Žurnál+

Ako spraviť z odbaľovania (unboxingu) zážitok?

DIWprint

Imrich P. » Rady predajcom / 2021-10-27 13:00:01 /  8 komentárov / 29 lajkov

Dôraz na unboxing experience sa postupne dostáva aj medzi výrobcov v našich končinách. V tomto článku nájdete hneď niekoľko dôvodov, prečo sa vám oplatí investovať nielen do obalu pre váš produkt, ale aj do vecí naokolo. 

  • Príbeh dvoch balíkov

Predstavte si, že vám domov doručia dva balíky. Na pohľad vyzerajú rovnako a obsahujú dva podobné produkty. Z prvej obyčajnej kartónovej krabice spomedzi výplne vytiahnete objednaný produkt. Z druhej obyčajnej kartónovej krabice spomedzi výplne vytiahnete ďalšiu, tentokrát už špeciálnu, dizajnovú krabičku. Keď ju otvoríte, uvidíte jemný baliaci papier, pod ktorým spolu objednaným produktom nájdete aj poďakovanie od výrobcu, nálepku a brožúrku. Ktorý z týchto produktov si objednáte nabudúce? 

 

 

Popis fotky: Fotky darčekovej krabičky na produkty Herbs by Hupka. Autorka fotky: Wolfdography

  • Čo je to unboxing experience?

Nadšenie z odbaľovania vecí sa s nami tiahne celý život. Poznáte ho z narodenín alebo Vianoc. Veľa z nás ho v nejakej miere prežíva aj vtedy, keď nám domov dorazí balík, aj keď presne vieme, čo v ňom je.

Unboxing experience je celý proces odbaľovania a prezerania obsahu balíka, ktorý začína momentom doručenia a končí vtedy, keď z neho vyberieme poslednú vec. Sú to napínavé chvíle plné radosti z niečoho, na čo ste čakali. Ľudia unboxing milujú až tak, že dokážu sledovať videá populárnych vlogerov, kde odbaľujú produkty. 

 

 

Popis videa: Youtuberka Tara Michelle na videu odbaľuje obrovské množstvo balíkov

  • Výhody, ktoré prináša dôraz na detaily

Celkovým balením vášho produktu vytvárate zážitok. Predstavte si, že dokážete takto jednoducho predĺžiť nadšenie, ktoré vaši zákazníci prežívajú z odbaľovania. Keď si budú nabudúce vyberať medzi produktmi, vybavia sa im pozitívne emócie, ktoré zažívali, keď dorazil práve ten váš.

Balenie vášho produktu treba vnímať ako starostlivosť o zákazníkov. Je to prvý dojem, ktorý na nich urobíte. Ak ich prekvapíte a potešíte, je to investícia do ich lojality k vašej značke. Budú sa k vám vracať a zároveň je vysoko pravdepodobné, že vás odporúčia známym. 

 

 

Popis fotky: Pohľadnice pre grafičku Ivannu Malik so zamatovým laminom pre jemný dotyk

Zažitok, ktorý doprajete pri odbaľovaní vašich produktov, je zároveň jediný komunikačný kanál, ktorý má dosah na 100 % vašich zákazníkov. Žiadna kampaň na sociálnych sieťach ani v offline priestore takýto úspech nikdy nedosiahnu. Využite to, že máte ich pozornosť.

Väčšina ľudí má nutkanie na sociálnych sieťach zdieľať všetko pekné, čo sa im za deň prihodí. Vaša investícia sa vám veľmi rýchlo vráti, keď vás budú zákazníci označovať v príspevkoch alebo príbehoch a opisovať, ako ste ich potešili. 

 

 

 

Popis fotky: Aj takto sa môžu zušľachťovať tlačoviny pre jedinečný zážitok. Jemný emboss - slepotlač (text) a razba transparentnou fóliou so zlatým nádychom (PF 2021) na kreatívnom papieri Keaykolour s FSC® certifikáciou.  

  • Aké máte možnosti?

Začať môžete od samotného obalu. V našom nedávnom článku Všetko, čo potrebujete vedieť o obaloch sa dočítate viac o procese výroby obalov pre vaše produkty.

 

Popis fotky: Krabičky z hladkej lepenky s potlačou, vyrobené pre náramky od Peace_menka

Pri nákupe na eshopoch, akým je aj Sashe, sa zákazníci nerozhodujú medzi produktmi podľa obalov, tak, ako keď sú umiestnené v regáli. Veľa predajcov tu predáva produkty bez toho, aby zákazníci tušili, v akom obale sa k nim dostanú. Preto je na mieste začať uvažovať, ako im spestriť doručenie vášho produktu rôznymi drobnôstkami.

 

 

 

Popis fotiek: Pohľadnice pre výrobcu papiera Fedrigoni Slovensko. Jedinečný dizajn od štúdia Dve Lamy dopĺňajú tri techniky zušľachťovania tlače - razba s fóliou, reliéfna potlač a parciálny UV lak.

Súčasťou balenia vášho produktu môže byť baliaci papier s vlastnou potlačou. Populárne sú vizitky, ďakovné kartičky a pohľadnice, ale aj nálepky, napríklad s logom vašej značky. Váš tovar viete zabaliť do vlastnej tašky, viete ho označiť visačkami. Pokiaľ k produktu zabalíte aj leták či brožúrku s ďalšími produktmi, zvyšujete tým šancu, že si zákazník objedná opäť.

 

 

Popis fotky: Vizitky s jemnou potlačou pre Sweet Cakes 

Pri všetkých spomínaných produktoch môžete staviť na jednoduchú potlač, ale pokiaľ máte záujem o ozvláštnenie vašich tlačovín, máte na výber rôzne techniky zušľachťovania tlače. Napríklad taká metalická tlač, razba alebo slepotlač pekne zvýraznia zvolený dizajn. Pre svoje tlačoviny máte takisto na výber rôzne druhy papierov. Vaši zákazníci určite ocenia, pokiaľ zvolíte papier s FSC® certifikáciou, zo zodpovedne obhospodarovaných zdrojov. 

 

 

Popis fotky: Balenie sa dá obzvláštniť aj páskou s potlačou. Autorka fotky: Wolfdography.

  • Investícia, ktorá sa oplatí

Dôraz na celkové balenie vášho produktu je dôležitý, hlavne pokiaľ ste začínajúca značka. Má vysoký potenciál rozvíjať vzťah zákazníkov k vašej značke a zvyšovať o nej povedomie. Preto balenie nepodceňte a doprajte zákazníkom zážitok.

Zvyknete ku vášmu produktu zabaliť aj niečo naviac? Pochváľte sa v komentároch!


V DIW print sa špecializujeme na zákazkovú tlač. Po takmer 10 rokoch na trhu máme za sebou množstvo úspešných spoluprác s malými aj väčšími firmami. V DIW pre vašu značku zabezpečíme všetky potrebné tlačoviny pod jednou strechou. Našim zákazníkom ponúkame jednoduché objednávanie cez náš eshop, pri zložitejších objednávkach sú k dispozícii naši skúsení accounti a accountky. Ukážky našich prác nájdete na našom Instagrame.

Zdroj titulnej fotky: Shutterstock

Reklamný obsah so súhlasom redakcie SAShE.sk

Komentáre

ivannamalik.design Ďakujem za spomenutie v článku! :)

2021-10-20 10:36:001x

DIWprint To my ďakujeme za super spoluprácu :-)

2021-10-20 11:29:56

Vysivky_od_Ivky Skvelý, nesmierne inšpiratívny článok ♥️

2021-10-27 16:52:231x

BLA_BLA Aj mne sa osvedčilo lákavé balenie: Zákazníci z toho majú nesmernu radosť a aj vďaka tomu im viem ukázať, ako veľmi si vážim každú jednu zákazku.Tak krásne recenzie mi píšu, až ma hreje pri srdiečku. :) Veľmi dlho som uvažovala či zainvestovať a oplatilo sa!

2021-10-27 18:42:101x

anka5514 Ja osobne si objednám ten, ktorý má len výplň. Ja osobne balím do použitých krabíc a vyplňujem napr. letákmi. Keď mi príde balík, tak sa niekedy chytám za hlavu koľko zbytočných obalových materiálov sa vyrába len pre na oči. Kopu brožúrok som povyhadzovala lebo nakoniec sa mi len povaľovali po stole a bola z tohto bordelu nervózna.

2021-10-27 21:04:5012x

DIWprint Ďakujeme za spätnú väzbu k článku :) teší nás, že sú tu rôzne názory na balenie, tak to má byť.

2021-10-28 12:16:52

danculienka už som tu na niečo podobné reagovala-kupujem tovar nie krabice,papieriky,letáčiky,brožúrky.Práve pre ten balast okolo som si neobjednala druhý krát od určitého

výrobcu..zadarmo to nie je a kto je ochotný platiť za to čo ide ihneď do zberu nech platí..

2021-10-28 20:00:417x

suzannevenczel Pekný obal síce poteší, ale myslite prosím aj na našu planétu. Som rada, keď predajca dokáže baliť ekologicky a zrecykluje obalový materiál.

2021-10-31 11:48:266x
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

Newsletter

Nezmeškaj žiadne novinky a súťaže!
nic nevpisujte