Žurnál+

Obrovská zmena v Gentlejam: Naša srdcovka dostala novú identitu

P
Gentlejam399 predaných ks, 108 hodnotení

Iveta H. » Tvorba / 2019-10-14 07:00:01 /  13 komentárov / 37 lajkov

Gentlejam dospel. Zmenil sa od základov a jediné, čo mu zostalo, je jeho názov. Čo sa stalo, ako a prečo?

Nazvime to nakopnutie, ktoré som dostala, keď som sa na jednej akcii stretla s mojím kamarátom, písmovým a grafickým dizajnérom Rudolfom Letkom, ktorý pôsobí ako partner v špičkovom naming & branding štúdiu GoBigname®. Rudo chytil náš „starý“ Gentlejam do rúk a povedal niečo v štýle „Hmmm, z tohto by mohol byť tak dobrý produkt, keby ste chceli“. A tak sme si dali kávičku a Rudo nám porozprával, čo všetko by pomenil. Dlho mi jeho slová vŕtali v hlave, až sme si nakoniec podali ruky a šli do spolupráce.

Mesiace práce sa podpísali na vytvorení absolútne novej identity Gentlejam, do ktorej som sa absolútne zamilovala. Čo všetko sa teda zmenilo?

 

 

Názov, logo a claim
Z názvu Gentle Jam sme vytvorili Gentlejam, aby sa sme sa lepšie čítali, písali a názov bol kompaktnejší. Originálne písmo pre nové logo Gentlejam bolo vytvorené na mieru len pre nás a na ostatné komunikačné texty sa použil font vytvorený rukou Ondreja Jóba, oceňovaného písmového dizajnéra. Spolu s logom sa súbežne bude ťahať aj claim „Taste the experience“ (v preklade Ochutnaj zážitok). Lebo Gentlejam je o škále chutí, ktorú by mal ochutnať každý.

 

 

Vizuál samotných produktov
Päť rokov bola naša značka plná ornamentov, vzorov a farieb. Nový Gentlejam je o čistých líniách a jednoduchosti. Cieľ bol absolútne sa odlíšiť a povýšiť niečo tak obyčajné ako je džem a omáčku na jedinečnú delikatesu. Chceli sme dosiahnuť, aby sa o Gentlejam začalo rozprávať ako o značke, ktorá udáva trendy. A to nielen po chuťovej, ale aj vizuálnej stránke. Z bielej farby sme preklusali do čiernej a úprimne... máme pocit, že až pri tomto ťahu chytil nový Gentlejam ten správny šmrnc.

Hlavný dôvod redizajnu bol aj ten, že aktuálne fľaštičky, do ktorých sme plnili naše dobroty, využívalo mnoho iných výrobcov. Chceli sme, aby Gentlejam bol vizuálne jedinečný, preto sme si dali doviezť fľaše až z Talianska. Sú hranaté, prepracované a hrubostenné, čo zvyšuje samotnú exkluzivitu produktu.

 

 

Výrazný pattern
Chceli sme, aby Gentlejam mal jeden nosný prvok, ktorý bude na všetkých produktoch, baleniach a propagačných materiáloch. Niečo, vďaka čomu ho všetci spoznajú. GoBigname® preto prišiel s nápadom vytvoriť akýsi pattern (vzor), ktorý pozostáva z niekoľkých elementov. Elementy znázorňujú okrem iného aj čas a proces výroby, prienik chutí, korenie či druhy plodov ovocia, ktoré používame do receptúr (malvice, kôstkovice a bobule). Každý jeden element hovorí svoj vlastný príbeh, ktorý vám budeme postupne predstavovať. Ako sa hovorí... stay tuned :D

 

 

Darčekové balenia
Ako malá šperkovnica. Asi tak vyzerá darčeková krabička na jeden a dva produkty. Prevedenie je čierne so zlatou razbou, pričom sme vylepšili vysúvanie a umiestnenie produktu v krabičke. Dali sme zbohom prírodnému lyku, ktoré síce plnilo ochrannú funkciu proti rozbitiu produktov, ale veľakrát nechcene zašpinilo produkt. Nahradili sme ho teda výrezom presne na mieru fľaštičky a urobili sme dobre. Vizuál balení je v celkovej identite, pričom nechýba náš obľúbený pattern. Tvorcom celého package dizajnu (teda samotných produktov a darčekových balení) je talentovaný dizajnér Jakub Oleš z GoBigname®, ktorý novému Gentlejam venoval neuveriteľnú snahu.

 

 

Nové produktové rady
Rozhodli sme sa viac priblížiť k zákazníkom, a tak sme vymysleli dva nové produktové rady. Doteraz sme mali iba rad džemov a omáčok s vysoko prémiovým alkoholom. Po novom pribudol rad džemov s alkoholom, ktorý nájdete aj bežne v obchodoch. Je lacnejší, ale pritom veľmi kvalitný, aby pôžitok z chutí bol naozaj výnimočný. No a potešíme aj abstinentov či mamičky s deťmi. Vytvorili sme špeciálny rad nealko džemov, ktoré sú podľa našej analýzy najkvalitnejšie džemy v Strednej Európe. Majú v priemere okolo 150 g ovocia na 100 g výrobku. Dobré, že?

 

 

Začala sa nová éra Gentlejam. Čakajú nás úžasné projekty a spolupráce, máme nachystané limitované edície, pravidelné súťaže, rubriky atď. Veľmi sa na toto obdobie tešíme a veríme, že si nový Gentlejam obľúbite minimálne tak ako my.

Komentáre

IvanovaDana Super nápady, nádherné prevedenie. Klobúk dole ♥ Prajem len to najlepšie

2019-10-09 20:03:03

gabriela76 Prekrásne vyhotovenie. Nech sa darí!!!!

2019-10-09 20:23:02

CRUPAN.co vyzera to uzasne...krasny produkt, obal, vsetko...nech sa Vam dari!

2019-10-14 09:08:29

norika21 je to nádhernéééééé :-)

2019-10-14 10:21:16

VYSIMA Krásne! Držíme Vám palce!

2019-10-14 11:18:00

MariN.Art waw, vyzerá to luxusne... nech sa darí :)

2019-10-14 12:56:59

SkusimTo No proste PARÁDA

2019-10-14 14:31:52

Ciziky Vskutku úchvatné, neviem sa vynadívať, už aj idem mrknúť Vaš obchodík. Všetko vyzerá luxusne, to vďaka tej čiernej a zlatej.

2019-10-14 18:29:52

Vcely.sv.Ambroza Toto je na vysokej úrovni, palec hore!

2019-10-14 20:19:25

Tri-o wooow, tie fotky su krasne!

2019-10-14 22:06:35

uKvetinky waw! fakt super!!!

2019-10-15 06:43:58

IdeaTree Vyzerá to luxusne!

2019-10-20 15:07:31

Malienka Prezentácia vašich dobrôt je skutočne na najvyššej úrovni. Exkluzivita na trhu. Palec hore :)

2019-12-15 21:16:20
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

Vecičky nájdete

V žurnáli sú spomínané:

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »