Domov » Fórum » Predaj/Platba/Doručenie » Vrátená objednávka

Vrátená objednávka

Predaj/Platba/Doručenie

 
Mona.Amina | 2015-08-26 14:58:532x

Ahojte,

chcem sa spýtať, ako živnostníci riešite vrátenie objednávky od zákazníka? účtovníčka je na dovolenke a mne sa to stalo prvýkrát. nechcem jej teraz vyvolávať. Zákazníčka hovorí, že jej objednávka nie je presne v takom odtieni ako chcela a chce ju vrátiť. Poslať si to dala na dobierku, ktorú dnes prebrala a po niekoľkých správach, v ktorých som jej navrhovala nejaké riešenia, vrátane zaslania vzorkovníka farieb, aby sa mohla rozhodnúť ohľadne novej farby, sa zrazu rozhodla, že chce vrátiť peniaze. Ja jej peniaze na účte ešte nemám, objednávka, ktorú mi vráti, je pre mňa zrejme už nepoužiteľná kvôli vybratým farbám (neverím, že sa nájde niekto, kto to znovu kúpi), takže škoda materiálu aj môjho času... :-(

Mám vytvoriť dobropis a k nemu ešte niečo? prosím, poraďte mi.

ďakujem.

DRACO | 2015-08-26 16:01:463x

ak to boli veci robené na zákazku, tak nemá nárok na vrátenie tovaru... ak ty ale súhlasíš s tým, že jej vrátiš peniaze tak počkať kým nabehne platba na účet, potom vystaviť dobropis na rovnakú sumu, ale so zápornou hodnotu a vrátiť platbu na jej účet

Viera_Hrabkova | 2015-08-26 20:16:18

Účtovníctvo podľa mňa počká, aj kým sa vráti účtovníčka... ale ako píše DRACO, ak ste robili vec na zákazku a pred odoslaním to odobrila, nemá nárok na vrátenie peňazí... ja by som dokonca počkala, kým mi vráti danú vec, potom skontrolovala, či je v pôvodnom stave a až potom vrátila peniaze, ak s tým vrátením teda súhlasíte...

Mona.Amina | 2015-08-26 20:31:21

bolo to robené na zakázku, odsúhlasila farbu vo vzorkovníku, ktorý som jej poslala. Nakoniec som jej navrhla, že jej to vyrobím vo farbe, ktorú chcela, ale najprv jej pošlem reálne vzorky farieb poštou a to bez nároku na odškodné, ak mi pošle môj balíček späť. Súhlasila a o dve hodiny na to vyhlásila, že zmenila názor na farby a chce to v úplne inom štýle a inej farebnej kombinácii, ktorá nemá nič spoločné s tou pôvodnou. A mám jej poslať všetky vzorky farieb, čo mám, že si vyberie... na to som to vzdala, počkám kedy nabehnú peniaze na účet a spýtam sa známej, ako to správne dobropisovať, aby som neurobila nejakú chybu. Ináč ona bola taká rýchla, že mi to už dnes stihla aj poslať späť, tak čakám v akom stave to príde...

nikdy sa mi to nestalo, som z toho, ako to dopadlo taká nejaká ja neviem... sklamaná, že som to nedokázala vyriešiť, ale venovala som tej zakázke a vypisovaniu s ňou (vyše 30 správ) dosť dlhý čas. :-(

remix | 2015-08-26 20:45:381x

...asi sa tiež zle orientujem v pravidlách, tiež som mala zákazku na objednávku a zákazníčka mi to vrátila s tým, že to nemá požadovaný rozmer, boli to písomné "doťahovance" potom nepríjemné komentáre, až som jej vrátila peniaze a keď prišla vrátená vec, zistila som, že rozmer bol rovnaký, ako v popise, úprimne poviem, ďalšiu zákazku by som jej nepotvrdila, ani keby bola skladom, mala som česť s jednou nepríjemnou ženskou...je to už viac, ako rok a tú vec mám ešte na sklade :-(...takže ak platí, čo písal DRACO, nemala som súhlasiť s vrátením...čo už

JanaFabry | 2015-08-27 08:58:41

pre budúcnosť by ste to mali mať ošetrené v obchodných podmienkach,tiež si myslím ,že zákazka na mieru zákazníka sa nevracia

fanco | 2015-08-27 14:14:09

Je to tak, ako píše Draco. Tovar vyrábaný na zákazku zákazník nemá právo vrátiť - viď § 7 ods. 6 písm. c) zák. č. 102/2014 Z.z. Takže je to len na dobrej vôli predajcu, či tovar zoberie späť. Ak by sa vecička dala ešte predať, asi by som ju vzala späť, ale peniaze treba vrátiť až po tom, ako zistím, že je všetko v poriadku a nepoškodené.

TinyArt | 2016-01-14 17:13:261x

Ahojte, ja by som sa chcela opýtať jednu vec. Kupujúca si odo mńa kúpila jeden obraz, ktorý som jej mala vyrobiť do 1 týždňa. Obraz som vyrobila, zaslala a ona tovar prebrala. Dnes mi píše, že nie je spokojná s obrazom, že sa jej nepáči...ja ako predávajúca jej musím vrátiť peniaze? Je na to nejaký zákon, ktorý poruším, ak jej tie peniaze nevrátim? Žiaden obraz nenamaľujem rovnaký, každý je originál a tak si nemyslím, že by som jej tie peniaze vrátiť mala. Ďakujem za odpoveď.

em-er-ka | 2016-01-14 19:42:191x

ty si jej po dokončení neposlala foto obrazu? alebo napriek tomu , že ho videla sa jej neskôr znepáčil? lebo to sú dve rozdielne situácie

DRACO | 2016-01-14 21:47:10

veci na zákazku nemusí predajca zobrať späť, ale ak dostala niečo iné ako si objednala, tak má právo reklamovať



Pripísať komentár


Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.