Žurnál+

Ochranné rúška - výzva na výrobu

P
SAShE.sk988 predaných ks, 545 hodnotení

SAShE s.r.o. . » Redakcia / 2020-03-16 11:29:00 /  84 komentárov / 135 lajkov / 85959x zobrazený

Tento žurnál nie je aktívny, vidia ho len návštevníci, ktorí majú na neho link!

Priatelia, výrobcovia aj kupujúci, toto sú náročné dni pre nás všetkých. Nachádzame sa v ťažkej situácii, ktorú veríme spoločnými silami zvládneme. My Slováci máme úžasnú schopnosť, ktorú sme zdedili od našich predkov. Vieme si poradiť. Aj z mála vieme vytvoriť veľa. Naše starké nás naučili uvariť chutné jedlá len z múky a vody, naučili nás šiť, pliesť, háčkovať. Okrem toho máme ochotu a pracovitosť premeniť tieto schopnosti na činy, ktoré pomôžu nielen nám, ale aj iným.

 

Vidíme to tieto dni aj na SAShE. Chceme poďakovať všetkým autorom, ktorí sa pustili do šitia tak potrebných a tak nedostatkových rúšok. Premýšľali sme ako využiť potenciál vás tvoriacich a dopyt tých, ktorým rúška chýbajú. Riešenie prišlo zo strany iných empatických a šikovných ľudí, ktorí nezištne spustili platformu KtoPomozeSlovensku, ktorá zbiera peniaze na vybavenie nemocníc, zdravotníkov a pomoc ľuďom postihnutým koronavírusom.

 

Ide o webovú stránku, cez ktorú môžu nemocnice, lekári, domovy dôchodcov, ale aj jednotlivci zadávať svoje potreby na zdravotnícke pomôcky a na druhej strane budú môcť firmy aj bežní ľudia finančne prispieť.

Pár dní po spustení majú momentálne vyzbieraných zhruba 80-tisíc eur, ktoré chcú použiť v prvom rade na nákup rukavíc, ochranných oblekov a čističov vzduchu pre nemocnice a zdravotnícke zariadenia. Viac o projekte si môžete prečítať v tomto rozhovore.



Platforma živo reaguje na aktuálny dopyt pomôcok a asi sme všetci pochopili, že aktuálne je tento dopyt sústredený na základnú ochrannú pomôcku jednotlivca – rúško.

 

Ak ste záujemca o rúška, vyplňte prosím tento formulár »

Odborníci a kapacity sa v posledných dňoch jednoznačne zhodujú, že v tejto situácii je akékoľvek, teda nielen certifikované rúško, nevyhnutnou ochranou. Priemyselne vyrábané rúška sú fatálne nedostatkové a zároveň nie každý je schopný vyrobiť si rúško doma.




Vieme, že mnohí z vás rúška zúfalo potrebujete.

Vieme, že mnohí tu na SAShE rúška dokážete vyrobiť.

Chceme vás spojiť.


Vyzývame všetkých výrobcov rúšok, aby sa zapojili do tohto projektu!

Vyplňte prosím jednoduchý dotazník, v ktorom nás bude zaujímať koľko rúšok ste schopní vyrobiť, aký typ a veľkosti rúšok vyrábate, kde bývate a zároveň vás poučíme o spôsobe hygienickom postupe výroby rúšok

  • projekt KtoPomozeSlovensku spáruje vašu ponuku s dopytom vo vašej lokalite, teda napríklad ponúkne možnosť objednať si rúšky malej firme sídliacej vo vašom meste
  • následne vám na SAShE príde klasická objednávka, ktorej objednávateľom bude KtoPomozeSlovensku. Teda pre zjednodušenie a zjednotenie komunikácie bude vašim zákazníkom vždy platforma KtoPomozeSlovensku, aj keď rúška poputujú napríklad zamestnancom pošty
  • platba vašej objednávky prebehne z peňazí vyzbieraných v rámci projektu KtoPomozeSlovensku
  • SAShE týmto objednávkam nebude účtovať žiadnu províziu



Chcem sa zapojiť do výzvy



Na záver by sme chceli apelovať na všetkých výrobcov rúšok na SAShE, aby pri ich výrobe dbali na dodržiavanie hygieny v tomto zmysle:

Pred prácou s materiálom si dezinfikujte ruky a používajte pri šití rúško na svoju tvár, aby ste nekontaminovali výrobok
Po ušití všetky rúšky dezinfikujte opraním na 90 stupňoch a ožehlením
Pri balení pracujte s dezinfikovanými rukami/v rukaviciach
Pri osobnom odovzdaní majte na sebe ochranné rúško, rukavice
Ku každej objednávke rúšok pribaľte informáciu o tom, že odporúčame aby si prijímateľ prevzaté rúška sterilizoval.

Zároveň apelujeme aj na všetkých zákazníkov, ktorí nakupujú ručne robené rúška, aby k ich použitiu pristupovali maximálne zodpovedne, teda ich pred prvým použitím vyvarili alebo oprali na teplotu 90 stupňov a prežehlili žehličkou. Rovnaký postup je potrebné opakovať po každom použití.


Prikladáme odkazy na domácu výrobu rúšok:
https://www.sashe.sk/BioHandmade/journal/diy-ochranne-rusko-na-tvar
https://www.sashe.sk/DAYA/journal/jak-vyrobit-rousku
https://ahojmama.pravda.sk/clanky/videa-ako-si-doma-za-minutu-vyrobit-rusko/12526-clanok.html
https://nanicmama.sme.sk/zdravie/ako-vyrobit-rusko
https://artmama.sme.sk/sitie/ako-vyrobit-ochranne-rusko-na-tvar
https://www.textillux.sk/blog/ako-si-vyrobit-ochranne-rusko-strih

https://www.facebook.com/DanaKleinert/videos/vb.174150095983441/635737513870639/?type=2&theater



Prajeme všetkým veľa zdravia!

Komentáre

ArcheryArt Výzva je to pekná, ale ... fakt tie ceny? Rúška šijem, do výzvy sa ale nezapojím. Šijem toľko, koľko mi poranená ruka a obmedzená pohyblivosť dovolí. Chcem pomáhať, nie zarábať na tomto nešťastí. Všetky rúška, ktoré som ušila, som darovala a budem v tom pokračovať. Veľa zdravia všetkým

2020-03-16 12:24:2616x

naushe  REDAKCIA  Dobry den, som majitelka SAShE, rada by som sa vyjadrila k cene rusok. Dali sme si tu pracu, aby sme dohladali v systeme ponuku rusok pred vznikom epidemie. Cena rusok bola totozna s aktualnou ponukou. Zo strany vyrobcov neprislo k ziadnemu navysovaniu cien. Pripadne znizenie cien je uz dobrovolnou aktivitou kazdeho vyrobcu, ale kedze vyrobcovia sa tvorbou zivia, ani "dampovanie" cien nie je v tejto situacii idealne. Na zaver len pripominam, ze vo vyzve davame moznost aj na darovanie rusok a ze z rusok predanych cez SAShE prostrednictvom tejto vyzvy si SAShE neuctuje proviziu.

2020-03-16 12:34:2714x

jana277 V prípade, že je tam gumička, tak s vyvarením je problém.

2020-03-16 12:35:068x

BioHandmade Nebolo by jednoduchšie dať rúškam cenu 0 € a nastaviť ako REZERVOVANÉ pre kupujúceho KtoPomozeSlovensku?

