Domov » Žurnál+ » Autor: Renáta Pulišová

Žurnál+

...ako legálne predávať mydlá vyrobené z mydlovej hmoty???

Renáta P. » Rady a info / 2013-04-30 16:29:45 /  84 komentárov / 35 lajkov

  • Prajem všetkým krásny,slnečný deň.
  •   Dnes ráno som dostala z redakcie info,že na výrobu a predaj mydiel sú potrebné určité doklady....a tu je môj problém.V živnosti mám "výroba mydla" a žiadne iné doklady od neviem akých inštitúcií nevlastním.Mydlo robím z už hotovej mydlovej hmoty,len do nej pridávam vonné,liečivé bylinky,oleje.........Vie mi niekto poradiť,čo je ešte k tomu potrebné????Viem,na úradoch mi dajú inormácie,len na akých?Pri zakladaní živnosti mi povedali,že je to voľná živnosť,že nie je už nič iné potrebné....,tak neviem.Ďakujem za každú radu.
  • :D Čaren

Komentáre

petrovic Kazdy urad sa vyjadri len k tomu co spada do jeho kompetencie, zivnostensky odbor sa nemoze vediet vyjadrit kompetentne k obsahu a povinnostiam kazej zivnosti na ktoru vyda povolenie. Pre nich to konci odklepnutim. Toto by spadalo pod hygienu a statnu potravinovu a veter. spravu zrejme.

2013-04-30 17:03:023x

HANDMADEART Skús si tu nájsť takých výrobcov a spýtaj sa priamo ich. Teda, ak na to majú vybavenú živnosť a nerobia bez papierov :-).

2013-04-30 17:07:513x

matko mne prišlo to isté ohľadom syrov... stiahol som ich sám, keďže som to deklaroval pred kontrolami ako predaj poľnohospodárskych prebytkov, ale nemienim A) robiť adminom SaShe nejakú galibu B) ozaj nemienim skákať ako súdruhovia z EÚ pískajú, najmä keď je to falošná muzika :D Podľa mojich info by sa mal predaj home-made potravín a kozmetiky uvoľniť po r. 2015, tak sú vraj nastavené prístupové podmienky pre SVK...

...a malá rada na záver, aj keď možno troška off-topic : prelistujte si zoznam živností, pred časom odtiaľ zmizla voľná živnosť "zber, sušenie a predaj liečivých bylín", ostalo len nejaké aranžovanie sušených kvetov... takže bylinkári by už nemali ponúkať liečivé bylinky, ale sušené aranžované kvetinky...

2013-04-30 17:20:2316x

Ponio keď si klikneš na www.uvzsr.sk, je tam o tom všetko potrebné a je toho naozaj dosť - tam sa aj nahlasuje ako výrobca, treba nahlásiť každý nový výrobok, mať k nemu hodnotenia bezpečnosti, mať hygieniu schválené priestory a pri nich sa zas predkladá zas odborná spôsobilosť atď.

2013-04-30 17:37:434x

Bastet Caren, úrad verejného zdravotníctva, sekcia Bezpečnosť kozmetických výrobkov ... ťažké čítanie...

Maťko, dúfam že máš pravdu s tým r. 2015 :-) i keď sa mi už tomu veriť ani nechce...

2013-04-30 17:44:171x

matko Bastet, aj ja dúfam...lebo toto, čo sa deje, je už priveľa...pred časom ma otravovali nejakí magori, že musím mať kozenky nahlásené a označené visačkami...tými, čo sa dávajú do ucha... veľké guľové... nech si tí súdruhovia dajú precvaknúť lopúchy sami a potom nech kecajú...

2013-04-30 17:54:159x

HANDMADEART Tak v tomto prípade iba jedna rada - predávať ako "dekorácia vyrobená z mydlovej hmoty". Ak to niekto použije ako mydlo (čo bude asi väčšina), tak je to jeho vec :-)). Takto si čistá pre týmito nezmyselnými nariadeniami, lebo to by Ťa stálo akurát neskutočnú hromadu peňazí.

Pred pár rokmi bol tuším aj v telke príbeh jedného českého dedka, ktorý vyrábal syry klasickým, starým spôsobom. Mal svojich odberateľov, dobré meno, žiadne problémy s kvalitou... Nejakí tajtrlíci z únie mu prikázali, že to musí celé prerobiť podľa predpisov a po novom (nové stroje, povolenia, schvaľovania...). Dedko sa naštval a svoje syry začal predávať tuším ako potravu pre hlodavce. Jeho starí zákazníci dobre vedeli, že sú to tie isté kvalitné syry a ďalej ich kupovali a tajtrlíkom z únie cvakli zuby na prázdno, lebo na toto už nemali dosah. A tak deduško vyhral nad úniou :-)).

2013-04-30 18:08:1429x

Pere Zber, sušenie a predaj liečivých bylín zmizlo z voľných živností pre ďalší nezmyselný predpis ktorý si vyloboval nenažratý farmaceutický priemysel. Predaj bylín po novom podlieha takému istému schvaľovaciemu procesu ako chcemické farmaceutické prostriedky, vrátane peknej kôpky eúr za schválenie PRÍRODNÉHO NEUPRAVOVANÉHO PRODUKTU!!!!!! Bylinkárom sa to veľmi neoplatí, a tak môžu nenažratí farmaceuti zarábať viac na ich chemikáliách.

2013-04-30 18:20:0719x

.Kvietok. a to potom zo sashe zmiznú všetky tie dobroty z domácich surovín, ktoré sa tým zo supráčov ani zdaleka nevyrovnajú?

2013-04-30 18:20:196x

matko HANDMADEART: presne tak, ujo to začal predávať ako potravu pre psov :) aj tam sú isté normy, ale nie také prísne, ako u potravín pre ľudí... ja to poviem asi tak...z môjho syra sa ešte nikto neposral (pokiaľ sa neprejedol, alebo ho nenechal pokaziť...)...bol by som blbec, keby som šudil na kvalite, lebo zákazník na to príde aj sám a druhý raz mi nas.. do rúk... súdruhovia už od rozkoše nevedia, čo majú robiť, tak vymýšľajú sprostosti

Pere: zásah do čierneho.... pokiaľ babka bylinkárka neabsolvuje celý proces schvaľovania liečiv, tak je v kýbli... mne sa suší asi 6 druhov byliniek... uvažujem nad tým, že ich ponúknem na Sashe... a tuho rozmýšľam, či to bude dekorácia, alebo niečo iné :D

2013-04-30 18:36:2412x

Bastet vidím to tak, že nás čo neviedieť všetkých zbavia svojprávnosti...

2013-04-30 18:55:525x

matko bastet: kto sa nechá, toho zbavia :D ;)

2013-04-30 19:01:361x

Admin.Martina  REDAKCIA  Caren, v správe sme napísali dosť presne, ktoré základné doklady požadujeme, zvyšok je však závislý od indivduálneho typu tvorby. Presne to zrhnula Ponio, treba vychádzať z dokumentov Úradu verejného zdravotníctva a zamerať sa ako prvé na hygienu. Všetky podorbnejšie informácie určite získate an príslušných úradoch.

2013-04-30 19:07:083x

matko Martinka, ja osobne oceňujem profesionálny prístup redakcie, lebo toto nie je Váš výmysel, ale len ďalšia haluz zo strany byrokratov...ale veď na to ich máme, aby nám znepríjemňovali život :D iný zmysel som zatiaľ neobjavil :D

2013-04-30 19:14:345x

Admin.Martina  REDAKCIA  Ďakujeme za podporu, ono ide aj o to, aby sme dokázali zachovať úroveň portálu, lebo v sekcii potraviny nájdeme všeličo. V prvom rade ide o zákazníka - spotrebiteľa, má právo vedieť čo a v akej kvalite kupuje, v prípade drogérie a potravín ale najmä to, že je to bezpečný tovar.

2013-04-30 19:21:123x

matko lenže ako sa denne presviedčame, tak lajstrá od riťoleštičov stoličiek kvalitu ani potravín, ani kozmetiky nezaručia... kvalitu si v podstate ustrážia dvaja - predajca a zákazník... ale to sme už úplne inde... podmienky predaja nastavujete Vy... a sú, aspoň myslím, akceptovateľné :)

2013-04-30 19:27:334x

Bastet nemyslím si, že by mal niekto sashe za zlé, keď chcú dodržať nastavené pravidlá pre predaj dotknutých výrobkov. ja osobne som vďačná za doteraz poskytnutý priestor.

2013-04-30 19:42:271x

caren Všetkým Vám ďakujem za ino.Admin.Martina viem, že v správe bolo napísané,že sú potrebné aj iné doklady nie len zo ŽÚ.Žurnál som napísala preto,lebo som chcela zistiť,aké s tým majú skúsenosti iní výrobcovia-predajcovia.Dúfam,že som týmto žurnálom nič neporušila....,viem,že najlepšie je zájsť na príslušné úrady,no zajtra je sviatok a potrebovala som získať dáke info,lebo som ako na ihlách.A mám skúsenosť,že ľudia,čo s tým prešli vedia často viac,ako tí,čo sedia na úradoch.Chápem,keď niekto mydlo varí od základu/a tiež,keď ponúka potraviny/,že to nejde bez povolení ,no nieje mi jasné,keď zmiešam kúpenú mydlovú hmotu,kúpené oleje,kúpené bylinky,vločky..........,či je toto všetko potrebné aj v mojom prípade.

Ale asi je najlepšie to riešiť tak,ako píše HANDMADEART a ponúkať ho ako dekoračné.

Ešte raz všetkým dík a krásny večer :D .

2013-04-30 20:24:104x

caren Opravujem:Všetkým Vám ďakujem za info,nie ino :D

2013-04-30 20:29:421x

HANDMADEART caren presne tak, predávať ako dekoračné a kto chce, môže na vlastné "riziko" aj použiť. Ak tam napíšeš, že všetky suroviny na to kupuješ, tak každý priemerne inteligentný človek pochopí, že žiadne riziko pri použití nehrozí :-)).

2013-04-30 20:45:402x

caren Máš pravdu,to isté mi povedal môj muž.Tak od dnes ponúkam dekoračné mydlá.Dík :D

2013-04-30 21:08:503x

HANDMADEART caren tak vidíš, ušetríš si kopec nervov, behania po úradoch, na každom úrade by si dostala na tú istú otázku inú odpoveď a ešte by Ťa to stálo kopec peňazí na kolkoch a podobných nezmysloch - zažila som, ale to by bol iný príbeh a ešte nemá koniec :-)). Treba sa brániť zbytočnej byrokracii, ktorej jediným zmyslom je buzerovanie ľudí a zdieranie z peňazí. Prípadne vysvetli vo svojom profile, prečo si bola nútená takto zmeniť označenie svojich vecí, inteligent to pochopí :-).

2013-04-30 21:24:394x

caren Veď to,že ani na úradoch nevedia,čo vlastne potrebuješ k "výrobe"mať.Jeden povie to,iný ono .....vyzerá to tak,že fakt ide len o tie poplatky.Všetko je hore nohami.....a hlavne,že všade čítam,že najlepšie sú prírodné produkty,no kto ich bude/ po tomto zistení,čo všetko potrebuješ k legálnosti/ponúkať!?Keď už aj na prírodné bylinky potrebuješ osvedčenie/čo som pred týmto žurnálom tiež netušila/.Vraj návrat k prírode.........,všade samá legálna chémia,v lekárni pri výdaji antibiotík mi ponúkali vitamíny,že to treba,tak som milej pani povedala,že ďakujem,ale radšej si kúpim kilo jabĺk,pozrela na mňa,ako na blbú.....no,čo už ,asi budeme kupovať dekoračné medovníčky,dekoračné sušené ovocie,dekoračný med............

Na druhej strane som rada,že redakcia chráni spotrebiteľa,lebo v dnešnej dobe sa môže kľudne stať,že niekomu prdne v hlave a začne predávať napr.krém s kyselinou...,no to môže vlastne spraviť aj s certifikátom........a tiež,ako sa k nám mohli dostať závadné potraviny .....a.... je to proste bludný kruh .Takže, návrat k prírode sa nekoná.

2013-04-30 22:10:564x

HANDMADEART caren dekoračné medovníky sú už realita :-)). Sama som také jedla. Boli výborné, presne ako naše domáce. A predavač (zároveň výrobca, vraj bol aj v telke ako rarita - chlap zdobí medovníky) mi povedal, že to takto vyriešil kvôli hygiene. Hoci má medovníčky zabalené v priesvitných obaloch a v bedničkách, hygiene to nestačí, tak čo sa s nimi bude hádať a čakať, kedy mu niekto naparí pokutu. Tak predáva "dekoratívne medovníky" a má pokoj.

2013-05-01 09:43:574x

charis neviem ako sa bylinkárky môžu zrovnávať s farmaceutickými firmami ? doporučujem si prečítať knihu - John Virapen - Nežiaduci účinok smrť , napísal ju bývalý riaditeľ farmaceutickej firmy o tom , ako sa testujú lieky, ako sa dávajú do predaja , ako sa podplácajú lekári. A týmto liekom sa dá veriť , že sú bezpečné, lebo majú povolenia od hygieny?

2013-05-01 11:45:029x

matko charis: okrem toho, že farma-lobby odstraňuje konkurenciu, boľševické špiny, čo toto schválili asik čakajú, že si predajca dá otestovať bylinky v labáku...čo nie je sranda, pretože testovať sa má KAŽDÁ účinná látka... a to každá zvlášť aj spolu v kombinácii...paráda, nie? akurát som dovliekol papierové vrece kvetov prvosienky a dve vrecia pľúcnika.. keď si predstavím, že na každú látku, obsiahnutú v bylinkách treba zacvakať test...no s Pánom Bohom...

2013-05-01 12:58:276x

HANDMADEART Knihu som čítala a prístup lekárov, ktorý som zažívala asi rok, mi to len potvrdil. Správali sa presne tak, akurát vtedy som ešte nechápala, prečo. Farmako firmám ide o peniaze, z byliniek a "voľných liečiv" (teda toho, čo sa dá vyrobiť z voľne prístupných vecí) oni nič nemajú. Preto chcú zákonmi "ochrániť" aj bylinky a prírodné zdroje, chcú si ich nechať patentovať rovnako ako svoje chemicky vyrobené lieky. Potom by nikto z nás nesmel "vyrábať" to, čo si oni nechajú patentovať. Zisk by teda išiel im. Je to celé choré, preto sa treba ozývať, protestovať a hľadať cesty ako sa tomu vyhnúť.

2013-05-01 13:01:012x

HANDMADEART Ako tak čítam, tak nie len farmako firmy, ale aj výrobcovia potravín, prečítajte si toto: http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/2026-nestle-zkousi-patentovat-kvet-fenyklu

2013-05-01 13:04:442x

HANDMADEART A jeden úryvok z článku (nejde mi hodiť link), z tohto sa zrejme vychádza aj u nás:

Nedávno proběhla tiskem alarmující zpráva, že Evropská unie reguluje používání přírodních bylin. V podstatě jde o likvidaci bylin jako léčebných prostředků. Námitky, že byliny se používají už tisíce let, neobstály. Podle nového zákona musí byliny projít stejnými zkouškami, jako syntetické léky. Jenže tyto zkoušky stojí statisíce dolarů a žádná bába kořenářka takové peníze nemá. Ani malé firmičky, zabývající se výkupem a prodejem bylin, takové peníze nemají. Takže doba, kdy jste si mohli koupit lipový čaj, řepík, heřmánek, mateřídoušku nebo dobromysl, skončila. Pro příště si pacienti budou muset nasbírat byliny sami. Zatím, než i to bude zakázáno.

Za tímto zákonem stojí mocné farmaceutické firmy, které chtějí zakázat byliny, protože jsou levné, nepatentovatelné a nemohou na nich vydělávat, jako to dělají u svých léků. O cenové politice farmaceutických firem jsem už napsal. Stejně jako o žalobě proti farmaceutickým firmám u mezinárodního soudu v Haagu.

2013-05-01 13:14:003x

matko HANDMADEART: Monsanto to má v USA aj v Kanade poistené zákonom ;) V USA je trestné predávať surové mlieko...nie zakázané, je to trestný čin... no a čo sa liečiv týka, jeden príklad za všetky a z vlastnej skúsenosti: priateľke pred časom diagnostikovali sklerózu multiplex... keď som videl príbalové letáky, skoro som z nôh spadol... vedľajšie účinky horšie, ako samotná choroba... štádium choroby, v ktorom je by sa dalo zvládnuť jednou bylinkou...za ktorú u nás ale hrozí basa... v ČR je schválený liek SATIVEX (ako to, že u nás nie, keď tu máme tú úžasnú úniu...?) mesačná kúra stojí cca 22 000 CZK... ak si človek onú bylinku zadováži od "dílera", tak ho to stojí od 18-22 000 CZK mesačne (zaujímavá zhoda, nie?)...ak by si pacient tú bylinku dopestoval doma, tak ROČNÁ kúra ho bude stáť cca 2000 CZK... ale farmafirma nezarobí....tak radšej predpíšeme chémiu, ktorá je síce na hovno, ale dobrý biznis... čo na tom, že pacient skončí v drevenom spacáku?

2013-05-01 13:20:188x

HANDMADEART matko máš pravdu, o tej firme v Amerike som čítala kopec článkov.

Ja som odmietla "zaisťovaciu liečbu", teda som povedala, že sa preventívne nenechám zabiť chemoterapiou, radšej nech ma zabije rakovina, ak to inak nepôjde. Skoro ma chceli zbaviť svojprávnosti :-)). Po dvoch rokoch som stále zdravá a všetci nechápu. Pritom už vtedy som čítala, že chemo nelieči, iba zabíja všetko zaradom. Nedávno som čítala, že pri výskume dokonca zistili, že chemo poškodzuje v tele to zdravé a naopak, podporuje šírenie rakoviny a množenie rakovinových buniek. Ale farma firmy "vymysleli" lieky, tak nám ich doslova nútia, hoci v skutočnosti neliečia, ale často dokonca zabíjajú.

Veď hovorím, celé je to choré, ale treba sa brániť, ako dokážeme. Ja tým, že som odmietla liečbu a vzala zodpovednosť za svoj život do vlastných rúk :-).

2013-05-01 13:48:556x

Pere Handmadeart, pôvodné formy rastlín sa patentovať nedajú, takže tá správa o fenykle bude asi pekný hoax. Aj preto na to idú farmaceutické firmy "odzadu" tým, že presadili zákon o regulácii zberu a predaja liečivých bylín.

2013-05-01 14:06:41

HANDMADEART Pere neviem, ja som podobných správ čítala za posledné mesiace viac, tak sa obávam, že nebudú súvisieť s prvým aprílom :-)). Viaceré sa týkali práve Nestlé a toho, ako sa snaží vyhýbať rôznym obmedzeniam alebo zabrániť schváleniu niektorých zákonov (napr. povinnosť písať niektoré veci na etikety).

2013-05-01 14:21:34

Meluza nejde len o peniaze - ale aj o znizovanie vibracnej urovne ludi nekvalitnou "potravou" plnou chemikalii a jedov ... okrem likeov.... ktorych spotrebu si biela mafia zabezpecuje ockovanim od novorodeneckeho veku

Matko to napisal presne....urobia to len tym ktori to dovolia, zialbohu u nas maju ludia strasne slaby zaujem byt infomvoani a rozhodovat za seba... ovcania

2013-05-01 14:32:105x

Meluza ono sa na to da pozriet aj z inej strany...narasta nezamestnanost a tym aj mnozstvo casu pouzitelne na samovyrobu a zber pre vlastne potreby :-))))))))))))))) darovat sa stale snad este moze..... takze sa zacneme obdarovavat navzajom a vysachujeme nielen potravinasrke a farmaceuticke zaujmy, ale aj danove urady a financny sektor :-)

uz len aby sme si nedali predat aj tu vodu...... co sa obavam pri miere ovcovitosti nasho naroda, v kombinacii s hamizdnostozu a schopnostou zapredat aj vlastnu mater za misu sosovice ...moze stat lahkoa rychlo .-)

2013-05-01 14:40:485x

HANDMADEART Meluza teší ma, že výmenný obchod začína znova fungovať. Veď štát nás k tomu vlastne núti. Peniaze nie sú, ale z každého nákupu si štát berie 20% na DPH. Tak kašlime na nákup a predaj a radšej vymieňajme. Tam nás štát nemá ako nachytať a zinkasovať si svoj poplatok :-)).

2013-05-01 14:47:093x

Meluza :-) no ved keby to bolo take jednoduche

2013-05-01 15:03:19

caren Júúúúúúj,veru,všetko je o peniazoch,no vidím,že čoraz viac ľudí sa vracia k prírode a to sa mi páči!

Ale trošku sme odbočili,aj keď všetko to má súvis.Chápem,že pokiaľ žijem v tomto štáte musím sa riadiť jeho zákonmi,alebo sa naučiť ,ako sa im legálne vyhnúť a zdá sa,že takýchto nás bude čím ďalej viac.Mydielka už mám ako dekoračné,nemám potrebu za pár kusov vybavovať certifikáty.Som vďačná SASHE,že nás upozorňuje aj na to,čo treba mať v prípade kontroly.Týmto chránia nie len kupujúceho,ale aj predávajúceho.Keby to tak nebolo,asi by som sa veľmi divila,za čo všetko by mi dali pokutu .

2013-05-01 15:52:19

mia59 matko a Handmadeart - palec hore za otvorené oči, ako to funguje :) Tibora elita rostasa na vive alebo nete počúvate?

Mimochodom ja svoje mydlá aj balzamy používam denne a nič sa mi z nich nestalo. Mydlárstvo je staré remeslo, ktoré využívali naši predkovia a kým neexistovali hlúpe úrady, nič nepotrebovali patentovať, overovať a kontrolovať. Čím "vyspelejšia" spoločnosť, tým pritupelejšie názory...No nič, pretransformujem mydlá na dekoračné mydlá, len neviem či si niekto kúpi aj dekoráciu kozmetickej taštičky, napr. slivkový balzam :D

2013-05-01 20:28:432x

matko Meluza: nestačí byť len informovaný...niekedy treba otravnému úradníkovi vynadať...a niekedy aj jednu-dve výchovné plesknúť... inak človeka ženú ako zdutú kozu a ani sa nenazdá a je zahnaný do kúta...alebo do ohrady, v ktorej ho chceli mať... ;)

2013-05-01 21:58:361x

Meluza Matko to je uz ten najspodnejsi level :-) ale mas pravdu lebo tam to zacina.

2013-05-02 08:49:261x

Meluza a ked nevie zaba ze jej pod hrncom ohrievaju vodu, lebo jej pozornost sa upriamuje na to co zrat a s cim sa hrat (TV, PC, dovolenky) tak sa uvari.... to k tej informovanosti .-)

2013-05-02 08:51:491x

-GINA- to akože už nebudú ani bylinkové čaje v lekárni???

2013-05-02 08:54:37

Mydlaren Pri kozmetike je uplne fuk ci predate alebo darujete. Tu sa nejedna o cenu ale o fakt, ze vsetko co nie je vyrobene spravnou vyrobnou praxou a otestovane sa povazuje za verejne ohrozenie zdravia.

2013-05-02 10:34:44

Plsky Ahojte všetci hand made pozitív aj mne prišiel mail zo sashe o potrebnosti dokladov na predaj kozmetiky...pekne som sa zasmiala čo tu niekto dokázal zosmoliť ale predsa na tomto portáli som len hosť tak treba rešpektovať admina.

Som živnostník a mám aj reg. pokladňu, eshop, povolenie z hygieny a na Úrade verejného zdravotníctva kukali na mňa ako puk že načo mi je nejaké povolenie keď som im predložila všetky certifikáty a chemické zloženie o zdravotnej nezávadnosti od výrobcu ( mydlová hmota, oleje, vône, farbivá...atď) tak ako výrobca tak aj ja si značím číslo šarže a dátum kedy bola hmota vyrobená. A ešte k tomu výrobca dodáva že to spĺňa všetky hygienické normy v celej únií a na požiadanie keď im pošlem číslo šarže nemajú problém zaslať certifikát o chemickom rozbore danej šarže. Je zarážajúce ako skoro sa sashe zobudilo keď ten zákon na ktorý sa odvolávajú platí od roku 2005 :-) a vôbec netušia že funguje niečo takéto :

Oznámenie kozmetických výrobkov po 11. 1. 2012

11. januára 2012 bol na stránkach Európskej komisie sprístupnený nový internetový portál pre kozmetické výrobky – CPNP (Cosmetic Products Notification Portal), ktorý bude slúžiť ako centrálne oznamovacie miesto kozmetických výrobkov v Európskej únii.

pridávam link http://www.uvzsr.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=1349:oznamenie-kozmetickych-vyrobkov-po-11-1-2012&catid=77:bezpenos-kozmetickych-vyrobkov&Itemid=83

aj to je platné viac ako rok....

Mydielka a kozmetiku robím pre radosť a nieje to môj primárny zdroj financií, ale predsa len keď začnem počítať tak 11% z predajnej ceny odvádzať niekomu kto si ťa ako svoju zárobkovú ovečku neváži tak to nie, to radšej investujem tých 11% do reklamy.

Myslím si že celkovo zámer vytvoriť taký Hand made portál je super, len mám pocit že pri takýchto rozhodnutiach konajú neuvážene a hlavne finančný efekt nebude taký ako si niekto predstavoval kto im tú myšlienku vnukol...ľudia nebudú kupovať iba od tých čo tu ostali ako víťazi budú hľadať aj svojich"porazených" kam zmizli....

Tu platí rovný a rovnejší a bude to dosť smutné sledovať ako sa niekto obuje aj do iných odvetví .... ale to dáva priestor na ozajstný (nový) hand made portál.

Inak ak tak treba všetko dodržiavať ako sa tu môžu robiť kurzy na kozmetiku a aj iné keď minimálne to je divné že sashe má napísane pri každom predajcovi citujem "SAShE.sk bohužiaľ NEUMOŽŇUJE osobný odber" to sa robí cez skype či ako? a to už nikoho nezaujíma že či daný predajca má všetky povolenia na poskytovanie kurzov...

To nieje žalovanie ale poukázanie na to že tu sa ide odrovnať konkurencia dosť neférovým spôsobom...pokiaľ mi zarábaš korunky som s tebou spokojný, akonáhle je problém tak sashe urobí džezové ručičky a poprípade môže aj zaslať daňovú kontrolu.

A tak na záver klasika o vyfarbení pri čítaní komentov celkovo pri takýchto žurnáloch...najkrajší sú tí zhrbený zo sklonenou hlavou a prosebným očkom (pri tom ma napadá scéna s PACHA keď Erdődy bičuje Paľa a on" juj juj pán veľkomožný tu na chrbát ")

Pekný deň všetkým

2013-05-02 10:41:1813x

Admin.Martina  REDAKCIA  Fuego, teší nás, že sme ťa pobavili, ale dovoľujem si upozorniť, že portál de facto ani de iure nemá povinnosť riešiť tieto veci voči predajcom, ide skôr o našu službu jednak zákazníkom a jednak samotným výrobcom/predajcom. Rovnako, ako aj ostatné legislatívne náležitosti nevyhnutné na to, aby mohol človek v tejto krajine legálne vyrábať a predávať, môžeme vždy iba odporúčať. Každý predajca v konečnom dôsledku zodpovedá za svoj predaj a všetky úkony a veci s ním súvisiace, úplne sám.

Toto: "...a hlavne finančný efekt nebude taký ako si niekto predstavoval kto im tú myšlienku vnukol...ľudia nebudú kupovať iba od tých čo tu ostali ako víťazi budú hľadať aj svojich"porazených" kam zmizli..." naozaj neobsahuje hlavnú myšlienku nášho kroku, ani zďaleka.

2013-05-02 12:08:422x

SAShE.sk  REDAKCIA  fuego, mrzi nas, ze prisiel na psa mraz, ale logika je jednoducha, v pripade drogerie a potravin nie sme schopni niest pravnu zodpovednost, ktora by sa na nas ako na prevadzkovatelov portalu mohla vztahovat. predaj tohto typu vyrobkov je trochu ine kafe ako predaj sperkov. My sme pred casom na ziadost vas, ludi, tieto sekcie zriadili a boli sme zvedavi, ake vyrobky pridu a akymi certifikatmi sa budu predajcovia schopni preukazat. ked teraz vidime obsah tychto sekcii, postupujeme celkom logicky a rozumne. Zaroven si pri vsetkych nasich povinnostiach, nehnevajte sa, ale nemame cas zistovat presne a konkretne informacie potrebne pre individualny predaj kozmetickych a pitravinarsych vyrobkov, to je uz na vas autoroch, aby ste sa snazili adekvatne osetrit svoje predaje. takze zaidne odrovnavanie konkurencie, netreba za tym hladam ziadne nekale praktiky, ale len logiku a rozum. A verte tomu, ze rozumni predajcovia kozmetiky sa nam uz dokonca aj podakovali za tento zasah. Takze nerozumieme co riesite, bud to mate osetrene a predavajte u nas dalej, ste vitana, alebo si prosim pre dobro svoje, nas, aj zakaznikov vybavte potrebne dokumenty, lebo ako iste dobre viete, toto nie je sranda.

2013-05-02 12:14:372x

Mydlaren Milé Sashe,

už som ani nedúfala, že k takémuto kroku pristúpite. Ďakujem.

Pre tých čo nevedia čo si vybaviť a čo bude potrebné:

- živnosť

- predmet podnikania (chcem upozorniť, že aj balíte a skladujete a tiež predávate cez internet takže myslite aj na to)

- odbornú spôsobilosť na výrobu kozmetiky (nevzťahuje sa na výrobu potravín, tie majú svoju spôsobilosť)

- hygienou schválenú výrobnú prevádzku (nestačí mať len v živnosti zapísanú prevádzku ale oficiálne povolenie z Hygieny také čo má dole nalepené kolky). Toto povolenie máte mať pri sebe aj pri predaji na trhovisku pre prípad kontroly.

- každý jeden výrobok otestovaný (ťažké kovy, mikrobiológia, už nie zvieratá ale dobrovoľníci atď) a k nemu odborníkom napísaný posudok

- každý jeden výrobok po novom nahrať do EU databázy na webe (musíte byť registrovaný ako výrobca, schválený a až následne tam nahodiť produkty aj s obrázkami obalu - obojstranne - aj obal musí spĺňať normy).

Pri potravinách je to podobné. Úrady robia semináre pre spotrebiteľov a spotrebiteľské združenia a tam sa tejto problematike venujú. Aj predaju cez internet. Na tom poslednom v BA spomínali aj kontrolu predajcov na webe pracovníkmi úradov.

2013-05-02 12:32:024x

-GINA- toto už potom bude veľkovýroba a zbohom hand made........ktorý handmadista bude mať na to peniaze?

2013-05-02 13:13:285x

Plsky Presne tak toto už z hand made nemá nič spoločné a okrem toho prirovnávať sa k zvieratkám je pod moju úroveň ale aspoň sa medzi sebou dohodnite čo kto komu napíše

- admin martina "Každý predajca v konečnom dôsledku zodpovedá za svoj predaj a všetky úkony a veci s ním súvisiace, úplne sám."

-sashe sk "v pripade drogerie a potravin nie sme schopni niest pravnu zodpovednost, ktora by sa na nas ako na prevadzkovatelov portalu mohla vztahovat"...za ostatných nesiete nejaku zodpovednosť?

A celé čo som napísala sa dotkne tak 95% predajcov, viem zákon je taký aký je a plne sním súhlasím a riadime sa podla neho tak isto mám právo na svoj názor a za ním si stojím toto už NIEJE hand made aspoň čo sa týka kozmetiky... váš dom vaše pravidlá.

2013-05-02 14:47:006x

Bastet úradníci by sa mali venovať zmysluplnejším veciam a nie naháňať čarodejnice po weboch... chemikálie v čínskych handrách ich zjavne netrápia.

2013-05-02 15:27:3210x

Mydlaren Fuego,

z tvojho tónu cítiť bezmocnosť. Ak by si tak veľmi chcela robiť kozmetiku dáš do toho všetko. Nielen dušu ale aj peniaze. No na to musí byť vízia a viera v úspech. A práve pri tom sa ľudia zľaknú, cúvnu a robia na "tajňáša". Sami seba oberajú o možnosť rozvíjať seba a svoje remeslo. Peniaze na legalizáciu sa dajú našetriť alebo požičať. A na to aby sa ti vrátila investícia potrebuješ mať istotu. Istotu v podobe svojich schopností a zručností. Prosto veriť v seba. A tu sa opäť vraciame k vízii a viere. Kto ich nemá pevné radšej neriskuje a má strach investovať našetrené peniaze alebo sa zadĺžiť.

Výroba kozmetiky je stále handmade ak máš malú manufaktúru. To by si musela robiť tisíce kusov denne aby to bola veľkovýroba.

Každá prekážka je pre úspešného výzvou.

2013-05-02 15:45:044x

Meluza za chvilu budete musiet mat vzdelanie a atesty na to aby ste doma varili :-)))))

2013-05-02 15:49:193x

Bastet Hej Meluza, ako vraviš:-) ma napadlo, či UVZ považuje za ohrozenie zdravia občanov aj to, keď upečiem svokre koláč a darujem jej ho ( keď aj darovaná kozmetika "ohrozuje") Tiež nemám skúšku spôsobilosti z pečenia a ani schválenú prevádzku:-)

2013-05-02 16:11:407x

Meluza jasne... ak si piekla na atestovanej peci, s pouzitim atestovanych pomocok, z potravin ktore maju atest na to ze su dokladne prevarene, oziarene, ofuknute tym spravnym atestovanym plynom = uplne premenenu na zdriaviu neskodnu umelu hmotu..... a po ceste k svokre si tzo este das za 300 €za kazdu surovinu atestovat ...:-))))) asi to bude ok

druhy krok sa zastavis na firme monsanto ci nahodou nebolo nejake zrniecko muky z ich geneticky modifikovanej psenice zamiesane..ak ano tak im zaplatis licenciu a potom uz moze svokra jest :-))))

2013-05-02 16:59:223x

Meluza U sikovnych ruk, nie je vsetko o velkovyrobe... pre niekoho je to hobby a robi pre seba, rodinu a znamych a sashe... par mydiel za rok - a nejedna sa o chemiu ale odlievanie s pridanim esencii - nie je to o velkych peniazoch a zarabani tak prosim ta skus na to pozriet pomernou optikou

2013-05-02 17:40:102x

matko Bastet: darovať koláč svokre môže byť dooosť podozrivé :)))) zlý príklad si si vybrala :D :D :D

2013-05-02 19:59:343x

SAShE.sk  REDAKCIA  Fuergo, zopakujeme este raz, pretoze evidentne nechapete gro problematiky a zbytocne nas tu chytate za slovicka - v pripade sekcii drogeria a kozmetika nejde primarne o to, ci je to handmade, ale pravna zodpovednost voci zdraviu zakaznika. Cielom je usetrit vas, aj nas od zasadnych problemov so zakonom a v neposlednom rade aj zakaznika od zdravotnych problemov. Este raz, toto nie je sranda, tak zbytocne zlcujete a rozculujete sa, keby ste chapali podstatu problemu, museli by ste nam dat len za pravdu

2013-05-02 21:42:061x

mia59 Toto bol len podnet závistlivého a zúfaleho Predajcu, ktorý nevedel stráviť, že mu zákazky kradli práve takí predajci, ktorí na to nemajú živnosť, oprávnenie a podobne "výmysly" (sú to výmysly, pretože, naši predkovia si rovnakým spôsobom vyrábali mydlá a nič nepotrebovali dokladovať) Takže Predajca sa žaloval, na protest opustil Sashe a po 15.máji si znovu otvorí obchod a bude sa tešiť ako všetkých "poctivo" odpísal...A tí čo tu ostanú a budú si predávať mydlá ako dekoráciu tak na nich zavolá ešte kontrolu, lebo stále v nich bude vidieť konkurenciu...Milý Predajca, všetko sa raz každému vráti, a závisť nieje dobrá vlastnosť :) Veľa sťastia a veľa spokojných zákazníkov, aby si tie mydlá ani nestíhal vyrábať...

2013-05-02 22:26:5010x

mia59 a na druhej strane, prečo podnikatelia využívajú handmade portál a robia z neho internetový obchod v klasickom znení? to tu môžem potom predávať aj práčky, televízory, záhradnú techniku?

2013-05-02 22:31:427x

mia59 a keď sa mi zapáli ucho z necertifikovaného háčiku náušnice, tak za to bude niesť zodpovednsť kto? veď to je tiež ohrozenie zdravia

2013-05-02 22:42:555x

-GINA- sashe by teraz malo od každého pýtať aj kópiu žovnostenského listu..........keď už,tak už ...........

2013-05-03 00:14:542x

Admin.Martina  REDAKCIA  Zjednodušovanie a zovšeobecňovanie problému nás nikoho ďalej neposunie. A už vôbec nie detinské hľadanie virtuálneho "vinníka", ktorý ani neexistuje.

2013-05-03 07:15:303x

caren Treba si uvedomiť,že tieto pravidlá si nenastavila redakcia,ale niekto iný.Zoberme si to z druhej strany: ... príde kontrola,zistia,že nemáme živnosť a iné potrebné doklady k predaju,naparia nám pokutu a ..........Mnohí tu začneme obviňovať prevádzkovateľov Sashe,že nás neinformovali!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ......Či si myslíte,že by to bolo inak???Mia ak tú práčku vyrobíš a máš to papierovo ošetrené,myslím,že by nebol problém ju tu ponúkať.Videla som v ponuke aj repro bedne,ktoré niekto šikovný vyrobil a ponúka ich tu.Ak by tu chcel však predať niekto vec z obchodu,ktorá mu nepasuje,admin mu to hneď vymaže,lebo to nevyrobil a táto stránka je na predaj vecí handmade.

Ešte k tej živnosti.Tiež som tu začínala len tak na divoko-bez ničoho.Myslela som si,že keď predám pár mojich výtvorov,tak na to nič nepotrebujem.No omyl!!!!!!Ak chcem predávať cez internet to,čo vyrobím,za účelom zárobku,bez živnosti to legálne nejde.Až po jednom žurnály som si uvedomila,že si s tým koledujem o vlastné problémy,v prípade kontroly z úradov.

.....je na každom z nás,ako sa zariadi,tieto pravidlá niekto nastavil a nebola to redakcia Sashe,ktorej ďakujem za inormovanosť!

2013-05-03 09:08:122x

caren ...v poslednom slove mi uletelo "f "

:D

2013-05-03 09:43:56

-GINA- caren,Ty si asi nečítala podmienky registrácie,však?NIKTO nemôže obviňovať sashe z ničoho,každý predsa pri registrácii súhlasil s podmienkami používania a kódexom správania sa predajcu.Doporučujem prečítať.Každý tu je SÁM ZA SEBA,všetko robí na SVOJE triko.SASHE dáva ruky preč od VŠETKÉHO,okrem provízií.

Predaj, distribúcia tovaru a vykazovanie ziskov nadobudnutých z tejto činnosti na stránke www.SAShE.sk je výhradne zodpovednosťou konkrétneho Predajcu

Zodpovednosť za právo na výrobu a predaj vlastných výrobkov nesie každý Predajca sám za seba. SAShE.sk N E Z O D P O V E D Á za právnu spôsobilosť Predajcu k internetovému predaju výrobkov....

http://www.sashe.sk/info/mudre-vety/podmienky-pouzivania

2013-05-03 10:05:281x

caren GINA,čítala.A zaregistrovala som sa.Je na každom z nás,ako s tým naloží.Buď bude predávať legálne,alebo v strachu z kontroly.Jasné,že Sashe nebude zodpovedať za právnu spôsobilosť,ale snažia sa informovať o možných následkoch/aspoň v mojom prípade to tak bolo/,pritom im to môže byť úplne jedno a preto si nemyslím,že im ide len o provízie!!!Áno,každý je tu sám za seba .

2013-05-03 10:38:303x

SAShE.sk  REDAKCIA  Caren to vystihla a chápe to, čo jej určite môže len pomôcť a posunúť ju ďalej. Obviňovanie redakcie a slovíčkarenie sa je len stratou času a plakaním na nesprávnom hrobe. A obviňovanie redakcie zo zištného prístupu, to je už úplnou nelogickou absurditou a snahou o diskreditáciu, pokiaľ by sme sledovali len provízie, tak vás to tu predsa necháme predávať a neriešime. Ale veď to je logické a evidentné a pokiaľ to tak vidieť nechcete, tak je to už naozaj iba váš problém. Snažíme sa to robiť čo najlepšie tak, aby sme ulahodili aj predajcom, aj zákazníkom a zároveň samozrejme logicky ušetrili problémov nás, ako sprostredkovateľov a to nám snáď nemôže nik vyčítať.

2013-05-03 11:04:161x

Meluza ja neviem ale snazit sa informovat a pozadovat povolenie su asi 2 rozne veci

a ked sa zaiada povolenie na jedno, asi by bolo fer ziadat na vsetko

2013-05-03 14:52:343x

Meluza ak som sa nestratila v texte a prispevkoch :-) mozno som si to zle vysvetlila

2013-05-03 14:53:101x

ierika Je to celé smutné pre všetkých ktorí dávali do svojej práce srdce a čas. Podľa toho čo som si zisťovala u svojho známeho hodnotenie bezpecnosti kozmetickeho vyrobku na Slovensku stálo cca 260€ za jeden kus, údajne v anglicku je firma co to robi za cca 80 libier. Pri mydielku kde je čistý zisk 1,28€ treba predať 203 ks. Mám v ponuke zhruba 190 mydiel a kozmetických výrobkov a aj pri ich redukcii na 100ks by som potrebovala 26.000,-€ len na získanie hodnotení. Mám výrobok ktorý je na sashe a predala som z neho 2 kusy za 4 mesiace, čiže by som bola vlastne v strate ktorá sa nedá dohnať. Je úplne choré napísať že peniaze na legalizáciu sa dajú našetriť alebo požičať. Všetky výrobky ktoré mám som vyskúšala ja, moji priatelia a známi. Vyrábam kozmetiku už dva roky (na sashe.sk som asi pol roka, nikdy som to predtým nepredávala), pre potešenie svoje, svojej rodiny a blízkych. Veľmi ma podporujú priaznivé ohlasy zákazníkov a hlavne toto ma stále nabádalo k tomu aby som vymýšlala niečo nové čím by som ich vedela prekvapiť a potešiť. Veľmi polemizujem nad tým ako ďalej ale ak skončím na sashe.sk bude mi to veľmi ľúto. Mám rada túto stránku, sú tu krásne veci, dávajú obraz spoločnoti naozaj šikovných ľudí ktorí ľuďom niečo dávajú a myslím že väčšina zo srdca tak ako ja. Je smutné, že v EU prevládol lobizmus, ktorý pohltí tvorivosť, vedomosť a šikovnosť ľudí (napr. ako bolo spomenuté bylinkárstvo).

2013-05-03 15:42:4312x

Bastet nechcela som sa už zapájať, ale po prečítaní príspevku ieriky mi je už z toho smutno. vidím za tým každého jedného človiečika, čo prepadol šialenstvu kvalitnej domácej prírodnej kozmetike, nákupom prvotriednych surovín na výrobu často za krvopotne našetrené prachy, učenia sa a hľadania vedomostí o úžasných vlastnostiach prírodných zázrakov, otvorené dvere tu na sashe a množstvo spokojných zákazníkov. Potom sa dvere zabuchnú a dovidenia. Aj mňa pobavilo to našetrenie:-) to by som konkrétne ja musela mať nejaký príjem ( som nezamestnaná) a min. 1000 eurový. Aj tak by som šetrila asi do smrti, keďže mám už 47. A ešte viac ma pobavilo si požičať :-) z predaja treba žiť, kupovať materiál... kedy sa pri malovýrobe vrátia investície? ešte z toho vracať požičané aj s úrokmi. Pri klesajúcej kúpyschopnosti slovenských ľudkov by som im potom ponúkala mydielka s revolverom pri hlave...

Keby štát znížil poplatky za schvaľovanie čohokoľvek čo umožňuje obyčajným ľuďom začať podnikať, nemusel by tu mať narastajúcu armádu nezamestnaných ľudí.

2013-05-03 19:17:0510x

Meluza najlepsie na tom je, ze vsetky suroviny z ktorych to miesate uz certifikovane su

2013-05-03 19:29:008x

Bastet veď... prečo by si štát nezarobil na poplatkoch, keď si to môže dovoliť. chápem, že pri miešaní sa môžu kontaminovať (pochybujem však, že by svoje výrobky niekto váľal po zemi, alebo do nich pľul...) na to by kľudne stačila schválená a kontrolovaná prevádzka.

2013-05-03 19:43:501x

-GINA- hlavne,že každú chvíľu sa objaví nejaké upozornenie,že na trhu sa objavil nebezpečný kozmetický výrobok (alebo hračka alebo elektrospotrebič) dovezený zo zahraničia.Toto je ako možné?!

2013-05-03 23:39:15

mia59 aké hladanie virtuálneho vinníka? vinník má konkrétne meno...stačilo mať otvorené oči, čítať a sledovať...tá závisť sa nedala prehliadnuť :) cele mi to nápadne pripomína cínarku, ktorá si začala myslieť že vynašla cínovanie šperkov...

2013-05-04 13:18:478x

lubacreate KURZY:

sú akreditované a neakreditované. Certifikát akreditovaného kurzu je označený pečiatkou Ministerstva školstva číslom kurzu. Akreditovať kurz je v súčasnosti náročné. Neakreditovaný kurz takisto môže vydať certifikát o absolvovaní.

Je dobrým móresom poskytovateľa nejakých informácií, vedúcich k novým vedomostiam, takýto certifikát vydať.

V podstate sú akreditované kurzy jednou zo vstupeniek k lepšiemu zárobku, ako i neakreditované sú signálom pre budúceho zamestnávateľa, že sa vzdelávate a pracujete na sebe.

V životopisoch je známka o absolvovaných kurzoch vítaná, ak súvisia s predmetom práce, ktorú sa zberáte vykonávať. Zmienka o kurze obšívania korálok nie je v životopise na manažérsku pozíciu vítaná, ale na pozíciu zamestnankyne v chránenej dielni na výrobu bižutérie áno.

V poslednom období budúci zamestnávatelia sledujú životopisy nielen z pohľadu vzdelania a praxe, ale i z pohľadu absolvovaných kurzov. Zlepšuje to štartovaciu pozíciu uchádzača.

Okrem toho, to už je všeobecne známe, zamestnávatelia sledujú aktivitu i facebookové profily zamestnancov a budúci zamestnávatelia uchádzačov o zamestnanie.

2013-05-04 13:55:21

-GINA- čo má kurz spoločné s týmto žurnálom

2013-05-04 15:10:03

lubacreate lebo jeden z komentov sa na to akosik zaháčkol- lebo preto a pre ništ iné

2013-05-04 18:32:58

lubacreate A ja som za výmenný obchod. Bylinkám sa nerozumiem, rada vymením:))

2013-05-04 18:37:111x

Meluza mia59 to iste prirovnanie k cinarke napadlo aj mna :-))) je uplne evidentne odkial zafukal tento vietor... este by ma zaujimalo preco dotycna pise z nicku kde ma zruseny obchodik a nie z toho kde predava

2013-05-05 15:12:413x

Dzemy_Jenny v tomto prípade by som odporúčala portálu Sashe, aby tento krok doviedla do dokonalosti a vyžadovala taktiež živnostenské oprávnenie od každého predajcu zaregistrovaného v systéme. Ale to by asi potom nemal kto platiť provízie. (pardón za uštipačnú poznámku, ale bolo to prvé, čo mi po obdržaní mailu napadlo. Samozrejme si všetky rozdiely a dôvody uvedomujem, no nedalo mi sa nevyjadriť. Teraz ma môžete ukameňovať :)

2013-05-14 15:52:593x

-GINA- na českých predajcov sa to nevzťahuje?

2013-05-16 19:09:381x

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

Vecičky nájdete

V žurnáli sú spomínané:

 - ...prírodné mydielko. - 2178511...prírodné mydielko. by caren
 11 komentárov
 Páči sa 12 ľudom
3 €

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »