SAShE s.r.o. . » Rady predajcom / 2021-02-13 12:55:41 / 14 komentárov /
44 lajkov / 1442x zobrazený
Roky na SAShE sledujeme rôzne prístupy k foteniu vašich jedinečných rukodielnych výrobkov. Zachytiť filozofiu značky, kvalitu materiálu, spracovanie a zároveň poskytnúť zákazníkovi predstavu toho, čo nakupuje len prostredníctvom fotografie je naozaj náročné. V tomto ročníku súťaže Výťah sme mali možnosť vyskúšať si fotenie rukodielnych značiek hneď šesťkrát. A bola to cesta plná získavania skúseností, s ktorými sa s vami radi podelíme. Iste máte kus z nej už sami prejdený.
V prvej časti nášho seriálu článkov o spolupráci s finalistami súťaže Výťah sme sa zamerali na to, ako zvýšiť prehľadnosť svojich galérií a venovali sme sa konkrétnym stratégiám ponuky vašich jedinečných výrobkov, či už v podobe rozširovania alebo naopak zužovania výberu.
Aj pri ďalšej finálovej značke LuLoBags sme sa v prvej fáze zamerali na zúženie ponuky. Keďže tvorba tejto značky je autorskou fúziou dvoch generácií, maminky a dcéry, cítili sme, že potrebujeme nájsť jednotný jazyk ich galérie. V ponuke sa miešali rôzne prístupy a línie tvorby, ktoré spolu s rôznorodým štýlom fotografií mohli na zákazníka pôsobiť nesúrodo a sťažovať mu výber. Značka vyrábajúca krásne, štýlovo a technicky čisté kabelky si zaslúži jasne komunikujúcu galériu, ktorá upriami pozornosť zákazníka na kvalitu výrobkov.
Po spoločnej diskusii sme sa zhodli, že zredukujeme rôznorodé línie tvorby a ponuku galérie postavíme na obľúbených pastelových minikabelkách a na najpredávanejšom výrobku čiernom minimalistickom ruksaku. Jeho popularitu využijeme a ponúkneme zákazníkom aj menšiu verziu ruksaku, kabelku, ľadvinku a peňaženku v tomto štýle. Bola by škoda ponúkať zákazníkovi len veľký batoh, keď možno práve zháňa kabelku alebo peňaženku. Galérii LuLoBags však najviac pomohlo jednotné nafotenie výrobkov. A práve téme fotenia rukodielnych výrobkov budeme venovať túto časť.
Galéria LuLoBags pred zjednotením a prefotením ponuky:
Galéria LuLoBags po zjednotení a prefotení ponuky:
Roky sledujeme na SAShE rôzne prístupy k foteniu vašich výrobkov a snažíme sa vyzbrojiť vás odbornou teóriou, aj vizuálnou motiváciou (séria článkov SAShE Fotoškola, návod Tvorím na internete). Ale až pri fotení kolekcie pre Henrietu Môcovú, ktorá bola víťazkou prvého kola súťaže Výťah, sme si prakticky uvedomili, aká náročná je adekvátna prezentácia poctivej rukodielnej tvorby. Aké ťažké je zachytiť snahu autora, filozofiu značky, kvalitu materiálu, spracovanie, originalitu výrobku a zároveň poskytnúť zákazníkovi predstavu toho, čo nakupuje len prostredníctvom fotografie.
V tomto ročníku súťaže Výťah sme si to mali možnosť vyskúšať hneď šesťkrát. A bola to cesta plná skúseností, s ktorými sa s vami radi podelíme a iste máte kus z nej už sami prejdený. Každému výhercovi súťaže Výťah sme zrealizovali kompletné prefotenie výrobkov a bol to krok, ktorý priniesol asi najväčšiu zmenu v ich galériách.
Fotenia prebiehali v domácom prostredí značiek. Tam, kde bežne tvoria a fotia svoje výrobky. Vedeli sme, že nechceme ateliérové, štylizované fotenia. Keďže nám ide o vizuálnu jednotnosť a súrodosť galérie, chceli sme naše značky naučiť fotografovať si veci doma, aby následne mohli v rovnakom duchu zachytiť aj ďalšie vytvorené výrobky bez našej pomoci. A aby ste sa tým mohli inšpirovať aj vy a vyskúšať si to sami na svojich výrobkoch.
S našou fotografkou Terezkou sme sa teda počas leta rozcestovali po Slovensku a absolvovali kolotoč príjemných návštev spojených s fotením. Čakali nás usmiati, ale aj nervózni autori, čerstvo upečené koláče, vyupratované dielničky a veľká výzva. Ako nafotiť v domácom prostredí dobré produktové fotky, ktoré vystihnú atmosféru značky a sprostredkujú zákazníkom kvalitu výrobkov. Musíme skonštatovať, že po každej takejto návšteve sme si v aute na ceste späť vydýchli - "toto sa podarilo".
Za úspechom fotení stála v prvom rade pripravenosť autorov. Od nášho prvého stretnutia sa snažili splniť dohodnuté kroky, prečistiť galérie od nepredávaných kúskov, prichystať nové dohodnuté výrobky, balenia, darčekové sady, zapracovať nápady, pripomienky. Naživo nás teda čakali prekrásne a s láskou vytvorené výrobky podnecujúce našu foto-fantáziu. Nečudo, že už pár minút po príchode sme mali vymyslenú foto-scénu a fotilo sa. Ako sme postupovali?
Štýl fotografií, atmosféra, rekvizity
Na fotenie sme sa vopred dôkladne pripravili. Podrobne sme si preštudovali nielen ponuku autora, ale aj podobné konkurenčné výrobky a ich štýl fotenia nielen na SAShE, ale aj na komerčnejších stránkach, kde sa predávajú originálnejšie hračky, kabelky, či keramika.
Na základe toho sme si vždy dopredu premysleli štýl fotenia, nápad, atmosféru, typ a uhol záberov a pripravili si pozadie, doplnky, rekvizity. Na fotenie sme so sebou zobrali jednoduché ľanové látky neutrálnej farebnosti, zopár nerušiacich prírodných dekorácií, ktoré neuberali pozornosť výrobkom. Rovnako autori samotní si nachystali jednoduché, im srdcu blízke rekvizity, domáce koláče, kávu, rastliny, prirodzené rekvizity, ktoré sa hodili na atmosferické fotky.
Primárne sme sa sústredili na realizáciu produktových fotiek, teda titulných fotografií v galérii, ktoré reprezentujú každý výrobok. Táto fotka je najdôležitejšia a mala by byť vizuálne čistá, fotená ideálne na bielom, či nerušivom pozadí, s jasným dôrazom na produkt. Napriek tomu treba mať premyslené, či toto pozadie bude biela stena, drevený stôl, látka... Aký materiál, aká farebnosť najlepšie doplní, či dokonca zvýrazní výrobok? Akú atmosféru chcem fotografii dať? Akú správu odkomunikovať zákazníkovi? Čo má moja fotka vypovedať o mne, o mojom produkte, o filozofii mojej značky? Ako čo najlepšie ukázať kvality môjho výrobku? Použijem dekorácie, rekvizity, ruky, tvár?
Vieme, že fotografovanie vašich výrobkov sprevádza veľa otázok. Odporúčame vám hľadať fotografie, ktoré sa vám páčia, vystihujú vašu filozofiu (pokojne aj z komerčnej sféry výrobkov) a inšpirovať sa ich náladou, uhlom záberu, spôsobom osvetlenia, použitým pozadím, rozmiestnením výrobkov... A opäť platí, že menej je viac. Zákazníka, ktorý plánuje utratiť peniažky za váš výrobok zaujíma najviac výrobok samotný, kvalita materiálu, farba, veľkosť, tvar. Na to sa pri fotení vždy oplatí myslieť v prvom rade.
Scenár fotenia - počet a typ fotografií
S autormi sme si dopredu dohodli počet výrobkov a typy výrobkov, ktoré máme nafotiť, aby sme mali prehľad a na nič nezabudli. Premysleli sme si, aké verzie fotiek si pre jednotlivé výrobky predstavujeme. Každý výrobok potrebuje titulnú produktovú fotografiu, ktorá ho bude reprezentovať v galérii na SAShE, ale aj niekoľko atmosferických doplnkových fotiek. Cieľom tejto prípravy je, aby sme na konci dlhého a náročného fotenia mali na karte fotoaparátu všetko, čo chceme neskôr odprezentovať v galérii, nezabudlo sa na žiaden produkt, či typ záberu. V tejto fáze je dobré pripraviť si jednoduchý scenár fotenia, kde bude poradie výrobkov a počet a typ záberov, ktoré z každého výrobku chceme mať.
Osvetlenie
S autormi sme vopred prebrali otázku kvality osvetlenia v priestoroch, kde malo fotenie prebiehať. Našou podmienkou bolo, že sa bude fotiť za denného, prirodzeného svetla bez umelých osvetlení, ideálne počas slnečného dňa. Zopár fotení sme kvôli tomu boli nútení preplánovať na iný termín, ale vo výsledku to stálo za to. Otázka svetla je pri fotení výrobkov na internet kľúčová. Je naozaj lepšie zmeniť miesto fotenia, počkať si na lepšie počasie alebo priniesť nejaké kreatívne riešenie ako mať vo svojej galérii šedivé, žlté, či neostré fotky alebo zábery situované do príliš rušivých exteriérových prostredí, ktoré uberajú pozornosť výrobkom. Pri adekvátnom dennom osvetlení nemusíte pre štandardnú kvalitu fotky riešiť žiadne odrazky, osvetlovacie pomôcky, či inú techniku.
Toto bol presne prípad galérie LuLoBags. Keďže ich dielňa neposkytuje dostatok svetla, vedeli sme, že budeme musieť fotiť vonku. Nechceli sme však kabelkám uberať pozornosť napríklad zavesením na strom alebo fotením titulných produktových fotografií na postave v pozadí prírody. Požiadali sme teda autorky, aby dali vyrobiť väčšiu dosku s neutrálnou farebnosťou (spoločne sme sa zhodli na "betónovom" tapetovom motíve). Túto dosku môžu používať opakovane, prípadne ju dať "pretapetovať" iným motívom, či pretrieť farbou.
Príprava foto-scény a priebeh fotenia
Na začiatku samotného fotenia sme si zhromaždili všetky produkty, ktoré mali byť v ten deň nafotené a roztriedili sme ich do produktových radov. Či už podľa motívu, techniky, farby. V prípade Lu.Lo to boli malé listové kabelky všetkých farebných variácií, minimalistická čierna kolekcia ruksakov a kabeliek a umeleckejšie kabelky z brúsenej kože pestrejších farieb. Pri tomto fotení sme mali za cieľ dva hlavné výstupy. Titulnú produktovú fotku kabelky a fotku kabelky na postave.
Neveľkú "betónovú" dosku o rozmere približne 1x1 m, ktorú si dievčence pripravili na fotenie, sme vyniesli na terasu domu, kde nám prialo príjemné polooblačno a našli miesto s najvhodnejším polotieňom. Tým sme mali vyriešené pozadie a osvetlenie. Mohli sme sa zamerať na samotnú "foto-scénu", teda ako kabelky odfotíme. Osamote, s rekvizitami, spredu, zvrchu, zboku? Tu sa naozaj oplatí proste skúšať. Spraviť si záber samotnej kabelky, kabelky s rekvizitami, z rôznych uhlov a vybrať si. Po pár skúšobných záberoch sme sa rozhodli, že kabelky budeme fotiť kolmo zvrchu a v zábere budú aj ruky jemne pridŕžajúce kabelku. Priblížia tak zákazníkovi dojem veľkosti kabelky a pomôžeme si nimi aj pri fotení rôznych uhlov a detailov.
Ako prvá sa fotila titulná fotka - celkový záber na zatvorenú kabelku aj s uchom fotený kolmo spredu zvrchu. Keď už mala modelka v rukách konkrétnu kabelku, nafotili sme aj zvyšok záberov z nášho zoznamu, ktoré sme naplánovali ako doplnkové k produktovej fotke (takéto zábery sú pre zákazníka veľmi dôležité, aby si urobil predstavu o tovare). Kabelka zozadu, detail materiálu, detail loga a detail vnútra kabelky. Keď sme všetky tieto zábery vyskúšali a schválili na prvej kabelke, následne to už išlo ako po masle. Len sa na foto-scéne vymieňali farebné varianty kabeliek.
Fotenie kabeliek na postave je pri predaji kabeliek cez internet takmer nevyhnutné, aby si zákazník vedel predstaviť, ako kabelka vyzerá na postave a pomer jej veľkosti k telu. Pre tento typ fotky sme sa rozhodli využiť rovnaké pozadie, takže sme "betónovú" dosku prilepili páskou zvislo o terasu rodinného domu. Modelku nám urobila sestra a dcéra autoriek kabeliek, ktorej sme obliekli jednoduchú, nerušiacu bielu blúzku a opäť sme jej v ruke striedali jednotlivé kabelky a ruksaky. Za rohom sme kvôli polooblačnému počasiu a meniacej sa svetelnosti mali zavesenú ešte jednoduchú neutrálnu ľanovú látku a niektoré zábery vznikli aj na jej pozadí. V galérii však pôsobia homogénne.
Počas fotenia vzniklo aj zopár zaujímavých spoločných fotiek viacerých produktov, ktoré k sebe pekne ladili a dajú sa využiť ako doplnkové, atmosferické fotky alebo ako fotky na sociálne siete.
Pri fotení keramických krásností z dielne Biela Laba sme postupovali veľmi podobne. V prípade Bielej Laby sa fotili len novinky v jej tvorbe - keramické nádoby. Obľúbené brošne a náušničky boli nafotené veľmi kvalitne a robili jej galériu už na začiatku spolupráce prehľadnou.
Dopredu sme si premysleli štýl fotiek, prezistili osvetlenie Katkinho ateliéru, ktorý našťastie poskytoval dostatok denného svetla a napísali si scenár fotenia, teda počet a typ záberov, ktoré chceme nafotiť. V tomto prípade sme nepracovali s jednotným pozadím ako pri kabelkách LuLoBags, ale pre každú farebnú variantu Katkinej keramiky sme vymysleli iné pozadie. Dali sme si záležať na tom, aby pozadie bolo jednoduché, nerušivé, ale oku lahodiace. Tak, aby príjemne komunikovalo náladu Katkinej tvorby. Pomohli nám k tomu neutrálne ľanové látky a jednoduché prírodniny, ktoré sme si za týmto účelom vopred nachystali.
Napriek tomu, že sme pôvodne chceli v tomto štýle fotiť najmä titulné produktové fotografie, počas fotenia sa nám zapáčil záber ako jedna z nás drží nádobu v ruke. Pozadím bolo jej jednoduché ľanové oblečenie a rozostrený interiér ateliéru.
Tip od fotografky:
"Takýto záber dosiahnete nastavením hĺbky ostrosti (clony). Clona je na fotoaparáte označená ako "f" a nájdete ju v manuálnom nastavení foťáku. Platí, že čím je nižšie číslo clony, tým je pozadie rozmazanejšie. Treba však dávať pozor, aby číslo nebolo príliš nízke, lebo sa môže stať, že budeme mať rozmazanú aj časť výrobku. Príklad: pri fotení hračiek Jaborca sme použili číslo f4,5-5,5, lebo hračky sú členité. Pri fotení výrobkov Biela Laba sme použili číslo f2,8, pretože výrobok je "plochý". Ak vám objektív "nedovolí" také nízke číslo clony, rozmazané pozadie dosiahnete aj odstúpením od pozadia. Platí, že čím sme ďalej, tým je pozadie viac rozmazané. V prípade Bielej Laby však na to nebol v maličkom ateliéri priestor a preto sa pracovalo s clonou."
Titulnou produktovou fotkou každého kúsku keramiky bola teda fotka modelky držiacej ju v rukách. Toto fotenie prebiehalo naozaj rýchlo a efektívne, modelke sme len vymieňali jednotlivé kúsky v ruke, fotilo sa zo statívu.
Pre realizáciu doplnkových fotiek, ktoré majú za cieľ ukázať výrobok v inom uhle, štýle, použití, či v kombinácii s inými výrobkami sme si pripravili na stole foto-scénu. Keďže povrch stola sa nám nepáčil, do veľkej miery sme ho zakryli efektne nariasenou ľanovou látkou a každý farebný variant Katkinej keramiky sme jemne doladili nejakou nerušivou rastlinkou. Vznikli tak nežné fotky, na ktorých hrá keramika hlavnú úlohu, ale zároveň majú dušu. Na každej starostlivo pripravenej foto-scéne sme odfotili samostatný produkt (šálku, misku, tanier), aj rôzne kombinácie produktov z danej farebnej varianty, ktoré môžu slúžiť ako doplnkové fotky ku každej jednej použitej variante keramiky (teda Katka ich môže pridať k šálke, k tanieru, aj k miske). Pomôžu tak zákazníkovi pochopiť, že Katka má z danej farby na výber rôzne verzie keramiky, nielen šálku, na ktorej sa napríklad práve v jej galérii nachádzajú.
Katke sme zároveň poradili, aby zo svojich najobľúbenejších výrobkov ponúkla aj jednoduché, ale veľmi efektné darčekové sady. Tak vznikla napríklad "raňajková sada" dvoch misiek na kašu, či cereálie a dvoch šálok na kávičku. Alebo "svadobná sada" plytkých tanierov a misiek na polievku.
Tiež nám počas fotenia vzniklo niekoľko zaujímavých fotiek, ktoré sa dajú použiť napríklad na sociálne siete alebo ako profilová, či "cover" fotka galérie na SAShE.
Počas fotenia je tiež zaujímavé odfotiť aj rôzne momentky a samotné dianie, takzvané "backstage" fotky, ktoré môžu byť vhodným materiálom napríklad pre napísanie žurnálu na SAShE o vašej tvorbe a procese fotenia.
Ak by ste mali chuť vidieť tento zážitok z fotenia očami Katky, svoje skúsenosti z neho zhrnula vo svojom žurnále s názvom Súhra so SAShE.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V tomto článku sme sa vám pokúsili zhrnúť naše rady a skúsenosti z väčších produktových fotení. Každé vaše fotenie nových výrobkov samozrejme nemusí byť takéto náročné. Práve pre praktickosť priebežného fotenia noviniek je však dobré mať stanovený svoj vizuálny štýl galérie, spôsob a techniku fotenia výrobkov a v ideálnom prípade aj určené stabilné foto-miesto v byte, dome, dielni, ateliéri. Bude pre vás príjemné a motivujúce vedieť, že po dokončení výrobku ho viete jednoducho nafotiť tak, aby vzniknutá fotografia ladila so zvyškom vašej galérie a pomohla zákazníkom rozhodnúť sa pre kúpu vášho rukodielneho výrobku.
Podrobnejšiu navigáciu ako fotiť svoje výrobky nájdete v našom návode Tvorím na internete v časti Ako fotiť svoje výrobky alebo v SAShE Fotoškole.
Prvý diel článku z tejto série venovaný téme ako zvýšiť prehľadnosť svojich galérií a konkrétnym stratégiám ponuky vašich jedinečných výrobkov, či už v podobe rozširovania alebo naopak zužovania výberu nájdete tu.
Kam ďalej? Prečítajte si aj ďalšie články zo seriálu SAShE Výťah:
Viac článkov zo seriálu SAShE VýťahMomino pekný článok, ďakujem. akurát sa mi zdá, že mnohe výtvory majú spoločnú vec - - minimalizmus, niekto by to nazval čisté tvary. Zdobnejsie výtvory budú zrejme potrebovať iné rekvizity, než je napr. sušená rastlinka.
SAShE.sk REDAKCIA Áno, samozrejme, jednofarebné látky a sušené kvietky sú len jednou z mnohých možností ako vyriešiť napríklad problém s nepekným povrchom stola a jemne doladiť výrobok. Možností je mnoho, ale platí menej je viac. Pri zdobnejších výrobkoch dvojnásobne. A naozaj to neznamená, že výrobky musia byť fotené na nudnom bielom pozadí :) Aj s nenápadnou textúrou pozadia sa dá pohrať, napríklad hračky Jaborca sme fotili držiac v ruke, pričom príjemným pozadím bola biela košeľa modelky (ktorou môže byť v takomto prípade hociktorý člen rodiny). Pôvodne sme hračky skúšali fotiť pred bielou stenou posadené na drevenej debničke, ale bojovali sme s nepeknými tieňmi, ktorá hračky vytvárali na stene a celkovo nás výsledok nezaujal. Potom sme odrazu vzali hračky do ruky a bolo rozhodnuté :) https://www.sashe.sk/Jaborca/detail/medvedica-berta
Pri fotení farebnejších vecí z dielne MMosaic sme sa zase nechali viesť viac atmosférou fotenia a samotnými výrobkami, takže vznikol pestrejší výsledok: https://www.sashe.sk/MMosaics/detail/podlozka-pod-hrniec-elegant
Prístupov a možností je mnoho, dôležité je, aby výrobok hral hlavnú úlohu a fotka zákazníkovi pomohla pochopiť najmä kvalitu a originalitu výrobku, filozofiu značky a korešpondovala s celkom vizuálom a náladou v danej galérii autora. To je také to ideálne riešenie, chápeme, že k nemu nie je ľahká cesta a akákoľvek pomocná ruka, rada, nápad sa hodí. Neváhajte nám preto napísať cez kontaktný formulár ak by ste mali chuť a potrebu sa individuálne poradiť, veľmi radi sa s kýmkoľvek o jeho značke pozhovárame a vymeníme si skúsenosti.
soul.LIGHT Ja ďakujem za oba diely tohto článku ❤️ zas som sa niečo naučila. Ak by sa vám chcelo, mohli by ste hodiť očkom aj do mojej galérie, prosím? Za akúkoľvek radu, konštruktívnu kritiku budem vďačná. Moje top predajné obdobie pre sviečky sú Vianoce. A potom mám cca 10 mesiacov uhorkovu sezónu... Rada by som sa živila svojou tvorbou avšak v ponuke mám podľa mňa dosť lacné výrobky, ktoré nepresiahnu 15€. Neviem vyhodnotiť, či je z dlhodobého hľadiska takýto obchodik udržateľný. A asi by som mala opäť prefotiť výrobky, aby boli na neutrálnejsom pozadí. Začala som tvoriť i darčekové sady. O tie však zatiaľ nebol záujem. A tiež som robila trochu poriadok v galérii, ešte to však nie je úplne. Postupne sťahujem paverpol z ponuky.
holena fotenie je kameň úrazu aj v mojom prípade a takéto články veľmi "uľahčujú trápenie" nejednému z nás..Ďakujem:)
SAShE.sk REDAKCIA Zdravíme ButterflyHandMade, ďakujeme za otázku, veľmi radi sme nazreli do galérie, ktorú poznáme aj vďaka prispievaniu do Dobrého obchodu :), práve vianočné darčekové sady vo Vašej ponuke nás zaujali a pozeráme, že ich máte aj dosť predaných, tento produkt sa ocitol aj na hlavnej stránke: https://www.sashe.sk/ButterflyHandMade/detail/mrazive-adventne-sviecky-hnede-darcekovo-balene
Zaujal nás práve krásnym štýlom fotenia, jednoduché, čisté, atmosferické, ale zaujalo a krásne navodilo vianočnú atmosféru. Je to ten akurátny pomer zdobnosti a jednoduchosti. Dokážeme sa sústrediť na produkt a zároveň k nám prehovára istá atmosféra. Výborne fotograficky zvládnuté práve technikou rozostreného pozadia, ktorá dodáva fotkám útulnosť :)
Naopak pri tomto zábere je už dekorácií príliš, je ťažké sústrediť sa na produkt, pochopiť o čo ide, koľko kusov, aké tvary: https://www.sashe.sk/ButterflyHandMade/detail/k-nakupu-nad-10-eur.-plavajuce-sviecky-duo
Fotenie na dreve/pníčku je veľmi dobrý nápad a Vašim výrobkom to pristane. Uberte z dekorácií a skúste postupne týmto spôsobom zjednotiť všetky fotografie v galérii. Zbavte sa rôznych štýlov fotiek, rôznych pozadí. Jednotnosť pôsobí na zákazníka profesionálne. Chápeme, že fotky vznikali postupne a hľadali ste cestu k svojmu štýlu. Myslíme, že už ho máte :) A práve preto je teraz čas podľa neho všetko zjednotiť.
Netýka sa to len štýlu fotenia, ale ponuky výrobkov. Vaša silná stránka, Váš typický produkt sú palmové sviečky. Ich výroba Vás evidentne aktuálne baví a viete ich vyrobiť, zabaliť aj odfotiť nádherne. Nechajte ich vyniknúť. Je čas rozlúčiť sa s ostatnými typmi produktov a ponechať vo Vašej galérii priestor len sviečkam. Nenechajte zákazníka hádať, čo je Vaša silná stránka, o čom je Vaša značka. Uľahčite mu to tým, že mu jasne poviete "vyrábam prekrásne sviečky a som v tom dobrá" :)
sq_stationery super článok! Ďakujem
PETRA_VE Opäť ďakujem za krásny a inšpiratívny článok ❤️ Veľa vecí, o ktorých ste písali používam, no stále sa snažím vylepšovať galériu, cítim že to ešte nieje to pravé. Veľmi by mi pomohlo, keby ste moju stránku navštívili, a ak by ste mali čas a chuť, rada by som počula váš názor a cenné rady ❤️
soul.LIGHT Milá redakcia, ďakujem vám veľmi pekne za podnetné slová❤️ veľmi veľa to pre mňa znamená, lebo viete trefne poradiť. Mate pravdu, moja cesta nateraz sú len sviečky. Nechám ešte mesiac v ponuke aj ostatné výroby ako darček k nákupu a potom ich už natrvalo stiahnem.. Alebo sa objavia ako darovačka do nejakej aukcie ❤️ chcela som aj na bielom pozadí fotiť ale to mi vyslovene nejde, rôzne tiene, farby, taká nuda. Budem ďalej skúšať na mojom obľúbenom pníku a hneď som sa aj do prefotenia niektorých výrobkov pustila, keď bol taky pekný slnečný deň.
SAShE.sk REDAKCIA Zdravíme PETRA_VE a ďakujeme za otázku, veľmi radi sme nazreli do Vašej, nám známej, milej, útulnej galérie. Robíte prekrásne veci, na prvý pohľad robené s láskou a nadšením. Produktové fotky sú výborne odfotené. Je vidieť snaha o udržanie jednotnej štýlovej línie fotenia produktov, čo robí galériu do veľkej miery prehľadnou. Zároveň je vidieť, že sledujete potreby svojich zákazníkov a ponúkate dostatočne široký záber z Vášho segmentu, páčivé, aj praktické kúsky, rôzne verzie, aj prevedenia. Ak by sme mali niečo upraviť, odporučili by sme dať galérii jednoznačnejší ráz, teda definitívne oddelili drevené šperky pod samostanú zančku značku, ktorú už pre ne máte vytvorenú a nemiešali spoločne tieto dve rozdielne galérie. Aby galéria s oblečením bola čistá a jasne komunikovala so zákazníkom jednoznačnú ponuku. Toto som ja, moja značka detského oblečenia a doplnkov, v tomto som dobrá. A ak by sme to už chceli vyslovene "vyšperkovať", tak galéria oblečenia by ešte o kúsok ožila a rozkvitla viacerými fotkami na deťoch. Práve v tomto prípade môže byť úspešnejšia dobrá produktová fotka na osobe viac než klasická produktová foto výrobku na bielom pozadí. Zákazník hned vidí ako vecička dieťatku sedí a je tam aj emócia, ľudskosť. Vieme, že takéto fotenie, špeciálne s deťmi je náročné, ale stojí za námahu. Možno by sme sa zamerali na pár základných, najpredávanejších produktov a pre tie by sme si na Vašom mieste zorganizovali fotenie s dieťatkom. Odfotili by ste si všetky varianty produktov, čiapky, nákrčníky, čelenky, ruksaky, aspoň v jednej farebnej verzii, ktorú potom môžete používať ako doplnkovú fotku pre ostatné farebné varianty (takto to vyzerá na dieťatku). Ideálne pokiaľ by ste si pre takéto fotenie našli jednoduchú, opakovateľnú foto-scénu, ktorú môžete kedykoľvek využiť pre ďalšie novinky. A napríklad takéto prekrásne detské ľanové oblečenie by si na jar možno zaslúžilo jedno milé malé atmosferické fotenie na lúke, nič zložité, deti zachytené prirodzene v pohybe, vo Vašom krásnom oblečení. Takéto fotky môžete využiť aj pre napísanie Žurnálu a keď ich využijete ako doplnkové k produktovým fotkám, nám v redakcii môžu poslúžiť pri vytváraní atmosféry hlavnej stránky. Pre príklad uvedieme pár vydarených, jednoduchých, ale veľmi autentických fotení s deťmi: https://www.sashe.sk/Folkova/detail/lanovy-kabatik, https://www.sashe.sk/Caldero.detem/detail/lnene-saticky-bile,https://www.sashe.sk/sidumilu/detail/lanovy-klobucik, https://www.sashe.sk/vtacatko.usilo/detail/lanove-saty-s-velkym-volanom-a-maslou
TvoreNina Super článok! Fotenie je moja nejneobľúbenejšia časť ešte po daňovom priznaní, akurát toto musím robiť častejšie, nanešťastie. Kedysi som mala ešte pokusy fotiť za denného svetla (byt, okná otočené len na jednu stranu), ale tie som vzdala, keďže som doslova každý deň čakala na presný čas, kedy to bolo realizovateľné-v prípade, že bola hmla, zamračené atď ani to nie-takých dní máme teraz veľa. Občas sa mi podarí odfotiť aspoň drobnosti na dennom svetle na rovnej podložke-kľúčenky ale najmä vďaka tomu, že som doma, inak by som nemala šancu. S vecami, ktoré sú trojrozmerné a teda by malo byť za nimi nejaké neutrálne pozadie mám za denného svetla problém. Jednak mi dopadá len z jednej strany a tiež nemám ani jednu voľnú stenu dostatočne veľkú. Normálne používam pri fotení ohybnú bielu výstuž, ktorú pripnem o poličku so stolom a nasvietim bielym svetlom... trochu bojové podmienky, ale pre mňa je to naozaj boj :) Ale zaujala ma tá pevná tabuľa pre LuLoBags! Ďakujem za nápad, to by som mohla skúsiť, možno nejaké nožičky jej dorobiť, nech je samostojaca :P Snažím sa nájsť niečo, čo viem naozaj aplikovať doma.
Závidím každému, kto má aspoň z dvoch strán svetlo alebo luxus domu, že môže vyjsť na terasu :)
handmadebyZuZu @TvoreNina tak ono niekedy keď človek nemá ideálne svetelné podmienky doma oplatí sa investovať do výbavy na fotenie, ja napríklad nedám doma dopustiť na softbox. Zatiaľ mám len jeden a plánujem dokúpiť ešte jeden. No je to vecička na nezaplatenie, ak nemáš doma ideálne podmienky. Taktiež odrazová doska, vecičky nemusíš vždy kupovať nové pokojne môžeš nájsť aj z druhej ruky a pod. ;)
SAShE.sk REDAKCIA Ďakujeme Suzina za veľmi trefné doplnenie info, áno, pokiaľ má autor chuť a možnosť investovať a fotí pravidelnejšie najmä drobné výrobky ako šperky, naozaj sa oplatí zainvestovať do softboxu. Aj odrazka je výborná prvá investícia domáceho fotografa. Tu nájdete info ako si vyrobiť softbox doma, s bežne dostupnými vecami: https://www.sashe.sk/jklmn/journal/sashe-fotoskola-4.cast-umele-svetlo-fotime-doma-a-v-noci
ROMANTIC áno, fotenie je nesmierne dôlezité, ja uz roky bojujem s touto témou a nedarí sa mi nad nou vyhrať, vela pletiem aj na zákazku a takýto výrobok potom pozlem zákaznícke bez toho aby som ho vedela pekne nafotit a tak ukázat aj ostaným. Čo je mi velmi luto. Az ked mám pár vecí skladom, vtedy to posielam profesionálke nafotit...
Sashe prosím nakuknite aj do mojej galérie a prosím o radu - akou cestou sa zamerat, kedze viem upliest skoro vsetko - čiapky, šále, svetre, svadobné kusky, celenky - neviem sa rozhodnut ktorým smerom sa zamerat a ako zjednodit moju galériu, budem vám velmi vdačná, je mi ozaj luto, že minulý rok som len o krok nezískala spoluprácu s vami, dakujem krásne, Ľuba
SAShE.sk REDAKCIA Zdravíme zo SAShE a ďakujeme za otázku, toto je naozaj zaujímavý a častý problém, ako jednotne fotiť výrobky robené v rôznych časoch, s rôznym účelom, niektoré do galérie, iné na zákazku. Práve pre túto komplexnosť problému je naozaj dobré vytvoriť si v dome, v byte jedno fixné foto-miesto a stanoviť si jednu konkrétnu foto-scénu alebo mať po ruke veci na fotenie v jednej krabici, ktorú kedykoľvek vytiahnem a foto-scénu nainštalujem. Práve pri Vašej galérii je to veľmi schodná cesta, keďže výrobky sú v podstate z rovnakého materiálu a rovnakou technikou. Zložitejšie to môže byť u galérií, ktoré naozaj ponúkajú veľmi technicky a materiálovo rôznorodú tvorbu. Ale aj tam sa dá nachystať jednotné alebo podobné foto-prostredie.
Takže u Vás by bolo dobré fotograficky zjednotiť výrobky z rovnakých kategórií. Všetky vecičky, ktoré nemusia byť fotené na postave, čiapky, čelenky, tašky by si zaslúžili jednotné prefotenie na príjemnom pozadí. Chápeme, že mnohé fotky vznikali priebežne. Ale pokiaľ chcete galériu zjednotiť a dať jej prehľadnejší a profesionálnejší štýl, stálo by to za úvahu. Nemusí to byť nič veľkolepé ani náročné. Nájdite si vhodné miesto v dome, pripravte nerušivé pozadie a za jedného slnečného dňa to máte nafotené. Napríklad posledne pridaná ružová čiapka je nafotená priam ukážkovo, pekné pozadie detailu výrobkov, dobrý výrez aj záber. Fotku na postave (je výborné, že fotíte výrobky vždy aj na postave) by sme práve pri týchto typoch výrobkov použili ako sprievodnú. Takže všetky čiapky a doplnky by si zaslúžili peknú produktovú fotku na bielom drevenom pozadí, s rovnakým výrezom. Fotografie čiapok nemajú jednotný výrez, každá je trošku inak priblížená, aj takýto detail pôsobí vo výsledku trošku chaoticky a menej profesionálne, je to o veľa malých dotiahnutých detailoch, ale správna cesta tam je, len sa jej treba držať :) Zároveň pomáha aj zjednotenie ponuky v zmysle, že ak máte jeden typ čiapky, nafoťťe ju len raz a ponúknite v detaile farebné varianty.
Čo sa týka fotiek svetríkov a cardiganov, dá sa to zjednotiť podobným štýlom. Nájdite si jedno foto-prostredie, jeden štýl, jednotný záber, uľahčí to prácu aj Vám, keď budete po dokončení svetríka vždy vedieť kde a ako presne ho cvaknúť. Nie je náhoda, že Váš najpáčivejší produkt má aj najlepšie fotky: https://www.sashe.sk/ROMANTIC/detail/buble-oversize-cardigan-grey. Chápeme, že nie vždy je možné zorganizovať veľké fotenie na modelke a s fotografkou. Vaše svetríky sú však prácné, zaslúžili by si vždy rovnaké, kvalitné nafotenie. Iste aj vo Vašom dome, byte nájdete miesto, ktoré bude príjemným rozostreným pozadím a niekoho, kto Vám spraví modelku. Aj pokiaľ by to znamenalo, že v galérii bude dočasne menej kúskov, napríklad len tie kvalitne nafotené s farebnými variantami v detaile. Zároveň by sme si pri radení aktuálnej ponuky v galérii dali záležať na tom, aby všetky bublinkové svetríky, bolerká, cardigany, čiapky išli homogénne za sebou a neboli náhodne rozmiestnené po galérii. Aby si mal zákazník možnosť pozrieť všetky varianty daného výrobku hneď vedľa seba (keďže nie každý používa navigáciu kategórií). Sú to naozaj malé detaily, ktoré robia celkový dojem. Pokojne nám píšte, ak máte ďalšie otázky, veľmi radi sa o tom budeme zhovárať ďalej, lebo Vaša galéria má obrovský potenciál a je plná prácnej, krásnej autorskej tvorby :)