Ahojte Ľudkovia!
Dospel som k myšlienke prečo by som sa nepodelil s mojím postupom práce s vami ,ktorých to trochu zaujíma.Možno tým pomôžem dokopať skeptikov veriacich na talent od kolísky k tomu, aby sa nebáli farieb. Ja moc neverím na talent . Možno existuje . Ak áno ,tak som sa učil maĺovať aj v minulom živote. Verím iba to čo sa človek chce naučiť a nevzdáva sa po prvých pokusoch. Takže všetci ste vítaní :D
Prvou ukážkou je olejové zátišie.
Fotka 1 Rád maĺujem na plátno s podkladovou farbou /akryl / v tomto prípade okrovou. Ak vynechám polia nezamaĺované ,môže okrová podkladová farba byť užitočnejšia ako presvitajúca biela.Samozrejme musí dokonale vyschnúť čo pri akryle trvá cca 2 hod v teple.
Fotka 2 Po jemnom zriedení farieb ľanovým olejom s terpentínom pomer 1:1 , začínam s najtmavšími miestami a končím svetlými. Tmavé olejové farby vyschnú skôr ako svetlejšie.Velkým plochým štetcom robím zároveň už aj náčrt.Ak sa pomýlim -nevadí, veď môžem vrstvit pokial chcem. Ak ale je už hrubá vrstva farby stačí ju zoškrabnúť špachtlou a maľujem ďalej a finálny odtien sa tak nezmieša s pôvodným nechceným.Táto fáza patrí ešte stále k podmaľbe.
Fotka 3 Ako som už spomenul zriedením farieb si urýchlym prácu ťahmi štetcom a tým pádom sa aj lahšie nanášajú ďalšie vrstvy. Výhodou oleja je , že neschne rýchlo a nemusíte maĺovať zbesilo ak by ste chceli urobiť farebné prechody.Vychutnávam každý ťah kopírovaním objemu objektu.
Fotka 4 Čím viac detailov pridávam , tým menej riedim farby. Mimochodom štetce odfotené nad plátnom boli použité pri úkone tak ako pri ostatných snímkoch.
Fotka 5 Pokračujem ako pri fotke 4.
Fotka 6 Finálny výsledok. Niektoré detaily - hlavne tenké čiary boli dosiahnuté špachtolu v zriedenej farbe alebo úzkym štetcom s dlhými vlasmi.