SAShE
SAShE - slovenský handmade design.




SAShE
Domov » Žurnál+ » Žurnál » Vrchol drzosti :-(

Žurnál+

Autor

Beáta Š. | skretik
Vitajte vo svete plnom fantázie, divných až prapodivných kreácií, ktoré sa Vás len tak ľahko nezľaknú a neutečú pred Vami... Svete radosti, zábavy, hier, ale aj svete plnom dumania, vetra, dažďa, nepo...
Články autora (8) »
Predajná galéria autora (418) »

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

Vrchol drzosti :-(

Beáta Š. » 2011-12-18 20:18:27 /  62 komentárov / 20 lajkov

Tak takýto názov správy ma čakal dnes večer v pošte...
Začala som sa báť, čo som zlé spravila...

Ja viem, že som minulý rok spravila faux pas s tými stromčekmi a vyhlásením, že ide o kopírovanie... ale myslím, že tento raz, BOHUŽIAĽ, to faux pas nebude...

V týchto momentoch rozmýšľam, či nie je lepšie na internet dávať len jednoduché ketlované (spájanie korálok a drôtika zvláda každý) vecičky a drôtované veci budem mať v galériách po Slovensku + na remeselných trhoch, na ktoré rada chodievam...

A o čo sa jedná?
Poznáte moje stromčeky? Moje jedinečné perličkové výtvory, ktoré keď som pred 2 rokmi zadala na internete do vyhľadávania, tak som nič podobné na celom svete nenašla (a to som fakt hľadala kade-tade)...
Tak a dnes som na internete v toľkých podobách... ale toto nie je "inšpirovanie sa". Toto je fakt okopírovanie do bodky... Samozrejme, nie presne 9 cm priemer. Nie presne do detailu farby (veď ja som tie stromčeky mala už asi v 40 farebných kombináciách - a aj viacerých)... ale celá štruktúra, celé vypracovanie, CELÝ NÁPAD. Veď čo robí jedinečné dielo jedinečným? Autorove vloženie kúsku seba, svojich nápadov, svojich trápení sa nad vypracovaním... vloženie sa do svojich diel. A môj kúsok sveta je drôtovanie (+ gombíkovanie, ale to je skôr o zháňaní)...
 

Škretíkove stromy:

 

http://www.sashe.sk/LLart/detail/stromcek

Prosím všetkých, ktorí majú radi skutočných autorov, ktorí majú radi moju tvorbu, ktorí by ma radi podporovali, nech sa za mňa postavia... Lebo fakt mám chuť s tým tresnúť :(. Cítim sa pod psa...

 

Ďakujem...

 

P. S.: Prosím, keď nájdete niečo podobné mojim (hlavne dôrotovaným) výrobkom, napíšte mi... Vďaka...

P. P. S.: Rozdiel medzi inšpiráciou a kopírovaním... Toto je inšpirácia (ja to tak vnímam):
http://www.sashe.sk/kiwwi/detail/strom-zivota

Komentáre

KOTYLEK Mas krasne vecicky....a mas pravdu v kazdej praci ma kazdy kusok seba a svojho srdca,,,
2011-12-18 20:22:20Už sa mi nepáči
matko na tento žurnál lajk nedám, lebo sa mi takéto "ťahy" nepáčia...prajem pevné nervy... a netresni s tým, to by bola škoda..
2011-12-18 20:23:14Už sa mi nepáči
david93 asi to bol svetový nápad, lebo je toho plný google, daj si vyhľadávať obrázky a text "wired tree necklace"
2011-12-18 20:33:19Už sa mi nepáči
skretik asi bol... lebo dovtedy... nemám žiaden odfotený link či čo... boli stromčeky viazané na polodrahokami a úlomky... perličkové (konkrétne voskované perličky) neboli takto používané... aspoň nie na etsy a podobných svetových fórach... a ani na googli mi nič také nevybehlo...

dôkaz nemám... ale odvtedy som si všimla, že sa to šíri... čo nezastavím, ale aspoň na serveri, na ktorom vystavujem od takmer jeho počiatku, tak si myslím, že autorské právo mám...

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cz/

2011-12-18 20:38:21Už sa mi nepáči
HAPRO Ak robia dva to isté nikdy to nebude to isté !!! Zachovaj si pevné nervy a netráp sa nad vecami ,na ktoré nemaž dosah . obklop sa ľudmi ,ktorých máš rada a ži svoj sen. Krásne sviatky a veľa inšpirácie v tvorbe.
2011-12-18 20:39:21Už sa mi nepáči
skretik vďaka...

no, ťažko sa tvorí niečo, keď ho niekto fakt kopíruje... vravím, inšpirovanie sa - to chápem, to robí každý, aj keď si myslí, že nerobí... ale kopírovanie je kopírovaním a to človeka prestane baviť...

aj aj prajem požehnané sviatky...

2011-12-18 20:41:11Už sa mi nepáči
david93 musela by si mať patent, aby si si mohla uplatniť autorstvo, inak môžu kopírovať... je to len a len na svedomí jednotlivca, žiaľ
2011-12-18 20:42:30Už sa mi nepáči
martafilip nádherne náušnice....:)
2011-12-18 20:43:36Už sa mi nepáči
skretik teraz koho?

nie... patent treba na veci, ktoré nepodliehajú autorskému zákonu...

pričom u umeleckých diel sa jedná o autorský zákon, ktorý zaŕňa veci od okamihu vytvorenia...

2011-12-18 20:45:59Už sa mi nepáči
uKvetinky Bejka, tomu sa nevyhnes:(((( mas moju podporu, len neminaj zbytocne energiu....vela s tym nezmozes a iba si budes nicit nervy. Krasne sviatky prajem.
2011-12-18 20:46:29Už sa mi nepáči
skretik niečo málo aj tu... ale je to po slovensky a nie anglicky

http://sk.wikipedia.org/wiki/Autorsk%C3%A9_pr%C3%A1vo

2011-12-18 20:48:22Už sa mi nepáči
skretik díky, Kvetka... len ma to dostalo... aďakujem Katke, že mi napísala správu, lebo by som o tom ani nevedela... ja sa na sashe až tak nehrabem vo veciach...
2011-12-18 20:49:01Už sa mi nepáči
palino8 david93, a kde vidíš tie stromčeky s použitím perličiek? Ja, ak si dám do googlu tvoje "wired tree necklace", tak škretíkovské stromčeky veru nevidím...
2011-12-18 20:58:41Už sa mi nepáči
drobatko No ja by som to skúsila najprv poriešiť s tou predávajúcou.

Inak keď zadáš do googlu "tree of life pearls" alebo iné podobné skomoleniny, vylezie Ti kopec perličkových stromčekov, takže ťažko si na to môžeš uplatniť nejaké autorské právo. Ono celkovo s autorským právom to bude dosť zložitá problematika. Ale chápem, že to nepoteší, keď Ťa niekto vyslovene skopíruje a ešte to v podstate aj prizná.

Skús možno nabudúce takéto veci riešiť s chladnejšou hlavou. Aj mne sa stalo, že tu jedna slečna skopírovala môj obrázok na svoje náušnice a v pohode sme si to vyriešili cez vnútornú poštu.

2011-12-18 20:59:20Už sa mi nepáči
matko tak som si pozrel ten plagiát priamo na stránke...je mi jasné, že Ti nie je do smiechu, ale komentár od Palina8 je pecka, plne sa s ním stotožňujem...poprskal som si ntb kávou...máš pravdu, to nie je inšpirácia....to je ukážkový príklad systému "toto skopčím a predám za polovicu..." ale nie je to hyenizmus, lež chrapúnstvo...hyeny sú totiž šikovné, inteligentné, pracovité a užitočné zvery...
2011-12-18 21:00:38Už sa mi nepáči
ka3na sranda, ze uz v dvetisicsiedmom ta kopirovali v amerike :D http://etsyfeatures.blogspot.com/2007/12/back-for-holidays.html
2011-12-18 21:00:50Už sa mi nepáči
palino8 Kika, nevidím tam stromčeky tohto typu

Matko, dík

ka3na, to isté, čo Kike...

2011-12-18 21:07:16Už sa mi nepáči
skretik tam to bolo na drzovku priznané, že kopírovaná som bola ja (teda vlastne skertik)...

ja viem, že možno niekto niekde také tvoril... lenže keď mne to vliezo do hlavy, čo som videla plné stánky stromčekov s polodrahokamami, tak som perličkové nikde nenašla... teraz sa už objavujú... a určite niekde niekto také mal... ale nie v SR a ČR... preto hovorím, že svetovo to riešiť nebudem :)... ale tu interne rozhodne áno...

a tvoriť som ich začala začiatkom roka 2009 (aspoň to mi hovoria dátumy mojich fotiek... možno sa mýlim a bolo to trochu skôr a len si nechali dátum prekopírovania do iného adresára...

2011-12-18 21:08:29Už sa mi nepáči
skretik ka3na - iný tvar, kombinácia perličiek + iných sklenených... práveže ja viem, že podobné veci boli... ale rovnaké nikde nič...
2011-12-18 21:09:25Už sa mi nepáči
TerryART Beátka, nechápem prečo existujú aj takíto ľudia. Niečí nápad nehorázne skopírujú, moje tiež som našla okopírované...
2011-12-18 21:11:48Už sa mi nepáči
WOODART tak toto je prave ten dovod preco som presvedcena ze ma to moje dobkanie, gulkanie,malovanie patlamo-patlamo a este vela inych technik neuzivý.......ale som s tebou, je to ozaj huste.....nastvat to vie dosezseba....zatial som tu mala iba jednu debatu cez internu postu v ktorej som bola oznacena ako zlodej ci vlastne inspirujuca sa napadom pritom som moje dielka mala ovela davnejsie uverejnene ako dotycna prstom poukazujuca osobka.....ale preslo to....drz sa
2011-12-18 21:14:45Už sa mi nepáči
Mima_Mrvuska Takže keby dotyčná slečna zvolila napr. obdlžnik a nie kruh, tak je všetko v poriadku?
2011-12-18 21:16:18Už sa mi nepáči
skretik mima - v podstate áno... ak urobíš picassa a zmeníš jeho kruhy a štvrce, už to nie je picasso...
2011-12-18 21:18:59Už sa mi nepáči
skretik *jeho kruhy na štvorce (sry za preklepy)

vďaka za podporu...

2011-12-18 21:19:34Už sa mi nepáči
skretik a btw... oválne mám tiež... len sú popredávané
2011-12-18 21:21:26Už sa mi nepáči
drobatko http://www.arc-creations.com/images/pearl%20tree%20of%20life.jpg

Základ stromu života je v podstate rovnaký a každý na konáriky navlieka to, čo ho napadne. Bejka si tam vymyslela perličky - súhlasím, že je to jej nápad, ale jediná na svete pravdepodobne nebude.

Inak ako súhlas, že tento konkrétny prípad je čistá kopírka (veď pod výrobkom bolo samotné priznanie), ale predsa len.. či sa to nedalo riešiť troška inak ako verejným pranierovaním. Mňa osobne by viac ako stiahnutie samotného výrobku zaujímalo to, čo si o tomto celom myslí obvinený predajca. Preto som skôr za súkromnú komunikáciu. Toť vsio z mojej strany :o)

2011-12-18 21:23:57Už sa mi nepáči
katikaC http://www.flickr.com/photos/phoenixfiredesigns/3725051724/in/photostream/

(júl 2009)

http://lindaespyartist.bigcartel.com/product/pearl-tree-of-life-pendant

(tu dátum nevidím)

http://www.phoenixfiredesigns.com/treeoflife-greenmultipearl.html

(2009, autor/ka má cez foto copyright)

http://www.phoenixfiredesigns.com/blog/2011/07/freshwater-pearl-tree-of-life-pendant/

(2011)

...napriek linkom si myslím, že prívesok od LLart je kópia, podobá sa príliš tým tvojim veciam (neide o perličky, ale o štýl a garebné kombinácie)a nie tomu, čo my vyhodil google (nechcem jej ublížiť, ale pôsobi to tak na mňa)

...slovenský autorský zákon je taký, že pokiaľ by niekto použil tvoju grafiku, maľbu, kresbu a pod, súd vyhráš, ak by si šla na súd so stromčekom, nedosiahneš nič

2011-12-18 21:24:21Už sa mi nepáči
kiwwi Beatka, som veľmi rada, že môj stromček vnímaš ako inšpiráciu, pretože to tak naozaj aj je. Priznávam, našla som tento námet na internete a veľmi ma zaujal, a až tu som potom objavila Tvoje korálkové stromčeky, ktoré sú fakt jedinečné a nedovolila by som si ich kopírovať. Viem sa úplne vžiť do Tvojich pocitov, pretože aj mne sa v prvom momente zahmlilo pred očami, keď som uvidela tento žurnálik a môj obrázok. Nie som konfliktný typ a keby si nástojila, svoje stromčeky odtiaľto stiahnem.
2011-12-18 21:40:36Už sa mi nepáči
krasakreativna skretik, je to samozrejme boľavé, ale už minulý rok som ti písala, že...

...tento nápad mali viacerí.

Nuž videla som tu žurnál, kde priamo autorka píše, ako si kúpila od inej náušnice z drôtika prepletené nitkami a podľa nich sa naučila vyrábať. Je to tak a neoplatí sa o tom premýšľať takto, lebo ako vidíš, ani ty nie si prvá a môžu ťa obviniť iní...

2011-12-18 21:45:29Už sa mi nepáči
skretik kiwwi - rozhodne nie... ja som niekde od niekoho minule link na tvoje stomčeky videla, že sa podobajú na moje... možno to tak na niekoho vplýva, ale moje sú iné... fakt že iné...

katikaC - ako som spomínala, začiatok mojej tvorby perličkových stromčekov = január 2009, takže čo i len o tom som bola prvšia...

ale sú iné

kika - ja viem, že sú s kamienkami, perlami, sklom apod. ale nie s perličkami... a touto technikou... o to bojujem... o moju techniku, o konkrétny materiál... nech si pre mňa za mňa niekto robí polodrahokamové trojuholníkové mimozemšťanoidy... ale nie perličkové kruhové (oválne) takéto stomčeky...

a hlavne vieš ako na reakciu petuli reagoval dotyčný predajca? (správy spred 3 týždňov) - že to tam v pokoji nechal... preto reagujem búrlivo a možno sa zdá "prehnane"... ak bol dotyčný upozornený, že ide o kopírovanie a po 3 týždňoch to nájde autor na podnet iného predajcu ešte stále uverejnené, tak mám pocit, že ide aj o ignoráciu...

2011-12-18 21:47:39Už sa mi nepáči
katka0210 V popise vecičky bolo, že:

"pri výrobe tohto stromčeka som sa inšpiroval(a) užívateľom skretik"

už presné znenie si nepamätám, ale táto veta už je samozrejme zmazaná a pri pohľade na ten výrobok, to bolo ako päsťou do oka...

Skretik máš moju podporu, keď nabudúce uvidím podobnú "tvorbu" ani chvíľu nezaváham a napíšem...

Je rozdiel niečo si pre seba len tak vyrobiť a je rozdiel niečo okopírovať a drzo to predávať, toto nech je ako varovanie pre podobných "výrobcov"!

My si tu svoje vecičky poznáme, nemyslite si, že si to tu nikto nevšimne!

Začnite používať svoju fantáziu a vymýšľajte svoje veci, lebo tudy cesta nevede!

2011-12-18 21:49:52Už sa mi nepáči
skretik krasakreativna - ak taký nápad niekto mal, tak nebol viditeľný v SR, ČR na internete, na trhoch, v galériách... čo-to som si poprechádzala a poprehľadávala...

možno to mal doma... alebo na trhoch v Michalovciach (čisto príklad, lebo tam som nebola :D)...

verím, že niekde na Filipínach taký nápad tiež bol... ale rekacia z Nemecka - na Vianoce spred 2 rokov som rozosielala do Nemecka tieto stomčeky - bol po nich veľký dopyt... + 2 páry šli aj do Singapúru

2011-12-18 21:56:53Už sa mi nepáči
skretik a fakt všetky vaše odkazy sú iné ako tie moje... tento je rovnaký... často sa opakujú "dvojvetvičkové" stromy (dvojvetvičkové v zmysle, že z 1 hlavného konára idú 2 vetvičky - spolu končia)... ja mám "1-vetvičkové" končiace na obruči, každý konár, každý koreň začína samostatne... pôsobí to úúúplne inak... preto sú iné...
2011-12-18 22:00:12Už sa mi nepáči
Abeata ...ach...zase tie vaše žabomyšie vojny...Bejka...kľud. Tvoríš preto, že Ťa to baví a máš z toho radosť ? Tak si to takýmito nezmyslami nekaz . Proste to už na tom svete chodí. Je to ako s tými hriešne drahými kabelkami. Sú originály a sú napodobeniny. Niekto po nich tak túži, že si kúpi aj lacnú atrapu. No sú aj takí, ktorí si radšej budú dlhé roky šetriť, alebo sa zmieria s tým, že ju nikdy vlastniť nebudú, no napodobeninu si z úcty k originálu jednoducho nekúpia. Snaž sa byť nenapodobiteľná v kvalite a precíznosti svojej tvorby. To sa odkopírovať nedá a Tvoje výrobky si nájdu tí, ktorí kvalitu vedia oceniť.
2011-12-18 22:24:18Už sa mi nepáči
MaHyka prepac ale myslim si ze je to rovnake ako s obsivanou gulickou ,tiez najprv to nebolo videla som to u jednej a zrazu to mali vsetci nemozes si privlastnovat nieco co si nevymyslela sama a je to take ze sa to moze naucit robit hocikto a bude to predavat lebo sa z toho tesi ze to urobil ... aj mna by to nahnevalo ale je to vsade
2011-12-18 22:26:10Už sa mi nepáči
vranka čo majú povedať tí, čo vymysleli Ecoist tašky? celý svet ich kopíruje, robia sa kurzy, vznikli doslova obchodné siete s týmto tovarom... a autori z toho majú čo? nič
2011-12-18 22:29:47Už sa mi nepáči
Abeata ...a...ako som už raz spomínala, tuším presne v takomto istom stromčekovom spore, niečo podobné tvoril môj vtedy ešte kreatívny starší synátor pred nejakými štrnástimi rokmi. Jasné, že len v takej primitívnej kvalite, však mal sotva osem rokov, ale bol to nápad...a kto vie, keby v tom pokračoval a doviedol to do dokonalosti , tak by ste sa teraz v Olomouci tĺkli lopatičkami :o))
2011-12-18 22:31:47Už sa mi nepáči
krasakreativna chápem to- nič neurobíš, aj jeden môj nápad sa kopírval v jednom meste odrazu, po tom , ako som to tam hodila do kameňáka, začali chodiť také vecky ako som mala vo výklade. Zaujímavé, v iných mestách nebolo vidno takú chorobu.

Ale aj v Anglicku, čuduj sa svete, videla moja kamarátka niečo na ten štýl, len z iného typu vlnky-aj sa pýtala, ako sa mi tam podarilo dostať. Nuž, svet sa takto točí...viď ten ECOIST- je to ľúto, chápem, ale snáď si už o minulého roka, kedy to tiež vzniklo, ďalej - vtedy si mala problém so stromčekmi na kameni- aj tie tu už boli. Buď originál - ja tiež tento rok mám trh o pár stoviek či viac kilákov ďalej- vo sne by ma to minulý rok nenapadlo.

2011-12-18 23:49:54Už sa mi nepáči
krasakreativna PS: a to v Anglicku nebolo moje! Podľa vlnky to viem...
2011-12-18 23:50:37Už sa mi nepáči
Petula jooo, ty jo, ja som po pravde na tú moju rekaciu pod predmetným dielkom totálne zabudla ...

len sa obávam, že mimo apelovania na etiku daného dotyčného zrejme nič neurobíš, je to smutné, ale je to tak :(

neostáva iné milý Don Quijot, ako sa ísť povesiť na vrtuľu veterného mlyna a halekúvať na cleýá svet, nech aspoň riadne vie, kto sa správa slušne a kto nie

budzem fúkať do vrtule

Sancho Panza

(a hlavne nič nevzdávaj!!)))

2011-12-19 06:22:24Už sa mi nepáči
Petula bo ma nasereš a dojdem ťa po prdeli vyplieskať

svjet jeholt divnej jak lidstvo samo

gdo bude scet mjet neco eňo ňuňo, ten si ťa najde :)

2011-12-19 06:28:10Už sa mi nepáči
fanka o čom sa tu vlastne diškuruje ? dám jeden príklad : páčila sa mi jedna kapucňa - tvarom. požiadala som " autorku " o možnosť použiť ten tvar - odpoveď kategorické nie. vytvorila som si strih sama a čuduj sa svete, etsy je plný týchto tvarov. tak ako to je ? kópia , inšpirácia?

chápem rozhorčenie - ale si myslím, že to treba nechať utriasť - možno sa nabaží a začne sa inšpirovať niečím iným / čo bolo skôr - vajce alebo sliepka ? / :) :)

2011-12-19 07:36:06Už sa mi nepáči
ekodeli petula, fanka.... :D :D :D ste skveleee :) :) :)
2011-12-19 09:39:17Už sa mi nepáči
melly Zlatinko, to ma mrzi :( Viem, ze je to poriadne neprijemny pocit toto odhalit. Je to hanba tej predajkyne, co dodat... ver tomu, ze nevie dat do toho zo seba co ty, pretoze tvoja pozitivna energia je neopakovatelna ;)
2011-12-19 14:27:39Už sa mi nepáči
JankaMade súhlasím s drobatkom....ja by som to riešila najprv s dotyčnou osobou..cez poštu a ak by to nepomohlo, až potom by som to tu dávala verejne...
2011-12-19 15:36:13Už sa mi nepáči
Katu-Hula Po dlhej dobe som tu zavítala a čakala som niečo Vianočné, pozitívne...

Skretik nemáš pravdu, strom je len strom. Ten si nevymyslela ty. S tvarom stromu a perličkami, ktoré vyjadrujú snáď plody sa nedá pohnúť. Inšpiráciou je príroda sama. Pozri si aj kovové komponenty, sú tam "také isté" stromy, len nemajú plody z perličiek.

Hľadaj niečo nové a nestagnuj, neľutuj sa, nehnevaj sa, netráp sa. Si dobrá, idú Vianoce. Strom bude stromom, kvet kvetom, tráva trávou.

Už som tu raz písala, že nie je dobré sa inšpirovať internetom, lebo či chceš či nie táto inšpirácia sa ukladá v podvedomí a budúce dielko sa môže podobať na niekoho dielo.

2011-12-19 15:41:06Už sa mi nepáči
ADELLKA Katu-Hula,tak za toto ti davam 10 prstov hore :)))velmi pekne napisane a velmi mudro:)))
2011-12-19 16:34:53Už sa mi nepáči
palino8 melly, krásny koment, vďaka aj za bejku

Katu-Hula, nesúhlasím (prudko a dôrazne nesúhlasím). Takéto veci treba vždy posudzovať na hraničných príkladoch. Smieš použiť Picasovu kravu z Guernicy len preto, že je to "len krava" a tá bude len kravou? Jasné, že nie! Celá argumentácia je postavená na vode. A ak čakáš niečo pozitívne, nemusíš otvárať žurnály so zamračným :( v nadpise. A nebudeš sklamaná ;-)

2011-12-19 16:42:20Už sa mi nepáči
MaHyka palino8: nemozes si privlastnovat nieco co si nevymyslel ty sam aj ked to prave tvoris ty ! to akoze iny uz urobit nemoze ?to je trochu nezmysel
2011-12-19 17:02:02Už sa mi nepáči
palino8 Ak som to nevymyslel, tak nemôžem. Ak som to vymyslel, tak môžem. Myslím, že je to jasné. :)
2011-12-19 17:04:03Už sa mi nepáči
MaHyka no a ? tak o co ide vsak to nevymyslela bolo to uz davno ,a ano citala som vsetky komentare a bolo to tam uz davno
2011-12-19 17:15:21Už sa mi nepáči
MaHyka na nete myslim nie na sashe
2011-12-19 17:16:04Už sa mi nepáči
katka0210 "pri výrobe tohto stromčeka som sa inšpiroval(a) užívateľom skretik"

táto veta bola v popise vecičky, už je zmazaná, ide o to, že dotyčný prišiel, okopíroval a priznal to...

druhá vec je, že mal takú drzosť to tam takto napísať...

aj cínovanie niekto vymyslel, ale každý to prevedenie urobí po svojom, však?

