Domov » Fórum » Návrhy a pripomienky » Aktualizácia cien tovaru v košíku v čase odosielania objednávky kupujúcim

Aktualizácia cien tovaru v košíku v čase odosielania objednávky kupujúcim

Návrhy a pripomienky

 
DIY | 2015-11-30 18:50:1515x

V prijatých objednávkach od kupujúcich mávam tovar, ktorý som napr. pred niekoľkými týždňami precenila, za cenu pôvodnú. Nakoľko ide o materiál, kde sa nákupná cena neustále mení, ceny sa upravujú.

Ak si však kupujúci vloží tovar do košíka niekoľko týždňov, či mesiacov späť, ceny sa mu pri samotnom dokončení objednávky neupravia na aktuálne. Pri položkách za nižšiu cenu, ktorým sa cena medzičasom zmení, je pre mňa takýto obchod stratový...

Je možné urobiť niečo s aktualizáciou cien v košíku v čase odosielania objednávky kupujúcim?

Dakujem za odpoved.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-01 10:53:15

toto je na debatu, tak ako to je momentálne, je to naschvál, nevidíme to ako chybu. je to ako v potravinách, na cenu pozeráte hlavne pri pridávaní do košíka a tiež by vás nepotešilo, keby vec pri pokladni stála inak - nemáte chuť kontrolovať každú položku, či stojí toľko koľko bolo napísané.

sama píšete že vám vadí hlavne ak vec zdražela, ak zlacnela, to už je v poriadku? nevyrovná sa to?

resp. myslíte že je dobrý prepredajný nápad vyhodiť kupujúcemu v poslednom kroku na oči, že nejaká vec čo má v košíku je drahšia ako bola pôvodne?

DIY | 2015-12-01 11:48:4212x

V prvom rade dakujem za rýchlu reakciu. Nie, ja si nemyslím, že je to v poriadku. Aj tí čo veci vyrábajú, raz nakupia materiál drahšie, raz lacnejšie. Tomu prispôsobujú aj ceny. Ak niekto nakúpi meter látky za 10 eur a predtým tu istu latku kupil za 5 eur, je logické, že finálny výrobok nebude za tú istú cenu a prispôsobí ju. Ak však niekto má danú vec v košíku mesiace za nižšiu cenu (prípadne aj akciovú cenu predajcu), je nemysliteľné aby sa táto cena držala týždne či mesiace v košíku aj ked predajca cenu bud vratil spat alebo ju zvyšil. V kamennom obchode takisto nakupujete za ceny v realnom čase, na danom mieste. Nikto Vám tovar nepredá za nižšiu cenu s argumentom "ved pred týždnom ste to mali lacnejšie, prípadne v akcii" .... Ako písem, v realnom čase, na danom mieste. Každý jeden eshop predáva za ceny uvedené v danom čase na stránke. Ak sa pomýli v cene, ci zle uvedie cenu, je to problém predajcu - MUSI predat lacnejšie, tak ako to má uvedené na stranke, pripadne cenovke ... Ak mam ja ci ktorykolvek predajca uvedene ceny na stranke spravne, preco by som mala predavat tovar za ceny spred 3 mesiacov ?? tak to to nefunguje ani online, ani priamo v kamenných predajniach. Neviem ako ostatní, ale naš obchod ceny neznizuje, pretoze kurz eura je coraz horsi a ceny dodavatelov stale stupaju, neklesaju... a ak nie ceny tovaru, tak dopravy... Takže nema sa to kde vykompenzovať.. Mozno u inych ano, neviem, museli by sa vyjadrit viacerí predajcovia. Nakupujem často na internete, ale ak som si nejaku vec nekupila ihned (ak napr. bola v akcii), a neskôr bola drahšia, vôbec mi to zvláštne neprišlo. Bud kupujuci cenu akceptuje, alebo nie. Je to na jeho zvážení. V obchode sa ceny jednoducho menia.

ololo | 2015-12-01 11:53:287x

Tiež si myslím, že na uloženie veci môže slúžiť napríklad list želaní a šuflíky, nie košík. Pri tom prirovnaní k potravinám, tiež tam nik nekrúži po predajni týždeň s vozíkom kým vec zlacnie/zdražie :D Nejaké upozornenie vo vyskakovacom okne o zmene ceny medzičasom je fér pre obe strany.

DIY | 2015-12-01 12:08:212x

Ešte by som chcela dodať, že aj opačný prípad je nefér voči kupujúcemu, kedy ho systém neupozorní na nižšiu cenu. Predsa mnohí predajcovia robia rôzne zľavové akcie (časovo obmedzené). Kupujúcemu sa to nemá kde vykompenzovať ak tu nakupuje prvý a aj posledný raz... Prečo by mal nakupovať draho, ked dana vec v realnom čase stojí menej ? ....

MARYAMAD | 2015-12-01 12:52:595x

Podľa mňa nie je v poriadku, aby si zákazníci ukladali tovar v košíku, na to slúžia šuflíky a list želaní. V žiadnom e-shope nebudete mať tovar uložený v košíku dlhšie ako 24 hodín. Ako to tu funguje? Tovar môžete mať v košíku dlhodobo? Ak áno, malo by sa to zmeniť. Môj skromný názor: tovar držať v košíku maximálne 24 hodín, potom by mal byť košík vyprázdnený....

San-Tia | 2015-12-01 13:30:466x

jklmn

Potravinový príklad je neadekvátny. Minule som nakupovala v potravinách, kde mali v AKCII určitú vec. Keď som prišla k pokladni, naťukalo sa, zaplatila som a zistila, že cena nie je taká istá ako bola uvedená akciová. Na otázku prečo: "Akcia už skončila, zabudli sme odstrániť cenovku." Nie, nepredali mi vec lacnejšie, hoci ich systém sa zmýlil. Vec som vrátila.

AKCIA sa skončila = Nižšia cena už nie je platná, nakupujte za reálnu cenu.

K tomu chcem len povedať toľko, že príklad ktorý uviedla redakcia, nebol dobrý. Okrem toho nie je fér voči predávajúcim, aby doplácali na to, že vy máte takto poriešený košík. My nemáme prístup k tomu, či má niekto vôbec v košíku niečo MESIACE, ceny stúpajú = je to fakt. Nič s tým neurobíme.

Prečo by mali doplácať na to predávajúci, že niekto si niečo dlho drží v košíku? Ako by sa páčilo Vám, keby vy ste boli ukrátení o časť provízie? Asi tiež by ste sa neradovali a nestačila by Vám poznámka: "Nevyrovná sa to?"

Myslíte si, že nedávame nižšie ceny, keď sme nakúpili lacnejšie? No deje sa to málokedy, pretože ceny stúpajú!

Takže sa to vlastne nie, nevyrovná.

Kvôli Vášmu zle poriešenému košíku, lebo je to naschvál, máme byť vďační, že tu vôbec môžeme predávať?! Aj keď za nižšiu cenu a zisk sa rovná nule po zaplatení provízie? Alebo dokonca môžeme byť aj stratoví? Ak sa niečo nakúpi a kúpi sa iba z toho zopár kusov, napr. pri korálkach môže byť zisk v niekoľkých centoch. Ak sa dokonca potom nakúpi za viac, medzitým sa z 10 kusov predá 9 a pridá sa ďalších 10 kusov za upravenú cenu a ten niekto si všimne, že cena stúpla, ale v košíku mu ostala, začne tento systém ZNEUŽIVAŤ.

Vždy si nahodí do košíka, keď to má predajca lacnejšie.

Ľudia sú totiž nevypočitateľní.

V normálnych e-shopoch sa môj nákup po zmene ceny tiež upraví. V normálnych e-shopoch môj nákup z košíka zvykne zmiznúť alebo sa upraví podľa ceny, ktorý v eshope je.

Neviem, aká je to predajná logika, ale vy to máte jedno, lebo predávajúci platí provízie tak či tak, že? Logicky by ste ich však mohli mať viac :). Či tie centy už pre Vás nezavážia?

Nemusíte riešiť ten košík. A ja som nemusela riešiť toto celé. Správate sa ako monopol, ktorý to má jedno a na ľudský prístup už zrejme nemáte čas. Vám sa bude dariť tak či tak, je jedno, či ten košík upravíte alebo nie. Je jedno, že tým, že predávajúci odmietne predať veci, stratí kupujúcich, lebo tak si nakúpi u niekoho iného na Vašej stránke.

Vám je to zrejme fuk. Jasné, že nemôžete robiť všetko, čo ľudia očakávajú, veď je to Vaša stránka a my sa musíme riadiť jej pravidlami.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-01 14:37:07

fuha, ja som sa len pýtal, nerozumiem tomu rozčúleniu.

a aký ľudský prístup? vám sa páčil ten prístup v potravinách? to bol ľudský prístup? či ľudský prístup požadujete len od sashe k predajcom a vy sa chcete správať presne ako tie potraviny?

keby sme to nechceli riešiť ani tu neodpoviem.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-01 14:53:53

to ako to je, je ešte z doby, keď sa na sashe materiál vôbec nepredával, a predajci mali z každej veci zväčša jeden kus. vtedy sme to tak naprogramovali, že sa v košíku drží cena z okamihu pridania do košíka, lebo je to pre dobro obchodu, zvyšujeme pravdepodobnosť že sa daný nákup aj dokončí a keď som za takú cenu ten produkt pôvodne predával, nemôžem byť v strate. preto som napísal že to neberieme ako chybu.

pri predaji materiálu je situácia iná, a vôbec sa nebránime, či už obmedzenej platnosti košíka alebo preceňovaniu vecí. preto som napísal že je to na debatu. a vaše obvinenie z našej ľahostajnosti čo sa týka reakcií na podnety predajcov, myslím vôbec nebolo na mieste, žiadny podobný portál nerobí ani len precento z toho, čo robíme my.

bizut | 2015-12-01 14:57:382x

To som ani netušila, že to s tým košíkom tak funguje. Súhlasím s tým, čo píšte DIY, keď spomína tie akcie. Tiež , keď som dala akciu, som si preceňovala všetky vecičky na nejakú limitovanú dobu a po akcii som si ceny vrátila späť. To by som sa čudovala a myslela by som, že došlo k nejakej chybe, keby si dakto kúpil vecičku, ktorú mal v minulosti vloženú v košíku práve v čase akcie. Nebyť tohto fóra, ani by som nevedela, prečo sa tak stalo.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-01 15:01:211x

bizut a po skončení tej akcie, ak by ti prišla taká objednávka za akciovú cenu, a mala by si možnosť si vybrať bez ohľadu na všetko, že buď tá objednávka za akciovú cenu, alebo žiadna objednávka, čo by si si vybrala?

lebo aj o tom to je, že ľudia tú vec reálne z košíka vyhodia keď im to oznámi že už je drahšia.

bizut | 2015-12-01 15:11:20

No, keď sa pýtaš, tak áno. Ja som tu na sashe taká neviditeľná, že by som sa potešila každej objednávke. Ale to hovorím len za seba. Ale mohla som akcie riešiť aj tak, že nech si zákazník vyberie vecičku a ja mu na tej konkrétnej znížim cenu. Ale ma celá tá záležitosť prekvapuje, lebo som nikde v múdrych slovách nečítala, že to tak s tým košíkom funguje. (Alebo som si to len nevšimla?)

ololo | 2015-12-01 15:20:406x

Jklmn, ale príde mi to dosť direktivne, ze niekto/nieco/systém nado mnou mi ako fyzickej osobe/podnikateľovi bráni mať dosah na cenu za ktorú predavam. Chápem, ze chcete byť prozakaznicki, ale sú predsa nástroje na to aby si mal zákazník kam uložiť tovar, aby ho sledoval, keby neboli, tak ten košík relatívne chápem, takto je to divne.

San-Tia | 2015-12-01 15:36:345x

- jklmn, tým pádom sa vám ospravedlňujem, ak to hodláte riešiť, pretože z Vašej odpovede mi to pripadalo, že je to v poriadku, veď je to naschvál, predsa tón v písanom texte nepočuť...

- v podstate som kúpila iný produkt, nežiadala som ich o zníženie ceny, stane sa, že sa cena zmení, že ponuka je limitovaná, akcia vyprší, že sa človek pomýli, ak má na práci toho viac a zabudne zložiť cenovku, za kúpené mi vrátili peniaze a ja som si kúpila niečo iné, predávačky predsa tiež nerozhodujú o cenách, nemám proti ich prístupu nič, urobili všetko preto, aby som spokojná bola... (je mi však jasné, že každý by sa takto nezachoval a každý to nepokladá za normálny prístup)...

- ja sa snažím kupujúcim vyhovieť :), ale to čakám aj od druhej strany, proste sa k druhým správam tak, ako chcem, aby sa správali ku mne...

V prípade s tým košíkom sa dá zachovať nasledujúco:

- napísať ospravedlňujúcu správu, že ceny sa zvýšili a, žiaľ, tovar v takej cene nemôžem poslať = zrejme by kupujúci sa nepotešil, ja by som sa tiež necítila dobre, ak by som prišla o objednávku, zákazníka, dokonca by som sa cítila nepríjemne, že tak musím činiť a asi na konci pociťovala hnev voči portálu, ktorý to neaktualizoval... ako zákazník by som bola nahnevaná na predajcu i na portál (skôr si to zlizne ten predávajúci)

- predať ju za cenu, ktorá je nižšia a z ktorej zisk neplynie, nič nepovedať a najbližšie tiež sa takto zachovať = opäť hnev voči portálu, síce neprejavený, ale predsa

- zrušenie objednávky

- prestať predávať kvôli tomu, že sa ten košík neaktualizuje

- napísať milú správu na redakciu, že sa vyskytol tento problém, aby sa v budúcnosti neopakoval a dúfať, že sa to vyrieši = myslím, že to je aktuálny stav

- v prípade, že by tá cena bola nižšia, oznámila by som to kupujúcemu, aby mal radosť, že daný tovar získa za menej :)

navrhované riešenie:

- popracovať na tom košíku, aby boli spokojní predávajúci i kupujúci

- buď nech sa košík vyprázdni alebo nech sa ceny aktualizujú aj s upozornením zníženia alebo zvýšenia

- druhá možnosť je zrejme zložitejšia ale pripadá mi lepšia, pretože nik nemá rád, ak sa mu košík vyprázdni :)

Možno toto nie je ani situácia, ktorá sa často opakuje, ale ak je, čo určite pri takomto množstve predávajúcich a kupujúcich, pokladám za správne to riešiť.

Kupujúci si časom zvyknú na to, že jednoducho je lepšie kúpiť, objednať hneď, pretože ceny skôr sa zvyšujú, ako znižujú.

Ak je uvedené, že je tovar v AKCII, mal by každý predávajúci napísať, dokedy tá AKCIA potrvá. Ak to kupujúci nestihne počas akcie, má, žiaľ smolu. Každá akcia zvykne byť totiž limitovaná. Čo sa týka samotných AKCIÍ je to skôr marketingová stratégia a sú lepšie akcie, ktoré sú limitované, lebo skôr "prinútia" kúpiť.

ardeas | 2015-12-01 17:20:392x

Mila redakcia to ako koho napadlo vymysliet tento system s kosikom? Som sokovana a znechutena ze je takyto stav a v zivote by ma nenapadlo ze tie ceny nie su realne. Ja mam niektore veci hodene v kosiku velmi dlho ( lebo nemam nervy na to ich vymazavat po jednom kuse, nakolko ked nieco chcem zmazat nacita kosik nanovo a rovnako je to aj s upravou poctu kusov, co je tiez uzasne riesenie) a nikdy by ma ani netrklo ze ja mozem tam mat veci ktore maju realne uplne inu hodnotu. To ako dlho je toto zavedene??? Ci uz ako predavajuca alevo kupujuva by som bola rada keby ste to zmenili a to co najskor. Toto je do neba volajuca zalezitost a mala by byt prednostne co najskor vyriesena. Zavana to neskutocnym zavadzanim... :(

Yasemin | 2015-12-01 18:25:132x

Môj názor je že je fajn ak sa veci v košíku držia dlhšie, zvyšuje to šancu že si kupujúci vec naozaj objedná a má šancu počkať s kúpou do času keď mu to vyhovuje. Zároveň nestratí prehľad kde a čo chce kúpiť. Pokiaľ by však bolo možné ku každej položke uviesť aj upozornenie o zmene ceny rovnako ako aj to či je ešte dostupná. Ja pokiaľ cenu zvýšim tak z vážneho dôvodu a objednávku na predošlú nižšiu cenu rozhodne zamietnem, váhala by som jedine s ohľadom na zlý dojem u kupujúceho. Som proti tomu aby bola vec v košíku iba 24 hodín ...

NELINA | 2015-12-01 18:39:0112x

Nakupujem u viacerých internetových predajcov, niekde sa vymaže košík hneď po opustení stránky /čo ma zlostí a väčšinou sa tam nerada vraciam/, niekde mám veci v košíku aj mesiac, predaná vec sa buď vytratí z košíka alebo vyznačí načerveno, aby som ju vymazala, že už nie je skladom – ináč mi to nedovolí dokončiť objednávku. Ceny v košíku sa menia automaticky, podľa toho ako to mení predajca v e-shope, nikde sa na to neupozorňuje, je to na mne, či si všetky položky v košíku aj s cenami odkontrolujem a tak potvrdím objednávku. Kupujúci si musí uvedomiť, že vložením vecičky do košíka ešte obchod neuskutočnil a že cena sa môže kedykoľvek zmeniť.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-01 19:38:05

je to takto uplne od zaciatku, cize vyse sest rokov, neviem ze by sa niekto stazoval, az take palcive to teda asi nie je...

ardeas | 2015-12-01 20:06:546x

Takže 6 rokov a na to sa príde úplne náhodou,... Nikde som sa s niečím takýmto nestretla, či už niekde v návodoch stránky alebo v inom eshope, žeby sa cena nemenila automaticky, resp. takto predajcom nanútila objednávku za nižšiu (pôvodnú) sumu, ktorú ak si to nevšimne, sa dostáva do straty. Mňa by ani vo sne nenapadlo, že ešte aj toto mám pri objednávkach na stránke sledovať a nedá sa na systém spoľahnúť.

Taktiež mi nejde do hlavy, že Vám (redakcii) to príde ako úplná banalita, ktorá nestojí za reč a riešenie, pri čom Vy či systém nám ako predajcom nemôžete diktovať čo za koľko sa predá a aká bude cena, či už bola menená vyššie alebo nižšie pred 3 dňami alebo pred pol rokom z hocijakého dôvodu (lebo žiadny predajca nebude meniť ceny len tak od buka a má na to určite pádny dôvod. prípadne nejaké akcie a pod.)

A meniť to teda definitívne nebudete a ostane to takto? (bola by som rada za odpoved áno/nie, a nie v štýle budeme sa tým zaoberať)

San-Tia | 2015-12-01 20:13:165x

Milá redakcia, pred pár rokmi ste mali províziu 10 %, ak vecička bola pridaná do košíka pred pár rokmi a teraz sa predá, provízia z toho bude len 10%?

A ak sa teda niekto medzičasom stane platcom DPH a zvýši ceny, lebo predtým nebol, kto uhradí to DPH? Predajca, ktorý ceny upravil v danom čase a teraz sú v jeho obchodíku upravené alebo sprostredkovateľská stránka, ktorej sa ceny v košíku neaktualizovali?

Vieme, že predajca.

Odpovedzte si, po upozornení a zistení chyby zo strany predajcov a zároveň i kupujúcich, či je to pálčivé.

Je to dosť smutné, že takto to funguje šesť rokov a len teraz sa to začalo riešiť, lebo mnohí z nás si to ani neuvedomili.

DIY | 2015-12-01 20:14:066x

Miera „pálčivosti“ je priamo úmerná znalosti problému predajcami. Môj skromný odhad je, že cca cez 90% predajcov o tomto probléme ani nevie, resp. s niečím takým ani nepočítajú, kedže žiaden shop takto nefunguje... Hm, komu by to napadlo...

Pre Vás je to banalita, pre mňa je to závažná systémová chyba. Nepracujem každý deň 16 hodin pre to, aby som vykazala zisk len na úhradu provízií sashe.

Ak to niekomu nevadí, je to jeho problém. Ja podnikám za účelom dosahovania zisku.

Nevedela som ani, že k riešeniu nejakého problému nestačí podnet jednotlivca, ale je potrebná rovno masová histéria...

Ok, váš web, vaše chyby... Len by bolo vhodné o tomto upovedomiť predajcov. Keď už je to "naschvál"....

NELINA | 2015-12-01 20:17:432x

tu nejde o to, či sa niekto sťažoval alebo nie... podľa mňa to nie je korektné voči predávajúcemu ani voči kupujúcemu. Nemá význam dávať nejaké napr. víkendové zľavy, keď kupujúci si tovar cez víkend vloží do košíka a nekúpi a prejde niekoľko dní, keď má vec už inú cenu a on vtedy kúpi tovar už s neplatnou cenou ... takže zľavy nebudú, sorry :-(((

ololo | 2015-12-01 20:20:451x

Ja sa napríklad až tak sťažovať nemôžem, zvyknem celkom tíško ceny znížiť po čase, bez nejakého haló žurnálu. Takže moji zákazníci sa môžu aj obabrať ak tovar pridlho "sušia" v košíku. Neviem, či budú radi :)

San-Tia | 2015-12-01 20:25:51

neviem, ale provízií, ololo, v takom prípade zaplatíš menej :D

San-Tia | 2015-12-01 20:29:271x

síce pomýlila som sa, ololo, provízie v takom prípade budú také isté ako z pôvodnej ceny- vyššej, najlepšie to má vymyslené redakcia...

ololo | 2015-12-01 20:31:10

Nie viac? Lebo v košíku im ostane stará, vyššia cena.. Spred času Č. A z tej zaplatím províziu. Akurát zákazník odchádza netušiac o tom, že mohol nakúpiť za menej :)

ololo | 2015-12-01 20:31:36

:)

BySong | 2015-12-01 20:40:001x

Mne to zase tak nezmyselne nepripadá. Skôr mi nezmyselné pripadá načo má niekto tak dlho veci v košíku. Nato má predsa list želaní kde si môže poukladať všetko čo sa mu páči a keď sa rozhodne tak si to kúpi. Za reálne ponúkanú cenu.

Ja to aspoň takto vidím a aj tak robím.

MARYAMAD | 2015-12-01 20:45:442x

BySong aj ja to tak vidím, ale evidentne si niektorí ukladajú veci aj v košíku, tak by to mohlo Sashe poriešiť...

BySong | 2015-12-01 20:53:551x

Možno by stačilo po týždni kôš vysypať a vec je vyriešená. Ak si to bude chcieť kúpiť musí si to dať znovu do košíka.

ardeas | 2015-12-01 20:57:58

BySong :D ja ti prezradím, prečo mám k dnešnému dňu cez 160 vecí v košíku - lebo ked začnem niečo hľadať že idem kupovať, tak behám po stránke a košík sa zobrazuje ako prázdny, ked tam hodím niečo na kúpenie, zrazu sa mi zjavia všetky predošlé veci čo som tam nechala, no na to aby som ich vymazala som príliš lenivá kedže stránka mi dovolí mazať len po 1 kuse a vždy sa obnoví (a hodí ma uplne navrch stránky, čo potom musim hľadať čo chcem zmazať a od ktorého predajcu). List želaní využívam len sporadicky, lebo pokiaľ si chcem niečo fakt kúpiť, len momentálne nemám na to money, tak do dám do košíka (lebo viem že to odtial nezmizne, no keby bol systém nastavený že pokiaľ napr. vec nekupim do 14 dní a zmaže sa, určite by som ten list želaní či šuplíky využívala, žiaľ nie je a zneužívam na to košík). Výhodou použitia nákupného košíka je aj to že všetky veci sú na jednej stránke a ked sa niečo predá tak sa to zmaže (upozorní na to vyskakovacie okno), pričom v liste želaní mám všetko nakope, aj predané, aj dostupné a rozhádzané od dátumu pridania a hľadať veci od jedného predajcu by bolo utrpenie. Čiže ak to niekto používa týmto štýlom jak ja (a myslím že nebudem asi jediná) tak je to zle nastavenie systému, ktorý nás lenivých ludí nedonuti používať veci na to určené - zmienený list želaní a šuplíky.....

charis | 2015-12-01 21:44:20

ja som akurát chcela napísať, že aj ja si ukladám veci do košíka, aby som to nemusela hľadať a zrazu ho mám prázdny ... tak asi sa už niečo zmenilo, či čo?

DIY | 2015-12-01 21:53:45

charis - stačí sa odhlásiť a potom znovu prihlásiť a košík bude plný... s výnimkou vecí, ktoré sa už predali...

charis | 2015-12-01 22:27:08

máš pravdu, to som si doteraz nevšimla, že to takto funguje :o)

San-Tia | 2015-12-03 11:10:26

Redakcia, dovolím si kopírovať otázku ardeas, keďže ste zatiaľ neodpovedali a diskusia zostala neuzavretá:

"A meniť to teda definitívne nebudete a ostane to takto? (bola by som rada za odpoved áno/nie, a nie v štýle budeme sa tým zaoberať)"

Ďakujem, že si na odpoveď, nájdete čas, pretože ma zaujíma, ako sa to bude riešiť/neriešiť.

Pekný deň.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-03 11:13:18

keďže sa vyžaduje iba odpoveď áno/nie, takú nevieme momentálne poskytnúť, takže preto neodpovedáme

ardeas | 2015-12-03 11:50:032x

Čiže ste urobili presne to čo vždy ked niekoho niečo páli (a nie je v tom sám), najlepšia je diplomatická odpoved "budeme sa tým zaoberať" len inými slovami :) klasika... a riešenie nedohľadne

MARYAMAD | 2015-12-03 15:01:501x

Inak teraz sa tu dal návod pre špekulantov, ktorí o takejto možnosti nevedeli. Ktovie koľkí si to tu prečítali a poďme dávať akciové veci do košíka a tam môžu tíško čakať, kým si to bude chcieť dotyčná/ný kúpiť :-)

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-03 15:10:587x

ja fakt nechcem byť hnusný, ale koniec koncov, vždy to môžete takému špekulatovi zamietnuť, nič vás nenúti to prijať. tak ako vy chcete aby si kupujúci kontroloval v košíku či ste nezmenili cenu, tak si to môžete kontorolovať aj sami.

ale začali sme pracovať na náprave, v košíku budú vždy aktuálne ceny

MARYAMAD | 2015-12-03 16:00:31

Ja som len konštatovala, netreba sa rozčulovať :-) Aj keď to nezmeníte, ja to budem riešiť po svojom. Ak dám nejakú akciu, po skončení akcie výrobok stiahnem z galérie a nahodím ho nanovo a nemusím nič riešiť so zákazníkom ...

MARYAMAD | 2015-12-03 16:16:382x

A ďakujem, že sa pracuje na náprave :-)

fanco | 2015-12-03 20:07:215x

Zaujímavá téma! :-) Asi nemá význam sa tu obviňovať a riešiť to emotívne. Ja som tiež netušila, že to takto funguje. Tento postup je v rozpore so zákonom, takže to treba dať do poriadku. Zajtra pozriem zákon a presne napíšem. Teraz musím pracovať na zákazke. :-)

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-04 09:31:51

a nechcem byť ani emotívny, ale podľa mňa by zase mohlo byť protizákonné napísať že náš postup je v rozpore so zákonom a nenapísať ani s ktorým ani ako. jasné poškodzovanie cudzieho mena ;) osobne si myslím, že v rozpore so zákonom by mohlo byť práve navrhované riešenie, nie to pôvodné, práve preto tu debatujeme. tak ako potraviny môžu dostať pokutu, ak majú starú cenovku na regáli.

NELINA | 2015-12-04 12:33:479x

Začnem tým, že si prácu celého redakčného tímu veľmi vážim, vidím tú obrovskú prácu programátorov, máme tu toľko vychytávok a vymožeností, že naozaj klobúk dole, za seba veľmi pekne všetkým ďakujem 

Teraz trošku k téme: Chcem reagovať na túto vetu „osobne si myslím, že v rozpore so zákonom by mohlo byť práve navrhované riešenie, nie to pôvodné, práve preto tu debatujeme. tak ako potraviny môžu dostať pokutu, ak majú starú cenovku na regáli“ a prispieť svojim názorom do debaty 

Predstavujem si tie potraviny: Ak majú starú cenovku na regáli, kupujúci má v košíku tovar s novou cenou, ale o tom nevie, lebo na regáli bola stará cenovka. Pri pokladni musí zaplatiť za tovar s novou cenou. Obchod môže dostať pokutu, pretože nepravdivo informoval zákazníka. Obchod však zinkasoval reálnu – platnú cenu za tovar.

A teraz môj obchod na SAShE: Ja ako obchodník mám cenovku na regáli správnu, ale kupujúci si „nesie“ v košíku tovar, ktorý má inú cenu akú má mať. Na regáli informujem zákazníka o reálnej – správnej cene, ale pri pokladni zinkasujem buď viac alebo menej – buď oklamem seba alebo kupujúceho. V potravinách sa vyžaduje, aby bola cenovka na regáli zhodná so sumou, ktorá je naprogramovaná v pokladni – keďže v mojom obchode mám cenu na regáli správnu, je potrebné dať správnu cenu aj do košíka a pokladne.

Toľko môj príspevok do debaty, dúfam, že som to nedomotala 

sacharinova | 2015-12-04 12:52:011x

Je to nepríjemnosť, ako pre predajcu,tak pre kupujúceho.Verím, že redakcia tento problém vyrieši.....

Karolina44 | 2015-12-04 17:32:192x

Mne je čudné, že niekto si dáva niečo do košíka a nechce si to hneď kúpiť. Keď si chcete len tovar označiť, že si to niekedy kúpite, tak stačí to označiť, že sa " páči", veď je tu aj taká možnosť a uložené to máte stále. Ak by to bolo v softw. prepojene s konkrétnym skladom, tak by ste vlastne takto blokovali tovar predávajúcemu ( ak má 1 kus a máte ho v košíku, a niekto iný ho chce kúpiť, tak ho nemôže mať predsa na sklade. Košík sa musí vysypať ak to nechcete kúpiť, nemôžete blokovať predajcu ak by to bolo transparentné mohol by faktúrovať ušlý zisk.

fanco | 2015-12-04 17:38:435x

Tááák, už som tu. jklmn, vôbec som nemyslela na redakciu, keď som napísala, že to netreba riešiť emotívne. :-) Ja celkom rozumiem dôvodom, prečo to bolo urobené tak, ako to je a aj tomu, že si to doteraz nikto nevšimol a preto to nebolo riešené. Tiež viem pochopiť, že nebudete skákať hneď, keď niekto niečo napíše do fóra a že to potrvá pár týždňov, kým sa to dá do poriadku. Včera som naozaj nestíhala, preto až teraz a uvediem aj presné zákony.

V prvom rade je dôležitý Občiansky zákonník, ktorý hovorí o tom ako a kedy vzniká tzv. Spotrebiteľská zmluva. Je to okamih, kedy zákazník/spotrebiteľ akceptuje návrh (napísala som to veľmi zjednodušene), čo v tomto prípade je vloženie veci do košíka. Zákazník si prečíta popis, cenu a ostatné podmienky a rozhodne sa nakúpiť za týchto podmienok.

Ďalej je dôležitý Zákon o ochrane spotrebiteľa a tam napr. §8, ktorý hovorí o klamlivom konaní a klamlivom opomenutí. Za takéto konanie je považované aj to, že pri vložení do košíka je cena iná, ako je pri potvrdení objednávky, t.j. že v čase potvrdenia objednávky je cena v košíku iná, ako je v obchode u daného predajcu. Tiež je dôležité si uvedomiť, že zákon o ochrane spotrebiteľa hovorí, že ak niečo nie je jednoznačne vysvetliteľné, VŽDY má pravdu spotrebiteľ, takže náš kupujúci na SAShE.

Aby to bolo jednoznačné a v súlade s legislatívou, je možné urobiť dve veci:

1. Košík bude platný len do okamihu odhlásenia. Teda nakupujem a ak nepotvrdím objednávku, po odhlásení sa košík vyprázdni. V tomto prípade nie je potrebné robiť žiadne iné zmeny. Na odkladanie vecí budú musieť kupujúci využiť List želaní, alebo šuflíky a pod.

2. Košík bude platný dlhšiu dobu (neodporúčam viac ako pár dní) a ceny sa v ňom musia aktualizovať podľa toho, ako budú meniť ceny predajcovia a v tomto prípade je nevyhnutné do návodu k nákupom uviesť, že ceny v košíku sú vždy aktualizované podľa toho, ako cenu mení predajca a že platná cena je vždy prepočítaná PRED potvrdením objednávky. Toto oznámenie musí ísť aj priamo do košíka a musí byť výrazné, aby si to kupujúci všimol a aby vedel, čo to pre neho znamená. Niekto tu už aj spomínal, že na nejakom e-shope svietia zmenené ceny načerveno atď.

Snáď to nebolo príliš odborne. :-)

Ešte k tomu nákupu potravín, čo sa v rámci tohto fóra napísalo. Nie je pravda, že má zákazník zaplatiť cenu, ktorú mu povie predavačka pri pokladni!!! Toto je veľká neznalosť, ktorú obchody využívajú. V obchode, kde si zákazník vyberá tovar osobne (t.j. nie na internete) vzniká "zmluva, t.j. rozhodnutie o kúpe s akceptáciou podmienok" v okamihu, keď si zoberiem tovar do ruky a vložím ho do košíka. Takže platí cena, ktorá je uvedená pri tovare (v regáloch). Ak majú v systéme pri pokladni inú cenu, musia vám tovar predať za tú, ktorú mali na regáloch. Ak nie, pýtajte si vedúceho, ten o tom určite vie. :-)

bizut | 2015-12-04 17:45:462x

Karolina44, tí, čo si ukladajú napríklad materiál do košíka tak robia zrejme preto, že čakajú, či predajca ešte priloží niečo do obchodíka. Aby to prípadne mohli kúpiť naraz. Alebo sa rozhodujú medzi viacerými vecičkami. A chvalabohu, tovar tým nijak neblokujú. Keby som si napríklad ja mala hľadať tovar medzi mojimi páčivými vecičkami, alebo v mojom liste želaní, tak by som sa nedohľadala. Toľko tam toho mám.

fanco | 2015-12-04 17:48:19

bizut, neviem, ako je to pri materiáli, ale ostatné vecičky sú blokované, keď si ich dá niekto do košíka a nevidia ich iní kupujúci, ak mala 1 ks.

bizut | 2015-12-04 17:50:05

Tak toto som tiež nevedela.

bizut | 2015-12-04 17:56:192x

Lebo, keď si dávam niečo do košíka na českom fleri a mám to tam dlhšie, tak nikoho neblokujem. Ak si niekto medzi tým kúpi tú vecičku skôr , ako ja, košík mi oznámi pri ďaľšom otvorení, že vecička je už predaná. Myslela som, že to tak funguje všade.

mina | 2015-12-04 18:33:53

Síce si na sashe nedávam veci do košíka, ale ... prispejem:

- občas sa mi v jednom veľkom e-shope s materiálom (stoklasa) stane, že nedokončím objednávku, vypnem počítač ... a keď sa tam prihlásim aj po dvoch týždňoch, v košíku sa to "drží" ... akurát že precenené veci už mám precenené a vypredané sú vypredané ... podľa mňa je systém nastavený nejako tak, že nejakých 24 hodín veci v košíku blokuje a potom, keď neuzavriem objednávku, sú znovu uvoľnené na sklad ... takže podobne ako píše bizut, je to záležitosť softvéru, ťažko povedať, ktorý systém má viac predností :)

mina | 2015-12-04 18:36:422x

A - fanco - neviem, či ten správny okamih podľa Občianskeho zákonníka je vloženie vecí do košíka :), myslím, že skôr je to odoslanie objednávky :) ... však aj v potravinách - koľkokrát mám všeličo v košíku ... a stane sa mi, že niečo aj vyložím naspäť do regálu, kým prídem k pokladnici :)

fanco | 2015-12-04 18:49:321x

mina, to je to, že som to napísala skrátene :-), ale je to tak - vložením do košíka prijímam/akceptujem návrh na uzatvorenie zmluvy (už pri návrhu musia byť všetky veci jednoznačne dané, preto sa rozhodujem nakupovať), kým mám objednávku otvorenú má ZÁKAZNÍK právo odmietnuť návrh (ale predajca nesmie meniť podmienky), to platí aj v potravinách, kým chodím po obchode, beží doba medzi návrhom a uzatvorením zmluvy (pri pokladnici), potvrdením objednávky a zaplatením pri pokladni bola zmluva uzatvorená. Preto som napísala, že vložením do košíka je uzatvorená zmluva, pretože od toho okamihu je to len na zákazníkovi. Predajca už nemôže nič zmeniť. Pre predajcu je to uzatvorené, pokiaľ zákazník nezmení názor.

bizut | 2015-12-04 19:02:171x

Mňa by teraz vážne zaujímalo, či je naozaj ten tovar, čo má niekto v košíku zablokovaný pre ostatných zákazníkov. To sa mi nechce veriť. Hádam nám redakcia odpovie.

mina | 2015-12-04 19:08:341x

Áno fanco, akurát že ZMLUVA je (minimálne) obojstranný právny úkon ... presne preto, ako správne píšeš, kým je to (iba) na zákazníkovi, nemôže to byť zmluva :)

mina | 2015-12-04 19:12:17

bizut, ak máš "na sklade" iba jeden kus a niekto si ho vloží do košíka, tak ti tá vec zmizne z ponuky a objaví sa medzi "predanými", takže vážne je zablokovaný, to netreba nijako zvlášť preverovať :) ... je to na tebe, ako vypĺňaš formulár k novovkladanej veci. Predajcovia materiálu majú v ponuke väčšinou viac kusov, tak sa tá vec v košíku celkom nestratí, ak formulár správne vyplnia :) ...

ololo | 2015-12-04 19:20:583x

Mina, na sashe sa vec v kosiku určite nestáva nedostupnou, to by musel byť admin samovrah :D Znepristupnit vec na 3 týždne na to aby ju nakoniec z kosika vyhodili?

bizut | 2015-12-04 19:21:58

Tak som si to teraz odskúšala. Mám tu 2 obchodíky a vložila som si vecičku do košíka. Tá vecička mi v obchode zostala.

mina | 2015-12-04 19:25:381x

Aha, fakt, ospravedlňujem sa, tuto to neplatí, zmizne až vtedy, keď je objednávka potvrdená :) to som si poplietla s jedným šport obchodom, kde nakupujem, tam normálne vidno, keď vložím do košíka, že sa odpíše zo skladového množstva

fanco | 2015-12-04 19:26:481x

bizut prepáč. Ja som si toto pomýlila s potvrdením zákazky predajcom. Keď je len v košíku, je dostupná. Keď zákazník objedná, ale predajca ešte nepotvrdí, je už blokovaná. Takže by to malo byť správne.

bizut | 2015-12-04 19:33:59

Presne tak som to vždy aj chápala. Veď to by bola katastrofa pre predajcov, keby to malo byť zablokované a tiež, aj ako vraví ololo, aj pre admina.

mina | 2015-12-04 19:34:08

Ešte že je tu bleskurýchla ololo :) ... ale - myslím si, že - logicky - technicky :):):) sa vec košíku by sa mala nejako zablokovať, keďže - logicky - technicky je možné, že napr. jeden-jediný originál vložia s časovým odstupom 1 minúty do košíka dvaja kupujúci :) ... ale celkom dobre to tu môže fungovať aj tak, že prvá uzatvorená objednávka "berie" ... myslím, že tak to tu aj je nastavené (jklmn ?)

mina | 2015-12-04 19:39:09

Už len pre upresňujem "...keď je objednávka potvrdená kupujúcim ..." správne by asi malo byť "odoslaná kupujúcim"

Karolina44 | 2015-12-04 19:50:193x

Virtuálny obchod je obdoba kamenného. Zákony tiež platia všeobecne. Čo je v košíku nemôže byť v sklade . Keď sa preceňuje tovar, nemôže sa súbežne predávať. Predávať sa môže tovar označený platnými predajnými cenami.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-12-04 20:14:3310x

ak si toto niekto cita, musi v tom mat riadny gulas. vec v košíku určite nie je rezervovaná, je stale dostupna aj ostatnym kupujucim. ak ju maju v kosiku dvaja kupujuci, kto prv objedna ten ju ma (ak bol len jeden ks). ak sa zmeni jej pocet ks na 0 a kupujuci co ju ma v kosiku navstivi kosik, vec sa mu z neho nenavratne vyhodi a kupujuci je na to upozorneny. ak ma v kosiku viac veci, dokonca mu pride o tom email. ak predajca znova zvysi pocet dostupnych ks a kupujuci medzitym v case (ked bol pocet dostupnych ks 0) nenavstivil kosik, vec v kosiku zostane.

prispevok od karolina44 je paradny, presne takto si predstvujem pripomienky na porade niekde v statnej sprave.

HenrietaMocova | 2015-12-09 13:29:15

fanco ŽERIEM ŤA! Stručne, vecne, jasne! :-D



Pripísať komentár


Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.