Platba za tovar a zasielanie tovaru

Na SAShE existujú v princípe dva rozdielne spôsoby platby za tovar.

  • Platba vopred - zaplatíte hneď po potvrdení balíka, platbou na účet predajcu
  • Dobierka - platíte priamo poštárovi alebo kuriérovi v momente preberania tovaru

 

Platba vopred

 

Tento spôsob platby je štandardný spôsob platby, ktorý predajcovia uprednostňujú. Ponúka ho asi 85% predajcov. Po potvrdení balíka vám budú na e-mail zaslané podklady na prevod platby teda:

  • číslo bankového účtu predajcu
  • finálnu sumu vrátane poštovného
  • variabilný symbol, ktorý je potrebné uviesť pri prevode

V prípade, že ako Kupujúci neuhradíte platbu za objednaný tovar a zároveň nevyrozumiete Predávajúceho prostredníctvom internej Pošty, do 7 dní od Uzatvorenia obchodu, má Predajca právo balík stornovať a vrátiť vami objednané veci späť do svojej ponuky na SAShE.sk. 

Niektorí predajcovia ponúkajú možnosť platby prostredníctvom služby PayPal, čo je tiež plnohodnotný spôsob platby vopred. Na detialy takejto platby sa spýtajte priamo predajcu.

Predajca je povinný po zaevidovaní platby označiť balík ako zaplatený a následne v lehote uvedenej dostupnosti balíka, alebo inak dohodnutej lehote, objednávku odoslať.

 

Dobierka

 

Tento spôsob platby ponúka len asi 20% predajcov, ale je zväčša rýchlejší, nakoľko sa nemusí čakať na prevod peňazí. Predajca je povinný v lehote uvedenej dostupnosti balíka alebo inak dohodnutej lehote vašu Objednávku odoslať.

 

Platba objednávky QR kódom 

 

Vaše objednávky na SAShE môžete platiť pomocou QR kódu. Je to veľmi rýchly a pohodlný spôsob platenia, pretože nemusíte zadávať platobné údaje, stačí vám ich naskenovať. Na to, aby ste mohli zaplatiť pomocou QR kódu, musíte si najprv inštalovať mobilnú aplikáciu vašej banky. Skoro všetky aplikácie slovenských bánk dokážu vytvárať platby skenovaním QR kódu.

Na vytvorenie platby skenovaním QR kódu si otvorte mobilnú aplikáciu vašej banky a zapnite funkciu skenera. Smartfón namierte na QR kód a do pár sekúnd by sa vám mal vytvoriť platobný príkaz zo všetkými údajmi (IBAN, variabilný symbol, cena). Údaje skontrolujte, platbu potvrďte a hotovo!

 

SAShE objednávka s QR kódom Pay by square

Každá mobilná aplikácia má skener umiestnený na inom mieste, tu vidíte pár príkladov: Fio banka, Tatra banka a VÚB. 

 

    

 

Pozrite sa, či mobilná aplikácia vašej banky vie vytvoriť platbu pomocou skenovania QR kódu: 

 

Banka Možnosť vytvorenia platby skenovaním QR kódu Názov aplikácie 
Tatra banka áno Tatra banka
Slovenská sporiteľňa áno Platby
Fio banka áno Smartbanking
VÚB  áno VÚB Mobil Banking
Raiffeisen nie Raiffesen Bank SK
ČSOB áno SmartBanking
OTP áno OTP Banka
Prima banka áno Peňaženka
Poštová banka áno Poštová banka
Uni credit  áno SmartBanking SK
mBank áno mBank SK


dáta z júla 2018 
 

Slovenská pošta - na adresu

 

Najčastejší spôsob doručenia zásielky je práve cez Slovenskú poštu. V tomto prípade sa jedná o listové zásielky, ktoré predávajúci môžu odosielať obyčajne alebo doporučene s prípadnými doplnkovými službami Slovenskej pošty.

Pri odosielaní doporučenej zásielky máte možnosť vidieť trasovanie zásielky a dostanete do schránky žltý lístok na prevzatie alebo zásielku poštárka prinesie k dverám (neplatí pri veľkých neštandardných rozmeroch). Pri odosielaní obyčajne ide zásielka priamo do schránky. Neviete však spätne vyhľadať zásielku v prípade nedoručenia. Spôsob odosielania zásielky si určuje samotný predajca. Pokiaľ neposkytuje vo svojej galérii informácie o odosielaní (či sa jedná o obyčajne/doporučene) a chceli by ste konkrétny spôsob doručenia, odporúčame vám informovať sa o spôsobe odosielania priamo u predajcu a prípadné zmeny odosielania komunikovať s ním.

 

Slovenská pošta - na poštu / BalíkoBOX

 

Tento spôsob doručenia je v poslednej dobe veľmi obľúbený. Je veľmi podobný odosielaniu cez Zásielkovňu. Jedná sa o balíkové zásielky posielané na poštu alebo do BalíkoBOX-u. Po zvolení tohto spôsobu odosielania v objednávke si musíte zvoliť poštu alebo BalíkoBOX v časti Adresa doručenia. Poštu alebo BalíkoBOX si môžete vybrať z ponúkaného zoznamu, ktorý sa vám zobrazí pri vpisovaní adresy pošty/balíkoboxu.

Uloženie zásielky na pošte: Podmienkou poskytnutia služby Balík na poštu, ktorý SP uloží na pošte, je uvedenie mobilného telefónneho čísla alebo e-mailovej adresy. Adresát alebo oprávnený prijímateľ si môže zásielku prevziať pri priehradke pošty po oznámení podacieho čísla zásielky alebo mena a priezviska/názvu adresáta zo zaslaného SMS/e-mail avíza a preukázaní totožnosti.

Uloženie zásielky v BalíkoBOXe (samoobslužný priečinok dostupný na verejných priestranstvách 24/7): Podmienkou poskytnutia služby Balík na poštu, ktorý SP uloží v BalíkoBOXe, je uvedenie mobilného telefónneho čísla. Zoznam BalíkoBOXov nájdete na stránke Slovenskej pošty. Zásielku dodávanú do BalíkoBOXu si môže adresát alebo oprávnený prijímateľ prevziať počas uloženia v BalíkoBOXe (3 kalendárne dni) len na základe zadania kódu pre vyzdvihnutie zásielky, zaslaného sms správou na mobilné telefónne číslo uvedené odosielateľom zásielky v podacej potvrdenke.

 

Kuriér

 

Túto službu využívajú predávajúci najmä v prípade, ak majú veľký objem zásielok. Zasielanie kuriérom je rýchlejšie a kuriér príde priamo na vašu uvedenú adresu (či už doma alebo do zamestnania). Pri zvolení tejto varianty je dôležité vyplniť telefónne číslo, aby vás kuriér zastihol.

 

Packeta/Zásielkovňa

 

Táto služba ponúka doručenie zásielky na výdajné miesto, ktoré si zvolíte. Zásielkovňa sa snaží doručovať zásielky rýchlo. Pokiaľ predajca podá zásielku v pondelok, v čase, kedy ešte kuriér nebol na danej pobočke pre zvoz, doručuje sa na ďalší deň, teda v utorok, na cieľové výdajné miesto. V opačnom prípade sa doručuje až v stredu. 

Nie je to štandardné doručenie zásielky na vašu adresu, ale na adresu výdajného miesta vo vašom okolí, ktoré si volíte priamo v Objednávke, v časti Adresa doručenia. Zásielky si môžete vyzdvihnúť kedykoľvek počas otváracích hodín, na jednom z viac ako 1730 výdajných miest v rámci Slovenska, Čiech a krajín EÚ. Ocenia ju zákazníci/predajcovia, ktorí majú bližšie Zásielkovňu, ako poštu. Pobočky Zásielkovne sa totiž nachádzajú aj v obchodoch, kaviarňach, alebo centrách. 

O možnosti vyzdvihnutia zásielky budete informovaní bezplatnou SMS, kde bude heslo potrebné k prebratiu, teda môžete poslať kohokoľvek komu veríte. Nie je potrebné preukazovať sa občianskym preukazom. 

Ceny Zásielkovne sú nižšie ako pri iných spôsoboch doručenia. Môžete si ich porovnať priamo na stránke Zásielkovne.

 

Osobný odber

 

Balík je možné prevziať aj osobne. Ak predajca ponúka osobný odber, uvidíte ho ako jednu z možností spôsobu doručenia a platby za tovar. Po potvrdení balíka predajcom dostanete adresu prevzatia a platobné údaje (pri platbe vopred). Osobný odber je aktuálne možný len v rámci Slovenska.