Domov » Žurnál+ » Autor: Veronika Bošková

Žurnál+

Ako predať svoje handmade výrobky?

Veronika B. » Osobné Blogy / 2016-04-16 19:15:01 /  Pridaj komentár / 23 lajkov

Už skoro 7 rokov uplynulo od času, kedy sa začali písať dejiny handmade na Slovensku. Samozrejme, že ručná tvorba, remeslá a hobby kreovanie tu bolo odnepamäti, obzvlášť v našej krásnej vlasti sa ľudovej tvorivosti vždy dobre darilo. No mám na mysli novodobú handmade scénu, ktorej vznik (nielen) ja  stotožňujem so vznikom Sashe.

Za tých sedem dlhočizných rokov sa veľa toho zmenilo. V začiatkoch jestvoval až jeden kreatívny obchod, ktorý predával FIMO a aj to len vo farbách, ktoré nik nechcel. Na bielu a čiernu sa čakalo týždne a poštovné zo zahraničia bolo šialené. Teraz je obchodíkov našťastie viac ako dosť, vytvárajú sa dokonca aj malé komunity výrobcov, ktorí sa venujú rovnakej technike. Stále viac ľudí objavuje čaro znovunájdenej ručnej práce a stále viac  výrobcov hľadá možnosť, ako odísť zo svojej práce a začať sa živiť vlastnou tvorbou. Našťastie to už nie je utópia, tak ako pred desiatimi rokmi, kedy sa umelcom žilo o poznanie ťažšie. Dnes je bežné, že si kreatívci otvárajú svoje malé ateliéry a budujú svoje vlastné značky. 

Častokrát sa však stáva, že duša umelca tak prepadne výrobe, že pozabudne na jeden dôležitý fakt. Je úplne jedno, či má handmade len ako záľubu, alebo už na polovičný úväzok, či nebodaj full time. Handmade obchod je obchod ako každý iný. Má síce svoje špecifiká (ktoré sú veľmi výrazné), ale v samej podstate je to obchod. So všetkými výhodami a nevýhodami. Je potrebné riešiť administratívu, správu obchodu, naceňovanie, komunikáciu s dodávateľmi, platnú legislatívu, odberateľov... A v neposlednom rade samozrejme propagáciu či marketing.

Jestvuje veľmi veľa predajcov, ktorí majú nádherné vecičky a predsa sa akosi nevedia presadiť. Stále sú "neviditeľní" a márne sa snažia dostať na predné stránky. Možno majú fádne fotky. Alebo majú skvelo zvládnuté remeslo, ale nie sú zameraní na správne produkty. Azda je ich cenotvorba nadhodnotená a oni sami to nevidia. Najväčší problém nám častokrát robí pozrieť sa na svoj život, na svoju tvorbu s nadhľadom. 

Mne samej trvalo takmer 5 rokov, kým som niektoré veci pochopila. Ak sa chcete dozvedieť, ako fungujú základné princípy pri predaji handmade, prídite na najbližší workshop

Nečakajte žiadnu tabuľu, ani suché vysvetľovanie faktov a rád, ktoré si viete prečítať na internete. Bude to workshop, ktorý vám pomôže pozrieť sa na vašu tvorbu s nadhľadom. Povieme si, čo všetko potrebujete k tomu, aby si vás začali nakupujúci všímať, ako sa najlepšie prezentovať, akých chýb sa vyvarovať. 

Čo sa na workshope dozviete :


Špecifiká handmade podnikania - aké rôzne druhy kreatívneho podnikania jestvujú, aké sú ich znaky a prečo je dobré vedieť, ktorý z nich si vyberiete ešte predtým, ako začnete podnikať


Definovanie cieľovej skupiny - každý tovar má svojho kupcu. Musíte si ho však najskôr zadefinovať, potom zistiť, kde sa pohybuje a následne ho osloviť.


Ideálny produkt a jeho nacenenie - existuje vôbec ideálny produkt? A ako ho nájsť? A čo je ešte dôležitejšie, koľko si zaň máte vypýtať?


Marketingové minimum – povieme si, ako odprezentovať vaše výrobky, čo je pri predaji dôležité a na čo sa netreba zbytočne zameriavať.

Spočítajte, koľko hodín ste už strávili premýšľaním nad tým, prečo sa vám nedarí tak, ako by ste chceli. Máte? A teraz si vezmite, že za pol dňa môžete dostať odpovede na všetky svoje otázky. 

Teraz je ten správny čas, striasť zo seba staré zlozvyky a naučiť sa predávať svoje výrobky lepšie. Pôčet miest je limitovaný, tak sa poponáhľajte, aby ste nemuseli ľutovať.

Už teraz sa teším, ako vás spoznám naživo.

Veronika 

Komentáre

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

Vecičky nájdete

V žurnáli sú spomínané:

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »