Žurnál+

Všetko, čo potrebujete vedieť o produktových obaloch

DIWprint

Imrich P. » Rady predajcom / 2021-10-05 07:00:01 /  6 komentárov / 27 lajkov / 261x zobrazený

Nepodceňte fázu starostlivého výberu obalu pre svoje produkty, a to aj v prípade, že ich predávate cez internet. V našom článku si predstavíme pár tipov, ako na produktové balenie - od základných princípov, cez dizajn, až po správny výber formy a materiálu. A to všetko s dôrazom na detaily a hlavne zodpovedne k prírode. 

 

Popis fotky: Krabička z hladkej lepenky s potlačou, zlatou metalickou fóliou a zamatovou lamináciou pre značku prírodnej kozmetiky NAOMI.

 

  • Chrániť, uchovávať a predávať váš produkt

To všetko by mal spĺňať dobrý obal. V prvom rade si treba zodpovedať základnú otázku: ako s obalom prídu do kontaktu vaši zákazníci? Predávate produkt, ktorý potrebuje obal len na doručenie? Alebo predávate šperky, kozmetiku, či doplnky a obal získava väčšiu pozornosť? Predávate svoj produkt aj v kamenných obchodoch alebo len cez internet? Odpovede na tieto otázky ovplyvňujú výber formy, materiálu aj dizajnu.

Pre obal určený len na doručenie vám môže stačiť aj krabička bez potlače, doplnená napríklad nálepkou. Pokiaľ váš obal zohráva väčšiu rolu pri predaji, dbajte na celkový vzhľad a stavte na kvalitnejší materiál a špeciálne povrchové úpravy. Obzvlášť v prípade, že máte drahší produkt a viete si dovoliť investovať do obalu.

 

Popis fotky: Darčekové krabice pre Fusakle z hladkej lepenky s potlačou. Vyrobené boli pre limitovanú kolekciu Tatranka od Petry Tóth.

 

  • Nepodceňte prípravu

Predtým, než sa obrátite na dizajnéra, si prezrite blogy alebo sociálne siete ako Instagram alebo Pinterest. Je dôležité mať predstavu o tom, ako by mohol vyzerať váš nový obal. Chcete pre svoj produkt niečo minimalistické, alebo sa vám páčia skôr zložitejšie dizajny? Zároveň by ste si mali v tejto fáze pripraviť všetky potrebné podklady. Nezaobídete sa bez špecifických textov o produkte a bez loga vašej značky.

Váš obal bude rovnako potrebovať povinné označenia - ako napríklad informáciu o tom, z čoho je vyrobený a ako s ním nakladať. Každý typ produktu vyžaduje vlastné značky, v prípade kozmetiky musí na obale pribudnúť napríklad aj dátum spotreby a informácie o zložení a výrobe. 

 

Popis fotky: Zloženie produktu vytlačené na krabičke z hladkej lepenky pre slovenskú značku rúžov Fraela. 

 

Popis fotky: Povinné označenia a kontaktné údaje na krabičke z hladkej lepenky, vyrobenej pre náramky od Peace_menka.

 

  • Ako na dizajn?

Dizajn nového obalu by mal odzrkadľovať vlastnosti vášho produktu. Malo by byť z neho jasné to, na čo je produkt určený. Mal byť autentický a zapamätateľný. Určite by nemal zavádzať. Zároveň by ste pri jeho návrhu mali myslieť aj na možnosť rozšírenia vašej línie produktov v budúcnosti. Máte rôzne produktové rady? Myslite na to pri dizajnovaní obalov.

 

Popis fotky: Krabičky z hladkej lepenky s jednoduchou potlačou pre produkty slovenskej značky prírodnej kozmetiky Hupka.

 

  • Funkcia obalu určuje jeho formu

Pri výbere typu obalu a materiálu, z ktorého bude vyrobený, myslite najmä na praktickosť. Aký obal bude najvhodnejší pre váš produkt a spôsob jeho predaja?

Najčastejšie sa na balenie produktov využívajú krabičky z hladkej lepenky, ktoré sa používajú napríklad na kozmetiku alebo lieky. Krabičky z poťahovanej lepenky sú komplikovanejšie na výrobu a preto sú ako stvorené pre drahšie produkty, napríklad šperky a hodinky. 

 

Popis fotky: Dizajnové krabičky z hladkej lepenky s reliéfnou bielou potlačou, vyrobené na mieru pre pexeso z dielne Cisarove.

 

Popis fotky: Metalická tlač na darčekových krabičkách z poťahovanej lepenky pre spoločnosť Minolta.

 

Niektoré produkty je vhodnejšie zabaliť do tašiek, niektoré zas vyžadujú špecifické produktové obaly na mieru, ako tieto pre voskové obrúsky BajaBee. 

 

Popis fotky: Produktový obal na mieru pre voskové obrúsky Bajabee. Obal je zo 100% recyklovaného, FSC® certifikovaného papieru, potlač bola robená Pantone farbami. 

 

Popis fotky: Exkluzívne darčekové tašky zdobené razbou pre návrhára Borisa Hanečku. Navrhovala Dominika Kramerová.

 

  • Nezabúdajme na prírodu

Aj pri výbere obalu vášho produktu je nevyhnutné zvážiť dopad jeho výroby na životné prostredie. Ako predajkyňa môžete sama prispieť k udržateľnosti tým, že stavíte na papier, ktorý je FSC® certifikovaný a teda pochádza zo zodpovedne obhospodarovaných lesov.

Nedávna štúdia dokázala, že skoro tri štvrtiny opýtaných respondentov z Európy, z USA a z krajín Južnej Ameriky by bolo ochotných zaplatiť viac za ekologické balenie produktov. Je teda vysoko pravdepodobné, že vaši zákazníci ocenia váš dôraz na ekologickú zodpovednosť. 

 

Popis fotky: Označenie FSC® certifikácie na krabičke z hladkej lepenky s potlačou pre slovenskú značku prírodnej kozmetiky Liqoil.

 

  • Ako vyniknúť?

V detailoch sa skrýva čaro. Pokiaľ obal pre váš produkt potrebuje spĺňať aj estetickú funkciu, na výber máte rôzne techniky zušľachťovania tlače. Pomocou razby, slepotlače či aplikácie metalických fólií viete dizajn vášho obalu pekne ozvláštniť a pridať mu na hodnote. Myslite ale na to, že zložitejší dizajn s povrchovými úpravami vie cenu vášho nového obalu výrazne zvýšiť. 

 

Popis fotky: Minimalistická razba na slepo na krabičkách z hladkej lepenky pre návrhára Borisa Hanečku. Navrhovala Dominika Kramerová.

 

Popis fotky: Metalická tlač na špeciálnych darčekových krabičkách z poťahovanej lepenky pre spoločnosť Minolta.

 

Popis fotky: Dizajnová krabička s reliéfnou bielou potlačou, vyrobená na mieru pre pexeso z dielne Cisarove.

 

  • Zabaľme to!

Určite vás zaujíma to, koľko by vás vyšli nové obaly pre vaše produkty. Finálnu sumu ovplyvní náročnosť dizajnu, typ obalu, zvolený materiál, výber spomedzi rôznych povrchových úprav, náročnosť spracovania, ale aj počet kusov, ktorý si objednáte.

V prípade, že vaša produkcia vyžaduje objednávku obalov iba v pár kusoch, zvážte ich výrobu na mieru. Vedzte ale, že investícia do dobrého obalu je niečo, čo sa vám rýchlo vráti. 

 

Popis fotky: Výroba krabičiek z hladkej lepenky pre produkty slovenskej prírodnej kozmetiky od Hupka.

 

Budeme sa tešiť na vaše otázky a postrehy v komentároch. Hor sa do balenia!

V DIW print sa špecializujeme na zákazkovú tlač. Po takmer 10 rokoch na trhu máme za sebou množstvo úspešných spoluprác s malými aj väčšími firmami. V DIW pre vašu značku zabezpečíme všetky potrebné tlačoviny pod jednou strechou. Našim zákazníkom ponúkame jednoduché objednávanie cez náš eshop, pri zložitejších objednávkach sú k dispozícii naši skúsení accounti a accountky. Ukážky našich prác nájdete na našom Instagrame.

Reklamný obsah so súhlasom redakcie SAShE.sk

Komentáre

ButterflyHandMade Ďakujem za podnetný článok :-)

2021-10-04 21:53:371x

DIWprint My ďakujeme za spätnú väzbu :-)

2021-10-05 09:07:45

Domkasviecky Užitočné vďaka ;-)

2021-10-05 11:12:181x

DIWprint Ďakujeme, to máme radosť!

2021-10-05 13:36:58

danculienka ja ako spotrebiteľ-obal naozaj neriešim(potrebujem obsah a nie obal) no teda len vtedy keď to ide ako darček.

2021-10-06 11:37:241x

DIWprint Dobrý deň, ďakujeme za postreh! Samozrejme, sú rôzne typy spotrebiteľov. :-) Avšak pri niektorých produktoch, ktorých obal je významnou súčasťou produktu (šperky, voňavky, sviečky,...), je dôraz na vizuálnu stránku balenia dôležitý. Hlavne ak má produkt vyniknúť medzi ostatnými niekde v regáli. Spomínate darčekové balenia - pri nich je obal rovnako dôležitý :-)

2021-10-06 13:27:22
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »