Domov » Žurnál+ » Autor: IPčko

Žurnál+

Krízová linka pomoci

IPčko . » Blogy / 2021-05-30 13:00:01 /  2 komentáre / 10 lajkov

IPčko poskytuje psychologickú pomoc mladým ľuďom už 9 rokov. Naši vyškolení poradcovia boli online 17 hodín denne cez chat a 24 hodín prostredníctvom mailovej poradne.

                                            Od 29. apríla 2020 je už všetko inak.

                                                           IPčko sa zmenilo.

Veľmi dlho sme sa pohrávali s myšlienkou poskytovať psychologickú pomoc nonstop a našim snom bolo mať aj telefonickú krízovú linku. Ani vo sne by nám však nenapadlo, že sa nám táto túžba splní práve v čase pandémie COVID-19.

Od polovice marca 2020 sme na internetovej poradni IPčko.sk zaznamenali vysoký nárast kontaktov v súvislosti s korona vírusom. Postupne sme rozšírili náš tím vyškolených psychológov z pôvodných 40 na 60, aby sme dokázali odpovedať na neustále žiadosti o kontakt. Denne nás o pomoc požiada až 200 prevažne mladých ľudí, avšak kontaktujú nás aj dospelí a seniori. Aj napriek tomu, že sa zvýšil počet dobrovoľníckych poradcov, stále bolo viac ako 200 žiadostí denne, ktoré sme nedokázali pre veľkú vyťaženosť poradcov prijať.

Naše štatistiky ukazujú, že v rovnakom časovom období v roku 2019 a 2020 narástol až trojnásobne počet kontaktov s témou domáceho násilia a sexuálneho zneužívania. V týchto dňoch sa s prosbou o pomoc na nás obracajú aj repatrianti v štátnych karanténach s pocitmi úzkosti, bezmocnosti a strachu z možnej nákazy. Stúpli aj kontakty pri myšlienkach na samovraždu a suicidálnych tendenciách. Denne komunikujeme s 10-15 ľuďmi v samovražednej kríze, ktorí chcú ukončiť svoj život.


Tento enormný nárast kontaktov prekročil naše kapacity a nebolo v našich možnostiach a silách prijímať všetky žiadosti o pomoc. Zároveň sme si uvedomovali, ako súčasná situácia zasiahla naše životy a rodiny, že pre mnohých je toto obdobie veľmi náročné. Obzvlášť náročné dni zažívajú pracovníci v prvej línií, zdravotnícky systém, ľudia, ktorí prichádzajú o prácu, obete násilia a podobne.

Preto sme sa rozhodli opäť navýšiť naše personálne kapacity a zároveň rozšíriť naše služby pomoci. Vďaka podpore a pomoci od našich partnerov  sme spustili špecializovanú COVID-19 Krízovú linku pomoci.

Tento “fialový” príbeh sa začal otázkou ako  v IPčko.sk žijeme, ako pociťujeme každý deň nárast kontaktov, ako hustnú témy rozhovorov s mladými ľuďmi. 

Celé to vzniklo aj technicky expresne, vďaka operátorovi, ktorí  pre nás vytvoril zelené číslo, sprocesoval anonymné call centrum prepojené na 8 mobilov, aby sme mohli pracovať z domu.

Táto špecializovaná Krízová linka pomoci je určená pre všetkých ľudí, ktorí potrebujú okamžitú psychologickú pomoc v krízovej situácií, do ktorej sa dostavajú vplyvom korona vírusu. Pôsobí na nej 80 vyškolených a skúsených psychológov, sociálnych pracovníkov a špeciálnych pedagógov.


Nová Krízová linka pomoci ponúka anonymnú a bezplatnú pomoc 24 hodín denne prostredníctvom chatu, e-mailu a telefonického poradenstva na čísle 0800 500 333 a prostredníctvom video-poradenstva 5 hodín počas pracovného týždňa.
Všetky informácie o novej Krízovej linke pomoci nájdete na www.krizovalinkapomoci.sk

Komentáre

MinJuras Prajem vela trpezlivosti a pozitovnej energie :)

2021-05-26 12:27:042x

IPcko Veľmi pekne ďakujeme :)

2021-05-31 09:14:14

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

P
IPcko
IPcko
3 predané ks, 2 hodnotenia

Od roku 2012 poskytujeme psychologické poradenstvo ľuďom, ktorí sa ocitli v náročných situáciách. Všetky naše služby sú anonymné a bezplatné. Spojiť sa s nami dá cez chat, e-mail, video, telefón alebo osobne.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »