Domov » Žurnál+ » Autor: SAShE s.r.o.

Žurnál+

SAShE seriál – Ako viac predávať

Odporúčania všeho druhu, obchodného charakteru a za serióznym účelom

Ako viac predávať na SAShE: Správne nastavenie obchodu

SAShE s.r.o. . » Rady predajcom / 2016-02-23 11:17:00 /  77 komentárov / 362 lajkov / 13365x zobrazený

Ak chcete, aby sa na SAShE predávalo viac vašich výtvorov, musíte sa naučiť využiť vlastnosti SAShE systému vo váš prospech. Preto sme pre vás zhrnuli informácie, ktoré vám pomôžu správne nahrávať výrobky do ponuky na SAShE. Ak budete postupovať podľa týchto pokynov, tak výrazne uľahčíte kupujúcim nájsť, to, čo hľadajú. Zvýšite svoje šance ocitnúť sa na prvých miestach vo výsledkoch vyhľadávania na SAShE alebo Google. To naozaj stojí za to, tak teda poďme na to.

 

1. Jasné názvy produktov

 

Pri nahrávaní výrobkov do vášho SAShE obchodu je najlepšie im dať jednoduché, výstižné a pravdivé názvy. Metaforické názvy nie sú vhodné pre optimálne fungovanie akejkoľvek databázy e-shopu. Prílišná kreativita môže byť v tomto prípade naozaj viac na škodu. Kreativita v tvorbe je v poriadku, vyhľadávanie vo veľkom e-shop systéme je iná vec. Tu je potrebné zákazníkovi zjednodušiť cestu k výsledku vyhľadávania a to najmä trefným názvom výrobku.

Nesprávne: Trblietanie v machu

Správne: Strieborné náušnice s ružovým zirkónom / napichovačky Ag 925

Môže sa to zdať trochu príkre, ale má to jednoduchý dôvod. Vaše výrobky sa budú dať ľahšie nájsť, nielen na SAShE ale aj cez Google. Vaše náušnice sa so správnym názvom ocitnú vyššie vo výsledkoch vyhľadávania a nájde ich tak viac zákazníkov. Keď niekto hľadá ružové, trblietavé náušnice, nenapadne mu napísať do vyhľadávača slovo “mach”.

 

2. Rôzne slová v popise výrobku

 

Popis výrobku je to miesto, kde sa oplatí opísať váš výrobok rôznymi vhodnými slovami. Správny popis by mal obsahovať všetky praktické informácie a zároveň by mal vypichnúť všetky unikátne vlastnosti vášho výrobku. Práve tie unikátne slová, ktoré sa s výrobkom spájajú, vytvoria vodítka pre vašich zákazníkov, pomocou ktorých vás nájdu.

Nesprávne: Šaty so zaujímavou aplikáciou. Dĺžku prispôsobím podľa potreby.

Správne: Romantické dlhé šaty ušité z bieleho hodvábneho saténu, s krátkymi čipkovanými rukávmi. Na jemne vystuženom živôtiku sú z krémových perličiek vyšité ľalie so shibori lupienkami. Kvety majú asi 7 cm šírku. Sukňa má čipkovanú bordúru. Podšívka je nepriesvitná a priedušná, šaty sú vhodné do teplého počasia. Zips je skrytý. V ponuke mám aj závoj a kabelku s rovnakou čipkou.

Strih týchto šiat je vhodný pre vysoké nevesty, no môžeme ho prispôsobiť vašej postave. Šaty vám ušijem na mieru. Farbu látky a čipky si môžete vybrať z môjho vzorkovníka.

Tento popis obsahuje veľa rozličných slov; každé z nich si môže kupujúci napísať do vyhľadávania a objaviť tak práve vaše šaty. Zároveň poskytuje dostatok informácií, ktoré by nositeľku šiat mohli zaujímať a dáva najavo vašu ochotu prispôsobiť sa jej požiadavkám.

 

3. Nezabudnite na odporúčané výrobky

 

Keď svoje výrobky zverejníte, nezabudnite k nim nahodiť aj odporúčané produkty. Pomôžu vaším zákazníkom objaviť aj iné výrobky, ktoré máte v ponuke. Môžu to byť veci z rovnakej kolekcie alebo s rovnakým motívom. Tieto výrobky sa zobrazia v detaile produktu, ktorý si zákazník práve prezerá, ako malé obrázky. Je dobré, ak sú všetky prelinkované výrobky podobnej farby, zákazníka to nerozptyľuje od kúpy.

Pomocou takéhoto prelinkovania budujete prepojenia a to lákate návštevníkov vašej galérie k ďalšiemu prezeraniu vašich výrobkov.

 

4. Kľúčové slová starostlivo vyplňte

 

Tieto slová môžu priviesť zákazníka k vášmu výrobku, keď ich zadá do vyhľadávača na SAShE stránke. Mali by to byť všeobecné slová, ktoré ľudia často používajú. Starostlivo vyplnené kľúčové slová vás dostanú vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Skúste si vždy predstaviť, čo by ste do vyhľadávania napísali vy, ak by ste chceli nájsť vlastné veci.

Nesnažte sa byť originálni! Nemali by ste používať zvláštne tvary slov, ako napríklad vtáča, ale radšej všeobecne používané, ako napríklad vtáčik. Taktiež by nemali byť príliš špecifické, ako napríklad slávik. Menej ľudí napíše do vyhľadávania špecifický výraz. Špecifické slovo si môžete dovoliť použiť, ak použijete aj všeobecnú verziu slova.

Do kľúčových slov nemusíte písať nasledovné slová - váš názov predajcu, kategóriu, farbu ani materiál. Tieto slová sa prehľadávajú automaticky, zostane vám viac miesta pre špecifické slová.

Pre predstavu, najhľadanejšie slová za posledný mesiac: modrotlač, svadobné pierka, svadobné oznámenia, tutu sukna, jarné vence na dvere, folk, valentín, velká noc, tylova sukna, svadobne pohare, veľkonočné dekorácie, quiet book, veľká noc, srdce, veniec na dvere, vintage, anjel, velka noc, svadba, soutache, kraslice, jarný veniec, ľudový motív, vankúš, hackovane hracky, látky metráž, folklor, drevo, veniec, sova, velkonocny veniec, obrus, šperkovnica, obrazy, deka, manžetové gombíky, svadobné šaty, veľkonočné vajíčka, lampa, patchwork, folklór, srdiečko, kroj, háčkovanie, srdiečka, svadobné menovky

 

5. Nezabudnite na interpunkciu

 

Maximálne zdôrazňujeme, že je dôležité používať diakritiku. Inak SAShE systém nevie, čo je základ slova a nevie slovo skloňovať a neponúkne vaše výrobky ľudom, ktorí použili pri vyhľadávaní iný tvar slova. Napríklad ľudia často vyhľadávajú výraz "levanduľová/levanduľový/levanduľové", preto ak chcete napríklad vyplniť ako kľúčové slovo levanduľa, nezabudnite ho dať s diakritikou.

 

6. Vlastné kategórie

 

Využite možnosť vytvoriť si vlastné kategórie a podkategórie aj s popismi. Túto možnosť má každá galéria na SAShE, nájdete ju na záložke v Moje veci. Správe zvolené slová vám pomôžu ocitnúť sa na vyšších priečkach výsledkov vyhľadávania na SAShE a aj na Google.

Do názvov je vhodné znova písať všeobecné a opisné slová, podobne, ako v kľúčových slovách alebo názvoch. Do popisu kategórie je vhodný text, ktorý zákazníkovi vysvetlí, aké veci sa v kategórii nachádzajú.

Nesprávne: Hrejivky

Správne: Zimné detské čiapky

Vlastné kategórie sú ďalší spôsob, ktorým pomôžete vašej galérii získať návštevnosť z vyhľadávania a sprehľadniť svoju ponuku.

 

7. Poriadok v galérii

 

Za jednu z kľúčových podmienok úspechu predaja na SAShE považujeme konzistentnosť ponuky v galérii. O čo ide? Je vždy dobré, pokiaľ výrobky vo vašej ponuky spolu "hrajú". Spája ich základná technika, téma, rozpoznateľný štýl, autorský rukopis. Takéto galérie lahodia oku, pôsobia dôveryhodne, ľudia si ich automaticky spájajú s názvom značky a majú väčšiu tendenciu tu nakupovať. 

Ak každý tretí výrobok vo vašej galérii reprezentuje inú techniku, či štýl, celá galéria potom pôsobí ako keby ste stále len skúšali a strieľali od boku.

Premyslite si, na ktoré výrobky by sa vám oplatilo najviac sa sústrediť, v ktorých ste najlepší. Skúste sa zamerať na jednu techniku, nájdite svoj typický rukopis, ktorý vás odlíši od iných a urobí vašu galériu na prvý pohľad rozpoznateľnou. Ostatné pokusy radšej skryte do archívu. 

Je veľmi profesionálne, pokiaľ raz za čas, napríklad pred novou sezónou, pripravíte a ponúknete na SAShE naraz celú kolekciu výrobkov. Teda nahodíte do ponuky naraz napríklad 10 výrobkov, ktoré evidentne spája rovnaká inšpirácia, technika, motív.

 

8. Žurnály o nových výrobkoch

 

Ak pridáte do galérie naraz celú kolekciu výrobkov, je vhodné, aby ste na jej predstavenie a zviditeľnenie na SAShE využili Žurnál, teda článok, kde kolekciu predstavíte, napíšete niečo o jej vzniku, inšpirácii, procese tvorby, použitej technológii a unikátnosti vašich výrobkov.

Ideálne článok doplňte zákulisnými fotografiami s tvorby kolekcie a zopár produktovými fotkami. Ako na to sa môžete inšpirovať v našom Žurnálne o produktovom fotení. S kvalitnými fotkami sa ľahko dostane do pozornosti SAShE kupujúcich priamo na titulke SAShE, cez newsletter alebo facebook.

 

 

8. Aktualizovanie starších vecičiek

 

Nepredané výrobky je vhodné znova odfotiť a prezentovať v inom svetle. Ak ste výrobok prefotili, odporúčame ho nenahrávať ako novú vec, ale len pridať nové fotky. Výrobok si tak zachová svoje lajky, komentáre a počet predaných kusov, čo mu zas pomôže zobrazovať sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

 

9. Priebežne pridávajte výrobky do ponuky

 

Ak chcete svoju značku vryť do povedomia kupujúcich, mali by ste sa pravidelne pripomínať. Doba medzi tým, ako pridávate výrobky by nemala byť príliš dlhá, odporúčame pridať nový výrobok minimálne raz za mesiac. Objaví sa v Práve pridané na hlavnej stránke SAShE, v Novinkách od obľúbených predajcov, ktoré sú veľmi navštevované a príde aj v Newslettri všetkým kupujúcim, ktorí ho odoberajú. To máte hneď tri extra plochy, kde je výrobok vidno. 

Ak sa nejedná o ucelenú kolekciu, ktorú chcete promovať výraznou kampaňou, neodporúčame pridávať výrobky nárazovo. Odporúčame nájsť di pravidelný rytmus zodpovedajúci vašej mesačnej produkcii nových výrobkov.

Ak dlhšie nepridávate výrobky, je možné, že na vás zákazník začne zabúdať. Vy chcete docieliť, aby si vás váš potenciálny zákazník vnímal ako aktívneho a ústretového tvorcu. Okrem pravidelného pridávania výrobkov to môžete dosiahnuť najmä prívetivými textami, promptnou komunikáciu cez poštu a rýchlym vybavovaním zákaziek. 

 

 

Ak by ste chceli SAShE spoznať ešte lepšie, odporúčame preštudovať našu Nápovedu, ktorá obsahuje viac informácii o predaji a dostupnej funkcionalite.

Pripravili sme pre vás aj druhý diel, ktorý vám pomôže zorganizovať produktové fotenie.

Prípadné všeobecné otázky môžete napísať do komentárov a tie viac špecifické nám napíšte cez kontaktný formulár.

Komentáre

Safron super, pomohlo, hlavne o tematike klucovych slov a slov ako takych, ktore mozu pomoct pri vyhladani...dakujem! ;)

2016-02-23 11:26:071x

fanco Výborne zhrnuté. Hneď sa idem pozrieť na svoje názvy výrobkov. :-) Super príklad je v bode 2. Presne toto mi vadí. Ja nie som len predajca ale dosť často aj nakupujem (aspoň myslím, že dosť často) a odrádzajú ma veci, pri ktorých nie je úplný popis. Viackrát sa mi už stalo, že sa mi vecička páčila, ale keďže k nej nebol takmer žiadny popis, alebo bol nedostatočný, jednoducho som to zavrela a nekúpila som. Kúpila som tam, kde som vedela, čo kupujem. Kupujúcemu nestačí napísať - drevo. On chce vedieť aj aké drevo a ako bolo opracované a pod. Ale veď ste to jasne napísali. :-) Vlastné kategórie sú super, no zišla by sa ešte jedna úroveň. To ale možno nabudúce. :-)

2016-02-23 11:50:337x

Vcielka ďakujem, rady určite pomôžu ;-))

2016-02-23 11:51:081x

candycottoncomp Tak sa teda idem pustiť do premenovania svojich vecičiek. :-) Díki za tipy!

2016-02-23 11:53:07

Barsi Perfektne zhrnuté! Našla som vo svojej galérii hneď niekoľko vecí na zlepšenie a mala by som začať od názvov :) Novinkou pre mňa je, že sa vyhľadáva v popise k veci. Myslela som že vyhľadávanie funguje len podľa kľúčových slov a zaradenia do kategorií a farby.

2016-02-23 12:05:386x

remix ja som asi podcenila odporúčané veci, tak idem na to pozrieť...ďakujeme za výborné zhrnutie

2016-02-23 12:07:372x

Zapletalka_sk ja som si pri začiatku predaja preštudovala rady na fóre, a kdesi som sa dočítala, že je vhodné výrobky pomenovať nejak originálne, tak ja zakaždým rozmýšľam, ako ktorú vec pomenovať a teraz sa dočítam, že to zas až tak dobré nie je.... no nič, idem teda premenovávať ;)

2016-02-23 12:10:076x

LEANS Supeer. Dakujem, uz aj idem prelustrovat moju galeriu a ponapravat chybicky. :-)

2016-02-23 12:12:16

vagahundo Podľa týchto rád, mám roboty s opravami najmenej tak na mesiac:-)) ale ďakujem:-)

2016-02-23 12:21:231x

Erika1957 Naozaj užitočné rady,ktoré nám predajcom určite pomôžu:)

2016-02-23 12:29:12

valerika a popri interpunkcii pozor aj na preklepy: "levadnuľová" - levanduľová ;)

2016-02-23 13:13:552x

butterka super rady! ďakujeme :) ja som vždy mala pocit, že musím písať kreatívne názvy a ono je to vlastne celé také jednoduché :) aj keď mám niekedy pocit, že ľudom sa s názvom potom spojí aj niečo iné, čo v danom výrobku objavia a aj to ich môže motivovať ku kúpe. Avšak pri mojich bude určite jednoduchšie napísať "dichroické náušnice" ako vymýšľať "odraz nočnej oblohy" a pod. :D

2016-02-23 13:20:504x

Erinka ĎAKUJEM :)))

2016-02-23 13:24:28

details presne tak. tiež ma kedysi zarazilo odporúčanie dávať veciam zaujímavé názvy. ono je to pravda, že suchým pomenovaním veci sa stratí isté čaro výrobku, ale napr. knihovníci vedia svoje - presne takto sa klasifikujú knihy. treba sa vždy vcítiť do myslenia používateľa a správne ho naviesť, ak už nie názvom, tak predmetovými heslami.

2016-02-23 13:37:351x

NightShiftAtelier To budu teraz fukoty v galeriach :-)

2016-02-23 13:38:257x

ametist Ďakujem :) :)

2016-02-23 13:41:05

vimba Super! ďakujeme za skvelý, hutný žurnál a veľmi užitočné rady pre každého predajcu;)

2016-02-23 13:46:112x

bizuslavka Výborný žurnál. Len sa chcem spýtať. Ja dávam vždy do názvu mojej vecičky napr. Náušnice Slnečné guľôčky. Stačí pri vyhľadávaní, ak je tam to slovo náušnice? Aj keď je za tým ten umelecký názov? Ďakujem.

2016-02-23 14:19:22

SAShE.sk  REDAKCIA  Slovo náušnice je fajn, ale určite by pomohlo napríklad: náušnice žltý kvet - púpava... aby v názve bolo čo najviac priamo-opisných slov, ktoré asi človek môže zadať do vyhľadávania, keď chce nájsť náušnice podobné vašim..

2016-02-23 14:24:254x

MilicaM tiež som si myslela,že čím viac kreatívnejší názov, tým lepšie, no asi som bola v omyle...

2016-02-23 14:56:321x

Malienka Ďakujem za rady :) Žurnál veľmi užitočný :)

2016-02-23 15:03:46

Icus takze nazvy mam uplne mimo :D ale pride mi trochu divne pisat do nazvu "naušnice" ked je vecicka zaradena do kategorie nausnice

2016-02-23 15:40:493x

Zzitka Dobré rady, vďaka

2016-02-23 15:59:55

butterka jáááj a otázka k 7. bodu. Tiež som už mnohokrát rozmýšľala, že vypustím jednu techniku, ale neviem sa žiadnej vzdať, určite to mnohí poznajú :D a teda myslíte, že to pôsobí rušivo aj keď sa jednotlivé techniky podľa mňa dopĺňajú? tj. u mňa sklo, kov a cínovanie. Dajú sa robiť samostatne, spojiť dve, ale aj všetky tri do finálneho výrobku. Platí teda rušivosť aj v tomto prípade? Ďakujem ;)

2016-02-23 16:25:55

jklmn  REDAKCIA  Dávať do názvu náušníc slovo náušnice môže niekomu pripadať zbytočné, ale nie je to tak. Produkty so svojimi názvami sa zobrazujú v rôznych situáciách a nie vždy musí byť zrejmé o akú kategóriu sa jedná.

Ale, je to hlavne kôli Googlu. veľa ľúdí hľadá veci priamo na googli, zadá napr.: náušnice ruženín tiffany. vtedy je totálne podstatné, aby sa produkt volal náušnice ruženín tiffany. totiž google ho možno nájde tak či tak, ale tu ide o to, čo bude napísané tým veľkým modrým písmom a koľký v poradí ten produkt bude. to dramaticky zvyšuje šancu prekliku. My do toho nadpisu na googli to slovo náušnice pridať vieme, ale pridávame ho nakoniec a to často nestačí.

2016-02-23 16:27:421x

jklmn  REDAKCIA  butterka - tvoja galeria je ešte OK. jedná sa napríklad o autorov vyrábajúcich tašky, ktoré sú prekladané fotografiami. to je totálne zbytočné a rušivé.

2016-02-23 16:30:441x

Icus ok dakujem za vysvetlenie :)

2016-02-23 16:33:24

martArt výborné rady, vďaka, hneď som začala opravovať - zistila som, že pri mnohých veciach mi úplne chýbajú kľúčové slová a nielen to :)

2016-02-23 17:08:17

Framegroup Vďaka za rady! Veľmi užitočný žurnál, už sa tešíme na ďalšie :)

2016-02-23 17:38:51

JanaFabry Ďakujem za cenné rady, no hybaj prerábať :-)))

2016-02-23 17:56:26

atelierik ...a ja som to mala tak rada, keď som na Sashe "naďabila" na tie super názvy, čo si dievčatá samy vytvorili - tie všelijaké rukohreje a krkohreje - a myslím, že pre niektoré dievčatá to bolo priam typické... mne sa to (vo väčšine prípadov) veľmi páčilo:)

2016-02-23 18:08:174x

ketlin hihi kreatívne názvy mi v poslednej dobe už aj tak došli, tak nemusím mať výčitky :) Mám otázku: keď zmením názov vecičky, hore v adresnom riadku je aj tak ten starý názov- google nájde aj ten nový?

2016-02-23 18:13:352x

HDmade ďaaakujem, veľmi užitočné rady

2016-02-23 18:20:37

PetoValentovic ďakujem za rady, ich urobiť pár zmien:). Veľmi dobrý článok

2016-02-23 18:36:24

Handmade.Dafi Ja som si tiež vytvorila vlastné pomenovanie - "folklórky". Veľa ľudí určite netuší, čo to je, ani to nezadá do vyhľadávača, no ja som si na to už zvykla a "učím" to aj ostatných :)

2016-02-23 19:04:522x

Mydlaren Mám na redakciu otázku k bodu číslo 1 ohľadom názvu produktu vs url adresa.

Ak zmením po nejakom čase názov produktu zmení sa mu automaticky aj url adresa? Alebo url adresa zostane pôvodná čiže presne taká akú mal produkt názov v čase jeho prvého uloženia/nahrania na sashe?

Ďakujem za odpoveď.

2016-02-23 19:25:471x

kwietok6 náučný článok, ale hoci názvy mám v poriadku, aj častejšie pridávam, no fotky nie sú umelecké, ale snažím sa také prirodzené ako viem , aj tak je to ťažké :) neviem čím to bude asi veľa vymýšľam a pridávam z každého rožka troška :)

2016-02-23 19:34:12

Momino Je tu napisany kopec pravdy, vdaka za nu. Napada ma vsak zaroven, ze ked budem pridavat kazdy mesiac jednu vecicku, zakratko ich bude vela, a to -- aspon mna -- pri prezerani galerie odpudzuje...

2016-02-23 20:55:34

butterka Ďakujem za odpoveď, dilema skončila, môžem kľudne spať keď už to mám odobrené :)))

2016-02-23 21:09:24

lucia.kazmirova Perfektne zhrnute najdolezitejsiu body. U mna problem diakritika, asi idem ozivit slovensku klavesnicu :-)

2016-02-23 21:11:31

MMdesign Tak to to fakt bodlo. Aj keď veľa vecí "logicky" dodržiavam, s tými názvami som už dakedy zúfalá. Všetko maximálne zjednoduším, vďaka moc za "toto povolenie" hihi. Výborný žurnál, ďakujem moc! Myslím, že nám to všetkým pomôže :-)

2016-02-23 21:43:292x

ma.k výborný žurnál. hlavne tie názvy a popisy - to je veľká pravda. aj ja som už premenovala svoje "bárčodomňahode". v poslednom čase viac nakupujem ako predávam a zisťujem, že niekedy je ťažké nájsť v tom mori vecičiek to čo hľadám, lebo občas chýba úplne obyčajný názov. niekedy mi nie je jasné ani z názvu ani z fotky čo to je vlastne za vecičku. a ak nemá vecička dostatočný popis, neviem z čoho, pre čo, na čo, ako sa o to starať, tak si ju nekúpim. vďaka za dobré rady.

2016-02-23 23:01:101x

LightAndAngels PERFEKTNÉ, VÝSTIŽNÉ rady, vďaka :)!!!!!!!!!!!!!!!!! U mňa treba síce premenovať hlavne hodvábne veci, ale na popis vecičiek si potrpím, lebo sama nemám ako nakupujúca rada, keď má niekto len pár-slovný dokopy nič nehovoriaci popis, takže jasné - také vecičky nekúpim, nebudem to predsa riskovať, že kúpim neviem ani čo :)...

2016-02-23 23:48:283x

duvlaska Dakujem za informacie, budem sa snazit viest obchodik tymto sposobom.

2016-02-24 07:26:40

gabi111 Ďakujem veľmi pekne za dobré rady, tiež musím urobiť "revíziu" ;))

2016-02-24 07:42:52

ivyn pre predávajúcich super článok! Ešte by som poprosila, v záujme kupujúcich (ktorí mimochodom robia tiež dôležitú vec-kupujú...): Ak predávajúci nejaký výrobok už predal, nech ho z galérie odstráni. Predíde tak nasledovnej situácii: opýtam sa vnútornou poštou, či mi dané letné šaty (cena okolo 35 eur) vie poslať do určitého termínu. Odpoveď: Je mi ľúto, ale tieto šatičky už sú predané. Dobre, opýtam sa na ďalšie (cena približne 35 eur). Odpoveď: je mi ľúto, aj tieto šaty sú už predané. No a hádajte, čo v galérii aj naďalej má: šaty v cene okolo 80 eur. Do tej galérie už nikdy nenakuknem. Ale zobrala mi kopu času.

2016-02-24 07:55:581x

miusch mám otázku ku kľúčovým slovám, píšete, že nie je potrebné zadávať farbu, materiál a pod., no zaujíma ma, či napr. pri trojfarebnej, povedzme modro-zeleno-žltej veci, ktorú zaradím do modrých, by nebolo dobré do kľúčových slov zadať aj zvyšné farby. alebo ak mám jednofarebnú vec neurčitej farby, napr. niečo medzi ružovou a fialovou, ja ju zaradím do ružových a do kľúč. slov pridám fialovú. Je to osožné alebo zbytočné?

Druhá otázka: keď ja vyplním kľúčové slová s diakritikou, napr. slovo levanduľa, ale zákazník dá do vyhľadávania levandulu bez diakritiky, vyhľadá mu to tiež?

2016-02-24 09:13:369x

jklmn  REDAKCIA  URL adresa sa zachová podľa prvého názvu, na to treba dávať pozor, ale nemá to nejakú prílišnú dôležitosť, že by bolo koli tomu nutné veci vkladať ešte raz.

Každý mesiac jedna vec, to je 12 ročne, čo teda rozhodne nie je veľa. Ak je problém so širokou ponukou, najlepšie je po roku 10 najmenej prdávaných (alebo vôbec) vecí vyhodiť, ale nie je to dôvod nepridávať nové veci.

Dávať do kľúčových slov druhú farbu môže pomôcť, ak to robíte sami. Ak to začnú robiť všetci, tak sa filtrovanie podľa farby pokazí a vo finále to uškodí všetkým, lebo keď si dá niekto hľadať žltú, určite nebude rád ak mu to nájde aj modré a zelené a vlastne všetky veci.

2016-02-24 13:04:43

Barsi Máloktorá z vecí je jednofarebná, preto ja do kľúčových farieb pridávam tú, ktorú môj výrobok obsahuje, ale nezvolila som ju v hlavnej kategórii. Napr. ak je vec čierno-biela, zvolím v kategóriu čiernu farbu a do kľúčových slov dopíšem bielu, aby pri vyhľadávaní našlo aj túto vec. Samozrjeme nebudem tam písať ružová, keď na nej nič ružové nie je (neviem ,či to tak niekto robí). Kvôli týmto farbám som už niekde písala otázku, či neplánujete pridať možnosť priradiť veciam 2 farby. Týmto by si človek mohol ueštriť aj nejaké to kľúčové slovo :)

2016-02-24 13:18:432x

butterka Barsi ale v ponuke farieb čierno-biela je ;) ostatné viem, že nie sú, ale táto áno, asi preto, že je najpoužívanejšia :)

2016-02-24 13:37:171x

jklmn  REDAKCIA  my plánujeme pridať doplnkové farby, ale to sa musí zmeniť aj rozhranie pre kupujúcich, aby vedeli zvlášť hľadať podľa hlavnej farby a podľa doplnkových.

2016-02-24 13:42:154x

Barsi butterka: to bol len príklad čo ma zrovna rýchlo napadol, nekontrolovala som či je táto kombinácia v ponuke :)

2016-02-24 13:59:391x

Barsi Redakcia: ďakujem, už sa teším na novinky :)

2016-02-24 14:00:37

SAShE.sk  REDAKCIA  Ešte doplnenie info k názvom produktov a vlastných kategórií. Zdravá miera kreativity je samozrejme veľmi fajn, mnohé značky na SAShE, a vlastne aj samotné SAShE, získali popularitu vďaka špecifickému a zapamätateľnému názvosloviu. SAShE je doslova liahňou rôzneho originálneho a zapamätateľného názvoslovia v oblasti rukodielnej tvorby, viď. spomínané a veľmi úspešné pomenovanie "teplodaje". Funguje to však len vtedy, ak je váš produkt výrazne originálny, jedinečný a ľahko rozpoznateľný. Alebo vtedy, ak sa pohybujete v málo konkurenčnom prostredí. Vtedy si môžete dovoliť dať výrobkom, kategóriám, svojej galérii i veľmi kreatívne a menej popisné názvy. Ale stále platí, že to treba vyvažovať presnosťou, jednoznačnosťou a praktickosťou v popise výrobkov, kľúčových slovách... Aj toto je umenie a je to aj jeden z dôvodov, prečo sa niektorým značkám darí viac, než iným. Treba to vedieť vybalansovať, ale najdôležitejšia bude samozrejme vždy jedinečnosť produktu.

2016-02-24 15:58:346x

SAShE.sk  REDAKCIA  Čo sa týka konzistentnosti galérie. Nie je samozrejme chybou ponúkať rôzne, ideálne trošku komplementárne výrobky. Mnoho autorov to robí a robia to skvele. Ak je napríklad pre vašu tvorbu typický folklórny motív, prečo neponúknuť vyšívané vankúše, aj ručne maľované šálky v podobnom štýle.

Problémom sú galérie, kde je ťažko uchopiteľná akákoľvek autorská línia, kde autor skáče od fima, ku korálkovaniu, k maľovaným tričkám, potom prihodí zo dve fotky, jeden obraz a námatkovo ušitú kabelku, takže to pôsobí skôr ako výpredaj, než ako autorská tvorba.

Určite ste takéto galérie na SAShE zaznamenali a samozrejme, je možné, že časom sa autor nájde a z tohto štýlu "každý pes, iná ves" vyrastie. Považujeme však za povinnosť ich vypichnúť a upozorniť, že toto nie je správna cesta a oplatí sa zacieliť najprv na jednu techniku, jeden štýl, na ňom sa vypracovať a postupne rozširovať diapazón produktov.

2016-02-24 16:07:224x

Gemstones Ajaj, mám sa čo učiť :-) Už aj idem prepisovať. Veľmi poučný a užitočný žurnál, ďakujem :-)

2016-02-24 17:06:54

MoPe je to výborný článok, s užitočnými radami :-) ďakujem

2016-02-24 17:14:51

d-u-1588583422 Dakujem za raduy. Mala som technicku otazku, ktoru som si aj pokusne sama zodpovedala - pri zmene nazvu veci link na nu ostava rovnaky, takze ak su linky na konkretne veci u vas na blogu, FB stranke, atd., vsetko funguje po starom :)

2016-02-24 17:18:43

JIM Ďakujem , veľmi poučné a prospešné.

2016-02-24 18:08:481x

A.No.tvorenie ďakujem za tento žurnál, pokúsim sa všetko upraviť podľa týchto rád

2016-02-24 20:36:48

Predajnicka Keby moja galéria bola písomná práca v škole, asi som prepadla a mám to za 5! :-) úplne všetko som porušila... Super užitočný žurnál... pomaly začnem tú svoju písomku opravovať :-D

2016-02-25 08:27:421x

EvaBags ..pěkně srozumitelně napsané. budu vylepšovat.. děkuji. hezký den :-)

2016-02-25 09:37:231x

Andaris určite užitočné rady,vďaka :)))

2016-02-25 13:15:50

Donna Normálne som v rozpakoch - upravila som názvy vecičiek a návštevnosť mi rekordne vyletela :-))) Je to možné ?

A vďaka za žurnál, samozrejme :-)

2016-02-25 14:53:267x

RareBlack Ja mám skoro všetko zle :-D asi je načase sa galérii viac povenovat

2016-02-25 21:27:42

CuteArt Vyborný žurnál, vďaka...!!!!

2016-02-26 11:14:51

d-u-1478521668 článok super... je to trend v posledných týždňoch tuším na všetkých portáloch :-) škoda, že neprišiel v čase keď som tu začínal :-)

2016-02-28 09:56:462x

Dussi Super, veľmi produktívny článok, "fukoty" v galérii som už vykonala. Kompatibilitu vecí v galérii síce nemám na 100 percent, ale aspoň som pochopila princíp a pracujem na tom :-)

Neviem ako, ale po toľkých rokoch na Sashe až teraz som to pochopila, hroznéééééé.

Naozaj ste Sashe dobré a bez mihnutia oka verím, že budete lepšie, super to robíte !!!!!

2016-02-28 11:59:092x

SalyArt Veľmi užitočné rady, ďakujeme! :)

2016-02-28 16:25:161x

Wandaluzia Milé Sashe, vďaka za tento článok. Snažím sa neustále sa zlepšovať a zároveň robiť čo ma baví. Váš článok ma nakopol. Začala som si robiť poriadky v galérii. Vypustila som všetky fotografie, ktoré som tam mala len preto, že sa hodia do kolekcií, síce som jednu aj predala, ale to nie je podstatné, podstatné je, že to naozaj zbytočne "zavadzalo" v galérii. Vyrábam bižutériu, nie som fotograf. Taktiež som začala mazať niektoré už veľmi staré veci, ktoré som síce chcela ponúkať za super ceny akcii, v priečinku výpredaj, ale ten som celý dala preč. Uvedomila som si, že som sa predsa len niekde posunula a tie veci už akosi nepatria do mojej galérie. Veľmi krásne ďakujem za nakopnutie :) Ešte som neskončila s upratovaním, pokračujem... je toho ešte dosť.. Verím, že sa raz naučím aj naozaj dobre fotiť svoje veci :D Mám čo robiť.. Ešte raz vďaka!

2016-03-03 10:06:055x

Yvi práve toto som potrebovala, veľmi užitočný článok, ďakujem :-)

2016-03-03 13:20:471x

ANIES Dakujem za veľmi poučný žurnál- návod a dobré rady ako so svojou galériou narábať. Názvy výrobkov som mala zo začiatku správne, no potom som pozerala iných predajcov a snažila som sa byť originálnejšia a názvy som "pokašlala"...:-) Vzala som si aj iné rady, veľa užitočných info ste nám predostreli. Na stránke je veľa vylepšovákov, koloniek ,vyhľadávaní, ktoré možno nevyužívam... Fakt veľká vdaka.

2016-03-03 23:34:111x

Betulienka Vynikajúci žurnál! Praktický, prehľadný, jasný... Paráda, ďakujem za všetky rady a "Sashe starostlivosť" :) .

2016-05-22 08:34:151x

DeKora Vďaka za poučné žurnály.Chcem sa opýtať,či by bola možnosť rozšíriť spektrum farieb pri určovaní použitých farieb pri hotovej vecičke.Ak má produkt viacero farieb označenie "pestrofarebný" neviem ako ostatným ale pre mňa je nevyhovujúci.Bolo by fajn ak by bola možnosť výberu napr. tak,ako ste to spravili pri materiáloch,alebo pri spôsobe výroby.Dá sa stým niečo spraviť? vďaka za odpoveď.

2016-08-29 12:29:12

naramkyodjanky veľmi užitočný žurnál, hlavne pre úplných začiatočníkov ako som ja, aby sa zorientovali a od začiatku správne nastavili prezentáciu svojej tvorby a výrobkov... tiež idem podľa tohto super návodu ihneď poopravovať všetky chyby, ktorých som sa už nechtiac dopustila :-) ďakujem

2016-11-15 15:30:45

k-bbf Super článok ďakujeme a krásny dnik :-) je pekne vidieť ako sa vytvorí komunita a ludia si pomáhajú a sú k sebe láskavý to je asi základ celého nášho bytia :-*

2016-11-17 10:59:08

MirianaOli Vďaka za dobré rady, veď tých nikdy nie je dosť:)

2017-02-13 12:37:27

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

Ako viac predávať

www.sashe.sk/serial/ako-viac-predavat-na-sashe

Odporúčania všeho druhu, obchodného charakteru a za serióznym účelom

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »