Domov » Fórum » Kritika » Príliš vysoké poštovné

Príliš vysoké poštovné

Kritika

 
Skyrra | 2018-01-13 17:43:0111x

Nakoľko sa vo fóre vyskytujú prevažne predajcovia, chcela by som na niektorých trochu apelovať aby sa zamysleli ako majú nastavené poštovné a prečo.

Výška poštovného by sa mala v prvom rade nastaviť podľa cenníka slovenskej pošty a v zápätí sa k nej narátava pár "drobných" za balné, tak to aspoň vnímam ja.

Samozrejme, som tiež aj kupujúci, preto ma vie rozčúliť keď mi príde drobný výrobok hodený do starej obálky a poslaný obyčajne za 80 centov. Poštovné pritom stálo 4 eurá. Pred objednávkou som sa informovala u predajcu či je tak vysoké poštovné adekvátne tomu ako to bude balené. Vraj áno. Nuž...

Táto situácia sa mi stala už dávnejšie, predajca dostal hodnotenie, ktoré tomu zodpovedalo, no či sa situácia nejak vyriešila, netuším. Odvtedy sa mi totiž už neozval.

Akurát nedávno sa stalo niečo podobné, predmet o veľkosti 3 cm mi prišiel seriózne zabalený do plechovej dózy od kávy, zvyšok priestoru vyplnený papiermi. Tentoraz to bolo aspoň doporučene, no taktiež som platila 2,50 za poštovné a plechovka mi prišla za 1,65. Zvyšok mal byť teda za to balné??

Balné je pre mňa to, keď človek vynaloží určité peniaze na to aby mohol výrobok vhodne poslať, tj - keď sa kúpi bublinková obálka, ozdobná krabička a iný kupovaný obalový či výplňový materiál. Ak výrobok balím do krabice, ktorá mi ostala od mobilu a priestor vyplním papiermi z novín, balné si - logicky - predsa nerátam, nie?

Netrápi ma to, že si niekto prilepšil na môj úkor pár eurami, ide o princíp...

remix | 2018-01-13 20:22:259x

súhlasím...takmer...snáď by som ešte k balnému, či poštovnému, pridala aj cestu na poštu...ja ju absolvujem vždy autom

pletana | 2018-01-13 21:11:101x

tu sa nedá vyhrať prednedávnom som si aj ja niečo vyhliadla a objednala cena bola cca 4 eurá a poštovné 4 eurá...bol to len papier čo sa zmestí do normálnej obálky...napísala som predajcovi,ten potvrdil objednávku na tretí deň a na moju otázku ohľadom poštovného nereagoval,poprosila som o storno inak sa nedá bojovať ani ja nie som ochotná platiť neprimerané poštovné....chápala by som ak by som to chcela na dobierku,ale nie prevodom na účet....jednoducho ak Vám nesedí poštovné,neobjednať iná pomoc nie je

Skyrra | 2018-01-13 21:14:11

pletana, tiež sa snažím neobjednávať ak vidím, že si niekto nevie vhodne nastaviť poštovné, ale občas sa proste stane, že inde to neviem zohnať, tak to prekusnem :). Ak príde balík expresne a skvelo zabalený, nemám čo dodať, ak mi však príde len obálka a poslané obyčajne, tak to ma sklame.

pletana | 2018-01-13 21:19:363x

ale na toto nie sú páky predajcovia si nastavujú poštovné individuálne,je to asi ako s cenami výrobkov...niekto tu ponúka hotové veci za cenu materiálu,niekto sa snaží aby bol aj zisk a niekto ide od brucha a len podlieza s cenami o euro konkurenciu je to na každom predajcovi

chalupka | 2018-01-13 21:37:0015x

Možno bude problém v tom, že niekto si balné zarátava priamo do ceny výrobku a niekto do poštovného. Predstavím svoj pohľad ako výrobcu. Vzhľadom na to, že posielam porcelán, ktorý je krehký, nevyhnutne ho musím dobre zabaliť. Zabalenie 1 zásielky mi zaberie v priemere 15 minút so všetkým okolo toho. Prvý krát som si uvedomila, aká je táto časť podstatná, až pred 2 rokmi v predvianočnom čase. V priebehu novembra a decembra som poslala približne 100 balíkov = cca 25 hodín čistého času, ktorý mi zabralo len balenie. Poštára mi robí manžel, ktorý cestou na poštu (zásielkovne) + čakanie v rade strávil v priemere hodinu až hodinu a pol týždenne, to znamená cca 12 hod. v priebehu novembra-decembra. Ešte som nezarátala prejazdenú naftu.

Toto celé časovo vychádza približne na 3-4 pracovné dni. A tieto pracovné dni musí zaplatiť zákazník. Podľa mňa je však lepšie premietnuť to do ceny výrobku ako nastaviť neprimerane vysoké poštovné. Drobnosť v obyčajnej obálke za poštovné 4 € mi príde ako nezmysel, zákazník sa potom môže cítiť ako okradnutý.

Ešte sa mi stáva, že váha zabalenej krabice sa často pohybuje na rozmedzí 2 cenových kategórii podľa cenníka pošty a rozdiel medzi týmito kategóriami je 0,50-0,70 €. Systém poštovného na sashe považujem za premyslený a dobrý, ale aj tak neobsiahne každý prípad. Keď nastavím príliš nízke poštovné, doplácam na to ja, vysoké zas môže odradiť od nákupu. Treba nájsť správny balans.

pletana | 2018-01-13 21:42:38

hej systém nastavenia poštovného je tu dobrý a správne napísala chalupka treba si rátať aj čas,čo ma ani nenapadlo....som na tejto živnosti len dva roky a stále sa mám čo učiť asi sa treba pozerať aj na to či je predajca živnostník alebo nie

gerberis | 2018-01-14 09:04:1711x

chalupka-súhlasím. Faktom ale je, že kupujúcemu je jedno, kto koľko času a materiálu vynaložil čo sa týka poštovného, s poštovným je to také šalamúnske. Na prilákanie zákazníka niekedy predajca určí nízke poštovné, ktoré si buď zaráta do ceny výrobku, alebo keď predáva bez dokladov, nič v podstate nestratí, lebo je ziskový tak či tak. Mám tiež ten istý problém-do práce mám 3 minúty, poštu mám ďaleko a neviem si predstaviť, žeby som sa trepal s 2 veľkými balíkmi autobusom, to by som musel štiknúť lístok tam aj späť, čiže za lístky by som dal 1 euro a trvalo by mi to minimálne hodinu a pol. Tovar balím do celofánu alebo do ozdobného papiera, ak je nutné, vystužím tvrdým papierom kvôli stabilite a ukladám do krabíc, ktoré niekedy musím aj zakúpiť, alebo prerobiť do potrebnej veľkosti, krabicu prelepujem širokou páskou, faktúru aj podací lístok mám tlačený z tlačiarne, ľahšie a menšie veci posielam v tvrdej obálke, používam bublinkovú fóliu, to všetko niečo stojí. Možno niekto namieta, veď podnikateľ si to dá do nákladov. To áno, lenže podnikateľ platí aj dane a odvody, čiže ak to zhrniem, som na tom horšie, ako predajca bez dokladov. U nás na každej pošte sú rady, niekedy čakám 20 minút alebo aj pol hodiny, na poštu musím ísť autom, čiže balenie, cesta a čas strávený na pošte vychádza na hodinu, k tomu PHM, ak pošlem týždenne 5 balíkov, je to 5 hodín. S PHM sa veľmi neoháňam, lebo aj niektorý kupujúci môže povedať, že na poštu musel ísť autom alebo MHD. a tiež si vystál na pošte na vydanie dlhý rad, pokiaľ nejde o list, ktorý mu poštárka donesie domov. V podnikateľských kruhoch sa vraví, že "čas sú peniaze". Šťastie majú tí, ktorí majú poštu za rohom a odbehnúť tam môžu aj "v papučkách". Ja tiež objednávam tu aj na iných stránkach, neočakávam, že mi tovar dôjde v luxusnom balení, vôbec mi nevadí, že krabica je vystužená novinovým papierom, ide mi o to, aby došiel nepoškodený a pridanie k cenníku okolo 1 eura k poštovnému neriešim, lebo viem, čo to obnáša, samozrejme pokiaľ tovar nie je v obyčajnej obálke, na ktorej je adresa napísaná perom, lebo v tom prípade mi nie je jasné, aké mal predajca okrem obálky tak vysoké náklady., žeby som zaplatil 4 eurá, Tiež to treba rozlišovať, tak ako píše Skyrra. Tiež som už platil za ľahší balík poštovné 7 eur bez možnosti výberu iného poštovného, ale potreboval som to a nikde inde som to nevedel zohnať, tak som zaplatil. Ak kupujúci napíše, že vecičky došli krásne zabalené, myslím tým nejakú vystuženú veľkú ozdobnú krabicu saténovou látkou, mašľami a podobne, zrejme si neuvedomuje, že takéto balenie s najväčšou pravdepodobnosťou bolo zarátané v cene výrobku, inak je to zrejme u šperkárov. Poštovné by malo byť samozrejme primerané veľkosti, druhu tovaru a spôsobu balenia a ostáva len dúfať, že kupujúci správne zhodnotí výhody nákupu u predajcu.

