Domov » Žurnál+ » Autor: SAShE.sk

Žurnál+

SAShE seriál – Fashion Revolution

Najčerstvejšie správy zo slovenskej porcie globálnej kampane, ktorá bojuje za lepší módny priemysel. To je taký, kde sa nerobí v otrasných fabrikách, neničí životné prostredie a tak. Prečítajte si o aktivitách slovenskej skupinky, ktorá to nemieni nechať tak.

Fashion Revolution Day 2015 : Ako si odfotiť selfie a zapojiť sa do kampane?

SAShE.sk . » Redakcia / 2015-04-23 11:10:00 /  35 komentárov / 91 lajkov / 7903x zobrazený

Už tento piatok prebehne globálna kampaň Fashion Revolution Day, ktorá chce vyvolať spotrebiteľský tlak na fashion reťazce, aby zlepšili pracovné podmienky v továrňach a informovali spotrebiteľov o situácii v módnom priemysle. Zdieľate túto kampaň medzi svojich známych a čítajte, ako sa zapojiť.

 

O neférovosti globálneho módneho priemyslu netreba SAShE verejnosti veľa vysvetľovať. Väčšina predajcov a kupujúcich, ktorí na SAShE predávajú a nakupujú, si je vedomá situácie. Pre vás všetkých, ktorí sa angažujú v odevnom priemysle, je tu zaujímavá správa. Slovensko sa - spolu s ďalšími 71 krajinami - zapojilo do kampane Fashion Revolution, ktorá sa snaží vyvolať nátlak na fashion reťazce a informovať širokú verejnosť o tom, odkiaľ pochádza väčšina ich oblečenia. 

Jej cieľom je urobiť módny priemysel krásny nielen na pohľad, ale aj vo vnútri - etický, transparentný a udržateľný.

V tomto článku nájdete informácie ako sa zapojiť pomocou sociálnych médií, alebo priamo osobne, na jednom z podujatí v Bratislave alebo Považskej Bystrici, ktoré organizuje SAShE predajkyňa Alena Krivá alias Alala v považskej knižnici. 

Čo sa bude diať počaš Fashion Revolution Day? 

Použite sociálne média!

Organizátori kampane vyzývajú ľudí, aby 24. apríla 2014 kontaktovali značky, od ktorých kupujú oblečenie. Kontaktovať ich treba pomocou sociálnych médií ako Facebook, Instagram alebo Twitter a treba sa pýtať, kde bolo ich oblečenie vyrobené. Cieľom je demonštrovať tak svoj záujem o povôd a podmienky, v ktorých je oblečenie produkované a vytvoriť tak spotrebiteľský tlak a povedomie.  Zároveň vyzývajú, aby zdieľali túto kampaň so svojími známymi a informovali čo najviac ľudí. 

  1. Odfoťte sa v oblečení naruby tak, aby bol vidieť štítok s menom značky alebo výrobcu.
  2. Nahrajte svoju fotku na sociálne siete - Facebook, Instagram alebo Twitter
  3. Označte svoju fotku @značka a ‪#‎whomademyclothes‬, kto vyrobil vaše oblečenie. Tu nájdete prvý príklad. 

Takto sme sa nafotili my :)

Toto sme my na našom Facebooku, cvaknite sa aj vy a nezabudnite na hashtagy

Príďte osobne! 

V Bratislave a v Považskej Bystrici sa 24. apríla budú diať premietania nórskej reality show Sweatshop - The Deadly Fashion a filmu The Next Black – A film about the Future of Clothing, na ktoré sa môžete prísť pozrieť a stretnúť sa s ostanými podporovateľmi tejto kampane. Kľudne môžete prísť aj v oblečení naruby :) 

V Bratislave vás v ZÓNE by Refresher privítajú organizátori Fashion Revolution a Fashion LIVE! a v Považskej Bystrici na vás v knižnici bude čakať Alena Krivá, alias Alala. Ak sa chcete do tejto iniciatívy hlbšie zaangažovať, nevynechajte príležitosť stretnúť podobne naladených ľudí. 

Dostatok zaujímavého materiálu na čítanie a zdieľanie nájdete aj na webovej stránke Fashion Revolution. 

Nakupujte od slovenských značiek a šírte informácie! 

Samozrejme, jeden z veľmi dobrých spôsobov, ako nasmerovať svoje peniaze tým správnym smerom, je nákup oblečenia od šikovných značiek na SAShE a finančne tak podporiť malé módne značky v našej krajine. 

Celú kampaň riadi z Paríža módna biznis expertka Kamila Boudová: "Buď zůstaneme všichni v korporátních pozicích, nebo budeme tvořit vlastní životy a hodnoty.’ Jako zákazníci můžeme svými požadavky změnit nabídku trhu, jako podnikatelé a designéři můžeme jít naproti z druhé strany a vyrábět oblečení a doplňky, které chceme nosit. Tvořit aktivně svět, ve kterém chceme žít. Jen musíme udělat něco jinak – kupovat lokální brandy nebo klidně založit vlastní eko značku, to už je na vás.”  Nemáme čo dodať, jedine, že s ňou všetci na SAShE asi celým srdcom súhlasia... 

Aký je vlastne problém v módnom priemysle? 

Táto kampaň vznikla ako reakcia na tragické zrútenie továrne na oblečenie v Bangladéši. Aby značky mohli ponúknuť čo najlacnejší tovar, hľadajú čo najlacnejšiu pracovnú silu, najnižšie nájomné a to na úkor bezpečnosti. Tak sa stalo, že budova, ktorá bola určená ako štvorposchodový komplex kancelárií, bola neoficiálne prestavaná na šesťposchodovú továreň na oblečenie.

Dve nelegálne poschodia a váha strojov spôsobili praskliny v nosných stenách budovy a tá bola 23. apríla 2013 evakuovaná. Nasledujúci deň boli robotníci pod vyhrážkou straty mesačnej výplaty nútení vrátiť sa do práce. V ten deň sa budova zrútila. V podstate celé hnutie Fashion Revolution vzniklo preto, aby sa nezabudlo na životy, ktoré sa stratili pod troskami Rhana Plaza a aby sa takéto katastrofy neopakovali.

Rýchlo, lacno a nekvalitne

Módny priemysel sa za posledné roky preorientoval na produkciu fast fashion - alebo rýchlej módy. Fast fashion je medzinárodné označenie dnešnej módnej reality, pretože biznisom hýbu najnovšie módne trendy. Nový, ale hlavne lacný „úlovok“ má potešiť spotrebiteľa.  Táto kampaň ho ale chce prinútiť zamyslieť sa nad tým, z čoho a za akých podmienok je oblečenie vyrobené a inšpirovať ho, aby reagoval. Medzinárodná kampaň Fashion Revolution sa touto témou zaoberá vo viac ako 60-tich krajinách sveta a prichádza aj na Slovensko. Ide o revolúciu, doslova v našich hlavách. Táto kampaň sa snaží upozorniť svet, že je dôležité vidieť aj druhý breh divokej „módnej rieky“. Fashion Revolution odhaľuje tajomstvá módneho priemyslu, ktoré sú viac ako zarážajúce.

 

Slovenské osobnosti pomáhajú so zdieľaním

 

Fashion Revolution Slovakia from Martin Vrabko on Vimeo.

Niekoľko slovenských osobností prepožičalo svoju tvár a hlas tejto kampani, nafotili fotky a nakrútili video, aby pomohli túto iniciatívu zviditeľniť. Tu sú ich odpovede na otázku, prečo sa zapojili do kampane Fashion Revolution a čo pre nich znamená móda:  

Adela Banášová

Myslím si, že by som sa mohla aj sama nad sebou zamýšľať, aj keď nie som ten prototyp maniačky, ktorá si nakupuje hocičo a hocikde. Teraz je trend mnohých obchodných značiek predávať enormné množstvo lacného tovaru, vždy to smeruje k tomu, že niekto si to odskáče, preto že ja si môžem kúpiť tričko za 5 korún.

Rada sledujem kvalitnú módu, páči sa mi keď to niekto vie nosiť, ale už keď sa do dostáva medzi tie masy a stáva sa z toho taká tá „handráreň“ , tam sa už necítim komfortne. Niekedy sme nosili tú istú vec celý týždeň do školy a bolo to úplne v poriadku. Teraz je taký trend a tlak, že musíš mať stále niečo nové a kupovať si tie lacné repliky, len aby sme trošku vyzerali ako v tom „vožú“ (Vogue) a pritom je to len taká hra s nami.

Lýdia Eckhardt

Myslím si, že Fashion Revolution je veľmi zaujímavá kampaň a bytostne sa ma týka. Vnímam ju nielen cez seba , ale aj cez svoje klientky. Keď k nám do salónu príde klient, chce odísť nielen s pekným modelom, ale aj s pocitom vnútornej povznesenosti. Tvrdím, že dievčatá, ktoré pripravujú tento model, vdychujú doňho kúsok seba a pozitívnej energie. Možno preto sa klienti radi k nám vracajú. Cítia , že to robíme s láskou. Niekedy mi je ľúto, že v dnešnej dobe ide o neskutočný konzum, ktorý ma už vyrušuje. Kvantita prekrýva kvalitu.

Ako hovorí porekadlo a je to skutočne pravda: „Nie sme tak bohatí, aby sme si kupovali lacné veci“. Keď človek investuje do oblečenia , nielenže mu dobré sedí, ale určite si dlhšie zachová svoju kvalitu. Ja som si tiež prešla určitým obdobím, kedy som toho nakupovala veľa... Vnútornou zrelosťou som si zmenila hodnoty života, ktoré sú podstatnejšie, a chcem byť predovšetkým spokojná sama so sebou. A keď máme na sebe kúsok, ktorý nás poznáša, tak určite zo seba tú spokojnosť aj vyžarujeme a to je najpodstatnejšie.

Maroš Kramár

Myslím si, že treba pomáhať. Lebo to nie je móda, to je povinnosť ľudí, ktorí niečo v živote dokázali a mali šťastie niečo dokázať, stali sa trošku známymi a okolie ich nejako vníma. Ja sa veľmi rád zúčastňujem takých akcií ako je táto, kde sa chce sa pomôcť ľuďom na opačnej strane zemegule, ktorí vyrábajú módu za hrozných podmienok pre ľudí na druhej strane, ktorí sa chceme pekne obliekať a ani netušíme čo sa za tou výrobou skrýva. Ak takto ťažko pracujú deti, treba na to poukázať.
Ja mám rád čistých ľudí. Až tak veľmi mi nezáleží, čo majú na sebe. Môže to byť akokoľvek módne a drahé, ale pokiaľ je to špinavé a ten človek mi nevonia, tak pre mňa je to nechutné.

Moja žena sa zo mňa smeje, že sa stále obliekam ako keď som chodil ešte na konzervatórium pred 40timi rokmi. Móde až tak veľmi nepodlieham. Stále hovorím, že ono sa to vráti, v podstate som stále v predstihu. To čo sa oblieka teraz, sa obliekalo pred 20timi rokmi. Chcem sa predovšetkým cítiť dobre a pohodlne. Keď si niečo obľúbim, tak to nosím aj niekoľko rokov, až kým to celkom nezničím. Niekedy je tú kvalitu cítiť, keď je oblečenie trošku drahšie, no ja mám rád aj výpredaje, aj veci „blšáku“, aj niečo zo second handu, čo je štýlové a človek v tom môže vyniknúť, napriek tomu, že to nie je to najdrahšie a najnovšie. Dokonca mám vo svojej skrini retro kúsky.

Jana Golis – Fragile

Keď si na túto tému človek pozrie dokumentárne filmy, ktoré poukazujú na pracovné podmienky v tejto a v podobných oblastiach, neubráni sa pocitu nespravodlivosti. Vidí reťazec, na ktorého jednom konci je bieda hraničiaca s prežitím, kým na tom druhom sa točia veľké peniaze. Chápem, že politici aj ekonomóvia majú svoje definície prečo sa tento kolobeh vo svete zaužíval práve takto, prečo je to takto logické. Keď sa ale na vec pozrieme detskými očami, svedomie nám určite naznačí, že takto to vporiadku nie je.

Nedá sa neplakať a nesúcitiť s ľuďmi, ktorí sa pohybujú na prahu prežitia. Sú to matky a otcovia rodín, ktorí sú častokrát prinútení žiť pod hranicou ľudskej dôstojnosti. Preto je podľa mňa iniciatíva kampane Fashion Revolution úžasná a veľmi potrebná.

Soňa Norisová – Fragile

Priznám sa, že ja som módu nikdy príliš neriešila, možno v puberte, keď „leteli“ také tie šialené kúsky zo začiatku 90tych rokov . Ja mám rada klasiku a zopár dobrých kusov v šatníku, ktoré sú nadčasové a môžem ich nosiť až kým ich nezničím. Nie som typ, ktorý „ide po značkách“, ale keď niečo cielene hľadám, tak sa nevyhýbam ani značkovým obchodom ani sekáčom. Občas niečo zdedím po kamarátkach, a aj ja sa rada "zbavím" vecí , ktoré nenosím tým , že ich darujem niekomu, koho potešia .

Som veľmi rada, že som sa zapojila do kampane Fashion Revolution. Vďaka nej som si uvedomila , že som sa príliš nezamýšľala nad tým , čo si kupujem, respektíve čo všetko je za tým jedným kusom oblečenia , v akých podmienkach je vyrobené, že za každým kusom oblečenia sú osudy ľudí, ktorí boli svojou zúfalou finančnou situáciou, častokrát na hranici prežitia , prinútení pracovať v nedôstojných a ťažkých podmienkach . Mnohí z nás si to ani nevieme predstaviť. Fashion Revolution je kampaň, vďaka ktorej si môže každý z nás uvedomiť, čo dokáže urobiť sám pre to, aby sa táto situácia zlepšila.

Svetlana Rymarenko - Fragile

Kupujem si to, čo mi sedí, mám radšej extravagantnejšie veci, rada si nechávam veci šiť alebo si kúpim niečo v „sekáči“, kde viem nájsť unikátnu vec, ktorá sa už 20 rokov nenosí, ale je to niečo tak „uletené“, že sa mi to k niečomu hodí.
Ja som taký prototyp konzumného človeka, čo sa týka oblečenia. Na prácu totiž potrebujem veľmi veľa odevu. Dlhé mesiace uvažujem nad tým, čo urobím s tým množstvom vecí, ktoré mám v skrini, no už ich nenosím.

Fashion Revolution je spôsob poukázať na tento problém mnohých ľudí, aby sme si nekupovali zbytočne veľa lacného oblečenia, ktorého výroba zahlcuje životné prostredie a núti ľudí pracovať v zlých podmienkach na oblečení, ktoré ani nenosíme.

Jana Kothajová - Janais

To, čo sa deje v módnom priemysle som si začala uvedomovať až nedávno, keď sa stala nehoda v Bangladéšskej továrni na výrobu oblečenia. Zomrelo tam vyše 1000 ľudí a mnohí ďalší sa vážne zranili, čím prišli o možnosť zarábať si na svoje živobytie. To všetko len preto, že budove pristavali niekoľko poschodí aj keď tušili, že takú ťarchu nemusí zvládnuť. Išlo pritom o značky, ktoré bežne nosím aj ja. Začala som sa zamýšľať nad tým, čo je za výrobou oblečenia, ktoré bežne nosíme aj my v Európe. Že za každým kúskom oblečenia sú ľudia ako my, s tým rozdielom, že oni pracujú v neľudských podmienkach a za minimálnu mzdu.
Je veľmi dobré nezakrývať si predtým oči. Je treba o tom hovoriť a poukázať na to, že máme šancu veci zmeniť. Možno ako jednotlivec nie, ale keď sa všetci spojíme do kolektívu, ktorý už takú iniciatívu začal vyvíjať a dokonca celosvetovo, sme na správnej ceste."

Tamara Heribanová

Oblečenie si vyberám intuitívne, zväčša to je láska na prvý pohľad, avšak vždy je pre mňa dôležitý aj aspekt jeho pôvodu. Ak hovoríme o istej zodpovednosti voči životnému prostrediu a ľuďom, ktorí sa na módnom biznise podieľajú, každý sa môže zapojiť tým, že sa zamyslí ako by sám mohol prispieť k zmene. Ja rada oblečenie recyklujem, nerobí mi problém ísť do vintage obchodov, second handov, v šatníku mám aj kúsky, ktoré boli ušité pred desiatkami rokov. A napríklad môj obľúbený zelený kabát som si kúpila ako štrnásťročná, nosím ho dodnes a myslím, že ešte dlho ostane súčasťou môjho šatníka. V otázke módy nie som až tak rozmarná, i keď mnohí ma vnímajú v obliekaní ako extravagantnú ženu, ktorá by mohla outfity obmieňať často. Niektoré kúsky mám požičané od kamarátov dizajnérov, niektoré si od nich kúpim s dobrým pocitom, že som podporila lokálnu poctivú nápaditú a kvalitnú prácu. Mnohé veľké koncerny taktiež pochopili, že len zodpovedný a férový biznis je cestou k dlhodobému úspechu. Mimoriadne sa teším z dlhoročného obdivuhodného projektu H&M Conscious.

Módnych kúskov z recyklovaných materiálov, organického konope, organického hodvábu a organickej bavlny mám v skrini mnoho. Vo všeobecnosti som potešená, ak môžem kúpou oblečenia alebo obuvi pomôcť. Naposledy som si kúpila kožené topánky TOM’S, pri ktorých kúpe platí: jeden pár kúpim sebe, druhý pár je tak automaticky venovaný školákovi na africkom kontinente. Dnes TOM‘S obúva milióny detí v Južnej Amerike a Afrike.

Móda je v mojich očiach súčasť umenia, kultúry, spôsob ako najlepšie vyjadriť svoju individualitu. Najmä ak je človek prítomný pri výrobe nejakého módneho kúsku, vtedy si uvedomí koľko práce je za poctivo a kvalitne ušitým odevom. Spomalíme rozbehnutý kolotoč vtedy, ak pre nás oblečenie nebude len na jednosezónne dočasné využitie.

Čo si o módnom priemysle a tejto kampani myslíte vy? Šírite jej myšlienku ďalej?  Zdieľajte svoj názor v komentároch.







 

Komentáre

fanco Perfektná akcia!

2015-04-23 18:29:351x

Alala Verím, že sa nás pridá, čo najviac. Treba zdieľať na sociálnych sieťach, nech vidia, že aj na Slovensku zaujíma ľudí táto téma!

2015-04-23 18:33:05

ema-homolova Perfektná akcia, módny priemysel nie len že využíva biedu a odkázanosť ľudí, ale používa aj zdraviu škodlivé materiály, farbivá a tak ohrozuje aj nositeľa.

2015-04-23 18:47:351x

erique Výborne :o), tlieskam :o)!

2015-04-23 19:03:101x

pletena-tvorba Perfektní, jsem nadšená z této akce!

Překrésné fotografie!

2015-04-23 19:29:251x

studienka je to reťazová reakcia ,pretože aj materiály do odevného priemyslu sa vyrábajú v podobných podmienkách,rovnako ako elektronika a mnoho iných komponentov,dokonca aj potraviny a vždy je to závislé od kúpyschopnosti,koľko percent ľudí,ktorí sa chcú tiež módne a pekne obliekať si môže dovoliť platiť viac za toto všetko?Som podporovateľka takýchto akcií to jednoznačne a kiežby sa zapojilo čo najviac ľudí a čím vplyvnejších tým lepšie.

2015-04-23 19:30:381x

LenaP. Teším sa tejto kampani a dúfam, že sa jej myšlienka bude šíriť aj po 24. apríli a ľudia sa budú viac zamýšľať nad tým čo kupujú a ako často nakupujú. Po prečítaní tohto článku som si premietla vlastný šatník a uvedomila si koľko vecí v ňom som zdedila možno ešte aj po babke, kúpila v second hande, alebo mám dlhé roky a stále je mi ľúto ho odložiť, pretože sa mi páči a pretože je stále nositeľné. Ľudia nepotrebujú mať plný šatník "handier" stačí pár kúskov, ktoré vedia originálne kombinovať, sú kvalitné a tým pádom vydržia viac rokov. Pomôžu tým nielen sebe, ale aj životnému prostrediu a dúfam, že sa tým podarí zlepšiť podmienky ľudí, ktorý oblečenie vyrábajú. :))

2015-04-23 19:42:291x

Alala Ako hovorí Kamila Boudová vše se vším souvisí :) ale myslím, že ide o dobré gesto, zastaviť sa a zamyslieť. Vždy treba začať od seba a hovoriť o tom, čo žijete. Nie všetko ide hneď, ale pomaly ďalej zájdeš... Ja verím, že spoločne dokážeme meniť veci :)

2015-04-23 20:09:202x

lenciatko gesto je to urcite pekne ale ci za tym nie je realne vacsi predaj drahsich znaciek ... lebo sa im tak veci nepredavaju... ktovie... mohli by sme sa vsak zameriavat aj na ludi u nas ako pracuju a ako sa im zije - aj tu su neludske podmienky a nikto s tym nic nerobi - taky clovek co nedostal pol roka vyplatu si asi nekupi dizajnersky kusok... nemame vsetci kamaratov dizajnerov, co nam davaju a poziciavaju oblecko... ked kampan tahaju bohati ludia co si mozu dovolit kupovat dizajnerske znacky... nezerem to sorry... (a to si odjakziva davam nohavice sit)...

2015-04-23 20:44:5314x

Alala Lenka ani ja nie som bohatá a kupujem si veci od Slovenských značiek. Veď vy ste v tom s nami, keď hovoríte, že si dávate šiť veci. Ide o to, aby sa ľudia aspoň zamysleli, že nám netreba mať každé tri mesiace komplet iný šatník, lebo je to práve v móde. A ja napr. sa snažím, aby boli u mňa podmienky a práca, čo najprijateľnejšia pre kolegyňu, aj to je cesta. A ako hovorí aj Maroš Kramár, dá sa kupovať aj sekáčoch...

2015-04-23 20:54:001x

gk Výborná akcia...ale trošku nedomyslené zo sekáčmi....Hovoríme o tom, boh vie odkial sú materiály a viete odkial sú materiály zo sekáčov? Videli ste to skladovanie? FUJ! V živote by som si to nedala na seba.

Radšej treba podporovat nás všetkých čo tu vystavujeme hlavne nie " slovensky Bangladež" že si určime to, že šaty budeme kupovat za 19 eur a tým si zase vytvoríme lacnú pracovnú silu...../Kde je materiál, ušitie, čas?/ Takže myslím, ked podpora, tak zlatý stred je najideálnejší....

Malo by byt vidiet, že za materiál, prácu, fotku atd a jedinečnost musíme vediet zaplatit / trošku si vážit to, že sedíme za tým strojom a vymýšlame nové a nové veci...a teda PRACUJEME a dokonca na vlastné riziko....ked produkt zhotovíme, ešte musíme čakat, kým sa predá....

Takže nepodporovat lacné veci , ale pekný stred.

Tento projekt som chcela urobit s firmou ZOOT, ale nemali záujem / ony si to urobia ved po svojom/

Ja mám podopru svojich kamaratiek Mirku Almasy a Henu Hajtovú a pokúsime sa to rozšírit ďalej!

2015-04-23 21:11:212x

gk pardon podporu nie podopru ups :) rýchle prsty

2015-04-23 21:13:52

Alala gk, to je práve o vychovávaní, aj preto sa koná táto akcia. Kamila Boudová preto založila Fashion Business, aby ukazovala ľudom, ako vyzerá súčasne fashion business a ako by sa to dalo meniť. Nič, čo je dobré nejde spraviť hneď, treba trpezlivosť a hľadať cesty. Pracovať najskôr na sebe a pomaličky meniť svet okolo seba.

2015-04-23 22:05:18

gk Alala. Ja sa to snazim uz vazne dost dlho.....vlastne roky...na tejto baze som mala aj svoj maly obchodik....kde sa ludom vysvetlovalo.,ze produkty su po 1 ks .slovensky produk atd....hmmmm Je ZATVORENE

2015-04-23 22:10:03

Alala ja to robím skoro 4 roky a po 4 rokoch začínam chápať veci a veci sa hýbu. Kto hľadá nájde :) ale chápem je to cesta na dlhé trate.

2015-04-23 22:13:26

gk Ja 9 rokov....a prestavam tomu rozumiet....alebo zacinam to chapat? Ze teda cesta rebeliou a poucovanim co by sme mali a nemali kupovat vlastne asi nikam nevedie /ano bojim sa toho.../ ja by som ako prvuvec urobila taky. Ze by so. Vytlacila nakupaky....to by bolo zas malych podnikatelov....je to spinava hra europskej unie a vsetci to vieme!....Naco nam je na kazdom kroku H&M? No lebo je po celej Europe..atd....

2015-04-23 22:23:283x

Alala odporúčala by som vám Fashion business s Kamilou Boudovou :)

2015-04-23 22:25:14

gk Ale projekt budem podporovat vzdy! V Taliansku to vela ludi vzdalo....

2015-04-23 22:26:031x

gk Zajtra robim vyklad v centre Ba a teda dame velku podporu....aspon v tom nebudem sama.....

2015-04-23 22:45:172x

Alala super ďakujeme. a super by bolo aj spraviť tie kroky. odfotiť sa, zdielať a označiť značku a spýtať sa napr. Hey Pimkie I want to know ‪#‎whomademyclothes‬? ‪#‎fashrev‬ ‪#‎slovakia‬

2015-04-23 22:49:552x

HOFFE Velmi dobrý nápad ! :)

2015-04-23 22:52:081x

Dussi Super, dobrá kampaň !!!! Tiež si myslím, že by sa mali ľudia zastaviť a zamyslieť, nehorázne plytváme a to nie len v oblečení.

2015-04-24 09:11:182x

xVAJCOZRUTx Lacná pracovná sila vždy bola aj bude. Najmä v Juhoázijských krajinách.. Kupim si nejakú handru na seba a možno na nej pracovali ruky zodretej šičky z Kambodže alebo kupim čokóladku na ktorej makali detské ruky zberača kakaových bôbov z Ghany dakde na plantážach,.. A zďaleka nejde len o módu... ale aj o elektroniku, hračky z číny... Tam sú na prácu zneužívané aj deti... o dôstojnosti pracovných podmienok nemôže byť ani reči.. A potom to príde sem ako značkový "super kúsok" do týchto veľkých obchodných válovov.. Nechcem byť skeptik, ale budem veľmi držať tejto kampani palce, aby sa veci zmenili k lepšiemu, myšlienka tu je.. Ale obávam sa, že ani známe tváre celebrít nie sú zárukou, že sa dačo zmení k lepšiemu... :-( Som však veľmi rada, že je tu portál ako Sashe, kde tie výrobky sú skutočne nielen krásne, ale aj originálne a kvalitné a tvorené s láskou a toto treba dávať do povedomia, sú to značky takmer neznáme, ale oplatí sa za ne priplatiť a hlavne tak podporiť malých výrobcov... A tie šunty pod tzv."značkami", to keď vidím jak je to ušité, kde niť, tam niť, totálne drahé malé dokrčené handry a umeliny, tak to ani tá tzv."značka" nie je zárukou kvality. Dávno ide už len o kvantitu a lóve, nie o kvalitu. Je to celosvetový trend, že kupim tričko za pár šupov vo veľko-reťazci, na rok ho vyhodím a kupim ďalšie a ďalšie... Ľudia kupuju viac, než potrebuju. A keď sú pre nich tie veci ľahko dostupné, prehováraju k nim reklamy a tlačia sa im do xichtu všade a sú cenovo dostupné, tak to proste je. Je to v ľuďoch... Kvalita je na takých stránkach a ako Sashe a jej podobné, paradoxne, s oveľa menším obratom. Držím palce malým výrbcom a myslím, že sa problém Ghany, kambodže, zodretých šičiek v Indonézii, hladomor v Afrike, liek na rakovinu a globálne oteplovanie budú nad nami visieť ďalej... Mńa až tak samotná móda netrápi.

2015-04-24 09:54:1913x

Alala ako som už vyššie písala všetko so všetkým súvisí. dôležité je meniť veci tam, kde ich vieme meniť a verím, že to veľmi pomáha.

2015-04-24 10:09:141x

Inush Hovoríme o tom že "značkové" oblečenie vyrábajú ľudia v nedôstojných podmienkach za minimálnu mzdu a to ich živí. Keď to oblečenie prestaneme kupovať nestratia títo ľudia prácu a tým aj nádej zarobiť si aspoň na jedlo a základné veci? Podľa mňa toto nie je riešenie, pretože na to doplatia zase tí najchudobnejší. Existujú organizácie na ochranu ľudských práv - tie by mali mať právomoc kontrolovať tieto továrne a podmienky v nich a vyrubovať pokuty, ktoré by ale nešli do štátnej či inej kasy ale museli by byť použité na nápravu chýb za ktoré boli vyrúbené. Ani to by všetko neriešilo - ja viem.......

Aj u nás žije mnoho ľudí, ktorí sú odkázaní na lacné šmejdy pretože si kvalitné veci nemôžu dovoliť zaplatiť, aj keď, verím tomu, by im dali prednosť. Domácich tvorcov by mali podporovať samosprávy a štát. Napríklad poskytnutím priestorov na prácu za nižšie nájomné, daňové úľavy a iné stimuly, ktoré sú okázalo poskytované zahraničným investorom, ktorí ich často ani nepotrebujú. Tam ja vidím začiatok cesty.

2015-04-24 11:47:1415x

gk Inusch presne tak! Ale to je " rozprávkovo" aj ked plne súhlasím zo všetkým....

Tiež mám obavy skôr v tom, že zas si to " odserú" najnevinejjší..." ozaj ich " bohužial" táto práca živí, a majú také podmienky / byt,strava,atd/ že z toho vyžijú chudobne, ale vyžijú

Je to strašné,ale je to tak!

Ja by som bojkotovala skor to, aby robili trošku v ludskejších podmienkach a príklad čo v " Indii , Kambodži atd" vyrábajú samy , aby sa to dostalo na trh príklad v Amerike, /alebo ktorá krajina vobec prosperuje???? /

Samozrejme s označením, že to je pre toho a toho....

A ako hovorím, a vobec sa za to nehanbím a nebojím sa toho.... toto je problém ked pozrieme na naše podmienky ,EUROPSKEJ UNIE, že dovolila retazce, že ich podporuje...a nepodporuje malých podnikatelov. Naopak! Nás likvidujú...

V Taliansku Talian už nerobí, pretože je tam milion utečencov, ktorý urobia robotu za pár šupov.... a ked si od Armaniho chcete kupit máte dve volby: ARMANI MADE IN KAMBODŽA / je to cenovo dostupnejšie../ alebo ARMANI MADE IN ITALY !!!! A to je cenovo nedostupné, pretože zamestáva iba Talianov! a tí si vedia za prácu vypýtat ....

Ja som si do svoho bývaleho butiku doniesla botičky z Talianska....MADE IN ITALY- no zostalo mi pár kúskov....a doniesla som si k šatom botičky MADE IN INDIA a zaprášilo sa po nich.... Odvtedy som nedoniesla žiadne...

Aj ked rebelujem proti sebe, všetci o tom hovoríme, ale ideme do nákupáku si kúpit lacnejšie....

Holt ked niesu peniaze!!!!! / Ale som 23 r. vegetarianka a tiež som sa zamyslela, prečo musím jest maso , ked existuje aj iná volba? /

Zamysliet sa majú predovšetkým " bohatší ludia" / vid ludia, ktorí zarábajú nad 800 eur/ ostatní možu šúchat nožičkami.....

2015-04-24 12:03:444x

HyndusSid Paráda :))

2015-04-24 12:22:25

.Kvietok. výborná myšlienka - je dobré, že to ľuďom nie je ľahostajné - ale ja osobne som si tu na sashe na oblečenie nič nekúpila - dôvod peniaze- krásne kúsky no pre mňa nedostupné, preto som vždy rada, keď sa nájdu kupujúci aj z tej vyššej vrstvy a takúto vec si kúpia lebo viem,že vďaka nim mnohé značky napredujú. A to je dobré! Číňanov bojkotujem a ostáva mi len sekáč. Alebo kto mi čo podaruje - skrátim, zúžim, ozdobím a nosím ďalej. Žiaľ rozhoduje cena a celá EU to vie, preto nám sem dáva tie slávne reťazce - u nás má byť o chvíľu Pepco a deti sa v meste pomaly nemajú ani kde hrať.

2015-04-24 13:22:413x

xVAJCOZRUTx súhlasím s Inush... Nio a ešt inak.. a ak sa opýtate mamičky na materskej, alebo matke s slovenským platom, čo kúpi deťom na seba a či sa zamyslela nad zmylom kampane alebo pôvodom oblečenia, asi sa do kampane nezapojí.. Pôjde do veľko-reťazca a podporí ho kvantitným nákupom vecí, z ktorých deti i tak rýchlo vyrastú, bude to 90% u väčšiny ľudí vždy o cene a nie ani tak o kvalite..

2015-04-24 13:48:144x

Dadyart ... kedy bude kampaň za podporu domácej výroby? :)

2015-04-24 16:40:183x

Dadyart ... teda myslela som "Kampaň na podporu domácich, teda našich výrobcov, allias drobných živnostníkov" :) ... potom by možno nemuseli za fazuľovú polievku pracovať detičky v bangladéši na naše lacné tričká ... súhlasím s Inush :)

2015-04-24 16:43:261x

maramanufaktura dlhé roky som pracovala pre veľmi známu svetovú odevnú značku a veru vedela by som rozprávať ako to funguje .... a nemyslite si ,že ak kúpite šaty s nášivkou made in italy - že kupujete kvalitu šitú v ľudských podmienkach a naozaj v Taliansku -to tak veru nie je ....žiaľ podpísala som zmluvu o mlčanlivosti aj po odchode z firmy....a mimochodom ,ani na Slovensku krajčírske firmy-je ich len pár ,ktoré šijú pre svetové značky ,nie sú nič lepšie -viem aké sú tam podmienky a platy a prístup k zamestnancom ....a žiaľ aj tie korejské firmy,ktoré sem prichádzajú húfne ,sú v prístupe k zamestnancom doslova neľudské ... tiež na zaplakanie ...čiže to čo si myslíme, že je len za morom ...je už aj tu ....

2015-04-24 16:49:144x

gk A ja radšej o našom najlešiom divadle ani nehovorím, kolko tam dostave plat....

Už mám obrázky v svojom žurnáliku....

2015-04-24 18:55:001x

atelierik Jediné, čo človek skonštatuje, keď vidí tie dokumenty na BBC, je, že ľudská chamtivosť nemá hraníc... Ale Dadyart má pravdu, mali by sme skončiť pri otázke, prečo si nemôžem(e) dovoliť kúpiť si tričko od slovenskej výrobkyne viac ako povedzme 3 x do roka (zbytok pre seba aj deti MUSÍM kúpiť v reťazcoch,lebo peňaženka nepustí...) - lebo nemá žiadnu podporu v "malom" podnikaní, lebo ju ničia odvody (keď by aj dane neplatila), prístup obchodov... ale to je iná téma, že?

2015-04-24 19:10:572x

zananet Výborná kampaň. Ja si rovnako myslím, že to nie je o tom, kupovať si dizajnerské oblečenie a doplnky za stovky eur, len sa prosto zamýšľať nad tým, čo naozaj kupujeme (a neplatí to len na oblečenie:). Dobre si popozerať výrobok, kde a kým bol vyrobený, z akého je materiálu, ako sa udržiava a potom zvážiť, či mi ho naozaj treba a budem ho nosiť :) Nie som zástankyňa handier od populárnych značiek, ktoré sú výplodom tejto sezóny a po nej skončia v koši ako nenositeľné, zničené, obnosené a ne-módne... Predsa len handmade je handmade a duplom ak sa jedná o náš slovenský výrobok s kusom srdca :)

2015-04-24 19:29:193x

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

P
SAShE.sk
SAShE.sk
866 predaných ks, 499 hodnotení

SAShE.sk je priestor pre ľudí so šikovnými rukami a náročným vkusom.
SAShE.sk je tu pre vás, aby vám bolo veselšie, aby ste sa mali kam chodiť inšpirovať, aby ste mali kde prezentovať svoju tvorbu a aby bolo na Slovensku originálnejšie a farebnejšie

Informácie

Fashion Revolution

www.sashe.sk/serial/fashionrevolution

Najčerstvejšie správy zo slovenskej porcie globálnej kampane, ktorá bojuje za lepší módny priemysel. To je taký, kde sa nerobí v otrasných fabrikách, neničí životné prostredie a tak. Prečítajte si o aktivitách slovenskej skupinky, ktorá to nemieni nechať tak.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »