SAShE
SAShE - slovenský handmade design.




SAShE
Domov » Žurnál+ » Žurnál » Tvorba » Pravá hodnota HANDMADE? Zopár centov!!

Žurnál+

Autor

Sabína K. | PuPava_Art
Vítam Vás na stránke PuPava_Art. Čo by som Vám tak o sebe povedala.. Volám sa Sabi a tvoreniu sa venujem už od prvej chvíle, čo som sa naučila držať vecičky v ruke, spočiatku i v ústach. Tým pádom ...
Články autora (7) »
Predajná galéria autora (48) »

Pravá hodnota HANDMADE? Zopár centov!!

Sabína K. » Tvorba / 2013-06-21 14:09:04 /  71 komentárov / 83 lajkov

Nenechajte sa uraziť názvom, u mňa to tak rozhodne neplatí! :) Tento článok vznikol na podnet niekoho iného..

 

Jedného dňa ku nám prišla starká na návštevu, že jedna jej známa by chcela sadu šperkov. Moj prvá reakcia: super! Podľa mojej ponuky si vybrala aj korálky, takže som nemala ohľadom zisťovania požiadavok žiadne väčšie "opletačky". Bohužial, nevedela som jej určiť presnú sumu, pretože podľa mojich informácií mali dané korálky nabrať na cene. Musela ale počkať týždeň, pretože aktuálne neboli v obchode dostupné. No v tom sa neskrýval kameň úrazu, pretože podľa jej slov mala dosť času.

Akonáhle došla objednávka, mala som nakúpené a predavačka na mňa len tak udivene pozrela, že si ich beriem všetky. Totiž, náhrdelník mal byť (keď bol zapnutý) približne medzi prsia a musela som naň minúť približne 7 balíčkov korálok. A tu to máme! Znova musím počítať, koľko som minula na materiál! 

Jeden balíček ma stál 0,70 centov, to je celkom v poriadku.. Spolu to ale bolo  4,90, pričom som ešte doplatila za voskované šnúrky  a zapínanie. Celková investovaná suma bola teda 5,70, využitý čas na prácu (bolo to síce len navliekanie, lenže dierka na prevliekanie bola primalá a musela som cez ňu dostať DVE šnúrky, ktoré sa mi popritom vždy štiepili, následne som medzi každou korálkou urobila uzlík) je k nezaplateniu a ja som si zaň vypýtala 10 €. Je to priveľa? Ak áno, tak mi to pokojne napíšte do komentárov, pretože ja som sa dočkala aj telefonátu, že si prevezme zrejme len náramok a náušnice, pretože všetci tvrdia, že je to vysoká suma ( aj keď nevedela presne že koľko zaň zaplatí, bola informovaná, že náhrdelník bude drahší). Podľa mojej starej mami by bolo priveľa aj 7 eur, nie to ešte 10! Ľudia, kde to vlastne žijeme? To ma priviedo k ďalšej myšlienke.

Vo voľnom čase mám raz za týždeň Výtvarný krúžok na miestnej ZUŠ (základná umelecká škola). Mala som jednu objednávku na tričko a tak som sa rozhodla, že ho namaľujem tam. Bolo by to príjemné spestrenie práce, bola by som obklopená tvorivými ľuďmi a ešte tvorivejšou atmosférou! Keď bolo moje majstrovské dielo hotové, bola som s ním maximálne spokojná. Hneď na to za mnou ale prišla učiteľka a povedala mi jednu vec, ktorá ma dodnes trápi: "Za to je niekto ochotný aj dať peniaze?".

Počula som už, že mám dokonca nízke ceny. Zrazu sú ale rapídne vysoké? Som znechutená..

 

A ako je to u Vás, máte s niečim podobným skúsenosti? Je človek "moderný" ochotný zaplatiť za ručnú prácu?

Komentáre

Hajinka Nenechaj sa tým znechutiť! Ľudia čo ti povedia že 10e za náhrdelník na ktorý si polovicu výslednej ceny platila materiál nechápu čo hovoria... Nech sa zamyslia. Ako dlho si to robila? Veď si skús naúčtovať trebárs 3e za hodinu a hneď zistia ako sa tá cena rapídne zvýši a môžu byť radi akú cenu si im urobila.. veď to je tvoja práca. Sedíš pri tom, makáš, vymýšľaš, kombinuješ... ja keby mám do svojich vecí započítať všetky hodiny.. plus všetko ostatné, reálne by sa mi asi nič nepredalo. Tiež počúvam rôzne názory, dokonca som nedávno počula že si účtujem príliš málo. Ak robím náhrdelník 4 dni (priemerne) tak 4 dňová práca ocenená na toľko koľko som dala je podpriemer. Vtedy ma potešilo že sú ľudia čo to chápu. A neboj sa, prídu aj takí. Hlavne nestrácaj chuť tvoriť. Viem že takéto čosi sa chňapne ako kliešť a drží a drží.. ale primárna je radosť z tvorby ;) Tak ju nestrať :)))
2013-06-21 14:20:3513x
bublinArt Sabi, to bude vzdy, mne sa stalo nieco podobne a odvtedy si hovorim, ze asi to netreba riesit...len skoda vynalozeneho casu a penazi..prajem ti, nech si nahrdelnik najde svoju majitelku novu co najskor:)
2013-06-21 14:20:523x
YAK4YOU Dobrá téma.

Myslím, že je to tak, že ten, kto peniaze má, je ochotný dať aj viac za výrobok. Ten, kto aj sám vyrába, tiež je ochotný, lebo vie, že za každým dielom sa skrýva viac (viac peňazí na materiál, na balenie tovaru, viac času, viac hodnoty...).

Ten, kto nieje informovaný alebo nemá peniaze (vo väčšine prípadov kombinácia tých dvoch), len šomre a dudre a čuduje sa a škandalizuje. Z takých si nič nerob! Ty sama predsa poznáš hodnotu svojich vyrobených vecí a nikomu nemusíš skladať účty ani sa hanbiť či ospravedlňovať za svoje ceny.

Nevešaj smutne hlavu, ak sa niekomu niečo páči, kúpi si to aj keď je to drahšie, hoci si musí počkať a našporiť si na to. Ale potom z toho má aj väčšiu radosť a viac si to váži :)

2013-06-21 14:22:1511x
PuPava_Art Ďakujem Vám dievčatá za Vaše názory, aspoň viem, ako to vidia aj iný :)

Hajinka: Radosť z tvorby hádam nikdy nestratím :) Len som udivená dnešným svetom.

bublinArt: Hádam si ju nájde :) A ak nie, poslúži ako darček nejakej známej, hádam poteší :))

YAK4YOU: Úplne s tebou súhlasím! Aj ja si akurát šetrím na viacero vecičiek, ktoré sú podľa mňa naozaj skvostné! Síce ani moja mamka nezdiela môj názor vždy (tež ju asi zaradzujem do skupinky, ktorá veľa nemíňa) ale pozná hodnotu výrobkov a chápe, čo na daných veciach vidím, a za to som rada! :)

2013-06-21 14:31:282x
RIKI Myslím si, že v staršej generácii rezonuje stále koruna... Euríčka si prečítavajú na koruny, no a kedysi sa za koruny dalo nakúpiť inak než teraz☺ 10 eur to bolo viac ako 300 korún, no a za 300 korún,sa dalo toho nakúpiť dosť... Lenže hodnota eura je dnes niekde inde. Tu bude asi ten "kameň úrazu"...
2013-06-21 14:43:167x
jklmn  REDAKCIA  otázka ceny, to je večná téma. mňa napríklad naposledy zaujali tieto prstene - http://www.sashe.sk/wiskincsin/moje/around-the-world

ak by každý stál napríklad 25,- Euro, možno by sa predávali ešte lepšie, ako s cenou čo majú ;)

2013-06-21 14:53:2532x
heluska Prosim, oprav si gramaticke chyby - tvoj zurnal sa bude ovela lepsie citat.
2013-06-21 14:55:565x
PuPava_Art RIKI máš pravdu, euro je niekde úplne inde a mnoho ľudí si to stále prepočítava. Ja osobne by som toho nebola schopná, keďže ja som "dieťa eura", za koruny som ako malá nič nekupovala takže ich hodnotu veľmi nepoznám. :)
2013-06-21 14:56:161x
PuPava_Art jklmn Tá cena, ktorá je tam uvedená, je maximálne smiešna! To sa mi už nezdá, ako zníženie ceny kvôli ľuďom, ale vlastné podceňovanie práce!

heluska: Mrzí ma to, že ten článok nie je gramaticky správne napísaný, v tom veľmi nevinikám, ale ja som skôr chcela upozorniť na podstatu :) Pravopis radšej nechajme pravopisom, to by som tu sedela večnosť :o)

2013-06-21 15:00:163x
heluska Pupavienka, viem, ze si velmi mladucka, este nemas ani obciansky - ale ako chces, aby ludia respektovali tvoj nazor a tvoju pracu - ked tvoj postoj k tak zasadnej veci ako je ovladanie rodneho jazyka je taky aky je...treba mat respekt - ked respekt chces ...
2013-06-21 15:06:5116x
rathrak joj zena :)

akurat dneska som mala znovu podobnu skusenost ako ty... mne tiez ludia hovoria obcas ze mam ceny nizko a niekedy sa najdu taki co povedia ze ich mam vysoko... hlavne ked riesim grafiku... zvacsa ju robim dobrovolne {ukecavam sa tym ze si budujem portfolio hh} ale kazdi si mysli ze do programu nahadzes obrazky a samo sa to spravi ..och

a aj malby, kresby ci ine handmade veci... niekedy uz neviem podla coho si cenu urcit...vobec fakt ale som si povedala ze aj tak sa snazim cenu vzdy daj tak nizko aby to bolo co najlepsie a ked mi aj potom niekto povie ze to je vela, lebo niekto iny to spravi lacnejsie... tak nech ten clovek ide za tym druhym nie?

ale aha zeny ako je vonku pekne ;)

nekazme si den zlymi skusenostami... ja chcem dneska malovat :) lebo ma to bavi :)

2013-06-21 15:06:544x
svetlana.bel tak ma napadlo - dávajme do zátvorky za cenou, ktorú sme určili ako predajnúj, aj cenu, ktorú to naozaj má, resp. na koľko si to ceníme my - možno by to pomohlo k predaju - :)
2013-06-21 15:26:075x
ZUMAart Ja som niekoľko rokov pracovala na odbyte v jednej firme, ktorá vyrába a predáva kvalitný čalúnený nábytok s veľkým podielom ručnej roboty, čiže cena tomu aj prislúchala a VŽDY sa našli ľudia, ktorí nechápali, prečo je taký drahý. Raz bol zákazník z ceny taký rozčúlený, že kolegyni nepekne nadal, a že radšej si pôjde kúpiť do Poľska, veď tam kúpi „takú istú sedačku“ za pár desiatok Eur.... No a takých treba nechať, aby potom vyťahovali z vnútra špinavé handry, ktoré slúžia ako „výplň“ sedačky....Pýta sa, že čo je na tom také strašne drahé, no a ja sa tiež môžem opýtať, že čo je také drahé na BMW? :)) Chcem ťa ale povzbudiť, že veľa zákazníkov kvalitu pozná a vie oceniť aj čas venovaný spracovaniu výrobku. Tak veľa chuti do ďalšieho tvorenia pre ľudí, ktorý vedia kvalitu oceniť :)))
2013-06-21 15:33:314x
Elianka Starká so známou aj s pani učiteľkou žijú ešte v dobe dvoj-korunového mlieka. Nedaj sa znechutiť, vždy sa nájdu aj takí, ktorí nevedia veci oceniť aj takí ktorí vedia ... môžeš sa ich iba opýtať, či by chodili do práce v ktorej by zarobili iba na cestu do nej a nič viac...
2013-06-21 15:42:127x
gaal Bohuzial je to tak....moja svagrina je Svajciarka a kupila som jej k narodeninam nadherne nausnice od miriem http://www.sashe.sk/miriem/detail/cukrova-vata. Nevkladam tu link (len :) ako reklamu, ale aj aby ste si vedeli vytvorit nazor - svagrina sa rozplyvala ake su krasne atd, ale co ju uplne najviac zobralo bolo, ze su RUCNE VYROBENE a ze take NIKTO iny nema. Kolegyne ju chvalia a vsetci ocenuju, ze to muselo byt uzasne drahe, kedze je to hand made unikat. Kiez by tato mienka prisla cim skor aj ku nam. Nechcem porovnavat zivotnu uroven, ano, tento pristup "radsej kupim u cinana" je bohuzial aj o peniazoch, mozme skakat len tak vysoko ako nam dovolia platy, ale celkove verim, ze sa raz hadam zmeni nastavenie ludi - radsej si kupim kvalitny unikat, ako 5 cinskych veci, ktore sa coskoro znicia. A to plati o sperkoch, satach, nabytku... o vsetkom. Kedysi sa "stopkali" ponozky ked sa prederavili, dnes znehodnotene veci idu rovno do kosa, ved sa "neoplati" ich opravit, zasit, zastopkat :(
2013-06-21 16:15:199x
PuPava_Art gaal: Ja viem, sama som k takým ľuďom jednu dobu patrila. Našťastie ma to ale prešlo a mať handmade vecičku, ktorú niekto vyrobil a vložil do nej kúsok zo seba, to je nepredstaviteľná hodnota! :)
2013-06-21 16:23:592x
Hajinka ...ešte stále u veľa ľudí prevláda názor že "handmade" je čosi čo niekto zbúcha doma na kolene za pár minút z materiálu čo má doma... a už som počula aj reakciu: také si spravím aj sama, za tú cenu!

nuž je to skutočne aktuálna téma či je zima, či leto...

2013-06-21 16:49:514x
gaal rathrak a nechcela by si napisat nejaky zurnal o tom ako sa robia grafiky? nie vyrobne tajomstvo, ale aspon zhruba. lebo ja netusim a celkom by ma to zaujimalo
2013-06-21 17:26:473x
PEARelena Mna teda sklamala najviac reakcia p.ucitelky...Sama ucim na ZUS vytvarnu,kiez by boli vsetci ziaci taki kreativni ako ty!To je teda motivacia od ucitela!
2013-06-21 17:26:5217x
Dettus Je dosť smutné, že ľudia majú takýto intelekt. Niektorí by mali pochopiť význam slova handmade. :-/
2013-06-21 17:31:482x
zuzK3 to, pre kupujuci nevedia ocenit presne hodnotu vyrobkov, je urcite neprijemne a je to dovodom k znechutenych komentarom typu "to je prilis drahe, take cosi si urobim vecer doma".. ale skuste to zmenit vy ako predavajuci! necakajte na to, ze kupujuci sam od seba objavi tu tvrdu pracu za vasimi vyrobkami. odkial mam vediet, ze vyroba naramku trvala 5 hodin, ked vidim len fotku? . piste zurnaly o tom, ako vyrabate veci, ake narocne su materialy a techniky s ktorymi pracujete, co je na vas netradicne, odkial cerpate inspiraciu, ako vznikaju vase napady.. len tym, ze zacnete menit pristup samych seba, je mozne zmenit (alebo minimalne ovpyvnit :) pristup aj tych druhych! aj to sucastou predaja: praca so zakaznikom!

PuPava_Art: neopustaj sa, vyrabas krasne veci a ako tvrdi moj muz: kazda vec ma svojho kupca! :)

2013-06-21 17:37:599x
PuPava_Art PEARelena: Mňa to sklamalo väčšmi, bolo to fakt nečakané :/

zuzK3: Skadial čerpám inšpiráciu? Asi aktuálne z tvojho komentára! Super idea na žurnál :o) A pochvál svojho muža, je to prekrásna hláška :))

2013-06-21 17:52:13
Rodokov Kamarát študoval za zlatníka v Londýne a tam mu bolo povedané,že ak vyrába autorský šperk jeho cena práce by mala byť minimálne 15libier na hodinu,za 13 totiž makajú nekvalifikovaný robotníci na stavbe.Je pravda,že aj na anglické pomery by bola kopa vecí takto ocenených nepredajná ale je aj pravda,že človek naozaj nesmie brať za kreatívnu,ručne robenú prácu menej ako upratovačka za vytretie chodby mokrou handrou.(nechcem sa dotknúť ani upratovačiek ani robotníkov,to len ako príklad.)
2013-06-21 17:59:2720x
drotar.mlich Tak to dnes chodi"cina je lacnejsia",malo je takych ktory vedia ocenit rucnu pracu a kreativitu bez coho to nejde. No a original,tak to uz vobec nepoznaju.
2013-06-21 17:59:354x
PuPava_Art Hádam sa raz prepracujeme na vyššiu úroveň a bude to úplne naopak :) Produkty z pásovej výroby, ktoré nájdeme v čínskych supermarketoch budú považované za nepotrebné a okukané, zatial čo sa bude investovať do autorských, preracovaných originálov :)
2013-06-21 18:22:44
gabirusi ja ako kupujuci si poriadne pozeram co sa tu nachadza a pokial sa mi nieco paci, aj ked je to drahsie, tak si to proste kupim! Viem kolko stravite casu pri tvoreni, pri vymyslani , pri zhanani materialu !

Ja som vznetliva povaha :D a na tie komentare babiek by som raz dva povedala svoje - cely proces tvorby , co kolko stalo a kolko casu si pri tom stravila a co by som urobila na zaver - celu sadu by som odfotila a pred tou pani by som to cele rozobrala nech zaplati material a nech to urobi sama! A nabuduce rovno povedz aka priblizna cena vyrobku bude a potom sa rozhoduj ci zakazku vobec vezmes... aby to nedopadlo zase takto...

Vela stastia a nezufaj! :)

2013-06-21 18:24:192x
PuPava_Art Ďakujem za názor, to by bolo super, asi by si oči vyočila :D Približnú cenu vedela, len ju to zrejme zaskočilo, že tam bolo o tie 2 eurá naviac..

Som rada, že sa nájdu aj taký skvelý kupujúci, ako si ty (samozrejme aj mnoho dalších) ktorý dokážu odceniť pravú hodnotu výrobkov :) Palec hore!

2013-06-21 19:03:421x
Koral tiež mám podobnú skúsenosť.

šila som náramok,farebný, z preciosa a toho rokajlu veľkosti 11/0

k tomu som si pripočítala náramkový základ,ihly-celkovo som ich na tom náramku zlomila 5 ks,vlasec.

cena materiálu ma vyšla na niečo cez 8€

náramok som šila celú nedeľu,varil drahý,teda to bolo cca 8 hodín.

cenu som určila na 15€ a zavesila na svoju funpage na facebooku.

Jeden pán mi napísal,že aj koncert Joža Ráža je lacnejší než ten náramok..

Položilo ma to ale kľudne som mu napísala ako sa veci majú.

A dodala som,že ak mi zaistí za 15€ koncert J.Ráža beriem to všetkými desiatimi.

:)

pán sa asi zamyslel a príspevok vymazal :)

Takže hlavu hore :)

2013-06-21 19:15:327x
sandrea 10€ za náhrdelník a z toho je vyše 5€ iba za matriál??? No poviem Ti otvorene, podcenila si sa a to poriadne.

Reči takých pipín, čo im je 10€ za ručnú prácu priveľa ma vytáčajú. A potom minú obratom ruky dvacku za šampónik pre kabelkového uštekanca. Alebo ružový obojok so "štrasikmi", robený niekde v číne.

Hlavu hore, znechutené by mali byť ony. Zo svojho zmýšľania.

2013-06-21 20:02:0817x
slnjecko máš peknú prácu. a tie prstienky za 2eur...súhlasím s Jurajom
2013-06-21 21:22:141x
mina No takto - kedysi, za hlbokého socializmu, bolo "hand-made" v našich končinách viac-menej "z núdze cnosť" - pekných vecí nebolo, tak sme čosi odkukali z (pašovaných:)) časopisov, zapojili vlastnú fantáziu a vyrábali :) - pre seba, pre kamarátky ... .

No a niektorí sa ešte nestihli preorientovať ... akosi im nedochádza, že ručná práca, jedinečný výrobok presne na mieru je vlastne najvyššia forma luxusu.

A ešte k cenám materiálu - toto je dosť diskutabilný bod celej tvorby. Totiž - často nakupujem vo veľkom, nie korálky, ale látky a priadze ... nuž, a to by ste čumeli :) - rozdiel medzi cenou z veľkoskladu a cenou maloobchodu je často viac než 50 % (!). A teraz tá diskutabilná stránka veci - keď vyrábam jeden kus, presne "na mieru", podľa požiadaviek - oplatí sa mi nakupovať vo veľkom ? Asi nie ... . Môj názor, samozrejme :)

2013-06-21 21:32:199x
Alex1 Netráp sa :) Podľa mňa si dala primeranú cenu. To len druhí čakajú, že keďže to robil niekto doma, ta to bude táááákeee lááácnééé....
2013-06-21 21:38:231x
HenrietaMocova Milá PuPava Art, predstav si, že niekto umeleckým remeslom živí štvorčlennú rodinu :-)

vitaj v živote.......

2013-06-21 22:16:118x
sativa mina, napísala si to aj za mňa :-) ešte pridám môj pohľad zákazníčky: veľmi dobre si uvedomujem, koľko hodín práce, koľko materiálu, pokusov, omylov má za sebou napr. bax, kým sa naučila šiť také perfektné tašky, ako dnes ponúka, takže absolutne nemám problém s cenami napríklad za jej tvorbu, keby som si chcela takú tašku ušiť sama, stálo by ma to milionkrát viac...ale úprimne, niektoré sashenky tu ponúkajú veci, ktoré by som si naozaj dokázala vytvoriť sama, neviem, či lacnejšie, ale určite kvalitnejšie, niektoré veci odtiaľto by som neponúkla ani malému decku zadarmo, takže v takom prípade mi je úplne jedno, ako dlho taký výtvor trvalo urobiť, koľko materiálu a energie sa minulo, keď je to podľa mňa nekvalitné (inému sa to môže páčiť), každá cena je privysoká ;-)
2013-06-22 08:34:478x
Dadart pancelka Kusnierova ? :))
2013-06-22 13:42:313x
Hela503 V skutočnosti je to tak, že tí, ktorí to nikdy ani nevyskúšali vyrobiť, nevedia oceniť ani čas, ani námahu... A nevedia, čo všetko to obnáša. Napríklad len také jednoduché - koľko priestoru a pomôcok musím mať k výrobe týchto vecičiek.---- Nie iba priamy materiál.
2013-06-22 15:39:014x
magaela Ja osobne som si v cenení svojich kúskov vytvorila systém. Často-krát aj zmenil pohľad nakupujúcich, ktorých považovali kúsky za drahé. Možno inšpiruje aj teba. Rátam: Materiál, pričom základ každého kúsku je 1 euro (to je cena za poštovné, dopravu, výdavky, ktoré miniem na zháňanie tovaru...), 3 eur. za hodinu práce, 1-3 euro za fotenie (upravovanie, vkladanie nahrávanie) , 1-5 eur za originalitu (podľa toho či viem kúsok zopakovať, alebo nie), a plus 12% provízia sashe. Pod výslednú cenu sa snažím neísť, keď mi niekto povie, že je to drahé, tak si poviem, že taký človek ešte nedozrel na hand made tvorbu a nelámem si z toho hlavu. Ak je niekto stotožnený so svojou tvorbou, nezostáva mu nič iné, ako si pevne stáť za svojimi rozhodnutiami, medzi ktoré patrí aj oceňovanie vlastnej tvorby.
2013-06-23 01:01:285x
JAJAaPAJA Pre mňa je na celej tejto situácii najnechutnejšie a najzarážajucejšie vyjadrenie učiteľky. Oj, ale by som ju nakopla... O to viac som nahnevaná, že je to na ZUŠ-ke, kde by sa tvorivosť mala podporovať a nie kritizovať. PuPava, nos tie tričká pekne ďalej na hodiny, nech pani učiteľka vidí, že si to ľudia kúpia a páči sa im to. A bojuj aj za vyššie ceny za svoje veci. Ak to tá tetka nechce, nech si nekúpi, ale Ty nesmieš ustúpiť. Treba jej to pekne vysvetliť, koľko si sa na tom namakala, koľko času, energie a aj peňazí Ťa stálo objednanie korálok. Ak to nepochopí, pochopia to ľudi inde, ktorí hlavne sú už inde.
2013-06-23 03:03:254x
HANDMADEART Koral - nebola som tu, tak čítam až dnes. Ja by som to tomu múdremu pánovi vysvetlila takto: Koncert Ráža, kde si pár tisíc ľudí kúpi lístky, naozaj vyjde jednu osobu na pár Eur. To je podobné pásovej výrobe, kde každých pár sekúnd zíde z linky nejaká vec a predáva sa za pár drobných. Lenže ručne vyrobená vec, to je súkromný koncert Ráža, určený jednej osobe (zákazníkovi) a za také vystúpenie bral Elán kedysi JEDEN MILIÓN KORÚN. Takže z tohto pohľadu máš neskutočne lacné veci :-).
2013-06-23 10:46:216x
PuPava_Art Dadart - áno, to si vystihla ;)

JAJAaPAJA- tiež som bola na pokraji rozhodovania medzi výbuchom názorov alebo pokojným uznaním názoru, našťastie som sa ale nenechala vyviest z miery, inak by som sa tam už asi neukázala :o)

2013-06-23 10:49:442x
PuPava_Art HANDMADEART- Pekné vysvetlenie situácie ;) Pánovi by asi padla sánka k zemi, kebyže si mal prečítať všetky tieto riadky plné pravdy :))
2013-06-23 10:54:40
millaja peňazí nazvyš nemám (veď kto má), ale už som prišla na to, že radšej dám viac za jedno tričko, ručne maľované, originálne a cítim sa v ňom výnimočne, ako kúpiť v OC 5 tričiek za sumu toho jedného, ale sú nekvalitné, neoriginálne, má ich každá druhá,... a väčšinou žiaľ také sú..držím palce všetkým šikovným ľuďom aby záujem o originálnu hand made tvorbu rástol ;)
2013-06-23 11:58:245x
Bebaty Aj mne sa to veľakrát stalo..a to som si pýtala tak 2E za jedny náušky. Bola zvyknutá, že za také fimo sa platí 5o centov.. ale stal sa mi aj presný opak. Moja pani učiteľka mi dala za jedny náušnice 4 eurá, čo som teda od nej vôbec nečakala ( tu na SAShE stoja 3) :) s tým sa budeš stretávať stále.. :)

držím palce

2013-06-23 13:32:382x
HANDMADEART Ešte pridám čerstvé skúsenosti z jarmokov tohto víkendu:

1."Koľko stojí tá kabelka?" Bola to dámska kabelka na rameno z hovädzej kože. Predavač odpovedá: "69". Pán sa pýta: "Centov?"

2. Pán si dáva na mieru urobiť kožený opasok. O pár minút je hotový, predavač ho podáva a hovorí: "Nech sa páči, dvanásť päťdesiat." Pán pokojne odpovie: "pätnásť."

2013-06-23 13:43:194x
SkusimTo celý problém pohľadu na ceny výrobkov ako takých vychádza z nízkych platov, väčšina ľudí si ich môže nielen tu, ale aj v obchodoch len obzerať, pretože majú čo robiť, aby prežili z mesiaca na mesiac,odtiaľ tá zatrpknutosť a nevraživosť, určite je to pre všetkých lákavé, ale nie všetci majú na to aby si urobili radosť.....
2013-06-23 15:22:3712x
BooBak doteraz som si myslela, že hodnotu (a s tým spojenú cenu) výrobku/služby nevie ohodnotiť len ten, čo tomu nerozumie, neskúsil to. moja najnovšia skúsenosť je však taká, že to rovnakí môžu byť aj samotní predajcovia :(

SkusimTo: ja rozlišujem dve skupiny ľudí:

1. tých, čo hovoria, že je niečo drahé, lebo na to nemajú peniaze. teda je to pre nich drahé a so samotným vnímaním hodnoty výrobku/služby to nemusí mať nič spoločné. takí zvyknú byť ticho alebo pochvália.

2. tých, čo hovoria, že je niečo drahé, lebo to nevedia ohodnotiť. také prípady sú často sprevádzané vetami ako napr. v článku "to si niekto kúpi???" alebo "také ti spravím/také mi ten a ten spraví", či "dáte to za xy€?". týchto prípadom vnímam oveľa viac a je to znevažovanie ľudskej práce aj človeka samotného. niektorým pomôže aspoň načrtnutie náročnosti a zdĺhavosti výrobného procesu, niektorí sú skrátka......... moja skúsenosť.

2013-06-23 20:49:364x
Lyllu Nevešaj hlavu. SOm na tom podobne....moje šatky stoja 6 eur....ale su tu baby, ktoré ich predávaju za 3 eurá a menej. Používam drahé americké látky, ktoré su skutočne kvalitné, platím drahé poštovné z ameriky, clo, zo zárobku aj odvody, dane atd....preto som si jendoducho povedala, že nempôjdem pod cenu. A predsa sa nájdu zákazníci, ktorí vedia oceniť kvalitnu prácu a kvalitný material. Vážim si svoju prácu, preto nemôžem ísť pod cenu....a to iste urob aj ty a nepočuvaj zvistlivcov, alebo ľudí, ktoré nemajú poňatie o tom, čo handmade je. Prajem všetko dobre :-)
2013-06-23 21:09:456x
zuzi čo dodať....jediné....na Slovensku je to tak......tiež viem o čom to je....áno na jednej strane je to spojené s tým, že obyčajní ľudia na Slovensku majú nízke príjmy a obracajú každú korunu...ale sú i ľudia, ktorí peniaze majú, ale zase si nevážia ručnú prácu....takže záver...milej panej odkazujem, že nech skúsi vyrobiť taký náhrdelník sama, možno potom pochopí!!!!!!!!
2013-06-24 11:54:561x
evelyna Poznámky takýchto ľudí nestoja za povšimnutie, nieto ešte za rozčuľovanie :) Mne sa to už stalo niekoľkokrát. Ľudia uvideli moje výrobky a skonštatovali - a to si niekto je ochotný aj kúpiť??? Proste takí ľudia netušia, koľko práce je za každým výrobkom (že nemajú predstavu o cene materiálu, s tým rátam). Potom však uvidím komentár pri mojom žurnále "je to cenovo hlboko podhodnotené" a mám v tom jasno :) Určiť cenu náramku, ktorého výrobou som sa zaoberala 3 týždne po večeroch, podľa nejakej hodinovej sadzby sa snáď ani nedá :)
2013-06-24 15:19:461x
Judylicious taki ludia sa samozrejme vzdy najdu, urcite sa tym nenechaj znechutit ako ti tu viaceri radia :) niektori ludia vedia handmade tvorbu a pracu ocenit ini nie - s tym sa asi musime zmierit ...
2013-06-24 16:05:061x
PuPava_Art Veľmi dobre sa mi čítajú všetky tie povzbudzujúce komentáre a vážim si ich o to viac, že ste sa v nich so mnou podelili o Vaše podobné skúsenosti. Veľmi pekne Vám všetkým ďakujem! Hneď sa cítim lepšie, že v tom nie som sama :)
2013-06-24 16:21:551x
HyndusSid Není to jen na Slovensku,jednou jedna paní chtěla vyrobit kolážový obraz ze strašidýlkem od manžela,udělali jsem několik možností aby měla výběr,tenhle byl makovej druhej měl divnou barvu třetí byl snad dobrej takže jo ,nakonec se jí

zdál drahej a vlastně ani prej neměla peníze že to zkoušela,to by tě trefilo,takže zakázky už jedině s platbou dopředu 3 pokusy a nedá se nic dělat.

2013-06-25 00:14:111x
vrabcek Milé dievčence,ďakujme bohu,že sme boli obdarené fantáziou,nápadmi a kreativitou,ale aj pracovitosťou.Svojim výrobkom venujeme voľný čas,materiál,prácu.Venujme sa svojim dielkam a nenechajme sa odradiť ľuďmi,ktorí svoj čas strávia pred telkou a nerobia nič iba kritizujú a závidia.Každá naša vytvorená vec má hodnotu tak s úsmevom do toho.
2013-06-25 10:59:063x
iloosa Sabinka, vobec sa tým netráp! Tiež sa mi to stáva pravidelne. Keď niečo vyrábam, všetci to chcú, a keď im poviem cenu, radšej idú k číňakovi... Aj na Vianoce som mala kopu dohodnutých stretnutí, nakúpila som materiálu, a nakoniec som všetko musela dať ako darčeky :S Najlepšie je tvoriť len tak pre radosť, a ono sa nakoniec z tej kopy ľudí nájde pár takých, ktorí to skutočne ocenia :) Držím palce, aby Ťa radosť z tvorenia neprešla!!!
2013-06-25 12:16:481x
Ria-art áno, všetci sa s tým občas stretávame a vie nás to vytočiť....

ale nezabúdaj - NIKDY, NIKDY nevyrábaj vec prv, ako je človek oboznámený s jeho cenou! Vyhneš sa tak sklamaniu, strate času vynaloženej na zhotovenie a výdavkom spojeným s nákupom materiálu.

Ak sa človek dozvie sumu hneď, môže sa rozmyslieť, či vec ozaj chce, alebo sa len ulakomil na niečo, o čom si myslí že to bude "veľa muziky a zálo peňazí"

2013-06-25 13:48:034x
Beata128 Myslím, že Svetlana_Bel má pravdu. Mali by byť dve ceny. Cena za ktorú výrobok predávame a cenu za ktorú sa výrobok vyrobil s použitím materiálu, práce, elektriny a ďalšie. (a kto by neveril, nech by si pozrel bločiky z nákupu). Myslím, že veľa z nás, sme šikovné. Ale čo najviac odrádza od činnosti je nepredajnosť výrobkov za cenu aspoň vynaložených nákladov.

Je v tom zlá ekonomická situácia ľudí, ale v mnohom je to aj lakomosť, pretože si nevážia prácu iných a chcú to za babku.

Pýta si to veľa trpezlivosti a najviac čo si myslím šťastia. Všetky výrobky na Sashe si veľmi pekné, ale niektoré sa predávajú a niektoré sem-tam.

2013-06-25 15:40:422x
Elfi Aaaale..vieš čo?Mne minule kamarátka povedala,že radšej dá v Kik-u za 3 páry náušníc 3 €,ako u mňa za jeden 5 € napr...milá,že?
2013-06-25 21:28:311x
Ditta Verím, že to človeka znechutí a riadne, ale na druhej strane sa nedaj odradiť. Pre všetkých, čo sa im hand-made zdá drahý, nech si to skúsia sami. /sorry, ale mám skúsenosť, že zväčša najväčšie odborníčky na cenu a hand- made sú ženy, čo "šijú a vyšívajú" hlavne jazykmi :) Nech si len skúsia objednať materiál na náušničky, nejaké kvalitné klieštiky a nech len zložia celkom jednoduchý model. Na druhej strane Elfi - to sú také ženy, čo im je jedno, čo majú na sebe /len nech to majú, hoci to už zdiaľky vyzerá hrubo a lacno/ Poznám aj také, čo u kaderníka mínu majland, hoci účes majú na dva dni, ale za bižu, čo by im vydržala oveľa dlhšie nevedia obetovať 5e.Ako píše Ria-art, ujasniť si cenu dopredu a nikdy sa nepodceňovať, ale ani nepreceňovať. Ja tu tiež nepochopím, že niekto predáva 1,5-2e veci, kde je očividné, že už len materiál bol oveľa drahší...
2013-06-25 22:04:424x
HyndusSid Ditta tak to je přesný nejvíc kritizujou a pomlouvaj největší nýmandi a ti co nic neuměj :))Nebo kradou cizí :))
2013-06-25 22:13:432x
Elfi Ditta..preeeeesne...
2013-06-25 22:23:241x
Petula "Je človek "moderný" ochotný zaplatiť za ručnú prácu?"

Určite áno.

Otázkou je len v akej miere.

Tu prichádzame k otázke na predajcu, na aký segment trhu sa zameriava ... :)

ak sú výrobky prioritne pre mladých - šialené vecičky, náramočky, šnúrky, musí rátať, že mladí, tkorí nezarábajú, majú obmedzený finančný fond z brigád, eventuelne z dotácií rodičov

ak je cieľom dospelá žena, muž, rodičia rodiny, pracujúci, tj. ľudia večne na úteku s hypotékou na krku, tak si musí byť vedomý, že síce si sem tam niečo kúpia, ale uvažujú často o tom, na čo im vec bude a či na ňu majú ... a čo z toho, tí hnusní praktici, ktorým sa milé deti a študenti motajú pod nohami a čekajú od nich, že bude na stole teplý obed ... prirodzenosť

najlepším cieľom je bohatá menšina, ktorá nemusí prevracať každý cent, zlatá mládež, čo nič nerobí, lebo nemusí, len bujaro žije, dospelí, čo "ohodnotia" luxus, ale už asi nezvýsknu pri pomaľovanom tričku, či džínach s obrázkom, nedajbože gorálkach na šnúrke ...

Pani učiteľka patrí zrejme do skupiny strednej - mama, manželka, ktorá nepochopí, že by vyhodila peniaze, ktorých akoučiteľka sichr nadbytok nemá, na tričko pomaľované bláznivo na hodine výtvarky ... a dá sa to i bez pohoršovania sa chápať, lebo si zráta, že musí uvariť večeru, zaplatiť účty a možno si zas odloží 5 eur tento mesiac a možno za dva roky bude aj na dovolenku niekde nie veľmi ďaleko.

zrejme väčší záujem by mala jej dcéra (ak nejakú má), ktorú to síce osloví, ale zas tu máme tú brzdu v otázke príjmu ... má dcéra brigádu a vlastné peniaze, alebo je závislá od obmedzeného rozpočtu svojich rodičov?

Možno sa vám podarí osloviť dcérku magnáta ktorá to tričku vezme raz na supr mejdlo ...

Ľudia je tu cez 8,000 ľudí a každý si myslí, že je chyba v cenách a v tom, že ľudia premýšľajú povrchne a konzumne ... ale ruku na srdce, ako veľkému trhu predkladáte státisíce výrobkov?

A akých výrobkov?

Často sú tu veľmi krásneveci, pri niektorých ale mám často dojem, že tvorca nie veľmi dobre zvážil využitie materiálu, za ktorý má teraz problém dostať poeniaze späť – márne sú akcie, márne sú súťaže ... robiť na sebe treba!!!

A rozmýšľať nad tým, že často menej – je viacej!

2013-06-26 06:42:262x
pjbijou hlavná vec: v prvom rade si musíme vážiť my sami seba a to vyjadriť aj v eurách :-) komu sa nepáči, dovidenia, "šperky" je možné kúpiť aj u čínana :-))))
2013-06-26 08:42:20
pjbijou a ešte: sme tvorcovia, dizajnéri, marketingoví špecialisti, pr manažéri, sekretárky, skladníci, ekonomky, vecičky treba ofotiť, spraviť popisky...

1 vec = 2 hodiny navyše hore uvedené aktivity okolo toho (aj viac!)

treba platiť za elektriku, internet, telefon

to všetko treba spočítať!!!

a zoznam nech si doplní každý sám :-)

2013-06-26 08:46:211x
M_crochet fúúúú takú dlhu debatu asi ani do zajtra neprečítam.

Podľa mňa nie je problémom cena, ktorá je primeraná, ale to že na Slovensku veľmi klesá kúpyschopnosť obyvateľstva. Človek musí pozerať na to aby uspokojil základné potreby a až potom na to čo kúpiť môže, ale nemusí a zaobíde sa bez toho. Je to smutné, ale bohužiaľ je to tak ....

......preto si potom radšej kúpi tie čínske náušnice v KIK-u......

2013-06-26 11:18:013x
M_crochet ... akedže háčkujem a zaujímam sa aj o iné môžem s istotou povedať, že sú veľmi drahé "vstupy".

Veď keď si chcem uháčkovať nar. svetrík a za materiál dám viac ako za nejaký "hotový" čínsky (lebo teraz je všetko čínske) v obchode , tak o čom to je ??????

2013-06-26 11:22:002x
jenirell nenechaj sa vytocit, podla mna mas dost nizke ceny... a kto si to nevazi, nech si ide kupit cinske smejdy :-/
2013-06-26 13:47:141x
art4fun Samozrejme, známy problém. Na Slovensku sa rozmáha chudoba a handmade len ťažko môže konkurovať lacným brakom z Taiwanu. Pritom v západnej Európe je handmade vec niekoľko násobne drahšia, ako čokoľvek čo sa vyrába strojovo. Kúpyschopnosť obyvateľstva je tu slabá a ľudia porovnávajú ručnú prácu s vecičkami z hypermarketov. A prepáčte mi. Na vine sú aj samotní výrobcovia, ktorí ako keby nevedeli základnú matematiku. Ako by potom mohli predávať handmade vecičky len za cenu priamych nákladov bez toho, aby si zarátali hodiny vlastnej práce? Argument, že predávame pre radosť z tovrenia je žiaľ reálny ale zároveň hlúpy, lebo v konečnom dôsledku ide proti nám všetkým. Tak želám veľa "radosti" z tvorenia a silnú výdrž pre tých, ktorí si vážia svoju prácu a čas. :)
2013-06-26 23:18:50
eerika Dnes bohužiaľ ešte veľa ľudí nevie oceniť hand-made. Sama som len nakupujúca a nikdy by som si nedovolila posudzovať cenu, ktorú výrobca nasadil. Iba on sám vie, čo ho stálo financí, energie a predovšetkým času, kým niečp vyrobil. Ja sama netvorím a nepredávam..len pred poslednými Vianocami ma pochytil tvorivý amok a 5 darčekov so vytvorila sama ( 2 brošne, sponu do vlasov, čelenku a synčekovi hračku). K tomu som prácne vyrábala vysačky na darčeky. Som na materskej, ale keďže cez deň maximálne vyťažená drobcom, domácnosťou, varením, tvoreniu som sa mohla venovať len po nociach! 3 týždne som chodila spávať o pol štvrtej ráno kým som všetko dokončila. Človek to vie najlešie oceniť vtedy, keď si to sám vyskúša. Na budúce Vianoce darčeky výlučne kupujem :D a budú to predovšetkým vecičky od Vás skvelých Sashe predajcov
2013-06-27 00:33:513x
bizuslavka ahoj, vôbec to nerieš. Podľa mňa je to úplne reálna cena. Ak si dá niekto spraviť bižu, musí rátať s tým, že za to nedá 3 eurá ako u číňaka za tie braky, čo tam majú. Pokračuj ďalej, a hoď toto za hlavu. Veľa úspechov prajem :)
2013-06-27 10:10:52
iffi ahoj púpava, nepodarilo sa mi prelúskať všetky komentáre,tak teda píšem svoj nzor bez ohľadu na to , či to tu už niekto spomínal,alebo nie. Myslím si , že čo sa týka ceny,tak ak si to ty sama vyhodnotila na 10 eur, tak je to v poriadku. Ale poučením pre teba do budúcnosti asi bude, vyčísliť konkrétnu cenu pre zákazníka ešte predtým než sa dohodnete na objednávke.Ušetríš tak náklady na materiál i svoju kreatívnu energiu na iné, možno pre teba zaujímavejšie projekty.
2013-06-30 20:15:13
M.e.e No ja som stará už jak matuzalem,ale urobila som rovnakú chybu ako Ty-neprediskutovala s danou osobou,čo všetko moja práca obnáša. Môže Ťa tešiť,že to robíš od srdca a kvalitne,ale viem,že to zamrzíííí...Ja som maľovala obraz týždeň v kuse a keď hovorím v kuse,tak to bol kus makačky-nonstopka,nechodila som na cviká a poslednú noc som spala 2,5hodiny...Za formát 50x70cm na plátne som si vypýtala smiešnych 45eur a prečo smiešnych? pretože plátno je cca 8-10eur,lak na akryl 10eur a talianske akryly-radšej ani nerátam...Kočka sa jednoducho rozmyslela,že asi je hodne veľká blbosť dávať na polročie vzťahu chalanovi romantický obraz so zakvitnutou čerešňou a obraz vrátila...Kebyže má hlboko do kapsy nepoviem,ale nemá,je na tom finančne dobre,za to ja ako študent v Brne až tak nie...Čo z toho pre nás vyplýva-ak si chceme ušetriť veeeľa strateného času,musíme všetko dopredu prediskutovať...Neprispôsobovať sa všetkému a všetkým,bo taký sa ešte nenarodil,čo by vyhovel všem...A poviem Ti ja som plakala ako malé decko,keď sa mi obraz vrátil,už len pre to úsilie čo som doň vložila a to mi kočka povie,že prečo je tráva na ňom modrá-lebo,preto---pretože mi na tému povedala,že si mám robiť čo chcem,poňať to ako chcem...no jasnééé.Skrátka zákazníkom do hláv nevidno,preto treba diskutovať a diskutovať...A učiteľkou sa netráp,mala zlý deň a prišla si do rany...veľa zdaru...
2013-11-04 22:11:081x
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.