Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok
Zmatla s.r.o.
IČ 03999688
I. Úvodné ustanovenia
I.1. Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok (spoločne ďalej len "VOP") upravujú práva a povinnosti zákazníka a spoločnosti Zmatla s.r.o., IČO 03999688, vedenej na Okresnom súde v Prahe pod spisovou značkou C 241112 ( "Predajca").
I.2. Zákazníkom môže byť
a) spotrebiteľ, alebo
b) iná osoba (najmä. Podnikateľ).
Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej alebo samostatne zárobkovej činnosti. Právnická osoba preto nikdy nie je spotrebiteľom. Iba na spotrebiteľa sa vzťahuje ochrana a zvláštne práva podľa VOP a právneho poriadku Slovenskej republiky.
I.3. Uzatvorením zmluvy (objednávkou tovaru) zákazník vyslovuje súhlas s VOP.
II. UZATVÁRANÍ ZMLÚV
II.1. Predajca uzatvára so zákazníkmi zmluvy najmä elektronicky. Ponuka tovaru Predajca je uverejnená na webe www.sashe.sk, kde predajca inzeruje pod menom "Zmatla".
II.2. Zmluva môže byť uzavretá len v slovenskom jazyku. Zmluva je uzavretá okamihom, keď zákazník urobí objednávku prostredníctvom webového formulára na webe www.sashe.sk, prípadne objedná tovar iným spôsobom (e-mailom, telefonicky, atp.). Od okamihu uzatvorenia zmluvy je zmluva pre obe strany záväzné; Predajca je povinný dodať zákazníkovi tovar a zákazník je povinný zaplatiť kúpnu cenu tovaru. Zákazník je povinný objednaný tovar prevziať.
II.3. Predajca je povinný potvrdiť zákazníkovi obdržaní objednávky, resp. uzavretia zmluvy. V potvrdení o prijatí objednávky oznámi Predajca zákazníkovi obsah zmluvy. Zákazník je povinný bezodkladne vykonať kontrolu údajov uvedených v potvrdení o prijatí objednávky, a v prípade zistenia chýb (omylov pri zadávaní dát zákazníkom, atp.) bezodkladne vyrozumieť Predajcu.
II.4. Zmluva nie je uzavretá, a poskytnuté informácie o tovare alebo cene nie sú záväzné, pokiaľ sa jedná o zjavné chyby.
III. PRÁVA SPOTREBITEĽA - ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
III.1. Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu.
III.2. Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni, kedy zákazník alebo zákazníkom určená tretia osoba (iná ako prepravca) prevezme tovar, alebo poslednú dodávku / položku / časť tovaru.
III.3. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy musí zákazník o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy informovať Predajcu (kontaktné údaje pozri vyššie) jednoznačným vyhlásením (napr. Listu zaslaného prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb, alebo e-mailu). Zákazník môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou VOP, nie je to však jeho povinnosťou.
III.4 Aby bola dodržaná lehota na odstúpenie od zmluvy, postačuje odoslať oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím príslušnej lehoty.
III.5. Pokiaľ zákazník odstúpi od zmluvy, vráti mu Predajca bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bol informovaný o rozhodnutí odstúpiť od zmluvy, všetky platby, ktoré od zákazníka dostal, vrátane nákladov na dodanie (okrem dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku zákazníkom zvoleného spôsobu dodania, ktorý je iný ako najlacnejší spôsob štandardného dodania Predajcom ponúkaný. pre vrátenie platieb použije Predajca rovnaký platobný prostriedok, ktorý použil zákazník pre pôvodnej transakcii, ak zákazník výslovne neurčil inak. V žiadnom prípade tým zákazníkovi nevzniknú ďalšie náklady.
III.6. Zákazník nesie v plnej výške náklady v súvislosti s vrátením tovaru Predajcovi – tento bod platí v prípade, kedy bude Zákazník trvať na zaslaniu naspäť Predajcovi iným spôsobom ako prostredníctvom služby retour spoľočnosti Zásilkovna s.r.o. (viď stránku Termíny, doprava, retour ).
III.7. Zákazník zodpovedá Predajcovi za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti a ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. (v súlade s §10 odsek (4) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
III.8. Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ak bol tovar upravený podľa jeho želania alebo pre jeho osobu, a to v súlade s ustanovením §7 odsek (6) písmeno c) zákona o ochrane spotrebiteľa. V sortimente ponúkaného tovaru sa jedná najmä (ale nie výlučne) o tovar šitý podľa mier zaslaných zákazníkom či vo farebných kombináciách, vzoroch, materiáloch a materiálových kombináciách podľa želania zákazníka a to aj v prípade, že je takýto výsledný tovar ušitý v konfekčnej veľkosti.
IV. PRÁVA SPOTREBITEĽA - REKLAMAČNÝ PORIADOK
IV.1. Predajca zodpovedá zákazníkovi za to, že vec v čase prevzatia nemá vady. Ak sa vada prejaví v priebehu 6 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí.
IV.2. Zákazník má právo uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe 24 mesiacov od prevzatia tovaru (pri kúpe použitého tovaru 12 mesiacov).
IV.3. Práva z vady nie je možné uplatňovať, pokiaľ bol tovar predaný za nižšiu cenu z dôvodu jeho vady. Ďalej nemožno reklamovať opotrebenie veci spôsobené obvyklým užívaním. Ak je predávaná vec použitá, nemožno reklamovať vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú mala vec v čase prevzatia kupujúcim. Reklamovať nemožno vady, ktoré spôsobil zákazník nesprávnym užívaním veci v rozpore s návodom alebo v rozpore s všeobecne známymi pravidlami užívania veci. Reklamovať nemožno, ak to vyplýva z povahy veci.
IV.4. Zákazník má povinnosť uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o chybe tovaru dozvie.
IV.5. Reklamácia je uplatnená okamihom, kedy je reklamovaný tovar doručený Predajcovia. Predajca má povinnosť potvrdiť zákazníkovi prevzatia tovaru do reklamácie.
IV.6. Pokiaľ zákazník reklamuje z dôvodu výskytu chyby, ktorá bola na tovar pri prevzatí tovaru, môže požadovať opravu veci, a ak nie je to neúmerné, výmenu veci, resp. jej súčasti, ak sa týka vada len súčasti veci. Ak nie je to možné, môže zákazník požadovať zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.
IV.7. V prípade opakovaného výskytu vady (tretia reklamácie rovnakej vady) alebo výskytu väčšieho počtu vád (štvrtá vada) má zákazník právo požadovať opravu alebo výmenu veci alebo môže od zmluvy odstúpiť.
IV.8. Ak zákazník neuplatní právo na opravu, výmenu veci alebo vrátenie peňazí, môže požadovať primeranú zľavu. Zľavu z ceny veci môže zákazník požadovať tiež, pokiaľ mu predávajúci nemôže vec opraviť alebo vymeniť, alebo ak by vykonanie nápravy spôsobovalo značné ťažkosti.
IV.9. Predajca je povinný vybaviť reklamáciu v lehote 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
IV.10. Zákazník je povinný informovať sa o stave vybavenia reklamácie 30. deň po uplatnení reklamácie.
IV.11. Reklamácia je vybavená okamihom, keď je zákazník informovaný o vybavení reklamácie a tovar pripravený na vyzdvihnutie. V súlade s platným právom Predajca nie je povinný počas zákonnej lehoty na vybavenie reklamácie tovar doručiť ani odoslať zákazníkovi.
IV.12. Záruka za akosť platí len, ak bola výslovne dohodnutá. Tým však nie je dotknutá zodpovednosť Predajca za vady tovaru v čase prevzatia tovaru podľa vyššie uvedených ustanovení.
V. OSTATNÉ PODSTATNÉ DOJEDNANIA
V.1. Zákazník súhlasí s tým, aby poskytnuté osobné údaje boli Predajcom spracovávané a uchovávané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení. V súvislosti s plnením zmluvy. Zákazník má právo byť informovaný, ktoré údaje o ňom Predajca eviduje, a je oprávnený tieto údaje meniť, prípadne písomne vysloviť nesúhlas s ich spracovávaním. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov.
V.2. Zákazník berie na vedomie, že žiadny spôsob komunikácie nie je zaručený. V prípade pochybností je na zákazníkovi, aby si overil, či Predajca dostal informáciu podanú prostredníctvom e-mailu, SMS správy, atp. Predajca nenesie zodpovednosť za chyby elektronických komunikácií.
V.3. Pokiaľ zákazník bez vážneho dôvodu neprevezme objednaný tovar, má Predajca právo požadovať od zákazníka zmluvnú pokutu vo výške 10 EUR ako paušálne náklady na poštovné a balné. Ak neprevezme zákazník tovar v dohodnutej dobe porušením svojej povinnosti, je povinný Predajcovi zaplatiť poplatok za uskladnenie za každý deň omeškania vo výške 0,50 EUR, maximálne však 10 EUR. Predajca je oprávnený potom, čo zákazníka preukázateľne e-mailom upozorní a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie, tovar vhodným spôsobom predať. Náklady na uskladnenie a náklady márneho dodania tovaru z dôvodu nedostatku súčinnosti na strane kupujúceho v nevyhnutne nutné výške je Predajca oprávnený voči zákazníkovi započítať na výťažok predaja.
V.4. Predajca a zákazník sa zaväzujú riešiť svoje prípadné spory prednostne mimosúdnou cestou. V takomto prípade Kupujúci - spotrebiteľ môže spor riešiť on-line prostredníctvom k tomu určenej ODR platformy . Skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu riešeniu sporu, Zmatla odporúča Kupujúcemu najskôr využiť kontakt na Zmatlu pre vyriešenie vzniknutej situácie.
V.5. Zákazník má právo obrátiť sa so sťažnosťou na Slovenskú obchodnú inšpekciu (www.soi.sk ), prípadne Českú obchodnú inspekciu (www.coi.cz) ktorá je dozorným orgánom Predajca.
V.6. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.05.2016 a rušia predchádzajúce znenia VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia.
Príloha č. 1
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (vyplňte tento formulár a pošlite ho späť len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)
Oznámenie o odstúpení od zmluvy
Adresát (tu spotrebiteľ vloží meno a priezvisko / obchodné meno, adresu sídla a prípadne faxové číslo a e-mailovú adresu podnikateľa):
Týmto oznamujem / oznamujeme (*), že odstupujem / odstupujeme (*) od zmluvy o nákupe tohto tovaru (*) / poskytnutie týchto služieb: (*)
Dátum objednania (*) / dátum prijatia (*)
Meno a priezvisko spotrebiteľa / spotrebiteľov
Adresa spotrebiteľa / spotrebiteľov
Podpis spotrebiteľa / spotrebiteľov (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
Dátum (*) Nehodiace sa prečiarknite.
Hodnotenia predajcu Zmatla od kupujúcich
Vecicky su zhodne ako na obrazkoch, farby su krasne, ziarive, precizne usite, no prosto krasne.
skvely klobuk! dobre usite z kvalitnej latky a strih vyborne sedi. kupila som uz synovi a teraz aj pre seba.
Kvalitne usitie a velmi prakticka kukla. Nikde netaha, prva, ktoru detska nosia radi
Kvalitne ušitá kukla, ktorá nahradila nielen čiapku, ale i šál.
kvalitny pekny vyrobok, kukla je super.
Zmatla je rodinná dielňa, kde s láskou tvoríme krásne, dobre padnúce a praktické veci pre mamičky a ich maličké :)
Vážené zákazníčky, Vaše objednávky aktuálne odbavujeme v priebehu asi piatich pracovních dní.
Krásne dni Váš Zmatla tým.