Domov » Žurnál+ » Autor: SAShE.sk

Žurnál+

SAShE seriál – Ako viac predávať

Odporúčania všeho druhu, obchodného charakteru a za serióznym účelom

Ako viac predávať na SAShE: Rozšírenie ponuky

SAShE.sk . » Rady predajcom / 2016-06-29 15:42:00 /  18 komentárov / 171 lajkov / 4387x zobrazený

Zhrnuli sme odporúčania, ktoré sme tento rok dali šperkárke Henriete Môcovej, výherkyni našej súťaže Výťah 2015. Sú zamerané na rozširovanie ponuky výrobkov a pridali sme aj zopár overených a užitočných rád na koniec. Väčšina tipov sa odvíja od faktu, že Henrieta je šperkárka, ale snažili sme sa ich zovšeobecniť, aby sa dali aplikovať aj na výrobu z iných materiálov. Nech sa páči:

 

1. Pridajte výrobky na každý deň

 

Henrieta sa pôvodne vo svojej galérii prezentovala najmä náročnejšími, autorskými šperkami. Do súťaže Výťah 2015 sa prihlásila s návrhom na kolekciu svadobných obrúčok s folklórnymi motívmi.

Moderný folklór je v súčastnosti veľmi silný trend, ktorý oslovil ľudí v celej spoločnosti, no nie všetci majú radi výrazné motívy. Týmto zákazníkom sa oplatí ponúknuť menej nápadné šperky, ktoré sa ľahšie kombinujú. Zároveň bola škoda limitovať novú kolekciu len na obrúčky, pretože o tie má záujem len úzka skupina, ktorá práve chystá svadbu. 

Odporučili sme jej, aby svoju tvorbu rozšírila o šperky na bežné nosenie. Takto získala nových zákazníkov, ktorí rozšíria povedomie o jej značke. 

Henrietine ľahko-nositeľné, ale stále jedinečné šperky, zaznamenali na SAShE veľký úspech a dnes zdobia nejednu ruku, či ucho.

Keď hľadáte nové cesty, zamyslite sa, či vaša ponuka nie je zameraná na veľmi úzku skupinu a popremýšľajte, aké výrobky by ste vedeli ponúknuť širšiemu spektru ľudí. 

 

 

 

2. Pridajte doplnkové výrobky 

 

Rozšírenie ponuky o doplnkové výrobky je dobrá stratégia, ako naplniť potreby zákazníka, ktorý už je fanúšikom vašej tvorby a má potrebu kúpiť aj niečo ďalšie. Pre inšpiráciu treba aktívne počúvať zákazníka,  pýtať sa, sledovať trendy v oblasti svojej tvorby a ponúknuť relevantné doplnky.   

Henrieta rozšírila svoju ponuku o doplnkové prstienky, ktoré sa dajú vrstviť a kombinovať s jej folklórne-ladenými obrúčkami a ostatnými prsteňmi. Do doplnkových produktov môžete zapojiť aj ďalších predajcov zo SAShE. Napríklad Henrieta by v kooperácii s iným autorom mohla vytvoriť vankúšiky na obrúčky, či krabičky na zásnubné prstienky.

 

 

3. Pridajte nové motívy alebo materiály 

 

Ďalší zo spôsobov, ktorým sa na rozširovanie ponuky dá pozrieť, je rozmnoženie po osi materiál / motív. 

Ak je váš motív populárny, môžete rozšíriť ponuku o výrobky z iného materiálu a s rovnakým motívom. Alebo naopak, ak máte originálnu a žiadanú techniku, hľadajte nové, atraktívne motívy, do ktorých ju pretavíte. Ak máte v ponuke výrobok s veľmi populárnym motívom, môžete ho rozpracovať na viacero výrobkov - podobne ako Henrieta ponúkla k prstienkom aj náušnice a prívesky. 

Prvý krok nemusí byť veľký, väčšinou sa vždy nájde výrobný postup, ktorý je jednoduchý a rozšíri vašu ponuku. Rozbehnutí výrobcovia môžu premýšlať nad zamestnaním nového človeka, ktorý ovláda novú techniku a sústredí sa len na výrobu nového typu produktov. 

 

 

4. Ponúknite lacnejšie a drahšie výrobky

 

Nie každý zákazník má rovnaký rozpočet na nákup, ktorý sa chystá u vás vykonať, preto je dobré mať v ponuke aj menej nákladné kúsky.

Ich výroba nie je náročná, môžete ich mať v ponuke stále a máte tak obchod plný výrobkov, z ktorých si ľudia môžu vybrať, keď hľadajú drobný darček. Ste tým tak viac prístupný, ako keď vložíte iba zopár drahých kúskov. 

Pokiaľ je tento jednoduchší výrobok zaujímavý a autorský, vzbudí pozornosť a ľudia sa budú dotazovať odkiaľ je. Henrietin srdiečkový prstienok a jednoduchšie napichovačky sú doplnené náročne gravírovanými prsteňmi. 

Drahšie, pracnejšie výrobky uspokoja náročných zákazníkov a ukážu viac vašich schopností. Sú veľkým lákadlom pre kupujúcich, ktorí u vás zatiaľ nakupujú za menej. Nikto si nevie predstaviť rozsah vášho talentu, preto ho musíte najprv ukázať, aby po ňom zákazník mohol zatúžiť. Cenovo balansovaná ponuka výrobkov je veľkým pomocníkom úspechu.  

 

 

5. Reagujte na konkrétny dopyt

 

Pravidelná analýza predaja jednotlivých typov výrobkov vám ukáže dopyt, na ktorý sa oplatí reagovať. Ak zistíte, že sa vám najlepšie predávali snubné prstene a napichovačky, ponúknite viac modelov. 

Tie naozaj jedinečné výrobky sa nerodia v tabuľkách, ale niekde medzi srdcom a fantáziou, no stojí za to pozrieť sa na čísla a rozvíjať svoju ponuku. 

Reagovanie na dopyt si vyžaduje dávku spontánnosti a prípravu zároveň. Sledujte svoje predaje. Ak sa u vás zrodí bestseller, reagujte. Objednajte viac materiálu a zožeňte extra ruky, ktoré vám pomôžu dopyt ustáť. 

 


 

To boli naše hlavné odporúčania pre Henrietu. Ako bonus máme pre vás aj ďalšie, ktoré sa môžu zísť: 

 

Zúžte ponuku!

 

V niektorých prípadoch nie je rozširovanie ponuky dobrý nápad.

Ak ponúkate decoupage, živicové šperky, zopár hačkovaných čiapok, plus maľujete na sklo a objednávok nepribúda, zvážte zúženie. Možno ponúkate príliš rôznorodé výrobky, ktoré sa ťažko pamätajú.

Ak sa chcete od hobby tvorby posunúť k predaju, popremýšlajte, v ktorej technike ste najlepší, alebo nájdite váš najpopulárnejší motív a postupne ich rozvíjajte. 

 

 

Prezentácii svojej tvorby venujte rovnakú pozornosť, ako tvorbe samotnej

 

Na záver tento veľmi dôležitý bod. Kvalitné fotografie a pravidelné žurnály sú základom dobrej prezentácie. 

Fotky, ktoré ukážu výrobky v kontexte a čisté produktové fotky sú podľa nášho názoru esenciálne. K tomu zopár lákavých reklamných fotografií a máte zásobu fotiek, ktoré môžete použiť do SAShE galérie, žurnálu, alebo facebook reklamy. 

Kontextové fotky by mali zákazníkovi sprostredkovať všetky potrebné informácie o výrobku, ktoré ku kúpe potrebuje. Napríklad: Aké má taška futro? Aký veľký je prsteň na ruke? Aká nápadná je náušnica na uchu? 

Produktové fotky by mali byť jasné a ich pozadie by nemalo zákazníka rušiť a odvádzať pozornosť od výrobku. Ako titulnú fotku zvoľte tú, ktorá výrobok prezentuje viditeľne, nerušivo a atraktívne. Pri drobných výrobkoch - ako sú šperky - je ako titulná fotka vhodná produktová, aby bolo detaily na šperku vidno. Pri väčších výrobkoch, prípadne oblečení môže byť lepšia reklamná / kontextová. 

Ak výrobky aj darčekovo balíte, odfoťte výrobok v obale. Zákazník tak vidí, že ste pripravení mu výrobok hneď poslať.

 

Píšte pravidelné žurnály

 

Je dôležité predstaviť každú novú kolekciu zákazníkom ako celok a napísať o nej minimálne jeden článok. 

Nasledovne odporúčame napísať článkov hneď niekoľko - predstavenie kolekcie, fotky zo zákulisia fotenia, fotky zo zákulisia výroby aj so skicami, fotky od zákazníkov, ktorí vaše výrobky nosia... byť tak stále na očiach, aj keď ste kolekciu uvedli pred pol rokom. 

 

Toľko naše odporúčania, ktoré sme ponúkli Henriete a ponúkame aj vám. Ide leto, čo znamená, že o chvíľu sú Vianoce, tak na prípadné rozšírenie ostáva akurát dosť času :)

 

-----------

Využite všetky funkcionality, ktoré ponúka vaša galéria na SAShE:

  • Výrobkom dávajte jasné, zrozumiteľné a ľahko dohľadateľné názvy
  • Poctivo vypĺňajte texty, popisy a údaje k výrobkom. Udávajte dĺžky, váhy, miery, informácie o údržbe. Len málo zákazníčiek vytiahne pri rozhodovaní sa o kúpe pravítko ;)
  • Pohrajte sa s kľúčovými slovami
  • Pridajte k svojim výrobkom iné odporúčané výrobky zo svojej tvorby
  • Rozčleňte svoju ponuku do vlastných kategórií pre lepšou orientáciu
  • Pridávajte nové výrobky a oživujte staré

Správne nastavenie galérie má vplyv na vašu návštevnosť a predaj. Kompletné informácie nájdete v tomto článku.

                                                                                                                                             ..

Komentáre

Lisbet páči sa mi to prepojenie rád priamo na určitú galériu, konkrétne... na príklade...super, za seba ďakujem

2016-06-29 19:24:09

fanco Super zhrnuté!

2016-06-29 20:05:341x

DanielaTka Správne odporúčania a rady.

2016-06-29 21:53:35

BluberyHome Veľká vďaka za skvelé užitočné rady, ešte by mohol dať niekto tip, ako vyrobiť 48 hodinový deň. Ved sa posnažte, toľko kreatívcov je tu na Sashe :-))))

Mňa dnes tak napadlo, ohľadne tých produktových fotiek. Ak sa vytvárajú kolekcie, nominácie na výklady, nedala by sa vybrať z fotiek predajcu aj iná než tá titulná? Občas by sa do výkladov hodila práve tá, ktorú má predajca nastavenú ako doplnkovú. Ale to ma len tak pomimo napadlo ;)

2016-06-29 22:14:1419x

VLNIENKA Tiež sa pridávam ku Veldi, že by sa mohla vybrať fotografia, ktorákoľvek fotka ..tak ako napriklad v Pinterest. Možno tá doplnková je lepšia ako hlavná :)

2016-06-29 22:35:266x

SAShE.sk  REDAKCIA  Bohužiaľ, fotka sa vybrať nedá, do výkladu ide tá, ktorú má predajca nastavenú ako titulnú.

2016-06-30 15:02:121x

EnaDesign Ďakujem za odporúčania a rady :)

2016-06-30 15:17:23

Ewwwelin Pekný článok a Veldi, správna poznámka o tom 48-hodinovom dni :-DDD

2016-07-01 10:20:33

CuteArt Veldi, stačí pár šálok kávy navyše...ak to ustojíš, tvoj deň môže mať aj 72 hodín...:-)

SaShe.sk - skvelý žurnál...ďakujem!!

2016-07-03 17:33:46

LeleJewellery Diky, praktické a výstižné

2016-07-04 14:19:43

rugevit Každého láka mať dobrý predaj ale je to naozaj to čo tvorcu napĺňa? Poznám Heňu osobne veľa rokov a teším sa,že to vyhrala. Zaslúži si to viac než ktokoľvek. Viem,že Sashe je predajný portál a preto sa v prvom rade zameria na zvýšenie predaja. Ale čo autor? Myslíte,že pri 354 rovnakom prsteni ma stále to nadšenie ako na začiatku? Keď vidí ako mu stoja jeho zložitejšie a krajšie projekty kvôli manufaktúrnej výrobe? Možno preháňam ale koľko z vás ma na stole rozrobené " Veľké veci" na ktorých sa chcete vyhrať a dokázať sebe a ostatným že ste dobrí? Preto treba nájsť ten správny súlad a nepozerať len na počet predaných kusov.

2016-07-28 20:43:2916x

lubic2 Poucny clanok pre nas zacinajuce :-)

2016-08-16 05:50:531x

lubic2 Poucny clanok pre nas zacinajuce :-)

2016-08-16 05:50:57

lubic2 Poucny clanok pre nas zacinajuce :-)

2016-08-16 05:51:52

MirianaOli Ďakujem za poučný článoček:)

2016-11-01 21:39:20

MirianaOli Veľmi užitočné rad yperfektne s prehľadom vypracované:)

2016-11-24 21:06:57

Naturalia Vystižne

2017-12-21 21:53:14

svan vďaka za dobré rady

2018-02-01 22:11:11

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

P
SAShE.sk
SAShE.sk
853 predaných ks, 497 hodnotení

SAShE.sk je priestor pre ľudí so šikovnými rukami a náročným vkusom.
SAShE.sk je tu pre vás, aby vám bolo veselšie, aby ste sa mali kam chodiť inšpirovať, aby ste mali kde prezentovať svoju tvorbu a aby bolo na Slovensku originálnejšie a farebnejšie

Informácie

Ako viac predávať

www.sashe.sk/serial/ako-viac-predavat-na-sashe

Odporúčania všeho druhu, obchodného charakteru a za serióznym účelom

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »