Domov » Žurnál+ » Autor: SAShE s.r.o.

Žurnál+

SAShE seriál – Ako viac predávať

Odporúčania všeho druhu, obchodného charakteru a za serióznym účelom

Novinka: Darčekové a zľavové poukážky

SAShE s.r.o. . » Rady predajcom / 2017-02-13 10:26:00 /  35 komentárov / 156 lajkov / 3522x zobrazený

Ušili sme pre vás malé, ale milé vylepšenie predaja na SAShE. Odteraz si môžete vytvoriť vlastné darčekové alebo zľavové poukážky. Nová funkcionalita poukážok pre predajcov vám umožní vytvoriť percentuálne zľavové poukážky, alebo zľavové poukážky v eurách a umožní vám vystaviť si svoje vlastné darčekové poukážky.

Pripravili sme pre vás novú funkcionalitu "Poukážky", ktorú od dnes nájdete hore, v červenom menu.

(Pozn. red. - článok aktualizovaný - 13. 2. 2017 - všetko po starom, len sme vám to chceli pripomenúť :)

 

Poukážky vám umožnia hneď niekoľko vecí: 

1. Vygenerovať kód na vlastnú darčekovú poukážku v eurách 

2. Vygenerovať kód na zľavovú poukážku v eurách 

3. Vygenerovať kód na zľavovú poukážku v percentách  

 

Kód zľavovej / darčekovej poukážky kupujúci vloží do príslušného políčka pri potvrdzovaní objednávky a systém mu ju automaticky uplatní. 

Pri objednávke sa teda odteraz dajú uplatniť dva rôzne typy kódov: kód univerzálnej darčekovej poukážky, alebo kód špecifickej zľavovej / darčekovej poukážky predajcu. Kupujúci používa obe rovnako. 

Manažovanie zákaziek, pri ktorých kupujúci u vás uplatnil jednu z týchto poukážok, je rovnaké, ako manažovanie bežných zákaziek. Jediný rozdiel je ten, že systém vám zobrazí sumu zákazky zníženú o hodnotu poukážky a zobrazí vám aj kód poukážky, ktorý kupujúci použil. 

Poukážkový systém má niekoľko možností a môžete pomocou neho vytvoriť rôzne zľavové /darčekové poukážky. Každá zľavová / darčeková poukážka sa automaticky vygeneruje aj v PDF formáte, takže máte možnosť ju zákazníkovi poslať ako prílohu v správe, alebo vytlačiť a poslať poštou. 

 

 

Ako si vytvoriť darčekovú poukážku 

 

Vlastnú darčekovú poukážku si môžete pridať do ponuky a zaradiť ju do kategórie Iné vecičky/darčekové poukážky. Môžete si ich pridať hneď niekoľko, v rôznych hodnotách, ako inšpiráciu pre zákazníka. 

Keď sa vám poukážka predá, otvoríte si Poukážky z červeného menu a poukážku následne vygenerujete. Každý zákazník musí dostať poukážku s unikátnym kódom, preto odporúčame generovať náhodný kód.

Po zaplatení môžete zákazníkovi poslať darčekovú poukážku s kódom pomocou SAShE pošty alebo Slovenskou poštou - závisí od vás, v akých rôznych formách poukážku ponúknete.

Pri darčekovej poukážke použijete nastavenie: zľava v eurách / minimálna suma objednávky: 0 EUR / počet použití: 1. Platnosť poukážky môžete limitovať, alebo nemusíte. Poďme si prebrať nastavenia ďalších poukážok.

 

Typy poukážok a ako ich vytvoriť

 

Systémové rozhranie vám ponúka rôzne možnosti. Kód poukážky si môžete napísať ľubovoľne, alebo si nechať vygenerovať náhodný. Podmienka je, aby mal presne sedem znakov. Môžete použiť čísla od 0-9 a písmená A- Z, bez diakritiky, malé alebo veľké. Malé a veľké písmená sú rovnocenné, teda je jedno, či napíšete "VIANOCE" alebo "vianoce", alebo "Vianoce" - ale odporúčame "VIANOCE". 

Typ poukážky môže byť "Percentuálna zľava" alebo "Zľava v EUR". Výšku zľavy napíšete (v eurách), alebo zvolíte zo zoznamu (v percentách). Týmto spôsobom môžete vygenerovať tri druhy poukážok: darčekovú poukážku v eurách, zľavovú poukážku v eurách a zľavovú poukážku v percentách. Nastavenie darčekovej poukážky sme spomínali vyššie, poďme si pozrieť nastavenia zľavových poukážok. 

 

 

Minimálna suma objednávky je zaujímavé nastavenie, ktoré vám umožní dať zľavu od istej sumy objednávky. Napríklad, kód môžete zverejniť vo svojom obchode a dať kupujúcim na známosť, že všetky objednávky nad 50 EUR dostanú zľavu päť percent.

Počet použití je dobré nastavenie, ktoré vám umožní kontrolovať, koľko krát bude zľavový kód použitý. V prípade, že kód je zľava pre jedného zákazníka, nastavíte jednotku. Ak chcete dať verejnú zľavu do vašej galérie (napr. už spomínanú 5% pri nákupe nad 50 EUR) môžete zaškrtnúť možnosť neobmedzene. Ak by ste chceli organizovať súťaž, kde prvých 20 kupujúcich získa zľavu 50% na celý nákup, vpíšete číslo 20. 

Platnosť poukážky je jasná vec, zíde sa pri súťažiach, darčekových poukážkach s limitovanou platnosťou a sezónnych zľavách - napr. môžete vytvoriť kód "OZDOBY15" a ponúknuť kupujúcim plošnú, 15% zľavu na všetky vianočné ozdoby vo vašom obchode počas predvianočných nákupov. 

Vaša poznámka vám uľahčí proces rozmýšľania, prečo ste danú zľavu vytvorili, pre koho bola, alebo čo ste ňou chceli dosiahnuť :) Limit je 100 znakov. 

Keď zľavu / poukážku vytvoríte, hneď sa vám zobrazí v zozname. Kód funguje ihneď, takže ho môžete poslať, vytlačiť, stiahnuť ako PDF, zdieľať na facebooku alebo zverejniť vo vašom obchode. 

Poukážku môžete vypnúť pomocou farebnej bodky na začiatku riadku. 

 

 

Zľavy na rukodielnu prácu - pre a proti

 

Zľavy a poukážky môžu byť dobrým nástrojom na prilákanie a potešenie zákazníkov, ale zároveň je dôležité ich použiť správne. Príliš časté zľavy môžu mať opačný efekt na váš zisk a devalvovať váš výrobok v očiach zákazníka.

Toto známe pravidlo platí pri predaji handmade výrobkov dvojnásobne. Často sa stáva, že plná cena handmade výrobkov je nižšia, ako by mala byť, preto treba so zľavami narábať opatrne a strategicky. Pripravili sme pre vás niekoľko odporúčaní. 

Všeobecne sú zľavy a poukážky super na pritiahnutie nových, trochu váhavých zákazníkov, aktivizovanie ľudí, čo u vás už raz nakúpili alebo ocenenie lojálnych zákazníkov. 

Pri nakupovaní oblečenia v obchode vytvárajú zľavy úplne inú atmosféru. Zákazník príde do obchodu a vidí posledné dva kusy čierneho m-ka s 50% zľavou, tak ho radšej hneď kúpi, lebo ďalší kus už nebude. Pri nákupe handmade výrobkov online  - a často na zákazku - sa nedá použiť rovnaká stratégia. 

 

Naše odporúčanie je používať zľavy najmä na: 

  • uctenie si lojálnych zákazníkov 
  • výpredaj posledných kusov
  • krátke, sezónno-aktuálne zľavy 
  • súťaže na facebooku a v žurnáli 
  • exkluzívne zľavy pre lojálneho zákazníka a zopár známych 

 

 

Zaujímavé zľavové stratégie 

 

1. Poďakovanie

 

Jednorázová poukážka na menšiu sumu, alebo percentuálna zľava, ktorú po nákupe pošlete cez SAShE poštu lojálnym zákazníkom. Slúži ako poďakovanie za ich vernosť, plus ich povzbudí do ďalšieho nákupu. 

Poukážka vystavená v eurách býva lákavejšia na uplatnenie, v porovnaní s poukážkou v percentách. 

 

2. Zdieľaná, rýchla zľava 

 

40% zľava pre prvých 5 zákazníkov, ktorí u vás nakúpia, zdieľaná na facebooku a v SAShE žurnáli. Použiteľná pri špeciálnych kampaniach alebo v čase zníženého záujmu. 

 

3. Klubová zľava

 

Exkluzívna "klubová"zľava pre jednu vernú zákazníčku a päť jej priateliek, poslaná cez SAShE poštu, limitovaná na 5 použití a s limitovanou dobou platnosti.

 

4. Predpredajová zľava

 

Percentuálna zľava na predpredaj novej kolekcie, neobmedzený počet použitia, obmedzený čas - zverejnené v SAShE obchode, v Upozornení + spomenuté v žurnáli, ktorý novú kolekciu predstavuje 

 

5. Výpredajová zľava 

 

Zľavový kód na posledné kusy výrobku, ktorý plánujete vyradiť zo stálej ponuky. Výrobky by mali byť preradené do špeciálnej podkategórie v rámci vášho obchodu. O zľave je potrebné informovať v popise produktu + žurnál + upozornenie. 

 

6. Personalizovaná zľava 

 

Personalizovaná zľava na selektovanú skupinu výrobkov, poslaná zákazníčkam, o ktorých predpokladáte, že budú mať o tieto výrobky záujem. Zľava môže byť exkluzívna - poslaná vybranej skupine ľudí cez SAShE poštu, aby sa zachoval jej exkluzívny charakter. Ponuka by mala byť založená na vašej znalosti vašich stálych zákazníkov. 

Príklad: 20% Zľava na letné šatočky pre dievčatá poslaná cez sashe poštu maminám, ktoré už u nás nakupovali dievčenské veci.  

Ak so zľavami už experimentujete, podeľte sa s nami o vaše overené postupy v komentároch!

 

                                                                                                                                             ..                                                                                                                                              

Ak vás toto strategizovanie baví a chceli by ste na svojom predaji ešte trochu popracovať, prečítajte si ďalšie články z nášho seriálu Ako viac predávať: Rozširovanie ponuky, Správne nastavenie galérie a Produktové fotenie

Komentáre

fanco Toto je super funkcionalita a teším sa, že ste ju tak prepracovali. A rady na záver o "zľavových" stratégiách sú trefné, len treba dúfať, že si ich veľa predajcov prečíta. :-)

Dobrá práca!

2016-07-06 15:33:461x

OnlyOneOriginal super:)

2016-07-06 15:58:06

iffi teším sa!

2016-07-06 17:31:17

Veronicka wow, sashe je čím ďalej premakanejšie, páči sa mi ten neustály vývoj k lepšiemu :)

2016-07-06 17:55:527x

HenrietaMocova óó toto sa mi páči! už dávno som nad tým uvažovala a to najmä nad zľavou k ďalšiemu nákupu ako poďakovanie. juj ste dobrý :-)

2016-07-06 18:37:152x

BooBak Konečne! Ďakujem:)

2016-07-06 18:40:16

TOYSbyJANE Paráda, určite využijem pre zákazníkov, ktorí sa vracajú do môjho obchodu :)

2016-07-06 21:30:421x

Zafiria Bomba! Ste úžasní..ďakujeme :)

2016-07-06 21:53:551x

MilicaM Je to fajn, ďakujem pekne. Tým pádom vypadli grády?

2016-07-07 08:11:58

Andaris skvelé,musím si to ale lepšie prečítať ako na to:)))

2016-07-07 08:20:05

LightAndAngels no, ozaj vymakané, dali ste si záležať, myslím, že toto uvíta nemálo predajcov :)... vďaka :)... PS: tie rady na záver,ako spomenula fanco, sú trefné a veruže verme, že ich väčšina aj bude využívať správne pri svojej "obchodnej stratégii" :)))

2016-07-07 08:45:35

trdlo.makove Super! Páči sa mi, ako neustále zdokonaľujete portál a prichádzate s novými nápadmi, ako nám pomôcť predávať lepšie a viac. Už si to len poriadne preštudovať a zaviesť do praxe :D

2016-07-07 12:26:23

zubajda veru veru, konecne, velmi sa z toho tesim. Dali ste si nacas, ale oplatilo sa - uzitocne kombinacie, velmi premysleny system. Zurnal NA JEDNOTKU. Otestujeme v praxi. Super.

2016-07-07 12:33:15

Barsi Super!!! Tato funkcia tu dlho chybala. Perfektne ste to premakali, velmi dakujem! :-)

2016-07-07 17:21:25

PetoValentovic perfektnéééé už som dlho špekuloval ako to urobím. A tradá už som aj vytvoril darčekovú poukážku:) dúfam, že sa ujme:)

2016-07-07 19:57:492x

Majkatv super.

2016-07-09 11:08:41

CuteArt parada!! dakujemeeee...

2016-08-04 17:11:40

Heavenly To je fantastická funkcia!

2016-08-18 22:06:19

Kantynka Dobrý den, chtěla jsem dát slevu do konce prázdnin na letní topy, ovšem nevím jak ji udělat pouze na tuto jednu kategorii. Poradíte mi někdo prosím? :) Děkuji!

2016-08-26 12:15:05

Adam  REDAKCIA  Kantynka zlavove poukazky platia na celu galeriu, nedaju sa omedzit len na jednu kategoriu.

2016-08-26 13:18:03

andywild Uz som si vytvorila zlavovu poukazku, a uz mi ju aj zakaznicka pouzila. Osobne si vsak myslim, ze zlava by mala platit IBA na tovar, NIE aj na postovne. Postovne by malo ostat v povodnej vyske. Dakujem

2016-11-29 19:47:229x

kamienky presne, pripajam sa k andywild, tiez ma nemilo prekvapilo, ze sa zlava vztahuje aj na postovne. ja mozem dat zlavu na svoje sluzby ale nie na sluzby tretej strany, ci?

2017-02-11 18:24:161x

livushka ahoj rada by som vytvorila poukážku na zlavu 14% na zajtrajšieho valentina, ako to tam mam zadat?...dakujem za info

2017-02-13 10:48:05

Brona @livushka - bohužiaľ presne 14 sa nedá, lebo percentá si môžete voliť len z menu.

2017-02-13 11:53:34

livushka ahaaa...:( ... no co uz ...neva...tak teda bude 15 :)

2017-02-13 11:54:47

bijouTARI perfektné, chýbalo to veľmi - je to veľký posun vpred :)))

2017-02-13 19:17:22

AGJkreativ Poukážky sú výborný nástroj. Dnes som vygenerovala prvú, oceňujem, že ju pošlem zákazníkovi ako vkusné PDF. Žiaľ nemilo ma zaskočilo, že to spravilo zľavu aj z poštovného. Bolo by možné to upraviť? Vidím, že nie som jediná. Ďakujem

2017-02-13 20:45:484x

DARTASKA Super vecička, no tiež by som ocenila možnosť zľavy iba v istej kategórií, nie iba na celú galériu. Takisto sa prikláňam k tomu, aby sa zľava neodčítavala aj z poštovného, to je zvláštne, mala by sa vzťahovať iba na hodnotu výrobku.

2017-02-14 11:05:113x

Brona Zľava sa vzťahuje aj na poštovné z dôvodu, že pri generovaní hotovostnej poukážky - napr 20 eur na použitie pri nákupe v jednom obchode - zákazník čaká, že si ju uplatní na celý nákup - vrátane poštovného. Preto sme sa rozhodli, že oba typy poukážok budú fungovať rovnako, aby z toho nebol zmätok, že túto si uplatníte aj na poštovné a túto nie... Takto to má kupujúci jednoduché a nemá prekážky pri nákupe u vás.

2017-02-14 12:58:541x

LaWande nie je mi jasne, ako mozem zvolit moznost vygenerovat darcekovu poukazku (nie zlavovu). Nikde taku moznost nevidim.

2017-02-14 16:57:542x

etede Výborný nápad, vyzerá dobre prepracovaný, určite ho využijem v blízkej budúcnosti.

2017-02-18 09:01:52

Jasiss.sperky No nedá mi aj keď je to už staršia téma, ale zľava aj z poštovného určite nie je správne riešenie, ja tiež nakupujem cez E-shopy ale zľavu počítajú z objednaného tovaru a nie z poštovného!!! Je to nesprávne nastavenie, pretože mi pošta zľavu nedá!!! Zľava by sa mala počítať len z ceny objednaného tovaru, poštovné by malo zostať nezmenené!

2017-11-09 18:02:552x

LaWande Áno ja s týmto súhlasím. Zľava z poštovného určite nie je správne riešenie.

2017-11-09 18:04:411x

BioHandmade Rozmýšľala som, ako to technicky urobiť, aby zľavová poukážka platila len na jednu kategóriu vecí (konkrétne som mala záujem o ponúknutie mimosezónnej zľavy na určitý druh výrobkov, na ktoré mám v sezóne veľmi veľa objednávok a nemôžem ich všetky uspokojiť, preto by som chcela povzbudiť zákazníka k skoršej objednávke ešte pred sezónou) - vyriešila som to popisom presného postupu použitia poukážky v upozorneniach: https://www.sashe.sk/BioHandmade

2018-03-29 18:35:14

izypizy Škoda, že sa nedá vybrať len určitá kategória výrobkov. Rada by som podporila sezonny výrobok a ostatné nechala bez zľavy. Ale to potom ak by si zákazník chcel objednať aj niečo, na čo sa zľava nevzťahuje, tak by musel vytvoriť dve objednávky. Tú complikejtid :) Asi radšej túto službu nevyužijem.

2021-10-22 14:45:441x

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

Ako viac predávať

www.sashe.sk/serial/ako-viac-predavat-na-sashe

Odporúčania všeho druhu, obchodného charakteru a za serióznym účelom

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »