Domov » Fórum » Návrhy a pripomienky » Hodnotenia tovaru.

Hodnotenia tovaru.

Návrhy a pripomienky

 
miramar | 2015-08-31 15:30:2020x

Pozdravujem... :-)

Často sa stáva, že zákazník po prebratí tovaru napíše krásne slová plné spokojnosti do internej pošty namiesto do hodnotenia, ktoré je v objednávke. Určite o tom nevie a ja ako predávajúca ho nechcem upozorňovať, nakoľko mi to príde hlúpe... No na strane druhej je mi ľúto, že sa nenachádza medzi hodnoteniami, ktoré prospievajú môjmu predaju.

Chcem sa teda opýtať, neuvažovali ste nad spôsobom, ktorý využíva viacero e-shopov? Cca po týždni od uskutočnenia objednávky mi väčšinou príde e-mail s linkom, kde presne môžem nákup ohodnotiť.

Vďaka, M.

FijA | 2015-08-31 16:19:431x

výborná pripomienka:)

LUKAZUZ | 2015-08-31 16:36:233x

Pripájam sa k návrhu. Nakoľko mám väčšinou nových kupujúcich, ktorí sa tu dobre neorientujú (prihlásia sa sem pre jednorazový obchod), napíšu mi do správy, že sú spokojní... aby som ich nakoniec navigovala, že ešte toto nech urobia - príde mi to ako zbytočne obťažujúce.

fanco | 2015-08-31 17:00:134x

Ja sa tiež pripájam. Mne kupujúca dala pekné hodnotenie priamo do komentárov k vecičke, čo nie je zlé, ale pochybujem, že si tie komentáre bude čítať nejaký nový kupujúci. Ja som jej aj napísala, že veľmi pekne ďakujem a budem rada, ak napíše o svojej spokojnosti aj do hodnotení. Ona odpovedala, že netuší, kde sú hodnotenia, že je tu nová. Tak som jej to popísala, ale už sa neozvala, ani nenapísala hodnotenie. Už som ju potom nechcela otravovať. Takže pripomínajúci e-mail s priamym linkom by bol super!

Noctua | 2015-08-31 18:13:523x

Tiez sa pripajam, mozno by nebolo zle keby kupujucemu po "prebehnuti" celeho obchodu (uz po odoslani tovaru a potvrdeni predajcu, ze vsetko prebehlo OK) by aj kupujucemu hore na liste blikalo upozornenie, ako napriklad nam ked je nova zakazka, o dokonceni objednavky/obchodu- cize upozornenie aby dany vyrobok a predajcu ohodnotil...

Tiez si myslim ze viaceri to nevedia najst, alebo to nieje uz pre nich dolezite ci podstatne, no pre predavajucich a dalsich potencialnych kupujucich je :)

mina | 2015-08-31 21:33:267x

Však áno, nie zlý nápad, ale - čo ak si tí kupujúci strážia svoje súkromie ? Pravdu povediac, mne tie maily s výzvami na ohodnotenie "lezú na nervy". Viem, že tí, čo sú tu dlhšie, cítia takú akúsi príslušnosť ku komunite, ale niekto príde len preto, aby urobil obchod :). (Istý športový e-shop dokonca zašiel ďalej - za hodnotenie ponúka zľavu pri ďalšom nákupe - na začiatku "akcie" hodnotenia rapídne pribudli, potom to ustalo.) Čestne priznávam - hodnotenia mi niekedy dosť pomôžu pri nákupe, ale nie veľmi rada ich verejne píšem :).

R-line | 2015-08-31 21:51:213x

pripájam sa k názorom vyššie, určite mám podobné skúsenosti a je škoda nedostať hodnotenie tam kam patrí .... Hádam by stáli tieto pripomienky za povšimnutie si redakcie, možno by nebolo od veci pouvažovať nad zmenou.

svetlana.bel | 2015-08-31 23:57:544x

mne sa nepáčia tie hviezdičky v tom hodnotení. Mne sa stalo, že kupujúca označila tri hviezdičky a nenapísala ani "Ň" a teraz čo? Z toho neviem nič ani ja a ani budúci zákazník. Buď nech napíše jednou dvomi vetami, alebo nech neurobí radšej nič. Lebo ako píšete hore - sú kupujúci a kupujúci. A myslím si, že Sashe je niečo iné ako ostatné e-shopy - tu je veľa predávajúcich - nielen jeden a treba to vyriešiť trochu inak. Hodnotenia píšeme my - predávajúci, lebo portál poznáme.

Dadyart | 2015-09-01 10:27:321x

pripájam sa, skvelý nápad ....

miramar | 2015-09-01 10:47:062x

mina - som celkom nepochopila, že "strážia svoje súkromie". Veď ja neviem kto si, ako sa voláš, kde bývaš, poznám len Tvoj NICK - nie rodné meno a priezvisko... Čiže súkromia tu máš až až.

Ale zase aby sa písali hodnotenia BEZ nickov, tak to určite nie! Tu akonáhle dostanú poniektorí ľudia možnosť ešte viac sa akoby schovať, až potom by to celé upadlo. Ja osobne by som to dokonca nastavila tak, aby ukázalo ako na FB, kto konkrétne lajkol ktorý príspevok, koment. Ak raz mám nejaký názor, nehanbím sa za neho, tak nech sa aj vie, že je môj. A presne tak to má byť aj s tými hodnoteniami.

Proste ma len mrzí, že predávam, čo ma veľmi teší, no niekedy prejde aj mesiac a žiadne hodnotenie nepribudne, aj keď do sveta putovalo viacero balíčkov. Potom skôr človek nadobúda pocit, že dotyčná predáva, ale keďže tam nie sú aktuálne hodnotenia, asi to nie je nič moc... Lenže ja tie hodnotenia dostávam, no v internej pošte.

svetlana.bel | 2015-09-01 11:18:051x

možno by bolo dobré po zablikaní zákazky začať komunikovať so zákazníkom a tam ho vhodným spôsobom upozorniť, že po obdržaní tovaru sa vyžaduje vyplniť hodnotenie, ktoré nájde pod svojou objednávkou. Aj tak je to fifty/fifty - buď to bude rešpektovať, alebo nie. Lenže mnohí o tom vôbec nevedia a majú čo robiť, aby sa tu zorientovali. Však vieme podľa seba, keď objavíme nový portál, že to chvíľu trvá. No a keď mi to napíše do internej pošty, aj vtedy treba poprosiť, nech to vpíše pod objednávku. A nabudúce už bude vedieť, že je to bodka za jeho nákupom. Však kým zákazník nakúpil, tiež si rád prečítal hodnotenie pred ním urobené. Ja keď objednávam tovar a predávajúca mi neodpíše - nezareaguje internou poštou - tak sa cítim tak, akoby som jej bola ľahostajná - že však čo - tak si objednala. Ale - mali by sme byť vďační za každú kupujúcu a uctiť si ju malou internou správičkou.

mina | 2015-09-01 11:30:125x

miramar, Ty si v podstate šťastný človek, všetko posudzuješ podľa seba :). No, keď Ti už hodnotení nepribúda, tak aspoň vecí medzi "predanými" :) :) :), čo tiež nie je "na zahodenie" :).