(Cenu rúšok na SAShE by bolo vhodné regulovať, uvádzam príklad na navýšenie ceny za jedno rúško z 5 € na 9 € v priebehu 3 dní):

https://www.sashe.sk/textilneruska?predane

2020-03-16 12:47:0613x

naushe  REDAKCIA  Dakujeme za zaujimavy podnet. Urcite odsudzujeme umele navysovanie cien, je to velmi neferove spravanie. Co sa tyka nastavenia vyzvy, prosime, aby ste akceptovali zadefinovane pravidla, potrebujeme sa odpichnut od nastavenia, ktore mame, a ktore nam spolocnymi silami aj s ludmi z projektu KtoPomozeSlovensku trvalo vymysliet tri dni. Budeme velmi vdacni, pokial sa skusite prisposobit nastavenym podmienkam, ktore sme zadefinovali s najlepsim umyslom a so snahou o najvacsiu efektivitu. Je v tom zapojenych vela premennych, verime vsak, ze takto dokazeme pomoct.

2020-03-16 12:53:084x

ArcheryArt naushe

Ja nespochybňujem vašu prácu ani prieskum trhu. Ja som si pozrela len jeden inzerát a mám dosť. Viem, že ľudia teraz nehľadia na cenu, sú zúfalí. Aj ja som zúfalá, pretože pre bolesti neviem zvýšiť pracovné tempo. Ale viem, že keby som si za rúška vypýtala čo i len 1 cent, nedokázala by som sa pozrieť na seba do zrkadla. Ale to som JA, tak to mám nastavené. Každý sme iní a tak to má byť. Opäť prajem veľa zdravia. Dosť bolo oddychu, idem pracovať

2020-03-16 13:05:3221x

naushe  REDAKCIA  Uplne Vas chapeme a stotoznujeme sa s Vasim pristupom, je skvele, ze su ludia ako Vy, ktori myslia empaticky a mozu si dovolit konat ako Vy. Nemozeme prikazat vsetkym vyrobcom, aby robili rusky zadarmo, to bohuzial nie je v nasej moci. Vieme, ze mnohi zivia pracou na SAShE svoje rodiny. Mnohym teraz chyba finacny prijem vzhladom na aktualnu situaciu. Ale napriek vsetkemu budeme velmi vdacni a hrdi na kazdeho, kto v dotazniku odklikne kolonku, ze chce rusky darovat.

2020-03-16 13:10:04

eko.brnka Rúška šijem, ale zdarma a pre potreby miestnych, sama som oslovila náš domov dôchodcov a chystám sa rozdávať ich aj na našej ulici, kým budem mať zásoby... Držím palce nám všetkým...

2020-03-16 13:30:507x

naushe  REDAKCIA  Dakujeme, za rychlu odozvu vsetkym ochotnym, za par hodin mame 12 prihlasenych vyrobcov, ktori vedia dodavat vacsie mnozstva rusok pre odberatelov ako ambulancie, vyrobne, male firmy, kancelarie po celom Slovensku. Ste uzasni! Sme velmi hrdi na vas vsetkych, ktori robite zdarma male mnozstva v ramci vasich moznosti pre priatelov, znamych, okolie. Tento projekt ma za ciel pomoct aj vacsim odberatelom, ktori potrebuju radovo vacsie mnozstva rusok. Sme nesmierne stastni, ze dokazeme pomahat na viacerych urovniach.

2020-03-16 13:37:073x

adrianagy Ahojte, baby, čo používate miesto gumičiek, všetky moje zásoby došli, alebo niektorý predajca materiálu ponúkne? Šijem bezplatne pre svoju rodinu, susedov a okolie a pre domov sociálnych služieb. Už som robila aj na zaviazanie na taftovú stužku, už neviem...Ďakujem za pomoc. Adriana

2020-03-16 13:46:03

SalixAlba @adrianagy sit bohuzial este neviem, ale nedaju sa pouzit pruzky latok? Alebo tí, pre ktorych sijetie, nemaju zasoby gumiciek, masliciek? V krizovom pripade mozno posluzia potravinarske gumicky s vacsim priemerom?... Alevo sa daju nadviazat 2 mensie....

2020-03-16 13:54:21

SalixAlba @adrianagy... Alebo z vlny, ci bavlniek upliest "vrkoce", ci uhackovat jednoduchym retiazkovym vzorom snurky.... Alebo vyradene snurky do topanok, alebo nastrihat pruzky z vyradenych triciek, tie maju aj nejaku pruznost....

2020-03-16 13:59:21

JanaYarn Ja som videla na internete miesto gumiciek snurky o dlzke 1 m. Tie sa potom zaviazu okolo hlavy. Neviem najst link, aby to bolo jasnejsie.

2020-03-16 14:00:061x

JanaYarn Tu je link. V cestine, ale snad to nevadi: https://www.instagram.com/tv/B9vwgZvHL5u/?utm_source=ig_embed

2020-03-16 14:02:032x

adrianagy Postupne, keď sú zavreté obchody, bude problém s materiálom, aj keď som toho mala doma habadej...

Ďakujem dievčatá za pomoc, už som dcéru nanominovala háčkovať retiazky...

2020-03-16 14:14:583x

fanco Toto je pekná výzva, ale čo sa týka rúšok, už som sa vyjadrila v článku o ich výrobe. Je to doslova hyenizmus, ako niektorí ľudia vedia zarábať za nešťastí iných, pretože tak to naozaj je. Tváriť sa, že cena rúška bola pred epidémiou 7 alebo 9 €, je minimálne naivné. Som onkologický pacient, takže som si jednorázové rúška kupovala niekedy v auguste, pretože už vtedy boli pre mňa nevyhnutné. Cena bola pár CENTOV! Za plátené rúško by som zaplatila cca 1 €! Niektoré štáty v Ázii teraz zákonom nastavili maximálnu cenu rúška, ktorá je v prepočte 0,19 €!! Toto mali urobiť aj na Slovensku. Keďže sama šijem min. 35 rokov, z hrôzou sledujem kvalitu niektorých rúšok za tie nekresťanské peniaze. Niektoré nestoja ani za tých 20 centov. Aby to nevyzeralo, že kritizujem iných, ja som šila teraz rúška a nepredala som ani jedno a robila by som to aj ďalej, ale nemám už materiál. Takže klobúk dolu pred všetkými, ktorí to robia tiež zadarmo alebo za normálnu cenu, aká tu bola aj predtým. Ešte že sú aj takí.

A ešte jedna vec. Vláda objednala rúška a od tohto týždňa ich bude distribuovať. Ak sa budú ľudia správať ako ľudia a nebudú kupovať počty, ktoré nikdy nepoužijú, bude pre každého. Dovtedy sa dá použiť aj šatka alebo buf preložené na viackrát, alebo iný kus látky, ktorý je rovnaký ako ten, z ktorého by si kúpili takto drahé rúško.

2020-03-16 14:32:3213x

Champeriko Super výzva. Rada by som sa zapojila, no momentalne šijem pre potreby okolia a zadarmo. Rodina, kamaratin kolegovia, starí ľudia z bytovky. Nestiham ešte aj s malými deckami a navyše sa mi minuli gumičky a už aj stužka. Snaď zoženiem. Až budem trochu odlahčená a ostane mi materiál rada sa zapojím.

2020-03-16 15:21:015x

Kreatvory tiež som šila pre rodinu a známych. Do takejto výzvy sa môžu podľa mňa zapojiť len tí, ktorí sa venujú šitiu na predaj, pretože my ostatní zrejme máme látku len pre svoju spotrebu - viď iné komentáre. Pozrela som si priložený link na výrobu rúšok so šnúrkami a prekvapilo ma, že to bolo jednovrstvové rúško. Ja som všetky robila z 2 vrstiev bavlny.

Vo výzve je uvedené, že tí, čo sa zapoja, budú poučení o hygienickej výrobe rúšok - možno by sa to hodilo aj tomu, kto sa síce nezapojí, avšak šije a rozdáva rodine a známym...

2020-03-16 15:26:211x

naushe  REDAKCIA  Fanco, gro rusok na sashe stoji 4 eur, v takej cene boli v ponuke rusky na sashe pred epidemiou. Miesate hrusky s jabkami a to navyse bohuzial sposobom, ktory nicomu neprospieva, ale rozduchava negativne konotacia. V podstate vytvarate konflikt a to je posledna vec, ktoru potrebujeme. My nehladame len par dobrovolnikov, ktori usiju desiatky rusok zdarma, co je bezpochyby uzasna a obdivuhodna vec, sami tak doma cinime a sijeme rusky aj pre susedstvo zdarma. Hladame ludi, ktori budu sit stovky rusok so zadanymi hygienickymi normami (ruska na ustach pocas sistia, praca v rukaviciach, vyvaranie latok) a dodaju rusky napriklad zdravotnickym zariadeniam. Ak je niekto z vas toto schopny realizovat zdarma, ma tiez moznost sa prihlasit a mas nas nekonecny obdiv. Takze prosim rozoznavajme medzi sitim par kuskov a zasobenim institucii; ktore uz dnes potrebuju desiatky a stovky rusok, lebo zamestnanci tam sedia nechraneni. Naozaj nechapem comu pomaha kritizovat zopar ludi bez chrbtovej kosti, ktori navysili ceny a vrhat tak negativne svetlo na celu zmysluplnu aktivitu. Rusky od statu dufajme pridu, ale ludia chcu nakupovat, pracovat uz dnes, potrebuju pracovat s ruskou na tvari mozno celu pracovnu domu, tam alternativy nepomozu. Ved to je snad vsetko pochopitelne. Boli a mrzia taketo slova. Snazime sa pomoct. Naco taketo reakcie v tejto situacii. Ved z toho projektu vzide uzasna pomoc. Uz teraz parujeme zdravotnicke zaradenia pre deti, kardiocentra, male firmy, posty, ktorym sikovni ludia zo Sashe dodaju v blizkych dnoch stovky hygienicky nezavadnych rusok. Ale aj ich deti potrebuju jest. Za nas je to pochopitelne a dava nam to zmysel. Dakujeme za porozumenie, potlacenie zbytocnych emocii a sustredenie sa na dobru stranku veci.

2020-03-16 15:28:5224x

naushe  REDAKCIA  Kreatvory, ano, dobry podnet, hygienicke poucenie je viditelne pre vsetkych, je umiestnene vo formulari na prihlasenie, pokojne ho otvorte aj ak sa nechcete prihlasit a najdete tam info. Mozeme ho skopirovat z formulara priamo do clanku. Dakujeme za podnetny komentar.

2020-03-16 15:35:162x

ButterflyHandMade Miesto gumiciek som videla i nastihane silonky. Ale neviem ako je to s vyvaranim silonky. Vraj je to pohodlné na nosenie, ked už nie je gumička. Ale šnúrka je isto najvhodnejšia.

2020-03-16 16:04:20

fanco @naushe veľmi by som bola prekvapená, keby ste napísali niečo iné. Nechcem vytvárať žiadny konflikt, ale verte mi, nie som jediná, koho konanie Sashe alebo lepšie povedané nekonanie Sashe v posledných dňoch veľmi znechutilo. Áno, sú v tom emócie, veď sa pozrite na článok, ktorý ste napísali...Naše starké nás naučili uvariť chutné jedlá len z múky a vody... Snažíte sa dostať do roly toho pomáhajúceho, ale nie je to tak. Rúško za 4 € je predražené, ak je ušité z jednej vrstvy obyčajnej bavlny a tenkej nevhodnej klobúkovej gumy. Posledné dni ste vôbec nereagovali, nevyjadrili ste sa k predraženým rúškam a ticho beriete provízie od tých, ako ste ich pomenovali "ľudí bez chrbtovej kosti". Keby ste chceli, mohli ste to obmedziť a verte, všetci by sme vám zatlieskali. Ale nechajme to už tak, tieto moje komentáre sú k celkovému postoju Sashe v tejto veci a máte pravdu, netýka sa to tejto výzvy. Dúfam, že sa nájde dostatok šikovných ľudí, ktorí budú vedieť šiť podľa požiadaviek a rúška budú hlavne pre zdravotníkov.

2020-03-16 16:04:2713x

naushe  REDAKCIA  Neviem, co dobre by sa dalo na Vase slova povedat Fanco, tak sa radsej ako obvykle odmlcim. Neprekvapilo to ale teda ani nas, idete svoju obvyklu vlnu negativity. A ta teraz naozaj nikomu nepomoze. Skoda. Nepochopili ste alebo nechcete pochopit nic z napisaneho a tam, kde nie je ochota, nie je ani cesta. Napriek tomu, prajeme vela zdravia, to bez ohladnu na vsetky nazory a postoje to najcennejsie.

2020-03-16 16:11:037x

naushe  REDAKCIA  Viete, ale neda mi to. Nas tento projekt naozaj nestal malo namahy v tychto tazkych dnoch. Sme doma s dvomi malymi detmi, ktore cely vikend presedeli pri telke, kym sme my pracovali do noci. Napisat znosku negativnych ociernujucich slov je lahke. Oznacili ste nas za prizivnikov na tragedii. Nejdeme sa pred Vami ani obhajovat, ano nic vyvsvetlovat. Myslim si, ze kazdy kto ma rozum, cit a dokaze byt vnimavy chape, ze ak sme postavili projekt na distribuciu stoviek rusok bez provizie, tak posledna vec, ktoru by sme mali tendenciu robit je obohacovat sa. Fanco, ak Vy raz budete viest takyto projekt pochopite co znamena hladat a prinasat racionalne, zmyslupne a zaroven prospesne riesenia. Nekracate v nasich topankach, neviete ake to je. Trosku empatie by to chcelo a mozno aj viac optimizmus. Bez neho by sme my totiz nikam nezasli. Mohli sme tiez len sediet a obohacovat sa, ako ste napisali. Ale nebolo to tak. Preto nam prosim nekrivdite a neociernujte nas, nemate v tom pravdu.

2020-03-16 16:40:5425x

Vinutko Každý si môže ušiť rúšku doma sám. Je to veľmi jednoduché. Nepotrebujete ani š. stroj. Dá sa to v rukách. Obšiť kúsok látky a našiť šnúrku alebo gumičku. Veľa jednoduchých návodov nájdete na internete. Prajem všetkým veľa zdravia. Ste doma, tak si ušite rúšku sami. Farebnú veselú, budete z nej mať radosť. P.

2020-03-16 16:47:554x

AtelierImagine Velmi pekna myslienka, verim Sashe , ze je za tym dobry umysel. Ale tiez musim suhlasit s fanco, ze vela uz predanych rusok, moze nie ublizit, ale nepomoct. Nie je dobry komentar ''lepsie ako nic''. Mozno by ste mohli napisat clanok, na co vsetko by si mali davat zakaznici pozor pri kupe ruska. Bavlana s gramazov 260 na meter nie je to iste ako 320-tkova. Usit rusko je velmi jednoduche, usila som pre nas bez stroja. Dokaze to hocikto a z hocicoho , preto by sa na to malo trosku dohliadnut. Mozno ponuknut vyrobcom nejaky link, z coho by mali vyrabat, ak chcu predavat. Zelam zdravicko vsetkym na Sashe aj mimo neho.

2020-03-16 16:50:155x

Vyshija @adrianagy , skús použiť pružnú niť (je podobná tej klobúkovej gumičke), majú napríklad v storexe, v galantérii levik, ja vyrábam rúška momentálne pre rodinu a známych a tiež som sa už nedopracovala ku gumičkám, výborne drží, má návin 30m, ja ju 2x prekladám , posielam link

http://www.storex.sk/pruzna-nit-ean40122.php, https://levik.sk/pruzne-nite-pega/5113-pruzna-nit-pega-30m.html?search_query=Pruzna+nit+PEGA+30m&results=1036 majú zatiaľ aj v iných eshopoch.

2020-03-16 16:55:12

naushe  REDAKCIA  Dakujeme AtelierImagine za podnetny komentar. Ano, tento clanok mal odprizvukovat aj hygienu vyroby rusok (vo formulari je odporucany postup vyroby rusok, mozeme ho uviest aj priamo do clanku, to je vyborny podnet). Co sa tyka kvality rusok, vychadzame z informacie prislusnych kapacit, ze akakolvek ruska je lepsia ako ziadna a momentalne sa este stale mnozstvo ludi nevie dostat k ziadnej ruske a uz vobec nie v desiatkach a stovkach kusov pre svojich zamestnancov. Preto sme nastavili poziadavky, naroky s ceny pozadovanych rusok tak, aby z toho vzisli zmysluplne a kvalitne rusky. Nemozeme bohuzial regulovat to, co vzide spod strojov a ruk vas vsetkych vacsinou s cielom pomoct, ale prostrednictvom tohto projektu sme chceli dosiahnut vyrobu a distribuciu kvalitnych rusok tym, ktori ich potrebuju.

2020-03-16 17:03:04

naushe  REDAKCIA  Prave sme vdaka nasej vyzve dostali ponuku na darovanie latok od vacsej firmy. Takze budeme moct zapojenych vyrobcov v ramci moznych kapacit dotovat aj latkou. Veci maju zmysel.

2020-03-16 17:05:285x

eko.brnka Joj, celé sa to tu zvrhlo, rozdelilo na dva tábory... Ale nie je potrebné vnášať ešte väčšie napätie medzi nás, šetríme si sily a energiu do ďalších dní, nevieme, čo nás čaká...

Tento projekt - klobúk dolu, toto všetko naplánovať a spojiť... Obdivuhodné, skutočne!

Len takto to má zmysel, keď sa dodrží postup, normy atď a bude možné tieto výrobky dostať všade tam, kde pracujú ľudia, ktorí si nemôžu vziať prácu domov, ale sú tu pre nás všetkých, potrebujeme, aby ostali chránení.

Rovnako dôležitá je však každá jedna z nás, ktorá v dobrej viere ponúkne z najlepším úmyslom svoje necertifikovane rúška, pre rodinu, susedov, starkych... Lebo ak všetci budeme nosiť i tieto "na kolene" vyrobené ochranné prostriedky, určite to pomôže...

S cenou sa už musí vysporiadať každý predajca...

2020-03-16 17:48:342x

adrin nedá mi nereagovať na fanco-citujem-Vláda objednala rúška a od tohto týždňa ich bude distribuovať. Ak sa budú ľudia správať ako ľudia a nebudú kupovať počty, ktoré nikdy nepoužijú, bude pre každého. Dovtedy sa dá použiť aj šatka alebo buf preložené na viackrát, alebo iný kus látky, ktorý je rovnaký ako ten, z ktorého by si kúpili takto drahé rúško.

takže ked vláda objedná rúška ktovie od koho a ktovie za aké peniaze ,tak to je vporiadkulebo cenu rúšok ,ktoré kúpi vláda sa nedozvieme,ale ked si má slovák zarobiť na rúškach ,ktoré predá tak to je hyenizmus

aj napriek tomu že veľa z nás si zarába na živobytie len z predaja na sashe,a kedže teraz sa predávajú len rúška tak všetci predajcovia sa asi majú ísť pás ,lebo si nebudú mať z čoho kúpiť chlieb.

2020-03-16 18:50:0813x

naushe  REDAKCIA  Dakujem adrin, ze ste poukazali na nieco, o com sme si mysleli, ze je pochopitelne, teda na otazku co by nam davalo pravo ziadat od predajcov vyrobu vsetkych rusok zadarmo, ked je to ich zdroj obzivy, casto jediny, z ktoreho teraz rodina funguje, kedze mnohe zamestnania zlyhali. Rovnako my sme firma, ktora ma svoje mesacne naklady, zamestnancov a rodiny. Je to tak, ze bud sa da na veciach vidiet to dobre alebo to zle. A okrem toho treba mat trosku sirsi kontext. Vsetci by sme voli najradsej, keby ruska zo Sashe prudili zadarmo vsetkym, ale to je utopia. Rusok je treba stovky a to aj do zariadeni, kde musia splnat hygienicke opatrenia a zaroven vyrobcovia musia tiez platit najom, kupovat potraviny, skratka zarabat. My sa vzdy snazime zohladnovat poziadavky vsetkych, hladat kompromisy a prijimat radsej opatrne, ale dlhodobo spravne a udrzatelne riesenia. Dakujeme za podporu.

2020-03-16 19:19:545x

Ovka @adrianagy robím ruska pre okolie, tiez nám došiel material, ale zacala som robiť šnúrky z latky, na spôsob lemovky. Je to pracnejsie, lebo si ju treba prezehlit a celú zošit - rusko dlhšie to trvá, ale keď ste v šfungu, tak to ide pekne od ruky. Myslim si, že navrhnutá cena rusok je adekvátna a férová. Nejde len o material a prácu (Keď to robíte v kuse od rána do večera nie je to sranda nonstop), ale aj čas, ktorý do toho výrobcovia investujú aj napriek svojím záväzkom a zakazkam. Držím Vám palce, vyrobcom, ktori sa zapojili dakujem za solidaritu aj v tejto forme a Milé SAShe.sk ďakujem za pomoc našej spoločnosti. My prispejeme aspoň troškou v našom susedstve.

2020-03-16 19:47:463x

iwa-grafik Mám jeden malý zlepšovák:) Aby sa nemusel všívať drôtik do hornej časti rúška, lebo nás môže poraniť blízko očí, môžeme si obojstrannou lepiacou páskou na rúško prilepiť taký plochý ohybný prúžok, ktorým sa uzatvára napr. balík s pečivom/koláčikmi. Pred praním ho treba odlepiť a vydezinfikovať liehom.

2020-03-16 20:08:283x

adrianagy Ďakujem všetkým, háčkovaná retiazka sa osvedčila, vlny máme dosť. Bola som prekvapená v mojom okolí a kolegyňami, že sa snažili aj s malými krajčírskymi skúsenosťami ušiť rúška aspoň pre najbližších. Šikovné žienky. Všetci sa držte a buďte zdraví.

2020-03-16 20:34:102x

eko.brnka Tak to je super zlepšovák, @iwa-grafik, lebo pre tých, čo nosia okuliare je to nevyhnutné... Hrozne sa rosia pri dýchaní.

2020-03-16 21:19:12

dusmax Dobrý deň. Je možnost nejako pomôcť aj keď nie som predávajúca na Sashe?

Ďakujem za odpoveď.

2020-03-16 22:37:08

FlyAn Ahojte:) Podľa mňa je úžasné, že toľko ľudí / možno práve takí, čo sú momentálne bez príjmu/ môžu robiť cez sashe niečo prospešné pre tých, ktorí rúška potrebujú a zároveň možu sebe a svojej rodine trošku finančne vypomôcť. Absolútne nič zlé na tom nie je. Sashe dala možnosť výberu a už je na každom z Vás pre čo sa rozhodnete. Myslím a verím, že každá z nás sa snaží šiť nezištne pre svoje okolie a tiež OBROVSKÝ OBDIV všetkým žienkam, ktoré ešte aj kopec rúšok rozdajú cudzím ľuďom. FAKT REŠPEKT. Ale tak isto je SUPER, že SASHE dalo možnosť mamičkám,/zapojiť sa do tohto projektu/ ktoré kvôli tejto ťažkej situácií prichádzajú o príjem pre rodinu, a aspoň takto si pomôžu. VŠETKÝM PRAJEM VEĽA BOŽÍCH MILOSTÍ...nech sa dostanú ochranné prostriedky ku každému, kto ich potrebuje a hlavne NECH POMÔŽU.

2020-03-16 22:44:085x

FlyAn Inak ja na rúška používam rôzne bavlnené šnúrky / aj od topánok nové ak máte/ miesto gumky/ a je to pevné, keď to vzadu zaviažete...plní to účel:)

2020-03-16 22:49:09

ja-katka Ahojte, ja len tak na odľahčenie. Dnes sme šili rúška s mojou 10-ročnou dcérou a zvládla to (patrím do tábora nakupujúcich na Sashe). Ja osobne však vôbec neodsudzujem ľudí, ktorí šijú za peniaze. Materiál niečo stojí, práca tiež (mám 3 deti, viem o čom hovorím). Neviem koľko stálo rúško pred panikou, tak neviem objektívne posúdiť cenu. Ak to niekto robí zadarmo - klobúk dolu, ak niekto predáva za rozumnú cenu- tiež si myslím, že ich treba pochváliť. Ak niekto predražuje a chce len zarobiť, asi to už musíme nechať na jeho svedomie.

2020-03-16 22:55:287x

AnPe @adrianagy Môžete si nastrihať pásiky z trička, trošku natiahnuť a budete mať elastické šnúrky.

2020-03-16 23:03:343x

Vkm Ahojte, tiež chcem napísať mojich pár myšlienok. Ja tu vidím len jeden tábor, a možno len viac myšlienkových pochodov. To čo všetci chceme a želáme si, aby sme to rýchlo, šťastne a v zdraví ustáli. Tiež som sa pustila do rúšok pre najbližších a opustila som na chvíľu moje cifrovanie skaly. Rozmýšľala som: "k mojim kameňom predsa nemôžem "pacnúť" rúška a ani nový obchod nejdem určite otvárať". Aj bez nejakých postupov, som najprv poprala všetko vhodné k výrobe rúšok, čo som doma našla. A rýchlo som si tu aj ja objednala dve rúška. Aká som bola rada, že dnes prišli a mohla som ísť do obchodu, lebo tie moje som začala len dnes. A vydarili sa, dnes teda prvých 6 kusov z ergonomicky tvarovaných, trojvrstvových s možnosťou vložiť ešte niečo, ak by sa v budúcnosti našli tie strieborné vlákna alebo niečo iné. Tiež budem robiť ďalej, ale len pre domáce použitie a najbližšie okolie, určite aj tie jednoduchšie. A ešte snáď ku klobúkovej gume, tá bola na tých, čo mi dnes prišli, uši dostali za dve hodiny poriadne zabrať, tak asi šnúrky na zaviazanie by boli jemnejšie, alebo len gumka voľnejšia. Ale to treba všetko poskúšať... a najlepšie by bolo keby sme to len vyskúšali a už nám to nebolo treba. Návrh od SAShE, ale rovnako pokladám za dobrý, lebo netušíme, koľko tento čas potrvá, a spoliehať, že nám budú možno pridelené 3 jednorazové rúška sa určite nedá. Buďte všetci zdraví.

2020-03-17 00:19:153x

WEWE666 Svokor je vyrobny riaditel vo firme kde vyrabaju silonky a povedal ze silonky vydrzia hocijake teploty aj 90C pranie. My sijeme ruska ale kedze gumky nemame davame nastrihane silonky- cast noh priecne strihame na tenke kolieska. Tie ked natiahnete zroluju sa do akoby gumky na vlasy a tie vsivame do rusok!!!

2020-03-17 10:58:148x

..DADA ..veľa síl a energie všetkým šikuľkám, ja som tiež šila pre blízkych..

2020-03-17 14:04:18

cherie7955 Ja som na Sashe len kupujúca...ruska som si zakúpila tiež, vôbec som nemala pocit ze sú ceny navýšene, vyberala som podľa dostupnosti, hrúbky látky a vnútorného púzdra na filter. Dnes sme ich použili a už sa vyvaraju v hrnci. Keď bude treba uška si opravím, vymením... Som smutná že ľudia riešia cenu 4 eura, vysvetlím... Od včera som susede nakreslila, vystrihla 130 časti na ruska, dnes ma poprosila o 220. Všetko pre kolegov, ich deti, rodičov... Padli za obetu obliečky, plachty, šnúrky, nite, stále málo, šijací stroj lacnej značky sa jej kazí za pochodu, niť sa vyvlieka. Napriek tomu robíme co môžeme. Pekne je to napísané, vieme vytvoriť z mála veľa. Mate moju morálnu podporu, všetci!

2020-03-17 21:02:125x

Keridwen Dobrý večer, šijem, už pár dní nonstop....pre záchranku kde robí manžel, pre rodiny jeho kolegov, kamarátov.... dnes rozdávala látku obec, budem šiť aj pre nás... toto všetko šijem zadarmo. Ale poistku, úver, odvody raz zaplatiť budem musieť. Preto si myslím, že nieje vhodné odsudzovať ak niekto šije za peniaze. Keď toto prehrmí, mnoho z nás to bude mať ekonomicky zložité. Ďakujem sashe za možnosti ktoré nám dáva. K rúškam len toľko, že najvhodnejšie sú tvarované a na šnúrku - bavlnenú! Ide za 1.možnosť oprať, ožehliť parou, dezinfikovať 2. Tvarované rúška sú oveľa pohodlnejšie. Ak dobre sedí, môže ju mať zdravotník celý deň, dá sa v nej celkom normálne dýchať (ak je maska priľahnutá k tvári nerosí okuliare ;) Takže žiadne gumičky, ani drôtiky netreba. Šnúrku ušiť z tej istej látky ako masku. ( cca 3 cm hrúbka, 50cm dĺžka, po bokoch zahnúť aby sa nepárala a ešte raz na polovicu a prešiť. Vznikne šnúrka o šírke cca 1 cm.)

2020-03-17 23:57:535x

cherie7955 A čo som tým chcela povedať? Ruska vyrábame najlepšie ako sa len dá, zadarmo. Napriek tomu ze je to pre mňa osobne únavné (mam dg. SM) som nesmierne šťastná ze som užitočná, hreje ma pocit spolupatričnosti a dobra, kolektívnej a spoločenskej zodpovednosti. Neznamená, ak je cena 4 E, že portál, redakcia tieto hodnoty nevyznáva. Práveže naopak! Ja mam všetko zadarmo zo skrine, špajze a aj tak to je náročné, kým začnem strihať látku otočím aj 4x ani centimeter nazmar, stále malo. Sashe chce, musí, všetko okolo rusok technicky, telefonicky, logisticky a neviem ešte ako zabezpečiť. Presne tak ako píšu, ruska musia spĺňať určite normy, a to fakt nieje zadarmo. Látka, nite, gumičky, žehlenie, spotreba energie. Nevidím na tom nič zlé. Ja sa riadim cestou pozitívnej psychológie, sústredím sa na to dobre. V tejto ťažkej situácii každý z nás pomôže ako vie a chce. Ja obkreslujem strihy a vystrihujem. Iný finančnou podporou, dovozom zadarmo, materiálom. Dávaš, dostaneš. Verte mi, že to funguje! :-) Držme si päste a budme zdraví!

2020-03-18 00:40:483x

sissi Pridám sa ku diskusii. Šijem rúška tiež doma. Zadarmo. Pretože chcem svojou troškou pomôcť. Pošila som rodine a potom som oslovila pani susedu, ktorá robí v lekárni. Potom sme začali rúška rozdávať aj susedom v bytovke. Rúška šijem dvojvrstvové. Najprv som mala aj gumky, potom šikmý prúšok a nakoniec keprovka preložená a prešitá. Nestíham toho mnoho, lebo som tiež doma s deťmi vo veku keď padajú alebo berú veci, ktoré nepatria do úst, ale aspoň niečo. Pýtajte sa po okolí kto potrebuje. Verte, ocenia to mnohí. A nevadí mi ani výzva na Sashe, pretože zas to berte tak, že ak sa aj na rúšku zarobí, potom sa môže kúpiť materiál a šiť ďalej vo veľkom.

2020-03-18 13:33:04

ivyn som kupujúca, rúška som si kúpila aj tu na sashe aj sme si doma nejaké vyrobili "na kolene". Diskusii tu celkom rozumiem, chcem k nej povedať len toľko: Iniciatíva sashe je chvályhodná, je to super, že niekto vie spojiť, zastrešiť a zorganizovať takúto pomoc. Úplne prvoradé však nech prosím je. konať rýchlo! Čím skôr sa rúška dostanú tam, kam majú, tým lepšie! Som vďačná predajkyniam, od ktorých som kupovala ja, za veľmi rýchle dodanie. Držím všetkým palce a cením si prácu každej jednej šikovnej ženy tu na sashe, ale aj všade tam, kde bez váhania a čo najrýchlejšie pomáhajú.

2020-03-18 13:45:27

WEWE666 Prosim vas nevie mi niekto poradit kde zozeniem material na vyrobu rusok ktore obsahuju strieborne vlakno? Sijeme s maminou ruska zadarmo. Neodsudzujem samozrejme ludi ktori ich predavaju. Je to kazdeho osobna vec. Som ochotna material zaplatit z vlastnych penazi. Peniaze predsa boli a budu. Zatial sijeme z toho co mame len mi je luto ze neviem zohnat kvalitnejsi material aby boli ruska kvalitnejsie. Zatial ruska rozdavame kto kde chce ale chceme ich hlavne davat starym ludom ti to potrebuju najviac. Ak niekto niekde nieco najdete dajte mi prosim vediet.

2020-03-18 14:21:091x

Lumia Skoda ze som si tesne v poslednych dnoch minula vsetky zasoby , inak by som sa raad zapojila. obchodiky zavrete a zo vsetkeho co som mala su uz ruska...

2020-03-18 17:23:41

dobromira Super, šijem a darujem, koľko stihnem, čo najskôr, kým budú dodané tie maximnožstvá, zídu sa snáď aj tieto naše, trvácne. :-)

2020-03-18 19:32:34

Emma1 Aktalizujete zoznam zoznam aktualnych dopytov na rúška? Ak by som chcela poslať niektorému zariadeniu ako postupovať?

2020-03-18 19:34:532x

ART Aktalizujete zoznam zoznam aktualnych dopytov na rúška? Ak by som chcela poslať niektorému zariadeniu ako postupovať?

2020-03-19 00:27:58

Trimaky Tiež stále šijem a rozdávam rúška rodine, kamarátom, susedom, ale ak ostane materiál, určite sa zapojím. Aspoň kvapkou, keďže velké objemy viem, že nedám materiálovo ani časovo..

2020-03-19 06:04:25

Lapay Namiesto gumičiek používam nastrihane prúžky plavkoviny. Prúžky sa nepárajú a majú výbornú elasticitu

2020-03-19 07:33:391x

naushe  REDAKCIA  Zdravime, ozyvate sa nam viaceri s otazkou, ze ste sa prihlasili cez formular a este nemate priradeneho zaujemcu. Denne parujeme zaujemcov, prevazne institucie, mensie firmy, ambulancie, domovy s vami vyrobcami, vysledky su uzasne, mnozstvo ludi sa vdaka vam dostava k ruskam. Musi tam ale sadnut region a pocet/styl dopytovanych rusok s Vasou ponukou, co sa nie vzdy podari, takze pokial este nemate priradeneho zaujemcu, nemusite mat obavu, v systeme ste zaregistrovani, ale treba byt trpezlivy. Dopyt sice sialene prevysuje ponuku, ale je to dopyt specificky, takze je mozne, ze sa zatial zaujemca o Vami ponukany typ a kvantitu rusok vo Vasom regine nenasiel, co neznamena, ze sa tak nemoze stat o par dni. Nakoniec len dodam, ze je dojimave ako sa domovy dochodcov, male centra integracie postihnutych, male ambulancie, marginalizovane komunity vdaka Vam a financiam z projektu KtoPomozeSlovensku dostavaju k ruskam, ktore by nemali inak ako zohnat a za druhe by si ich ani nemohli dovolit zakupit. Este raz dakujeme.

2020-03-19 13:36:136x

vianne Sice sa nezapajam do tejto konkretnej vyzvy, alw je mi smutno ked citam niektore komentare. Ano, aj ja sijwm rusky, a pytam za to peniaze. Pre ilustraciu, som sestra, momentalne stracim minimalne 8 hodin v praci v nemocnici, poobede ucim svoje male dieta a do jednej v noci sijem. Pre rodinu, znamych, kolegov... Ja som ten material musela realne kupit, sedim nad tym cele hodiny, a zaroven prispiet financne exmanzelovi, ktory je moemntalne doma... Cize zivim dve domacnosti, lebo nechceme skoncit na ulici. Btw.... Desiatky rusok som rozdala, par som predala za cenu pokryvajucu moje naklady. Takze ak ma niekto moznost sit zadarmo z lacneho alebo darovaneho materialu, v case ked je doma, ja skladam poklonu. Alw prosim neodsudzujte tych, co si dovolia pytat spravodlivu odmenu za svoju pracu.

2020-03-19 16:59:2412x

Beremika aj tie rúška, ktore sa šiju na sk dielnach , šiju ženy ktoré majú plat... všetko to niečo stoji, materiál, celodenný, čas, chrbat...no ak by sme sa dopracovali k tomu že jedno bavlnene ruško bude stat cez 8-9 eur....to už bude smutnejšie, treba okresať cenu tak ako sa dá, aspon ja si myslim

2020-03-19 18:46:013x

AtelierMichael zdravíme vás, priatelia...rúška šijeme...celé dni... zatiaľ pre rodinu a obyvateľov našej obce...nie sme tu jediní...stále ich je málo...do výzvy sa nestíhame zapojiť...želáme všetkým veľa pokoja a zdravia...:)...

2020-03-19 23:34:19

Art-inka tiež si myslím, že cena rúška cca. do 3 eur je únosné, keďže nie je iba jednorázové a je v tom materiál, energia , čas a práca ... avšak pýtať 7 eur je príliš - keby aspoň obsahovalo striebornú niť alebo niečo podobné ... ale vidím, že sa aj tak predáva ...centové ceny za rúška si môže dovoliť fabrika, ktorá ich vyrába ako na páse, kde je napr. deľba práce, jedna strihá , druhá žehlí, tretia zošíva , ale keď Vám za chrbtom plače dieťa alebo pýta si jesť , tak to je asi pochopiteľné , že to niečo stojí ... keďže pracujem z domu na šitie mám málo času , ale pre domácu potrebu som pár ušila a odniekiaľ som dostala tip, že ak nemáte drôtiky , môžte použiť vyčistené vrchnáčiky z jogurtu zošúľkané alebo aj pevnejší alobal ...

2020-03-20 09:02:456x

EvitaEK Nečítala som ani všetky články a som rozčarovaná z tých pár komentárov. Niektorí si myslia, že šitie zadarmo je len tak. Ja napríklad chodím do práce a len tak mimochodom spím asi 3 hodiny denne. Zvyšok dňa šijem rúšky všetkým z rodiny, známym a kolegom, s ktorými prichádzam do styku a rúška nikde nemohli kúpiť. Látky, nite, gumy, šnúrky, elektrinu a šijacie stroje som neukradla, všetko som si poctivo kúpil za svoje ťažko zarobené peniažky. Dlhodobo sa liečim na platničky a sedím pri počítači v práci a pri šijacom stroji doma nadmieru dlho. Ako si niekto si môže myslieť, že krajčírky musia šiť zadarmo, lebo ak nešijú zadarmo, sú hyeny. To sú také trápne komentáre, že mi je z toho úplne nanič. Možno je na tom niekto tak dobre, že to môže robiť zadarmo. Napríklad s takými cenami ako 8,00 EUR za rúško nesúhlasím ani ja, to je už fakt prehnaná cena za kus handry. Napríklad v lekárni blízko mojej práce predávali textilné rúška za 6,00 EUR, skoro som odpadla. Už som sa bála otvoriť poštu, lebo v každej bola objednávka na rúška. Tak som robila, čo som mohla, aby som aspoň čiastočne pokryla potreby mojich známych. Myslím, že je tu veľa predajcov, ktorí sa snažia pomôcť ľudom a predávajú tie rúšky za normálne ceny a ja im držím všetkým palce a prajem veľa síl. Snáď mi už vyjde čas a pridám sa k výrobe rúšok aj na Sashe. Prajem všetkým, čo šijú rúška veľa zdravia a síl, aby mohli pomôcť tým, ktorí to potrebujú. Myslím si tiež, že sa medzi niektorými ľuďmi začína rozširovať nevraživosť, nenávisť a závisť. Smutné.

2020-03-20 18:27:419x

BioHandmade Balík, aj s jeho obsahom, ktorý vám domov prinesú, ale aj tovar, ktorý si sami nakúpite - to všetko je potenciálne kontaminované po dobu 1-9 dní.

Ak nechcete čakať, dezinfikujte všetky vrchné plochy - balík, aj tovar. Buď sa dotýkajte všetkého v rukaviciach, ktoré potom vyhodíte, alebo si umyte ruky a vyvarujte sa dotýkaniu iných objektov. Preventívne dezinfikujte všetky styčné plochy a predmety - peňaženku, kreditnú kartu, mobilný telefón, kľučky, zrkadlá, stoly, spínače svetlá, rúčky na nábytku, vodovodné kohútiky, mobily, klávesnice.

Zdroj:

https://diva.aktuality.sk/clanok/60725/monika-je-mladou-vedkynou-toto-by-mal-o-koronaviruse-vediet-kazdy-slovak/?utm_source=aktuality.sk&utm_medium=zona-hp&utm_content=box-magaziny-top-hp&utm_campaign=cross

2020-03-21 10:29:142x

Lucilienka Ahojte, aj ako zdravotník a aj ako obyčajný smrteľník sa chcem poďakovať všetkým, čo šijú rúšky pre nás, možno jedna taká technická poznámka - v práci mám na tvári rúšku niekedy až 24hodín a je oveľa komfortnejšia, ak sa viaže okolo hlavy šnúrkami (v porovnaní s rúškou na gumičku). Väčšina tu na sashe sú rúšky gumičkové, ale minimálne pre mňa (a aj pre kolegov, s ktorými som sa rozprávala), sú tieto menej komfortné.

2020-03-21 20:26:578x

EvitaEK Lucilienka, presne tak. Ja som skúšala šiť viacero rúšok a zostala som pri tých so šnúrkami, ktoré sa viažu vzadu okolo hlavy. Práve začínam predávať niečo už aj na Sashe.

2020-03-21 20:43:31

SalixAlba @Lucilienka ja som prave usila svoje prve rusko na stroji!!! Vyzera... Ako vyzera:) ale je funkcne.... A hlavne som objavila novy sposob uchytenia pre zeny, ktore maju dlhe vlasy a vedia si ich zopnut do chvosta: na rusko som dala provizorne gumicky zo siloniek.... trochu dlhe vysli... tak som ich natahovala za usi az som narazila na cop, na ktory som ich navliekla, jednu z jednej strany, druhu z druhej strany:) drzi a usi netlacia:)

A rada pre tych, ktori maju gumickove ruska a tlacia ich: zobrat snurku, za usami vzadu na hlave prevliect snurku cez jednu gumicku, cez druhu, zaviazat... Tak by sa mohol zmiernit tlak gumiciek na usi:)

2020-03-22 13:35:582x

peknasvadba Výzva super,len bavlnenu látku ktorú môžem kupit vyrobca/ predajca dopručujme na 40 aj ked je to 145 g bavlnená hrubšia látka , gumičky na 30 , ako to férovo dodržať.

2020-03-22 14:25:37

BioHandmade Niektorí ľudia začali robiť z textilných rúšok módny doplnok, krajčírky na SAShE ich začali šiť z tých najkrajších látok a predstíhajú sa v predajnosti. Keďže v galériách niektorých predajcov sa začali objavovať škodlivé informácie o ich údržbe (citujem: "rúška perte mydlom dôkladne aj v rukách, v žiadnom prípade nevyvyrajte, dôležité je žehlenie"), redakcia SAShE by mala zasiahnuť a šírenie takýchto rád na svojej stránke eliminovať.

K použitým textilným rúškam sa treba správať ako k jednorazovým - po použití zložiť chytením zozadu (za ušami alebo za hlavou) a potom v hrnci na to určenom vyvariť na 90 stupňov po dobu 5 minút, potom ožehliť parnou žehličkou. Rúška majú byť ušité z materiálu, ktorý toto znesie, t. j. 100% husto tkaná nefarbená bavlna, šnúrky bavlnené alebo gumičky navliekacie s možnosťou ľahkej výmeny.

2020-03-23 11:54:019x

Hellen4787 Dobrý večer, tiež šijem rúška ..pre rodinu a známych z materiálu, ktorý mám doma...kvalitná bavlna, s kapsičkou na filter vo vnútri. Bohužiaľ nemám také množstvo látky, aby som ušila nejakých 100 rúšok, ale myslím si, že ochota a voľa pomôcť aspoň svojmu okoliu je dnes viac ako inokedy vítaná. Je veľa návodov..ja som si vybrala tento , vhodný na menšiu tvár https://www.facebook.com/MaeRinDIY/videos/2886370588093482/?v=2886370588093482

a taký istý, len s trošku väčšími rozmermi- vhodný pre normálnu a pánsku veľkosť tváre : https://www.youtube.com/watch?v=whTSnWWKqi8 Je to jednoduché a keď budete šiť druhú pôjde Vám to už pekne od ruky:) Čo sa týka údržby a manipulácie s rúškom, natrafila som na celkom poučné video, ktoré si možete pozrieť TU : https://www.youtube.com/watch?v=whTSnWWKqi8 Páčilo sa mi odporúčanie, že rúško môžeme dezinfikovať i v parnom kúpeli po dobu 10 minút a nemusíme ho prať. Toť moja troška do mlyna:) Všetkým, všetko dobré a hlavne pevné zdravie !

2020-03-23 18:57:471x

ZuzuWorld Budme prosim k sebe mili a pomahajme si ako sa da...nwda mi sa vyjadrit k tomu ci ruska darovat alebo predavat...ja som tiez vela rusok vyrobila a darovaka z materialu co som maka doma...ale ak mame vyrabat niekolko desiatok kusov pre firmy a podobne tak ten material si musime nakupit a sediet pri tom stroji...a myslim si ze ten cas sa da dat zadarmo ale pochybujem ze v tejto situacii ma niekto peniaze na zvys na material na ruska...takze asi tak k tejto teme...ja dakujem Sashe za tuto vyzvu...doma sa nezblaznim a niekomu velmi pomozem a aspon nieco zarobim...velke dakujem

2020-03-23 19:25:261x

EvitaEK Všetky rúška, čo som pridala, som aj odobrala zo Sashe.Boli v ponuke len pár hodín. Prišla som do práce a všetky rúška boli preč.Mala som jednu zákazku na Sashe, ktorú chcela kupujúca stornovať (asi zohnala lacnejšie). Všetci sa snažia zohnať rúška, kde sa dá a hlavne lacnejšie. Ja prajem všetkým, aby si pomohli, ako vedia. Nič iné nešijem ako rúška a verte mi, nie je to žiadna zábava. Je to stereotypná práca a je pomerne únavná pre organizmus krajčírky. Rada by som však poukázala na disciplinovanosť SLOVÁKOV, ktorí majú záujem chrániť najmä svoje okolie a robia všetko pre to, aby zamedzili rozšíreniu vírusu. V iných krajinách sa ľudia stretávajú bez rúšok, sú nedisciplinovaní a ohrozujú tým celé okolie a často rozširujú nákazu aj za hranice svojho štátu. Tieto veci sú pre mňa dosť nepochopiteľné, lebo takáto obmedzenosť ma dosť hnevá. Veľa ľudí si stále neuvedomuje, s čím to vlastne máme od činenia. Všetkým ľuďom prajem veľa v prvom rade zdravia a hlavne aby sa uchránili pred touto strašnou pohromou.

2020-03-23 20:51:143x

Znova-Sk Toto je veľmi pekná výzva. My tiež šijeme pre rodinu a známych. Ak to má pomôcť aspoň trocha. Držme si palce. Všetkým prajem hlavne zdravie :-)

2020-03-24 17:07:41

BMJdesign Dobrý deň, chcela by som sa opýtať: ak chcem ušiť dvojvrstvové rúško s možnosťou vloženia filtra stačí strihať rozmer 20 x 20 cm? Alebo aký rozmer má filter, ktorý sa do rúška vkladá? Ďakujem

2020-03-25 01:51:27

BMJdesign Ešte jednu otázku na redakciu. Chcem sa zapojiť do výzvy a ušiť napríklad 500 rúško. Ako to bude potom (február 2021) pri podávaní daňového priznania? Ďakujem

2020-03-25 04:16:50

Macha Uf, až mi zle ostalo čo som si tu prečítala. Ja nie som profesionálna šička. Som podnikateľka, mám prevádzku ktorá je momentálne z nariadenia vlády zatvorená, ale za ktorú aj naďalej platím majiteľovi budovy astronomický nájom na ktorý musím zarobiť. Od rána do večera šijem rúškam - ergonomické, jedna vrstva sa sije zvlast, druha zvlast a potom sa zosivaju, obracaju, vklada sa gumicka. Jedno mi aj s balenim a vypisovanim stitkov a kontrolou platby zaberie cca 45 minut.. S mojim 2 ročným synom pobehujúcim okolo. A tak mi povedzte, mile spasitelky sveta, preco by som mala hodiny a hodiny svojho casu, ktore by som inak travila so svojim synom, mala rozdavat zadarmo. Lebo su zle casy? Ano, su, aj pre mna. Makam od rana do vecera a po zaplateni najmu budem na nule a to si este budem gratulovat!!! Ako otrok. Takze takato som ja hyena, co zaraba na nestasti inych. A fakt sa neviem na seba pozriet do zrkadla. Nezabudnite ist s tymto pristupom aj do potravin, ci do lekarne. Nech vam veci rozdavaju, lebo su zle casy.

2020-03-25 23:46:5121x

Naturalia Macha maš svätú pravdu....

2020-03-26 09:32:51

chalupka tu je to pekné vysvetlené: https://www.youtube.com/watch?v=EYuLPf0NNQM&feature=share

2020-03-26 12:58:405x

EvitaEK Veľmi pekne vysvetlené ♥

2020-03-26 17:34:37

SalixAlba @úžasné video, krásne vysvetlené, pravdivé a dojímavé zároveň

2020-03-26 17:46:511x

SalixAlba Video, ktore mozno bude uzitocne pre mnohych: https://youtu.be/AOBH-IRZF-g

2020-03-26 19:21:17

DENALYA Mne pobehuju 3 deti..a tiez sijeme pri nich,z toho najmensie ma 2 roky.

O tejto vyzve som sa docitala dost neskor,akosi necitam hlavne stranky,lebo nestiham.

Ruska predavame po 3.30 Eur a kedze ponuka o odpusteni provizie pre nas bohuzial neplati,lebo sme sa do vyzvy nestihli zapojit.Bohuzial ani sashe neurobi vynimku a ani po tolkych rokoch nam ju neodpusti.Skoda,pouzili by sme tie peniazky na nakup aspon novych gumiciek..

Sami sme darovali desiatky rusok do nemocnice...desiatky ruzok do detskych ambulancii...skoda,darovali by sme viac....ale..

2020-03-27 09:34:331x

DENALYA Uz nebudeme vkladat peniazky,do nakupu materialu na ruska,vela sme predali, ale len tu na sashe,inde sa nam nechcelo uz..nevladali sme,ale este viac sme darovali...takze verime,ze aj my sme aspon trosicku nasmu Slovensku pomohli,aj bez zapojenia sa do vyzvy,..

2020-03-27 09:39:371x

Art-inka Ja by som chcela este oslovit tie, ktore by rady "kupovali" ruska zadarmo : kazda zena snad ovlada zakladne stehy , tak nech si sadne a tie 3-4 kusy usije rucne - neuverite, ale da sa to aj bez stroja , miesto toho aby tu osocovala ostatne usilovne baby a dalsie hejtovala na FB v papuckach pri kavicke ...

2020-03-27 09:59:112x

DENALYA Tak tak.Mate pravdu Inka8 :-)

Hlavne,nech toto vsetko pominie a vratime sa vsetci do normalu.Vela zdravicka vsetkym a krasny den zienky :-)

2020-03-27 10:20:57
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

Newsletter

Nezmeškaj žiadne novinky a súťaže!
nic nevpisujte