Barsi | 2018-01-15 11:32:161x

Súhlasím so Skyrrou. Sama som predajca, ale tiež ma už pár krát výška poštovného zaskočila, hlavne pokiaľ šlo o nejakú malú vec. Myslím si, že čas potrebný na balenie atd. by mal byť započítaný skôr do ceny výrobku. Započítavať čas do poštovného mi nepríde vhodné, myslím, že na to sú v cenotvorbe iné položky, réžie, prípadne niečo také. Poštovné by malo tvoriť náklady na prepravnú službu a prípadne balné.

Maya-chan | 2018-01-15 14:29:04

no mne sa častokrát stáva že pošlem drobnú vec na dobierku čo dokopy v bublinkovej obálke nemá ani 20 gramov a na pošte mi to zaúčtujú váhovo do 100g a vypýtajú si viac takže aj tu je často tá chyba...človek to neregistruje hlavne keď posiela hromadu takýchto maličkých vecí rôznym ľudom

jklmn  REDAKCIA  | 2018-01-15 15:09:464x

ak má predajca neúmerne vysoké poštovné, sleduje tým spravidla dve veci.

prvá vec je navádzanie na zakúpenie viacerých vecí, alebo viacero kusov a veľa kupujúcich na to počuje, že keď už platím také vysoké poštovné, tak ešte niečo priobjednám. samozrejme zároveň s tým to odrádza od kúpy jedného ks lacnej veci. my sme mali na sashe tašky nulové poštovné, hoci poštovné+balné+cesta na poštu tvorilo podstatnú časť nákladov. zvyšovalo to ochotu kúpiť jedinú lacnú tašku. bolo to však nefér k ľudom, čo si objednali napr. 5ks tašiek.

druhá vec je tá, že čím viac z ceny prelejete do poštovného, tým nižšiu províziu platíte.

čiže, vysoké poštovné je skôr na škodu predajcov. neverím, že ušetrené provízie im vykompenzujú stratu kupujúcich, ktorých to odradí. ak ale naozaj chodím na poštu s jediným balíkom a nemám to po ceste, môže byť táto cena opodstatnená. z pohľadu kupujúceho, nečakám že nejakým apelom predajca cenu zníži, len si ju preleje späť do ceny výrobku. ak chcem kupovať jeden kus, je mi to jedno, ak chcem kupovať viac ks, vysoké poštovné (ktoré sa nenavyšuje počtom ks) a o o nižšia cena za ks je pre mňa výhodou.

martArt | 2018-01-18 14:17:021x

pre mňa ako predávajúcu aj nakupujúcu je častokrát vysoké poštovné odradzujúce a radšej idem inam. Napr. ja si k cene Slovenskej pošty priratávam cenu krabičiek, ktoré kupujem, a v ktorých posielam pohľadnice, no ak by som si mala priratávať úplne všetko, od bublinkovej fólie, cez drobné darčeky k nákupu až po cestu na poštu, tak cena poštovného je vyšsia, o dosť. Zase na druhej strane, ak by sa zvýšené náklady na balné, atď mali zarátať do ceny výrobkov, či by boli dané veci predajné...

jurka | 2018-01-18 15:32:562x

veľmi asi závisí aj od toho, čo kto predáva. Pretože ak niekto predáva položky za 10, 20, 30 eur alebo aj drahšie, tak si proste tie náklady na balné, cestu na poštu a podobne môže prirátať do ceny výrobku. Ale ak niekto predáva napr. materiál, kde 1ks stojí pár centov, tak sa to proste nedá a vec by bola nepredajná. No a na druhej strane, ak by niekto kúpil z danej centovej veci 100 kusov, tak bude mať to balné započítané 100x - teda zbytočne. Ak niekto urobí väčší nákup pri centových položkách, tak pravdu povediac by sa to balné dalo oželieť, ale z vlastnej skúsenosti viem, že veľa ľudí je schopných kúpiť jednu párcentovú položku a dajú si ju poslať ešte kľudne aj na dobierku a tu by som napríklad už bola veľmi stratová, ak by som to balné, cestu a pod.... v poštovnom nemala. Je to veľmi tenký ľad a ťažko hľadať kompromis, ktorý by všetkým vyhovoval...

Dunkelwolke | 2018-08-30 11:05:062x

Jednoducho, kto ma prilis vysoke postovne, u toho si neobjednavam. Ten kto posiela svoje vyrobky v recyklovanych obalkach, obaloch, ten ma potesi, ze mysli na ekologiu a moju penazenku.



Pripísať komentár


Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.