Domov » Fórum » Čo je nové a ako to funguje » Zmena postovneho

Zmena postovneho

Čo je nové a ako to funguje

 
Adam  REDAKCIA  | 2015-01-12 15:00:1814x

Pre predajcov pribudla nova moznost znizit postovne pred potvrdenim zasielky. Postovne je mozne len znizovat a zmena je nevratna.

Novu funkciu najdete v moznostiach balika

fanco | 2015-01-12 16:17:36

Toto je super nová funkcia. Ďakujeme. :-)

felixanima | 2015-01-12 16:40:12

hodí sa :-)

kajura | 2015-01-12 17:28:06

juchuuuu :))

M.e.e | 2015-01-12 17:51:02

Vďaka,veľmi praktická vec..

Hela503 | 2015-01-12 17:57:421x

Veľmi užitočné :-)

NajVecicky | 2015-01-12 20:17:121x

Fajn, no čo ak mi kupujúci pošle po potvrdení správu, že si želá doručenie na poštu? Čo ak to neuvedie hneď pri objednávke?

Podľa mňa by bolo fajn nechať možnosť upraviť poštovné až kým nebude balík odkliknutý ako uhradený.

drobatko | 2015-01-12 21:00:5111x

Ono je to celé zapeklité s tým poštovným, teraz sú rozdiely v cenách poštovného medzi jednotlivými váhovými kategóriami dosť výrazné. Príklad - keď si odo mňa objedná niekto dva sklenené svietniky, môžem ich poslať ešte ako doporučený list do 500 g za 1,60 €. Iný zákazník si však objedná 6 svietnikov, čo už musím poslať ako balík - potom riešim či na poštu (2,80 €) alebo na adresu (4 €), prípadne poistenie, dobierka alebo služba krehké (+2 €). Pokaždé iná cena, moja najnavštevovanejšia stránka tento rok je asi cennik.posta.sk

Väčšina mojich stornovaných zákaziek sú z dôvodu nesprávnej výšky (teda skôr nížky) poštovného alebo nesprávne zvoleného spôsobu platby, všetko musím vysvetľovať zákazníkom a niektorí zase pošlú objednávku nesprávne a tak stále dokola.. A ako správne nastaviť poštovné pri výrobku, aby som stále nemusela stornovať zákazky? Neviem to vyriešiť ani cez individuálne poštovné, ani rozšírené poštovné, proste cena závisí od váhy balíčka. Nastavenie zbytočne vysokého poštovného zákazníka najskôr odradí.

Bolo by fajn, keby sa pri niektorých výrobkoch dalo nastaviť, že ich nie je možné poslať na dobierku, iba doporučene s platbou vopred. Zákazníka by to jednoducho v objednávke nepustilo ďalej. Alebo dodatočná zmena výšky poštovného (aj smerom hore, nielen dole) spolu s vysvetľujúcou správou pre zákazníka (prečo je poštovné vyššie a či s tým súhlasí) čo by musel potvrdiť odkliknutím. Normálne zmýšľajúci predávajúci by to najskôr riešil so zákazníkom cez vnútornú poštu. Rozumiem, z akého dôvodu zvýšenie nahor nechcete zaviesť, ale ono sa to deje tak či tak. Len tým spôsobom, že predajca zákazku stornuje, nastaví vyššie poštovné a kupujúci si musí nahádzať znovu tie isté veci do košíka.

JanaFabry | 2015-01-12 23:58:201x

To je dobrý nápad,že sa to dá upraviť,ale prečo len dole?Katka má pravdu,malo by sa to dať akokoľvek upraviť pred potvrdením balíka.SP má nový cenník a dosť tam ceny kolíšu,je to teda problém,len stornovať a znovu zákazníka kontaktovať,je to zbytočne takto zložité.Nedá sa s tým ešte niečo urobiť,mnohým by to pomohlo.

BooBak | 2015-01-13 02:33:313x

bolo by fajn upraviť oboma smermi a pri potvrdení (ne)upravenej zákazky mať možnosť zároveň aj napísať kupujúcemu (ak treba alebo predajca chce) a aby sa mu tieto dve veci (tj úplné/čiastočné potvrdenie objednávky s výškou poštovného + správa od predajcu) zobrazili naraz. ako keď kupujúci pripojí poznámku k objednávke. prosím prosím :)

LiliAnna | 2015-01-13 06:28:544x

Tomuto rozumieme my predávajúci, ale ako zákazník, ktorý sa rozhoduje AJ podľa ceny poštovného by sa mi nepáčilo, keby som bola nalákaná na kúpu niečoho aj nízkym poštovným a zrazu mi ho predajca zvýši na dvojnásobok.

Nenakupujem cez net nejak extrémne často ale mesačne jeden -dva nákupy spravím a ešte nikde sa mi nestalo, že by niekde odomňa pýtali viac ako som odklikla pri potvrdení objednávky. V opačnom prípade by som si myslela, že na mňa uplatnili nejaký krutý psychologický marketingový ťah:-D a to je ešte tá najmiernejšia alternatíva čo by som si myslela. Určite by som chcela z takéhoto obchodu vycúvať a neodpustila si poznámku o pofidérnych praktikách.

Osobne si myslím, že by následné zvyšovanie poštovného nebolo rozumné.

NatiArti | 2015-01-13 07:03:05

Určite súhlasím s tým , že poštovné je dôležité, trochu som to preorala a mne pre moje vecito vychádza lacnejšie , dokonca aj s poistením viac som napísala tu:

http://www.sashe.sk/NatiArti/journal/co-som-zistila-na-poste-alebo-novy-cennik-v-praxi-.-.-

handmadebyZuZu | 2015-01-13 08:25:011x

osobne v tomto viac dava tu logiku ze si posovne skor nastavim to vyssie z poznámkou v profile alebo v priamo popise tovaru (co je komu lepsie) ze postovne je mozne upravit pokial by chcel balik na postu nie na adresu... lebo koniec koncov sa to tyka hlavne zásielok posielaných ako balik cize to vyuzijte pri zásielkach nad 1kg vzhladom k tomu ze list do 2kg sa nevyplati poslat ako list ale ako balik, to je vsak len moj pohlad... no ako kupujuca by som sa nad zvysovanim postovneho nasledne po objednavke rozmyslala asi ako LiliAnna

fanco | 2015-01-13 08:30:033x

Súhlasím s LiliAnna. Aj podľa zákona by sa to dalo interpretovať ako nekalosúťažné praktiky. Cena sa nemôže zvýšiť oproti ponuke, ak zákazník nezmenil zadanie. A už vôbec nie po potvrdení objednávky. Potvrdená objednávka je vlastne podpísaná zmluva, takže tú môžeme meniť len s obojstranným písomným súhlasom. Takýmto súhlasom je aj storno a následné potvrdenie novej objednávky. Mne toto poštovné tiež komplikuje život, ale zákonné pravidlá musíme dodržiavať.

Treba dať k vecičke také poštovné, akým to budete posielať vy a využiť poštovné za pribalenie, ktorým vyriešite vyššiu váhu pri viacerých ks. Ak napr. posielate balík a zákazník vám napíše, že to chce ako list, znížite poštovné cez túto novú funkcionalitu.

drobatko | 2015-01-13 11:28:153x

Fanco, ja rozumiem, len keď má človek napr. vlastný e-shop, tak poštovné môže stanoviť podľa váhy zásielky, čo tu na sashe nie je možné. Zákazník si to pozrie v tabuľke a vie sa zorientovať koľko by mal zaplatiť. Pokiaľ niekto predáva len šperky alebo výrobky v podobnej váhovej kategórii, tak problémy s výškou poštovného nemá. Ja predávam okrem šperkov aj sklo, ktoré je špecifické tým, že je ťažké a krehké. Mne váhovo lietajú zásielky od 50 g až nad 1 kg a skrátka cez systém zadefinovania poštovného tu na sashe nedokážem stanoviť správne poštovné (hoci si nemyslím, že je zlý). Predávam tu už 4 roky a viem, ako zmýšľajú kupujúci - keď vidia vyššie poštovné, tak sa nepýtajú predajcu, či sa nedá nejako znížiť, proste pôjdu inam. Kupujúci často nečítajú, ani popisy, ani upozornenia v profile, či pod výrobkami. Darmo tam mám napísané, že pri sklených výrobkoch Vám vypočítam poštovné podľa váhy zásielky (čo je vlastne férové pre zákazníka, načo by platil vyššie poštovné, keď nemusí?) Alebo že hodiny a lampáše neposielam na dobierku - vždy sa nájdu ľudia, čo si to na dobierku objednajú a ja zase musím stornovať.

Mne poštovné za pribalenie vôbec nerieši vyššiu váhu, práveže je neférové ku zákazníkovi. A ja vopred neviem, koľko budem platiť na pošte, to záleží, koľko toho zákazník objedná. Mám problém s jedným konkrétnym druhom výrobku a to sú veľké svietniky. Na 1 svietnik mám stanovené poštovné (plus balné) 2,20 €. 1 až 2 ks viem poslať za toto poštovné, 3 až 5 ks za 2,70 € a nad 6 ks ako poistený balík za 3,50 €. Rozšírené poštovné mi nepomôže, lebo budem buď stratová ja alebo zákazníkovi naskočí zbytočne vysoké poštovné a nákup si môže rozmyslieť. Keby som rovno nastavila pri svietnikoch (ktoré sú v cene 4,50 €) poštovné 3,50 € (teda pre istotu vyššie poštovné - za balík), tak mi ten 1 svietnik zase nikto nekúpi a nebude sa pýtať, či sa poštovné nedá znížiť.

Veľakrát som musela poštovné zvýšiť kvôli váhe zásielky a neviem o tom, že by sa niekto urazil alebo ma obvinil z nekalých praktík. Každému som vysvetlila, aký má pošta cenník a ako cenu ovplyvňuje váha zásielky. Keď predávate a posielate častejšie ako pár krát do mesiaca, tak vás omrzí neustále dotovať poštovné, ktoré by mal platiť zákazník. A keď zákazník zaplatí oveľa viac ako by mal, tak sa spätne zase môže sťažovať. Už som mala takého, ktorý nechápal, ako si môžem pýtať 0,40 € za balné (krabica, kartón na vystuženie, bublinky, čas na zabalenie plus nafta na poštu). Myslím, že tieto problémy majú predajcovia určitých typov výrobkov - sklo alebo keramika, ale asi sme v menšine.

fanco | 2015-01-13 11:37:321x

Asi to nie je jednoduché vymyslieť a zrealizovať tak, aby to nebolo komplikované a na druhej strane čo najviac presné. A aj tak sa nájdu zákazníci, ktorým sa to nebude páčiť, ako napr. ten, ktorému vadilo 0,4 € za balné. :-)

NajVecicky | 2015-01-13 11:52:355x

Ak je to zvýšenie poštovného podľa Vás také "protizákonné" a neviem čo ešte, ako je možné, že na fleri to bez problémov funguje už roky?

Erinka | 2015-01-13 12:12:073x

Potrebujem,aby sa dalo poštovné zvýšiť kôli poisteným zásielkam.

Totiž tam sa pri poistených listoch kupuje plastová obálka a dopláca sa za službu poistného a pri poistenom balíku si kupujem na pošte krabicu na poistený balík a cena poštovného za poistený balík k tomu je o dosť vyššia a už v prípade ak balík je s doručením na adresu zákazníka tak sa ešte navyšuje .

Na poistení zásielky sa vždy dohodneme so zákazníkom po tom,ako si objedná výrobok.

Zákazník si sám chce doplatiť poistné,je to niečo,čo žiada sám na základe toho,že výrobky objednáva vo vyššej hodnote,teda jemu samému záleží na tom.

Pri nepoistených zásielkach je napríklad v pohode,ak si objednáva iba zápisník,alebo iba kufrík,vtedy je to jednoduché.No ako náhle si zákazník objedná zápisník,sviečku,krabičku.....už je to balík a robí to rozdiel v poštovnom .Navyše ak chce poslať na adresu a nie s doručením na poštu.

Včera po infe o novej funkcionalite som teda zvýšila poštovné preventívne,ale samej mi tá výška vadí a nechcem mať umelo vysoké ceny poštovného preventívne...že čo ak.......Tiež ich nechcem mať nízke a doplácať z vlastného,lebo som to robila,ale nemalo by to tak byť.

Ešte ma napadlo:

podľa najnovších zmien zo strany pošty .........či by sa nedalo urobiť,aby pri objednávaní zákazník mal možnosť...zakliknúť si.....pripoistenie zásielky....doručenie na poštu alebo doručenie na adresu.

Adam  REDAKCIA  | 2015-01-13 12:58:121x

Dakujeme za spatnu vazbu. Vieme, ze postovne je momentalne pre predajcov horuca tema. Funkcia "znizenia" postovneho vsak nebola pripravena ako riesenie noveho cennika posty, to ze sa spustila v rovnakom case, je len nahoda :)

Zvysenie nie je mozne z dovodu, ze kupujuci si objednal produkt za danu cenu aj s postovnym. Pokial by sa zvysila, musel by zakaznik opatovne potvrdit, ze ma o novu ponuku zaujem, a az potom by sa balik potvrdil.

Vnimame, ze predajcov opakovane trapia objednavky, ktore nasledne zakaznici ignoruju, nekomunikuju a neuhradia. Nechceli sme preto stavat do procesu objednavky dalsiu prekazku. Naopak, snazime sa ho neustale zjednodusovat.

Novy cennik posty samozrejme registrujeme a budeme sa vam snazit predaj/nakup co najviac ulahcit.

Lanea | 2015-01-13 13:01:142x

Ja používam listové zásielky málo, lebo sa nedajú dať ako krehké. Keramiku posielam ako krehký balík. Cena je tam 4,80 Eur (pošta) alebo 6 Eur (adresa). Pre mňa by bolo najjednoduchšie, keby si zákazník pri objednávke určil, ako to chce. Prípadne dorobiť aj checkbox na pripoistenie zásielky ako píše Erinka.

ReniJa | 2015-03-09 16:25:36

Tiež by som prijala, ak by výška poštovného bola modifikovateľná nielen nadol ale aj smerom nahor. Áno chápem pohľad, že by mohlo ísť o zavádzanie zákazníka, ale prečo by som to robila? Zákazníci by sa potom ku mne nevrátili a už nikdy nenakúpili.

Napríklad, zákazníčka ktorá je tu registrovaná s adresou na SR, si požiadala že chce balíček preposlať do ČR, lebo sa tam zdržuje. Bohužiaľ na objednávke sa výška poštovného zvýšiť nedá :(

Kľudne by to mohlo byť nastavené presne tak isto, ako je to pri zamietnutí jednej z položiek objednávky a tá sa potom opatovne zo strany zákazníka potvrdzuje. Tiež by sa mohlo navýšené poštovné (ktoré ako predávajúci zrejme všetci konzultujeme so zákazníkmi poštou) dať opätovne potvrdiť.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-03-09 21:37:073x

my vam verime ze ak by sme danu funkciu spristupnili, pouzivali by ste ju tak ako sa ma, teda len v najnevyhnutnejsom pripade, aby ste nezavadzali zakaznika.

ibaze nas problem je ako vzdy, ze je tu xy tisic predajcov, ktori by si to vysvetlili zle, a menili by si postovne ako sa im zachce, bez ohladu na to, co na to zakaznik. my musime tlacit na to, aby si predajcovia postovne nastavovali tak, aby ho zakaznik vedel dopredu.

a napr. na problem s dorucenim do CR existuje uplne ine riesenie (ktore urcite planujeme), ako moznost navysit postovne po objednavke.

iny priklad, my by sme velmi chceli spristupnit funkciu, aby sa vec dala zaradit do viacerych kategorii, alebo farieb. ibaze to je proste v takejto mase predajcov nerealizovatelne. ak ma niekto svoj eshop, je to uplne normalne, prida si to aj tam aj tam ak je treba. ale tu by to kopec predajcov iba zneuzivalo.

pjegava | 2015-03-10 00:32:2721x

poviem vám názor ako kupujúca (zajtra si zas budem nadávať, ale nevadí...) :) akékoľvek naťahovanie nákupného procesu mi lezie totálne na nervy, nejaké správy o dohadovaní poštovného alebo ešte dodatočná povinnosť niečo odklikávať... nemám na to čas, nervy ani chuť. Takže odrádza ma komplikovanosť, neefektívnosť a zdržiavanie sa, dodatočné dopisovanie, dohadovanie. Strata času pre mňa aj pre Vás. Myslíte si, že ušetríte 50 centov na poštovnom, pričom Vás to stojí čas a teda len ďalšie peniaze. Asi nezapadám do Vašej predstavy zákazníka, lebo ja keď vidím vysoké poštovné, tak si niečo do objednávky ešte prihodím, aby sa mi to poštovné rozrátalo ;) A vôbec, ani si nepamätám, kedy som brala do úvahy poštovné tu na sashe. Proste kupujem veci tu na sashe, lebo ich chcem, už dve eurá plus mínus na tom nič nezmenia. to nie je ako v eshopoch, že hľadáte najnižšiu cenu, a nechce sa mi veriť, že proste sa tu zákazníci správajú klasicky ako pri nakupovaní v eshopoch. Mám ale skúsenosti aj ako predávajúca mimo sashe. Viem, že rôznorodá ponuka vie riadne skomplikovať život, čo sa týka nastavenia poštovného. ale viem aj, že zákazníci nie že nečítajú popis, mejly, info. poväčšine ani nevedia, čo je to doporučený list, alebo že balík sa dá poslať na poštu alebo domov kuriérom... proste hlavne nech im to nejak príde. Strašne si komplikujete život, keď chcete čo objednávka, to iné poštovné. Si to držte niekde v strede, jedny na poštovnom preplatia, iní ušetria, vy si sledujte históriu, ak veľa doplácate, tak zas poštovné dvihnite o niečo, alebo si tú stratu kompenzujte trebárs vyššími cenami za vecičky... a ešte jedna vec je taká komická, ako tak čítam. že u vás (myslím všeobecne) za čím viac nakúpim (rastie váha, treba priplatiť za poistenie, za krehké...), tým vyššie poštovné mi dáte. Urobím u teba brutálny 10 eurový biznis, tak mi napíšeš, že mi znížiš poštovné z 2 eur na 1,50, lebo tak to vychádza podľa pošty. Nakúpim u teba za 50 eur, alebo za 70 eur a mi napíšeš, že ešte si priplať za obálku 60 centov, za krehké 2 eurá, a to je už balík, tak ešte plus euro a keď to chceš mať na adrese, tak ešte 50 centov k tomu.... tak díky karle, čím menej ti dám zarobiť, tým som na tom lepšie :) ešte tak na zamyslenie - pohľad predajcu - chceš to mať doma? zaplať si poštovné. Pohľad kupujúceho - chceš, aby som to od teba kúpila? tak mi zaplať poštovné :) čiže optimálne je asi sa stretnúť niekde v strede a urobiť si z poštovného (nižšieho, vami dotovaného konkurenčnú výhodu, ale vedieť ju aj predať). posielam vám KISS (keep it stupid simple)

Lanea | 2015-03-10 08:42:45

Nemyslím si, že kupujúci nevie čo je list a čo balík. A že nevie, či chce po práci bežať so žltým lístočkom na poštu, alebo si nechá poštu doniesť kuriérom do práce.

Na každom dobrom e-shope si kupujúci môže zvoliť spôsob doručenia a od toho sa odvíja cena za poštovné. Nevzniká tam žiadne dohadovanie, písanie si a pod., ktoré aj mňa obťažuje.

pjegava | 2015-03-10 09:42:491x

ani ja som si to donedávna nemyslela, no niekedy nám život ukáže, že veci nie sú tak, ako si myslíme. samozrejme sa to netýka každého jedného zákazníka :) rozdelenie na poštu a kuriéra (akéhokoľvek, trebárs aj toho poštovného, kt. doručuje balíky SP) je tu už teraz. podľa toho, čo tu ľudia píšu, som vec pochopila tak, že si žiadajú modifikovať poštovné pri každej objednávke, a nie mať viacero spôsobov doručenia (ako to býva v klasických eshopoch), čo sú podľa mňa dve rôzne veci

Lanea | 2015-03-10 18:45:141x

Reagovala som len na to, že kupujúcemu nie je jedno akým spôsobom mu je zásielka doručená. Keďže pošta rozdelila balíky na doručené na poštu a doručené na adresu, a ja neviem dopredu čo si kupujúci želá, tak sa s ním musím dohadovať. Keďže sa poštovné nedá zvýšiť, mám nastavené poštovné na vyššie = na adresu a potom ho po dohode znižujem. Takže by som uvítala, aby si to kupujúci mohol zvoliť pri objednávke a odpadlo by to dohadovanie sa.

ADANA | 2015-03-10 19:55:48

Súhlasím s Lanea, je to niekedy až trápne, keď sa máme dohadovať...

pjegava | 2015-03-10 20:39:18

"a ja neviem dopredu, čo si kupujúci želá" - ja by som od tohto úplne abstrahovala a celkovo od balíka na poštu ako takého, pretože aj balík na adresu pri nezastihnutí zákazníka skončí tak či tak uložený na pošte. jednoducho by som dala poštovné xy za poštového kuriéra, kt. keď nenájde zákazníka, nechá balík na pošte. A takto vám odpadajú všetky starosti okolo toho, aký balík ako poslať. V tomto prípade na čo by sa mohol zákazník sťažovať? že si želal uložiť balík na pošte? nech sa páči, má ho tam.

pjegava | 2015-03-11 00:31:25

a teraz si predstavte, že si tieto balíky nijakým spôsobom nezjednodušíte a že keď pošta zavedie niečo nové, tak vy to automaticky budete ponúkať ako spôsob doručenia, tak onedlho si budete len pol týždňa dohadovať, na ktorú benzínku alebo na ktorý intrák mu máte poslať balík...

Ponio | 2015-03-11 01:47:002x

a co tak keby predajca zaplatil sashe nejaku zalohu za to, aby mohol hybat s objednavkou aj postovnym? lebo toto sa u mna tyka zlucenych objednavok, objednavok do zahranicia, prednostnych objednavok, zmeny dobierky/platby vopred a inych zmien na ziadost zakaznika, kde ja nikomu postovne upravit sama od seba nechcem, ale situacia si to vyzaduje. potom ako drobatko do nemoty vypisujem hlasku "ja uz s objednavku nijako hybat neviem, musite si spravit novu" alebo minimalne pracne vypocitavam vyslednu sumu a pisem a vysvetlujem...

Lanea | 2015-03-11 07:19:561x

Ja viem, že aj tak mnohokrát skončí na pošte. Ale kupujúci si rôznorodí. Tak práve preto nech si to zvolia sami.

jklmn  REDAKCIA  | 2015-03-11 12:39:562x

mohli by sme to spraviť tak, že poštovné budú môcť upravovať len predajci, čo majú viac ako 15 tisíc predaných vecí ;)

fanco | 2015-03-11 12:47:41

Výborne jklmn! To bude asi najlepšie. :-)) Inak súhlasím s pjegava. Hlavne nekomplikovať veci, ktoré netreba komplikovať.

ARTonia | 2015-10-04 19:41:08

Chcela by som poprosiť, aby sa poštovné po znížení, dala opätovne zvýšiť aspoň na tú sumu, ktorú som mala nastavenú prvotne. Stala sa mi totiž taká vec, že som znížila výšku poštovného a následne som si všimla, že ide o dobierku a tak som si chcela znovu navýšiť sumu, ale už sa nedala. Viem, je to môj problém, mala som si to skôr všimnúť, ale podľa mňa funkcia zvýšenia sumy poštovného na takú ako bola zadaná prvotne, by nemal robiť problém....



Pripísať komentár


Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.