Domov » Fórum » Handmade - nezaradené » Komisionálny predaj - skúsenosti + otázka

Komisionálny predaj - skúsenosti + otázka

Handmade - nezaradené

 
MinkyBee | 2020-10-14 13:31:31

Ahoj, dostala som návrh na predaj mojich výrobkov v inom eshope. Mala by som zopár otázok na tých, ktorí už podobnú skúsenosť majú.

V prvom rade je pre mňa dôležité, aby na mojich výrobkoch zostala zachovaná moja značka, teda aby sa aj na inom eshope predávali pod mojou značkou, nie ako anonymná výroba na obchod, nedajbože pod iným menom. Partner totiž sľubuje dobrú reklamu na popredných miestach, pre super klientelu, čo je super.

Tým pádom však vzniká dilema s cenou, lebo ak zákazník vidí značku, tak si môže vyhľadať kontakt na výrobcu a preverí si ceny. Samozrejme z pohľadu druhého eshopu by bolo najrozumnejšie ak by sme mali rovnaké koncové ceny.

Problém je v tom, že zatiaľ neviem (sme vo fáze dolaďovania) s akou maržou chce druhá strana pracovať. Ja si totiž nemôžem dovoliť znížiť cenu pod určitú hladinu, za ktoru im posuniem tovar. Alebo má mi byť jedno s akou maržou bude pracovať a nech si ceny dvihne ako chce. Mám si stanoviť pevnú sumu na daný výrobok a dohodnúť sa na provízii ako tu na sashe? Ak však dvihne veľmi ceny, tak hrozí, že nič nepredá, jedine mne posunie pár zákazníkov, ktorí si zistia kontakt, to mi však môže byť jedno, ale ja by som bola rada za promtnú spoluprácu, kde zarobíme obaja.

Kolko percent zvyknete dávať zľavu pri takomto predaji tej druhej strane? Alebo ako na to správne? Nechcem za každú cenu ísť do toho, len ak to bude pre mňa výhodné a prínosné. Zadarmo a za cenu materiálu samozrejme nehodlám robiť, z toho som už dávno vyrástla, ani som to nikdy nerobila. Cením si svoju prácu natoľko, aby som si vypýtala čo mi patrí. Ďakujem vopred za rady.

suzina | 2020-10-15 10:59:39

Každý tvorca/podnikateľ by si mal ceny výrobkov nastaviť tak, aby mal aj "veľkoobchodné" ceny pre takéto obchody. Tieto obchody mávajú spravidla maržu okolo 20-40% záleží od obchodu. Samozrejme je teda na vás, či sa s obchodom dohodnete, aby boli ceny rovnaké ako u vás tj. stanovíte si veľkoobchodnú cenu, tak aby s ich maržou bola konečná cena rovnaká ako vaša, alebo necháte obchod aby ceny mal vyššie. Predaj na komis má svoje výhody aj nevýhody. Jednou z nevýhod je presne to, že ak budú ceny vyššie môže sa tovar tažšie predávať, tj. stojí v obchode a samotný tovar sa dlhý vystavením môže značne opotrebovať. (záleží aký tovar to je - je však potrebné myslieť na to, že nevidíte ako bude tovar skladovaný, koľko ľudí denne výrobok pochytá a pod.) Čiže pri vrátení týchto "stojákov" sa vám môže stať, že tovar už nebude v 100%. Zas na druhej strane väčšina obchodov funguje na spomínaný komis, čiže len máloktorý obchod od vás reálne tovar odkúpi na sklad aj tak určite len s veľkoobchodnou cenu a tiež je potrebné si nejak zazmluvniť spoluprácu, aby sa vám nestalo to čo nechcete, tj. by výrobky neniesli vaše meno.

remix | 2020-10-17 09:23:58

mám rôzne skúsenosti, na predaj na komis dávam percentuálnu maržu všade rovnakú, nemám svoje ceny nastavené tak, aby som mohla dať výrazne nižšiu veľkoobchodnú cenu, takže moje veci sa predávajú drahšie, stretla som sa aj s tým, že sa obchodník posťažoval, že zákazník si tovar len obzrie a nekúpi, pričom ma asi hľadá na nete, pretože svoju značku dávam všade a tohoto sa vzdať nemienim...mala som veci v obchode, kde ich predávali o 200-250% drahšie, ako sú moje bežné ceny aj tu na sashe - obchod si to mohol dovoliť- lokalita a klientela bola top, ale mňa to šokovalo

...na Vašom mieste by som to skúsila, môže to však ísť pomaly, mne sa stalo, že som niekedy takúto spoluprácu ukončila, lebo to nemalo žiadny efekt, inde to zase šlapalo, záleží na tom, ako si ceny nastaví obchod



Pripísať komentár


Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.