Domov » Pomoc » FAQ - Často kladené otázky

FAQ - Často kladené otázky

Odpovede na vaše najčastejšie otázky

Všeobecné otázky

  1. Po zaregistrovaní mi neprišiel mail s potvrdením registrácie. Čo s tým?
  2. Kto určuje, ktoré z nominovaných Výkladov budú zobrazené na hlavnej stránke?
  3. Ako si zmením meno/nick?
  4. Predala sa vec z kolekcie, ale nepripísalo mi 10 koláčov, prečo?
  5. Prečo mi niektoré veci na stránke nefungujú? (napr. neblikajú mi nové zákazky, neviem pridať text do Žurnálu a pod.)

Predaj na SAShE.sk

  1. Je potrebná k predaju na SAShE.sk živnosť, platím zo zisku nejakú daň?
  2. Vecičky sami menia poradie, sami sa oživujú, ako je to možné?
  3. Som registrovaný ako Kupujúci, môžem sa neskôr stať Predajcom na SAShE.sk?
  4. Som zahraničný výrobca a chcem predávať na SAShE.sk, je to možné?
  5. Ako, kam a kedy sa platia provízie z predaja?
  6. Kupujúci balík neuhradil a na poštu nereaguje, ako postupovať?
  7. Ako a kedy stornujem zákazku?
  8. Ako vrátim vec zo zamietnutej objednávky/storna do ponuky?
  9. Ako zmažem vecičku ktorá sa predala mimo SAShE.sk?
  10. Keď si kupujúci objedná doporučene a následne to chce zmeniť na dobierku, ako postupovať?
  11. Ako zlúčim dve objednávky tak, aby kupujúci platil len jedno poštovné?
  12. Čo znamenajú ikonky v odoslanej pošte?
  13. Čo znamená korunka pred menom?
  14. Ako zruším svoj predajcovský SAShE profil?
  15. Nedarí sa mi pridať fotky do mojej ponuky Vecičiek. Čo s tým?
  16. Ak predám 5ks z jednej veci, započíta sa to iba ako jeden predaný ks, prečo?
  17. Keď oživím vecičku, nezobrazí sa medzi najnovšími vecami, prečo?
  18. Chcem vystornovať starší balík, ako na to?
  19. Mám problém viacfarebnej veci priradiť 1 farbu, prečo sa nedá zvoliť viac farieb?
  20. Chcem ohodnotiť zákazníka, neviem však nájsť, kde to môžem spraviť.
Po zaregistrovaní mi neprišiel mail s potvrdením registrácie. Čo s tým?

Najpravdepodobnejšie sú tieto verzie:

  • zle ste vyplnili mailovú adresu, je v nej chyba, kvôli ktorej vám nemohol byť doručený mail s potvrdením registrácie - zaregistrujte sa ešte raz
  • máte plnú mailovú schránku
  • registračný mail spadol do spamu vo vašej mailovej schránke

Kto určuje, ktoré z nominovaných Výkladov budú zobrazené na hlavnej stránke?

Z nominácií Výkladov vyberá redakcia SAShE.sk, pričom sledujeme základné kritériá na vytváranie Výkladov viď článok Malý návod ako tvoriť Výklady.

Ako si zmením meno/nick?

Uživateľské meno sa zmeniť nedá. Je súčasťou URL adresy (odkazu) na každú vašu vecičku, a tieto odkazy sa často nachádzajú na miestach, kde nie je v našich silách ho zmeniť (odkazy na iných stránkach, na facebooku, v emailoch).

Predala sa vec z kolekcie, ale nepripísalo mi 10 koláčov, prečo?
10 koláčov sa pripíše vtedy, ak sa cez SAShE predá vec z vami vytvorenej kolekcie. Ak sa vec nepredá cez objednávku na SAShE, ale predajca vec stiahne z ponuky, alebo archivuje, cez vec v kolekcii je nápis Predané, ale koláče sa nepripíšu. Takisto sa vám koláče nepripíšu ak sa predá vaša vec v kolekcii niekoho iného.
Prečo mi niektoré veci na stránke nefungujú? (napr. neblikajú mi nové zákazky, neviem pridať text do Žurnálu a pod.)
SAShE je optimalizované tak, aby fungovalo v najpoužívanejších prehliadačoch, to je Google chrome a Mozilla firefox. Nasleduje internet explorer - závisí to však od číselnej verzie. (verzia 6 je úplne mimo, 7,8 sú na tom lepšie, 9 by mala byť najlepšie, verzia 10 predbehla dobu a musíme ju dobehnúť). Potom je safari, v ktorom nebýva problém. Tieto prehliadače v redakcii máme a pravidelne v nich stránku prehliadame. Prehliadač Opera je pod hranicou 5%, v ňom stránku nekontrolujeme. Je to alternatívny prehliadač, takže predpokladáme, že ak ho niekto používa, vie prečo to robí aj s nevýhodami, ktoré to prináša. Potom nasledujú už len prehliadače na mobilných zariadeniach, kde je to veľmi pestré.
Je potrebná k predaju na SAShE.sk živnosť, platím zo zisku nejakú daň?

SAShE.sk nekontroluje predajcov, či majú všetky oprávnenia pre vykonávanie výrobnej a predajnej činnosti a ako priznávajú zisky z predaja cez internet. Je to individuálna zodpovednosť každého predajcu, ktorý na webe SAShE.sk funguje ako samostatná jednotka, značka/výrobca zodpovedný za svoje podnikanie. Každý je v inej situácii (študenti, mamičky na materskej, nezamestnaní, dôchodcovia či zamestnaní, nezávislý umelec), takže ide o rôzne formy podnikania a zodpovednosti, ktoré sa na ne vzťahujú. Samotný zákon je v tejto otázke pomerne nedôsledný.Čo sa týka odvodov daní, takisto je to veľmi komplexná a úplne individuálna otázka, ktorá závisí od výšky vašich celkových príjmov. Upozorňujeme tiež na odvody do sociálnej a zdravotnej poisťovne, ktorých platba môže byť tiež v niektorých prípadoch povinná. Odporúčame teda každému navštívíť v prvom rade Živnostenský úrad, kde sedia odborníci, ktorí na Vaše otázky radi a zodpovedne odpovedia. Z našej strany neexistuje univerzálny návod, preto bohužiaľ nedávame univerzálnu odpoveď, presiahla by mnohonásobne naše kompetencie.

Vecičky sami menia poradie, sami sa oživujú, ako je to možné?

Môže za to systém automatického oživovania, viac sa o ňon dá dočítať v tejto téme vo fóre

Som registrovaný ako Kupujúci, môžem sa neskôr stať Predajcom na SAShE.sk?

Samozrejme, stačí kliknúť na Upraviť profil a zmeniť Typ registrácie z "Nakupujúci" na "Predajca+Nakupujúci". Následne odporúčame prečítať si návod Ako predávať.

Som zahraničný výrobca a chcem predávať na SAShE.sk, je to možné?

Na SAShE.sk je momentálne možné registrovať sa ako slovenský alebo ako český predajca. Vaše momentálne bydlisko nie je rozhodujúce, podmienkou registrácie všetkých predajcov je povinnosť vlastniť slovenský bankový účet (resp. FIO banka), čo kupujúcim značne uľahčuje a zlacňuje platby za tovar a predajcom platby za poskytnuté služby z strany SAShE.sk. Českým predajcom odporúčame uviesť v rámci svojho Profilu informácie o tom o tom, že tovar zasielajú zo zahraničia, že dodacie lehoty môžu byť dlhšie, cena poštovného je úmerná zasielaniu zo zahraničia + informáciu o vlastníctve slovenského bankového účtu.

Ako, kam a kedy sa platia provízie z predaja?

Provízie sa fakturujú vždy 10-teho v mesiaci za celý uplynulý mesiac. Do tej doby je vhodné stornovať všetky objednávky, pri ktorých to vyzerá na tak, že obchod sa neuskutoční (napríklad neuhradenie platby od kupujúceho dlhšie než 7 dní). Ak ste v danom mesiaci nedosiahli províziu vyššiu ako 2 eurá, provízia sa prenáša do ďalšieho mesiaca a bude fakturovaná až po prekročení minimálnej hranice 2 eur. Faktúra vám príde na email a zároveň ju môžete nájsť na stránke v sekcii Provízie. Neuhradená faktúra svieti v menu v podobe žltého trojuholníka s výkričníkom. Splatnosť faktúry je 14 dní. Platiť sa dá prevodom na účet v Tatrabanke, alebo poštovou poukážkou. Po uhradení faktúry môže zapísanie platby nejakú dobu trvať v závislosti na rýchlosti prevodu medzi rôznymi bankami, dodaní výpisu od Slovenskej pošty o vašej úhrade poštovou poukážkou a pod.

Kupujúci balík neuhradil a na poštu nereaguje, ako postupovať?

Ak uplynulo od potvrdenia objednávky 7 dní, je možné objednávku stornovať v sekcii Provízie kliknutím na odkaz "Žiadosť o storno" pri konkrétnej zákazke a vec vrátiť do ponuky nastavením počtu kusov.

Ako a kedy stornujem zákazku?

Zákazku je možné stornovať v rôznych prípadoch, ide najmä o situácie, kedy Kupujúci neuhradí platbu za zákazku do stanovenej doby 7 dní od potvrdenia Objednávky, v prípade, že Kupujúci požiada internou poštou o zrušenie zákazky, v prípade, že reklamuje zákazku a pod. O Storno žiadate priamo na stránke v sekcii Provízie klikom na odkaz Storno pri konkrétnej zákazke, ktorú chcete stornovať. Balíky sú v tejto sekcii rozdelené podľa mesiacov potvrdenia objednávky. Redakcia po preštudovaní komunikácie s kupujúcim zákazku stornuje alebo storno zamietne. Stornovanie vec nevráti späť do ponuky, viď ďalšia otázka.

Ako vrátim vec zo zamietnutej objednávky/storna do ponuky?

V ponuke sa zobrazujú iba veci, ktoré majú počet ks vačší ako 0. Ak si vec niekto objedná, počet ks sa automaticky zníži. Ak ste teda mali 1ks a niekto si ho objednal, znížil sa počet ks na 0 a vec teda zmizla z ponuky. Do ponuky vec vrátite tak, že jej znova nastavíte dostupný počet kusov.

Ako zmažem vecičku ktorá sa predala mimo SAShE.sk?

Najjednoduchší spôsob je kliknutím na odkaz Archivuj v zozname Moje veci. To vecičku deaktivuje a zároveň presunie do Archívu aby nezavadzala v zozname. Vecičku môžete kedykoľvek aktivovať späť, ak ju napríklad vyrobíte znova.

Keď si kupujúci objedná doporučene a následne to chce zmeniť na dobierku, ako postupovať?

Najjednoduchší je dohovor cez internú poštu na stránke. Spôsob doručenia ako aj výšku poštovného je možné dohodou s kupujúcim ľubovoľne meniť.

Ako zlúčim dve objednávky tak, aby kupujúci platil len jedno poštovné?

Nie je potrebné nič zlučovať, stačí keď sa s kupujúcim dohodnete cez internú poštu. SAShE.sk s výškou poštovného nijako nepracuje a je teda možné ho po dohode s kupujúcim ľubovoľne meniť.

Čo znamenajú ikonky v odoslanej pošte?

V odoslanej pošte sa dá skontrolovať, či si adresát správu už prečítal. Ak je tam ikonka novej pošty (červená obálka), znamená že tvoju správu ešte nevidel, ak je pri správe ikonka prečítanej pošty (biela obálka), znamená to že už ju čítal.

Čo znamená korunka pred menom?

Korunky sú nedokončený koncept zobrazovania grádov predajcu. Grády predajcu predstavujú číslo, podľa ktorého je zoradený zoznam predajcov v sekcii Šikovní ľudia. Grády závisia hlavne od obratu, t.j. vášho zárobku, ale aj iných aspektov. Predajcovi, ktorý dosiahne určitú hladinu Grádov, sa zobrazuje korunka. S korunkovým konceptom máme ďalšie zámery. Pre vysvetlenie iných pojmov pozri článok Malý slovníček pojmov.

Ako zruším svoj predajcovský SAShE profil?

Deaktiváciou všetkých vecí v ponuke, zamedzíte ich zobrazovaniu v galérii, nebudú sa dať vyhľadať, a predajca s deaktivovanými vecami zmizne aj zo zoznamu Šikovných ľudí, takže na stránke sa už v podstate nikde zobrazovať nebudete. Samozrejme aj po deakitvácii profilu zodpovedáte za veci ako sú reklamácie atď.

Keďže chceme zamedziť tomu, aby prestali fungovať ďalšie odkazy na vašu Galériu zo stránky SAShE.sk, ktoré mohli vzniknúť počas vášho pôsobenia na webe (Facebook, reklama, partnerské weby, vaše vlastné odkazy), úplné zrušenie=zmazanie profilu možné nie je.

Nedarí sa mi pridať fotky do mojej ponuky Vecičiek. Čo s tým?
Pri nahrávaní fotografií je potrebné dodržať uvedené požiadavky na parametre fotografií, t.j. fotografie je možné pridávať jedine vo formáte jpg, minimálna šírka: 600 px, odporúčaná: 1000 px.
Ak predám 5ks z jednej veci, započíta sa to iba ako jeden predaný ks, prečo?

Počet predaných vecí je významný ukazovateľ úspešnosti a dôveryhodnosti predajcu, kupujúci sa podľa neho často orientujú. Aby tento ukazovateľ nestrácal výpovednú hodnotu, započítavame hromadné nákupy od jedného kupujúceho ako jeden ks. Ak predajca predá 30 kusov vecičiek každý kus inému zákazníkovi, myslíme, že je oveľa úspešnejší a dôveryhodnejší, ako keď iný predajca predá 100ks z jednej a tej istej drobnosti jedinému kupujúcemu.

Keď oživím vecičku, nezobrazí sa medzi najnovšími vecami, prečo?

SAShE rozlišuje medzi dátumom vloženia a dátumom aktualizácie. Oživenie (aj to automatické) ovplyvňuje iba dátum aktualizácie. Na sekciu Najnošie veci nemá vplyv, tam sa berie dú úvahy iba dátum skutočného vloženia. Ak chce mať kupujúci veci zoradené podľa dátumu vloženia, musí si to tak sám zvoliť, alebo kliknúť na homepage na Najnovšie vecičky. Vo všetkých ostatných prípadoch sa zoraďuje podľa dátumu aktualizácie, ktorý ovplyvňuje oživenie.

Chcem vystornovať starší balík, ako na to?

O storno starších zákaziek môžete požiadať tak, že v sekcii Provízie vyhľadáte v pravom stĺpci s názvom Archív rozpisu provízií konkrétny mesiac, v ktorom bola daná zákazka realizovaná a keď naň kliknete v hlavnej časti vľavo sa otvoria dané zákazky v tom mesiaci. Potom stačí kliknúť na Žiadosť o storno pri konkrétnej zákazke, ktorú chcete stornovať.

Mám problém viacfarebnej veci priradiť 1 farbu, prečo sa nedá zvoliť viac farieb?
Ak by sme iba povolili pridať výrobku viac farieb, predajci by to samozrejme začali využívať, a napridávali by všetky farby ktoré ich výrobok má, z pohľadu predajcu to dáva jednoznačnú logiku.

Ale keď sa na to pozriete z pozície kupujúceho, ktorý si dá vylistovať biele náhrdelníky, dostal by všetky náhrdelníky, ktoré obsahujú aj bielu a to si nemyslíme, že je to, čo požaduje. Samozrejme by sa mohli dať aj vo vyhľadávaní zadávať viaceré farby, ale to je predmetom budúcnosti.
Chcem ohodnotiť zákazníka, neviem však nájsť, kde to môžem spraviť.
V detaile zákazky, napravo je potrebné rozkliknúť Zobraziť detaily balíka. Úplne dole nájdete Hodnotenie zákazníka.