SAShE
SAShE - slovenský handmade design.




SAShE
Domov » Žurnál+ » Žurnál » Sopa, Pipa a Acta alebo ako to je s autorskými právami vs. slobodou internetu. Kreatívci a užívatelia internetu, povstaňte, prosím kým nie sme v prdeli.

Žurnál+

Autor

Linda B. | ophelias-lullaby
✿ POZOR VÝPREDAJ ✿ U Lindush prebieha likvidácia časti handmade vecičiek, ak máte chuť na veľké zľavy, prosím, zavítajte do mojich kategórii ,,VÝPREDAJ" (absolútná likvidácia) Dočasne som znížila i ce...
Články autora (37) »
Predajná galéria autora (49) »

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

Sopa, Pipa a Acta alebo ako to je s autorskými právami vs. slobodou internetu. Kreatívci a užívatelia internetu, povstaňte, prosím kým nie sme v prdeli.

Linda B. » 2012-01-30 04:31:42 /  67 komentárov / 102 lajkov / 1826x zobrazený

Tento žurnál nie je aktívny, vidia ho len návštevníci ktorí majú na neho link!

Čusky busky autobusky.

Dneska ak sa nenahneváte by som písala o dôležitých veciach. Pre koho dôležité? Pre celý svet, ktorý používa internet a keď to teda aplikovať konkrétne napríklad na kreatívnú komunitu - tak teda ľuďom, ktorí sa venujú handmadu a umeniu rôzneho druhu od písania, kreslenia, hudby, fotiek atď. A nie len im, ale aj ľuďom, ktorí sa venujú handmadu a umeniu a zároveň zdieľajú svoje výtvory na internete - to jest na blogoch, na twittery, na facebooku, na Flickry, atď. A nie len handmadistom a umelcom, ktorí zdieľajú svoju tvorbu na internete, aby ju nezištne ukázali, ale aj tým, ktorí ju predávajú cez internet formou e-shopov a podobne.

Pôvodná myšlienka Sopa, Pipa, Acty bola milá. Zabrániť kopírovaniu a šíreniu kopírovaných vecí na nete a ochrániť duševné vlastníctvo. Ako tomu brániť? Cenzúrou internetu. Zjednodušene okrem iného. Je to naozaj širokosiahlá problematika, ja sa venujem len časti z nej. Aby ste mali predstavu čo to Acta je, prosím následujte toto video s českými. titulkami a to vás dovedie i k ďalším linkom a názorom vo forme komentov. Pekne spracované. Aby sa vám ukázali české titulky, musíte video rozkliknúť do nového okna priamo na youtube. Ak sa vám nezobrazia, kliknite na tlačítko CC a tam si vyberte možnosť čeština.

Môj pohľad na skutočný dopad a dôvod cenzúrovania internetu je následovný (zameriavam sa na kreatívcov alebo potom tak všeobecne na ľudstvo). Súčasťou Sopa, Pipa a Acty je i zrušenie portálov ako sú Etsy, Facebook, Twitter a v podstate všetky stránky, kde sa majú možnosť umelci nejako prezentovať a zdieľať svoje výtvory so svetom alebo ich predávať. Inak povedané, miesto toho aby sa tí čo o tom rozhodujú snažili zastaviť pirátstvo ako také, snažia sa obmedziť slobodu internetu ako takého. Nie je to pre kreatívcov vôbec pozitívná správa. Priam devastujúca. No toto je veľmi nebezpečné globálne pre celý svet. Príde mi to ako socialistický model pre internet. Čo socialisticky, priam komunisticky. Ako v nejakej Číne. Alebo Iráne, kde sa ľudia nemôžu slobodne vyjadriť na internete a všetky stránky, kde by sa čosi závažné alebo slobodné mohli dozvedieť sú im odoprené. Tak presne tamsi s internetom smerujeme.  Napíšete čosi nevhodné, šup, ste zablokovaný, vaš blog stiahnutý z internetu, flick účet uzavretý. Chcete si pozrieť kde a aký protest bude alebo čo sa deje vo svete? Nedozviete sa! (Lebo to finančným skupinám nevyhovuje....načasovanie zavádzania cenzúry netu podľa mňa nie je vôbec náhodné, je to zmes internetovej mafie spojená s krízou a snahou ovládnúť internet a dostať pod kontrolu ľudí finančnými skupinami...vysvetlenie nájdete nižšie, nebuďte netrpezliví:)).

Keby som mala povedať taký scenár z bežného života, čo sa vám môže stať ak príjmeme Actu, tak by vyzeral asi takto: Predstavte si, že niekam cestujete, zastavia vás na hranici, zoberú vám počítač (ak prejde Acta, na toto budú mať právo bežne vám kontrolovať čítačky, mp3, notebooky a pod! ), prehrabú vám ho a ak vám tam nájdu nelegálny film, na mieste vás zatknú. To isté s ipodmi - prehrabú vám ipod a ak nájdu nelegálne stiahnutú hudbu, zavrú vás. Alebo ak napríklad navštívite kurz varenia a vy sa potom doma podelíte o tento recept s vašími blízkymi, idete do väzenia. Pretože ste posunuli recept za ktorý ste si zaplatili na kurze ale bohužiaľ vaša mama alebo kamoška si ho nezaplatila. Ok, dotiaľto som ochotná to aspoň logicky chápať. Ale ako na to prídu????? To je druhá časť, ktorá sa mi na Acte nepáči. Doslova špehovaním obyvateľstva. Tí čo poskytujú služby na internete budú povinný vás špehovať.  Podľa jedného z bodov na oficiálnej stránke Google je každý, kto odhalí kopírovanie  povinný nahlásiť osobu, ktorá kopíruje, ak nie, je tiež vinný. Tí čo vám poskytujú priestor pre blogy, webstránky, e-maily sú povinný sledovať čo ide z vášho počítača dnu a von a v prípade, že je to nelegálné, musia vás nahlásiť, inak si koledujú samy o veľký prúser. Nepripomína vám to praktiky starého režimu? V podstate filozofia týchto blbostí je, že obyvateľstvo bude sledované a ,,keď nemáš čo skrývať, tak predsa sa nemaš prečo báť". Čiže porušovanie súkromia a ľudských práv je pre tento model fungovania na internete normálny. Ale naozaj  je??? Sme otroci alebo trestanci, aby nám boli kontrolované maily, počítače, a pod? Sme ešte demokratický štát, kde máme nárok na súkromie a práva?

Umelci a handmadisti (ale samozrejme aj bežní užívatelia internetu), prosím povstaňte. Aby takto za pár rokov po náš čosi ostalo. Aby fungovali stránky kde sa predáva handmade a umenie, aby fungovali stránky, kde síce umelcom kradnú ich obrázky, no bez týchto stránok len ťažko prežijeme pretože ak sa nebudeme zdieľať do sveta, nikto sa o nás nedozvie...inak povedané so stránkami kde sa kopíruje je zle ale bez nich milión krát horšie. Acta má chrániť umelcov a pod., no v realite ide proti ním.

Ak sa odsúhlasí Acta a jej podobné hovadiny, skončil internet v podobe ako ho poznáme dneska, prídeme o jediné slobodné médium , ktoré existuje. A to je internet. Všetko ostatné je ovládané ľuďmi, ktorí sú to jedno percento... vlastnia banky, politikov, televízné kanály...no internet ovládnúť nemohli....a teraz sa pokúšajú. Nie je vám divné načasovanie? Internet je jediné médium, ktoré bolo doteraz slobodné, necenzúrované, nekontrolované a nekontrolovateľné. To je i dôvod, prečo som vyhodila televízor. Nebudem sa predsa kukať na programy, ktoré vlastnia finančné skupiny, ktoré nikdy nepovedia do telky pravdu a len oblbujú mozgy hovadinami. Internet je slobodné slovo!! Nedajme si ho prosím zobrať. Preto prosím sledujte situáciu a aktívne sa zapájajte, vaša ignorácia je pre vás/nás naozaj nebezpečná.

Prečo ísť do ulíc? Nie len pre seba. Svojich blízkych. Za svoju krajinu. No i za milióny ľudí, ktorí nemajú slobodu slova v iných krajinách. Zachvíľu náš internet bude pripomínať Čínu alebo Irán. Ak to je len krok k tomu, aby sa to z internetu presunulo i do bežného života. Nebudeme vedieť čo sa naozaj deje vo svete alebo u nás, pretože právo cenzurovať internet, zrušiť nejakú stránku alebo zablokovať blog bude určite zneužívaný a ľudia sa nebudú môcť brániť.

 

Petíciu Eu parlamentu môžete podpísať cez internet tu.

 

Mimochodom, ja viem, že trošku odveci, ale zároveň i trošku k veci - tieto dni budú po Slovensku prebiehať protesty Gorila, verím, že si nachystáte ruže pre policajtov, banány pre politikov a kolu pre Frca. Verím, že sa na mieste ľudu zas a opäť stretneme. Nejde tu len o kauzy z Gorily alebo konkrétné mená politikov v tejto kauze, no všeobecne by sme mali konečne prejaviť svoj názor, že nás ničí a je nám nesympatické, keď v našej krajine je taká miera korupcie s ktorou sa nič nerobí. V Amerike politik zhasne ako sviečka pri maličkých prúserikoch, tu sa verejne rozkráda po ,,elektrách" priamo v telke s veľkých rehotom daňovým poplatníkom do ksichtu a nič sa s tým nerobí. Naša krajina patrí do krajín s veľmi veľkou mierou korupcie. Do kedy?

 

Zaujímavé články: ZastavmeActa, Prečo je Acta neprijateľná, a ešte jeden non sense:)

 

Pekný deň.

Linda

 

(Môže následovať voľná diskusia, som zvedavá na váš názor, nech je akýkoľvek. Ak môžete, zdieľajte, toto je naozaj dôležité.)

Komentáre

LucyHudec náš názor je podobný a musím uznať,že Orwell s jeho 1984 sa stal skutočnou vedmou so silnými vešteckými schopnosťami.

Vidíme sa piatok,3.02,je to teraz taká davová psychóza, ale dobre...niekedy je dobre zastaviť svoju priamočiaru chôdzu a zakričať si z plného hrdla...

2012-01-30 06:06:34Už sa mi nepáči
ololo_galant Videla som fotky z Poľska, malo riadne hromadný charakter tie ich protesty. Bojím sa, že u nás to dopadne ako vždy, hŕstka informovaných sa zúčastní, milovníci telenoviel a ich metrosexuálnosťou vymyté potomstvo ani netušia, že sa niečo deje. A my v regiónoch búvame totálne.
2012-01-30 06:51:53Už sa mi nepáči
Petula výrok o tom, že je internet nekontrolovaný a nekontrolovateľný je vcelku mylná ... áno je to relatívne slobodné médium, ale nie bez hraníc,

práve naopak, je priestorom, kde sa dá nahliadnuť do súkromia druhých a kontrolovať a sledovať ich počínanie lepšie, ako keď svoje myšlienky a pocity nezverovali verejnému priestoru ... verte mi, že obísť heslovanie dokáže i hecker začiatočník :) - velký bratr koukááá

a toto poznanie sa odzrkadľuje i na konaní tých, ktorí rozhodujú o našich životoch, poznajú naše potreby lepšie ako 20-30 rokov naspäť, poznajú cezeň naše slabé miesta, slabiny, túžby a vedia, na čo brnknúť tak, aby si prihriali svoju polievôčku bez vlastných obetí, stač íkeď krváca dav

toť postreh môj k faktom, že internet nám dal priestor

ale i vzal ... i kus slobody

otázkou ˇje, čo bude ďalej, pretože i v Amerike už zistili, že ten ich nárok na informačnú slobodu má svoje trhliny a nejde ísť stále hlavou proti masám, ak tých pár hore chce niečo len pre seba ... dali ľuďom za posledných 20-30 rokoch schopnosť vidieť viac (schválen nehovorím vedieť, bo to tak nejde ... internet ako taký vytvára mimo veľkej flexibility tiež priestor pre spoľahlivé vyhľadávanie natoľko, že ľudia už nie sú nútení vedieť sami vlastným úsilím a učiť sa, keď majú nejakú tú spoľhalivú barlu, ktorá ich podoprie)

Áno, je to zákrok do slobody, ktorá bola ľuďom ponúknutá, však bola ľuďmi i do tej miery zneužitá, že i tu na SASHE pociťujete milé autorky amilí autorky bolestné poznanie, že to čo,s osm si ja dnes vymysslela, pozajtra už robí každá druhá a lacnejšie.

Kde sú tie časy, keď si číňan musel kúpiť počítač, aby vyrobil podľa neho kópiu ... teraz tsačí pár krát ťuknúť a novú jadrovú zbraň zostorjí aj doma na kolene.

Mylsím, že toto bolo prvotným cieľom vyššie menovaných opatrení, ktoré však malilinko prerástli do roviny, kedy si nikto nemôže byť istý ničím a tak sa svorne bojíme o to, čo nám pomáha nevystrčiť nos ani z vlastných myšlienok.

Aby to nevyznelo úplne protiprotestne, som samozrejme zazachovanie slobody i sociálnych sietí, však apelujem i na to, že sa stávama eotrokmi ich priestoru a každý, kto zažil život bez nich vie, že bolo lepšie.

A ešte k LUCY, presne ... román 1984 .... úplne. To bola perfektná trefa!!!)))

Len je tu tiež malý problémček - Tam hlavný hrdina hľadá únik zo siete, nie do nej ...

My ako ľudia by sme akosi chceli aj to, aj to ... chceli by sme aj slobodu, ale i elektronickú sieť, ktorá nás o ňu vo veľkej miere oberá ....

Čo s nami, ke´D predstava sloboby v nás je robenie si čo chceme, čo vlastne nie je slobodou, lebo v tom rpípade bude vždy robiť niečo na úkor iného ... a tam už princíp sloboby udržať nedokážeme.

2012-01-30 06:55:45Už sa mi nepáči
Petula ololo - zmyslom revolúcie je opdstrániť staré časy, starý systém a nahraidť ho novýcm, dnešné porstesty narážajú na jednu veľký čarovnú guľu ... čím nahradiť to, čo tu je?

Náhradu ľudí za ľudí sme urobili v roku 1989 ... ale ľuď sa má len čím ďalej tým horšie ...

Áno, poďme urobiť revolúciu ... idem s každý, kto má jasnú víziu, čo urobiť potom, až toto celé padne!

Dlažobné kocky mám!

2012-01-30 06:58:02Už sa mi nepáči
Petula inak pravdu díš, že ta ACTA je brutálna pitomosť ...

však ja stále čakám, až nám začnú merať kapacitu pľúc a kedy začneme platiť dane za luft

2012-01-30 07:05:23Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby ,,Veľký brat Ťa sleduje":))) Jou Lucy, tiež mám ten dojem, že ,,Džordžo" to vychytal.

Je to evidentné, že na nete aj mimo neho sa bude manipulovať všetko čo sa dá, dokonca chcú manipuláciu urobiť legálnu a už im je aj jedno, či v nás zanechajú kus pravdy ako krásnu ilúziu alebo to nebude už ani na oko dobre vyzerať.. Manipulácia ľudí a manipulácia faktov (minulosť, budúcnosť, prítomnosť), atď. Nikdy sa nedozvieme pravdu a stratou slobody na internete padneme do neskutočných sr...... V internete som videla maličký svetlý záblesk kde sa vždy človek dozvedel ako boli tie alebo oné fakty, v telke to vždy prekrútili alebo zamlčali. A čo ma ešte štve na Acte a jej podobným, že tu boli kauzi, kde chcú amíci súdiť veci, ktoré nespadajú pod nich, ktoré sa nedejú na ich území, s ich občanmi, najradšej by kontrolovali a komandovali celú zemeguľu, ako keby im celý internet patril, idioti. A ďalšie moje teórie naväzujúce na túto problematiku tu radšej vyťahovať nebudem, lebo tí, ktorí sú citliví by mohli mať poruchy spánku:))))))

Gorila protestov bude viacero v ten deň, v Bratislave o 16:00 na námestí SNP, Žilina, Zvolen, Trenčín, Košice, Prešov . Ak to výjde, to bude viva la revolución ♥ Nemôžem sa dočkať:) Kričme teda:))) A nezabudni si teplý kabát:))) A ja som už poučená, že nie všade sa dá kupiť čosi na jedlo a pitie ak to trvá až do večera:)))))))))))

2012-01-30 07:07:17Už sa mi nepáči
Petula to je teda revolúcia, keď pri nej v prvom rade myslím na to, aby sme mali čosi taplé v žalúdku

nehnevaj sa, ale úprimne ma to rozosmialo :)

2012-01-30 07:17:51Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Petula - kto a ako si dá internet pritiahnúť k telu. Ja som ,,internetová", napriek tomu mám pocit, že žijem slobodne, nemám pocit, že by mi internet niečo bral, práve naopak. Viem striktne odlúčiť svoj život reálny od internetu a vytiahnúť si z neho len čo je dôležité. Ale je jasné, že vylízanci čo sem prídu baliť baby a čítať si čo má nové paris hilton zrejme svoj čas márnia. A k tej revolúcii, je mi jasné, že akýkoľvek systém príde, bude na hovno a keby aj neprišiel žiaden, bude na hovno tiež. Čokoľvek bude, bude na hovno. Ide o to, aby z toho človek vyšiel aspoň s nejakými právami a svojou cťou. To je zámer. Aby sa aspoň urobila ohrada prasatám vo válove, že len potiaľto môžu žrať, aby aj mikro chrobač mohla existovať z čohosi. Ono ani demoracia nie je sloboda. Je to len blbé slovo. Ilúzia. Je to vlastne lepšie vyzerajúca totalita. Policajný štát. Dobre je kým je dobre. Skús si povedať názor na proteste, tváriť sa slobodne a vystúpiť z radu ovečiek, ako milo Ti dajú po hlave, človek sa hneď z demokracie spamätá. Názvy systémov sú len slovné hračky a divadielko, ktoré vedie stále k tomu istému.

Ololo, lepší sa to. Ľudia sa zobúdzajú. Jediné čo ma štve, že politický jedinci, malé rybičky sa stále chcú priživovať na týchto akciách a nikto ich tam nechce. Mám alergiu na tých čo tam prídu robiť kampane pred voľbami.

2012-01-30 07:24:14Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Petula, som rada, že si sa zasmiala, humor je základ života. Ak sa budeš trepať o piatej ráno cez trištvrte slovenska aby si niekde vonku mrzla do večera a potom sa trepala zase cez pol slovenska, potom sa porozprávame, názory ľudí, čo sedia v obývačke a smejú sa neberiem až tak vážne.
2012-01-30 07:25:47Už sa mi nepáči
Petula milá ofélia, žiaľ sa nemôžem a pravdupovediac ani nemám chuť trepať cez pol slovenska, ba ani pár kilometrov na prostest našich slovákov, a pozerať na nich ako v dave mlčia, hihňajú sa, križujú alebo vykrikujú heslá, ktoré vymyslel ich sused, bez rozmyslu nad tým, čo to vlastne brebendia, žerú hambáče, či zlepeňáky z domoca

a tešia sa ako to pri pive ale štamperli pekne preberú

a ako si straaaaaaaaaaašne ulahodia, že boli protestovať

radšej budem doma s deckom skúšať ho vychovať aspoň trochu tak, aby sa vedel postaviť realite , než pozerať na inetrnetové decká konečne raz zas mimo odmov, čo s ahrajú na spravodlivých ...a vedieť, že jak učke padla, tak mi zmrzne dekco pred škôlkou

my už sme raz stáli na námestiach

a videli následne , ako sa ten prevrat vlastne robil skutočne až za zavretými dverami

o nás

a bez nás

prečo sa z toho sakra nepoučíme?

dnešná sofistikovaná doba chce i sofistikovnaý prístup k revolte

mať reálnu víziu!!!

Mať reálny smer!

Mať reálnu stratégiu

A s ňou nie kričať na námestí – to je fkat len hra pre decká, divaldo pre médiá a krovie pre tých, ktorí to zas za dverami vymysleia nejako inak

to sa robilo, keď neoblo iných možností!

ničiť a hádzať kamením vie každý ...

Ale argumentovať tam, kde to zaberie!!!!

Máme na to maldú inteligenciu???

Ak máme,. Sem s ňou!

Vie tá inteligencia i viacej kao len plácať hubou?

Hej, ľudia mladí, v školách, nová generácia – máme na to?

Ja sa priznám, že na to nemám, pretože som si vedomá, že ak niečo zborím, musím za tým i niečo postaviť, lebo národ zdochne hladom!!!))

A to veru nie je len tak ...

a ver mi ... pohľad na zomierajúce deti tu nechce nik!!)))

lenže ... ver mi, že ani to s týmto svetom nepohne ... ste si toho vedomí?

Kľudne ma ebr ako husu gágajúcu z obyváku, toto je mi úplne fuk, len ma zaujímava, či poznáš tieto odpovede ...LEN bez odpovedí je každá revolta hovnu ...

2012-01-30 07:41:54Už sa mi nepáči
Petula sem še rozohnil, tolik preklepúf fuj ... kokodák
2012-01-30 07:43:07Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Petul, ja nepotrebujem nový systém, mne postačí, ak tí, ktorí nakradnú miliardy a milióny a poprípade po nich ostane zopár mrtvol aby šli bručať. Tak isto ako keď Ty ukradneš žuvačku za 20 centov, tiež musíš ísť bručať. Neviem či to dačo zmení, ale chcem, aby vedeli, že mi to vadí a že nie som podrážka od topánky.´Ja platím dane, sú to moje peniaze a ak ich chcú, budú tancovať podľa daňových poplatníkov. Ja ani nejdem proti slovenským politikom menovite, lebo oni sú nikto. Europarlament je to čo ťahá za nitky. To čo povie našej vláde čo budú robiť. A hlasuje sa dovtedy, kým nezahlasujeme tak ako to chce europarlament. Z čoho mne vyplýva, že naši politici sú platení zadarmo. Nemajú tam čo robiť. Už nemáme pre nich prácu. Ale stejne sa pripojím k celému svetu, ktorý toho má plné zuby presne takisto ako ja. Nie sú tam žiadné záruky. Mne nevadí, že niekto sedí doma v obyvačke. Ja sa kukám na seba a na svoje pocity. Ja sa kľudne budem trepať aj do iných štátov.

(Na preklepy sa vykašli:)))

2012-01-30 08:00:17Už sa mi nepáči
Petula Ofi, ja to akože neberiem útočne, len chccem vyjdriť to, že to sce lepšiu formu prostestu, než behať po námestí ... pozri napríklad na tú našu slovenskú opicu ... eee Gorilu, politici sa verejným protestom vyložene nehanebne smejú .... !

Chce t vymyslieť niečo, čo bude fungovať ... tj, nejaký iný formát, ktorý by snimi tam hore skutočne zamával, nielen mávať vlajočkami na námestí, mrznúť a byť im na smiech (preotže to oni i tak berú ako formy propagandy, za ktorú sa hravo schovajú, je to vec, ktorou vyplnia priestro v spravodajstve a nebudú musieť nič vysvetľovať! skôr sa začnú kvázi obraňovať a hrať na ublížených ... )

Apropo Europarlament je banda safra iného kalibru, osobne som fandom formátu, ktorý žiaden z veľkých politkov nechce, tj. rozporcovať Europu prirodzeným spôsobom na regiony, kde by boli regionálne niečo ako krajské úrady, tkoré by si organzovali všetko, mimo centárlnych rozpočtov Europy ... ktoré sa napr týkajú bezpečnosti, energetiky a tak ... no na to sú malé zvera krátke a zvyšok púapalášov medzitým - proste zrušiť, to by bola vec!)

ostrániť byrokraciu ... čo už nám sľubujú 30 rokov a i tak len bujnie a bujnie ... a konečne žiť ...

ale sce to vymakať jak na to ... hm ...

2012-01-30 08:11:58Už sa mi nepáči
Petula takto sa len bánia pindami, že šak si na volbách môžme vybrať sami

ale mám z čeho?

joo, to sme trochu vodbočili od hlavnej témy ... chm ...

2012-01-30 08:13:21Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.” Mahatma Gandhi

V preklade čosi ako: najprv Ťa ignorujú, potom sa na Tebe smejú, potom s Tebou bojujú, potom vyhráš. Gandhi

2012-01-30 08:23:01Už sa mi nepáči
Ria-art veľa ludí ani len netuší čo sa deje, to, čo nám podávajú mainstreamové médiá, je veľký trt! Musíme o tom rozprávať s ľuďmi a aj keď žurnály by mali byť o ľudoch a ich tvorbe, také čosi tu patrí - ako inak by sa šírili informácie? Toto nie je len o copyrighte ale o našej slobode, ACTA je ďalší klinec do rakvy. Treba s tým niečo urobiť
2012-01-30 08:29:52Už sa mi nepáči
Ria-art LucyHudec - presne toto som vravela včera doma
2012-01-30 08:30:56Už sa mi nepáči
Petula ACTA je desný paskvil ... to už by následovalo fakt len to meranie kapacity pľúc ...

Ofi, tú fázu výsmechu sme si prešli už v obodí po roku 1989 ... si z nás urobili pekne drskjý dobrý deň, tož by sme mali začať už bojovať a nie sa zas vracať 23 rokov späť :)

2012-01-30 08:32:21Už sa mi nepáči
Abeata ...z technického hľadiska tomu absolútne nerozumiem,takže možno napíšem blbosti, ale z etického ma to poburuje.

Ak sa niekto rozhodne, že "niečo" nie je ochotný poskytnúť iným len tak, z dobrej duše, tak nech si to zabezpečí naozaj takým spôsobom, že sa to nikomu čorknúť nepodarí. Ak to niekto napriek tomu urobí, hold...asi to teda nebolo adekvátne zabezpečené. Však ak si nezamknem auto a niekto si ho naštartuje a odíde na ňom, poisťovňa sa so mnou ani len baviť nebude.

No nikto nemá právo ohrozovať moje súkromie ! Pomaly ma neudiví, ak mi nabehne do bytu komando typu ruky hore a prevráti mi nielen byt, ale aj život na ruby pre napálené DVD Popolušky ... brr...nenávidím moderný sve...

2012-01-30 08:44:50Už sa mi nepáči
Abeata ...ou...oprava...nenávidím tento moderný svet.
2012-01-30 08:46:44Už sa mi nepáči
Marabu Mna len dojíma ako je tá celá ACTA zabalená do akože boja proti plagiátorstvu a ochrane autorských práv, no každému, kto má íkvé aspon na hranici je jasne že tu ide o niečo úplne iné. Je úplne desivé čo sa tu deje, a hoci sa niekomu môžu zdať demonštrácie na námestiach a hromadné protesty ako jalové, podla mna je to efektnejšie ako sedieť pri pive a búchať do stola ako je všetko na p...,
2012-01-30 08:50:35Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Ja sa nespolieham len na systém. Kto chce byť slobodný, cestu si nájde. Je len otázné, čo pre ňu chceš obetovať. Ja som ju našla a obetovala som všetko čo bolo nutné. Pre mňa je sloboda to najdôležitejšie čo v živote mám a potrebujem a to funguje nezávislé od systému. Samozrejme úplne slobodný človek nemôže byť, jedine že by levitoval vo vesmíre a nepotreboval kyslík. Ale systém mi nemá čo zobrať, nič, prečo by som skuvíňala v kúte. Sloboda je aj silný stav mysle. Ak ju máš, nikdy Ťa o ňu nikto neoberie:) Urobíš len veľké haaaaaaaaaaaaaaa:)))))) a potom malé hahahah:) Preto aj veľa ľudí narieka, lebo sú otrokmi svojich vlastných okov. Takže asi všetko so všetkým súvisí. Ale to už odbáčame od témy Acta, Sopa a Pipa.
2012-01-30 08:50:39Už sa mi nepáči
EvaLiptakova Fúúúú...To akože prestávame šiť, tepať, kresliť, modelovať, šperkovať...Lebo všetko tu už raz bolo a teraz aby som tŕpla, že namaľujem červenú mačku so zelenými prdelkami a niekto z druhého konca ma obviní, že som to od neho skopla? Lebo on má bordovú mačku so zelenými kvetinami, čo sa podobajú na prdelky? Buď tomu ešte stále nechápem, alebo je to už tak na hlavu, že sa nedivím, že to nechápem....:-(((
2012-01-30 08:59:31Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Abeata, nevadí, oceňujem Tvoj názor, ale musím trošku oponovať. Ja ako človek, čo rád robí obrázky (teraz sa nebavme prosím či škaredé alebo pekné alebo nejaké iné odveci argumenty, ktoré by odbáčali tému), tak mňa štve, že nemôžem dať na internet nič bez toho, aby som nemala paranoje že mi to niekto ukradne. Takisto podľa zákona mám právo dať veci na internet bez podpisu a označenia copyright a aj tak to stále spadá pod moje autorské práva. Takže ja to skôr vidím tak, že nech si tá druhá strana naštuduje čo môže a čo nemôže sťahovať z internetu a nech si potom za to nesie zodpovednosť. Mne príde že či to dopadne tak či tak, umelci v tomto prípade boli potrestaní. Pirátstvo sa nevyriešilo, len sa zase týmto kreatívcom znepríjemnil život. A nechcem byť zlá, ale chcem sa ironicky poďakovať všetkým dobrým dušiam (nikto konkrétny, jo?) , ktorí sťahujú, oka nazvem to pravým menom, kradnú obrázky z netu a to hlavne žijúcim autorom. Je to na nervy špatiť si obrázok watermarkerom s označením copyright znamienka cez pol obrázku, je to nechutné a obrázok potom stráca na atraktivite. Takisto kvôli tomu musíme pridávať obrázky v zníženej kvalite, čo tiež vyzerá hrozne. Budem rada ak ľudia začnú chápať, že aj obrázky sú produkty ako každé iné, napr. coca cola, auto mazda, tlačiareň canon...tak je aj dielo majetkom a produktom autora. Takže verím, že tvorci čo tvoria hodnoty sú teraz naštvaní na tvorcov čo tvoria ,,nehodnoty".

Druhá stránka veci - ja chápem a podporujem kľúčovú myšlienku Acty, že by rada pomohla kreatívcom, čo tvoria autorsky, na druhej strane je to neprepracované, nejasné a evidentne sa to zvrháva do megalomanských podôb kontraproduktivity, kedy sa to bytostne dotýka podnikateľov na internete, umelcov, ale aj bežných používateľov internetu, ktorí nikdy nič neukradli. Nehovoriac o tom že to zasahuje až k ľudským právam. A kopa iných vecí.

2012-01-30 09:04:50Už sa mi nepáči
LucyHudec och joj,ťažká téma (ale čo je ľahké)...Môj Santo hovorí,že zmena musí začať zdola...

Ale nebudem mu kradnúť myšlienky,bo už aj to sledujú...

Čo človek to rôzny pohľad na vec,jedni budú prostestovať,druhí sa budú doma rozčuľovať...pravdou však zostáva,že nič netrvá večne. Systémy sa očisťujú a menia,niečo sa rodí iné umiera,je to proste kolobeh ...a my sa vezieme,aktívne či menej...

2012-01-30 09:14:06Už sa mi nepáči
SCarlet Dúfam, že potom v base nás rozdelia aspoň podľa žánrov:)
2012-01-30 09:16:36Už sa mi nepáči
Abeata ...vidíš Ophelias...tak z tejto stránky som sa na to nepozerala. Zarezonovalo vo mne akurát to narušovanie súkromia .
2012-01-30 09:18:36Už sa mi nepáči
STAR_ka_DESIGN petula plny suhlas, len jedna malickost...v 1989 sa spravila nahrada ludi za ludi?:)) Kde si prisla na to ze to boli LUDIA??? jedni aj druuhi....
2012-01-30 09:22:53Už sa mi nepáči
Petula jo Star, to je veru dobrá pripomienka ... :)
2012-01-30 09:44:48Už sa mi nepáči
pidizwik ...Môj Santo hovorí,že zmena musí začať zdola...100% zdielam s ním...
2012-01-30 09:56:12Už sa mi nepáči
natalyss ako ja sa moc do tohto nerozumiem, ale zatiaľ, čo som o tom čítala a počula, mi to príde presne ako druhý socík, obmedzovanie, aj petula, čo hovorí, že sme aj tak internetom sledovaní atď je pravda, ale toto mi príde úplne absurdné, a čo ma najviac dojíma, nie len u nás, ale všade, že človek už dostane nižší trest za vraždu ako za sťahovanie hudby, myslím, že by sa najprv mali riešiť reálne zločiny, napr. aj tá korupcia, ktorá sa týka nás všetkých, vraždy, krádeže, toto mi príde prvoplánovo, že niekto nevie čo so sebou, a druhoplánovo, že zas sa len niekto snaží vytvoriť si nejaké to impérium, ovládnuť svet a nahrabať sa...
2012-01-30 10:43:32Už sa mi nepáči
ololo_galant Trošku by sa mohli zamyslieť, či im zisky berie internet a nelegálne sťahovanie, alebo fakt to bude tým, že čo film to väčší brak podľa overenej šablóny a v hudbe sa nič inovatívne, okrem toho, že Lejdygaga sa obliekla do mäsa, už pár rokov neudialo. Myslím v tej ich masovo produkovanej hudbe. Ľudia im už zrejme na to hádžu bobek, tínedžerská kultúra asi nepokrýva zisky tak ako sa čakalo. Keby finančný tok fungoval, tak nám trocha tej slobody na internete nechajú. Prijatím kadejakých obmedzení by spojili príjemné s užitočným, mať zase masu pod kontrolou a peniaze u seba, veď vždy sú v pozadí len tie.
2012-01-30 12:33:32Už sa mi nepáči
krasakreativna to je dohodnuté už dávno, do ulíc áno, ale... bohužiaľ, nezmôžeme nič, tu ide o veľké prachy evidentne- a každá zástrčka, adresa na ktorú sme viazaní, je špehovanie. Sociálne siete sú už "v tom". No a aby to nebolo len tak, tak ešte pôjde aj o to, aby sa mohli hrabať v podprsenkách (za socíku som si tých colnýk kontrol užila dosť a je to také ponižovanie neskutočné, až strach. Nikto nekontroluje čínsky odpad, ale intelektuálne sa nám hrabú a chcú hrabať v hlavách. Bohužiaľ, už sme za zenitom, už to majú dohodnuté.

Telku som tiež zrušila už dávno.

Uliciam držím palce.

Viem, ako nás v 89 zmanipulovali.

O-L , egyptské a tuniské ženy a mladým, čo cez twitter rozšírili revolúciu, boli zmanipulovaní - TERAZ to už vedia. Pozadie platili islamskí radikáli. Je po chlebe, mladí v Tunise a Egypte na to už prišli. Tí v Líbyi ešte čistia krvavé škvrny. A aby také nenastalo, že si ľudia budú voľne šíriť info a robiť revolty, máme ...TOTO o čom píšeš.

Mám pocit, že už je rozhodnuté. O nás, bez nás. Z facebooku miznú profily, ľudia už odchádzajú. Tí, čo vedia, vedia, prečo.

O-L, super článok a perfektná profilovka!

2012-01-30 12:36:25Už sa mi nepáči
bosbubalus och, asi na tom "New World Order" bude cosi pravdy.

Snazme sa o tom co sa okolo nas deje dozvediet co najviac. S ignorujucimi materialistickymi ludmi sa manipuluje najlahsie. Nebudme nimi.

2012-01-30 14:09:55Už sa mi nepáči
Ria-art ach jo, ked sledujem, kto za tými protestmi stojí (samozrejme nie všetci), začínam sa obávať, či z toho nakoniec nebude "Zvieracia farma"
2012-01-30 14:29:00Už sa mi nepáči
krasakreativna pozri, ako sa podarí garnitúre rozoštvať ľudí:

koľko organizátorov sa nájde, aby znášalo finančné dôsledky emócií davu?

http://www.sme.sk/c/6237918/na-organizatorov-piatkoveho-protestu-podaju-trestne-oznamenie.html

2012-01-30 14:50:48Už sa mi nepáči
krasakreativna a v demonstraciach sa spojili dve veci: Anonymus ako by to nazvat, tienova strana, aj ked stranou nie je, ale nevieme, kto za nimi s a zaujmy o ktorych pises a boj proti korupcii. Mozno je to dobre, mozno zle.
2012-01-30 14:57:47Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby KK, no vidíš a písalo, že ich ani netrkne. Vnútry národnej rady je väčšie svinstvo než zanechali demonštrujúci zvonka, tam nech začnú s upratovaním. A organizátor nenesie následky, všade vôkol bola polícia, ktorá proti ničeniu tohto majetku nezakročila, len sa prizerala, mali zabezpečiť kľud. A koniec koncov, aké že devastovanie majetku, len sa kŕmili gorili banánmi, snáď ich nebudeme kŕmiť pizzou, keď sú to gorily:) Tento krok považujem za veľmi pozitívný ohlas zo strany politikov. Aspoň vidieť ako si vážia názor svojich voličov. Keby nám oni mali vrátiť všetko čo zasvinili, nestačili by im ani tri životy. Dúfam, že v piatok budú mať aspoň akciu na banány, som momentálne švorc:))))))))))))))))
2012-01-30 15:05:16Už sa mi nepáči
mina K ACTA ak ju schvália - zostáva len dúfať, že "špehovacích IT špecialistov" v štátnych službách nebude pribúdať geometrickým radom, zatiaľ ich je na celom svete veľmi málo ... a dôsledné dodržiavanie chce veľmi veľa legislatívnych úprav a doplnení množstva zákonov /nielen u nás, samozrejme/. Nepríjemnosti môžu samozrejme nastať hneď po schválení ... :)

K tomu druhému: hlavne - nie je normálne, keď tretina peňazí, ktoré sú v obehu ide cez čiernu ekonomiku. A nie je normálne, keď je v rukách súkromných spoločností /resp. cudzích - lebo elektrárne sú štátne - talianske/ všetko, čo každý z nás potrebuje denne - teplo, svetlo, voda, zdravotná starostlivosť ... .

Normálne bude, ak to tak nebude :)

2012-01-30 15:24:30Už sa mi nepáči
krasakreativna He :)) tiež i myslím, že Polícia!- , aj keď, a to vedia, aj mali pripravených v piatokdosť drábskych mundúrov, prvý zdvihnutý obušok si myslím, bude mať následky. Viem, kto sú A ale neviem, čo je za tým. Perzekuovali ma kedysi za to, že som nebola v strane, potom za to, že som bola rebel, a po "prevrate" za to, že som neštudovala zrovna v Amerike- dôvod sa vždy nájde, tak som sa našla inde, ako v zamestnaní. Nie, nikto ma tu fyzicky nemlátil. Stačí, že som nebola správne dieťa správnych rodičv (vďakabohu za to). Obuškom som dostala na demonštácii úplne v inej krajine, poznám to... Myslím si, že je dôležité

1. mať svoj názor

2. vedieť niesť za svoj názor zodpovednosť

A tým, ktorým cestu do sveta otvorili otcovia v 89 miernym cinkotom kľúčov, fandím, aby oba body vedeli s hrdosťou naplniť. Aby stáli so cťou a so svojim názorom zoči-voči aj zodpovednosti, ktorú sa našej generácii, lebo sa nechala oslepiť, nepodarilo uniesť a dovolili sme to, čo je teraz tu.

2012-01-30 15:34:16Už sa mi nepáči
LucyHudec nesmieme zabúdať,že každý si je zodpovedný za svoj banán :o)
2012-01-30 15:43:05Už sa mi nepáči
krasakreativna dnes ma dostalo toto:

je to také výstižné, ako naša hymna

http://www.youtube.com/watch?v=X1mRdvalG_Y&feature=share

2012-01-30 15:49:17Už sa mi nepáči
krasakreativna V 89 sme nosili na bundách trikolóry, ba dokonca aj jablonecká bižutéria rýchlo reagovala na dopyt - vyrábala ich ako odznaky, štrasové.

Myslím si, že motívy na tému Banánoveho kráľovstva alebo Gorilodraka vedia Sashenky vymyslieť -aj-jaj :)))

2012-01-30 15:55:05Už sa mi nepáči
Mima_Mrvuska Ja mám skôr technickú otázku...na tej stránke..kde môžem, "podpísať petíciu", ....akože tí ľudia čo to tam podpisujú, silno pochybujem že je to nejako platné keď napíšem že som Milena a som z Čiech. Chcem tým povedať, že keď sa spisuje petícia, a aby bol hlas platný, musí sa uviesť celé meno a priezvisko + bydlisko,...
2012-01-30 17:43:10Už sa mi nepáči
SantoSfery Najlepšé banány majú v "Kaufe" :) ... Všetky sú síce z krajín, kde ich ľudia zbierajú ako otroci za 2$ denne pri práci 14 až 16 hodín. Máte radi značku Chiquita alebo iné?

Deti týchto zberačov umierajú od hladu, a majitelia fariem triedením plodov vytvoria niekoľko ton odpadu (banánového) týždenne. Namiesto nakŕmenia hladujúcich ich nechajú zhniť - dokonca ich ani ďalej nepoužívajú ako kompost.

Tieto banány nikdy nehodím na tak "pochcanú" zem ako je prezidentský palác či parlament. :))

Každopádne veľmi pekná táto "gorilúcia" :)

2012-01-30 18:21:28Už sa mi nepáči
SantoSfery a A.C.T.A. ?

Nie sme náhodou všetci tu striktní zástancovia ©opyrightu? Nechránime aj my svoje diela, a nehneváme sa, keď ich námet, či originál niekto použije?

avšak ACTA a ochrana osobnej slobody, údajov a sledovania, to už ma trápi.

2012-01-30 18:25:47Už sa mi nepáči
mina Mima, zjavne to nie je klasická petícia podľa slovenského petičného zákona - to ostatné /Milena z ČR/ ja o slobode a zodpovednosti :).

Santo, ak som dobre videla /s okuliarmi som sa dívala/, tak ľudia nehádzali banány, iba šupy z banánov

2012-01-30 18:28:13Už sa mi nepáči
mina No neviem, nebol by to prvý prípad použitia vhodnej zámienky v histórii. A pokiaľ to tak trochu sledujem, skôr ide o ochranu práv produkčných spoločností, ako o skutočnú ochranu práv skutočných nositeľov duševného vlastníctva:) ... a ani jednotliví umelci /v USA napríklad/ sa nejako nehrnú do hromadnej podpory týchto "obchodných dohôd".
2012-01-30 18:40:04Už sa mi nepáči
mina A pokiaľ ide o toto autorské pieskovisko :) - k 90 % tu prezentovaných originálnych nápadov jestvuje ich staršie dvojča :) ... a hand made neznamená vždy aj originálny nápad, vždy to však bude originálny jedinečný hand ručne vyrobený kúsok ... .
2012-01-30 18:51:33Už sa mi nepáči
SantoSfery No veď áno .... veď ty máš úplnú pravdu. Och, ja hlupák.
2012-01-30 18:56:04Už sa mi nepáči
mina No vieš, z vlastníctva jedinej pravdy som už dávno vyrástla, presne z dôvodu predchádzania takýmto reakciám zvyknem svoje príspevky na nete uvádzať ako "... podľa môjho názoru ...", tentokrát som zabudla, za čo sa Ti ospravedlňujem, hoci - prvotne môj príspevok nemal ambíciu byť reakciou na Tvoj príspevok:)
2012-01-30 19:46:16Už sa mi nepáči
Mima_Mrvuska vďaka za ozrejmenie mina :-)
2012-01-30 21:23:52Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Ja sa vždy pozerám na seba, teda snažím sa aplikovať actu na seba, čiže nepozerám sa na vydavateľstva hudobné, filmové a podobne, lebo tomu prd rozumiem, ja sa to snažím aplikovať na svoje konkrétné grafiky, lebo tomu ja rozumiem, a mne z toho vyplýva tento osobný názor: podporujem kľúčovú myšlienku acty, to jest, že rada by som bola, keby vymysleli ako chrániť moje autorské práva na nete, to by bolo mega super, sa konečne prestať triasť, že ktorý blbec ma zase ,,vykradne". Na druhej strane ale nesúhlasím s tým, aby boli porušované moje práva na internete ako internetového užívateľa, že ma dopredu berú ako zlodeja (preventívne ešte pred tým než vôbec čosi zlé urobím), aby bola narúšaná moja osobná sloboda a základné ľudské práva, aby bol zneužívaný systém, aby bolo zamlčované moje slobodné slovo atď. A hlavne to nevyriešili v bode, že ak napr. niekto ,,dobrý a s dobrým zámerom" bude chcieť zdieľať moje grafiky na svojom blogu s mojim súhlasom, bude za to potrestaný, lebo podľa acty nikto nemôže použiť copyright veci na svojom net priestore pokiaľ mu nepatria. Skrátka je to na hlavu postavené. Ja hlavný problém vidím v tom, že o acte rozhodujú ľudia, ktorí o tom nemajú šajnu, to znamená starí páprdovia v americkom parlamente, ktorí si vedia tak max. zapnúť a vypnúť počítač. Videla som jedno video, kde ukázali reč jedného z nich a sám priznal pri sope a pipe, že nevie ani kde sever fúka. Takže Sopu a Pipu už oni sami prestali podporovať, práve naopak, sami sa postavili proti nej a vyzerá, že tieto dve neprejdú a dúfam, že i pri acte budú používať mozog. Ja som neni proti, aby ju neschválili, len chcem, aby ju upravili tak, aby to dávalo rozum. Skrátka, chcú vymyslieť čosi, čo ochráni autorských autorov, no zatiaľ to vyzerá, že je to viac proti nim ako pre nich. Tie body v acte sú nejasné alebo na hlavu postavené a kritizuje sa hlavne to, že nepremysleli, ako to aplikovať a ako to bude vyzerať v reálnom živote.
2012-01-31 03:31:51Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Santo, to chce plán, takže v štvrok budem piecť banánovú tortu...a možno nepečenú...na raňajky bude banánový koktejl a v piatok budú šupky pripravené. Určite nebudem plytvať jedlom, na to ja mám svoje zásady, viem ako deti v Afrike hladujú.

Inak som Bratislavčanka, takže viem, že v meste a v Petržálke je na trávníkoch a na chodníkoch bordel aj bez toho, zaujíma ma: to im nevadí? Že ja čistotný to tvor musím žiť ako v ghette aj keď platím dane? Že keď idem cez les, prídem domov s plnou igelitkou sajrajtu, ktorú po ceste vyzbieram zadarmo, lebo sa nemôžem na to kukať? Bez výčitiek si ban. šupku hodím.

Lucy, heh:))))))) dobrá myšlienka, musím povedať frajerovi:)) Sakriš, ale mňa usvedčia hneď, lebo ja mám rada že zelené nedozreté:) Prosím o utajnenie tejto informácie:))))

Mima Mrvush, vieš, že máš aj pravdu?:) Ono petície proti Sope a Pipe nie sú, pretože to sa len začalo v americkom kongrese a tam to aj skončilo, na zatiaľ to vyzerá, že ju zastavili, snáď ju zase čoskoro nevytiahnú ako aktuálnú tému, čiže proti Sope a Pipe sa dalo podpísať petíciu len keď si bola američanka a žiješ v amerike a mohla si to poslať americkému kongresu nejakému americkému senátorovi alebo tak. Acta je celosvetová, podpísalo ju už 22 EU krajín včetne Česka. Tak som teda pozrela dostupné petície a našla som túto no bohužiaľ aj tam je priezvisko len nepovinné: https://www.accessnow.org/page/s/just-say-no-to-acta

Ak niekto nájdete ešte inú, neváhajte pridať link.

Ak som správne pochopila, dobrou správou je, že Slovensko sa zdráha podpísať Actu pokiaľ nebudú jasné sformulované body. Okrem iného ak som správne pochopila, z Acty môže krajina kedykoľvek vystúpiť a to nejakých 140 dní od podpísania. Takže ak ju aj podpíšeme, ešte stále je nádej ju zrušiť, ak by bola na prd.

Čítala som pekné názory na Actu, že napr. ak niekto príde s lacnejšiou náhražkou lieku, tak s ňou nemôže prísť kvôli Acte. Z čoho vyplýva, že na trhu bude len jediný liek, čím nebude mať konkurenciu, čím bude drahý ako fras a nikto si ho nebude môcť dovoliť. Alebo druhý príklad: finančná skupina si bude chcieť postaviť fabriku a vypúšťať stoky do Dunaja (príklad jo?:) tak keď o tom napíšete na nete, tak vám stránku zrušia kým poviete ,,ale ja....." Toto môže mať oveľa fatálnejšie následky než len čo sa týka našich handmade výrobkov a grafík, môže to ovplyvniť financie, zdravie, atď. A to ja radšej žiadnú copyright ochranu a lá Acta nechcem. A to si ani nevieme predstaviť kam až to môže zájsť v našich reálnych životoch a do akých sfér.

2012-01-31 04:07:55Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby A keď už sme pri protestoch, dala by som do pozornosti tento, je to trochu odveci, ale vyzerá dobre, ak máte chuť sa zapojiť: https://www.facebook.com/events/360144357346190/

Prvý slovenský pochod pre zvieratá. ,,Zvierací pochod symbolizuje vyjadrenie podpory za prijatie Zákona o ochrane zvierat, ktorý Slovensko nevyhnutne potrebuje."

Normálne, že Slovensko sa prebúdza z agónie:) Že by som si nakoniec svoj odchod zo Slovenska rozmyslela?:)))))

2012-01-31 05:41:09Už sa mi nepáči
LucyHudec tak tie zvieratá to istia...a vravím to po stý krát,zahádžme si piškótami...holuby nás budú milovať!
2012-01-31 06:00:32Už sa mi nepáči
bosbubalus @OL uuuuf, ten clanok ma vystrasil. Az potom ma trklo ze Ruzynske letiste je este stale Ruzynske :)

Joj tie piskotky su fajny napad :D.... Hlavne ak to bude holubom rychlo travit.

2012-01-31 10:43:49Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Žiadné pečené holuby do huby!!! :)))

Malý update k petícii z môjho žurnálu: ,,Peticia bude dorucena do bruselu, podla noveho zakona sa musia zaoberat zalezitostami nad 500tisic podpisov."

2012-01-31 11:10:50Už sa mi nepáči
iva urcite netreba sediet doma na zadku a len sa stale rozculovat. mame moznost vyjadrit nespokojnost, tak pome na to!!!

a tie ich smiesne dristy o skodach, co vznikli v piatok... keby sa radsej pozreli na skody, ktore napachali a stale pachaju bez hanby oni

2012-01-31 11:27:11Už sa mi nepáči
Ria-art no s tým umelcom nie tak náhodou hoax? Že letisko Václava Havla.... kedy ho postavili?
2012-01-31 12:15:34Už sa mi nepáči
krasakreativna Havel neznášal lietanie, ale to nevadí...

Holuby sú už také tučibomby, že ako kurence budú pre chudobných fajn

ACTA už bohužiaľ ako zástierka poslúžila pre iný účel, preto sa k nej nevyjadrujem. Slovensko ju podporí, MUSÍ. Tak ako musí mnohé veci Srbsko.

2012-01-31 13:16:59Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Môj pokračovací žurnál nájdete tu, prosím postupujte ďalej do vozu:) Acta ako vtip ... jedine že by to nebolo vtipné (pokračovanie):

http://www.sashe.sk/ophelias-lullaby/journal/kjj

2012-01-31 13:47:12Už sa mi nepáči
mina "Slovensko" ma totiž jediný dôvod odložiť podpis ACTA - blížiace sa parlamentné voľby :)
2012-01-31 14:15:19Už sa mi nepáči
ophelias-lullaby Mina, máš pravdu, tak ako to urobil aj Obama s pipa a sopa. Aby si nahnal hlasy a zahmlil to, že na ceste je nejaká acta, aby sa ľudia zapodievali pipou a sopou aj keď vedeli, že neprejde a aby potom acta len tak prišla ako bomba medzi ľudí. ´Takže ak tvrdia naši politici, že sú proti acte, je to len prázdny predvolebný blábol.
2012-01-31 14:38:42Už sa mi nepáči
krasakreativna presne tak, O-L, bohužiaľ - a tak pozor, čo máme v mobile, aké filmy a videá :(
2012-01-31 18:19:24Už sa mi nepáči
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.