Domov » Žurnál+ » Autor: Lucia Laciaková

Žurnál+

O želaniach, fyzike a jednej zázračnej vete

Lucia L. » Rady a info / 2015-09-27 15:28:19 /  33 komentárov / 55 lajkov

Vraj najčastejšia veta typická pre náš národ je „NEVIEM, NEDÁ SA“. Utkvela mi v pamäti a posledný týždeň som ju spozorovala hneď niekoľkokrát, pri rôznych príležitostiach a rôznych ľuďoch. Túto vetu počuť všade.


A je mi z nej smutno. Tak „ozajsky“. Lebo je MOCNÁ. Lebo má schopnosť utvoriť našu realitu a zaviesť samu seba do praxe. A ako je to možné?



Už dávnejšie ma zaujala kniha. Snáď tak veľmi preto, lebo mi dáva odpoveď na to, čo pozorujem na svojom vlastnom živote, aj na životoch ľudí okolo mňa. Autor – Gregg Braden v nej rozvíja na základe známych fyzikálnych teórií a pokusov myšlienku, že samotné vedomie človeka musí mať v existencii vesmíru kľúčový hodnotu. Hovorí teda o vedomí. O jeho dôležitosti. O vnútornom vnímaní, ktoré priamo ovplyvňuje experiment a jeho výsledok. Tento výsledok závisí nielen od vonkajších podmienok, ale (a to najmä) od toho, kto sa pozerá. Od toho, kto experiment vykonáva. Od pozorovateľa a jeho vedomia. V praxi to znamenalo toľko, že mohol vyjsť pri rovnakom pokuse (v rovnakým podmienkach), vždy iný výsledok. Pozorované fotóny v štrbinovom pokuse sa správali podľa toho, ako to pozorovateľ očakával. Niekedy ako častice, inokedy zas ako vlny. Čo potom ovplyvnilo výsledok? Odpoveďou tu nie je ČO. Ale KTO. Líšil sa ten, kto sa pozeral. A experimentom dokázal presne to, v čo dúfal. Čo očakával.

"V zúčastnenom vesmíre znamená akt zamerania pozornosti - to, že sa niekam pozeráme a skúmame svet - akt samotného tvorenia."

(Gregg, Braden. Matrix. Božský zdroj, str.90; 2009, Columbus)

Takže.. Čo ak je to tak? Čo ak sme my – ja, ty, on, ona vedcami.? Predpokladajme, že náš život je experiment. Že my ho pozorujeme. A keďže ho pozorujeme. Ovplyvňujeme ho. Meníme jeho priebeh, jeho výsledok. Realita jedného z nás, môže byť teda úplne odlišná od reality toho druhého. Dívame si vždy na taký výsledok, aký očakávame, v aký veríme.
Vráťme sa teraz k našej vete. „ Neviem, nedá sa.“


Už sa Vás nespýtam, či je to táto veta platná. Spýtam sa, či chcete, aby platná bola.
Ak vychádzame z poznatku, že všetky možné výsledky predpokladaného pokusu koexistujú zároveň a platný bude práve ten, ktorý pozorovateľ očakáva, znamená to pre nás toľko, že táto veta bude platiť vtedy, keď si to budeme myslieť. Budeme to čakať. A kľudne to môže byť aj podvedome.
Neviem koľko príkladov z môjho okolia by som vedela použiť ako dôkaz toho, že „neviem, nedá sa“ platí. Je ich žiaľ väčšina. Chcem Vám však ukázať príklad ľudí, ktorí verili, že „keď sa chce, tak sa dá“.


Poznám zdravotnú sestru, ktorá túžila niečo tvoriť. Je technický typ a stroje akéhokoľvek druhu jej nie sú cudzie. Tak si kúpila stroj - šijací. A teraz na ňom tvorí. Šije a baví ju to. Tak veľmi, že ju to aj živí. No a čo, že je zdravotná sestra a o šití nevedela predtým ani holé „ň“. Naučila sa. Pekne pomaly. Krok za krokom. Verila, že sa to DÁ. Vedela, že keď bude postupovať krok za krokom, smerom, ktorý si stanovila, dostane sa do cieľa. Pamätám si, ako sme spolu riešili, kde začať. A začali sme od tielka. Jednoduchého tielka bez rukávov. Lebo o tých sme nemali ani poňatia, ako sa šijú. Pamätám si aj na ľudí z okolia, ktorí jej vraveli, že je „šiši“, keď si myslí, že bez školy a vzdelania v danom odbore ďaleko zájde. Že veď aspoň kurz by mala absolvovať. Nenechala sa odradiť a postup na rukáv sme napokon spolu vygooglili. V krátkom videjku to akási pani v angličtine komentovala a krok za krokom názorne zhotovila. Tak sme to skúsili. Prišiť rukáv na vystrihnuté tielko. Doteraz to mám pred očami. Tú radosť a úprimné tešenie sa sprevádzané hlasnými výkrikmi. „Aha! Ušila som tričko! Sama!“ Lebo tomu verila. Že to ide, že sa to dá. Že to síce ešte nevie, ale určite sa to nejako naučí. Dostala presne taký výsledok, v aký verila, že je možný.

Pipipunčochatá a fialová tetuša - jedny z prvých počinov                                 Jednoplecovka  - začiatky nášho šitia :)

Ďalšia osôbka, ktorá mi napadá, je Melly - Zuzka Koščová. Musím ju spomenúť, lebo si jej prácu veľmi vážim a je úžasným príkladom toho, ako sa veci dajú. Lebo im verí. Verí sebe a vie, že všetko je možné. Napriek všetkým rozumovým pochybnostiam, na ktoré, keď sa človek sústredí, pribúdajú. „Vydať knihu v dnešnom svete? Na trhu je ich toľko, načo ďalšiu?! A to si myslíš, že práve tvoj rukopis sa niekomu zapáči? Vydavateľstvu, ktoré má pod palcom milión špičkových autorov? Nebuď smiešna. Si len snílek.“ A tak ďalej.. Túžila byť spisovateľkou nenechala sa nikím a ničím odradiť. A dala to. Dnes je autorkou dvoch úspešných knižiek práve o sebarozvoji , šperkárkou a multifunkčnou osôbkou, ktorá radostne pomáha iným plniť si svoje sny. A ja s radosťou pozorujem jej ďalší vývoj, ktorý je pre mňa neuveriteľne inšpiratívny. http://www.sashe.sk/melly

Po ďalší príklad si idem ku sebe. O tom, ako som si splnila svoj sen, viem rozprávať asi najviac a najpravdivejšie. A začínam tomu aj rozumieť. Spätne po rokoch, keď sa nad tým z času na čas zamyslím, viem presne, čo ma doviedlo až sem. Ktoré kroky to boli, ktoré mi umožnili živiť sa prácou, ktorá prácou vlastne ani nie je. Je to moje hobby.

     


Pri písaní týchto riadkov si uvedomujem, že je nedeľa. Som v „práci“. Úplne dobrovoľne a v rámci svojho voľného času. Kráčajúc po schodoch stretávam susedu.
„Kamže kam, Lucinka? Hádam nie v nedeľu do práce?“
Presne tam, teta. – Odpovedám s úsmevom.
„Jááj, tak to mi je ľúto. (empaticky zvraští čelo) Ťažké časy sú dnes, človek sa musí obracať každý deň, aby vyžil.“ Teta krúti hlavou a s ťažkým povzdychom sa zahľadí do zeme.
„Ale ja nemusím, teta. Idem sem preto, lebo sa mi chce.“
Teta asi nechápe a krúti hlavou ďalej. Jej realita je totižto iná. Teta žije v inom svete. V takom, v aký sama uverila, aký si sama vybrala. Je to jej voľba, jej výtvor, ktorý sama pre seba uviedla do praxe.


A aby som to už neťahovala, tak Vám chcem napísať také krátke zhrnutie toho, čo Vám môže na ceste ku vašej vysnívanej realite pomôcť. A nemyslite si, že to mám zvládnuté ľavou zadnou. Tieto body musím pravidelne oprašovať. Lebo aj ja mám tendenciu sem tam skĺznuť do sveta "neviem, nedá sa". :)


1.) Krok jedna – vysypte škatuľu a pozrite sa, čo v nej máte. V prípade, že netušíte, o čom hovorím, prečítajte si môj posledný žurnál: http://www.sashe.sk/LucLac/journal/o-vyhovorkach-londyne-a-celej-skatuli-lega V skratke - nájdite svoj východzí bod, z ktorého môžete začať.


2.) Konajte. To, čo je v danej chvíli pre Vás možné a dostupné a smeruje to k tomu, po čom túžite.
V mojom prípade to bolo toto: dva staré štetce, sada farieb na textil – asi 6 základných farieb, jedno čisté tričko z Kik za asi 2 eurá, štipce, kartón, jedno spiace trojmesačné dieťa vedľa v izbe, turecký sed na dlážke v obývačke pred telkou a seriál Kosti. Neviem ktorá časť. Tak akosi vzniklo prvé maľované tričko.


3.) „The discipline of writing something down is the first step toward making it happen“ (zvyk zapísať si niečo na papier je prvým krokom k uskutočneniu“ Lee Iacocca
Takže potrebujete papier a pero. Zapisujte si. Všetko, čo chcete, aby sa stalo. Stačí heslovite. V prítomnom čase a bez použitia negatív. Konštatovanie by malo byť vždy pozitívne. Napríklad: "Som úspešnou autorkou/umelkyňou/šperkárkou. Tvorím každý deň úžasné veci, ktoré mi prinášajú radosť, úspech a hmotný blahobyt."  Ja som si na začiatku zaviedla zošit. Tam som si do troch stĺpčekov zapisovala toto: V prvom stĺpčeku boli tričká, ktoré som nakúpila v obchode plus suma, ktorú som za ne dala. Jednotlivo. V druhom stĺpčeku bol motív, čo som na konkrétne tričko namaľovala a krátky textík k tomu, nejaké poznámky a tak, čo ma na tom bavilo alebo krátky príbeh. V treťom stĺpčeku bola suma, za ktorú som namaľované tričko predala. Neskutočne ma to motivovalo a posúvalo dopredu. Bol to taký urýchľovač tvorenia novej reality. :)

4.) Nestrácajte čas rozmýšľaním nad tým, ako sa to stane. Ako sa stanete úspešnou cukrárkou, šperkárkou, novinárkou.. (doplňte vlastné). Nepredbiehajte kroky. Vašou starosťou nie je zamýšľať sa nad tým ako. Dôverujte. Vesmíru, bohu, nazvite si to ako chcete. Že to nejako zariadi. Vašou úlohou je sústrediť sa vždy len na JEDEN krok. Len ten, čo je práve pred Vami. Na ten, ktorý máte pod nosom.

5.) Majte oči otvorené. Akonáhle sa vydáte správnym smerom, začnú vám príležitosti klopať na dvere. Dokonca sa Vám začnú zjavovať dvere tam, kde predtým bola stena. Hneď ako si stanovíte, po čom túžite, čo Vás teší a čomu sa chcete venovať, začnú sa diať zázraky. Začnú prichádzať správni ľudia, správne vety, ktoré Vás niekam posunú. Začnú sa diať správne veci v správnom čase a na správnom mieste. Nemusíte tomu hneď rozumieť, len sa dívajte a chytajte šancu za pačesy.


6.) Držte kormidlo a správny smer. Nikdy nezabúdajte, že ten správny smer je určený emóciami. Pocity sú Vaším kompasom. Pokiaľ robíte to, čo Vás teší, pri čom sa cítite ako ryba vo vode, z čoho máte dobrý pocit, že robíte to, čo Vás napĺňa, idete dobre. Držte smer aj rovnováhu. Je to veľmi dôležité. Tiež som sa na tom popálila, kým som sa to naučila. Ak neviete ako, môžete si to prečítať tu: http://www.sashe.sk/LucLac/journal/o-zobrakoch-poziari-a-novom-vetre-v-plachtach

                                                                                      

 
7.) V prípade, že sa zaseknete, že niečo niekde zlyháva, môžete kedykoľvek znovu začať od bodu jeden. Neobmedzene :)

 
8.) Opakujte si každý deň: Žiadne želanie neprichádza k človeku bez toho, aby existovala možnosť, že sa naplní! Napíšte si to na viditeľné miesto.


9.) Nie, nie ste šibnutí, aj keď sa to niektorým ľuďom bude tak javiť. Nezabudnite si vtedy zopakovať, že oni žijú presne v takej realite, v akú sami uverili, akú si sami vybrali. Vyhýbajte sa ľuďom, ktorých svet pozostáva z vety "neviem, nedá sa" a naopak, vyhľadávajte ľudí, ktorí budú pre Vás inšpiráciou. Zdieľajte s nimi Vaše skúsenosti, nadšenie, poznatky..

10.) Dôležitá vec na záver – nikoho nepresviedčajte. Nekradnite ľuďom nasilu ich zvolenú realitu. Nebúrajte im ich svet. Nepredbiehajte a nesnažte sa za nikoho robiť kroky, ktorými si musia prejsť sami. Počúvajte, pozorujte, nesúďte a odpovedajte len vtedy, keď sa niekto bude pýtať. Inak budete trepať do vetra :) Viem o čom hovorím, sama som si týmto prešla.


Verím, že sa tento článok dostane presne k tým, ktorí sa pýtali a ktorí hľadajú odpoveď.       
Želám všetkým pekné, poučné a zábavné tvorenie Vašich realít :)

PS: Ak máte ešte nejaké tipy, ktoré pomohli Vám, podeľte sa s nami v komentároch.

 

V prípade akýchkoľvek pripomienok, otázok, či postrehov, smelo do diskusie!

Pripájam aj zoznam literatúry, ktorá mňa osobne inšpirovala, pomohla, zaujala, nakopla, čo niekedy poriadne vytočila :)

Gregg Braden - Matrix - božsky zdroj, Deepak Chopra - Supermozog, Teal Swan, Wayne Dyer, Louis Hay, Bruce Lipton - Bilógia presvedčenia, Jaroslav Dušek - 4 dohody, Robin Sharma, Osho... a moho iných.

Komentáre

hoblinka Pomaly sa vynaram z mora nepotrebnych slov a myslienok a to nielen mojich dakujem za povzbudenie prijemnym clankom :-))

2015-09-27 16:57:12

LucLac Niet zac. Ja dakujem :)

2015-09-27 21:24:04

Dadyart ... dobre sa to číta :) ďakujem!!!!

2015-09-27 22:02:21

LucLac Niet zač Dady :) Ja ďakujem :)

2015-09-27 22:42:20

Levandulka Velmi inspirativny a motivujuci clanocek

2015-09-28 10:12:37

Wandaluzia Veľmi výstižné Lucka. Úplne sa s týmto stotožňujem. Moje sny a ciele mám napísané v zošite na tom určenom :-) Postupne škrtám a pripisujem ďalšie. Vibrácie musia byť vysielané pozitívne, nie negatívne. A to na čo sa sústredíme, sa začne diať. Ako s tými dverami o ktorých píšeš. Všetko je možné! :-) Ďakujem za pekný žurnál!

2015-09-28 12:00:21

LucLac Jeeej, veľmi sa teším. Ďakujem Vám pekne. Tak nech Vám to ďalej tvorí podľa Vašich predstáv :) Ja mám teraz na nástenke napísané kroky a postupne neškrtám, ale fajkujem. Akože dosiahnuté - vybavené :)

2015-09-28 14:09:471x

Wandaluzia No aj ja som to myslela s tým škrtaním akože že vybavené.. :-) Teraz čítam, že to vyzerá, že len škrtám, prepisujem a mením plány hehe, to nie :D škrtnem, keď je to dosiahnuté, teda vybavené. Možno bude lepšie fajkovať ;-)

2015-09-28 14:24:20

LucLac Mala som aj obdobie, kedy som to prestala robiť úplne a zistila som, že to má riadny efekt. Len nie pozitívny. Teraz opäť všetko zapisujem a preberám sa k životu :)

2015-09-28 14:34:091x

re-ce-se Tak to my Češi víme, že jde všechno, jen se nám nechce. :D

2015-09-28 15:14:16

LucLac :DDD tak tu ja už poradiť neviem :D tiež mám s tým niekedy problém :P

2015-09-28 15:22:21

nera14 Raz ste napisali zurnal o opatrnejsom narabani so slovami. Neberte to prosim v zlom, ale opatrnejsie s kvantovou fyzikou. Ludom, co to studovali, hrozi po precitani pad zo stolicky.

2015-09-28 17:40:211x

LucLac Za to nechcem niest zodpovednost :))) ja som sa to snazila podat len velmi velmi polopate a tak ako som to ja nejako pochopila. Odborny vyklad ustny by som inak uvitala. Mala by som sa koho pytat ;)

2015-09-28 18:03:36

LucLac A este mi napadlo, ak by ste mali trochu casu, kludne mi napiste postu, aby som odstranila pripadne chyby v mojej interpretacii a ja to rada urobim. Cerpala som z knihy Gregga Bradena, ktora ma velmi zaujala. Vlastne som na to fakt zvedava. Budem vdacna, nera..

2015-09-28 18:15:17

nera14 Pytat by ste sa mali koho. Vy vychadzate zo zjednoduseneho chapania tejto temy, ktora sa popularizuje v naucnych serialoch alebo nejakych clankoch, ktore sa snazia velmi zjednodusene vysvetlit iba urcite teorie, tie najznamejsie, ale ako to uz byva, tak vsetko je omnoho zlozitejsie. Zaujem o temu vzbudili hlavne niektore filmy. Kvantova fyzika je velmi rozsiahla tema, kedy je cast dokazana experimentami a druha cast su iba teorie, ktore treba este dokazat a toto su dve oddelene veci. Popularno naucna literatura miesi casto hrusky s jablckami ... dokazane fakty s teoriou, ale tak, ze laik to potom moze chapat ako fakt a preto vznikaju nedorozumenia. Zjednodusene sa to da vo Vasom clanku chapat ako metafora, ale profesionalna deformacia obcas nepusti ...

2015-09-28 18:42:282x

nera14 pisali sme v rovnakom case ...

Vysledok neovplyvnuje KTO sa pozera. Toto je zakladna chyba. Vysledok je ovplyvneny faktormi pozorovatel, pohyb, priestor a cas, pricom iba cas moze byt irelevantny. Cas plynie nerovnomerne pretoze priestor je zakriveny, ale v urcitom okamihu je mozne nebrat ho do uvahy, ale ostatne faktory pohyb, priestor a pozorovatel irelevantne nikdy nie su. Potvrdzuje to relativitu vsetkeho. Vas zurnal si preto odporuje, pretoze na jednej strane chcete povedat, ze tvrdenie "Neviem, neda sa", zavisi iba od toho, co si zelate, ale na druhej strane sa odvolavate na kvantovu fyziku, ktora vsak tvrdi nieco ine. Ta hovori, ze toto tvrdenie "Neviem, neda sa", zavisi od faktorov pohyb, priestor, cas, pozorovatel. Napr. Janko stoji na okraji ciernej diery. Povie si, ze ustrikuje 40 ponoziek. Ked ich ma ustrikovanych 20, tak sa pohne smerom k ciernej diere a ta ho pohlti. Pri druhom experimente, ked ustrikuje 20 parov, tak sa pohne smeron od ciernej diery, cize strikuje dalej a mozno ich aj spravi 40, pokial sa v smere jeho pohybu neobjavi dalsia cierna diera. Neviem, ci sa vyjadrujem pre Vas zrozumitelne, ale z hladiska kvantovej fyziky je tvrdenie "Neviem, neda sa" relativne. Ci plati alebo neplati zavisi od faktorov popisanych vyssie. Lenze toto nebolo cielom Vasho zurnalu. Co treba zmenit, je preto tazka otazka. Uplne vyhodit vsetko o fyzike ...

Braden je brak. Svoje zistenia sa snazi opriet o vedecke teorie, ktore vsak interpretuje nespravne, aby svojim tvrdeniam dodal vahu.

2015-09-29 02:32:186x

ivyn Myšlienky LucLac mám veľmi rada, preto čítam (hltám) aj každý jej žurnál. Lucia prešla nenormálny kus cesty. To ma na nej fascinuje. Ale dnes je super čítať aj tieto komentáre. Vďaka aj za texty nera14. Inšpirujete ma, ľudkovia :-)

2015-09-29 09:09:551x

rasinn myslím, že ak si LucLac vezme z kvantovej fyziky skutočnosť, že "neviem, nedá sa" ju nikam neposúva, je to len jej pozitívum a spravila to, čo mnohí z ľudí nedokážu - čerpať z informácií to, čo ju posúva vpred. Ak neprednáša kvantovú fyziku na škole a nekáže ľuďom, že jej cesta je jediná správna, je to v poriadku. Ak ukáže, že je jej ľúto ľudí, ktorí "nedá sa" používajú bežne, je to tiež v poriadku, pretože má na tú ľútosť nárok a nesnaží sa ich zmeniť.

Ukazovať cestu môžu všetci. Zavádzať môžu všetci. Nesprávne interpretovať fakty môžu všetci. A všetci si z toho môžu vybrať to, čo sa im hodí. T.j. = toto mi môže pomôcť - s týmto nesúhlasím - toto by bola cesta aj pre mňa - tomuto neverím - o tomto si prečítam viac, lebo si nie som istý – nájdem si svoje fakty – napriek „iným“ faktom mi tento článok pomohol – nepomohol.

Týmto chcem vyjadriť len to, že máloktorí ľudia ukazujú „svoju“ cestu ostatným a zároveň „netlačia na pílu“. Je len na nás, ako prijmeme možnosti, ktoré nám život okolo seba ponúka. A je správne aj keď vyjadríme svoj „vedecký“ názor na to, že niektoré veci fungujú inak.

Ale dobrá vôľa a zásady sú niekedy viac ako logika. Viem, o čom hovorím :-)

2015-09-29 09:56:132x

nera14 Ked si LucLac vezme, z kvantovej fyziky, ze „Neviem, neda sa“ ju nikam neposuva, tak stale bude platit, ze to je iba relativne a ci to tak je, zalezi od faktorov pozorovatel, priestor, cas a pohyb. Pretoze za urcitych specifickych podmienok ju moze aj „Neviem, neda sa“ niekam posunut. Napr. LucLac dostane moznost predavat svoje veci v Parizi, ale podmienkou je, ze do hodiny musi vsetko zbalit a odcestovat. Kedze v jej pripade sa vsetko da, tak do hodiny odcestuje do Pariza so strojmi, vsetkymi trickami, farbami, stetcami. Na druhy den vypuknu v Parizi demonstracie a LucLac vsetko zhori, zrazu nema stroje, tricka, farby, stetce. Je na zaciatku a musi zacat odznova. Ak by sa v tomto pripade LucLac riadila „Neviem, neda sa“, tak ju to paradoxne posunie ...

Kedze kvantova fyzika experimentalne dokazala, ze vysledok zalezi od faktorov priestor, cas, pozorovatel , pohyb a preto je relativny, aj ked si zoberiete iba urcitu cast, ktora sa Vam hodi, nadalej bude platit relativita daneho vysledku, pretoze takto dane javy funguju.

Nic si z kvantovej fyziky preto neberte :o) a postavte to na tom, ze takto to citite, vnimate, chcete, chapete …

Chapem, co chcela povedat LucLac a chapem, co ste chceli povedat Vy Rasinn, avsak vzdy, ked sa odvolate na kvantovu fyziku, tak nebude iba A, ale aj B. Avsak momentalne vyvstala otazka, ze ked ju nebudete spominat prestane relativita vysledku platit ?

Ja nespochybnujem to, co vravite Vy alebo LucLac, ja len opatrnejsie s kvantovou fyzikou. ;o))

2015-09-29 21:10:103x

heluska Skvela debata. Mne z toho vyplyva, ze Luc Lac robi skvele tricka a iny handmade, ale neporozumela kvantovej fyzike. A vy, Nera, excelentne vysvetlujete kvantovu fyziku aj pre laikov. Nepochybujem, ze ju aj prednasate. Je fajn, ked sa drzi kazdy "švec svojho kopyta". Napisany blog, fejton alebo akykolvek lit.utvar, ktory bude/je zverejneny - by mal byt s korektnymi informaciami. Tiez chapem, o co Luc Lac islo - ale pouzila zly zaklad pre svoju uvahu. To, co chcela podlozit dokazom, tym istym dokazom spochybnila. Ale vdaka vam obom za prijemne citanie - a podnety!!!. Nera, klobuk dole pred vami.

2015-09-29 23:07:152x

Danvil Súhlasím, skvelá debata...ale tí čo cítia srdcom, tým nevadí nejaká chyba o kvantovej fyzike. To, čo chcela Luc Lac povedať, povedala. Pri čítaní osobných príbehov si čitateľ na fyziku ani nespomenie. Utkvie mu v pamäti chuť niečo dokázať, vytvoriť.

2015-09-29 23:25:154x

LucLac Táto debata nemá chybu, také ja rada :) Nera, na Váš popud som trošku začiatok prerobila, ale len čo sa týka opatrnosti vo vyjadrovaní. Naďalej sa mi to zdá pre mňa platné, aj keď sa na školách učí niečo iné. Nikomu svoje názory nevnucujem a ani nechcem ľudí o nich presviedčať. Mojou motiváciou k napísaniu článku bola túžba podeliť sa o toto nadšenie z prečítaného a z pozorovaného. Z toho, čo vidím okolo seba, mojimi očami. Chcela som sa podeliť o svoju perspektívu videnia sveta. To či niekoho táto perspektíva urazí, osloví, inšpiruje, s tým sa zaoberať nechcem, nikam ma to neposunie. (aj keď aj to je relatívne :)) Každý si tam nájde, čo len chce. Pre každého je výsledok z prečítania iný, nakoľko to závisí od množstva faktorov. ;)

Ak aspoň jednému človeku tento článok pomohol, inšpiroval ho a trochu nakopol ku tomu, aby sa jeho život zmenil k šťastnejšiemu, tak potom splnil tento článok svoj účel.

Čo sa týka toho príkladu s Parížom, tam by sa dalo polemizovať donekonečna :)) Ja napríklad verím tomu, že každá jedna možnosť by ma niekam posunula. Tá prvá, aj tá druhá, ktorú ste načrtli. V žiadnom prípade nesúhlasím s vetou, že by som bola na začiatku. Taká možnosť neexistuje. Už nikdy nebudem ten istý človek ako na začiatku. Mám iné skúsenosti, pocity, zručnosti, iné myšlienky. Dokonca aj fyzicky som už úplne iná, nakoľko sa telesné bunky cyklicky obnovujú a tie staré pravidelne odumierajú. Každým dňom som iný človek. Takže sa mi zdá táto úvaha od základu nesprávna..

Avšak, ešte raz veľmi pekne ďakujem za podnetné pripomienky.. a hlavne za upozornenie, že so slovami opatrne, máte 100% pravdu :)

2015-09-30 11:41:474x

re-ce-se To je jak krásná hudba, když diskutují (a nehádají se) inteligentní lidé :) Měly byste se do té kvantové fyziky opřít častěji :D

Hrozně fandím těm, co dokazují nemožné, třeba ten kluk, co popřel vědecký fakt, že si nejde olíznout vlastní loket. Stačila ruční pilka.... :D

2015-09-30 20:23:385x

re-ce-se Oprava "měla". :)

2015-09-30 20:24:13

nera14 "Naďalej sa mi to zdá pre mňa platné, aj keď sa na školách učí niečo iné."

LucLac touto vetou ste ma trosku vylakali. Nevidim Vam sice do hlavy, ale mam pocit,

ze tam mate teraz riadny gulas. Ako som uz napisala, ja nespochybnujem a ani

kvantova fyzika nespochybnuje Vas nazor a ani nazor niekoho ineho. Nikto,

ziadna veda Vam nemoze prikazovat, co si mate mysliet. Vy ste napisali v suvislosti s

kvantovou fyzikou nieco v zmysle 1+1=3. Moje komentare a priklady neberte

doslovne, nevztahujte ich k sebe a ani k svojmu zurnalu. Chcela som Vam iba

ukazat, co sa stane, ked otvorite dvere "kvantova fyzika" ...

Na LucLac v Parizi sa nepozerajte ako na LucLac Vasa osoba, ale skuste sa

na to pozriet takto: LucLac v Parizi je fyzikalny jav, ktory LucLac Vy ako osoba

idete skumat a kedze uz mate potrebne znalosti z fyziky, tak viete, ze vysledok

Vasho skumania bude relativny, pretoze LucLac fyzikalna velicina sa zaroven pohybuje,

stoji a zaroven aj nie je. Cize hned v stave Vasho skumania plati, ze sa hybe aj nehybe,

stoji aj nestoji, vznika aj nevznika a dany stav ovplyvnuju zname faktory. Vy neviete

ovplyvnit kedy LucLac fyzikalna velicina bude v pohybe, stat alebo este vobec nebude

(stav, ked jav vznika). Vy dany jav skumate,vzdy vtedy, ked sa dostane do Vami zelaneho stavu.

Cize skumate LucLac v stave jej vzniku, ked sa zacne hybat, tak v stave jej pohybu a ked stoji

v stave statia. Nuz a podla toho v akom stave sa LucLac fyzikalna velicina nachadza, vidite ake ma moznosti,

pretoze ked LucLac stoji, tak su ine ako ked sa hybe alebo ked vznika.

LucLac fyzikalna velicina v Parizi, ktorej vsetko zhorelo je na zaciatku, fyzikalnom zaciatku,

cize ako jav musi znova vzniknut a potom ma znova moznosti ci sa bude hybat alebo stat a

z toho jej vyplynu zase dalsie moznosti, ktore zavisia uz od znamych faktorov. Ked LucLac

fyzikalna velicina stoji, pretoze jej nieco, co nemoze ovplyvnit brani aby sa pohla, neznamena

to, ze to je trvaly stav, pretoze vsetko je relativne, takze aj ked sa teraz v danej chvili, danom

case, mieste nemoze hybat, tak stav veci sa moze, ale aj nemusi zmenit. To iste plati, ked LucLac

fyzikalna velicina sa pohybuje, moze sa zastavit, ale aj nemusi, dokonca moze aj zaniknut a znova vzniknut.

Fyzikalnu velicinu LucLac nemusite nikdy vidiet v pohybe, pretoze nikdy nenastane stav, kedy by

sa mohla hybat, ale neznamena to, ze sa hybat nemoze. Tak ako plati, ze nieco nemozete ovplyvnit, tak

zaroven s tym plati, ze to ovplyvnit mozete, ale ci to tak naozaj bude, zalezi, ci sa bude jav spolu s faktormi,

ktore to ovplyvnuju nachadzat niekedy v stave, aby to mozne bolo.

Toto su naozaj fakty, ktore dokazane su, ale aby to nebolo az take jednoduche, tak existuje samozrejme

aj vynimka, ktora vsak paradoxne potvrdzuje dane pravidlo. Plati iba vsetko je relativne.

re-ce-se, ked plati ze laket nejde olizat, tak zaroven hned plati, ze olizat ide.

Zafungoval faktor pilka a zmenil sa stav, ktory tomu branil. :o)))

2015-09-30 21:41:474x

heluska waaaaw, teraz si olizujem neolizatelny laket a hladam pilku na odrezanu ruku :-))))

2015-09-30 22:03:42

re-ce-se Já se musím zastat LucLac a pana Bradena. Při naprosto stejném pokusu v naprosto stejných podmínkách (konal se totiž v jednom z paralelních vesmírů, kde to po šestém nekonečnu možností konečně klaplo) byl výsledek naprosto stejný. Chlapec si opět olíznul loket. Ovšem pozorovatel byl v jiné náladě a tak si chlapec uřízl jazyk. :D

2015-09-30 22:31:041x

heluska A ja zase zrazam päty pred Nerou. S trochou humoru dovolte kratku uvahu aj mne: Takze plati, ze vsetko sa da, ak zaroven plati, vsetko sa neda. A vsetko je zaroven nic. Cize potom plati, ze viem, ze nic neviem. Ale na to uz predsa predo mnou prisiel Sokrates. :-)))

2015-09-30 22:47:561x

Dadyart hmmmm ... a ja som prišla na to, že ten guláš mám v hlave ja a nie LucLAc, keď som si prečítala komentáre :D :D :D

2015-10-01 22:34:502x

San-Tia V kanáli, ktorým informácia prechádza, vždy nastáva šum, :)), každý prijímateľ si dekóduje správu podľa vlastných možností :). Jasné, že sa všetko dá vyložiť inak, podrobnejšie a že je všetko možné rozpytvať z x- milión pohľadov. Vždy mi napadá podobenstvo o štyroch slepcoch a SLONOVI :). Chcela som to sem prepísať, ale knihu nikde neviem nájsť.

Štyria slepci chceli vedieť/vidieť, ako vyzerá slon. Tak im to umožnili. Jeden slepec bol pri slonovi oproti jeho hlave, druhý pri nohe, tretí pri jeho bruchu a štvrtý z boku pri jeho hlave. Samozrejme to skončilo tak, že keď opisovali slona, všetci ho opisovali inak. Jeden tvrdil, že je vllhý, druhý, že je suchý a drapľavý, tretí, že smrdí a podobne... Podstatou bolo, že všetci sa ho dotýkali na inom mieste, ale v podstate mali všetci pravdu :)). A aj keď ho obišli, určite sa nedotýkali tých istých miest, pretože štartovací bod nemohli mať všetci ten istý, že? A keby im dali iného slona, určite by popisy neskončili rovnako.

Toľko o pravdách a možnostiach, každému sa dostane z tohto článku iba to, na čo je pripravený. A prisvojí si iba to, čo dokáže spracovať. Ak by ste sa možno po rokoch vrátili k tomuto žurnálu, odniesli by ste si z neho, opäť niečo nové, iné :), ale s veľkou pravdepodobnosťou nie to, čo si odniesol Váš prisediaci.

Viem, zovšeobecnila som to :), ale ide o uhoľ pohľadu a aj iné faktory, ktoré už boli vyššie v komentároch, myslím, spomenuté :). Každý z nás má iné možnosti, ktoré sú ovplyvnené.... mnohými faktormi.

2015-10-02 09:56:065x

ivyn som nadšená z toho, kam sa diskusia dostala. Milujem takýto typ debát :-) Mne teda dala veľa aj LucLac, aj nera14, ale aj vy ostatné, ktoré ste sa z najhlbšieho vnútra snažili o svoje interpretovanie nastavšej situácie. Som taká rada, že okrem nádhernej vlastnej tvorby na sashe zablúdim zrakom aj k žurnálom :-) (...napokon tiež vlastná tvorba...) a už teraz viem, že po dočítaní celej diskusie od počítača odchádzam celkom iná, než aká som si k nemu sadala. Vďaka :-)

2015-10-02 13:31:282x

LucLac ivyn, presne zdieľam Vaše pocity ohľadom celej diskusie.. veľmi veľmi inšpiratívne celé. Ďakujem Vám všetkým. A San-Tia - úžasný príbeh - ako lahodný zákusok za skvelým obedom :)

2015-10-02 14:12:581x

obrazky Ďakujem, prajem všetkým veľa tvorivých nápadov a radosti zo života.

2015-12-31 14:26:52

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »