Žurnál+

Podrobný fotonávod na výrobu adventných vrecúšok

P
Nikili147 predaných ks, 68 hodnotení

Veronika P. » Návody / 2022-11-22 13:00:01 /  3 komentáre / 21 lajkov

Pomaly, ale isto sa nám blíži čas adventu. A ja som sa rozhodla, že Vám pripravím podrobný fotopostup na ušitie adventných vrecúšok. Rovnaký postup môžete použiť aj na výrobu mikulášskeho vrecka, v tom prípade si len treba pridať pár cm navyše, aby sa tam vošlo veeeľa veľa dobrôt :)

Uvedený postup je môj vlastný, samozrejme si ho môžete upraviť podľa seba, rovnako ako zoznam pomôcok či materiálu. 

Na výrobu budeme potrebovať:

1. Bavlnené plátno. Ja som použila jednofarebné červené, kľudne použite vzorované, alebo rôzne druhy kľudne aj zo zvyškov. Na jedno vrecúško potrebujete 2 obdĺžniky s rozmerom 21x14 cm. Ak teda robíte adventé vrecúška, budete potrebovať 48 ks.

2. Krajčírske nožnice alebo kruhový rezač, podľa toho čo radšej použávate, alebo čo máte po ruke :)

3. Krajčírsky meter a pravítko

4. Špendlíky alebo krajčírske štipce. Ja som ich nepoužila, ak Vám to pomôže kľudne si nimi látky zopnite :)

5. Krajčírsku kriedu alebo ceruzku

6. Endlovacie nožnice. Vďaka nim nemusíte bavlnu obšívať, aby sa nestrapkala. Ak ich nemáte, môžete okraje látky obnitkovať overlockom, alebo overlockovým stehom.

7. Na označenie som použila adventné čísla v podobe nažehľovačiek. Môžete si čísla napísať fixkou na textil, vyšiť ručne, alebo len na papierových visačkách zavesiť na záver na šnúrky.

8. Šnúrku, stuhu, alebo motúz. Na jedno vrecúško 2 ks, každá s dĺžkou 28 cm.

A poďme na postup:

1. Kriedou su vyznačíme dookola 1 cm od okraja. Na hornom okraji si vyznačíme dva ďalšie pásy a to 3 cm a 5 cm od okraja. Po stranách od 3 cm pásika si urobíme malé pomocné značky a to 1 cm nadol aj nahor (viď foto).

2. Látky po okrajoch okrem hornej strany zošijeme klasickým rovným stehom. Pozor! Teraz využijeme pomocné značky z predošlého kroku! Priestor medzi nimi nezošívame! Vďaka tomu nám neskôr vzniknú otvory pre tunely na šnúrku :) 

Takto:

3. Látku po obvode obstriháme endlovacími nožnicami aby sa nám nestrapkala. Ak ich nemáte, látku môžete obnitkovať overlockom či overlockovým stehom.

4. Rozžehlíme si švy, stačí v hornej polovici okolo vzniknutých otvorov na tunely:

5. Následne si otvory obšijeme, vyzerá to potom podobne ako gombíková dierka. Tento krok môžete vynechať, mne sa to takto v závere páči viac a pri zaťahovaní šnúrok Vám nebude látka z prídavku vyliezať z tunela. 

V závere to vyzerá takto:

6. Vrecúško prevrátime na lícovú stranu. Na vytlačenie rohov môžeme použiť hrubšiu ihlicu, nie veľmi ostrý hrot nožníc alebo špajlu. Vrecúško prežehlíme:

7. Teraz nám pomôžu značky, ktoré sme si nakreslili na začiatku. Okraj podhneme na prvej 1 cm značke smerom dovnútra. Prežehlíme, aby ostal pekne na mieste :)

Následne podhneme ešte raz cez 3 cm značku k tej poslednej 5 cm a znova prežehlíme, takto:

8. Teraz po celom obvode vrecuško prešijeme po obvode tak, aby nám vznikol tunel:

9. Nažehlíme číslo, prípadne si ho nakreslíme fixou na textil (v tomto prípade odporúčam do vrecúška vsunút hrubší papier, aby sa nám fixa nepretlačila až na druhú látku).

10. Do vzniknutých tunelov pomocou zapínacieho špendlíka navlečieme 2 šnúrky s dĺžkou 28 cm, každé z inej strany:

Na koncoch urobíme uzlík:

Máme hotovo! :)

Možno to vyzerá zložito, alebo zdĺhavo, ale už nám chýba len posledných 23 kusov ;)

Vrecúška naplníme drobnými sladkosťami, malými hračkami, sušeným ovocím, orieškami... dajú sa zavesiť na konárik, alebo ich poukladáme do košíčka, odkiaľ si decká každý deň vyberú vrecúško so správnym číslom. Ak si na takúto výrobu netrúfate, hotový kalendár nájdete tu: https://www.sashe.sk/Nikili/detail/adventny-kalendar-cerveny

Čo poviete? Skúsite si to?

Napíšte do komentára, ako s deťmi prežívate čas adventu, prípadne dajte tipy na drobnosti, ktoré ich vedia potešiť :)

Komentáre

majig Supeeeer....

2022-11-05 11:23:371x

Esticsillag Krasne

2022-11-05 17:02:551x

LaFlorita Jeeej, krásne spracovaný návod

2022-11-22 16:24:051x

Vecičky nájdete

V žurnáli sú spomínané:

 - Adventný kalendár - Červený - 15054425_Adventný kalendár - Červený by Nikili
 Páči sa 35 ľudom
32 €

TOP Žurnál - Týždeň