°°°°°°°°°°Kreativní malování s dětmi, Dana Cejpková
°°Ja a knihy patríme k sebe od nepamäti. Bez preháňania a pátosu. Súťaž o knihy som nemohla odignorovať. Výhra ma zaväzuje niečo z nej zrealizovať, pofotiť, spísať.
°°Kniha prišla a čuduj sa svete, nikomu sa do toho nechcelo pustiť. Prečítala som ju na jeden nádych. Nie je to tútoriál, skôr pedagogický náhľad na kreativitu. Fest mi to sadlo a pomohlo. Páči sa mi definícia kreativity. Kreativita, je činnosť, kedy objavujeme alebo robíme niečo nové. Hľadáme novú cestu riešenia, používame nový spôsob myslenia ako na to. Návody v nás krativitu potláčajú.
°°Dnes sme začali. Rozprávali sme sa o mori. Aké je veľké a hlboké. Koľko farieb v ňom pláva. Ako sa vlní a odráža svetlo. Kinderká sa tešili a s chuťou začali. Entuziazmus postupne vyprchával. Nastúpil perfektionizmus. Netušila som, koľko ho je aj v malých deťoch. Frustrácia z nedokonalosti. Túžba vyniknúť a mať to za každú cenu pekné. Nebyť tejto knihy, tak si ani neuvedomím, že čo sa to okolo mňa deje. Videla som v nich seba. Povzbudzovala som ich, aby sa len hrali, že výsledok nie je dôležitý. Prvý to vzdal Peťko. Šimi dokončil more a loďku. Najviac si to užila Ninka, ale myslím, že to súvisí aj s tým, že je najstaršia.
Kniha nabáda, aby sa deti učili dokončiť to, čo raz začnú. Nesplnené.
Deti majú naučiť pracovať s chybami. Majú sa naučiť nebáť robiť chyby.
Ako maľovali a Peťkovi nevyšla farba presne tak ako chcel, tak zúfalčil. Povzbudzovala som ich s inou múdrosťou ako predtým.
°°Maminám, ktoré maľujú s deťmi, knihu prudko odporúčam. Nie je to kniha návodov a postupov, ale poodhaľuje, čo sa v jednotlivých obdobiach deti skrze kreativitu učia a v čom ich môžeme podporiť, viesť. Učiť ich nebáť sa a veriť svojmu úsudku.
Ninkine more s loďkou:
Ninkin ježko:
Š
Šimonova krajina:
P.S.: U nás to nie je jednorazovka. Maľujeme každý deň, ale teraz s väčším porozumením.