vrátim.



Pripísať komentár


Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.