Žurnál+

5 tipov ako cvičiť doma

P
CZ
TvaLaska24 predaných ks, 8 hodnotení

Ctirad S. » Blogy / 2020-11-24 07:00:01 /  Pridaj komentár / 31 lajkov

Milujem svoje utorky. Pretože viem, že ma popoludní čaká cesta za Luckou do štúdia Atha Yoga v srdci Ostravy. Už samotná cesta na cvičenie je mojím rituálom, kedy nechávam za sebou všetky pracovné záležitosti a s každým nádychom plním svoju myseľ čistými a konštruktívnymi myšlienkami.

 

 

Bohužiaľ, štúdiá sú teraz uzavreté a ja som zo svojho režimu vypadla. Už niekoľko mesiacov pracujem z domu a priestor, v ktorom momentálne žijem sa scvrkol na dve izby v našom byte a popoludňajšie prechádzky s manželom a naším psom Heřmanem. Nesťažujem sa, uvedomujem si, že mi je vlastne fajn. Ja aj moje najbližšie okolie sme zdraví, mám istoty a hoci teraz nie sme všetci spolu, tak sme si bližšie. Napriek tomu cítim prázdnotu. Dni mi splývajú v jednu veľkú hmlu a nemám chuť poriadne nič robiť. Skĺzla som do stereotypu, v ktorom nosím župan od rána do večera a zamotané dredy vo vlasoch skrývam v cope. Prakticky sa mi nechcelo vôbec nič. Dobre mienené rady môjho muža, že mi chýba režim a cvičenie, ma akurát tak iritovali. Zrejme preto, že som vedela, že má pravdu...

Prekonať nechuť k tomu, aby som si nastavila svoje cvičiace rituály bolo veľmi ťažké. Pritom si stačilo raz zacvičiť a pochopiť, čo mi celú tú dobu chýbalo. Malá chvíľka sama so sebou a ponaťahovanie svojho unaveného a stuhnutého tela!

Pripravila som pre vás pár tipov pre domáce cvičenie, ktoré mi pomáhajú:

 

1. Vymedzte si presný čas a dni na cvičenie
Zrejme to najťažšie na tom, byť celé dni doma, je nastavenie režimu. Domáce prostredie zvádza dorábať prácu ešte v čase, keď už by som za normálnych okolností bola z kancelárie doma. Podstatným pre mňa bolo začať plánovať presné dni a časy, kedy budem cvičiť. Tak ako si plánujem do diára schôdzky, tak mám presne definovaný svoj "Time blok" na cvičenie. Vždy záleží na vás, či chcete cvičiť každý deň alebo raz či párkrát za týždeň. To hlavné je, aby sme s tým počítali.

2. Zariaďte si pokoj
Druhou podstatnou časťou je mať na cvičenie svoj priestor a pokoj. Najťažšie je nájsť si chvíľku pokoja, keď máte doma živo. Manžel to vyriešil spôsobom, že cvičí každý deň o 4 ráno, keď náš pes a ja, ešte tvrdo spíme. Osobne nie som také ranné vtáča a najviac mi vyhovuje, keď si môžem zacvičiť popoludní po práci a zároveň si tak vyčistiť hlavu a ponaťahovať telo po celodennom sedení. Preto máme doma dohodu, že v čase, keď cvičím, mi manžel necháva môj priestor v obývačke.

Pre mamičky s deťmi je to o to ťažšia úloha. Riešením môže byť dohoda s oteckom, aby sa na chvíľu o deti postaral. Prípadne môžete skúsiť nájsť svoju chvíľku v dobe, keď všetci spia.

3. Spríjemnite si prostredie
Snažím sa rozdeliť si svoj pracovný a osobný priestor. Svoj aktuálny office som nasťahovala do spálne, a preto cvičím výhradne v obývačke. Väčšinou cvičím v podvečer a svoj priestor oživím sviečkami, hudbou a esenciálnymi vôňami. Hudbu a esenciálne vône volím podľa aktuálneho rozpoloženia. Už čoskoro s vami budem zdieľať rôzne odkazy hudobných výberov na Spotify. Mojou kamoškou na cvičenie je podložka na jogu s názvom Zamilovanosť.

 

 

4. Inšpirujte sa
Zostava a tempo cvičenia sa odvíja podľa mojej nálady. Niektoré dni sa venujem cvičeniu napríklad len 20 minút a niektoré dni cvičím aj hodinu a pol.

Internet je teraz plný online lekcií a rôznych videí. Považujem ich za veľmi inšpiratívne, avšak osobne podľa nich necvičím. Riadim sa vlastným flow. Mám vytvorenú základnú zostavu, ktorú obohacujem podľa toho, čo si moje telo žiada. Nielen pri joge, ale celkovo pri cvičení je dôležité sústrediť sa na správne dýchanie. A pozorovanie obrazovky nám našu pozornosť odvádza. Ak neviete, akú zostavu zvoliť, skúste si pustiť lekciu a pri cvičení iba počúvajte. Mojím odporúčaním je audio nahrávka jogové lekcie vinyasa od mojej cvičiteľky Lucky. Sledovať ju môžete na FB: https://www.facebook.com/athayoga.eu

5. Vydržte
Vytvorte si z cvičenia zvyk. Nie je to o tom každý týždeň sa do niečoho nútiť, ale snažiť sa vydržať a postupne všetko zdokonaľovať a objavovať. Možno zistíte, že vám vyhovuje iný čas, iné prostredie alebo iný druh cvičenia. Všetko je v poriadku. Dôležité je, aby nám čas na cvičenie robil radosť, pohladil našu dušu i telo. O tom to je.

 

Prajem vám všetkým krásne chvíle, ktoré venujete sami sebe.

S láskou,

Niki

Komentáre

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

Vecičky nájdete

V žurnáli sú spomínané:

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »