Domov » Fórum » Technika a materiál » Šijací stroj Veritas

Šijací stroj Veritas

Technika a materiál

 
Perlineta | 2015-07-24 14:20:57

Ahojte krajčirky, šikulky :-)

Nedávno sme s maminou oprášili starú dobrú Veritasku, teda vlastne ja som ju prinútila lebo si chcem na nej niečo prešiť. Avšak ja som úplný začiatočník tak vás prosím o pomoc. Dokáže ktorý koľvek šijací stroj šiť z jednej strany nap. červenou niťou a z druhej strany čiernou? Lebo skúšali sme to na Veritase na klasickom paličkovom stehu a vôbec nebol vidieť rozdiel. Z vrchu sme mali bielu niť a zo spodu ružovú, no látka mala biely steh aj z lícnej aj rubovej strany...Neviem prepáčte mi ak sa pýtam kravinu, robili sme niekde chybu? Treba niečo špeci nastaviť na stroji? Ďakujem za každú radu

tarry | 2015-07-24 14:23:551x

Ak mas na cievke natocenu ruzovu, a tu si si vytiahla spod pätky, tak potom nechapem :D

Perlineta | 2015-07-24 14:26:54

áno bola na cievke ružová a vytiahnutá z pod pätky a nič :-( nemôže to robiť preto že sme mali vybratý moc hustý steh?

konvalinka | 2015-07-24 14:30:485x

No podľa mňa je to napätím spodnej nite. Treba ju povoliť. Alebo vrchnú priškrtiť. Nevidím ten steh, tak ťažko povedať. Tiež to môže byť tým, že nite nie sú rovnako hrubé (nite inej značky). Na starších strojoch (mám aj taký 30-ročný Veritas) niektoré programy časom odídu - skús prestriedať viac programov, či problém pri niektorom nevymizne.

tarry | 2015-07-24 14:31:55

Fakt divné, ako to moze potom drzat zasité, ked nebere tú spodnu nitku? Nikdy sa mi to nestalo, a to som chodila na odevnú. A tam sme mali staré Minervy. Ale o stroj nejde, a skusila si teda redší steh? ale to je zahada, že to drží .

tarry | 2015-07-24 14:33:411x

Jáj, tak ano, ak to ma do cinenia s napatim nitky, mala by mat na spodku ružové bodky miesto stehov.. .... ano to bude napatím.

Perlineta | 2015-07-24 14:51:481x