OBCHODNÉ PODMIENKY
Tieto všeobecné obchodné podmienky stanovujú obchodné podmienky medzi predávajúcim a kupujúcim.
I. Identifikačné a kontaktné údaje predávajúceho
Lenka Jánošíková
Jasenica 254, 01817 Jasenica
IČO: 50775766
DIČ: 1122712437
Zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Považská Bystrica, č. ž. r.: 330-23568
Tel.: 0944361761
II. Platobné a dodacie podmienky
Vopred prevodom na bankový účet v SLSP, a.s., číslo účtu/IBAN: SK7909000000005126058059
Všetky uvádzané ceny sú konečné. Predávajúci nie je platcom DPH.
Tovar skladom je odoslaný bezodkladne, najneskôr však do 7 pracovných dní od prijatia platby. Tovar, ktorý nie je skladom je odoslaný v dobe dohodnutej s kupujúcim prostredníctvom vnútornej pošty.
Doporučené doručenie – Tovar je odosielaný 1. triedou po pripísaní platby na účet. Podacie číslo zásielky si môže každý kupujúci nájsť pri svojej objednávke.
Balík na poštu/adresu – Rozmerovo väčšie objednávky sú posielané ako balík na poštu, po dohode aj ako balík na adresu.
III. Reklamácia a záruka výrobku
1. Reklamovať je možné len výrobok, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
2. V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy reklamáciu môže vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151 Občianskeho zákonníka.
3. Na všetky ponúkané výrobky sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri výrobku uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia výrobku od Slovenskej pošty alebo inej prepravnej spoločnosti.
4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady písomne na adrese predávajúceho.
5. Kupujúci ma právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na vady výrobku, ktoré zavinil predávajúci a vzťahuje sa naň záruka.
6. Právo na záruku zaniká v prípade, že:
a. k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
b. nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie a údržbu výrobku alebo jeho časti,
c. nesprávnym používaním výrobku na iný účel, ako je všeobecne zaužívané,
d. neoznámením zjavných vád pri prevzatí výrobku,
e. používaním výrobku v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu výrobku,
f. zanedbaním starostlivosti a údržby o výrobok,
g. poškodením výrobku nadmerným zaťažovaním,
h. používaním výrobku v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
7. Zo záruky sú taktiež vyňaté chyby, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
8. Záruka sa nevťahuje taktiež na bežné opotrebenie výrobku (alebo jeho časti) spôsobené používaním výrobku. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
9. Reklamovaný výrobok je potrebné zaslať na adresu predávajúceho avšak nie na dobierku. Výrobok je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu výrobku.
10. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie výrobku vo vhodnej forme. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
11. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie do 3 dní od začiatku reklamačného konania (dňa prijatia reklamovaného výrobku). V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie výrobku najneskôr do 30 dni odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa dodania reklamovaného výrobku. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za výrobok alebo má právo na výmenu výrobku za nový.
12. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
a. pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto opravy vady (opravy) výmenu chybného výrobku za bezchybný, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu výrobku alebo závažnosť chyby,
b. pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
c. v prípade, že má výrobok súčasne najmenej tri chyby, ktoré bránia v riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo na výmenu výrobku alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí). Také isté právo má kupujúci, ak sa na veci vyskytne rovnaká chyba, ktorá bola už dvakrát opravovaná a tretíkrát bola vec zasielaná na reklamáciu.
d. reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného výrobku, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny výrobku, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
13. Nepoškodenie výrobku, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní výrobku) je potrebné skontrolovať pri preberaní výrobku, nakoľko výrobok pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť výrobok a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu.
14. Predávajúci nezodpovedá za poškodenie tovaru spôsobeného poštou alebo dopravcom.
15. Predávajúci nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru spôsobené zadaním zlej alebo neúplnej adresy ktorú uviedol kupujúci.
16.Predávajúci nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru, pokiaľ je zavinené poštou alebo iným dopravcom.
IV. Odstúpenie od zmluvy
Spotrebiteľ má v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. právo aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Podľa § 12 ods. 6 zákona č.102/2014 Z. z. spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Môže použiť formulár nachádzajúci sa na konci obchodných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň 14 dňovej lehoty.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
V. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
V zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. ak sa kupujúci domnieva, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva (reklamácia bola odmietnutá, nebola vybavená do 30 dní a pod.), môže žiadať o nápravu predávajúceho. Ak predávajúci na túto žiadosť odpovie zamietavo, alebo neodpovie do 30 dní, má právo kupujúci podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov. Tento návrh môže kupujúci podať do lehoty jedného roka od zamietnutia vyššie spomínanej žiadosti.
Návrh môže kupujúci podať, ak hodnota reklamovaného tovaru je vyššia ako 20,- €.
Kupujúci podáva návrh písomne alebo elektronicky tzv. subjektu alternatívneho riešenia sporov, teda inštitúcii, ktorá sa bude sporom zaoberať. Týmito subjektami ARS (skratka ARS = alternatívne riešenie sporov) na Slovensku sú:
SOI – Slovenská obchodná inšpekcia
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (týka sa dodávky elektriky, plynu, tepla či vody),
Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (týka sa verejných služieb a poštových služieb),
súkromná firma, ktorá má o štátu licenciu na vykonávanie (tzv. oprávnená právnická osoba, zapísaná v zozname).
Zoznam všetkých subjektov ARS zverejnilo Ministerstvo hospodárstva na tejto adrese: http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov
Kupujúci si môže vybrať, či podnet podá napríklad SOI-ke alebo súkromnej firme.
Kupujúci môže na podanie žiadosti využiť aj Online formulár na podanie sťažnosti, ktorý zabezpečuje Európska únia na tejto adrese. Služba na podanie sťažnosti sa nazýva RSO (riešenie sporov online). Sťažnosť môže kupujúci podať v ktoromkoľvek úradnom jazyku EÚ.
VI. Ochrana osobných údajov
Osobné údaje predávajúci spracováva a uchováva v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. a politikou GDPR.
Predávajúci spracováva osobné údaje, ktoré mu kupujúci poskytol alebo ich získal na základe plnenia objednávky. Sú nimi meno a priezvisko kupujúceho, jeho adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa.
Zákonným dôvodom spracovania osobných údajov je plnenie zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
Účelom spracovania osobných údajov je vybavenie objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi kupujúcim a predajcom; pri objednávke sú vyžadované osobné údaje, ktoré sú nutné pre úspešné vybavenie objednávky (meno a adresa, kontakt), poskytnutie osobných údajov je nutnou požiadavkou pre uzavretie a plnenie zmluvy, bez poskytnutia osobných údajov nie je možné zmluvu uzavrieť či ju zo strany predávajúceho plniť.
Predávajúci uchováva osobné údaje po dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi ním a kupujúcim (po dobu 10 rokov).Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov budú osobné údaje vymazané.
Za podmienok stanovených v Zákone má kupujúci: právo na prístup ku svojím osobným údajom, právo na opravu osobných údajov, poprípade obmedzenie spracovania, právo na výmaz osobných údajov, právo vzniesť námietku proti spracovaniu, právo na prenositeľnosť údajov. Ďalej má právo podať sťažnosť na Úrad pre ochranu osobných údajov v prípade, že sa domnieva, že bolo porušené jeho právo na ochranu osobných údajov.
Predávajúci prehlasuje, že prijal všetky vhodné technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu osobných údajov.
VII. Orgán dozoru nad činnosťou predávajúceho
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
V Jasenici 25.5.2018
Príloha č. 1
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
– Komu .............. [Predávajúci doplní svoje meno, priezvisko a adresu miesta podnikania, ak ide o fyzickú osobu, ktorá je podnikateľom, obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania, ak ide o právnickú osobu, prípadne e-mailovú adresu]:
– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : ..............
– Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
– Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.
Hodnotenia predajcu delight od kupujúcich
Jemná precízna práca v každom kúsku, originálne návrhy.
Veľmi originálny výrobok s kvalitným prevedením. Starostlivo zabalený, aby sa nepoškodil počas doručenia, nemám čo vytknúť, je to skvelá kúpa! :)
Nádherné a očiam hrejivé záložky. Veľmi sa teším, obrovská spokojnosť. Ďakujem za milý ochotný prístup. Nech sa darí.
sú nádherné,srdečná vďaka :)
Krásne malé dielka.
Vitajte v mojom obchodíku, ktorý Vás vtiahne do sveta prírody a jej neutíchajúcej krásy.
Milí zákazníci!
Každý jeden kúsok z mojej galérie je výsledkom ručnej práce. Motívy na jednotlivých vecičkách sa preto môžu mierne líšiť od uvedených fotografií (týka sa to vecí "na objednávku"). Taktiež farba, štruktúra a kresba dreva môže byť trocha odlišná, no jedinečná :)
Ďakujem za pochopenie.