2011-12-19 18:08:23Už sa mi nepáči
bublinArt takuto vec riesit jedine osobne s predajcom.

a co sa tyka toho, ze ci mozem robit nieco, co som nevymyslela..no nevymyslela som medene spiralky ako nausky a preto ich nesmiem vyrabat?

2011-12-20 00:19:38Už sa mi nepáči
bublinArt to nereagujem na to, ze v podstate ano, je to skopcene, ale na tie ostatne komenty a polemiky...Katu Hula ma pravdu pravducu, dostatocnou inspiraciou je realny svet a nie browsovanie po nete, vtedy ani nevies ako proste niecim sa inspirujes, nieco vytvoris a hop, uz je to plagiiat..a ps: toto nie je jediny pripad kopcenia, viem, ze to nepotesi, ale zasa treba to brat s chladnou hlavou a pocitat s tym, ze sa to asi bude sem tam stavat, ked ponukam svoje vyrobky cez internet a jedinym mediom je tu je obrazok .
2011-12-20 00:24:51Už sa mi nepáči
Slavuska http://feminity.zoznam.sk/c/856443/christian-louboutin-prehrava-spor-o-cervene-podrazky a čo má povedať Louboutin? a tam sa točia "o niečo" väčšie peniaze
2011-12-20 18:13:18Už sa mi nepáči
babula ja iba vlastný názor napíšem...tiež som pred rokmi (viacerými ) začala robiť - a nikde som nevidela artičokovú techniku (do polystyrénu) a teraz to robí tisíc šikovných ľudí, nakoniec vyšla aj kniha , tiež som to vtedy na nete nenašla...
2011-12-29 18:04:18Už sa mi nepáči
babula ale držím palce akokolvek sa to vyrieši...
2011-12-29 18:05:26Už sa mi nepáči
Anajka Zaujímavá diskusia, ale trochu krátkozraká. Kde je napísané, že práve tie stromčeky, ktoré robí skretík nie sú plagiát niekoho iného, na nete v iných krajinách sa nájde veľa obdobných nápadov, veď už tu boli aj niektoré prezentované. Príde mi to trošku, ako ješitnosť jednej osoby. Myslím, že takéto veci by inteligentný človek riešil v prvom rade vnútornou poštou s predajcom a nie tu urobil z toho kauzu. Predpokladám, že predajca o tom ani nevie, aká kauza sa tu strhla. Ak som správne pochopila, tak predajca sa registroval pred 4 mesiacmi a v ten deň výtvor aj vložil, nemohlo ísť možno len o nevedomosť, ktorá sa dala vyriešiť priamo s predajcom. Každý začína a sem tam sa mu podarí nejaké to faux pas, zväčša z nevedomosti. Veď keď pozriem niektoré galérie, tak je to kus ku kusu, ako sa podobajú. A predstavte si, niekto ich musel prvý uverejniť v rámci CZ a SR.
2012-04-04 09:53:04Už sa mi nepáči
Anajka http://www.etsy.com/transaction/11545115

predané cez etsy.com 9.11.2008

2012-04-04 10:16:38Už sa mi nepáči
skretik predajca bol oslovený vntornou poštou, nereagoval...

preto vznikol tento článok...

ten stromček je iný... to už som spomínala...

2012-04-24 07:30:06Už sa mi nepáči
Pere Skretík, myslím si, že na dotknutom stromčeku nie je čo autorsky chrániť. Jediné, čo by sa na tom možno dalo chrániť, je spôsob vytvorenia stromčeka - stáčaním drôtov - ale to by mohla byť skôr ochrana technického riešenia ako umeleckej hodnoty. Stromčeky vyhotovené stáčaním zväzku drôtov s navlečenými korálkami, to je tak stará záležitosť, že by mohol niekto napadnúť z kopírovania teba.

Tvar tvojho stromčeka a použitý druh korálok, ktoré údajne skopírovala Llart, nie je ničím výtvarne výnimočný. O kopírovaní diela by sa dalo hovoriť, ak by niekto okopíroval stromček, ktorý máš zobrazený ako pozadie stránky. Z toho je už výtvarno cítiť.

2012-04-26 20:06:17Už sa mi nepáči
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.