Domov » Žurnál+ » Autor: Barbora Barutová

Žurnál+

Ako vyrobiť handmade pečiatku (videonávod)

Barbora B. » Návody / 2019-06-28 17:00:01 /  16 komentárov / 75 lajkov / 31x zobrazený

Ahojte, v dnešnom článku vám ukážem, ako som sa vyhrala s krabičkami na šperky, ktoré som ozdobovala handmade pečiatkami.

Hneď na úvod poviem, že je to oveľa ľahšie, ako to vypadá a pri troche tréningu môžu vzniknúť naozaj pekné pečiatky, ktoré môžete využiť na ozdobovanie krabičiek, pozdravov, vizitiek, diárov, plannerov, dokonca nimi môžete ozdobiť aj textílie. Stačí použiť pečiatku na textil a skúšať.

Myšlienka (alebo skôr obsesia), že si musím vyrobiť vlastné pečiatky, sa u mňa zrodila pred pár rokmi cez skúškové, keď som brázdila pinteresty a odkladala nápady na ten čarovný poskúškový čas, keď vyjdem z izby ďalej ako do Lidla.

Odvtedy je to už pekných pár rokov, kupovala som materiál, rôzne druhy linorytu, pečiatok, podušiek, farieb, rydiel, ale stále sa mi nejako nedarilo získať pekný odtlačok. Dokonca som si pýtala radu múdrych ľudí na sashe, ktorí ale tvrdili, že bez (podotýkam minimálne 300 eurového) lisu to teda nepôjde. Ale ide. Stálo ma to síce veľa hodín skúšania, hľadania a kupovania materiálu, ale konečne si môžem vytvoriť svoju handmade pečiatku. A teraz už aj vy. Trpezlivým šťastie praje.

MATERIÁL

  • Guma na vyhotovenie pečiatky. Konečne som ju našla. Je mäkká a ryje sa na ňu ako po masle. V porovnaní s linorytom robí v domácich podmienkach bez lisu celkom pekné odtlačky. 
  • Rydlá na linoryt. Na začiatok úplne postačia dve základné rydlá – jedno v tvare V a druhé, o niečo väčšie, v tvare U.
  • Pečiatkové podušky. Tu treba trocha skúšať a experimentovať. Skúšala som aj samostatné podušky s atramentom, ale tie sa mi veľmi neosvedčili. Dobre sa mi pracovalo s japonskými pečiatkami od výrobcu Tsukineko (majú niekoľko druhov, napr. MEMENTO alebo VERSA MAGIC).
  • Pauzovací papier a ceruzka.

PRÍPRAVA

Motív si prekreslíte na pauzovací papier ceruzkou, potom papier prevrátite, priložíte na pečiatku a opäť obtiahnete ceruzkou. Tak sa vám motív prekopíruje, ja som si ho ešte raz obtiahla, aby to bolo na kamere pekne vidno.

DOBRE VEDIEŤ

Ryjeme vždy smerom od seba. To som sa naučila ešte na základnej škole. Škoda, že som si nezapamätala to, že odtlačok bude zrkadlovo obrátený a musela som svoju dvojhodinovú prácu vyhodiť :D Treba na to myslieť, ak budete vytvárať text. 

Je to ručná práca a nie ste laser, takže pečiatky, ako aj odtlačky, budú mať nedokonalosti. Z diaľky ale vypadajú veľmi pekne.

Najviac ma na tom baví, že s pár jednoduchými pečiatkami sa dá vytvoriť veľa muziky. Presvedčíte sa o tom vo videu ;-)

Ak sa pustíte do výroby vlastnej pečiatky, budem veľmi rada, ak ma označíte v príspevku a budem si môcť vaše diela pozrieť.

PS: Ak by ste mali záujem aj o nejaké PDF vzory, ktoré si môžete prekresliť na pečiatku, dajte mi vedieť a skúsim niečo vymyslieť :)

PS2: Robím poriadok v galérii a niekoľko párov náušiek nájdete v 50% zľave a okrem toho dostanete k nákupu aj darček.

Majte sa krásne,

Barbora

Komentáre

BEPATCHED Perfektné. :) Vďaka za podelenie sa s postupom.

2019-06-25 12:52:29

PetitPeanut @BEPATCHED za máličko :)

2019-06-25 13:31:17

AnitArt Šikovné ručičky, ak budem mať čas vyskúšam :-)

2019-06-25 14:13:20

SalixAlba No aké pekné:)

2019-06-25 14:16:04

PetitPeanut @AnitArt určite vyskúšaj, je to super oddych a zmena od náušníc :)

@SalixAlba však áno :D

2019-06-25 14:29:54

MilicaM skvelé!...)

2019-06-25 14:38:27

PetitPeanut @MilicaM ďakujem :)

2019-06-25 15:04:17

Jasiss.sperky Krásne pečiatky:)

2019-06-25 15:22:46

PetitPeanut @Jasiss.sperky ďakujem :) :)

2019-06-25 16:30:11

LenkaBlaskova skvelý príspevok a krásne pečiatky:)

2019-06-26 09:34:09

PetitPeanut @LenkaBlaskova ďakujem krásne :)

2019-06-27 17:03:13

burning_heart kde sa prosím dá zohnať takáto guma? ja používam niektoré kvalitnejšie gumy na gumovanie, ale tie sú dosť rozmerovo obmedzené a niekedy sa drobia...

2019-06-28 22:24:49

PetitPeanut @burning_heart skús si dať "guma na vyhotovenie pečiatky" do googlu, malo by ti nájsť takú svetlomodrú :)

2019-06-28 22:55:36

MariKlimo Krásne originálne balenie nádherný šperkov

2019-07-20 15:29:32

PetitPeanut @MariKlimo ďakujem krásne :)

2019-07-23 17:41:51

MirianaOli Super žurnálik aj s postupom:)

2019-09-26 09:27:47

TOP Žurnál - Týždeň

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »