SAShE
SAShE - slovenský handmade design.




Domov » Môj Žurnál » Drogéria áno, či nie....

Drogéria áno, či nie....

2011-05-27 20:20:24

Milé sashenky, keďže sa v poslednom čase objavujú tu na sashe v hojnom počte mydielka, pílingy a podobné kozmetické výrobky, chcem Vás iba upozorniť na dve veci.

Keďže sa mi táto činnosť tiež zapáčila a chcela som ich predávať, začala som sa zaujímať, čo všetko k tomu treba. Tie, ktoré tu svoje výrobky ponúkate iba ako darčekové predmety, čiže nie ako kozmetiku, spozornite.

Obrátila som sa na odborníkov a získala nasledujúce informácie: Pri akejkoľvek výmene kozmetických výrobkov za peniaze a dokonca aj zadarmo vzniká povinnosť mať potrebné papiere. V prípade mydiel a kozmetiky to znamená, že na Vaše výrobky je potrebný certifikát rozboru zložiek, ktoré sú vo Vašich výrobkoch. Tento certifikát je možné vykonať na jeden alebo viacero výrobkov (ako skupina). Podľa kompetentných zdrojov sa touto činnosťou zaoberá iba jedna firma tu na Slovensku a ďalšia v Prahe. Zároveň na získanie živnostenského oprávnenia musíte spĺňať všetky zákony spojené s kozmetickými prípravkami, nebezpečnými látkami. Ďalej potrebujete mať zvláštne priestory podľa hygienických pravidiel a povolenie od Hygienického ústavu.

Ďalšou podmienkou je vzdelanie, prečítajte si prosím v dokumentoch z uvedenej linky pod článkom.


Prišlo mi trochu nefér, že handmade doma je zasa týmto odstavené, keďže kvôli zopár mydielkam si žiaden priestor prenajať nemôžem.

Týmto  článkom nechcem zneistiť, či útočiť na predajcov, čo v ponuke mydielka majú. Nepochybujem o tom, že sú vyrobené len z toho najlepšieho, čo do nich mohli dať a zároveň aj kus zo seba. CHcem Vás len upozorniť na fakt, že stanovisko o tom, že predávate mydielka ako dekoračné predmety pri kontrole neobstojí. Tak, aby sa Vám nestalo, že jedného pekného dňa dostanete vysokú pokutu za porušovanie zákonov.

Ak máte nejaké iné overené informácie, alebo viete o trochu viac ako ja, nebuďte labute a podeľte sa o info, rada uvítam.

A na záver čosi aj z mojej kuchyne :D zatiaľ iba pre radosť :D

 

Dopĺňam svoj prieskum o nasledujúce info:

http://www.uvzsr.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=679:informacie-pre-vyrobcov-dovozcov-distributorov-anpredajcov&catid=77:bezpenos-kozmetickych-vyrobkov&Itemid=83

plus pohnem sa urcite o kusok dalej, ked mi este odpisu na moje maily plne otaznikov :D

Zdieľať na Facebooku

Komentáre

Mischela Jéééééémine ta ovečka je geniálna nemá chybu :)
2011-05-27 20:25:35
Mikinka Súhlas! prekásne a ovečka je božiaaaaaaaa! :D
2011-05-27 20:35:13
GuBiKo výborný žurnál, veľmi ma to zaujíma. ja mám živnosť na výrobu bižu. premýšľam ale, či to s tými mydlami nie je podobne. že pokiaľ len zmiešaš komponenty, ktoré si kúpiš už overené, či potom treba celú tú procedúru, ktorú už aj tak vlastne absolvoval ten, kto tie komponenty vyrobil a predal. ak by to bolo tak, tak myslím, že by bolo treba len povolenie od Hygieny. chcela by som vedieť jak to je, aj keď sa tomu nevenujem.
2011-05-27 20:56:11
marrea vsak prave..co ak si kupim material ktory je uz certifikovany?
2011-05-27 20:59:05
Skipka to s tym nic nema, lebo pri vyrobe samotnom moze dojst k niecomu co nieje spravne, to je ako pri tom, ked niekto pecie kolace, tiez ten vysledok nie je zaruceny, aj na to som sa pytala a veru, treba povolenie a rozbor, inak to nejde. Este chcem zistit ako je to s tymi skuskami a kolko to stoji...
2011-05-27 22:03:38
Barborecka tá ovečka je superskvelá,chválim :)
2011-05-27 22:08:53
GuBiKo tak daj potom vedieť Skipka :)
2011-05-27 22:43:29
Dazzler jeeeeej tá ovečka je úplne bohovská !!! :))
2011-05-28 14:20:20
Bastet Skipka, ak toto zistis, zasluzis si cenu za vytrvalost :-) Asi plati kolko uradnikov, tolko nazorov. Ja mam info, ze ak sa hmota kupuje u nas uz hotova, netreba ziadne povolenia. Ale asi to take jednoduche nebude...
2011-05-28 15:10:17
sushi suhlasim s Bastet ja uz mam uradovania plne zuby :(

Málo ľudí bolo konpetentných v mailovom, ci telefonickom konatkte. Nazory tiez 50% na 50%.

Niekde stacilo byt si ista tym, ze dodavatel surovin je certifikovany. Vsak aj ked nakupujete na trhu v meste zeleninu, ci ovocie..budete si od babicky, co tam ma skromny stanocek, nech na vas vyvali certifikat, ze jej petrzlen, ci fazulky su zdravotne nezavadne?

kolko zavadnych kozmet.pripravkov, hraciek pre deti atd sa pokojne predavalo na internete az po nejakom case vyslo, ze boli toxicke? Akou kontrolou pred tym presli?

V zakonoch je aj nesmierne vela medzier. V cechach na"sesterskej " webke niet nikoho, kto by mal certifikat a tam to funguje dlhsie jak na sashe.

Labak uz hladam zhruba pol roka. Som z BA, a uz som ich par oslovila, ale tie cenove palky boli enormne. A moznost skupinoveho certifikovania ako 1 zakazka nebola mozna. Co chapem, lebo je to nelogicke :)

Skoda je v tom, ze nas stat pokial viem nema k dispozicci nejake laboratoria, ktore by nerobili milonove zakazky farmaceut.firiem, ale aj nas drobnych podnikatelov :(

Ak aj ja volaco zistim dam vediet.Som zdravotna sestra na materskej a asi mi fakt nic ine nezostava,len ist na zivnost a konecne vypatrat labak co ocertifikuje. Jedna velka nevyhoda je aj v tom, ze ceny vyrobkov pojdu hore tiez :(
2011-05-30 11:43:53

Skipka no baby uplne s vami suhlasim, pre mna je velmi nefer, ked mas podstupit kvoli jednemu mydielku s niecim skusky ako koncern, co vpyrodukuje denne povedzme 4000 vyrobkov roznych parfemov alebo pracich prostriedkov, ale je to tak veru. Ja som sa pytala na tie certifikacie a neplati to, ze ked ich iba pomiesate, ze netreba mat povolenie, treba. A ako to na Slovensku chodi, urcite ti pri kontrole alebo niecom takom povedia, ze neznalost zakona neospravedlnuje. Mna dokonca zarazilo aj to, ze aj ked mydla nepredavas ale ich robis niekomu povedzme zadarmo, tak aj na to sa vztahuju vsetky podmienky tohto typu, co mi pride uplne absurdne. Ono v podstate to ze to frci niekde dlhsie nie je smerodajne, lebo aj u nas na sashe mozes tie vyrobky predavat kolko chces, kym ta nechyti nejaka kontrola :D len to je to riziko. Tu na SK je velky problem v tom, ze ked chces nieco robit ferovo, tak narazis na betonovu stenu :D
2011-05-30 14:59:41
fuego možno to nebude také horúce ako sa na prvý pohľad zdá pokiaľ predajca vie dokladovať pôvod vstupných materiálov a ich chemickú, zdravotnú a dermatologickú nezávadnosť tak nemal by stým byť problém (samozrejme že treba mať živnosť, povolenie od hygieny a úradu verejného zdravotníctva...), ale napadá ma iná otázka: týka sa toto iba kozmetiky a mydiel??? čo také napr. šperky? kadmium, nikel atď....v tom prípade všetci predajcovia na sashe by mali mať nejaké povolenie od niekadiaľ o nezávadnosti svojich výrobkov.

p.s. SUSHI plný súhlas
2011-05-31 08:26:11

sushi Fuego aj o tom som sa raz so skipkou bavila. Toľko šperkov sa tu predáva a opäť pokladám za maximálnu blbosť, aby mi tu baby predkladali ku každému konponentu,jeho pôvod a certifikát o nezávadnosti obsahovaných kovov.

Na kov je v dnešnej dobe nesmierne veľa alergií. Nielen začervenanie na pokožke.Ja napr: vôbec nemôžem meď a cín. Ako náhle si ho dám do ucha či na dekolt mám prudkú žihľavku a pri uchu sa vytvorí mokvajúca rana s napuchnutím uzlín.

A to nieje sranda sa toho zbaviť tak za týždeň za pomocou mastí a antihistaminík.

Ale to čo zaručuje spoľahlivosť predávajúceho aj výrobkov v ponuke, je reakcia od kupujúcich, či komentovanie pod galériou produktu. Ja si po obdržaní balíčka klientom vždy žiadam spätnú väzbu nech je akákoľvek.A ako vidím hlavne toto mi postupne dodáva na dôveryhodnosti

Môžem aj na celú obrazovku opisovať blahodarné účinky mojich výrobkov, ale najviac zaváži osobná skúsenosť, či odporučenie od niekoho,kto si už vecičku vyskúšal.

Veru neviem,ako to s nami bude...ale vždy som žila s rešpektom voči zákonu, ale teraz ma to veľmi hnevá,lebo je úplne proti nám postavený a zabíja každého podnikateľského ducha :(
2011-05-31 18:22:32

Skipka to je vždy tak. Ja niečo vymyslím a strašne sa poteším, že to by bolo super z toho urobiť biznis a zhasnem vždy na ekonomickom prevedení a zákonoch :D takže už si z toho nič nerobím.Pri šperkoch je to tak, že každý by mal napísať čo daný komponent obsahuje a prípadne poskytnúť dodatočné info na požiadanie. Myslím,že kozmetiku ale berú ako potravinárske výrobky, čiže sa kladie vyššia kontrola, alebo čo. Ale keď človek ide nakupovať niekam do veľkého marketu, mám pocit, že tam nikdy žiadna kontrola nebola ....
2011-05-31 18:50:03
fuego Ale najsmutnejšie je to, že sa budu ohaňať zákonmi ale keď si žiadam písomne stanovisko napriklad k mydielkam čo je potrebne, nejako ta odpoveď viazne, resp. odvolavanie z človeka na človeka a niet toho kto by povedal ako to ma správne fungovať :(

Keď budem mať nejaké nové info dám vedieť a dúfam, že bude aspo trošku pozitívne :)
2011-05-31 19:55:06

Skipka Takže novinky važené dámy, dostala som odpoveď zo zdroja, kde testujú výrobky a základný rozbor výrobku spoju s testami, ktoré potrebuje stojí cca 220 eur bez dph. Ak ide o mydlá a v nich iba meníte povedzme vôňu, dá sa tento rozbor urobiť ako zmes, čiže sa použije asi z každého mydielka kúsok. Takže zasa sme sa trochu pohli. Tento rozbor, ktorý uskutočňuje firma, ktorú mi poradili na RUVZ, sa zapisuje do tých tlačív, ktoré sú uvedené na stránkach RUVZ a na ich základe potom dostanete to osvedčenie. Tak snáď som trochu pomohla...
2011-06-01 14:59:54
GAda-material ahojte, ja by som len upresnila jednu vec - na výrobu a kontrolu kozmetiky sa vzťahuje vyhláška, ktorá je kompletne prebraná z EU, teda nie je to "na Slovensku je to tak" :)) Reálne je to tak, že výrobca nemusí mať certifikát, ale musí mať hodnotenie bezpečnosti výrobku pre zdravie ľudí (tak podobne sa to volá) a k tomuto hodnoteniu sa prikladá zloženie výrobku a jeho etiketa (na etiketu sa vzťahuje ďalšia legislatíva)... Ak by mal niekto záujem, môžem poslať kontakt na laboratórium, ktoré robí analýzy a tiež to hodnotenie... :))
2011-06-01 15:01:19
Bastet Úžasné... napr. taký nezamestnaný človiečik sa v živote nedohrabe k tomu, aby si dal tieto vyhodnotenia urobiť. V konečnom dôsledku nie som presvedčená o tom, či sa dá na predaji mydielok postaviť živnosť v zmysle - takáto živnosť ma uživý. Zaujímalo by ma, či čínske a im podobné handry a hračky v našich

obchodoch majú hodnotenia bezpečnosti pre ľudské zdravie... juj ale som sa nahnevala..
2011-06-01 19:30:06

Skipka Bastet, to sme nechceli, aby si sa nahnevala! Jednoducho je to tak, tam s tym nic nenarobime. Aspon sme sa informacne posunuli, co je podla mna tiez uspech. Teraz do ruky kalkulacky a zistit kolko mydiel treba vyrobit, aby sa zaplatili skusky :D
2011-06-01 22:32:25
Bastet Skipka, ved ja sa hnevam na tie polena co nam tvorbychtivym ludkom hadzu pod nohy nasi zakonodarci hlava nehlava. Akoby boli z inej planety. Ale asi su.

Som ti vdacna za tieto informacie, aj za tvoje vytrvale patranie :-) Zase som raz pristala na zemi...

Ja som telefonicky zistovala ake su kriteria pri vytvarani mydiel z hmoty u nas zakupenej, na hygiene mi povedali ze je to ok a nepotrebujem ziadne osvedcenia. A takisto som pochodila aj na SOI. No fcil buc mudry...

Este raz vdaka za tvoje usilie. Som zvedava na dalsie informacie. Tak lovu zdar :-)))
2011-06-02 09:26:52

Skipka Bastet, no to je sranda... a potom take mydielka sa ako predavaju? ako darceky? (kvoli zivnostenskemu zasa) to ti nepovedali? To by tiez nebolo od veci, keby sme vedeli ako a co :D ja sa chystam skor na take svoje vyrabat a tam to asi budem potrebovat tak ci tak tie skusky...
2011-06-02 13:07:59
Bastet Myslim si ze ich odpoved v konecnom dosledku nebola zavazna a smerodajna. Bolo to iba telefonicky, tym by som aj tak nemohla argumentovat. Ked som si podrobne presla informacie z uradu VZ, zda sa mi ze aj vyroba z hotovej hmoty spada pod tieto podmienky. Skipka, ty si robis vlasnu hmotu?
2011-06-02 13:32:45
Skipka Bastet, zatial nie, zatial som iba odlievala, ale sa chystam cez vikend urobit svoju, lebo uz mam vsetko co potrebujem. Idem skusit vyrobit take mydlo tou studenou metodou, strasne sa na to tesim :D
2011-06-02 13:50:14
Bastet Jeej, tak to som zvedava, daj potom vedieť ako sa ti darilo:-) Verim ze budes uspesna, si sikulka. zaujimaloby ma, ako budes testovat zasaditost mydla pri zreti, niecim ako su "lakmusove" papieriky?
2011-06-02 13:54:13
sushi Skipka a Bastet.Ja si vyrábam aj domáce mydlo s tým, že ho nechávam zrieť minimálne 3-týždne a max 5. Po 3 robím skúšku papierikom a ak nie som spokojná z ph hodnotou ešte ho nechám odpočívať
2011-06-07 16:33:25
Petula ha, k tomuto žurnálu som sa dostala náhodou

žiaľ tento zákon EU pár rokov späť skomplikoval život i veľkým kozmetickým firmám, ktoré nielenže museli prvýkrát premeniť všetky obaly, či príbalové letáky s tým, že tam museli uviesť kompletný a viditeľný obsah výrobku so značkou certifikačného úradu, ktorému museli predložiť všetky komponenty a produkty na preskúmanie, ale v druhom kroku navyše prišiel ďalší boD, keď museli deklarovať zdravotnú nezávadnosť a špeciálne upozorniť na viditeľnom mieste na možné alergické a kontaminačné účinky a nebezpečenstvá ...

toto viacmenej prišlo po malej, ale predsa len sérii žalôb konzumentiek, ktorým sa prihodili napriek znalosti o ich zdravotnom stave, malé nepríjemnosti alergického charakteru, nad ktorými nepremýšľali a kydli si na seba bez ohľadu na diagnózu a rozmysel prvú vec, ktorá im padla do ruky ....

skrátka je to len dosah zákona mysliaci na to, že žijú medzi nami i ľudia, ktorí sú schopní dať sušiť mačku do mikrovlnky

u čánskych výrobkov sa toho nedohľadáte ... nedávajte si ich na seba ...

je to vec EU (v Amerike ale tiež platí niečo podobné), v prípade žaloby zákazníka, ktorý daný výrobok použije v rozpore s vami zamýšľanými zámermi, ak na to zjavne a dokázateľne neupozorníte, že sa neič môže za istých okolností stať, bacha na to, vyjde vás to sakra draho ...

a nestačí mať len doklad o nezávadnosti použitých komponentov ...

je to zlé, súhlaísm s vami - máme viacej papierovania už v našej spoločnosti ako skutočnej kvality spojenej s rozumom :(( brrr
2011-06-07 20:45:21

Skipka Petula, no presne tak, mne najviac prekáža to, že nás hádžu všetkých do jedného vreca, teda tých, čo vyrábajú niečo na kolene a tých, čo vyrábajú sériovo a vo veľkom. To veru drobnému podnikaniu nepomôže vôbec. Človek ak chce, tak si vybehá aj papierovanie, ale keď sú všade samé prekážky, tak to potom je hrozná demotivácia.
2011-06-07 21:27:58
Skipka sushi, Bastet no :D ja som este nerobila mydlo, ale uz sa chystam, mam vsetko doma, chcela som robit tento vikend, ale akosi som skysla pri inych veciach :D takze este to vo mne nejak dozrieva ako to pH :D dobre vediet, ze aj 5 tyzdnov to moze stat :D
2011-06-07 21:33:50
katarinkak mimo zákonov a podobných buzerácií SR, tá ovečka a zuby sú úplne skvostné :)
2011-06-08 10:14:10
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.