LUKAZUZ | 2015-09-01 12:48:046x

jaj dievčatá, miramar, Mina, veď o takmer nič nejde...mne sa páči aj čo hovorí Mina :-)) ináč mne tiež lezú na nervy "nepodstatné" e-maily, ale zaviedlo sa tu už mnoho vecí k dobru portálu, toto by síce zavážilo asi máličko (mňa to zas až tak netankuje, že nedostávam zakaždým oficiálne hodnotenie - rešpektujem vzácny čas klientov a preto to od nich nikdy ani nežiadam)...no ako pripomienka na kozmetické vylepšenie, prečo nie :-) možno formou poznámky v notifikácii o potvrdení objednávky...p.s. a odkedy sa objavujú na titulke "posledné hodnotenia" nerada ich píšem

details | 2015-09-01 15:18:423x

prednedávnom sa zaviedla taká feature, že možno zákazníkovi po 7 dňoch odoslať upozornenie o nezaplatenej objednávke. netreba nič vypisovať, len stlačíte tlačidlo a nejaký prednastavený text sa odošle. možno aj toto by bolo riešením, lebo nie každý vie dostatočne vhodne a šťastne naformulovať drobný pokyn/usmernenie tak, aby to nevyznelo urazene či násilne. ak niekto nechce, nezareaguje.

ad Mina - načo opäť tá tvoja povestná frustrácia... každý súdime podľa seba, ako inak. možno by si si - podľa seba - mohla uvedomiť keď si už tak rada čítaš hodnotenia predajcov, že nejakým spôsobom k nim musí ten predajca prísť. zrejme tak, že mu ich kupujúci napíše... a čo sa týka anonymity - keď sa už kupujúci odhodlá odhaliť svoju identitu poskytnutím mena, priezviska a adresy, ba dokonca po novom už aj telefónneho čísla, viac sa už pred predajcom ani odhaliť nemôže, ibaže by poslal aj rodné číslo... tu stále vystupuje pod ničnehovoriacim nickom, ktorý mu dá smelosť napísať čokoľvek.

mina | 2015-09-02 19:25:384x

Ahoj details, len pre presnosť - vraj: "...Frustrácia je vnútorný stav organizmu, ktorý vzniká, ak je nejaká dôležitá potreba síce vzbudená, no jej uspokojeniu sa kladie do cesty ťažko prekonateľná alebo neprekonateľná prekážka. Frustrácia je spravidla podkladom agresie. Frustrácia je jedna z náročných životných situácií. ...". Keď som bola malá, učili ma, že ak chcem používať cudzie slová, musím im rozumieť :) :) :).

A - citujem Ťa "...keď si už tak rada čítaš hodnotenia predajcov..." napísala som tu niekde niečo také ? Napísala som, že hodnotenia ostatných kupujúcich mi dosť pomôžu, napr. keď dieťaťu kupujem korčule, chem vedieť, či sú na užšiu, alebo na širšiu nôžku, keď kupujem bižutérny polotovar či sa mi ten komponent nerozpadne v rukách ... :) :) :).

Tuto na sashe je, podľa môjho názoru, dosť hodnotení dosť servilných, tak po kamarátsky sa pochválime ... však, nakoniec, tu sa veľmi nepredávajú veci pre úžitok, ale pre radosť :) , niektoré sú napísané s nefalšovaným nadšením z práve doručenej krásnej vecičky, len ... nie každý vie svoje nadšenie pretaviť do slov a potom ešte aj do písmenok :) ... ešte som tu nevidela napísané, že - tá vlna hryzie, tie šatičky sa po opraní roztiahli, náušničky sa rozpadli ... hoci aj o takých viem, donieslo sa mi od kolegýň môjho brata :) :) :) - nuž a v takýchto prípadoch môžu byť konkrétni predávajúci radi, že to nemajú napísané v hodnotení :).

Každý je iný samozrejme, ja napríklad neviem písať chválospevy na niečo, čo sa mi nepáči, alebo čo považujem za štandard (a myslím, že nie som jediná), na druhej strane - nepotrebujem sa uspokojovať nejakým negatívnym hodnotením.

Samozrejme, som rada, keď moje výrobky niekto kladne ohodnotí, ak o nich napíše v superlatívoch, normálne sa červenám :), ale ak nenapíše, nenahnevám sa, a nepovažujem za správne si to akýmkoľvek spôsobom vynucovať.

mina | 2015-09-02 19:32:307x

A čo takto to starosvetské :

"Ak nie ste spokojní, povedzte to nám, ak ste spokojní, povedzte to ostatným"

V modifikovanej podobe:

Ak nie si spokojný, napíš mi vnútornou poštou, aby som to mohla napraviť, ak si spokojný, pomôže mi hodnotenie hviezdičkami ..." alebo tak nejako :)

details | 2015-09-02 20:11:533x

Fíha, koľký to odstavec si mi venovala... vďaka. Nuž mina, ak nerozumieš slovu frustrácia, nájdeš dosť definícií v múdrych knihách a dačo aj na nete, ale tam ľudia plesnú kadečo, tak pozor... a ináč, ty si učebnicový prípad. Typickým príkladom je tvoj koment pre miramar: "miramar, Ty si v podstate šťastný človek, všetko posudzuješ podľa seba :). No, keď Ti už hodnotení nepribúda, tak aspoň vecí medzi "predanými" :) :) :), čo tiež nie je "na zahodenie" :)." Máš pocit že je to niečo k téme? Samý jed, blen a žabí sliz... v živote som od teba nečítala nejaký milý či aspoň stredne milý komentár. Čím to je, nechám na teba.

Píšeš: "Čestne priznávam - hodnotenia mi niekedy dosť pomôžu pri nákupe, ale nie veľmi rada ich verejne píšem :)." A akým kanálom sa teda dozvedáš o tých hodnoteniach - cez dymové signály? Ešteže máš brata, ktorý Ťa zásobuje infoškami o rozpadnutých náušniciach, však...

Nepovažuješ za správne vynucovať si kladné hodnotenia. Iste. Nie je to nič príjemné mámiť z niekoho hodnotenie. Ale aj tá tvoja "karma" tu na sashe stojí a padá na takýchto bodíkoch, lebo tak je tu systém nastavený. Namiesto toho aby si podporila pokus o riešenie, aspoň si rýpneš... do niekoho komu sa darí a tie hodnotenia naozaj získava. Žiješ aj niečím iným ako svojou zle skrývanou závisťou?

Ešte takto - miramar osobne nepoznám, no jej tvorba mi je sympatická, jej žurnály milé a dobre napísané. To len ak by si ma potrebovala obviniť z nejakého nekalého kamarátšaftu.

Aj tebe pekný večer. Howgh!

mina | 2015-09-02 20:29:30

details, čestne priznávam, moja reakcia na tvojich 6 riadkov venovaných mne je ý riadkov, nabudúce budem lepšie rátať :) :) :).

Však to, že na nete ľudia plesnú čokoľvek :) :) :).

A pritom - veľmi sa snažím, keď už niečo "plesnem na net", aby bolo jasné, že je to môj názor a že nemusí byť jediný správny :) (: ... potom už len reagujem (v rámci reakcie na moju reakciu).

A vôbec - tieto aj iné "pôvaby internetovej komunikácie" sú vééľmi obsiahla téma :).

mina | 2015-09-02 20:31:20

Opravujempreklep v prvej vete:

...moja reakcia na tvojich 6 riadkov venovaných mne je 7 riadkov ...

details | 2015-09-02 20:35:32

a v ktorej prvej vete? uhm... to sú tie emócie...

fanco | 2015-09-02 20:47:553x

Nechcem sa vám pliesť do debaty, dievčatá (radšej pletiem rukami) :-) , len chcem povedať, že sú tu aj negatívne hodnotenia. Ja sama som také dala, keď som nebola spokojná a tovar som vrátila. A musím povedať, že Sashe má zariadené aj to"Ak nie ste spokojní, povedzte to nám, ak ste spokojní, povedzte to ostatným". Negatívne hodnotenia sa nezobrazujú na titulke. Tie zostanú len u predávajúceho a tam si ho nájde ten, kto o to bude stáť, hlavne sám predávajúci. Ak by sme tu všetci všetko len vychvaľovali, tak by tie hodnotenia naozaj nemali význam.



Pripísať komentár


Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.