Domov » Žurnál+ » Autor: Miriam Miklasova

Žurnál+

..dôsledky..

Miriam M. » Osobné Blogy / 2013-04-19 09:17:52 /  120 komentárov / 74 lajkov

Nedá mi nepodeliť sa, veď osvety nie je nikdy dosť...                                                                                                                           Mnohí z Vás máte doma domácich miláčikov, ktorí by podľa nového zákona mali byť všetci povinne čipovaní. Dokonca veterinári na základe tohto nového zákona odmietajú ošetrovať pouličky, ktoré im tam dobré duše v nádeji na pomoc prinesú (a liečbu hradia z vlastného vrecka) a to iba preto, že nie sú čipované!! 

My sme dali dvojíčky čipovať tiež. A po 8 rokoch sú dôsledky takéto:

22 štychov.. Etushovi na krku začala rásť hrčka. Asi rok bola v nezmenenom stave a pred pár týždňami začala nekontrolovateľne rásť. Včera ho operovali s podozrením na rakovinu (preto taký veľký rez, predpokladali sa metastázy). Mali sme šťastie v nešťastí. Rakovina to na 99% nebude (ešte čakáme na histológiu). Ale toto si musel chúďa podstúpiť kvôli čipu... Napriek tomu, že ho mal v tele 8 rokov a spočiatku to bolo v pohode, neskôr sa telo rozhodlo proti cudziemu telesu bojovať. 

Prečo to sem píšem? Pretože mi je na grc z toho, že niekto "kompetentný" schválil zákon, ktorý ukladá povinnosť majiteľovi svoje zviera začipovať. Je mi zle z toho, ako sa na Slovensku robí biznis - proste vyplynie zo zákona...
Keď zo združenia zisťovali u "kompetentných" akú životnosť majú čipy, aké nesú zdravotné riziká, aký materiál je použitý a podobne, nevedel im nikto odpovedať, iba im do mailu skopírovali znenie zákona!!!

Etusho mal čip, pretože precestoval pol Európy, a chápala som, že v takomto prípade je to "opodstatnené". No napriek tomu, mu čip nikdy nikto nikde nekontroloval!!! 

Je mi proste iba zle z toho, že na Slovensku si každý robí čo uzná za vhodné, prijímajú sa "rozumné" zákony a ľudia ich proste akceptujú.

Chcela som tým povedať iba toľko, že si premyslite, či dáte svojich členov domácnosti očipovať, alebo nájdete veterinára, ktorému nebude problém ošetriť zvieratko aj bez čipu. Aj keď mnohím veterinárom Hipokratova prísaha nič nevraví..

Ja už žiadnemu z tých mojich čip nedám.

Nič z tohto si náš krpec nemusel prežiť, nebyť čipu...

 

Želáme všetký krásny deň a mávame labkami a chvostíkmi.

Komentáre

M_crochet neboj onedlho budú čipovať aj nás...teda len dúfam, že do takého štádia sa ľudstvo nedostane

2013-04-19 09:21:443x

M_crochet inak je to sila je mi ho ľúto , nech sa z toho čoskoro zotaví ;-)

2013-04-19 09:22:32

rasinn to je hrozné...... a čo má človek robiť, keď čipovanie je povinné? U nás sú veterinári len takí, ktorí trvajú na očipovanom zvieratku.... Moja cica má tiež čip, to teraz budem stále tŕpnuť, či z toho niečo nebude.... :-(

2013-04-19 09:23:184x

Petula ja to stále tvrdím, že to musí mať následy!!!!!!!!!!!

a všetci, komu to hovorím, si ťukaú na čelo ...

naši čip nemajú

a stále tvrdím, že nemienim dávať člnov rodiny čipovať a toto ma len utvrdzuje v tom, že poruším zákon!!!!

2013-04-19 09:26:167x

Petula blbý zákon - podotýkam

2013-04-19 09:28:076x

evangeline ďakujem za článok, ja som presne nad tým rozmýšľala aké je to hnusné pchať do živého zvieratka čip, a rozhodla som sa že naše mačičky začipovať nedám, aj keby čo bolo, ale potom som začala uvažovať že možno áno, že to bude najpohodlnejšie riešenie- nebudem musieť hľadať niekoho kto ich zaočkuje bez čipu a tak (proste som chcela byť zbabelec ktorý nebude bojovať) ale po tomto článku som sa rozhodla že žiadne čipy v živých tvoroch rozhodne podporovať nebudem... a aj keby mi naše mačky nikde nechceli zaočkovať tak čo, veď kedysi sa neočkovalo vôbec a zvieratká aj ľudia žili...

2013-04-19 09:28:266x

svetlana.bel áno - zdieľam ten istý názor je to iba o biznise niektorých skupín - nech sa dajú začipovať poslanci!!!!!!! Tiež je je na grc zo všetkého čo sa na SK-u deje, a nehovoriac aj vo svete. Nikde už človek nie je bezpečný. Rodí sa veľa fanatikov, ktorí si nevážia život, nikto im nevysvetlí ľudské vzťahy, čo je rodina, iba rôzne sekty podplatené vrchosťou sa postarajú o ľudské utrpenie nevinných. Toto učí cirkev? Kde je Boh? Milióny otázok človeku naskakujú na túto tému. A obyčajný ľudský tvor nemá možnosť tomu zamedziť. A potom, že sloboda a demokracia!!!

2013-04-19 09:29:206x

Timky ja povinné čipovanie tiež nechápem, hlavne keď nie sú prístupné prístroje na identifikáciu (napr. mestská polícia) ani centrálny register začipovaného. Nikto to nekontroluje, len ďalšie vyhodené peniaze, lebo si to niekto zmyslel ale nedomyslel. keby sa môj miláčik niekde zatúlal stavím sa že čip mi nepomôže bez centrálneho registra s menom majiteľa, veterinárom ... ak sa mýlim tak ma niekto opravte.

a že to má zdravotné riziká tak to som napr ani nevedela. super

2013-04-19 09:34:463x

Petula náš pes, keď sa zatúlá, tak aj sám dojde ... jemu stačia inštiknty, čip mu u teho nepomože :)

2013-04-19 09:36:0111x

MIA-made Sloboda a demokracia podľa mňa čo chvíľu vymiznú zo slovníkov, alebo im v rámci parlamentného hlasovania pozmenia definíciu.. Vie, že je ťažké nájsť na SK veterinára, ktorý ošetrí zvieratko bez čipu, ale keď si povie veľa ľudí, že zvieratko očipovať nedajú aj veterinári "zmäknú", keď začnú prichádzať "o biznis".. Ja stále verím, že veľa ľudí dokáže niečo zmeniť, len treba bojovať...

2013-04-19 09:37:218x

rasinn tak teraz už ani spávať nebudem.....

2013-04-19 09:38:18

MIA-made Petula, máš pravdu. A ešte som nepočula, že by našli zatúlané zvieratko vďaka čipu... Veď policajti ani nemajú na to čítačky.. A ďalšia vec, keď máte očipované zvieratko, overili ste si, či je aj vedené v databáze?? Lebo naši tam nejakou záhadou vôbec nie sú... Tak aj keby ich hneď niekto kontroloval, nič z toho!!! ..a samozrejme, do databázy môžu zapisovať iba veterinári, ale niekedy sa na to zabudne... Na grc, celý náš úžasný systém...

2013-04-19 09:39:591x

Timky veď vravím úplne na figu, ja to momentálne ešte ignorujem, ale nás očkovanie ešte len čaká

ja nechápem zmysel toho čipovania, načo to je? spoľahlivá evidencia nie je, teda na čo má mať zvieratko ten čip? nevidela som v správach ako ten zákon zdôvodňovali v parlamente, marí sa mi niečo o lepšej kontrole dane za psa či čo, ale to je riadna sprostosť keď to mesto neeviduje a policajti nevedia odkontrolovať

2013-04-19 09:45:063x

MIA-made Presne ako píšeš Timky... a o zdravotných rizikách ti nikto nič nepovie...

2013-04-19 09:47:562x

JankaSipka súhlasím, ani neviem čo budem robiť ja, lebo náš "dedinský" psík a máme vlastne dvoch, sú celý deň na dvore, behajú, oddychujú, ale nikam nikdy neušli a ja ich mám trápiť kvôli tomu, aby zase len ležali celý deň na dvore, ááále s čipom :((, blbosť, kravina, celé zle, toto naše Slovensko, hnevá ma to,

2013-04-19 10:02:584x

FeltBet ja som už pred prečítaním tohto žurnálu, bola rozhodnutá, že čipovať našu cicu nedám, prosto ako sa písalo už vyššie, je to biznis, a ja to nemienim podporovať.

2013-04-19 10:19:064x

svetlana.bel ešte ma napadlo - keby policajti mali čítačky a zvieratko uhynie - budeme ho musieť dať do kafilérky? Aby aj táto zarobila a aby ho na základe toho potvrdenia vyňali z evidencie u polišov a na úrade?? Lebo keď ho pochovám v záhrade, tak bude pípať a či čo aj v hrobe?? A stále budú odo mňa pýtať zaň na úrade aj poplatok? Kto vymýšľa tieto sprostosti??????????

2013-04-19 10:32:384x

Petula ak zviera uhynie, a je čipované, vyvstáva ti ešte povinnosť ešte odhlásiť ho z evidencie (tiež pod pokutou)

2013-04-19 10:44:552x

MIA-made nech žije náš "absurdistan" !!!

2013-04-19 10:50:393x

Sonusa je mi do plaču...zasa je to všetko len o peniazoch a o nabalení niekoho vrecka...

všetko cudzie čo je do tela dané, musí mať niekedy nejaké následky...

som zvedavá či by sa tí chuji dali tiež čipovať ...

2013-04-19 10:58:394x

Petula já bych jim to dala jak povinosť

aspoň by nemuseli novinári tak makať na dokazovaní toho, kde bol pán prezident, keď strieľal na kamošov ... či na futbale, alebo na dovolenke, alebo že by pracoval? (a to asi nie, čo?)

2013-04-19 11:04:189x

MIA-made Petula, 200 páčikov za ten koment!!!!

2013-04-19 12:03:211x

marusz neviem si predstavit, ze by som dala ocipovat vsetkych nasich kocurov , ani za svet.

2013-04-19 12:07:401x

Petula a ešte ma napadlo, že by mohli dať očipovať aj všetky krysy a potkany a myši, aby zistili evidenciu toho, koľko ktorá protizákonná nezačipovaná mačka, fretka, alebo pes ulovila týchto našich vítaných spoluobčanov ... hujaja hej ....

2013-04-19 12:09:273x

Petula keď absurdum, tak riadne

2013-04-19 12:09:361x

SantoSfery tak toto je pekný prúser ... vláda a jej biznis ... a bolesť. Veru, toto riskovať nebudem ani u tých našich. Iba ak uzákonia, že to uhradia aj s miliónovou pokutou. Nech trochu chamtivosti ukážem aj ja.

2013-04-19 12:10:553x

MIA-made Nedávajte čipovať, vážne, radšej si dajte to úsilie a nájdite rozumného veterinára, ktorý nemá problém ošetriť neočipované zvieratko. Ja mu už nový čip dávať tiež nebudem, aj keď budeme cestovať. Poprosím veterinára, aby mu napísal do pasu, že mu bol čip odstránený zo zdravotných dôvodov. Aj tak im tie čipy nikto nikdy nekontroloval.. Alkebo nech mi dokážu, či sa mu ten čip náhodou niekde v tele nepokazil...

2013-04-19 12:16:451x

MIA-made Lucy, o finančnej stránke tejto sprostosti ani nehovorím... No nevieš si predstaviť, ako som sa cítila, keď mi včera dávali podpísať súhlas s anestézou a nikto nevedel, či sa zobudí... Kvôli debilnému čipu... Cítim sa previnilo, že som mu ho vôbec niekedy dovolila dať. Lebo za to, že ho museli znova operovať a riskovať, možem ja :(

2013-04-19 12:19:24

Timky ja som u nášho veterinára ešte nebola o info ohľadne čipov, tak dúfam, že bude mať zdravý rozum. ja nášho psa dám začipovať ak mi niekto vysvetlí na čo je to dobre,čo pre mňa a pre moje psa čipovanie prinesie. vidím že jedine asi zdravotné problémy

2013-04-19 12:26:311x

Petula jako ja uznávam, že u väčšiny zvierat existuje 100% znášanlivosť takéhoto objektu, ale i tak mi to pripomína, ako keby niekto vymyslel zákon, že si musím dať začipovať vlastné decko s tým, že prudkú neznášanlivú reakciu má len jedno z tisíca ...

a to stáel hovoríme len o mechanickej stránke

už dávno je napríklad odkázané, že signál mobilov, či wifi zóny nie sú prospešné nášmu zdraviu, tak prečo ešte dávať súčasť enelktronických prístorjov ani nie do blízkosti, ale priao do tlea živých tvorov?ň

neviem to definovať

možno ma niekto otituluje ako sprostú

ale mne še totok nelibi

2013-04-19 12:31:495x

MIA-made Presne tak Petula.. tu uz sa proste robi biznis doslova cez mrtvoly. Ved ked to ludia "zozeru", tak preco na tom nezarobit..

2013-04-19 12:34:46

Janulica mne sa to tiež nepáči s tými čipmi.Moju Sany som dostala pred 5 rokmi už očipovanú,má číslo aj v pase a veterinárka mi povedala,že ak nebude číslo v registri,musím ju z nova dať očipovať.Je toto v poriadku?ešte raz takto zvieratko trápiŤ,koli byrokracii?

2013-04-19 12:58:07

MIA-made Janulica, to ti povedala veterinarka dobru blbost. Treba to cislo do registra iba zapisat a je jedno ktory veterinar ho tam zapise, aj ked to ma spravit ten, ktory zvieratko cipoval (no samozrejme sankcie za to, ze ho "zabudne" zapisat nie su ziadne). No zial, clovek nemoze nad veterinarom stat a cakat, ci to tam zapise alebo na papierovacky pozabudne...

2013-04-19 13:01:37

LucyHudec ok,čipovať nejdeme,ďakujeme.

2013-04-19 13:04:064x

Timky tu som našla petíciu proti čipovaniu, je trošku čudne napísaná ale jediná čo som našla

http://www.petice24.com/zrusenie_povinneho_cipovania_psov

2013-04-19 13:15:001x

MIA-made Podpisane.. Inak vraj bola robena peticia (mozno to je ta ista, mozno ina), a kompetentni ju odignorovali... http://mackysos.sk/index.php?stred=./vetokno/index.php&id=953&\#1366366284

2013-04-19 13:26:48

Rodokov Hm a ako teda veterinár alebo policajt zistí či to zvieratko má čip keď nemajú čítačky ani databázu?

Ja mám pouličného tigra čo loví myši,potkanov a sem tam nejakého drozda a rozhodne nestojí o žiadny čip.

2013-04-19 13:30:486x

Petula tak podepsano ...

2013-04-19 13:34:341x

Rodokov taktiež..

2013-04-19 13:45:591x

Timky keď som si čítala rôzne príspevky a info k tomu tak som sa rozčúlila a normálne som v šoku, že lekár hoci veterinár vám neošetrí zviera keď nebude začipované, to už potom asi nepamätá že sľuboval pomáhať a pomoc podľa mňa by nemala byť podmienená byrokraciou, čo to čipovanie je (lebo neslúži na nič, evidencia? pche, hlúposti)

2013-04-19 13:50:062x

rasinn tak podpísané...

A dúfam, že to na niečo bude a mojej cice to budem môcť dať odstrániť....

2013-04-19 13:53:401x

kamART Hrozne! Zelam skore uzdravenie

2013-04-19 14:18:071x

mina No, priznávam, dnes som nečítala všetky komentáre.

Z jednoduchého dôvodu - čipovanie považujem za nadprácu slovenského zákonodarcu - ktorý - akože inak to odôvodňuje harmonizáciou z európskou legislatívou. Pritom - pravda je taká, že tá legislatíva vyžaduje iba čipovanie zvierat, ktoré prekračujú hranice jednotlivých štátov EÚ, nie takých, čo nikdy v živote neopustili rodný dvor.

Zdravotné riziká musia byť každému jasné ...

2013-04-19 14:27:454x

hbrest na internete som nasla info o tom, ze citacky by mali vlastnit utulky, karantene stanice. Ak sa najde na ulici zatulane zvieratko, tak sa ocitne prave v takomto zariadeni. Ak by boli zvieratka cipovane, skor by nasli svojho majitela. Je smutne, co sa stalo vasmu zvieratku, ale mate relevantnu info, kolko je takto postihnutych zvierat trebars na 1000 ocipovanych? Vacsina z Vas dava ockovat deti napr. voci detskej obrne a tiez su mozne vedlajsie nasledky.

2013-04-19 14:32:48

mina Tak, niekedy v noci musím preštudovať ten "čipovací" zákon ... zatiaľ som nestihla ... ale, ak som pochopila správne, nikde ňom nie je nariadené rovno čipovanie, ale jednoznačná identifikácia ... tak sme rozmýšľali ... že našich psíkov poriešime cez DNA.

Aha - a veterinár by nemal odmietnuť, ale po septembri 2013 musí nečipované zviera nahlásiť ... vlastne jeho majiteľa ... čo v prípade túlavých psíkov ... akosi nedomysleli ...

2013-04-19 14:34:141x

Timky vakcinácia a čip je úplne niečo iné, vakcinácia ak má nejaké následky slúži pre zdravie psa, čipovanie samotnému psovi neposlúži a to ani v prípade straty, odcudzenia, treba si prečítať príbehy zatúlaných označených psov. toto rozhodnutie malo byť na báze dobrovoľnosti a nie povinné

2013-04-19 14:37:521x

mina hbrest, neviem, či veríš tomu, čo tvrdíš ... ale ... ak sa niekomu zatúla milované zviera, tak prvé, čo mu napadne je ísť sa pozrieť do najbližšieho útulku ... a myslím, že aj bez čipu v tom útulku zistia, že je naozaj jeho.

Relevantné štatistiky, samozrejme, nejestvujú, pokiaľ viem, takto hromadne to v rámci EÚ ideme robiť iba na Slovensku (zatiaľ je málo podkladov) a okrem toho - z pohľadu zákona je zviera ... - vec:)... tak kto by sa už namáhal.

Čipujú zvieratá napríklad v Anglicku ... ?

Okrem toho - ide o princíp - prírodu nemôže mať nikto "pod kontrolou" ... nejakým legislatívnym opatrením .... :)

2013-04-19 14:45:141x

HANDMADEART Bola som rozhodnutá nedať čipovať nášho zbabelca, ten sa trasie ako osika už keď sadáme do auta, že ideme na očkovanie :-). Prečo ho mám trápiť týmto svinstvom, keď ten pes žije na dedine v dome a na dvore a nikdy z neho sám neodíde? Ujsť nemá ako a ani kadiaľ. Nemá dokonca ani obojok s číslom (číslo od veterinára mám doma v šuflíku), ako túlavý útulkáč nebol na to zvyknutý. Tak dúfam, že náš zlatý veterinár, ktorý má inak pre nášho hafana pochopenie, bude mať tentoraz pochopenie aj pre hafanovu spolubývajúcu a zaočkuje ho aj bez čipu...

2013-04-19 14:54:292x

STAR_ka_DESIGN neviem ci to vobec na nieco je.... ked sa mi zacipovane zvieratko strati a nedaj boh zatula sa do lesa nikto sa nebude namahat ho odchytit a kuknut komu patri a ci nahodou nema cip...odprasknu ho a hotovo....ide o to dat zarobit vyrobcom a zverolekarom (chudacikovia maju malo) a co sa vakcinacie tyka....tak neviem skor mi to pride ako ochrana ludi (nehovorim ze je to nespravne) napr. teraz sa predlizila doba preockovania proti besnote cudeujem sa prevelice). A co sa tyka toho ostatneho...tak neviem ci to znizi vobec mnozstvo tulavych zverov...ved v osadach nikto zvierata cipovat neda....a ten kto ma svoje zviera pod kontrolou, tou sa nepremnozia....ak bude v jeseni cipovanie povinne este sa len uvidi to kvantum zvieratiek ktore vyhodia na ulicu alebo utopia s kamenom na krku v potoku....(ak ho nezjedia na nedelny obed).

no ludia a cipy? Nuz ved platobne, vernostne, znackove a rozne ine karty su co? :D presny prelad o nasom pohybe, nasich peniazoch, nasich nakupoch....o vsetkom. Nepotrebuju nas zacipovat OKATO...velky brat to vymyslel sikovnejsie

2013-04-19 14:54:582x

hbrest tu nejde o prirodu ale o nas ludi, ktorych treba mat pod kontrolou. Zviera, ktore sa stratilo vie prejst desiatky kilometrov, takze moze byt v utulku, kde majitela mozno ani nenapdane ho hladat. Utulky su plne zvierat, ktore nie su len stratene ale sa ich aj niekto zbavil. Tym, ze su zvierata necipovane tak vlastne pomahate chranit tych prave nezodpovednych. Tym ze zvieratko musi byt cipovane musi mat svojho majitela. Podla mna sa tym prispieva prave k ochrane zvierat pred nezodpovednymi majitelmi.

2013-04-19 15:00:10

mina Problém je v tom, že tí milí, zlatí, ochotní ... veterinári - budú tiež pokutovaní, ak nenahlásia :(.

Pripadá mi to ako americké sci-fi ... alebo to už je realita ?

2013-04-19 15:00:522x

Timky tí nezodpovední, čo vyhodia psa ho zvyčajne neočkujú neinvestujú do neho, nenavštevujú veterinára tým pádom ich nemá ani kto skontrolovať a určite ho ani nebudú čipovať za 20-30€ čiže je to absolutná hlúposť, že sa zmenšia počty nechcených psov a psov bez majiteľa

2013-04-19 15:04:524x

HANDMADEART mina dúfam, že veterinári sú šikovní a nájdu si spôsob ako to obísť a ošetriť či zaočkovať aj zvieratko, ktoré majiteľ nedá začipovať.

2013-04-19 15:06:032x

mina No, keď raz niekto to zviera nechce, nepomôže mu ani čip :) ... a nepodceňovala by som ani takých majiteľov ... ktorí by sa pred zbavením "veci" poistili nejakým amatérskym vyberaním čipu ... ak by ho zviera náhodou malo (=ďalšie utrpenie navyše)

2013-04-19 15:06:121x

mina však aj ja dúfam, chcem popozerať, ako je to s tým jedinečným odtlačkom DNA (namiesto čipu)

2013-04-19 15:07:291x

Timky mina keď zistíš niečo bližšie o DNA odtlačkoch daj vedieť

2013-04-19 15:17:422x

MIA-made Ja tiež súhlasím, že čip nič nerieši. A čo túlave psíky a mačičky? Všetky kastračné programy ktoré boli rozbehnuté budú musieť hľadať ďalšie finančné zdroje a zbytočne sa predražia. A okrem toho, na koho asi tak budú evidovať čip, keď prinesiete k veterinárovi ošetriť pouličku?? Na mesto? Na veterinára? Je to pritiahnuté za vlasy a nedomyslené. Presne ako píšu baby... Ide o biznis, ktorý sa "predáva" obyčajným ľuďom pod rúškom prospešnosti a čipovanie nič nerieši. Inak čo sa týka štatistiky takýchto prípadov (teda takých ako je ten náš), nemajú ju ani veterinári, pretože sa ešte nerobila, takže reálny dopad na zdravie zvieratiek nevie nikto. Nikto nesledoval z dlhodobého hľadiska čipované zvieratká a ako som písala, nášmu začal čip vadiť po 7 rokoch od implantácie. O tom, či sme jeden prípad z milióna dosť pochybujem.. Btw, Slovensko je jediná krajina, kde zo zákona vyplýva čipovať všetky domáce zvieratá, bez ohľadu na to, či cestujú, alebo strávia celý život na svojom dvore (presne ako píše mina) A ak zistíte niečo viac o DNA, tiež budem vďačná za info.

2013-04-19 16:00:112x

-GINA- ja som dala môjho očipovať pred 6rokmi,keď som s ním chcela ísť do Čiech.Ktovie,či tá epilepsia,čo sa prejavila pred rokom,nie je z toho čipu.....a do chuja,načo je vlastne ten čip,keď za celé tie roky ani čip ani pas nikto nezapísal do registra???!!!

https://www.crsz.sk/ganet/kvlsr/petpass.nsf/wpSearch?readform&chipno=968000003840509&pasno=&lang=sk

Podpísala som petíciu proti čipovaniu.

http://www.petice24.com/zrusenie_povinneho_cipovania_psov

A predstavte si,že niektorí vetoši už teraz odmietajú ošetrovať nečipované zvieratá! Toto je biznis jak sviňa!

2013-04-19 17:09:004x

Orsonka jasne ze je to biznis! aj povinne cipovanie, aj povinne ockovanie je iba o peniazoch. Na grc...

2013-04-19 18:55:151x

mina No, dobrá správa je, že už aj niektorí veterinári hľadajú cestičky, ako (legálne) obísť oznamovaciu povinnosť - totiž - je dosť možné, že im ubudnú kšefty ... a je dosť možné, že celá "sranda" bude mať opačný efekt - ubudne očkovaných zvierat, resp. prehľad o očkovaných zvieratách (doteraz sa očkovanie zapisovalo do preukazu).

Pokiaľ ide o ten odtlačok DNA, musím preštudovať vykonávaciu vyhlášku, lebo zákon naozaj hovorí len o nezameniteľnom jedinečnom označení (dokonca - podľa niektorých výkladov zákona je postačujúce aj staršie označenie zvieraťa tetovaním), tak potom dám vedieť.

2013-04-19 20:35:281x

-GINA- ešte stále sa tetuje?

2013-04-19 21:04:31

bupi ja som tiez rozhodnuta ziadny cip pre nasho kocura a ziadne dalsie ockovania pre nase dieta... tiez sme si s ockovanim uzili, nasledky mame stale :(

2013-04-19 21:07:362x

Orsonka bupi, je mi to luto :( ...ani my neockujeme

2013-04-19 22:22:391x

mina áno GINA, tetovanie sa stále vykonáva ... akurát že - ak bolo zviera tetované po 3.7.2011, tak pre účely tu diskutovaného super zákona to už nepostačuje

2013-04-19 22:43:171x

MIA-made Gina, vidim, ze nie sme "ojedinely" pripad.. Len pre info, idem napísať na Štátnu veterinárnu správu a Komoru veterinárnych lekárov, že žiadam o preverenie používanej technológie a prešetrenie prípadu. Dám Vám vedieť ako sa k tomu postavili.

bupi, to mi je ľúto :(

2013-04-20 08:48:043x

lilitC chudáčik Etusho, hrozné sa je na neho dívať..:((

ja som o čipovaní nášho kocúra ani neuvažovala, horšie to bude so psom.. už ma veterinár upozorňoval, že do septembra musí byť začipovaný... no neviem, dúfam, že sa mi podarí nejako sa tomu vyhnúť

ale v tom prípade budem musieť v januári obiehať veterinárov a hľadať takého, čo ho zaočkuje aj bez neho...

a idem podpísať petíciu

2013-04-20 19:04:221x

ajsha Zase ide len o vyťahovanie peňazí, podobne ako psychotesty u držiteľov zbrojných preukazov, ako certifikát originality u jazdených áut, energetický certifikát domov a pod. Neviem si predstaviť starých ľudí na dedinách ako vlečú autobusom , alebo vlakom 15-20 km niekde k veterinárovi svojích orieškov alebo mačky, čo spia každú noc na inej šope. Ako zo svojích "horibilných" dôchodkov platia 20E za nejaký výmysel. Vykašlú sa na to /ani sa im nedivím/, následne nedajú očkovať psov, následne sa politici budú diviť, že sa začína šíriť besnota, alebo psinka. Pred 25 rokmi organizovala naša obec hromadné očkovanie - ten , kto mal prihláseného psa, dostal vakcínu zdarma, veterinár prišiel pred obecný úrad a všetko bolo vybavené. Teraz obce len čakajú na daň za psa a ešte sa divia, keď psíčkari chcú vedieť ako sa využijú ich peniaze. :-(((

2013-04-20 19:28:235x

uKvetinky necitala som vsetky prispevky, len v uvode..... a ak sa obavame, kedy zacnu cipovat nas ludi, nuz, myslim ze predskuskou, co si nechame je povinne ockovanie, povinne "zo zakona", je tiez pokus omyl....a ze sem tam ma nejake dieta trvale poskodenie a trvale nasledky, to nikoho v tom "megafarm....tickom" priemysle ani vo vlade netrapi:(((...vsetko je to o prachoch, zial:((((

2013-04-20 20:28:566x

bublinArt Mirka, urco daj vediet, ako to dopadlo, lebo ja som tiez nechcela cipovat nasho Gastana, teraz bude mat o mesiac rok a nenesla som veterinara, ktory by ho osetroval, pretoze zijeme v CR momentalne a musi mat aj pas, ale nikto mi ho nikdy nikde nekontroloval..

2013-04-20 20:33:161x

MIA-made Urcite dam vediet ako to dopadlo. Strasne ma stve, ze si proste s ludmi robia co chcu. Slovo "slobodna volba" stratilo v tom nasom krasnom slovenskom state vyznam. A viem, ze asi neuspejem, lebo v boji s veternymi mlynmi sa vyhrat neda, ale bez vetra sa ani listok nepohne a kazda zmena musi niekde zacat..

2013-04-21 11:31:031x

HANDMADEART Našla som info o tom, kedy treba psíkov a mačky očkovať. Snáď to stále platí. Podľa toho nie je potrebné očkovať každý rok, treba pozrieť značku vakcíny:

http://www.fifinka.sk/clanok/9/vakcinacia_proti_besnote_po_1-11-2011.html

2013-04-21 17:48:26

Lulsia preboha!! toto som netusila!! skoda, ze nasho najducha sme dali zacipovat .. ale moju staru krasavicu asi teda nedam...drzime macicke palce!!

2013-04-21 17:55:501x

MIA-made Handmadeart, prot besnote naozaj nie je potrebne preockovavat kazdy rok. Osobne sme tiez nasich davali raz za dva roky. No treba brat do uvahy aj ockovanie proti infekcnym chorobam..

Dakujeme Lulsia, prave sa mu podarilo vybrat si uz treti stych :(

2013-04-21 19:58:43

LillienARTs jaj bože nad niektorými týmito poznatkami a poznámkami sa mi až rozum pozastavuje a nebude to ešte tou nočnou hodinou... ja len chcem k tomu všetkému povedať, že čip sám o sebe nepípa Svetlana.Bel takže nie v hrobe pípať nebude a s daňou za psa to už duplom nič nemá toho po úhyne klasicky odhlásiš a hotofka... my sme mali čip ešte pred nahlasením na úrad a žiadne to číslo po mne nechceli hoci som u veterinárara dostala ešte 2-3 nálepky vraj jednu dám na úrade no tetuše nič nechceli a tvarili sa, že to majú celé v paži... hlavne, že peniažky poteču...

Petula a k názoru na negat.vplyv všeliakých žiarení sa vcelku pridávam (rozhodne to za zváženie stojí) ale treba si uvedomiť ten čip (velkosti tak zrnka rýže) je len kus niečoho, čo sáme o sebe nevysiela žiaden signál... žiadne vlny žiadne pípanie z hrobu... prosím ľudia nepíšte tu bludy...

Milá Miriam čo sa vám stalo ma naozaj mrzí :( je to strašný pohľad a z pozície majiteľa určite nenormálne obavy... ja mám môjho havkáča tiež začipovaného a ostáva mi veriť, že tie dnešné čipy sú na lepšej úrovni a v budúcnosti nám vďaka tomuto výmyslu nebudú hroziť žiadne zdravotné komplikácie... ale aj tak je celý tento farmaceutický biznis jeden grc! a v živote sa nedám zaočkovať

na nič navyše (žiadne vakciny proti chrípkam a podobné hlúposti) a môjho miláčika tiež nie... a deti?

tie radšej v dnešnej dobe ani nemať...

2013-04-22 00:46:572x

Timky lilien ako si napísala nikde od teba info o čipovaní nechceli, nepotrebovali,preto ja osobne verím tomu, že čipovanie neprispeje k žiadnej lepšej prehľadnosti a regulovanosti. veterinár zadá číslo do systému a koniec.

preto to mňa osobne štve. neprinesie to nič dobré zvieratku iba možnosť zdravotných kompilácii. i keby to bola len 1% možnosť, prečo ju podstupovať so svojim psom zbytočne. ja nemienim veriť v to, že teraz sa využívajú lepšie čipy a techniky, keďže spoločnosť, ktorá ich distribuuje na Slovensku nevie podať žiadne stanovisko v slovenčine k zloženiu a možným kontraindikáciam. slepo veriť som sa už odnaučila a hlavne nie preto, že to niekto hromadne prikázal. a nezdá sa mi normálne a ani zdravotne v poriadku pchať zbytočné telieska s určitou eletronickou informáciou (musí ju mať, keď ju vie čitačka prečítať) aj keď len veľkosti ryže do akéhokoľvek živého stvorenia

2013-04-22 08:24:343x

MIA-made Len pre info, aj AVMA (American Veterinary Medical Association), ktorá propaguje čipovanie, pripúšťa, že čipy môžu spôsobiť život ohrozujúce stavy u zvierat: Using too much force, placing the needle too deeply, or placing it in the wrong location can not only make it difficult to detect or read the microchip in the future, but it can also cause life-threatening problems. Microchips should really be implanted under supervision by a veterinarian, because veterinarians know where the microchips should be placed, know how to place them, and know how to recognize the signs of a problem and treat one if it occurs.

2013-04-22 09:44:30

MIA-made Na stránke sa môžete dočítať o výsledkoch výskumu realizovanom UK, aj o prípade, že psíkovi čip nefungoval, tak ho podľa legislatívy utratili, pretože nevedeli vypátrať majiteľa, ktorý sa o tom že našli psíka dozvedel už neskoro...

https://www.avma.org/KB/Resources/Backgrounders/Pages/Microchipping-of-Animals-Backgrounder.aspx

Napriek tomu, že väčšina zvieratiek znáša čip dobre, neznamená to, že zrovna to vaše, nemôže byť výnimka :(

2013-04-22 09:49:571x

MIA-made a hodím ešte jeden odkaz - táto stránka je v češtine, tak tomu by mali rozumieť snáď všetci : http://www.necipujtenas.cz/fakta/rizika-cipovani/

2013-04-22 10:21:50

Timky predpokladám, že naši zákonodarci toto buď nevideli, nechceli vidieť alebo to majú proste na háku

2013-04-22 11:17:46

LillienARTs Timky jasne že to majú na háku všetci politici myslia len na seba hádam si nebudeme myslieť, že by aj dačo pozitívne pre nás spravili... ale zase nebola by som voči tomu čipu zas až tak skeptická predsalen keď sa ti nebodaj zvieratko stratí vedia ti ho vďaka zoskenovaniu nájsť (inú výhodu ten čip asi naozaj nemá a slúži len na identifikáciu) a nemyslím, že je tam dáka elektornika nemám byť prečo...

veď predsa aj taky čiarový kod alebo teraz tie štvorčekové moderné (neviem ako sa volajú) tiež obsahujú informácia no nič nevysielaju a nevyžarujú ide proste len o naprogramovanie a prečítanie zápisu čo ten kód obsahuje... ľudia maju titánové klby, strojčeky na srdci a bohvie čo este... to beriem ako zasah do tela a teda poriadny! a berme to tak že kazdy organizmus je iny...

ako pise miriam vacsina ich sice znasa dobre no ako vidime su aj vinimky... ale to sa moze stat (a aj sa stava) aj pri ockovani pri akejkolvek vakcine... ze zviera alebo aj clovek chyti daku reakciu na to... ale vcelku ma to znepokojuje lebo teda mne keby sa toto po rokoch stalo tak neviem...

2013-04-22 11:45:22

MIA-made Lilien, len skoda, ze nie vsetci veterinari si daju tu namahu, aby zvieratko do geristra prihlasili. Nasi tam ako som uz pisala nie su!! Takze aj ked by sa stratili a hned ich niekto nasiel, tak nic z toho.. No a mna na tom tiez serie aj to, ze reakcia organizmu sa nemusi prejavit hned. Moze sa to stat po x rokoch. A s narastajucim vekom zvieratka, je kazda dalsia operacia vacsim rizikom... Ale toto ti pri cipovani nikto otvorene nepovie..

2013-04-22 12:14:402x

Timky ja len k tým kĺbom a iným medicínskym pomôckam - je to nevyhnutnosť pre zlepšenie života, no čip život nezlepšuje, čiže podľa mňa sa to nedá porovnávať. čip je len evidencia, evidencia ktorá nefunguje a tým pádom je len ďalšou zbytočnosťou ale aj keby sa evidencia zlepšila, malo by to byť na báze dobrovoľnosti a nie povinnosti. keď niekto chce rátať s rizikom ochorenia ale bojí sa skôr zatúlania a straty psa tak prosím, je tu možnosť čipovania ale nie naopak. dajme všetkým čipy a potom uvidíme na čo ich budeme využívať

2013-04-22 12:34:014x

MIA-made plný súhlas Timky.

2013-04-22 12:41:44

erikahorvath chcem sa informovať ak som prvá majitelka psa ktorý bol tetovaný pred 11 rokmi, mám originál preukaz o pôvode psa aj s tetovacím číslom ale samozrejme ho nie je vidieť musím ho dať čipovať? Lebo v zákone je napísané, že má byť viditelné tetovanie...

2013-04-22 16:47:00

MIA-made Citujem: Dňom 3. júla 2011 uplynulo osemročné prechodné obdobie, do kedy bolo možné spoločenské zvieratá označovať dvomi spôsobmi (dobre čitateľným nezameniteľným tetovaním alebo elektronickým identifikačným systémom - transpondérom). Po tomto dátume bude akceptované len označenie elektronickým identifikačným systémom – transpondérom, ktorý je v súlade s normou ISO 11784 a je čitateľný odčítavacím zariadením, ktoré je v súlade s normou ISO 11785. Nezameniteľné tetovanie je platné, ak je čitateľné a dokázateľné, že bolo vykonané pred 3. júlom 2011 (zdroj: http://www.svps.sk/zvierata/spolocenske.asp#identifikacia)

2013-04-22 17:30:42

zawa Mne to pripadá ako medzistupeň - keď si zvykneme na očipovanie zvierat, bude asi ľahšie presadiť zákonom aj očipovanie ľudí, najmä ak ľudia zhltnú tie "úžasné" výhody bez nejakého zamyslenia sa. Som tiež zvedavá, či nájdeme veterinára k našim neočipovaným mačkám po septembri, dúfam že hej. Neverím, že ten čip nevysiela žiadne signály - určite áno, je to vlastne taký malý vysielač a prijímač elektronických signálov. Je to ako keby ste mali zabudovaný v tele napr. mobil - ten tiež vysiela i prijíma signály. Je to hnus. Mobil môžem vypnúť, odložiť, zahodiť, čip nie. Snáď si ubránime svoje zvery a neskôr aj seba... V jednote je sila...

2013-04-22 20:05:567x

Kekoa665 https://www.facebook.com/pages/Som-proti-%C4%8Dipovaniu-zvierat/515582918483045?ref=hl

Ja som bola rozhodnutá nedať čipovať,ale moja starká si svojho čivaviaka dala čipovať zo strachu a teraz ľutuje..jej čivaviačikovi hnisá krk! Takže moja čipovaná nebude a keď vidím toto tak sa len utvrdzujem v názore!

2013-04-22 22:10:53

m-pets ja keď vidím toho psíka, normálne mám slzy v očiach. Celé roky chováme psov, najskôr to boli teriéri, potom dlhé roky až doteraz jazvečíci. Vždy čistokrvní, mávali sme aj šteňatá, nikdy nebol ani jeden čipovaný. Ja mám z toho hrôzu, presne o tom, čo sa stalo psíkovi na fotke-Etushovi, som hovorila s našim veterinárom. Argumentoval tým,že je to bezpečné, že on čipuje už dlho. Len čo je to dlho, keď tomuto psíkovi sa to stalo po ôsmich rokoch? Ja si tiež myslím, že čip je cudzie teleso a nemá čo robiť v psíkovom krku. Nech sa dá začipovať ten, čo to vymyslel a uzákonil. Som rozhodnutá našich jazvečíkov nedať začipovať, len ma asi neminie pokuta.

2013-04-22 22:22:15

m-pets ospravedlňujem sa, že som z Etusha spravila psíka, tá jazva ma úplne vyviedla z miery

2013-04-22 22:36:40

rebuild Prajem vela zdravicka a rychle zahojenie kocurikovi. Mam dve fenky obe zacipovane, kedze vela cestujeme no cipy nam kontrolovali iba na chorvatsko-slovinskych hraniciach, inde bol pohyb bezproblemovy . Nasim planom bolo ist do Indie , viza sme vybavovali v Turecku a ked sme sa pytali ako je to zo psami (what about dogs?) indicky adm.pracovnik sa zacal strasne smiat preco cestujeme s kackami , rozumel nam ducks :)) no ubezpecil nas ,ze v tom nieje ziaden problem (kamarati v tom case mali tureckeho najducha tak si chceli byt isty ,ci musia cipovat alebo ci musime mat volajake zvlastne vysetrenia. No nakoniec sme do Indie nesli z Turecka sme to otocili spat smer europa. No preco tu reagujem je fakt ,ze mojej starsej fenke zacala rast na lavej strane krku hrcka a mam obavy ,ze moze ist o nador , kedze je to ale presne na mieste ulozenia cipu, co ma predtym ani nenapadlo, mozno mame presne ten isty problem ako Vas kocurik Etushko. A co z toho vyplyva ,jedina kaslat na zakony nedat cipovat a vyhnut sa Chorvatsku a Slovinsku, kedze inde je im to uplne fuk ci Vas milacik ma cip alebo nie. Dakujem , ze ste sa podelila o Vasu skusenost, teraz mam ako taku predstavu z coho,ona hrcka mohla vzniknut. Este raz prajem skore uzdravenie s pozdravom Mishka :)

2013-04-22 23:13:47

pastier nejde tu o prachy ale o pripravu k cipovaniu nas, ludi. a nez mi zacnete nadavat do konspiratorov, tak vam musim prezradit, ze v martinskej fakultnej nemocnici uz na to maju pripravene zariadenie. studenti sa uz s nim zoznamuju - len strcite ruku a sup - ste ich...

2013-04-22 23:42:064x

M_crochet pastier.... Boh nás ochraňuj

2013-04-23 11:00:34

LubaArt uz som viac krat citala, ze cip sposobuje rakovinu a preto tiez nechcem nasu micku dat cipovat a ani "poulicneho" kocurika, ktory k nam s doverou chodi a obcas potrebuje veterinarne osetrenie, ale ako to obist? ak nenajdem ochotneho veterinara? ak takeho poznate, napiste mi prosim mail, vopred dakujem :)

2013-04-23 11:34:14

LubaArt a smutne je, aky je to cele biznis - zaplat cipovanie a ked bude potom z toho zdravotny problem, zaplat liecbu a dalsi cip...a o par rokov budeme ocipovani vsetci, asi aby si nas mimozemstania lahsie spocitali...je mi z toho smutno a Etushovi prajem skore vyzdravenie

2013-04-23 11:56:12

MIA-made ak sa takymto nezmyselnym zakonom nepostavime, tak ak by schvalili, ze po dosiahnuti dochodkoveho veku bude clovek utrateni tiez slepo posluchneme??? Nechcem aby to vyznelo "rasisticky", ale v tomto smere ma moj obdiv nasa mensina spoluobcanov. Ti sa dokazu systemu postavit a najst cestu nielen ako system obist, ale este ako na nom aj profitovat. A co je najdolezitejsie, drzia spolu.. Skoda len, ze to vsetko na ukor nas "poslusnych oveciek"...

2013-04-23 12:25:225x

MIA-made ..ospravedlnujem sa za vaznu gramaticku chybu :)

2013-04-23 12:26:31

zawa Zo systému profitujú rôzne menšiny - aj menšina tých hore, aj menšina v osadách. Väčšina spí. Maká a spí. Ale to by museli ovečky chcieť byť informované a hľadať poznanie aj inde než v televízore a bulvárnych plátkoch. Lenže pravda niekedy bolí, tak načo to skúšať. Tiež prajem kocúrikovi skoré uzdravenie, tie fotky sú až do plaču, keď si spomeniem, koľko bolo starostí s malou ranou s pár štichmi, tak týchto 22 štichov a všetko s tým spojené je veľké utrpenie. Ale mačky majú vraj 9 životov, tak verím, že sa z toho dostane :)

2013-04-23 13:49:272x

molly škoda, že si ten žurnálik nedala skôr. Naša má už číp, nejaké tie dva mesiace, ale ja som bola proti, manžel rozhodol aj za mňa. Pred týždňom bola v rozhlase relácia o čipovaní a dozvedela som sa, že v zahraničí ten číp nie je platný. Neviem, čo je na tom pravdy, ale vyšlo to z úst odborníka.

2013-04-23 15:57:53

MIA-made molly, ten žurnálik som písala deň po operácii. Predtým sme ani netušili, že to, čo mu rastie na krku je kvôli čipu :( Držím palce, aby Vaša mačička čip znášala dobre a nemusela si nič takéto "na staré kolená" prežiť...

2013-04-23 16:07:50

molly psíka máme, ale taký drobec, ako mačka☺.

2013-04-23 18:24:52

otili no, je mi smutno a riadne... Etushovi fúkam bibinko.... je to hrozné...my sme boli dnes na očkovanie s našim najnovším prírastkom Brixie je pred 10 dňami kastrovaný kocúrik čierno biely, maznavý až nechápem , že by sa mojkal bez prestania... v piatok sme ho požičali na výstavu mačiek a´do Prešovského Maxu... v nádeji že si ho možno niekto bude chchieť adoptovať....na 6. fokte odspodu vidíte aký je maznoš a jeho okále okaté vidno na 10. fotočke odspodu. http://pis.sk/clanok/11874/foto-piatok_v_presove.html brixinko pozdravuje Etusha a Ata šteká že aj ona a pridáva a ešte pozdrav na ňufáčik aj Brooklynovi.

2013-04-23 19:18:27

MIA-made molly prepáč, ja dnes neviem ani čítať... otili, ten Váš nový prírastok je nádherný!!! Ten kukuč :) :) :) zlatíčko krásne, a že na výstave.. Ten musí byť aj riadne odvážny, keď mu nevadilo toľko rozruchu naokolo a toľko ľudí :) Asi je fešák extravert :))) Ďakujeme silno za pozdravy a všetkým na oplátku posielame mokré ňufáčikové bozky a zopár chlpov :))

2013-04-23 21:10:45

MIA-made Tak sme napisali na ustav statnej kontroly veterinarnych lieciv, komoru veterinarov aj statnu veterinarnu spravu. Zatial prisla odpoved z komory veterinarnych lekarov. Odopvede na moje otazky:

Zároveň by som sa ešte rada informovala, na základe čoho si veterinárni lekári vyberajú dodávateľa mikročipov?

Je to na ich voľbe, rozhodujú sa najmä podľa ceny, balenia a druhu aplikátora.

Máte k dispozícii, a vedeli by ste mi poskytnúť, štúdie ohľadom zdravotnej nezávadnosti a prípadných možných vedľajších účinkoch spojených s aplikáciou čipov od jednotlivých výrobcov čipov?

Otázka pre ÚŠKVBL Nitra.

Akým spôsobom je možné preveriť správnu aplikáciu čipu po tak dlhej dobe, keď už bol mikročip odstránený? (Tato otazka bola reakciou na predoslu komunikaciu, v kotrej mi navrhli, ze ak mam zaujem o presetrenie spravnej aplikacie mikrocipu, mam zaslat meno veterinarneho lekara)

Vyžiadali by sa zdravotné záznamy veterinára.

Zatial tolko... obraz si asi dokáže spraviť každý sám..

2013-04-24 09:32:05

zawa Áno, každý Vám odpovie v zákonom stanovenej lehote, ale nič vlastne nenapíše, len hodí zodpovednosť na niekoho iného. Komora veter.lekárov Vám odporučila obrátiť sa na ÚŠKVBL Nitra a na veterinára. Tí sa zas odvolajú napr. na výrobcu, výrobca sa bude brániť nesprávnou aplikáciou veterinára a tak dokola, kruh byrokracie sa uzavrie, ale nikto nebude zodpovedný a najmä sa nič nedozviete. Ak aj na niečo narazíte, tak si dvakrát rozmyslíte, či sa budete súdiť, vzhľadom na výšku poplatkov za súdy a právnika. Aj tak Vám fandím, že ste to nenechali tak, že sa pýtate, lebo inak si zvyknú, že všetci len držia huby a stiahnu chvost. Keď sa ľudia budú ozývať a pýtať a hľadať odpovede na svoje otázky a nenechajú sa odbyť, možno sa nakoniec niečo zmení. Držím Vám palce!

2013-04-24 11:24:44

Timky keby sa zmenilo, ale neviem či naše hlasy a ozývanie zavážia, akosi nenachádzam ani v médiach ani u ľudí nejakú väčšiu reflexiu. Zákon vyšiel, tak začipujeme. Dúfam, že nám sa to podarí čo najdlhšie obchádzať

2013-04-24 14:27:51

MIA-made s kazdou dalsou odpovedou kompetentnych na moje otazky sa mi priamoumerne zvysuje adrenalin a krvny tlak (za co som v podstate vdacna, lebo vacsinou ho mam nizky tak, ze lekarka sa cuduje, ci este zijem).

2013-04-24 15:57:00

babita moja žlatááááá....... nech sa skoro uzdaví,..... ved ani ja toho svojho "čutaka" nechcem dať .

2013-04-24 23:23:14

havko_sk Ahoj, tu je peticia, ktora sa rozbieha proti čipovaniu. Týka sa to aj mačiek. http://www.havko.sk/pes/peticia-proti-povinnemu-cipovaniu-psov

2013-05-02 23:28:07

havko_sk https://www.facebook.com/pages/Pet%C3%ADcia-proti-povinn%C3%A9mu-%C4%8Dipovaniu-psov/455814157826796 Tu je k petícii facebook stránka Petícia proti povinnému čipovaniu psov

2013-05-02 23:29:43

Axara Ten pohľad je veľmi smutný, najme pre nás milovníkom zvierat...ale bohužial ani my sme sa tomu nevyhli, nakoľko cestujeme s našou Molly do zahraničia aj 2x do roka na dlhší pobyt, museli sa aj my začipovať..:((((

2013-05-04 15:21:38

MIA-made Ahoj havko_sk, dakujem za linky. S autorkou peticie som uz v kontakte. Som velmi rada, ze je tu vela ludi, ktori sa neboja ozvat a postavit za spravnu vec. Dufam, ze sa nam spolocnymi silami podari nieco zmenit!!! Andrea, verim, ze sme naozaj jeden pripad z milona a ze Molly bude znasat cip v poriadku!! Len jedna rada, ak pri hladkani natrafite na krku na akukolvek hrcku, necakajte a behnite radsej za veterinarom. Lepsie ist 100 krat zbytocne ako prist raz neskoro..

2013-05-04 15:39:34

drotar Mame doma psika. Uz je to sice pan dochodca, ale napada ma jedna vec. Naco cipovat ked moj Dino ma v slabine vytetovanu ŠPZ. To vari nestaci ? Za tie roky co nam robi spolocnost sa mu veru takto skaredo neodvdacim. Krasne nekonfliktne si naziva na nasom dvore s kocurom Murkom a ten zase vyriesil problem s potkanmi u suseda. Za odmenu mu mam nechat do tela strcit nejaku elektroniku ? Ani svatemu. A verim ze aj veterinari pochopia tento nezmysel. Tak ako sa ockuje bez DPH a dane tak sa bude ockovat aj bez cipov. A peticiu som samozrejme podpisal. Za Dina a aj za Murka.

2013-05-05 06:36:253x

norika21 no zbohom :-( ja mám ročného kocúra -Etiéna a kúpila som ho už začipovaného.Dúfam že sa mu nič nestane ,lebo to neprežijem :-(((Prajem skoré uzdravenie.

2013-05-28 18:09:16

cibetka2 POZOR!!! MALI SME VELA ZVIERATIEK,VŠETKY BOLI ZDRAVÉ, ŠŤASNÉ A NEČIPOVANÉ!!! MAM MOMENTÁLNE PSÍKA, KTORÉHO SME KÚPILI V ČECHÁCH UŽ ZAČIPOVANÉHO! MOJE PRVÉ ČIPOVANÉ ZVIERA,NIKDY SME SA NEOBEHALI SO ŽIADNYM ZVIERATKOM PO TOLKÝCH VETERINÁROCH AKO SNÍM,VEČNE PROBLÉMY...CHORÁ PEČEŇ,PREČO PRÁVE PEČEŇ?! PEČEN JE FILTER TOXÍNOV A MOJ PSÍK MA CUDZIE TELESO V TELE,ŇACH MI NIKDO NEHOVORÍ ŽE TAM SÚVIS NENI,LEBO JE!!! NEDÁVAJTE ČIPOVAŤ SVOJE ZVIERATKO,BRAŇTE SA TOMUTO NEZMYSELNÉMU ZÁKONU,LEBO SA BUDETE POZERAŤ NA SMUTNÉHO STRÁPENEHO TVORA KTORÝ BY NEMUSEL BYŤ CHORY AK BY STE MU TO SVINSTVO DO TELA NEDALI!!!! APELUJEM EŠTE RAZ LEBO MILUJEM ZVIERATA, NEČIPUJTE ICH!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-05-29 15:14:52

Sslava Pomýlený a nič neriešiaci zákon, deformujúci, nehumánny a nebezpečný už svojou podstatou... nesmierne bolestivé napchanie cudzieho telesa do živého tvora, bez akéhokoľvek reálneho opodstatnenia... nie na osoh, ale na škodu a zdravotnú újmu prvotným zúčastneným... žeby opäť zneužitie moci peňazí?... a žeby opäť na niečo skvelé a prospešné, čo určite urobí živé bytosti šťastnejšie a spokojnejšie?.... Teším sa, že sa vie toľko duší zasadiť za správnu vec. A som hrdá, že môžem byť jednou znich.

Ešte tu jeden aktuálny link: http://www.zemavek.sk/wp-content/uploads/2013/05/Peticia-cipovanie.pdf

2013-06-25 09:15:15

Skyrra Ako mám zviera nečipovať ked je to povinné? :( Tiež s tým bojujem... Akurát stojím pred otázkou či to urobiť alebo nie. Samozrejme, že nechcem platiť pokutu keby niečo, ale to mám chodiť po veterinároch a pýtať sa či sú ochotní zobrať mi môjho psa bez čipovania?

2013-06-29 09:27:05

Zuziq Je mi to ľúto... Na druhej strane, nemôžte sa čudovať veterinárovi, že odmietne ošetriť nečipované zviera, keď hrozí problém od ŠVS a to by už nevyliečil žiadne zviera. Problém nie je vo veterinároch, problém je v legislatíve...

2013-07-04 17:51:37

MIA-made a este pre info, ked som clanok pisala, este som nemala vysledky z histologie. tie potvrdili zhubny nador, a recidiva sa dostavila do dvoch mesiacov...a mame za sebou dalsiu operaciu..

2013-08-23 17:59:38

SindyBuddy chudatko kocurik :( prajem vela zdravicka,, A pozdravujem tento skurveny stat!!!! Mojmu zvieratku cip nedam a pokuty platit nebudem! nech sa paci a potom co do basy??ok tesim sa.. PAZRAVE SVINE V PARLAMENTE MAJU ASI MALE VYPLATY ZE??!!

2013-10-06 10:58:39

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

P
MIA-made
MIA-made
455 predaných ks, 362 hodnotení

Reaguje do 2 hodín

MIA-made je mladá rozvíjajúca sa značka, ktorá vám prináša originálne a s láskou vyrábané produkty. V našom obchode nájdete jedinečné kúsky inšpirované detskou hravosťou, pestrofarebnosťou života, bezstarostnosťou zvieratkovského sveta, či snami.


Pôvodné meno miriammiklasova

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »