Michal L. » Tvorba / 2022-03-31 14:15:53 / 4 komentáre / 11 lajkov
Pekný dobrý deň, priatelia…
… otváram tak trošku rozpačito tému, o ktorej je však veľmi dôležité niečo vedieť. Udalosti posledných dní ma vedú k myšlienkam, že aj keď zo seba vydáte veľakrát všetko úsilie v čo najlepšej vôli pripraviť krásny výrobok, ktorý niekomu prinesie radosť a najlepšie je, ak je tá radosť a spokonosť obojstranná, pri maximálnej spokojnosti druhej strany vám na chvíľočku príjemne hreje dušu a vynahradí to, čím ste si pri výrobe produktu na mieru vlastne prešli, može sa stať, že na konci to cítite tak, akoby ste v jednom jedinom okamihu, možno nechtiac, dostali ľadovú sprchu. Človek, ktorému sa vaša práca z vašich fotografií páči natoľko, že vás oslovil s dôverou, vlastne očakáva len svoj “jednoduchý” produkt. Ten však musí byť pre neho dokonalý! To vlastne pri nákupe častokrát s vyššou cenou ako sme ochotní bežne dať, očakávame všetci, však?
Produkt, pri ktorom musíte neraz zvážiť, či sa zaň oplatí zaplatiť vyššiu sumu alebo pôjdete radšej za roh, do lacnejšieho “čínskeho obchodu”/nechcem čínske obchody urážať, je to len príklad výrazne rozdielnej sumy a aj kvality. Každý si vyhodnotí len svoju osobnú skúsenosť a urobí si názor – či hľadá tam, kde sa výrobky vyrábajú pásovo a častokrát tak aj vyzerajú - kvalita mnohokrát na úkor lacných peňazí ;alebo oslovia človeka, ktorý svoje výrobky robí ručne, ktorý sa s nimi dokáže "vymaznať". Môj názor a osobná skúsenosť je taká, že v snahe o prílišné šetrenie na to v konečnom dôsledku takmer vždy preplatíme/. Veľakrát o tom ani nevieme alebo nie sme ochotní si priznať. Niektorí ľudía k tomu žiaľ pristupujú pre nich v príliš jednoduchom zmysle, ako si svoj postoj obhájiť… “Hlavná vec, že lacné. Pokazí sa? No a čo, vyhodím a kúpim nové…” a možno tých ľudí len aktuálna situácia prinútila rátať každý cent. A to zas chápem a sama ako matka na rodičovskej "dovolenke" dennodenne pociťujem. Každý má možnosť slobodného výberu, zistiť si informácie, prečítať prípadné recenzie, každý má možnosť sa rozhodnúť... Prechádzame náročným obdobím. Hádam všetci, každý tým svojím spôsobom. Ale kým máme zdravie, strechu nad hlavou, blízkych okolo nás a nikam neutekáme, dobre nám je. Naozaj.
Objednávateľ nevidí pozadie, ktoré sa začne odohrávať v momente prosby či objednávky, lebo vlastne ani celkom nerozumie tomu pozadiu… Veľakrát vlastne ani nevie, čo má žiadať. Nevie celkom presne, na čo sa môže v súvislosti s našou prácou pýtať, čo konkrétne by vlastne mohol na tom -ktorom produkte chcieť zmeniť či upraviť... čo vlastne my, ako predávajuci, upraviť reálne vieme a ako to bude vyzerať. Mnohokrát kupujúci ani nemá celkom jasnú predstavu, len sa mu "niečo" páčilo, čo "niekde" videl a chce to pretaviť do niečoho "svojho". Často sa stretávame s požiadavkou stiahnutého obrázku z internetu – urobte mi “niečo” takéto, ja to nechám na vás… Aj ja patrím k tým, ktorí potrebujú vidieť konkrétny príklad. Na základe toho hneď vidím, čo sa mi páči a čo by som zmenila... Sama si to nejako predstavovať neviem... Aj pri práci skúšame viac možností, alternatív, ako by to šlo a čo určite nie... Keď niečo vidíte na vlastné oči, je to úplne iné ako si to iba predstavovať. Ale my necheme kopírovať výrobky iných. Každý chce v práci zanechať vlastný rukopis a povzbudiť kupujúceho, nech sa nebojí vlastných predstáv. Len ich je dôležité včas správne pomenovať a konkretizovať. Čo všetko sa za jedinou personalizovanou objednávkou, možno niekedy len naoko “jednoduchou prosbou o pomoc” skrýva? ... veľa času a námahy, verte mi.
A tak by som vám chcela postupne napísať aj niečo o nás, ukázať vám, ako s manželom pristupujeme k našej práci, ktorá nie je našou hlavnou obživou, skôr záľubou vo voľnom čase. Uviesť trošku viac svetla do tej našej - naoko len drevenej sféry, (ktorej ukážky tu na Sashe máte vrámci Driewka možnosť vidieť).
Týmto dreveným výrobkom v našom prípade predchádza nevyhnutná grafická príprava. Inak náš laser nevie, čo má z toho kúsku drievka vyrobiť… Každú požiadavku mu musíme JASNE zadať. Inak to neurobí alebo pri zle zadanej požiadavke urobí “po svojom” a mnohokrát nie k našej spokojnosti. Ale za to nemôže ten laser… Iba naša zle zadaná “prosba v príkaze”, aby urobil toto a presne takto.
A takto podobne to funguje aj pri neúplne zadaných alebo zle formulovaných objednávkach na mieru… Každý výrobca si určite prešiel tým, že sa často snaží trafiť do nepresne pomenovaného vkusu zákazníka a pár vecí v tom procese výroby aj pokazí, aj nejaký ten čas stratí, kým sa mu podarí nastaviť všetko tak, aby bol spokojný so svojou prácou a mohol ju s čistým svedomím odovzdať záujemcovi…A stále nevie, či sa “trafil” a monohokrát začne znova.
Táto príprava pred samotnou výrobou našich produktov zahŕňa hodiny, niekedy dni a v niektorých prípadoch dokonca týždne, kým je grafický návrh pripravený zhliadnuť svetlo sveta v takej podobe, ako ho máte možnosť “vnímať, rozbaliť, či uchopiť.”
Prečo sú personalizované výrobky na mieru, prípadne s “obyčajným menom”, ktoré chceme do výrobku zakomponovať tak drahé? Veď je to len kúsok navyše na kúsku lacnej dosky… áno, aj nie.
Viac vám z toho nášho dreveného “zákulisia” rozpoviem a ukážem na celkom konkrétnych prípadoch nabudúce. Prezradím vám, ako je dobré svoje požiadavky správne pomenovať, aby to uľahčilo prácu a čas všetkým zúčastneným stranám. Keď mi popri starostlivosti o domácnosť a dve detičky v spolupráci s manželom okolnosti opäť dovolia, rada sa s vami podelím o tieto moje myšlienky, má veľký význam aspoň si na ne letmo spomenúť pri každom nákupe alebo požiadavke od iných. Z môjho pohľadu je to veľmi dôležité.Vedieť čo presne si želáme, prípadne na čo to chceme použiť, ako to správne opísať a aj pomenovať. Vďaka, vám, ktorí ste sa dočítali až sem, ktorí rozmumejú, čo som týmto dlhým textom vlastne chcela "povedať"... uľavilo sa mi troška, že som sa mohla "vyrozprávať" aspoň "povrchne"... Na display môjho PC...za ktorým ste ale konkrétne VY. Ďakujem,že ste tu.
Vážme si čas, svoj, ale aj čas druhých ľudí. Ten je na tej celej snahe vlastne najhodnotnejší a najdrahší…
... s úctou a láskou vaše
Sandante dočítala ... pochopila ... aj pokračovanie budem rada čítať
driewko Zlatá ;) super, budem sa snažiť pokračovať čím skôr ;)
soul.LIGHT ❤️❤️❤️ cítim s každým predajcom, i zákazníkov chápem:-D
driewko Asi tak, preto je doležité nájsť určite aj v cenách takýchto vecí zlatý zdravý stred, nech je možná spokojnosť tu i tam ❤️ vážiť si svoju prácu, reálne zvážiť, koľko nás stála a snažiť sa aspoň trošku zohľadniť aj to, aby bola dostupná človeku nielen v jeho dlhodobých nedosiahnuteľných snoch ;) ...
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.
Vitajte v našom Sashe obchodíku :-) sme manželia, rodičia dvoch malých pokladov, vypĺňajúci si voľné chvíle našou spoločnou záľubou - navrhovaním a výrobou rôznych drevených vecičiek, drobností, dekorácií a darčekov. Veríme, že vám urobia radosť.
V žurnáli sú spomínané:
Najlepšie žurnály mesiaca
Viac »